ثروتمندان ناشناس، خطری برای زمامداران و روحانیون سرشناس!

احمد توکلی*، حسین رجایی**،   3991104064 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
ثروتمندان ناشناس، خطری برای زمامداران و روحانیون سرشناس!

چندی پیش جناب آقای صدیقی روایتی را از قول یک غسّال در سیما مطرح کرد که جنجال بسیاری در کشور برانگیخت به حدی که مدتی بعد مجبور به عذرخواهی شد. پیدا کردن غسّال یاد شده با توجه به کدی که ایشان در سخنان خود داد، چندان دشوار نبود. غسّال آیت الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت الله حق شناس است. رضا مطلبی کاشانی، همان ابرسرمایه داری که چندی پیش نیز برای حجت الاسلام پناهیان حاشیه آفریده بود. گرچه آقای پناهیان از خویش در برابر هجمه های ناجوانمردانه ای که علیه اش مطرح شده بود دفاع کرد اما در سخنانش اعتماد و حسن ظن فراوان به شخصی وجود داشت که ابهامات مالی بسیاری درخصوص وی مطرح است.

با ورود جریان عدالتخواه به این مسئله، ابعاد بیشتری عیان گشت. دیده بان شفافیت و عدالت پرونده آقای مطلبی کاشانی را یک پرونده ویژه تلقی کرد و با نام بردن صریح از وی، به علما هشدار داد از وی بپرهیزند که متاسفانه چندان کارگر نیفتاد. فردی که بررسی ها نشان می دهد شبکه بزرگ و تو در تویی از ارتباطات با مسئولان عالی رتبه و روحانیون سرشناس دارد.

همچنین، بررسی برخی پرونده هایی که در دیده بان شفافیت و عدالت در جریان است نشان دهنده نقشی است که متأسفانه جن گیرها و کهانت ورزان*** فاسد در سال های اخیر در اتخاذ تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان و سرشناسان داشته اند.

افرادی که در لباس تاجران خیّر و متدیّن به دنبال نفوذ بر علما و مسئولان هستند فارغ از آنکه، کار خیری که از عایدی غصب املاک دیگران یا اجاره موقوفات به ثمن بخس صورت گیرد را چه سود، حتی اگر نگهداری از صدها کودک معلول یا ساخت حوزه های علمیه باشد و بدتر آنکه پای چنین افرادی را به تمشیت امور در آستان مقدس علی بن موسی الرضا (ع) نیز باز نماید.

از دیگر موارد مشابه می توان به فردی به نام علیرضا موحدی اشاره کرد که به عنوان یکی از متهمین پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با بدهی چند صد میلیاردی به بانک سرمایه از کشور گریخته است. موحدی هم در لباس فردی دست به خیر که در راستای گسترش دین و کمک به اقشار ضعیف، از هیچ کمکی به برخی وعاظ مشهور تهران دریغ نداشته است، به نفوذ اقدام میکرد.

این دست نگرانی ها به مسائل مالی ختم نمی شود. مدتی است می بینیم برخی روحانیون سرشناس، ارزش هایی چون عدالت و اخلاق را تخفیف می دهند تا ارزش های دیگری چون ثروت افزایی اجتماعی و رشد سیاسی را برجسته سازند. آیا ممکن هست که مجالست با چنین ثروتمندانی، بر افکار هم تأثیر گذاشته باشد!؟

در برخود با این مشکلات ما با یک وضعیت پیچیده و تناقض آمیز روبرو هستیم. از سویی هم حمایت از گسترش دین و فرهنگ دینی و هم حمایت از مستضعفان هزینه اقتصادی دارد. شارع مقدس پرداخت وجوه شرعی چون خمس و زکات را در همین راستا وضع نموده است. حمایت از دین همواره به کمک های مردمی وابسته بوده است. این امر مبارکی است که برای جلوگیری از وابستگی نهاد دین به دولت ها همیشه توصیه شده است. در نتیجه قطع جریان کمک های مردمی یا پرداخت وجوه شرعی مطلوب نیست.

طبیعی است که علما و روحانیون به ثروتمندان خیّر حسن ظن داشته باشند یا آن ها را بستایند. اما چه کنیم وقتی قلیلی از این ثروتمندان بدین طریق برای خود وجهه و اعتبار کسب می کنند و از آن برای کسب مقاصدی غیرقانونی و نامشروع سود می جویند!؟ چه کنیم وقتی همواره عده ای با مقاصد سیاسی و اقتصادی خاص به دنبال نفوذ در بیوت علما بوده اند و تاریخ نشان داده که بعضا هم موفق شده اند!؟

از سوی دیگر مقابله با این نوع پدیده ها و جریانات نیز واجد هزینه های بسیار است. هرگونه تلاشی برای اصلاح و نقد این رویه ها، توسط دشمنان دین به عنوان یک فرصت مغتنم نگریسته می شود. فرصتی برای تبلیغ به نفع سکولاریسم و زدودن دین از عرصه اجتماع. برای مشابهت سازی حکومت اسلامی با جاهلیّت کلیسای قرون وسطی! غافل از آنکه حتی در غرب سکولار نیز، موسسات خیریه گاهاً به عنوان پوششی برای پولشویی یا فرار مالیاتی عمل می کنند. ولی وجود این نفاق و سالوس، حجتی برای تعطیلی خیریه ها نیست.

هر جا دین باشد نفاق و دورویی و ریا نیز هست. این ما هستیم که با ضعف و دوستی های غیر الهی، راه را برای سلطه شیطان بر خویش هموار میکنیم و دچار فتنه میشویم. چنان که امام علی علیه السلام در خطبه 50 نهج البلاغه میفرماید:

« إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ، يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ. فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ، وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ، وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ، فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ منَ اللَّهِ الْحُسْنى

«جز اين نيست كه آغاز پيدايش فتنه ها، پيروى از هواهاى نفسانى است و نيز بدعت هايى كه گذاشته مى شود، بدعت هايى بر خلاف كتاب خدا. آن گاه كسانى كسان ديگر را در امورى كه مخالف دين خداست، يارى مى كنند. اگر باطل با حق نمى آميخت، حق بر جويندگانش پنهان نمى ماند و اگر حق به باطل پوشيده نمى گشت زبان معاندان از طعن به حق بريده مى شد ولى همواره پاره اى از حق و پاره اى از باطل درهم مى آميزند. در چنين حالى، شيطان بر دوستان خود مستو لى مى شود و تنها كسانى رهايى مى يابند كه پیشتر الطاف الهى شامل حالشان شده باشد

این علمای سرشناس هیچ از خود پرسیده اند چرا امام رحمه الله علیه، از چنین ثروتمندانی فریب نمیخورد؟ البته امام چون جمع شدن ثروت های افسانه ای را از راه صحیح آسان نمیدید، وقتی فردی در این بازار کساد 40 میلیارد تومان خمس می آورد از خودش میپرسید منبع کسب او چیست. مَنِشی که در نزد رهبر انقلاب نیز می توان دید هنگامی که باعث به دام افتادن امثال شهرام جزایری می شود. همان شهرام جزایری که معدود وعاظ مشهوری به وجوهات کلان او دست رد نزدند و منشاء آن برایشان سوال نشد! همان ها که حتی پس از صدور حکم وی هم از خیرات و مبراتش به نیکی یاد می کردند و هرگاه مسئولیت داشتند برای نجات ثروتمندان نابکارِ زرپرست، قضات را تحت فشار قرار میدادند.

همچنین بعید است امام (ره) وقتی می دیدند فردی آن قدر به روحانیت علاقه مند میشود که با زیرپا گذاشتن مقررات قانونی (مواد 52 و 53 آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان ها، ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی نامه شماره 87075/ت – مورخ 09/05/1389) پیکر روحانیان را به منزل خویش میبرد و غسل میدهد؛ و چه بسا این عشق و شوق وی تنها شامل پیکر علمای سرشناس میشود و نصیب پیکر هیچ طلبه فاضل و مهذب ولی گمنامی نمی شود، از وی کرامت بپذیرند، چه رسد به آن که کرامت ادعایی را در سیمای رسمی جمهوری اسلامی نقل کرده و زبان طعن معاندان را بر اسلام و انقلاب و نماز جمعه دراز کنند.

باز هم به علما و امراء هشدار میدهیم که به جای معاشرت با ثروت اندوزان، با حفظ حقوق و احترام کلی به همه ملت از جمله ثروتمندان، با مستضعفان متدین و وطن خواه بجوشند تا سلامت و پاک بمانند و مردم از این طریق در سلامت پاکی سر کنند که پیامبر گرامی فرمود:

« صِنفانِ مِن اُمَّتي إذا صَلُحا صَلُحَت اُمَّتي ، و إذا فَسَدا فَسَدَت اُمَّتي ، قيلَ : يا رسولَ اللّه ِ و مَن هُما ؟ قالَ : الفُقَهاءُ و الاُمَراءُ

«دو گروه از امّت من هستند كه اگر آنها درست شوند امّتم درست می شود و اگر آنها فاسد گردند امّتم فاسد می گردد. پرسیدند: اى رسول خدا! آن دو گروه كدامند؟ فرمود: فقيهان و زمام داران

پانوشت:

*: رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت

**: معاون آموزش سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت

***
کاهنی و غیب گویی

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۹۳۱۰۰۱۴:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۴
متاسفانه فقط افراد معدودی دست رد به سینه شهرام جزایری و امثال او می زنند و از دریافت رشوه و مال حرام پرهیز می کنند.
ناشناس۱۷۹۳۲۰۵۱۵:۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۴
به همین جهت و البته جهات مدیریتی بود که حضرت امام روحانیون را از گرفتن پست و مقام و به دنبال میز رفتن منع میکردند و با عمل نکردن به توصیه ها هم خود را در جامعه از چشم میلیونها جوان انداختند و هم کشوری با مشکلات فراوان مثل فقر و بیکاری و جوانان منتظر ازدواج وووو بوجود آوردند .
ناشناس۱۷۹۳۳۱۷۱۶:۱۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۴
از خودتان شروع کنید
ناشناس۱۷۹۳۴۱۸۱۷:۰۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۴
مفسد تر از همه کسانی هستند که با اسم دین مفسده می کنند.
ناشناس۱۷۹۳۴۲۳۱۷:۰۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۴
هیچ مسئول حتی اگر در بالاترین رده های حکومتی باشد نمی تواند با حقوقی که از بیت المال گرفته، خانه های اشرافی و ویلا های آنچنانی داشته و فرزندانشان به اسم تحصیل در خارج سالانه ده ها هزار دلار خرج کنند.
ناشناس۱۷۹۳۳۲۱۱۶:۱۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۴
فساد تنها در یک سیستم بی قانون و بی نظارت پا گرفته و توسعه می یابد. از خودتان بپرسید که چه کار کرده اید که آش این قدر شور شده است؟
ناشناس۱۷۹۳۳۲۳۱۶:۱۷:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۴
فساد سیستماتیک حاصل کار یک شخص نیست. فساد سیستماتیک حاصل تبانی یک مجموعه بزرگ است که از بالا حمایت می شوند.
ناشناس۱۷۹۳۳۲۷۱۶:۲۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۴
با قوانین پوپولیستی نمی توان با فساد مبارزه کرد. پوپولیسم خودش فساد است.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۷۹۳۲۱۵۱۵:۱۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۴
انشالله با اجرای قانون از کجا آورده ای و مشروعیت سنجی اموال واعاده اموال نامشروع ثروت های حرام و نامشروع را به بیت المال باز می کردانیم
ناشناس۱۷۹۳۳۷۹۱۶:۴۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۴
منفی ها خیلی خوب است میزان وحشت مفسدین اقتصادی را میرساند با سند تحول قوه قضا جول و پلاس مفسدین از هر طیف و جناح بر روی هواس
ناشناس۱۷۹۳۴۰۱۱۶:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۴
تنها راه اصلاح اقتصاد کشور و سالم سازی اصولی آن این است که تمامی مالکیت ها و ثروت های بیش از یک زندگی خوب و مطلوب ملی شود و بعد از این هر کس خواست به ثروت بیشتر برسد تنها از طریق کار و تلاش و معیارهای اقتصادی درست بدون فشار بر مردم به ثروت برسد این است و جز این نیست اصلاح اقتصاد کشور
امین۱۷۹۳۴۴۷۱۷:۱۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۴
برادر عزیز جناب آقای توکلی هر گاه متوجه شدی که عالم و روحانی سرشناس به همان اندازه احتمال دارد مرتکب فساد شود که ثروتمند و تاجر ناشناس؛ آنگاه راه بهتری برای مبارزه با فساد پیدا خواهی کرد. مملکت از وقتی گرفتار فساد سیستمی شد که دور عده‌ای را خط قرمز کشیدید.
ناشناس۱۷۹۴۴۵۶۰۱:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۵
آقاى دكتر توكلي بسياري از مفسدين اقتصادي بواسطه داشتن تابعيت مضاعف بخصوص كانادا انگيزه بيشتري براي دست اندازي به بيت المال و سوء استفاده از پست ها و مقامها و فريب بسياري از مقامات براي رسيدن به اهداف مالي از طريق غارت و فريب دارند و با ظاهري ديندارانه و خيرخواهانه هم اينكارها را ميكنند .
ناشناس۱۷۹۴۴۷۳۰۲:۱۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۵
آقاي دكتر توكلي مملكت بايد فقط يك خزانه داشته باشد ، تمامي درامدها به ان حساب واريز شود و فقط از ان حساب هزينه شود ... بايد همه افراد كشور يكبار براي هميشه صورت املاك و اموال خود را بدهند و پس از ان هر ٥ سال يكبار مجددا صورت اموال خود را بدهند افزايش غير طبيعي و نا مشروع براحتي قابل كشف است ، تابعيت مضاعف ممنوع اعلام شود و خروج ثروت از كشور جرم تلقي گردد . مفسدين ثروت كشور را به سرعت به خارج از كشور انتقال ميدهند .
ناشناس۱۷۹۳۱۰۹۱۴:۲۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۴
ماجرای حقوق های نجومی 60 میلیون تومانی در یک شرکت ورشکسته دولتی چی بود ؟!
ناشناس۱۷۹۳۲۵۵۱۵:۳۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۴
طبری هم میگفت چیکار کنم دوستان دادند دوستانی دارم که اگه بگم کا باستی هیلز بهم میدهند
ناشناس۱۷۹۳۱۱۴۱۴:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۴
1-اگر قانون مبارزه با پولشویی تصویب شود این مشکل حل میشود و پول مشکوک وجود نخواهد داشت 2- رساندن پول به دست زمامدار خارج از مجرای قانون جرم است اگر قانون و دخل و خرج و..شفاف باشد کسی نمی تواند به زمامدار پول برساند که نیاز به این بحث ها باشد 3- کسی که ادعا می کند روحانی است چرا وارستگی و پرهیزکاری پیشه نکرده که محتاج به پول های این چنین شود؟ روحانی ها باید از مال دنیا بشدت پرهیز کنند پس اجرای قوانین مبارزه با پولشویی و شفاف سازی قانون و پرهیزکاری راه حل این مساله است
ناشناس۱۷۹۳۹۷۷۲۱:۱۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۴
علما برای خودشان پول نمی گیرند
ناشناس۱۷۹۳۱۲۱۱۴:۳۳:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۴
ابر سرمایه دارانی که اموال خود را از طریق رانت و راههای نامشروع کسب کرده اند بزرگترین تهدید برای جامعه اسلامی هستن.
ناشناس۱۷۹۳۲۲۸۱۵:۱۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۴
وقتی فقط رانت یک وارد کننده از تمامی یارانه پرداختی یکسال کشور بیشتر بوده عمق فاجعه و فساد مشخص میشود همین مفسدین نجومی هستند که هر بازار و کالایی را که بخواهند التهاب در آن ایجاد می کنند
ناشناس۱۷۹۳۷۷۱۲۰:۰۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۴
ارز 4200 تومانی غارت بیت المال توسط دلالان و رانت خواران بود.
ناشناس۱۷۹۳۱۴۰۱۴:۴۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۴
آقای رضا مطلبی همچین ناشناس هم نیست. یک سرچ ساده تو اینترنت بکنید میفهمید که با چه کسان نام آشنایی شریک و همکار است.
ناشناس۱۷۹۳۲۰۷۱۵:۰۷:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۴
کاملا با این متن موافقم علما خیلی باید مواظب پولهایی که به هر عنوان بهشون پرداخت میشه باشن هر چه باشه مردم به اونها نگاه ویژه ای دارند
ناشناس۱۷۹۳۲۳۲۱۵:۲۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۴
از حسن و اسحاق به خاطر این همه فساد ریز و درشت در کشور بشدت ملولیم
ناشناس۱۷۹۵۱۰۴۱۲:۰۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۵
یعنی قبلا اینها نبودند؟
ناشناس۱۷۹۳۲۹۳۱۵:۵۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۴
با ثروتمندان آشنا مشکلی نیست ؟
ناشناس۱۷۹۳۳۱۴۱۶:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۴
با سلام و تشکر بابت گزارش دادن این وضعیت پول باید در جامعه اسلامی دست دولت و حکومت برسد و دولت بر خرج کردن آن نظارت کند الان چه نظارتی روی کسب و خرج این پولهایی که به روحانیون داده میشود هست کجا خرج میشود؟ نظارتی وجود دارد؟ گزارشی داده میشود؟ در جامعه اسلامی ثروتمند ناشناس ما نباید داشته باشیم محل کسب ثروت باید مشخص شده باشد و اگر قانون بر پولها نظارت کند کاملا مشخص میشود که طرف از کجا بدست اورده کجاها خرج کرده و هدفش از خرج پول چیست کاسبی طرف باید مشخص باشد که طرف چه کاره است باید قابل استعلام باشد به محض اینکه گفت من زید نامی هستم باید بزنن در شبکه اینترنت بیاد که چه کاره است دارایی و اموال مسئولان باید کاملا مشخص باشد که چقدر است خود روحانیون باید کاملا ساده زیست باشند دارایی ها باید بررسی شود که وضعیت زندگی طرف چگونه است ساده زیستی را رعایت می کند به عنوان الگوی جامعه یا مشغول ثروت اندوزی است؟ کسی که لباس روانیت را پوشیده نمی تواند غیر ساده زیستی پیشه کند چون او الگوی جامعه است مسئولان مملکت الگو هستند و باید ساده ترین زندگی را داشته باشند به ما هدیه داده شده و خودم کار کردم و.. اینها قابل قبول نیست شما مسئول بودی داشتی برا جامعه کار میکردی چطور ثروتمند شدی؟ حقوقت بالا بوده؟ چرا بالا بوده در جامعه اسلامی؟ کار و کاسبی دیگری داشتی؟ چرا حین خدمت کارو کاسبی دیگری داشتی؟ پس مشکل از قانون است الان همه پولها و نقدینگی ها دیگه کارت به کارت و حساب به حساب است و در جامعه اسلامی دونه به دونه این انتقالات باید محاسبه و بررسی شود و مدخل آنها و مخرج آنها مشخص شود سازمانی باید ایجاد شود که تمام این محاسبات را انجام داده و به جامعه اسلامی گزارش دقیق ارائه نماید
شهرآشوب۱۷۹۳۴۳۷۱۷:۱۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۴
متاسفانه این داستان قبول کردن کمک علما از ثروتمندان مساله دار و قبول هدایا و هبه از این افراد به یک مشکل بزرگ داره تبدیل میشه. ما در سیره پیامبران و معصومان داریم که همگی با دسترنج خودشون زندگی می کردند و امور جاری زندگی شون با هبه و هدیه دیگران اداره نمی شد.
ناشناس۱۷۹۳۵۰۲۱۷:۴۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۴
پول خوبه اینها که ندارند ناراحتند و هر روز برای تسکین همدیگر مقاله مینویسند شما هم زرنگ باش و پولدار شو حالا اگر بی عرضه هستی مشکل خودته.
ناشناس۱۷۹۳۶۸۶۱۹:۲۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۴
ما از سادگی و خوش باوری (که منجر به فریب خوردن از نا پاک زادگان می شود،) از طرف روحانیون سرشناس وصاحب مقام به شدت نگران بودیم وهستیم . یا مسئول نباش و مقامی نداشته باش ویا ساده نباش ؛ تاکی باید بخاطر ساده انگاری و خوش باوری شما ما ملت تاوان بدهیم ؛ دیگر بس است غارت تمام ثروت امروز وفردای این مردم بیچاره بواسطه ی سادگی و خوش باوری شما از طرف زرنگان متدین نما ودوست نما ، این زالو ها به ملت که هیچ ، به شما نیز رحم ندارند، .... بترسید و مواظبت کنید.
ناشناس۱۷۹۳۶۹۰۱۹:۲۸:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۴
اگر عزم و اراده اي براي مبارزه با فساد بود كار بدين جا نمي كشيد، از شرام جزائري تا بابك زنجاني و ادامه فساد اين چنيني سالها مي گذارد اما كجا يك اراده منسجم براي مبارزه با فساد ورانت ؟!!
ناشناس۱۷۹۳۷۱۴۱۹:۳۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۴
این گروه ثروتمندان اتفاقا قلیل نیستند در حال حاضر روز به روز بیشتر هم شده اند. از خودروهای چند میلیاردی وموتور سیکلت های چند میلیاردی در خیابان های تهران که صدای گوش خراششان آرامش شب های مردم را گرفته ونیروی انتظامی هم کاری با آنها ندارد کاملا قابل محاسبه تعداد این افراد هست
ناشناس۱۷۹۳۷۳۶۱۹:۴۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۴
وقتي شفافيت در امور نيست ثروتهاي نامشروع فراوان ميشودخيلي راحت وعاظ ومداح هارا فريب ميدهند نمونه ديگر نبود شفافيت در امور كشور وجود فساد مالي سيستمي در برخی دستگاه هااست متاسفانه اين فسادوكسب مال نا مشروع در نظام اسلامي دارد اتفاق مي افتد
اکبر۱۷۹۳۸۱۷۲۰:۱۹:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۴
وجود فساد مالی یک موضوع بسیار مهم است که لطمه به اقتصاد و عدالت میزند ولی فساد در کسوت دین موضعی بس بزرگ‌تر و غم انگیز تر است که ریشه های دیانت و تقوا و ایمان جامعه را خشک می کند و غیر قابل جبران است. متاسفانه به پایان کار و کارکرد و اعتماد به مدعیان دین و دیانت بسیار نزدیک شده ایم.
بهرام۱۷۹۳۹۵۸۲۱:۰۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۴
روحانیون هم مثل من و شما یک نفر ادم عادی است .... و برای جلوگیری از فساد البته نه فقط روحانیون همه مسئولان راه آسانی دارد اما کو مسئول و یا سازمانی انرا بتواند انجام دهد من کارمند حقوق بگیر بعد از 38 سال خدمت در زمان بازنشستگی و با گرفتن پاداش پایان خدمت و وام و قرض از فامیل فقط توانستم یک اپارتمان کوچک بخرم حالا شما حساب کنید طرف از راه نرسیده اپارتمان چه عرض کنم ویلا و نه یکی چندین ساختمان چند طبقه و زمین و ماشین میلیاری روشن است که از راه نامشروح بدست اورده است بررسی دارایی مسئولان قبل از پست و بعد از خدمت مشخص میکند که از کجا اورده است چرا این را اجرا نمیکنند ؟...
ناشناس۱۷۹۴۲۹۰۲۳:۱۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۴
کی مسول این علما و امامان جماعت و جمعه هستن وتشکر از مسول الف که اینقدر واقعیتهای جامعه رو ریز تشخیص میدن و با جرات و جسارت حزب الهی می نویسن و نگران اعتما د مردم به نظام هستن
تهرانی۱۷۹۴۹۱۲۱۰:۲۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۵
نشست و برخاست فراوان علما هم با صاحبان ثروت، هم با صاحبان قدرت خطرناک است و باعث میشود از مردم عادی دور ... شوند.
ناشناس۱۷۹۴۹۲۱۱۰:۳۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۵
کاخ مجلل که در جاده ساحلی عباس آباد که فیلمش در شبکه مجازی دست به دست میگردد مال کیست، با چه رانتی ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین