جلیلی: دشمن با کاهش حداقلی فشارها دنبال «امتیازات حداکثری» است/ «مقاومت فعال هوشمندانه» را ادامه می‌دهیم

سیاسی،   3991122060

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقاومت مردم ما هوشمندانه بوده، جواب تزویر هوشمندی است؛ امروز موفقیت ما در سایه «مقاومت فعال هوشمندانه» است.

جلیلی: دشمن با کاهش حداقلی فشارها دنبال «امتیازات حداکثری» است/ «مقاومت فعال هوشمندانه» را ادامه می‌دهیم

به گزارش تسنیم از مشهدمقدس، سعید جلیلی ظهر امروز در سخنرانی سالروز 22 بهمن در حرم منور رضوی اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که امروز آنچه را که سال‌ها و بلکه قرن‌ها ملت‌های مسلمان آرزویش را داشتند محقق کرد. قرن‌ها مومنانی بوده‌اند که به بارگاه رضوی آمده و در زیارات خود بیان می‌کردند که می‌خواهند با قرآن و عترت باشند. مومنانِ بسیاری، بارها و بارها از خدا می‌خواستند که به آنان توفیق دهد اگر به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند با قرآن و عترت باشند و این خواست اصلی مومنان بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: ملت ما این افتخار را پیدا کرد تا این فراز زیارت و دعای خالصانه‌ای که قرن‌ها مومنان می‌خواستند در حق‌شان، اجابت شود و این افتخار را پیدا کرد که در این مسیر گام بردارد. همین خیابان‌های مشهدمقدس و خیابان امام رضا(ع) و شهید اندرزگو و مسجد بناها به خوبی گواهی می‌دهد روزهایی که ملت ما شهدای خودش را بر سر دست می‌گرفت و هزاران شهید را تشییع کرد. سال گذشته نیز در تشییع سردار دل‌ها همین مسئله بار دیگر جلوه‌نمایی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ملت ما بیش از 40 سال در این مسیر مقاومت کرد، ادامه داد: در این مسیر باقدرت و صلابت و با بصیرت حرکت می‌کنیم. ملت ما نشان داده که در همه عرصه‌ها اگر دشمن با تمام توانش به میدان آمده او نیز به میدان آمده و برای یاری دین آماده و ایستاده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: امروز آنچه دشمنان ما بدان اعتراف می‌کند، چیست؟؛ این است که اگر ملت ما آرمانی داشت آن را محقق کرد و اگر مقاومت کرد فقط مقاومت نبود بلکه پیشرفت کرد؛ امروز این ادعای ما نیست و عین اظهارات دشمن ماست که می‌گوید می‌خواهم فشار حداکثری به ملت ایران بیاورم. این فشار برای چه کسی است؟ غیر از این است که یک قدرت بزرگ به نام ایران در مقابل آنهاست؟

وی بیان کرد: کسانی که می‌گفتند ملت ایران نمی‌تواند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلابش را ببیند امروز شاهد هستند ملت ما این جشن را می‌گیرد و آن‌ها دیگر در صحنه سیاست نیستند؛ این قدرت ملت ایران است که وقتی آن‌ها جسارتی کرده و عزیزی را می‌گیرند برای اولین‌بار در 70 سال گذشته کشوری که خود را ابرقدرت می‌داند در ازاء گستاخی‌اش ملت ایران می‌ایستد و پایگاه نظامی‌اش را هدف خود قرار می‌دهد و با افتخار این را اعلام می‌کند و بعد می‌گوید این هنوز تازه یک سیلی است و پاسخ اصلی را بعدا خواهیم داد و این‌ها می‌فهمند با چه قدرتی روبه‌رو هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: افزایش قدرت ملت ایران و توانمندی ملت ایران روز به روز بیشتر شد؛ امام بزرگوار ما در سال 1343 با مبارزه با کاپیتولاسیون شروع کرد و امروز در سال 99 آن‌ها دعوای‌شان با ما سرقله‌ها است. از حداقل‌ها شروع کردیم و امروز به حداکثرها رسیدیم؛ روزی می‌گفتند به ایران سیم خاردار ندهیم و امروز سر موشک‌های بالستیک ما چانه می‌زنند و این قدرت و عظمت ملت ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز باور ما تبدیل به تجربه جهانی شده و دشمنان ما بیان می‌کنند جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور در یک منطقه ناامن است؛  دشمن از فشار حداکثری و زور نتیجه نگرفت و فهمیده‌اند امکانی برای‌شان نیست؛ ابتدا گزینه نظامی را تحمیل کردند اما چرا دیگر سراغ این گزینه نمی‌آیند؟ زیرا می‌دانند کارآمدی ندارد و اینک سراغ گزینه فشار اقتصادی رفته‌اند اما بازهم می‌گویند این گزینه ناکارآمد بوده است.

جلیلی بیان کرد: مقاومت فعال جواب داد؛ ملت ما مقاومت منفعل و از سر استیصال نداشت و نشان داد اگر یک پهپاد او بخواهد یک وجب وارد قلمرو ما شود سرنگون می‌شود؛ زمانی که در این منطقه دولت و کودتا تعیین می‌کردند به سر آمد زیرا ملت ما مقاومت فعال کرد. امروز اعتراف می‌کنند در بسیاری از عرصه‌های پیشرفت ایران جزء 10 کشور دنیا است.

وی افزود: دشمن هر وقت در میدان و در عرصه فشار و زور شکست می‌خورد، رو به تزویر می‌آورد؛ اما ملت ما هوشیارانه این را فهمیده؛ مقاومت مردم ما هوشمندانه بوده است. جواب تزویر هوشمندی است؛ امروز موفقیت ما در سایه «مقاومت فعال هوشمندانه» است. آنها می‌خواهند حرکتی را القاء کنند که اگر کسانی رفتار غلط داشتند یک استثناء بوده مثلا ترامپ یک استثنا بوده اما ملت ما این را می‌فهمد. مگر کسانی غیر از ترامپ غیر از دشمنی با ما داشته‌اند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مگر هایزر را برای حفظ شاه نفرستادند؟ مگر در طبس و جنگ تحمیلی وارد نشدند؟ مگر در دوره اوباما دانشمندان ما ترور نشدند؟ مگر بدعهدی در برجام را آغاز نکردند؟ مگر فشار حداکثری و فلج کننده نداشتند؟ تاریخ آمریکا تاریخ استخدام پیشرفت در مسیر شرارت است. مگر موضوع هسته‌ای را آمریکا شروع نکرد؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مسیر پیشرفت و تعالی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: آنها از این ناراحت هستند که این الگو به جهان معرفی شود؛ جمهوری اسلامی منادی صنعت و فناوری و اقتصادی در مسیر خیر و نور است؛ امروز آنچه ملت ما انتظار دارد این است که تمام توانمندی‌ها باید در این مسیر باشد و حرکتی که در این مسیر باشد، انقلابی است و غیر آن ضدانقلابی و آمریکایی است.

وی تصریح کرد: اگر منابع مالی کشور برای رفع تبعیض به‌کار گرفته شود انقلابی است اما اگر در مسیر خدمت مستکبران باشد یک حرکت ضدانقلابی و غیرانقلابی است. اگر مناصب اجرایی و تقنینی کشور برای احقاقِ حق باشد در مسیر انقلاب است. پیشرفتی ارزشمند است که به‌خاطر منافع مردم و قاعده جامعه است و هرجا از این عدول شود، بیانگر نگاه آمریکایی است.

جلیلی ادامه داد: امروز دشمن تلاش دارد تا آنچه را نتوانسته با فشار حداکثری به‌دست آورد، درصدد است با کاهش حداقلی، امتیاز حداکثری بگیرد. در سه سال اخیر 750 تحریم جدید اضافه شده و بیش از 1500 تحریم به ملت ایران تحمیل شده و برای این‌ها عناوین جدید گذاشته است. تزویر را ببینید. می‌گوید ایران به برجام بازگردد من هم بازمی‌گردم!

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: البته همین را هم نمی‌گویند؛ خودشان زیر یک توافق زده‌اند اما می‌گوید ایران ابتدا باید بازگردد؛ ایران طبق تائید خود آن‌ها 15 بار بیان کرده که تمام تعهداتش را صورت داده اما آن‌ها کلاً زیر میز زده‌اند و خارج شده‌اند. آن‌ها اگر به برجام بازگردند بازهم 1500 تحریم علیه ملت ایران داشته‌اند. ملت ما باید این را با هوشمندی تاریخی خود بداند که این تزویر دشمن است. می‌خواهد همان فشار حداکثری را بر ملت ایران داشته باشد و در عین حال بگوید ایران باید همه تعهداتش را صورت دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مقام معظم رهبری هم بر رفع تمام تحریم‌ها و فشار ظالمانه تاکید کردند نه اینکه ایران تعهداتش را انجام دهد و آن‌ها بگویند چند تحریم را برمی‌داریم. دشمن دنبال کاهش حداقلی فشارها و به‌دست آوردن بیشترین امتیازات است. شهید سلیمانی می‌گفت این‌ها در میدان بسیار ضعیف‌تر از آن چیزی هستند که می‌گویند و نشان می‌دهند.

جلیلی بیان کرد: در جنگ سوریه و دفاع از حرم شاهد بودیم تمام قدرت‌ها پشت این‌ها جمع شده بودند؛ امروز ملت ما می‌داند چه امکانات و توانمندی‌هایی دارد. عرصه‌هایی از آن در هواپیما و فضاپیما دیده می‌شود و در سایر عرصه‌های مختلف علم نیز قابل مشاهده است. در کرونا نیز شاهد این بودیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه آخرین تیر ترکش دشمن فشار حداکثری است، تصریح کرد: ملت ما در همین سه سال رشد و پیشرفت داشته است؛ گفتند نفت ایران را صفر می‌کنیم اما نتوانسته و امروز برای ما صادرات نفت موضوعیت ندارد و صادرکننده بنزین هستیم؛ عزیزان تولیدگر ما بیان می‌کردند ظرفیت واردات پتروشیمی در منطقه 127 میلیارد دلار است که توان تامین آن را داریم. پس ملت ما فقط مقاومت نکرده بلکه الگوی پیشرفت نیز بوده است. یکی از آمریکایی‌ها گفت نگرانی ما این است که ایران نشان داده بدون آمریکا می‌تواند پیشرفت کند و هم در مبارزه با آمریکا پیشقدم باشد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

      3. این صدای اقتدار ایران است ...

      4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      5. وحدت ملی با وعده صادق

      6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      15. اسراییل چه باید بکند؟ 

      16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      آخرین عناوین