چند درصد مردم به واکسن ایرانی کرونا اعتماد دارند؟ + نمودار

اجتماعی،   3991113066 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته در حوزه واکسن کرونا، حاکی از آن است که ۵۸.۸ درصد افراد اعتماد بالایی به واکسن ایرانی کرونا دارند.

چند درصد مردم به واکسن ایرانی کرونا اعتماد دارند؟ + نمودار

به گزارش فارس، نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته در حوزه واکسن کرونا حاکی از آن است که درصد افرادی که حاضر به تزریق واکسن خارجی مورد تأیید وزارت بهداشت هستند از 53 درصد در ابتدای دی ماه به 41 درصد در ابتدای بهمن ماه کاهش یافته است.

نتایج آخرین نظرسنجی "مرکز افکارسنجی ایرانیان" با موضوع پیمایش آگاهی از نگرش و رفتار شهروندان ایرانی درباره بیماری و واکسن کرونا منتشر شد.

این نظرسنجی در دو مقطع هفته اول دی ماه همزمان با انجام مراحل تحقیقاتی واکسن ایرانی کرونا و تلاش دولت برای خرید واکسن خارجی و همچنین هفته آخر دی ماه پس از اعلام موفقیت مراحل اولیه تولید "نخستین واکسن ایرانی کرونا" توسط ستاد اجرایی فرمان امام و بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص منع واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی و حمایت از واکسن داخلی صورت گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: این سنجش در مقطع اول از 1080 نفر نمونه و در مقطع دوم از 1088 نفر نمونه در سطح ملی از بین شهروندان بالای 18سال به صورت تصادفی صورت گرفته است.

در ابتدای دی ماه 59.7 درصد پاسخگویان اظهار کرده‌اند که امیدواری زیادی نسبت به تولید واکسن کرونا توسط دانشمندان و شرکت‌های ایرانی دارند و در اواخر دی، این امیدواری به 67.9 درصد افزایش یافته‌اند.

همچنین از دیگر نکات قابل توجه این نظرسنجی در خصوص پرسش «از افراد در مورد استفاده از واکسن کرونا در صورت واردات آن از کشورهای خارجی و تأیید وزارت بهداشت نظر دادند»، است که در نظرسنجی اول 53.2 درصد اعلام کردند که از آن استفاده خواهند کرد و این میزان در موج دوم به 41.4 درصد کاهش پیدا کرده است.

در ادامه گزارش آمده: در مقطع اول 72.2 درصد افراد نمونه مورد مطالعه اظهار داشتند که در صورت تولید واکسن ایرانی کرونا توسط شرکت‌های داخلی و تایید وزارت بهداشت، از آن استفاده خواهند کرد. این میزان در موج دوم به 74.9 درصد افزایش یافته است.

در این نظرسنجی در خصوص نظر افراد به واکسن‌های کشورهای مختلف نیز سوال شده که در نظرسنجی ابتدای دی ماه  57.6 درصد افراد اعتماد بالایی به واکسن ایرانی کرونا دارند.

در مقابل 19.4 درصد به واکسن آمریکایی، 8.9 درصد به واکسن چینی، 11.8 درصد به واکسن روسی، 21.2 درصد هم به واکسن اروپایی اعتماد بالایی دارند.

همچنین حدود 40 درصد افراد نمونه مورد مطالعه به واکسن‌های کرونایی که توسط کشورهای مختلف تولید شده‌اند، هیچگونه اعتمادی ندارند. این عدم اعتماد در مورد واکسن ایرانی کرونا 13.1 درصد است.

این آمار در نظرسنجی دوم اما با تفاوت‌هایی روبرو شده و در موج دوم 58.8 درصد افراد اعتماد بالایی به واکسن ایرانی کرونا دارند، در مقابل 13.4 درصد به واکسن آمریکایی، 5.2 درصد به واکسن چینی، 7.8 درصد به واکسن روسی، 15.9درصد هم به واکسن اروپایی اعتماد بالایی دارند.

همچنین 51.4، 56.5، 47.3 و 50.5 درصد افراد نمونه مورد مطالعه به واکسن‌های کرونایی کشورهای آمریکا، چین، روسیه و اروپا هیچگونه اعتمادی ندارند که براساس این نظرسنجی صورت گرفته این عدم اعتماد در مورد واکسن ایرانی کرونا 10.5درصد است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۰۵۸۰۴۱۲:۰۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
خدا وکیلی این آمارها رو از کجا در می یارید؟؟؟؟
ناشناس۱۸۰۵۹۱۵۱۲:۵۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
از همون جایی در میاریم که میگفت ترامپ خیلی محبوبه و با ترامپ تا 2024 و خطی بودن ارا و عدم صدق در قانون بنفورد رو دلیل تقلب در 88 میدونست ! هرکی از امار میتونه حرف بزنه الا امثال شما
ناشناس۱۸۰۶۲۰۷۱۵:۲۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
از میرزان لایک و دیسلایک در این سایت اصولگرا کاملا مشخص آمارها و طرفداران افکار شما چه درصدی از جامعه هستند.
ناشناس۱۸۰۶۴۳۴۱۹:۰۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
واقعا فکر کردی دیسلایک شما جماعت مبتذل لوگو پپسی - منوتو بین برای من پشیزی ارزش داره ؟!
ناشناس۱۸۰۶۴۶۵۱۹:۲۶:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
فضای مجازی و مخاطبان سایت خبری، نمونه خوبی برای کل جامعه نیستند
ناشناس۱۸۰۶۶۷۱۲۲:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
شما دلتون رو با دو تا رای چند نفر اینترنت باز در فضای مجازی خوش نکنید ، تجربه ثابت کرده نظر توده مردم با آنچه در فضای مجازی می گذرد فاصله زیادی دارد .
ناشناس۱۸۰۶۷۰۶۲۳:۲۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
اصلا ربطی نداره ! و اینها ملاک نیست. تو همین سایت کامنت تجمید از ترامپ ۲۰۰ تا لایک خورده بود، آیا ترامپ آدم خوبیه بنظرت؟!!!!..
ناشناس۱۸۰۵۹۱۷۱۲:۵۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
از همون جایی در میاریم که پهلوی رو با 76 درصد زن بالای 15 سال بیسواد مطلق، ابر قدرت و پیشرو منطقه و جهان میدونست
ناشناس۱۸۰۶۱۵۹۱۵:۰۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
جناب دانشمند آمار! هر کشوری رو در زمان خودش و با شرایط خودش باید مقایسه کرد. اون زمان کشور امارات و قطر عده ای شتر سوار داخل خیمه های ساخته شده از پشم بز بودن و در ایران برخی ادارات و سازمان از کامپیوتر استفاده می کردن. اون زمان حکام کشور های عربی همچون عربستان و امارات برای اومدن به ایران از شش ماه قبل وقت می گرفتن. این نشون می ده که اون موقع چی بودیم
ناشناس۱۸۰۶۲۳۳۱۵:۴۰:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
در ضمن این را هم لابد خبر داری که عده ای از خود تان علی رغم کاهش 50 درصد سرانه gdp نسبت به سال 57، ادعای چند صد برابر بهتر شدن را داشتند.
ناشناس۱۸۰۶۴۲۲۱۸:۵۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
همه چیز فقط شده کل کل. هر کی واسه خودش یه عددی می‌پرونه هیچ کس هم اعتبارسنجی نمی‌کنه. جهت اطلاع شما نه تنها GDP صعودی بوده بلکه حتی با وجود افزایش چند برابری جمعیت GDP per capita هم صعودی بوده.
ناشناس۱۸۰۶۵۳۰۲۰:۱۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
اینا چه میدونن GDP یعنی چی!
ناشناس۱۸۰۶۴۵۲۱۹:۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
چه ربطی داشتش؟
ناشناس۱۸۰۵۹۲۱۱۳:۰۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
باز حمله به توانمندی داخلی شروع شد حالا از کجا؟ معلومه
ناشناس۱۸۰۶۱۶۳۱۵:۰۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
توانمند عزیز! لطفا پراید رو 100% داخلی تولید کن بعد به ما واکسن بزن
ناشناس۱۸۰۶۴۶۳۱۹:۲۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
این پراید رو فلان کن و بیسان کن شرط کافی لوگو پپسی - منوتو بین بودنه، نوابغ، بر فرض که ایران نمیتونه این ها رو بسازه، این ناتوانی بیشتر از همه حمله به خودته ، واکسن رو کی باید بساز ؟ دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مربوطه، خودرو رو چی ؟ دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مربوطه ! و جالبه همین دانشجویان ، وقتی میخواند ازشون پول سنوات بگیرند( که نشون دهنده کم کاری دانشجو است، وگرنه دانشجو اگر کم کار نباشه نباید به سنوات بکشه ) ، داد و بیدادشون شروع میشه؛ مملکت پول یا مفت رو برای چی هزینه این همه دانشجو روزانه بکنه وقتی نمیتونند این کار ها رو بکنند ؟ همونقدر که اختلاس به بدنه اقتصادی ضربه میزنه، این خرج و مخارج ها هم ضربه میزنه، شاید هم بیشتر!
ناشناس۱۸۰۵۹۴۷۱۳:۱۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
از مرکز آمار صدا و سیما
ناشناس۱۸۰۶۴۵۹۱۹:۲۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
آمار وقتی مطابق میل امثال شما نباشد ازبیخ منکرش میشوید قبول واقعیات برایتان سخت است
ناشناس۱۸۰۵۸۲۵۱۲:۱۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
دکتر مینو محرز واکسن ایرانی کرونا را 100 درصد تایید می کند اما واکسن امریکایی را قبول ندارند.
ناشناس۱۸۰۵۹۰۱۱۲:۵۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
چرا دروغ مي گي ايشان واكسن روسي رو فبول ندارند چون تاييديه سازمان بهداشت جهاني را ندارد
ناشناس۱۸۰۵۹۷۷۱۳:۲۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
پروفسور، اینجا کی از واکسن روسی حرف زد ؟!!
ناشناس۱۸۰۶۵۹۰۲۱:۰۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
آخه .. محرز گفت روسی را تایید نمی کند نه آمریکایی
ناشناس۱۸۰۶۱۱۷۱۴:۴۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
بیش از 50 کشور برای خرید واکسن روسی کرونا درخواست دادند.
ناشناس۱۸۰۶۲۱۹۱۵:۳۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
تا چند وقت پیش، فایل دستگاه کپی شما این بود : سازمان بهداشت جهانی مزدور روسیه و چین و پنهانکار است؛ الان اون فایل رو دیلیت کردند و این فایل رو وارد کردند : واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بگیرید ( شما حافظتون ضعیفه و ضریب هوشی پایینی دارید و ضبط صوت هستید، متاسفانه بنده اینطور نیستم ) محض اطلاعتون فقط یک واکسن هست که تاییدیه ، اونم تاییدیه اضطراری سازمان بهداشت جهانی رو داره و اونم فایزره که زودتر از همه 3 مرحله کارآزمایی بالینیش رو طی کرد و در نتیجه سریع تر تاییدیه گرفت و واکسن های مدرنا، استرازنکا-اکسفورد و .. هنوز تاییدیه ندارند. هرچند میدونم 99 درصد شما قبل از ورود کلمه فایزر به دستگاه کپیتون ، ابدا این اسم رو نشنیده بودید و همین حالا هم 5 تا شرکت داروسازی دیگه رو نمیتونید نام ببرید.
مهران۱۸۰۶۴۱۷۱۸:۵۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
باسواد ، سواد خواندن داری؟ نوشته‌است واکسن ایرانی رو تایید کرد چه ربطی به واکسن روسی داره؟
ناشناس۱۸۰۵۸۲۸۱۲:۱۵:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
درود با این همه جوسازی 59درصد هم نمره خیلی خوبیه
ناشناس۱۸۰۵۸۳۷۱۲:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
من نه واکسن ایرانی میزنم نه واکسن خارجی از جمله واکسن روسی
ناشناس۱۸۰۵۸۵۱۱۲:۲۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
من اعتماد دارم، و نظر لوگو پپسی - منوتو بین ها هم اصلا و ابدا اهمیت نداره، چون اینا از خودشون هیچ تفکری ندارند
ناشناس۱۸۰۶۳۹۶۱۸:۴۱:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
جناب عالی هر وقت روزنامه کیهان و بخش خبری بیست و سی رو گذاشتی کنار و تونستی یه جمله مستقل از شخص خودت بگی بعد بیا به بقیه انگ بزن فقط یاد گرفتی طوطی وار یه سری چرندیات رو تکرار کنی
ناشناس۱۸۰۶۵۵۰۲۰:۳۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
باعث شرمندگیه..ولی حداقل آمار این شبکه ها خیلی به واقعیت نزدیکتره تا آمار شبکه های داخلی
ناشناس۱۸۰۵۸۷۲۱۲:۳۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
هر چی می خوای آمار بدهید. و بگویید مردم به واکسن که هیچ بلکه به خود شما اعتماد دارن. و بیشتر و بیشتر سر خودتون رو زیر برف کنید. حتی اگر هم مردم به واکسن اعتماد داشته باشن، واکسن انقدر دیر آماده میشه که حتی از افغانستان هم دیرتر واکسیناسیون عمده انجام خواهد شد.
ناشناس۱۸۰۵۸۸۳۱۲:۴۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
به خدای یکتا این آمار سازی است.. یعنی اعتماد به واکسن امریکا از ایرانی بیشتر است. تو بحث دارو خیانت نکنید. من یک داروی المانی را دیگر وارد نمیشه با داروی ایرانی مقایسه می کنم، مال ایرانی اصلا خوردن و نخوردنش تقریبا یکسان است.هر کسی را برای کاری ساختن. داروی جدید ایران امکان تولید ندارد. تو داروهای قدیمی شاید.
ناشناس۱۸۰۵۹۳۹۱۳:۰۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
آمار کدوم کشوره؟
ناشناس۱۸۰۵۹۶۰۱۳:۲۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
بعد میگن چرا به آمار های داخلی کسی اعتماد نداره. این 59 درصد داوطلب تا چند ماه دیگه مشخص میشه راسته یا دروغ. چون باید تزریق رو انجام بدن.
ناشناس۱۸۰۵۹۶۸۱۳:۲۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
انشاالله فقط فایزر اصل از مبدا غیر آمریکا تهیه شود.
ناشناس۱۸۰۵۹۹۳۱۳:۳۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
نمودارهاتون بسیار نامفهومه.
ناشناس۱۸۰۶۰۶۶۱۴:۱۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
هر واکسنی مورد تایید بهداشت جهانی قرار گرفت خواهم زد بجز واکسن چینی و روسی یعنی اینقدر این دو کشور ملعون هستند که حتی در صورت تایید هم نخواهم زد
علی۱۸۰۶۰۸۵۱۴:۲۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
من به واکسن ایرانی اعتماد دارم ولی واکسن خارجیو مال هرجایی میخاد باشه نمیزنم
ناشناس۱۸۰۶۰۹۵۱۴:۳۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
ما مردم مثل مسئولان واکسن فایزر میخواهیم
yyy۱۸۰۶۵۹۳۲۱:۰۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
تاسف
ناشناس۱۸۰۶۱۱۰۱۴:۴۰:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
خودتون خندتون نمیگیره المان با اون سابقه رو بهش بی اعتماد باشم و به ایران بچسپم؟؟؟؟
ناشناس۱۸۰۶۱۲۵۱۴:۴۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
من فقط فایزر یا واکسن آکسفورد خواهم زد
ناشناس۱۸۰۶۱۵۱۱۵:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
من چون از هیچ جایی پورسانت نمیگیرم صبر میکنم ببینم شیفتگان روسیه و کوبا بعد از زدن چه میشوند بعد تصمیم میگیرم .
ناشناس۱۸۰۶۴۶۴۱۹:۲۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
پورسانت نمیگیری، ولی خوراک فکریت رو از منوتو و امثالهم میگیری و بدون اون ها کوچکترین توان تحلیلی نداری
ناشناس۱۸۰۶۱۷۸۱۵:۱۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
سلام من تو این مملکت به هیچی اعتماد .نکنم .به دانشمندان جوان وباهوش کشورم اعتماد .دارم .واکسن کرونای ایرانی نتیجه تلاش .وقدرت جوان ایرانیه ....
آزاد۱۸۰۶۱۸۲۱۵:۱۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
من به واکسن ایرانی که حاصل تلاش طاقت فرسای دانشمندان و متخصصان خودمان است اعتماد کامل دارم ، حاضرم حتی بعنوان پیشمرگ همه ایرانی ها (حتی آنها که متاسفانه غربزده و شرق زده هستند) بعنوان داوطلب آزمایشی واکسن ایرانی بزنم
ناشناس۱۸۰۶۱۸۹۱۵:۱۹:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
خیلی از واکسن ها تو کشور خودمان ساخته شده .وبرای کودکان این سرزمین استفاده شده .چرا به نبوغ ایرانی شک داری
ناشناس۱۸۰۶۵۳۷۲۰:۲۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
چون تا حالا هیچ دارویی تو ایران کشف نشده. هر چی هم ساخته شده از رو دستورالعمل خارجی بوده. الان یهو شدیم کاشف! البته شاید هم از رو دستورالعمل روسی داریم تولید میکنیم
ناشناس۱۸۰۶۱۹۷۱۵:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
من حاضرم بمیرم ولی واکسن ایرانی نمیزنم. چون دیدم تو بیمارستان چطور از مریضمون نگهداری کردن. دستی دستی پدرمونو به کشتن دادن . خدا حکم کنه کادر درمانو که به اصطلاح جانفشانی میکنن.
ناشناس۱۸۰۶۲۵۳۱۵:۵۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
مسلمه، من هم ترجیح میدم اگر قرار باشه واکسن بزنم، توی این شرایط واکسن تولید داخل بزنم. دلیلش هم اینه که با این همه فساد و رانتی که توی سیستم واردات و توزیع دارو‌ هست، معلوم نیست اون واکسنی که به اسم خارجی به مردم غالب میکنند چه آشغالی هست و به حتم یقین اون چیزی نیست که قرار بوده از خارج وارد بشه. پس همین واکسن داخلی بهتره، چون میدونیم اگر اثر نکنه، لااقل کسی رو هم نمیکشه.
ناشناس۱۸۰۶۲۶۰۱۵:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
احتمالا نظر سنجی در مساجد و اماکن مذهبی انجام شده و نه در میان اجتماع و واقعیت مردم
ناشناس۱۸۰۶۵۲۲۲۰:۱۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
عجب! با همین فرمون می‌رید جلو که نیت همه رو می‌خونید! ۷ سال دولت دست امثال شما ها بود و چنان گندی زده شد که مردم به همون احمدی‌نژاد راضی شدند! یادم نمی‌ره که جهانگیری در مناظره‌های انتخاباتی می‌گفت: «.. ما تلاش کردیم، اقتصاد کشور را که مانند ماشین به دره افتاده بود بیرون بکشیم، به جاده اصلی بیاوریم، ‌تعمیر کنیم و به راهش بیاندازیم. ..» مردم اعتماد کردند و به این جماعت رای دادند، نتیجه‌اش شد دلار بالای ۲۰ هزار تومان! و این گرانی‌ها خواهشمندم با مسموم کردن فضا این‌قدر تیشه به ریشه‌ی کشور نزنید.
dayani۱۸۰۶۲۷۸۱۶:۰۴:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
این مورد هم مانند بسیاری از مشکلات کشور، آنقدر این ور و انور میکنند که مردن را بر بودن با تردید واکسن بزنیم میا نزنیم ،ترجیح بدهیم.
ناشناس۱۸۰۶۲۹۲۱۶:۱۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
بجای نظرسنجی همه این واکسن‌ها رو موجود و اختیاری در دسترس همه بگزارین، بعد آمار دقیق درمیاد، بیخودی هم قضیه رو سیاسی نکنین، هرکی هرکدوم دوست داشت و صلاح دونست بزنه، بچه صغیر که نیستیم بقیه برامون تصمیم بگیرن، داریم پول میدیم، حق انتخاب داریم.
حسین۱۸۰۶۲۹۸۱۶:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
من اعتماد ندارم. چون هربار اعتماد کردیم نابود شدیم
ناشناس۱۸۰۶۳۱۶۱۶:۴۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
کلا به هیچ واکسنی اعتماد ندارم بخصوص خارجی ها
ناشناس۱۸۰۶۳۲۰۱۶:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
کمتر از ده درصد
ناشناس۱۸۰۶۳۲۷۱۶:۵۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
کافیه توی همین سایت یک نظر سنجی ساده انجام بدید. قطعا اختلاف فایزر و روسی بیش از اینهاست.
ناشناس۱۸۰۶۳۳۲۱۷:۰۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
خیلی خوب است که نظر سنجی می گذارید و نام مرکز را هم می گویید. نظرسنجی چون با اصول علمی و آماری انجام می شود بهتر نظر جامعه را منعکس می کند. نگران نظرات زیر خبر نباشید.
سید۱۸۰۶۳۷۳۱۸:۱۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
ما ملت ایران خیلی مسئولان خود را دوست داریم! ما تمام واکسن های روسی و چینی‌را تقدیم مسئولان وخانواده هایشان می کنیم! اگر اثر کرد هم سلامت و هم صداقتشان تضمین میشود..
ناشناس۱۸۰۶۴۳۷۱۹:۰۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
الان تو بیست و سی خبر میگیرن و همه میگن میزنیم
ناشناس۱۸۰۶۴۳۸۱۹:۰۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
مشکل اعتماد یا عدم اعتماد نیست. وقتی که اکثر داروها و یا مواد موثر آن از خارج وارد می شود و حتی در درمانهای بسیاری از بیماریهای رایج نیاز به داروی خارجی کاملاً ملموس می باشد و ضمن آنکه تولیدات واکسن داخلی برای برخی بیماری های معمول بوده و حتی برای آنفولانزا که هرساله مورد نیاز کشور می باشد ؛ هنوز باید واردکننده باشیم ، اعتماد به واکسن ایرانی عاقلانه است ؟ نفی نمیکنم اما به دلیل شرایط موجود، واردات و استفاده از واکسن ساخته و آزمون پس داده شده در سطح وسیع؛ کار درست تری می باشد.
حامد۱۸۰۶۵۱۵۲۰:۰۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
کلاً به واکسن فعلاً اعتمادی ندارم. قطعاً به واکسن داخلی در مقایسه با خارجی بیشتر اعتماد دارم. تا به حال بارها و بارها غرض و مرض داشتن خارجی‌ها در فناوری‌های ما (اینکه خیر سرشون می‌خوان کمک کنن) بهم اثبات شده. یعنی یک درصد هم احتمال نمی‌دم که از سر خیرخواهی بخوان به ما واکسن بفروشن! هنوز یادم نرفته که ماسک به ما نمی‌دادند! هنوز یه عده خواب منتظر واکسن فایزر هستند. به نظرم باید برای هر کسی که فایزر می‌خواد، خریداری کنن و قبل از تزریق ازش امضا بگیرن که اگه حالش خراب شد هیچ خدمات پزشکی‌ای بهش داده نمی‌شه.
ناشناس۱۸۰۶۵۸۹۲۱:۰۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
من به واکسن داخلی بیشتر خارجی ها اعتماد دارم
yy۱۸۰۶۵۹۷۲۱:۱۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
دوستان مثل اینکه هیچ اطلاعی راجع به درجه ی علمی ایران در حوزه ی واکسن سازی ندارن برید مطالعه کنید بعد حرف بزنید .
kia۱۸۰۶۵۹۹۲۱:۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
فقط واکسن ایرانی !!
ناشناس۱۸۰۶۶۰۵۲۱:۲۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
در هر دیدگاه و آماری ده درصدید.آمار ندید بیرون لطفا
ناشناس۱۸۰۶۷۲۲۲۳:۴۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
میشه بفرمایید این آمار رو از کجا درآوردید؟!!
ناشناس۱۸۰۶۷۲۵۲۳:۵۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
..آخه واکسن ایرانی که نتایجش هنوز بیرون نیامده و تاثیر آن مشخص نشده را چرا در معرض نظرسنجی قرار دادند؟!از اون مهمتر نظر دهندگان دیگه کی بودند که برای واکسنی که هنوز نتیجه اش حتی برای وزارت بهداشت ایران هم مشخص نشده اومدن نظرات مثبت و منفی دادند!!!خدا وکیلی بخندیم یا گریه کنیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین