ورودی‌های کرمان بسته است/ معذوریت پذیرش زائران سردار شهید سلیمانی

اجتماعی،   3991008121 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون استاندار کرمان ضمن عذرخواهی از زائران سردار شهید سلیمانی گفت: به دلیل اپیدمی کرونا معذور از پذیرش این زائران هستیم و در ورودی های استان از ورود افراد غیربومی جلوگیری می شود.

ورودی‌های کرمان بسته است/ معذوریت پذیرش زائران سردار شهید سلیمانی

به گزارش مهر، محمد صادق بصیری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت هستیم، گفت: آرزو داشتیم می‌توانستیم این هفته را آنچنان که شایسته و بایسته است برگزار کنیم و شاهد حضور میلیونی مردم در این مراسم باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی نشان دادند چه همت و همیتی در این زمینه دارند، افزود: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و اینکه کادر درمان و مسئولان به سختی و زحمت موفق شدند با اجرای طرح شهید سلیمانی موارد بستری و مرگ و میر را کاهش دهند، هیچ مراسمی با تجمع مردم به هیچ وجه برگزار نمی‌شود.

بصیری ادامه داد: بر این اساس هیچ گونه زائر و مسافری در برنامه‌ها حضور نخواهند داشت، در همین رابطه از طرف فرماندهی سپاه به فرماندهان سپاه در سراسر کشور و از طرف وزارت کشور به همه استانداران نامه‌هایی ارسال و اعلام شده که از مردمی که دلشان در گرو سردار دلهاست بخواهیم (چه به صورت انفرادی و چه به صورت اجتماعی و کاروانی) به سمت کرمان حرکت نکنند.

وی گفت: با توجه به اینکه امکان پذیرایی از زائران سردار شهید سلیمانی در استان وجود ندارد، در ورودی‌های کرمان طبق مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا از ورود افراد غیربومی جلوگیری می‌شود.

برگزاری مجازی برنامه‌های سالگرد سردار شهید سلیمانی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار کرد: ضمن تشکر از مردم، خواهش عاجزانه دارم که در این زمینه همکاری کنند تا برنامه‌ها به صورت مجازی و با حداقل حضور مردم برگزار شود.

بصیری بیان کرد: ممنوعیت ورود به استان کرمان مربوط به سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیست و در واقع مربوط به طرح جامع محدودیت‌های هوشمند در وضعیت‌های هشدار قرمز، نارنجی و زرد است.

وی ادامه داد: طبق مصوبات قبلی، با توجه به اینکه شهر کرمان در وضعیت نارنجی قرار دارد، ورود خودروهای پلاک شخصی غیربومی از شهرهای قرمز و نارنجی به کرمان ممنوع است. همچنین برای اینکه مسافری به کرمان نیاید از ورود کاروان‌ها هم ممانعت می‌شود.

بصیری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: به طور کلی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی هیچ مراسمی در شهر کرمان، رابر و زادگاه سردار شهیدمان با حضور جمعیت برگزار نمی‌شود.

بصیری در ادامه با اشاره به اینکه از مهر تا دی ماه سال جاری روزهای بسیار سختی برای مردم در مقابله با کرونا گذشت، افزود: شرایط به گونه‌ای بود که آمار فوتی‌های کشور به ۵۰۰ نفر در روز رسیده بود و ستاد ملی و ستادهای استانی بسیار حساس شده بودند که چگونه می‌توانند با این ویروس منحوس مقابله کنند. همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا جلسه‌ای در حضور مقام معظم رهبری برگزار کرد و در آنجا تاکید شد برنامه‌های محدودیتی و حاکمیتی با اقناع سازی مردم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ستاد ملی کرونا در یکی از جلسات، طرح محدودیت‌های جامع هوشمند را تصویب کرد و محدودیت‌هایی بر اساس رنگ‌بندی شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تعریف شد.

طرح جامع هوشمند همچنان برقرار است

بصیری با اشاره به اینکه طرح جامع هوشمند همچنان برقرار است و موظف به اجرای آن هستیم، افزود: اجرای این طرح هوشمند که در دل طرح شهید سلیمانی قرار گرفته باعث شد به نحو مطلوب و چشم گیری وضیعت شیوع کرونا در کل کشور و کرمان به تنزل برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در کرمان و کشور در حال کنترل و مهار است؛ طبیعی است که ما همچنان باید مواظب باشیم که دوباره این وضعیت به حالت اول بر نگردد.

وی ضمن تقدیر از همکاری مردم به ویژه اصناف در اجرای محدودیت‌ها، گفت: اگر کسبه همکاری نمی‌کردند و دست از کسب و کارشان نمی‌کشیدند شرایط کنونی را شاهد نبودیم.

نحوه برگزاری آئین‌های ملی و مذهبی در شرایط اپیدمی کرونا

بصیری در خصوص نحوه برگزار مراسم‌های ملی و مذهبی دی ماه نظیر ۹ دی، ۱۹ دی، ایام فاطمیه و مراسم سالگرد سردار سلیمانی گفت: در این خصوص از فرماندهی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و مقام عالی وزارت کشور کسب تکلیف کردیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی از قبل مقرراتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا وضع کرده بود، افزود: امروز ابلاغیه‌ای از طرف قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا به دست ما رسید و بر این اساس محدودیت‌هایی برای این مناسب‌ها باید اعمال شود.

هیچ‌گونه مراسم ملی و مذهبی به صورت تجمعی نباید برگزار شود

معاون استاندار کرمان گفت: بر اساس این ابلاغیه که به تمام فرماندارن هم ابلاغ شده است؛ ما هیچ‌گونه برنامه‌ای تحت عنوان مراسم نداریم. در این ابلاغیه به صراحت عنوان شده که مراسم آئینی و مذهبی به دلیل شیوع کرونا تعطیل است و آنچه قرار است انجام شود، به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود.

بصیری با اشاره به اینکه از کسانی که در تدارک این مراسم بوده‌اند عذرخواهی می‌کنیم، گفت: مردمی که به صورت خودجوش این مراسم‌ها را در خانه‌ها برگزار می‌کنند یا ادارات و دست اندرکارن باید مواظب باشند که خلاف مصوبه ستاد مقابله با کرونا عمل نکنند چرا که این کار نقض موصوباتی است که همه وظیفه داریم به آنها پایبند باشیم.

وی بیان کرد: در مورد مدت زمان نشست مطلبی در مصوبه نیست و فقط به صورت عام مراسم ممنوع شده است.

بصیری در خصوص جلسات ادارات گفت: تعداد افراد حاضر در جلسات در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر، قرمز ۱۵ و زرد ۳۰ نفر است.

معاون استاندار کرمان گفت: تاکید ابلاغیه اخیر بر این است که مناسب‌ها و مراسم مذهبی، آئینی و ملی باید به صورت مجازی، پخش از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها باشد.

دیدگاه کاربران

حسن۱۷۵۳۷۷۹۲۳:۰۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۸
همه شهرهای مقدس را بستید پس این زوار ها کجا بروند
نوید۱۷۵۳۹۴۵۰۷:۰۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۹
کلمه زائر به مسافر مکان های دینی و مذهبی گفته میشود . عربی را پاس بداریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین