چند نکته درباره سخنان کریمی قدوسی و کارت زرد مجلس به ظریف

سیاسی،   3991030155 ۱۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند نکته درباره سخنان کریمی قدوسی و کارت زرد مجلس به ظریف

در جلسه علنی روز سه‌شنبه 30 دی‌ماه مجلس شورای اسلامی، سؤالات جواد کریمی قدوسی و فرهاد بشیری از محمدجواد ظریف مطرح شد و نمایندگان مجلس بعد از استماع سخنان وزیر امور خارجه از پاسخ‌های ایشان قانع نشدند و دو کارت زرد به ایشان دادند.

سؤال جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد درباره تلاش برای مذاکره با آمریکا سه هفته بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی بود که نمایندگان نسبت به سخنان ظریف با 55 رأی موافق، 173 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع نظر خود را اعلام داشتند و یک کارت زرد به ایشان دادند.

 سؤال فرهاد بشیری، نماینده پاکدشت نیز درباره ضعف وزارت خارجه در دیپلماسی اقتصادی بود که در نهایت نمایندگان با 90 رأی موافق، 138 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از توضیحات ظریف قانع نشدند و به وی کارت زرد دیگری دادند.

اگرچه نظر نمایندگان محترم است اما برخی سخنان جواد کریمی قدوسی طبق معمول چندان دقیق نبود که از این بابت اشاره به آن‌ها مهم است.

- کریمی قدوسی در بخشی از سخنان خود اذعان داشت «یک هفته قبل از آن{شهادت سردار سلیمانی} هم با برگمن افسر رژیم صهیونیستی ملاقاتی داشتید و این شهادت زیرساخت‌هایی را فراهم کرد».

 در پاسخ به این سخنان محمدجواد ظریف بیان می‌کند «ملاقات بنده نه یک هفته قبل از سردار سلیمانی بود بلکه یک سال و نیم قبل برای آزاد کردن یک سلیمانی دیگر بود و آن دکتر{مسعود} سیلمانی بود. فرد ملاقات‌کننده یک همراه داشت که بعد مشخص شد که ۱۰ سال پیش در رژیم صهیونیستی بوده است».

 بدون شک از این جهت ایراد و انتقاداتی نمی‌توان به آقای ظریف وارد دانست؛ چرا که ایشان به‌صراحت اذعان می‌کند از وجود چنین فردی در جلسه اطلاع نداشته است. همچنین در بسیاری از جلسات دیپلماتیک شاید نتوان تمامی اعضای مشارکت‌کننده در جلسه را پیش‌بینی نمود و اصولاً مذاکره با یک فرد یا گروه خارجی هرگز به معنای تائید آن‌ها نیست. بدون شک اگر چنین امری صحت داشت نمی‌شد با هیچ فرد یا گروهی که با منافع ملی تضاد و در تخاصم هستند وارد گفت‌وگو شد. به همین خاطر است که ظریف در بخشی از پاسخ خود می‌گوید: «بنده همچنین با جان کری یا صدام مذاکره کردم اما مگر از این مذاکره بنده خوشم می‌آمده است».

لازم به یادآوری است که دکتر مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی بود که 15 مهرماه 1397 برای یک دوره فرصت مطالعاتی وارد فرودگاه شیکاگو شد اما در اقدامی غیرقانونی به مدت 14 ماه بازداشت گردید. بنابراین وظیفه وزارت امور خارجه است که از تمامی ابزارهای لازم برای حفاظت از جان و حقوق اتباع ایرانی بهره گیرد و اگر در این زمینه کم‌کاری انجام‌شده بود حتماً می‌باید مورد بازخواست قرار می‌گرفت.

- در بخش دیگری این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح می‌کند که «نماد این شهادت{قاسم سلیمانی} برجام بود، برجامی که چند روز قبل هم خطاب به اروپایی‌ها اعلام کردید، ایران برجام را زنده نگه‌داشته است اما برجام مُرد و بوی گند آن مردم را آزرده کرده و این مجلس انقلابی با قانون انقلابی خود آن را دفن کرد».

قطعاً این‌گونه سخن گفتن از تریبون مجلس شورای اسلامی جایز نیست. همچنین سیاست استکباری آمریکا در قبال ایران بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت و هرگز نمی‌توان توافق هسته‌ای را به‌عنوان مبدائی برای دشمنی آمریکا به‌حساب آورد. فراموش نشود دولت واشنگتن در چهار دهه گذشته تمام برنامه‌ها و سیاست‌های خود را بر مبنای محدودسازی، تضعیف و از بین بردن قدرت ایران قرار داده است. همچنین «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در راستای دفن کردن برجام نبوده بلکه به روایت ماده اول آن در راستای تأمین شروط نه‌گانه مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته‌ای بوده است.

محمدجواد ظریف نیز در سخنان خود اشاره می‌کند «قانونی هم که مجلس محترم هم تصویب کرد برای اجرایی شدن برجام است و نه برای دفن برجام. دست‌کم ریاست محترم مجلس این‌گونه به ما فرمودند».

- کریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان می‌کند «زمانی سردار سلیمانی ترور شد که 700 هیئت در پوشش برجام و برای عادی‌سازی فعالیت‌های تجاری به‌قصد تخلیه اطلاعاتی نظام در بحث اجتماع، فرهنگ و اقتصاد وارد کشور شدند، اطلاعات را بردند و نفوذی‌ها را باقی گذاشتند و عملیات‌ها را با وجود آن نفوذی‌ها ادامه دادند».

این سخنان نیز از جهات مختلف قابل نقد است. در این‌که به دلیل تحریم‌ها و کارشکنی‌های آمریکا کشورهای مختلف نتوانستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد، همچنین در این‌که دشمن به دنبال نفوذ و ضربه زدن است تردیدی نیست اما این‌که عنوان شود 700 هیئت در پوشش برجام به‌قصد تخلیه اطلاعات وارد کشور شدند، نفوذی‌های خود را باقی گذاشتند و تاکنون نیز آن‌ها به اقدامات خود ادامه می‌دهند نشان‌دهنده ضعف جدی سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران است که این سخنان صحت ندارد. حداقل انتظار است که جناب آقای قدوسی مدارک و مستندات خود را دراین‌باره بیان نماید. درواقع چگونه است که بعد از گذشت چند سال هنوز این نفوذی‌ها شناسایی نشده‌اند؟

- در قسمت دیگری از سؤال مطرح‌شده توسط کریمی قدوسی خطاب به ظریف و مجلس عنوان می‌شود «زمانی جریان مقاومت به شهادت رسید که آقای روحانی بدون اتخاذ کوچک‌ترین تدبیر در آبان 97 در بحث بنزین کشور را وارد یک آشوب کرد» اما عضو کمیسیون امنیت ملی دقیقاً مشخص نمی‌کند این موضوعات چه ارتباطی با وزیر امور خارجه و سؤال از ظریف دارد. در واقع بی‌تدبیری دولت در آبان 98(و نه 97) اگرچه عیان و آشکار است اما این‌که در سؤال از وزیر خارجه به یک موضوع داخلی استناد شود قطعاً صحیح نیست.

- همچنین لازم است درباره برخی سخنان مانند «خارج ساختن 36.1 میلیارد دلار و 80 تن طلا از طریق باند سلیمانیه در تهران و خارج ساختن آن‌ها از کشور برای فروپاشی اقتصاد» ابهام‌زدایی صورت گیرد.

توجه به این مسائل از آن جهت حائز اهمیت است که اگرچه انتقادات جدی نسبت به سیاست خارجی دولت و ضعف‌های توافق هسته‌ای وجود دارد اما نمایندگان ملت که از تربیون مجلس به ایراد سخن می‌پردازند انتظار است سخنان دقیق، مستدل و مستند ارائه دهند. تنها در این صورت است که شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی حفظ می‌شود. بخصوص که این سخنان را مردم از طریق رسانه‌های مختلف پیگیری می‌کنند و در نوع نگاه آن‌ها نسبت به کلیت مجلس شورای اسلامی تأثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۸۸۱۸۰۹:۱۴:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
این کریمی قدوسی یه ریگی به کفشش داره، خیلی تابلو داره در لباس دو اتشه بودن به کشور لطمه میزنه اون روزی که دست خودش و حامیان او رو شد این حرفهاش را باید مرور کرد تا ببینیم دشمن به چه جاهایی حساس بوده
ناشناس۱۷۸۸۸۶۸۰۹:۴۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد.
ناشناس۱۷۸۸۹۹۴۱۰:۴۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
کسی که برای مردم اهمیتی قایل نیست، برای آخرتش هم اهمیتی قایل نیست.
ناشناس۱۷۸۹۰۵۹۱۱:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آقای کریمی قدوسی درست میگه قبلا"هم از وجود جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته ای خبر داد که درست از آب درآمد.
ناشناس۱۷۸۹۱۲۵۱۱:۳۱:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
تا تعریف از جاسوس چه باشد.
ناشناس۱۷۸۹۱۲۹۱۱:۳۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
کسانی که بدون سابقه مشخص یک شبه سوپر انقلابی می شوند، جایگاهی پیش مردم ندارند.
ناشناس۱۷۸۹۷۸۹۱۶:۲۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
تعریف جاسوس کاملا"مشخصه و دو نفر از اعضاء تیم مذاکره کننده هسته ای به جرم جاسوسی برای دشمن محاکمه و محکوم شدند.
ناشناس۱۷۸۹۱۱۸۱۱:۲۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
چند ماه قبل، بعد از توهین به ظریف، مگر رهبری به نماینده ها نگفتند که به دولت و وزرا توهین نکنند؟ این نماینده ها فقط دنبال نقشه های خودشان هستند.
ناشناس۱۷۸۹۴۶۴۱۳:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
هدف، سرگرم کردن ظریف به کارهای حاشیه‌ای تا پایان عمر دولت دوازدهم است.
ناشناس۱۷۸۹۴۷۳۱۳:۵۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
روحانی: بودجه جای شعار نیست؛ من بلدم به شعارها جواب بدهم اما مردم این را نمی‌خواهند / نمایندگان فروش نفت را کاهش و درآمد را افزایش دادند، عجب چشم‌بندی عجیبی
ناشناس۱۷۸۸۸۷۴۰۹:۴۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
یکی از راه های نفوذ انقلابی گری هست انقلابی نماها بسیار پرحرارت و حتی جلوتر از رهبر حرکت میکنن و کشور را دقیقا به جریانهایی سوق میدن که در نهایت به نفع غرب و دشمن و به ضرر مردم و یکپارچگی کشوره به نظرم باید حواسمون خیلی جمع باشه تا نفوذ از طریق دوست نادان لطمات جبران ناپذیری بر کشورمون وارد نکنه
ناشناس۱۷۸۹۲۴۹۱۲:۳۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اینها همان سوپر انقلابی های بدون سابقه و عقبه هستند.
ناشناس۱۷۸۹۷۹۲۱۶:۲۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
عقبه غربگدایان در امریکا و اسرائیل است.
ناشناس۱۷۸۸۸۷۶۰۹:۴۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
امور مملکت شده بازیچه دست یک عده که فقط خاله زنک بازی
ناشناس۱۷۸۹۰۷۹۱۱:۱۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دار و دسته شما اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۷۸۹۱۳۱۱۱:۳۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
این وضعیت زاده کارهای شماست که به دنیا اعلام جنگ داده اید.
ناشناس۱۷۸۹۲۲۸۱۲:۲۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
به دولت محبوبت بگو مالیات بر عایدی سرمایه که زیر بنای اقتصاد سالم است را اجرا کند
ناشناس۱۷۸۹۲۳۳۱۲:۲۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دنیا خخخه؟ آمریکا و چند کشور که با ما دشمن هستند را ما اعلان جنگ کردیم!!!
ناشناس۱۷۸۹۳۷۳۱۳:۱۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
وقتی به دولت تکلیف می کنید که یک کشور عضو سازمان ملل را ظرف 20 سال نابود کند، چه معنی جز جنگ با دنیا دارد؟
ناشناس۱۷۸۹۷۶۶۱۶:۱۷:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
وضعیت فعلی نتیجه گره زدن چرخ اقتصاد کشور به چرخ سانتریفیوژ است کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۷۸۹۹۹۸۱۸:۰۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آن یک کشور دنیا نیست و خیلی ها هم به رسمیت نمی شناسند هرچند با زور کشور درست کردن و فکر کردن اینجا آمریکا است با کشتن سرخپوست...
ناشناس۱۷۸۹۱۳۷۱۱:۳۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
تنها با آشتی کردن با دنیا می توان از این وضعیت رهایی یافت.
ناشناس۱۷۸۹۷۹۴۱۶:۲۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی همه دنیا نیستن !
ناشناس۱۷۸۹۲۷۶۱۲:۴۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
شما داری هزینه مقاومتت رو میدی شما چحور انقلابی هستید؟ فقط در حد حرفه؟ فقط برای پست و مقامه؟ اینه تعریف انقلابی؟
ناشناس۱۷۸۹۷۸۶۱۶:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
مشکلات فعلی کشور نتیجه برجام و اعتماد بی جا به امریکا و غرب است.
ناشناس۱۷۸۸۸۸۶۰۹:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
10 ماه از عمر مجلس انقلابی می گذرد. دریغ از یک کار مفید که این مجلس برای مردم انجام داده باشد. در عوض هرچه لایحه و طرح و سوال بوده در جهت مستحکم کردن موقعیت خود و دارو دسته اشان بوده است.
ناشناس۱۷۸۸۹۷۹۱۰:۳۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
همان طرح مالیات خانه خالی به اندازه کل کار کردن دولت شما می ارزد و مردمی است
ناشناس۱۷۸۸۹۹۸۱۰:۴۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
این طرح تنها باعث افزایش قیمت مسکن و اجاره خانه خواهد شد. فشار را بر اقشار فقیر بیشتر می کند.
ناشناس۱۷۸۹۰۰۶۱۰:۴۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آن سرمایه داری که خانه اش را خالی گذاشته، پول مالیات را از جیب مستاجر و خریدار می گیرد.
ناشناس۱۷۸۹۰۵۳۱۱:۰۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
در مدینه فاضله که اجرا می کنند خوب است ولی اینجا مضر است چون ایران باید بهشت دلالان باشد!!
ناشناس۱۷۸۹۱۶۰۱۱:۴۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
مگر خریدار و مستاجر دلال هستند که باید بهای این قانون اشتباه را بدهند؟؟
ناشناس۱۷۸۹۲۳۹۱۲:۲۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
خریدار و مستاجر با کسی که از عمد خانه خالی نگه می دارد فرق دارد
ناشناس۱۷۸۹۳۷۸۱۳:۱۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دود این قانون اشتباه تنها به چشم خریدار و مستاجر می رود.
ناشناس۱۷۸۹۲۳۱۱۲:۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
مالیات بر خانه خالی فقط بازار قولنامه های صوری رو داغ میکنه
ناشناس۱۷۸۹۰۸۶۱۱:۱۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
مجلس سلفی بگیر با موگرینی چرا به شفافیت مجلس رای نداد و بفکر رفع تحریم ها و صیانت از منافع ملی نبود ؟!
مهدی۱۷۸۹۷۰۰۱۵:۴۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
حالا نه این مجلس سوپر انقلابی به شفافیت که قبلا برای آن سینه چاک میداد و و مجلس قبل را میکوبید رای داده
ناشناس۱۷۹۰۰۰۰۱۸:۰۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
هر وقت به صحن آمد و رد شد افاضه کن
ناشناس۱۷۸۸۸۹۲۰۹:۴۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
کریمی قدوسی یک نفر نیست. کریمی قدوسی یک گروه است که هدفش تخریب دیگران است.
ناشناس۱۷۸۹۰۹۰۱۱:۱۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
ظریف باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۱۷۸۹۱۶۴۱۱:۴۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
ترامپ یک لات قلدر بود که سردار سلیمانی را هم ترور کرد.
ناشناس۱۷۸۹۷۷۰۱۶:۱۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آن کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند برجام ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۱۷۹۰۰۷۳۱۹:۰۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
واقعا خوب گفتی.پاسخ به شهادت و ترور سردار سلیمانی که دست خودتون بود چرا اون رو جواب ندادین
ناشناس۱۷۸۹۲۵۹۱۲:۳۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
یکبار قبلا به سخنان شما پاسخ گفتم ولی مثل اینکه الف چاپ نکرد. عرض کنم که با همان هزینه ای که از چند کنوانسیون بین المللی دیگر هم خارج شد.
ناشناس۱۷۹۰۰۰۴۱۸:۱۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
قبلا می گفتید همه مشکلات دنیا به خاطر ایران است الان از کنوانسیون می گویید؟!!!!
ناشناس۱۷۹۰۲۷۲۲۱:۳۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
هدف کریمی قدوسی و یارانش نابودی ایران است
ناشناس۱۷۸۸۹۰۸۰۹:۵۹:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
کاش در ایران امروز ان درایت و تجربه و شجاعت وجود داشته باشد که به خاطر منافع ملت حالا که ترامپ رفته و بایدن رئیس جمهور شده ایران هم یک تبریک رسمی به منتخب ملت امریکا بدهد و فوقش چند تا از زندانیها مربوط به روابط با امریکا که هیچ ارزش سیاسی ندارند را عفو کند تا فردا دیگر کسی از ایران گله نکند که شما سر ناسازگاری حتی با رقیب ترامپ هم دارید. سود نداشته باشد ضرر ندارد. اگر نتوانید با بایدن و دمکراتها کار کنید یعنی باز می خواهید منتظر 2024 و پمپئو برای حل مسایل وکاهش تنش باشید؟!
ناشناس۱۷۸۹۲۷۱۱۲:۴۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
احسنت
ناشناس۱۷۸۹۴۱۰۱۳:۳۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
یعنی بعد از چندین دهه دشمنی آمریکا با ایران هنوز خودت را گول می زنی؟
ناشناس۱۷۸۹۵۰۰۱۴:۰۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اينكار شجاعت نميخواهد بلكه درايت ميخواهد بالاخره كشور ما دنبال يك يا چند دشمن ميگردد تا روزگار را بگذراند ..... درايت لازم است
ناشناس۱۷۹۰۰۰۹۱۸:۱۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
می‌روید در دانش کشور به خاطر آمریکا جان بتن می ریزد باز ما مقصر هستیم!
ناشناس۱۷۸۸۹۳۸۱۰:۱۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
همین ظریف نگفت همه تحریم ها برداشته شد؟ ولی آخرش مسوول بانک مرکزی آمد گفت تحریم بانکی هنوز سرجایش است و لطفا ماله کشی این ها را نکشید
ناشناس۱۷۸۸۹۴۴۱۰:۱۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
مدت هاست که این حاج قدوسی و حاج حسین و امثالهم زیر پای کسانی رو خالی میکنن که در مذاکرات و محاسبات و مراودات بد جوری دماع نتانیاهو و گردن کلفت های غربی رو سوزوندن و به نفع کشورمون امتیاز میگیرن و این خوشایند انها و اینها نیست.
ایلیا۱۷۸۹۰۴۶۱۱:۰۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
ظریف و اعوان و انصارش، دماغ نتانیاهو را سوزوندن یا پدر مردم را
ناشناس۱۷۸۹۰۴۸۱۱:۰۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
خخخه امتیاز می گیرید؟!! ساعت خواب
ناشناس۱۷۸۸۹۵۲۱۰:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
........ و کریمی قدوسی، ورژن جدید و بروز شده ای از پوپولیستی هستند.
ناشناس۱۷۸۹۸۱۲۱۶:۳۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
امثال کریمی قدوسی ها کاملا در خلاف جهت منافع ایران و ایرانی قدم بر می دارند
ناشناس۱۷۸۸۹۶۶۱۰:۲۶:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
حرفهای مسخره نزن با فکر صحبت کن . اگر این نمایندگان نبودند سالها پیش روحانی و امثال روحانی های قبل از او مملکت رو تحویل استکبار میدادند. مگه یادتون رفته روحانی در تبلیغات انتخاباتی میگفت ما باید با کدخدا ببندیم.
ناشناس۱۷۸۹۰۱۳۱۰:۴۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اگر تحویل استکبار می شدیم، الان وضعمان بهتر بود.
ناشناس۱۷۸۹۰۵۵۱۱:۰۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
الان مانند عراق و لیبی در جنگ داخلی فحش به هم می دادین
ناشناس۱۷۸۹۱۴۰۱۱:۳۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
مگر وضع کنونی ما شبیه کشور جنگ زدن نیست؟
ناشناس۱۷۸۹۲۴۴۱۲:۲۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
وقتی امنیت جانی نداشته باشی آن وقت می فهمی یعنی چی
ناشناس۱۷۸۹۰۷۱۱۱:۱۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
قبل از انقلاب ایران گاو شیرده استکبار بود و یانکی ها 50 درصد نفت مون را مفت می بردند و با کاپیتولاسیون تحقیرمون می کردند و فقر و زاغه نشینی در کشور بیداد می کرد.
ناشناس۱۷۸۹۱۴۷۱۱:۳۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
پسر جان شنیدن کی بود مانند دیدن! تو سن و سالت به اون روزها قد نمی ده. یا از بزرگترت بپرس یا برو روزنامه های آن زمان را بخوان.
ناشناس۱۷۸۹۱۶۸۱۱:۴۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
از چی فراری می کنی که ازسن و سالش می گویی؟ چیزی که آشکار است نیازی به فرار رو به جلو نیست
ناشناس۱۷۸۹۱۷۶۱۱:۵۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
داشتن دشمن فرضی سیاست خیلی کشورها بوده وهست تا راحت کارها توجیح بشه
ناشناس۱۷۸۹۰۱۴۱۰:۴۹:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دشمن دانا به از دوست نادان است.
ناشناس۱۷۸۹۱۳۴۱۱:۳۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
تا استکبار رو چی تعریف کنی وبه چه صورت الان قطر با استکبار هست کشورش دست خودش نیست استکبار خیالی ساختیم
ناشناس۱۷۸۹۲۶۵۱۲:۳۹:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
به حرفهات توجه کن ببین آنها مسخره است یا حرفهای ایشون؟! همینقدر عرض کنم که این نمایندگان ۱۰ ماهه که آمده اند!
محسن۱۷۸۹۰۳۴۱۱:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
در جریان هستید که جناب کریمی ایرانی نیستن
ناشناس۱۷۸۹۲۴۰۱۲:۲۷:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
از بعضی ایرانی ها ایرانی تر است
ناشناس۱۷۸۹۳۵۲۱۳:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
کاملا موافقم. باید به این شخص حساس بود نکنه خدای نکرده بحث نفوذ مطرح باشه
ناشناس۱۷۸۹۵۰۱۱۴:۰۷:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
ظرررررررررریف امیرکبیر زمان هست درود برظریف متدین وبااخلاق وباسواد وازهمه مهمتر دانمشمند فیلسوف امیرکبیر زمان اگر مجلس بتو کارت زرد دادند ولی بجایش ازملت شریف ایران کار درود ولقب امیرکبیر گرفتید درود برظریف
ناشناس۱۷۸۹۷۷۹۱۶:۲۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
از قیاست خنده آمد خلق را ! تن مرحوم امیرکبیر توی گور لرزید.
ناشناس۱۷۹۰۰۴۲۱۸:۴۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اتفاقا حرفه‌ای کریمی قدوسی صحیح هست... این ظریف هسن که فعلا با کارهاش در مذان اتهام هست.
ناشناس۱۷۸۸۸۲۲۰۹:۱۶:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
،وقتی نماینده گچساران را (به درستی) به خاطر پرونده های فساد اقتصادی رد می کنند اما یکی از هم حزبی هاشون رو به عنوان رییس دیوان محاسبات می گذارند نشون میده به شعارهای این افراد نباید دلخوش کرد
ناشناس۱۷۸۹۲۱۷۱۲:۱۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
البته همین رئیس دیوان هم برای بکار گماری اش سابقه برایش تولید کردند.
سعیدی۱۷۸۸۸۲۴۰۹:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
سلام این آقای فقط الگی هیاهو داره هرچی که میخاد بگه یه مردم وملت پشتش میزاره اعلام میکنه نمیدونه چه سوالی رو از کی بپرسه وای به حال کمیسیون امنیت اونم رییسش ببین بقیه چی هستن
ناشناس۱۷۸۸۸۳۲۰۹:۱۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
و جالب هست اکثر نمایندگان مجلس با کریمی قدوسی همفکر و هم عقیده بودن که کارت زرد دادن.
ناشناس۱۷۸۸۸۳۵۰۹:۲۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
پس چرا کسی برخوردی با ایشون نمیکنه؟؟؟ یعنی یک شخص میتونه به این راحتی به مقامات دولت هر تهمت و دروغی بگه و کسی هم برخوردی نکنه باهاش
ناشناس۱۷۸۸۹۴۶۱۰:۱۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
خود آقایان دولتی که دستی توانا دارد در این دروغ گویی ها
ناشناس۱۷۸۹۲۷۳۱۲:۴۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دروغگویی گناه کبیره است. آیا این منطقی است که به خاطر دروغگویی دیگران دروغگویی خود را توجیه کنیم؟
بیژن منتظر۱۷۸۸۸۴۲۰۹:۲۴:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
از نظر بنده آقای کریمی قدوسی یک چهره آشنا برای مردم است که بیشتر به دنبال منافع تبلیغاتی و جناحی است تا ملی
ناشناس۱۷۸۸۸۴۸۰۹:۲۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
خدا آن روزی را نیاورد که دولتی از جنس مجلس روی کار آید ....
ناشناس۱۷۸۸۹۴۰۱۰:۱۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
الان که با بدترین دولت سرکار دارید قربان
ناشناس۱۷۹۰۳۱۳۲۱:۵۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
تا قبل از دولت بعدی!!!
ناشناس۱۷۸۸۹۴۸۱۰:۱۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
حقتون همین دولت است که از عمد معیشت مردم را به خاطر آمریکا جان و مذاکره به بازی می گیرد
ناشناس۱۷۹۰۵۴۴۰۱:۲۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲
از دولتی که اکنون بر سر کار هست بهتر خواهد بود
ناشناس۱۷۸۸۸۵۳۰۹:۳۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اتفاقا مطالبی که می گوید اتفاق افتاد دیر وزود نمونه اش بتون ریزی که چند روز پیش سخنگوی انرژی هسته ای اقرارر کرد
ناشناس۱۷۸۸۸۶۵۰۹:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دعوای قدرت مدتها است که برملا شده است. آقایان نمایندگان انقلابی در این مدتی که از عمر مجلس می گذرد، هیچ کار مفیدی برای مردم انجام نداده اند. تمام تلاشان در این است که به انواع مختلف، چوب لای چرخ دولت بیاندازند. در آخرین اقدام، فردی که سابقه و عملکردش برای همه آشکار است، بزرگترین اتهامات را به وزیر خارجه زده است. شما ها که به فکر مردم نیستید، لااقل به فکر آخرت خود باشید.
ناشناس۱۷۸۸۹۵۱۱۰:۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
خیانتی که این دولت کرد...! در ضمن چه خبر از ملاقات ها با آمریکایی ها که اول می گفتید در کار نبوده و بعد رسوا شدین و گفتید نماینده هستند ونه دولتی!
ناشناس۱۷۸۸۸۷۰۰۹:۴۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
خیالتان راحت، این چهار تا حرف کریمی قدوسی، در نگاه مردم نسبت به کلیت مجلس شورای اسلامی تاثیر گذار نخواهد بود چون با اقداماتی که این مدت در مجلس انجام شده، مردم خودشون همه چیز رو می دانند
ناشناس۱۷۸۸۸۷۱۰۹:۴۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دشمنان راه ضربه زدن به ایران را یاد گرفته اند. از همین راه قدوسی! با چهره انقلابی گری. مراقبشان باشید که ضربه کاری می خورید.
ناشناس۱۷۸۸۹۳۱۱۰:۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اگر امام زنده بود اجازه ایجاد برجام که انگار خاک کشور را تاراج کرد را نمی داد تا به این زد و خوردها برسیم
ناشناس۱۷۸۹۰۱۷۱۰:۵۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اگر امام زنده بود تو دهن خیلی ها می زد.
سراج۱۷۸۹۲۰۴۱۲:۰۷:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
همان امام گفت پشتیبان ولایت فقیه باشید! با این فرمایش واقعا داریداز ولایت ایشان حمایت می کنید یا به ایشان ضربه میزنید؟ کمی تفکر قبل از نوشتن نظرات بد نیست.
موسوی۱۷۸۸۸۷۷۰۹:۴۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
ضمنا تایید مطالب نویسنده محترم متاسفانه مجلس براساس همین صحبت ها، به آقای ظریف کارت زرد داد. یعنی در واقع مجلس موافق سخنان آقای کریمی قدوسی است
ناشناس۱۷۸۹۱۹۹۱۲:۰۱:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
عزیزم وقتی آخر فکرت به خاطر این چند سخن ها باشد و اتفاقا نصف بیشترش هم درست بود نیازی به جواب بیشتری به شما نیست!!
ناشناس۱۷۸۸۸۷۸۰۹:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آقای کریمی فردی بشدت جناحی است و کاملا واضح است که منافع جناح خود را همیشه بر منافع ملی ترجیح داده است ، ضمن اینکه ایشان تاکنون بدون سند و به دروغ حرف زیاد زده است .
ناشناس۱۷۸۹۱۷۵۱۱:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
منافع ملی این بود که با یک بمب ما را نابود می کنند!!!!!!!
ناشناس۱۷۸۸۸۸۸۰۹:۴۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
کریمی قدوسی منافعه اش در خطر افتاده
ناشناس۱۷۸۸۸۹۵۰۹:۵۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
حالا کریمی چیزی گفت و ظریف جواب داد چطور این مجلس انقلابی ۵۵ رای داد که از جواب قانع شدن و ۱۷۳ رای که قانع نشدن یعنی غیر اون ممتنع ها ۱۷۳ نماینده هم نظر کریمی هستند.
ناشناس۱۷۸۸۹۰۲۰۹:۵۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
از کریمی قدوسی انتظار دارید حرف های دقیق و مستدل و مستند بزند؟؟؟؟!!!
ناشناس۱۷۸۹۱۷۷۱۱:۵۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
فعلا که درست بوده و بقیه اش هم بعدا می فهمی که درست بوده
ناشناس۱۷۸۸۹۱۰۱۰:۰۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
متاسفانه نظرات این آقای قدوسی همیشه باعث تفرقه افکنی وابروریزی برای ایران بوده
ناشناس۱۷۸۸۹۱۴۱۰:۰۱:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آقای فرهاد بشیری نماینده پاکدشت معلم هست چطور در مورد وزارت امور خارجه نظر میده؟؟؟ ضمنا ایشون چه گلی به سر مردم پاکدشت که فساد کل ادارات این شهر رو برداشته زده که الان از وزیر خارجه سئوال می پرسه؟؟!!!
ناشناس۱۷۸۸۹۱۵۱۰:۰۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اقای کریمی قدوسی اتقوالله اگر حقیقتا اقای ظریف یک هفته قبل از شهادت سردار سلیمانی اگاهانه با افسر اسرائیلی دیدار داشته پس چرا مقامات عالیه نظام با وی برخورد نکرده اند وهنوز در منصب وزارت حضور دارد اقای کریمی قیامتی هم هست و ادم باید پاسخگو باشد اقای کریمی یادتان رفته در زمان احمدی نژاد وزیر علوم ان زمان در اردن با وزیر علوم اسرائیلی عکس یادگاری گرفت پس چرا به وی ایراد نگرفتید و عذرش را مبنی بر نشناختن وی پذیرفتید
ناشناس۱۷۸۸۹۱۸۱۰:۰۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اگر نبودند انسانهای شجاع و وارسته ای امثال آقای کریمی قدوسی، ما و شما از این مسائل مملکت اصلا خبر نمی شدیم.
ناشناس۱۷۸۹۱۶۷۱۱:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
کلی خندیدم
ناشناس۱۷۸۹۱۷۲۱۱:۴۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
احیانا جنابعالی کریمی قدوسی نیستی از ادعای 2500 گرین کارت بازای برجام که هم اطلاعات سپاه و هم وزارت اطلاعات تکذیبش کرد صداقتتان واضح است!
ناشناس۱۷۸۸۹۲۲۱۰:۰۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
واقعا جای تعجب است یکی از تریبون رسمی کشور اتهامات بی پایه و اساس علیه یک شخصیت رسمی کشور می بندد اما آب از آب تکان نمی خورد
ناشناس۱۷۸۸۹۵۷۱۰:۲۳:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
همان گونه که این ظریف هر چیزی را می گفت آن هم نادرست و هیچ اتفاقی نمی افتاد
ناشناس۱۷۸۸۹۲۴۱۰:۰۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
برخی مسئولین به گونه ای صحبت و عمل می کنند که انگار مطمئن هستند آخرت و قیامتی در کار نیست!!!
ناشناس۱۷۸۸۹۲۶۱۰:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت می زند نادان دوست.البته من شک دارم که حتی این شخص نادان دوست باشه
ناشناس۱۷۸۸۹۳۰۱۰:۱۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام جرم دادستان کل کشور و شکایت صداوسیما به دادسرای فرهنگ و رسانه فراخوانده شد. استنکاف وزیر ارتباطات از اجرای حکم قوه قضاییه برای فیلتر کردن اینستاگرام، شکایت صداوسیما، عدم اجرای حکم انسداد فیلترشکن‌ها و عدم اجرای دستور رییس مرکز ملی فضای مجازی برای کاهش پهنای باند پیامرسان‌های خارجی از اتهامات وزیر ارتباطات است
ناشناس۱۷۸۹۱۶۵۱۱:۴۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
نوبت بعدی همین آقایان ظریف و روحانی و آخوندی و وزرای قبلی و فعلی اقتصاد است به خاطر ترک فعل ها
ناشناس۱۷۸۸۹۳۵۱۰:۱۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آقای قدوسی به همراه دوستانشان و۱۸۰ نماینده تازه کار ، فعلا نبض مجلس را در دست دارند .وزی می بایستی در دادگاه عدل الهی پاسخگوی تهمت ونارواهای خود باشند .
ناشناس۱۷۸۸۹۶۹۱۰:۲۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
حيف ظريف كه مجبور شد به اينا جواب بده
عمید۱۷۸۸۹۸۵۱۰:۳۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
اگر این صحبتهای خام و سطحی و بدون سند و مدرک را یک " ا ص ل ا ح ط ل ب " علیه مقام " اص و ل گ ر ا" مطرح میکرد، کفن پوشان خودجوش زنده زنده دفنش می کردند.
علی۱۷۸۸۹۹۹۱۰:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
نمایندگانی که به ظزیف کارت داد ه اند یا توضیحات ظریف را نفهمیده و گوش نکرده اند که فاجعه است یا عمدا و سیاسی رای داده اند که بدتر ،خدا به این ملت رحم کند
ناشناس۱۷۸۹۰۰۷۱۰:۴۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
چرا کریمی قدوسی با این همه سابقه دروغ تایید صلاحیت شد؟؟؟!!!!!!
مرحوم ماکیاولی۱۷۸۹۰۲۶۱۰:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آقای قدوسی من گفتم هدف وسیله را توجیه میکند اما نه با این غلظت!!!
س م۱۷۸۹۰۳۰۱۱:۰۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دستگاه قضایی باید با فوریت به سخنان کریمی قدوسی ورود کند و اگر سخنان این نماینده بدون سند و مدرک می باشد اقدامات جزایی و اخراج این نماینده با فوریت از مجلس انجام گیرد. و البته از اقای ظریف عذرخواهی انجام شود. اگر غیر از این باشد سند تحول قضایی باطل و ابتر می باشد و لاغیر
عبدالله۱۷۸۹۱۰۸۱۱:۲۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دکتر ظریف یک جمله طلایی داشت ( ابزار من مذاکره هست) مگر مذاکره از دولت احمدی نژاد شروع نشد ، اگر نتوانیم از ابزار مذاکره در محیط خانواده و جامعه استفاده نکنیم چه باید بکنیم. پس اصل بر مذاکره هست. مذاکره در تمام مراودات هست یا توافق یا عدم توافق
ناشناس۱۷۸۹۱۷۰۱۱:۴۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
مذاکره از نوع ساده لوحی و محدودیت برای خودمان نشان افتخاری ندارد
ناشناس۱۷۸۹۱۳۳۱۱:۳۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
این اقا احتمالا از کاسبان تحریم است. شنیده که بایدن به برحام بر می گردد هراسان شده است.
ن.د۱۷۸۹۱۷۱۱۱:۴۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
بعضی از هم وطنان با تخفیف نوشته اند کریمی قدوسی دنبال منافع جناحی است. به نظرم اینگونه نیست. تمام صحبت هاش آب به آسیاب اسرائیل ریختن هست. تاریخ بعدها مسائلی را روشن خواهد کرد.
ناشناس۱۷۸۹۱۹۳۱۱:۵۸:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
درووود بر ظریف امیر کبیر زمان
ناشناس۱۷۸۹۲۶۴۱۲:۳۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
یک بنگاه ماشینی بیشتر می فهمد:از این امیر کبیر زمانه
ناشناس۱۷۸۹۲۸۳۱۲:۴۷:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
ما نفهمیدیم ایا صحبتهای اقای ظریف درست بود یا اقای نماینده اگر وزیر درست می گفت چرا کارت زرد دادند فکر کنم هدف دادن کارت بود نه روشن شدن حقایق
حسین آزاده۱۷۸۹۳۳۴۱۳:۰۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
امثال تندروهایی مانند آقای کریمی قدوسی خیلی مشکوک به این هستند که وابسته به سرویسهای جاسوسی خارجی باشند. معمولا نفوذیها تند روهای دو آتشه و انقلابی تر از هر کس هستند.
ناشناس۱۷۸۹۴۱۷۱۳:۳۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
سلام. واقعا اوضاع مجلس رفتارهای ضد منافع ملت باعث تاسف و سرافکندگی اصول زیر پا گذاشته شده انقلاب سال ۵۷ است.
ناشناس۱۷۸۹۵۰۸۱۴:۰۹:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱
مگر از شرایط نمایندگی تقوا نیست!!
ناشناس۱۷۸۹۶۱۵۱۴:۵۷:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱
پته همدیگر را روی اب می ریزند. ملت غیر خودی کمی از پشت پرده ها با خبر می شوند.
3235۱۷۸۹۶۶۹۱۵:۲۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱
دمتون گرم که که حرف حساب میزنید و تا حد زیادی انصاف به خرج میدید. الان ما به این جور تحلیل ها و نظرات نیاز داریم ، نه ...
ناشناس۱۷۸۹۶۸۵۱۵:۳۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
عشق است دکتر ظریف
ناشناس۱۷۸۹۷۸۵۱۶:۲۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آقای کریمی قدوسی در عنوان کردن مطالب مصونیت کامل قانونی دارند و هرچه که میخواهند به هر کسی نسبت می دهند بدون واهمه از عواقب گفته هایش.راستی مشکل در کجاست؟
مهر۱۷۸۹۹۲۵۱۷:۳۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آقای کریمی قدوسی!!! وعلی الاسلام والسلام
ناشناس۱۷۹۰۲۶۹۲۱:۲۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱
ایشان در انتخابات 1400ثبت نام فرمایند تا اگر تایید صلاحیت شدند برایشان روشن شود وزن سیاسی او چقدر است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین