اهمیت سفر روسیه برای قالیباف/ شرط رهبری برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی/ احمدی‌نژاد اگر تایید صلاحیت شود رأی می‌آورد؟/ جمع‌آوری امضا در مجلس برای نامزدی رئیسی

گروه سیاسی الف،   3991119048 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اهمیت سفر روسیه برای قالیباف/ شرط رهبری برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی/ احمدی‌نژاد اگر تایید صلاحیت شود رأی می‌آورد؟/ جمع‌آوری امضا در مجلس برای نامزدی رئیسی

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز یک‌‌‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۴۳۵ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۴۶۹ نفر رسید.

دومین واکسن ایرانی کرونا با نام رازی کوو فارس رونمایی و مرحله آزمایش انسانی این واکسن آغاز می‌شود. واکسن تزریقی استنشاقی کرونا با نام رازی کُوو پارس با تلاش محققان مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی موفق به دریافت مجوز مراحل یک و دو آزمایش انسانی شده است و در مراسمی رونمایی ‌شد.

سعید نمکی درباره واکسن کرونای موسسه رازی، گفت: واکسنی که در رازی ساخته می شود، اولین فرم واکسنی است که به این گونه در جهان دارد ساخته می شود که مجموعه ای از دوز استنشاقی به عنوان دوز یادآور و فرم نوترکیب است که می تواند سیستم ایمنی را تحریک کند. این واکسن بسیار کم عارضه است و این قابلیت را دارد که در صورت جهش، این دوز را باز طراحی کنیم و باتوجه به فرم های جهش یافته از آن استفاده کنیم‌. همچنین عارضه بسیار کمی دارد و با دوز استنشاقی می تواند کمک کند تا فرد به طور کلی قابلیت ناقل بودن ویروس  را از دست بدهد که کار بسیار بزرگی است.

بیشتر بخوانید:

آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران از ٢١ بهمن

دومین واکسن ایرانی کرونا رونمایی شد

نمکی: کووپارس اولین واکسن تزریقی- استنشاقی در دنیاست/ آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور از سه‌شنبه

***

شرط رهبری برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی و پدافند ارتش با اشاره به اظهارات مقام‌های آمریکایی و اروپایی در قضیه تحریم‌ها، گفتند: اولاً در جمهوری اسلامی هیچ‌کس گوشش بدهکار مهمل‌گویی‌های افراد بدون استحقاق در آمریکا و اروپا نیست.

ایشان افزودند: ثانیاً بر اساس منطق و استدلال، آمریکا و سه کشور اروپایی که تعهدات برجامی خود را زیر پا گذاشته‌اند، حق تعیین شرط و شروط برای برجام ندارند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: آنها صرفاً در یک برهه بسیار کوتاه در اول کار، بعضی از تحریم‌ها را موقتاً تعطیل کردند اما بعداً تحریم‌ها را برگرداندند و حتی افزایش هم دادند، بنابراین حق گذاشتن شرط و شروط ندارند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: طرفی که حق دارد برای ادامه کار برجام شرط بگذارد، جمهوری اسلامی ایران است چرا که از اول به همه تعهدات برجامی خود عمل کرد ولی آنها تعهدات خود را نقض کردند.

ایشان سیاست قطعی، غیرقابل بازگشت و عدول‌ناپذیر جمهوری اسلامی در خصوص برجام را که مورد اتفاق همه مسئولان کشور است، به این شکل بیان کردند: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی خود برگردد باید آمریکا تحریم‌ها را در عمل و نه با زبان و یا روی کاغذ، کلاً لغو کند، آن‌گاه پس از راستی‌آزماییِ صحت لغو تحریم‌ها، جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب: اگر تمامی تحریم‌ها را در عمل بردارند به تعهدات برجامی برمی‌گردیم/ طرفی که حق دارد برای ادامه برجام شرط بگذارد ایران است

***

با برجام هم مشکلات اقتصادی حل نشد

حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه نماینده سابق مجلس که از طرفداران برجام شناخته می شود به آرمان ملی گفت: «دغدغه مردم برجام نيست، دغدغه مردم اقتصاد است، کما اينکه ما چند سال زندگي با برجام هم تجربه کرديم اما مشکلات اقتصادي مردم رفع نشد. بنابراين مردم از کارنامه مديريتي دولت روحاني ناراضي هستند و اين موضوع غيرقابل انکار است.

مديريت دولت روحاني باعث شد تا به بسياري از شخصيت‌هايي که از او حمايت کردند، ضربه وارد شود. هر کسي که در اين شرايط اقتصادي کشور نگاه تعصب‌آميز جناحي داشته باشد، قطعا آسيب خواهد ديد. مردم فراتر از شعار ها، صحبت‌ها و.... متوجه خواهند شد که دولت‌ها چه عملکردي داشته‌اند. اولين ضعف دولت روحاني اين است که حتي نمي‌تواند از اختيارات خودش دفاع کند و وقتي که دولتي اختياري نداشته باشد، در حوزه اجرا به مشکلات زيادي خواهد خورد.

در شرايط کنوني جامعه حتي با بازگشت آمريکا و ايران به برجام کارنامه روحاني خوب نخواهد شد. من معتقدم که برجام يا هر رفتار ديگري اثر عملي در زندگي مردم داشته باشد مردم در پاي صندوق‌هاي راي خواهند آمد و به کساني که مشکلات آنها را حل کند راي خواهند داد. اما تا به حال به جز شعار و فرافکني هيچ چيزي از جناح‌هاي مختلف نديده‌ايم.»

***

اهمیت سفر روسیه برای قالیباف

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس عصر امروز در سفری سه روزه عازم روسیه شد. مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره این سفر در توییتر نوشت: 

«آقای قالیباف در سفر به روسیه حامل پیام مکتوب مهم، تاریخی و‌ دوران ساز رهبر انقلاب برای رییس جمهور روسیه است. این نخستین بار در تاریخ روابط دوجانبه است که رهبر معظم انقلاب متنی مکتوب و رسمی حاوی نکات راهبردی تقریبا بی سابقه برای آقای پوتین ارسال می کنند...

دیدار با آقای پوتین به دلیل پروتکل های کرونایی خاص کرملین تا این لحظه نهایی نشده ولی آنچه بر آن تاکید بوده این است که پیام باید در همین زمان خاص منتقل شود بدون توجه به اینکه ملاقاتی با آقای پوتین قطعی شده یا نه؛ والا عقب انداختن این سفر مطلقا کار دشواری نبود.

طبیعی است کسانی که با همه توان پیگیری کردند تا این سفر منتفی شود، یا پیامی داده نشود، یا پیام را فردی به جز آقای قالیباف منتقل کند و اکنون هم مانده اند که ماجرا چیست و چرا هر چه زدند به در بسته خوردند، عصبی و پریشان باشند. اما این حاشیه ها قادر به آسیب زدن به این ماموریت تاریخی نخواهد بود.»

روزنامه آفتاب یزد در این زمینه نوشت: «قالیباف همچنان رویای پاستور در سر دارد. او خود را شایسته نشستن بر صندلی نخست نهاد ریاست جمهوری می‌داند و تصورش این است پارلمان جایگاهی نیست که او بتواند ظهور و بروز واقعی داشته باشد. نسبتا درست هم است. قالیباف مدیری اجرایی و فن سالار است و روحیات او با تقنین و نظارت سازگاری ندارد. اتفاقا به همین دلیل است که مدام مجلس پا توی کفش دولت می‌کند...

در چنین شرایطی یک سفرخارجی دیپلماتیک به نوعی هم تمرین حضور در پاستور است و هم یک پیام به دیگران که قالیباف دیپلماسی می‌فهمد و چیزی از علی لاریجانی کم ندارد...

این سفر برای قالیباف سفری است که در آن خیلی مسائل باید برای دیگران به اثبات برسد.مطمئن باشید تا هفته‌ها خبرهای این سفر و حواشی آن در راس اخبار رسانه‌های حامی رئیس مجلس قرار دارد. اگر هم این رسانه‌ها قالیباف را با ظریف مقایسه کردند و نتیجه گرفتند که او در دیپلماسی از وزیر خارجه سر‌تر است هم نباید تعجب کنید! هرچند منتفی شدن دیدار او با پوتین بسیاری از برنامه‌های وی را برهم زد.

در مجموع هر ایران دوستی از اینکه در این ملک دیپلماسی تقویت شود خشنود می‌گردد چون منافع ملی تامین می‌شود. البته که این مهم شرط و شروطی دارد و باید در روند گفتگوها شروط مذکور لحاظ شود.امید است محمد باقر قالیباف با دستان پر به تهران بازگردد.»

رجانیوز درباره لغو دیدار قالیباف با پوتین نوشت: «سفر قالیباف به مسکو و انتقال پیام رهبرانقلاب به پوتین در حاشیه‌ این سفر و سپس لغو دیدار مستقیم وی با پوتین به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کاخ کرملین از سوی منتقدین رئیس مجلس مورد تمسخر قرار گرفته و از سوی دیگر توسط تیم مشاوران و نزدیکان قالیباف به مانوری برای کسب اعتبار سیاسی تبدیل شده است...
 
مشخص نیست چرا نزدیکان قالیباف به خود اجازه می‌دهند برای کسب وجهه سیاسی برای رئیس مجلس اخبار مهم، راهبردی و حاوی پیام‌های بین‌المللی را به بازی سیاسی تقلیل دهند. 
 
به عنوان نمونه معلوم نیست چرا آقای توانگر که یکی از نمایندگان لیست قالیباف و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است باید منبع اخبار سفر قالیباف به روسیه باشد. یا اساسا چرا قبل از تایید رسمی دیدار و هماهنگی‌های لازم این اتفاق رسانه‌ای شده است؟
 
حتی مشخص نیست چرا وجود پیام مهم رهبرانقلاب که از طریق رئیس مجلس باید به دست رئیس جمهور روسیه برسد از هفته‌ها قبل در محافل و کانال‌های تلگرامی سیاسی و مشکوک و نزدیک به یک جریان خاص سیاسی رسانه‌ای شده است.
 
ایران در عالی‌ترین سطح بارها پیام‌های مختلف دریافت و ارسال کرده است، اگر قرار بود که هر بار چنین حاشیه‌هایی توسط انتقال‌دهندگان و دریافت کنندگان پیام بوجود بیاید بسیاری از تحولات دیپلماتیک کشور نه تنها به بازی‌های سیاسی آلوده میشد که از اعتبار پیام‌ها نیز می‌کاست.
 
به نظر میرسد رئیس مجلس باید در مقابل چنین حاشیه‌سازی‌هایی بایستد و مانع از تکرار این اشتباهات و کسب اندوخته سیاسی از موقعیت‌های مهم بین‌المللی شود.»
 

***

احمدی‌نژاد اگر تایید صلاحیت شود رأی می‌آورد؟

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: «آیا محمود احمدی‌نژاد علاقمند به حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است؟ به نظرم علاقۀ او به این کار بیش از علاقۀ طفل شیرخوار به پستان مادر است! 

آیا احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت خواهد شد؟ به نظرم عبور شتر از سوراخ سوزن آسان‌تر از عبور احمدی‌نژاد از صافی نظارت استصوابی شورای نگهبان باشد! اگر معجزه‌ای رخ دهد و احمدی‌نژاد از غربال شورای نگهبان بگذرد، آیا او برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری رأی می‌آورد؟ به نظرم به راحتی رأی می‌آورد!

حال این پرسش پیش می‌آید چرا جامعه‌ای که بخصوص در سال‌های آخر ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از او به تنگ آمده و به سمت رقبای سیاسی‌اش گرایش پیدا کرده بود، بار دیگر به او اقبال کرده است؟ پاسخ فقط "ضعف حافظۀ تاریخی مردم ایران" نیست! احمدی‌نژاد در طول هشت سال گذشته، مواضعی گرفته و بعضاً دست به اقداماتی زده است که از نگاه بسیاری از ایرانیان، شکستن خطوط قرمز جریان اصلی حاکم بر کشور تعبیر می‌شود.

از نگاه این دسته از ایرانیان، احمدی‌نژاد دیگر در قالب و هیئت قبلی خود نگریسته نمی‌شود، بلکه به چهره‌ای تبدیل شده است که با نادیده گرفتن کلیشه‌های رفتاری مقام‌های رسمی، می‌تواند در مقام ریاست جمهوری، نهادهای حاکم را به چالش طلبیده و اوضاع را از بنیاد دگرگون کند!

اینکه این تصور تا چه اندازه واقع‌بینانه است، مهم نیست؛ مهم این است که بسیاری از نیروهای ناراضی در جامعه چنین تصوری از احمدی‌نژاد پیدا کرده‌اند. این نیروها گرچه حاضر نیستند فداکاری خاصی در جهت حمایت از او نشان دهند اما رأی دادن به او را کاری بی‌هزینه برای خود می‌دانند! »

***

جمع‌آوری امضا در مجلس برای نامزدی رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

جمعی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز برای دعوت از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با هدف شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از دیگر نمایندگان امضا جمع کردند. یک منبع مطلع به همشهری‌ خبر داد بانی این دعوتنامه و جمع آوری این امضاها، حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس است و تاکنون ۴۰ نفر از نمایندگان که عمدتا از اعضای جبهه پایداری هستند آن را امضا کرده‌اند.

برخی نمایندگان اصولگرای مجلس به این نوع دعوت و امضا جمع کردن برای حضور یک شخص در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعتراض کرده و معتقدند ورود مجلس به این صورت در انتخابات آینده باعث انشقاق بین نمایندگان و طیف‌های مختلف اصولگرا می‌شود و فضای سیاسی کشور را دچار آشفتگی می‌کند.

***

جهانگیری: اگر محبوبیتم به صفر هم برسد پای کشور می‌ایستم

اسحاق جهانگیری شامگاه شنبه در نشست با نخبگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در مقطعی خیلی از دوستان به من می‌گفتند که الان زمان کناره‌گیری از دولت است، گفت: خالی کردن صحنه هنر نیست. اگر محبوبیتم به صفر هم برسد حتما پای کشور می‌ایستم. انسان باید در سختی‌ها خود را نشان دهد و اگر بتواند گره‌ کوچکی از زندگی مردم باز کند، باید پای نظام و کشور بایستد و خدمت کند.

وی با مرور دستاوردهای برجام افزود: بخاطر همین دستاوردها بود که مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ که از جدی ترین رقابت های انتخاباتی بود، مهر تایید ۲۴ میلیونی بر عملکرد دولت تدبیر و امید زدند.

جهانگیری با بیان اینکه البته تردیدی نیست که ممکن است دولت اشتباهاتی هم داشته است، گفت: حرفهای ناگفته زیادی دارم که اگر زمانی لازم شود بازگو خواهم کرد. دولت از همان سال ۱۳۹۶ با مشکلات جدی مواجه شد و خیلی از این مشکلات دروغ، ساختگی و ظالمانه بود که باید در زمان لازم در خصوص آن صحبت شود.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: الان نمی خواهم درباره ظلم‌هایی که صورت گرفت تا دولت نتواند کار خود را انجام دهد، صحبت کنم. هنوز چند ماه از انتخابات سال ۱۳۹۶ نگذشته بود که عده ای راه افتادند و گفتند که این دولت باید برکنار شود و رئیس جمهور باید استعفا دهد.

بیشتر بخوانید: 

جهانگیری: اگر محبوبیتم به صفر هم برسد پای کشور می‌ایستم/ نباید اجازه دهیم ایران دچار آسیب شود

***

اقبال به رئیسی در شورای وحدت اصولگرایان

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا شورای وحدت از جبهه پایداری و شورای ائتلاف دعوتی برای همراهی به عمل آورده است، گفت: بزرگان شورای وحدت هم با شورای ائتلاف هم با جبهه پایداری و هم با مجموعه جامعه مدرسین گفت‌وگو کردند و برای شورای ائتلاف و جبهه پایداری کرسی‌ها را خالی نگه داشته‌ایم که اگر توافق ایجاد شود یک کار جمعی را پیش ببریم.

متکی افزود: هدف ما رسیدن به یک کاندیدای واحد است و ما نباید به دلیل اینکه مردم نسبت به وضع موجود رویکرد خوبی ندارند، نگرانند و اعتماد خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند، فکر کنیم که پیروز انتخابات هستیم..

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در پاسخ به این پرسش که آیا در این شورا درباره حضور ابراهیم رئیسی در انتخابات صحبتی به میان آمده، گفت: اگر آقای رییسی ورود به انتخابات بکنند - که ایشان البته در انتخابات ۹۶ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جدیدی را از خود به نمایش گذاشته‌اند -  تصور شخصی من این است که در شورای وحدت با اقبال خوبی روبه‌رو خواهند شد. هرچند هنوز درباره ایشان بحثی در شورای وحدت انجام نشده است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد انجام گفت‌وگو در شورای وحدت درباره محمدباقر قالیباف نیز تصریح کرد:  همانطور که گفتم حتی درباره آقای رئیسی هم صحبتی به میان نیامده، درباره آقای قالیباف هم به همین صورت است. آنچه که گفتم نظر و برداشت شخصی خودم بود. درباره سایرین هم اگر به نظری شخصی برسم اعلام می‌کنم.

***

انتقاد محسن هاشمی از رد بودجه در مجلس

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران  در ابتدای جلسه شورا گفت: اگر از مردم انتظار داریم با وجود این مشکلات باز هم از نظام دفاع کنند، حداقل نباید پیام‌های ناامیدکننده و تنش‌زا را به افکار عمومی مخابره کنیم که رد کم‌سابقه کلیات لایحه بودجه بدون توافق بر سر چیستی و چگونگی رد، از مصادیق این پیام‌های منفی به جامعه است. معلوم نشد این رد، مربوط به اصلاحات کمیسیون تلفیق بود یا کلیات لایحه بودجه دولت؛ باید توجه داشت که این علامت‌های منفی، اقتصاد کشور را هم دچار بحران می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در این شرایط مسئولان مربوطه به‌جای همکاری و همراهی در حل مشکلات، به درگیری سیاسی و تخریبی علیه یکدیگر می‌پردازند و این درگیرها، علامت منفی به اقتصاد کشور می‌دهد.

هاشمی افزود: اگرچه نباید برای حل مشکلات داخلی چشم به خارج از کشور داشت اما دیپلماسی و سیاست خارجی را نیز نباید ابزاری برای کسب منافع سیاسی داخلی کرد و حل مشکلات مردم را گروگان گرفت تا در دوران مسئولیت جناح ما، گشایش‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: دامنه صبر جامعه تنگ‌تر از همیشه شده است و مشکلات اقتصادی و روحی ناشی از کرونا موجب فشار روانی مضاعفی روی مردم شده که تحمل رفتارهای نامتناسب مسئولان را سخت‌تر کرده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۵۴۷۶۲۰:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
لایحه بودجه 1400 واقع بینانه نبود و همانند بودجه سالهای 98 و 99 تورم زا بود همان بهتر که کلیات آن رد شد.
ناشناس۱۸۱۶۰۴۲۰۹:۲۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
فعلا ما مستعمره چین و روسیه هستیم . برا هر کاری باید دم اونا رو ببینیم
ناشناس۱۸۱۶۰۹۵۰۹:۵۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
رییسی کارنامه موفق و مقبول مردم داره ظریف و قالیباف و ... چی دارن؟
علی۱۸۱۶۱۰۶۱۰:۰۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
الف عزیز به مقدساتت قسمت میدم دیگه عکس رهبر انقلاب رو کنار عکس سیاسیون تیتر نکن
ناشناس۱۸۱۵۴۷۹۲۰:۴۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
آقایان رئیسی و قالیباف می توانند کشتی به گل نشسته اقتصاد ایران را به ساحل امن و آرامش برسانند.
ناشناس۱۸۱۵۴۸۴۲۰:۴۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
آقای جهانگیری ما را به خیر شما امید نیست شر نرسانید !
ناشناس۱۸۱۵۴۸۷۲۰:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
قرار بود با برجام دلار 1000 تومان بشود اما 32000 تومان شد !
ناشناس۱۸۱۶۱۷۲۱۰:۴۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ممکن با برجام ۱۰۰۰ نشه اما حتم بدون برجام ۵۰۰۰۰ هزار شیرین میشه میگی نه ببین
ناشناس۱۸۱۵۴۸۹۲۰:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط بازگشت امریکا به برجام است.
ناشناس۱۸۱۵۴۹۱۲۰:۴۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
احمدی نژاد همچنان محبوب قلبهاست و اگر کاندیدا بشود حداقل 25 میلیون رای دارد.
ناشناس۱۸۱۵۴۹۶۲۰:۵۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بعد از برجام اقتصاد ایران 40 درصد کوچک تر شد زیرا تحریم ها تشدید شد و راههای دور زدن آن لو رفت.
ناشناس۱۸۱۵۴۹۸۲۰:۵۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
کسانی که می خواهند آقای رییسی را وادار به کاندید شدن بکنند به کشور خیانت می کنند زیرا اگر ایشان از قوه قضاییه بروند مسله میارزه با فساد دوباره کند شده و به فراموشی سپرده میشود
ناشناس۱۸۱۵۴۹۹۲۰:۵۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
همین چند روز پیش ظریف جان مسکو بود!!!!
ناشناس۱۸۱۵۵۰۱۲۰:۵۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بنده چوب خشک را به اسحاق ترجیح می دهم.
ناشناس۱۸۱۵۵۰۷۲۰:۵۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بودجه 1400 بودجه ای توهمی برای بیشتر دست بردن دولت در جیب مردم بود همون بهتر که رد شد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۸۱۵۵۰۹۲۰:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
آقای احمدی نژاد اگر اینبار میتوانی مفسدین اقتصادی را از بیخ و بن برکنی و ثروت های نامشروع را ملی کنید بیایید و الا آمدن شما بیمورد است
ناشناس۱۸۱۵۵۱۱۲۰:۵۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بایدن هم شرط گذاشت تا غنی سازی متوقف نشود تحریم ها کنار گذاشته نمیشود
ناشناس۱۸۱۵۵۱۲۲۰:۵۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بودجه ای که در آن هیچ نظارتی روی فروش میعانات گازی دیده نشده و حدود 2 میلیارد دلار پول میعانات گازی معلوم نمیشه کجا میره برای چی باید تصویب می شد ؟!
ناشناس۱۸۱۵۵۲۰۲۱:۰۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
سفر قالیباف به روسیه در جهت تعمیق مناسبات دو کشور اهمیت ویژه دارد.
ناشناس۱۸۱۵۵۲۵۲۱:۰۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
تنها دستاورد دولت روحانی برجام بود که بجز ضرر برای ملت هیچ در پی نداشته است.
ناشناس۱۸۱۵۵۳۱۲۱:۱۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
روحانی و جهانگیری باید بابت مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کشور عذرخواهی کنند.
ناشناس۱۸۱۵۵۳۷۲۱:۱۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
لیلاز: فساد بانکی در دولت روحانی موجب رشد تورم شد.
ناشناس۱۸۱۶۱۳۶۱۰:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تفحص از بانک مرکزی را با وجود تصویب در صحن با تبانی دولت و مجلس دهم نگذاشتند انجام شود
محمدایوب۱۸۱۵۵۸۹۲۲:۰۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
آقای فلاحت پیشه روحانی حتی اختیار خیار وتخم مرغ راهم نداره مرغها هم به حرف گوش نمیدن آدم میمونه جواب شماراچی بده آخه روحانی که میگه 27سال تومجلس وحکومت بوده آیا نمیدونسته. رییس جمهور اختیارنداره اگه میدونسته چرا اومده اگر نمیدونسته. خیلی مصیبته که یه آدم 27سال نفهمیده. اصلاح طلبان خودشونو خرج این آدم کردن
ناشناس۱۸۱۵۵۹۳۲۲:۱۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
جناب جهانگیری شما اساسا محبوبیتی نداری که بخواهد به صفر برسد بلکه قطعا زیر صفر می باشد خواهشا زودتر بریید شما و نهاوندی و واعظی و .. که فقط حقوق نجومی بگیر هستید و رانت توزیع میکنید
ناشناس۱۸۱۵۷۶۰۰۰:۲۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
۱۰۰۰درصد رای میاره
ناشناس۱۸۱۵۷۶۶۰۰:۳۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
این بنده خدا را سنگ روی یخ در مسکو کردند
ناشناس۱۸۱۵۸۸۵۰۷:۰۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اگر اقای پوتین واکسن فایزر را زده بود می توانست اقای قالیباف و سایرین را بپذیرد
ناشناس۱۸۱۵۸۸۸۰۷:۰۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آقای قالیباف عضو وزارت خارجه هستند؟
ناشناس۱۸۱۵۹۰۶۰۷:۲۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بایدن هم که دیشب گفت تا ایران تعلیق نکنه غنی سازی رو ، کدخدا به برجام برنمیگرده . پس با این حساب ؛ سلام پراید ۲۵۰ میلیونی علی برکت الله !
ناشناس۱۸۱۵۹۱۰۰۷:۲۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
الان وزارت خارجه روسیه ، خلیج فارس رو گفته خلیج عربی ، ایراد نداره ؟!!! آمریکا جهانخوار انگلیس روباه پیر فرانسه لولو خورخوره روسیه هلو ! چین ویتامین C !
ناشناس۱۸۱۵۹۲۱۰۷:۴۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
سفر قالیباف برای اتخابات 1400 وی خیلی مهمه و گرنه پوتین که نپذیرفتش
ناشناس۱۸۱۵۹۲۲۰۷:۴۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
به قول روزنامه جوان در مورد فرستاده سازمان ملل در مورد یمن باید گفت آقای قالیباف هم چیزی بیش از یک پستچی دیپلماتیک نیست
ناشناس۱۸۱۵۹۵۲۰۸:۱۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
قالیباف عمو پوتین تحویلت نگرفت؟
ناشناس۱۸۱۵۹۵۴۰۸:۱۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بدعت های بدی گذاشته می شود . تا به حال دخالت مجلس را در جمع آوری امضا برای کاندیدا شدن نداشتیم که این را هم دیدیم . به این که برای چه کسی انجام می شود کاری ندارم برای هر کسی که باشد ، جلوی این بدعت ها را بگیرید
ناشناس۱۸۱۵۹۶۲۰۸:۱۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره استفاده از واژه جعلی «خلیج ع.ر.ب.ی» برای خلیج فارس در حساب رسمی وزارت خارجه روسیه (به زبان عربی) گفت: ایران نسبت به این موضوع اعتراض رسمی کرده و از طریق سفارت ایران در مسکو، یادداشت اعتراضی به وزارت خارجه روسیه ارائه شده است.
ناشناس۱۸۱۵۹۷۵۰۸:۲۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خودداری پوتین از دیدار با قالیباف با توجه به اینکه او حامل پیام رهبری بود، قطعاً نوعی اهانت به ایران و نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و فراتر از تحویل گرفتن یا نگرفتن شخص قالیباف است.
ناشناس۱۸۱۵۹۸۴۰۸:۳۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اهمیت سفر برای مردم هیچ برای قالیباف تبلیغ انتخاباتی
ناشناس۱۸۱۵۹۹۰۰۸:۴۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
احمدی نژاد با افکار پریشانی که دارد لیاقت نامزدی رئیس جمهوری را ندارد .
محسن۱۸۱۶۰۵۹۰۹:۳۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ناشناس عزیز مشخصه که افکار شما و دوستانتان پریشانه آنقدر پریشان که انقدر جرات نداری اسمتو بنویسی
ناشناس۱۸۱۶۰۰۲۰۸:۵۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حد اقل به خاطر اینکه روسیه از نام جعلی خلیج فارس استفاده کرده ایشان نباید به روسیه میرفت
ناشناس۱۸۱۶۱۰۹۱۰:۰۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
احمدی نژاد هم مانند روحانی و دیگران کارنامه شان مشخص است. مثل اینکه شما بیای بعد از 8 سال از روحانی تعریف کنی و بخوای بهش رای بدی
ناشناس۱۸۱۶۱۷۸۱۰:۴۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اقای ظریف که چند هفته پیش اونجا بود چرا اینقدر هزینه میکنید ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین