رئیس سازمان بازرسی: وضعیت خوزستان تاسف‌آور است/ صنایع بزرگ نان را هم از تهران تهیه می‌کنند

گروه اجتماعی الف،   3990921032 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ابراز تاسف از آنچه که در جریان بازدیدش از مناطق مختلف ‌استان خوزستان دیده بود، گفت: در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم بسیاری از صنایع بزرگ حتی خریدهای روزمره مثل نانشان را از تهران تهیه می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی: وضعیت خوزستان تاسف‌آور است/ صنایع بزرگ نان را هم از تهران تهیه می‌کنند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن درویشیان در  پایان سفرش به آبادان و خرمشهر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: قوه قضائیه در دوره جدید با نگاه متفاوتی نسبت به مسائل کشور و به رغم آنکه وظیفه ذاتی‌اش نیست و جزو فعالیت‌های حوزه‌ مربوطه‌اش نیست اما ورود کرده است.

وی افزود: سازمان بازرسی در این دوره یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌هایش مبارزه جدی با فساد اعم از فعل‌های خسارت‌آور و هم ترک‌فعل هایی که چه بسا از فعل‌های خلاف خسارت بیشتری به کشور وارد می‌کنند. نگاه ما آن است که بایستی با دستگاه‌ها و مسئولانی که وظایفی را بر عهده داشتند ولو در گذشته و این وظایف را از روی بی‌توجهی (چه رسد به عمد که بحث آن جداست) انجام ندادند و سبب بروز نابه‌سامانی و مشکل در کشور شدند، بایستی برخورد جدی و قانونی شود.

وی تصریح کرد: ماموریتی که رئیس قوه قضائیه به بنده و همکارانم دادند بررسی دلایل آبگرفتگی ناشی از باران در خوزستان و مسائلی همچون فاضلاب و خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی به این استان بود که در این باره بررسی‌ها انجام شد و در زمینه ‌قصورها و خدماتی که می‌بایست ارائه می‌شد اما چنین نشد نیز مواردی در اهواز و ماهشهر شناسایی شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: بنا به درخواستی که مردم شهرهای آبادان و خرمشهر برای حضور در این دو شهرستان داشتیم و صد البته علاقمندی خودمان برای آمدن به این منطقه، ‌به همراه دیگر همکارانم به اینجا آمدیم و با مردم برخی مناطق آبادان و خرمشهر از نزدیک درباره‌ مشکلات مبتلابه صحبت کردیم که فاضلاب، آب‌های سطحی و اشتغال مهم‌ترین مسائل مطرح شده از سوی آنها بود که البته این موارد در تمام استان خوزستان نمود دارد و اگر در فضای مجازی در موردشان حرفی نشد به این معنا نیست که دیگر شهرهای این استان مشکلی ندارند.

‌درویشیان گفت: معتقدیم مسائل بایستی به صورت اساسی حل و فصل شود که برای انجام آن هم موارد را در دو بخش تقسیم‌بندی کردیم. نخست انجام اقدامات ضروری و موردی و موقت که بایستی بر مبنای اولویت‌ها انجام شود و دوم مواردی ‌است که بایستی در قالب برنامه‌ریزی مدون دنبال شود که سند توسعه شهرستان‌ها و استان خوزستان از آن جمله است.

منطقه آزاد اروند حق مردم آبادان و خرمشهر را ادا نکرده است

‌درویشیان بیان کرد: منطقه آزاد اروند بایستی از بابت حقوق اجتماعی که دارد به شهرهای آبادان و خرمشهر کمک کند، در بندر امام در جریان بازدید از کمپ‌بی که محلی غیر قابل سکونت و بی‌بهره از نیازهای اولیه با 600 خانوار ساکن بود قرار شد تا بررسی‌ها و برآوردهای لازم برای ساخت آن انجام شود و منطقه ویژه اقتصادی کار ساخت را عهده‌دار شود، منطقه آزاد نیز می‌تواند با بررسی نقاط مختلف این دو شهر و اولویت‌بندی نسبت به رفع مشکلات اقدام موثر کند.

وی افزود: در بررسی‌هایی که درباره‌ منطقه آزاد اروند داشتیم معلوم شد که این سازمان امسال هیچ کمکی به شهرهای آبادان و خرمشهر نکرده است و کمک‌های سال‌های قبل نیز بسیار کم و اندک بوده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در دیدار و گفتگو با مردم مناطق مختلف شهرهای آبادان و خرمشهر خواسته اصلی آنها رسیدگی جدی به رفع مشکل فاضلاب، آب‌های سطحی و به ویژه اشتغال بود که جزء حقوق اولیه و عامه به شمار می‌رود و با وجود این همه امکانات، منطقه آزاد اروند، صنایع نفتی و پتروشیمی و امثال آن، زیبنده و پذیرفتنی نیست و مایه‌ تاسف است که مردم در اوج امکانات بیکار باشند. معتقدیم اگر اشتغال در این منطقه حل شود درآمدها نیز افزوده می‌شود و از همین طریق می توان مسائل اجتماعی و فرهنگی را نیز حل کرد. 

‌درویشیان یادآور شد: ورود ما به مسائل مردم از جنبه ‌حقوق عامه است و بایستی بستر سالم برای کار و فعالیت مردم ایجاد شود چرا که این حق مسلم مردم است. سازمان منطقه آزاد اروند در قبال مردم مسئولیت مهمی بر‌عهده دارد که بایستی به آنها عمل کند، این سازمان بایستی مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر را با در نظر گرفتن اولویت‌ها رفع کند. ضمن اینکه بایستی میزان کمک‌هایی که این سازمان در طول سالهای اخیر به شهرهای آبادان و خرمشهر داشته بررسی شود. 

وی گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به علت پرونده‌ای که توسط سازمان بازرسی رسیدگی شده در بازداشت است اما این نمی‌تواند دلیلی باشد برای اینکه در این ایام سازمان منطقه آزاد اروند به وظایف اجتماعی خود نسبت به شهرستان های آبادان و خرمشهر عمل نکند.

وی افزود: وقتی مشکل آبگرفتگی مناطق شهری شهرهای آبادان و خرمشهر در حال حاضر با چند جنتکس بهتر حل می‌شود چرا سازمان منطقه آزاد اروند آنها را خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار نداده است. پیش بینی تجهیزات و امکانات برای شرایط بحرانی لازم است.

وی اظهار کرد: در مورد بیکاری نیز بایستی لیستی از نیروهای شاغل در صنایعی همچون پتروشیمی و منطقه آزاد اروند و دیگر صنایع تهیه شود و میزان به کارگیری نیروهای بومی و غیربومی مشخص شود، وقتی امکان به‌کارگیری نیروی بومی وجود دارد ورود افراد غیربومی معنایی ندارد مگر آنکه تخصص مورد نیاز در آن منطقه نباشد و گرنه آبدارچی را که نباید از خارج منطقه آورد و مشغول به کار کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم بسیاری از صنایع بزرگ حتی خریدهای روزمره مثل نانشان را از تهران تهیه می‌کنند و این جای بسی تاسف دارد، این خریدها حتما بایستی در منطقه انجام شود.

‌درویشیان یادآور شد: همکاران ما فعالند و تمام موارد را بررسی می‌کنند و پیشنهاداتی را که در رابطه با فاضلاب و آب‌های سطحی داشتیم را پس از ارائه به وزارت نیرو پیگیری می‌کنند.‌ تمام مسئولان استان خوزستان بایستی برای حل مشکلات این استان همنوایی، هم صدایی، وحدت رویه و پیگیری مستمر داشته باشند.

وی افزود: خوزستان با داشتن 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی و همراهی استاندار و فرمانداران شهرهای مختلفش بایستی پیگیر موضوعات مختلف به ویژه فاضلاب، آب و اشتغال در این استان باشند که البته برای حصول نتیجه به پیگیری مستمر نیاز است.

وی با بیان اینکه به گفته ‌استاندار تاکنون 37 میلیارد تومان به خرمشهر بابت حق آلایندگی و ارزش افزوده پرداخت شده است، اظهار کرد: شهرداری خرمشهر به طور ماهانه بیش از 5 میلیارد تومان به کارکنانش حقوق می‌دهد و به طور حتم بخشی از این پرداختی‌ها از همین اعتبارات تامین و پرداخت شده است، البته هنوز میزان درآمدهای شهرداری احصاء نشده اما شهرداری بایستی از صرف هزینه‌های غیر ضروری پرهیز کند. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: پیشنهاداتی در رابطه با آبهای سطحی و فاضلاب داریم که به وزارت نیرو ارائه می‌کنیم. ما دستگاه ناظر هستیم و بررسی می‌کنیم و اگر پیشنهادی هم می‌دهیم دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرایشان هستند. ما بر اساس بررسی کارشناسانمان پیشنهادات حل مشکلات فاضلاب و شبکه آب‌های سطحی را ارائه می کنیم و مواردی که از امکانات استانی قابل رفع است بایستی به طور جدی دنبال و انجام شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۲۸۲۹۴۱۴:۰۸:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲۱
این سازمان فقط کارش گزارش تهیه کردن است هیچ قدرتی ندارد؟؟
ناشناس۱۷۲۸۶۳۹۱۸:۴۵:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۲۱
ماموریت سازمان همینه طبق قانون اساسی. مراجع قضایی و دستگاه های اجرایی باید به این گزارشات توجه و اجرایی نمایند
ناشناس۱۷۲۸۳۱۳۱۴:۱۹:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲۱
دادگاه رییس اسبق سازمان خصوصی سازی باید در دادگاه ویژه اقتصادی و بصورت علتی برگزار شود و افراد در سایه و پشت پرده فساد نیز باید محاکمه شوند
ناشناس۱۷۲۸۳۴۲۱۴:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۲۱
خيلي زشته که شما اين چيزها رو تازه فهميدي!
ناشناس۱۷۲۸۸۵۹۲۲:۰۸:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۲۱
تازه هم منت گذاشته که این کار ما نیست فقط لطف کردیم به این موضوع ورود کردیم! اسم سازمانش بازرسی نام دارد اگه وظیفه شما ورود به عملکرد مدیران اجرایی نیست پس از چه چیزی بازرسی میکنید؟
ناشناس۱۷۲۸۴۰۰۱۵:۱۸:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲۱
درآمد شهرداری ها فوق سری است و هیچ مقامی اجازه ندارد ورود پیدا کند
ناشناس۱۷۲۸۴۰۵۱۵:۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲۱
جالبه بعضی مسئولین این مملکت بعد چند سال و حتی چند ده سال مسئولیت تازه بعد از یه بازدید فهمیدن چقدر مشکل تو این کشور هست که سالها با کوتاهی برطرف نشده و جالبه اظهار تاسف هم میکنند. باید بابت همچین مسئولینی تاسف خورد نه بابت خرید نان از تهران!!!!
ناشناس۱۷۲۸۴۲۰۱۵:۲۹:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲۱
من شهروند خوزستانی هستم واقعا وضعیت خوزستان تاسف بار است.اونم‌بدلیل ناکارامدی مدیران این استان میباشد .هشت سال دفاع مقدس خون دل خوردن که به اینجا برسند .جای تعجب است با این همه منابع اینگونه است بعضی از شهرهای خوزستان فاقد امکانات اولیه هستن با این همه منابع جوانان این استان بیکار هستن
ناشناس۱۷۲۸۴۲۹۱۵:۳۷:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲۱
استاندار بی عرضه عزل و محاکمه بشه
ناشناس۱۷۲۸۸۶۱۲۲:۱۰:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۲۱
ای آقا ! مگه فقط استانداره؟
مجید عکاشه۱۷۲۸۴۵۶۱۶:۱۵:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲۱
آقای رئیس کل بازرسی پس این استاندار بی لیاقت تا الان چه .. میکرد یکی نبود بره ببینه این .. چکار میکنه .
ایلیا۱۷۲۸۴۷۳۱۶:۲۸:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲۱
وقتی پول نفت وگاز و همچنین مالیات شرکتهای نفتی به تهران واریز میشه نتیجه اش بدبختی برای مردم خوزستانه انصافا تبریز که هیچی نداره چرا اینهمه امکانات داره
ناشناس۱۷۲۹۲۱۹۰۹:۲۴:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۲۲
آقای عزیز .. اگه پول نفت خوزستان به خوزستانیا رسید حتما به تبریز هم میرسه . برید مشکلاتتونو اساسی حل کنین .
ناشناس۱۷۲۸۵۵۶۱۷:۵۰:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۲۱
تا زمانی که بعضامدیریت فاسدی وجود دارد این موارد حل شدنی نیست این خط و نشان
ناشناس۱۷۲۸۶۱۹۱۸:۳۲:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۲۱
مسئولان ما که سالها ست مسئول هستند اکنون در نقش منتقد در آمده اند.
حشمت۱۷۲۸۶۸۷۱۹:۴۷:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۲۱
عالی ممنون از شما که افراد غیر فعال را به فعالیت با برنامه وادار میکنید و ممنون از اقای دکتر رییسی که از زمان امدنش بین مردم مختلف ، با هیچ مدیری تفاوت نگزاشته است حتی قاضی باشد میداند با اقای ربیسی سروکار دارد فرار میکند ممنون از همه شما بزرگان عزیز که فرمان اقای ایران را رو میز نمیگزارید و فراموش نمیکنید. ما مدیران کاری و انقلابی میخوهیم تا کی باید پراید در زیر پل کیانپارس به خاطر اب وارونه گردد و فقط صحبت های آرامش بخش بشنویم تا سال بعد
شاهرخ خادم۱۷۲۸۷۳۶۲۰:۱۷:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲۱
در این دنیای بی حاصل چرا مغرور میگردی سلیمان گر شوی آخر نصیب مور میگردی ای کاش انسان هزاران متر زیر خط فقر باشد ولی یک میلیمتر زیر خط فهم نباشد
ناشناس۱۷۲۸۷۴۱۲۰:۲۰:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲۱
پدرومادران شرمنده فرزندانشان هستند با چه بدبختی فرزندانشان رابه دانشگاه فرستادن که بعد در پالایشگاهها وصنایع کارکنند ولی آنها راازکار بیکار کرده اند مخصوصا پالایشگاه خلیج فارس بهبهان بارمسئولیت خواهشمندیم به داد جوانان ما برسند جوانانمان افسرده میشن
شاهرخ خادم۱۷۲۸۷۵۳۲۰:۳۱:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲۱
جالب است آقای درویشیان بدانند که: جهت لوله کشی آب به منطقه غیزانیه اهواز ترفند جدیدی بیشتر در حاشیه اهواز به راه انداختندبه اینگونه که کنتور آب خراب است و هزینه کنتور و قبض با هزینه بالا به مردم می انداختن و به راحتی مردم را سرکیسه میکردند و هنوز ادامه دارد لطفآ پیگیری کنید ؛ با سپاس
ناشناس۱۷۲۸۸۶۹۲۲:۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲۱
آقا منت گذاشته که وظیفه قوه قضاییه نیست اگه نیست پس سازمان بازرسی چه وظیفه ای داره و قراره چه چیزی رو بازرسی کنه؟ جهت اطلاع هر سه قوه نهاد نظارتی دارند که وظیفه رسیدگی به دستگاهها رو به عهده دارند قوه مجریه = سازمان حسابرسی قوه مقننه = دیوان محاسبات قوه قضاییه = سازمان بازرسی پس جناب آقای رئیسی ! جهت یادآوری، رسیدگی به عملکرد دستگاهها و مدیران جزو وظایف قوه شما هم هست
علی۱۷۲۸۸۹۴۲۲:۳۶:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۱
باید مسئول فاسد .داد به .. .بخدا یکاری میکرد .که کسی خواب دزدی به ذهنش خطور نمیکرد.چه برسه به دزدی.مسئول دزد شب آویزان میکرد حتی اگه پسرش بود
ف ابهری۱۷۲۸۹۱۴۲۲:۵۱:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۲۱
جناب حجت الاسلام !حتی اگرتمام ایران درنازونعمت باشه وفقط یک نفرتوی ایران مشکل داشته باشه، بایدتابرطرف شدن مشکل اون یک نفردولت ومجلس و.. نبایدخوابش ببره..
ناشناس۱۷۲۸۹۳۷۲۳:۱۶:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲۱
معلوم شد بازرسی استان خوزستان هم کم کاری کرده که این تخلفات رو گزارش نکرده
داریوش۱۷۲۸۹۵۰۲۳:۳۸:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲۱
این مشکلات و عدم توسعه متناسب خوزستان نتیجه انتصاب مدیران نالایق رانتی است که گل سرسبد آنها استاندار فعلی است وقتی نماینده مجلس فریاد میزند که شریعت را فدای شریعتی نکنید چرا سازمان بازرسی ورود نکرد یکی از مشکلات بزرگ این است که نه مطبوعات اجازه بیان حقایق دزدی ها.. را دارند و نه نهادهای نظارتی استان و کشور وظیفه خود را بخوبی انجام می دهند و نهایت خدمت آنها عزل چند مدیر میانی است وگرنه اولین اقدام در خوزستان عزل و محاکمه استاندار و رئیس آب و فاضلاب استان ..
ناشناس۱۷۲۸۹۵۷۲۳:۴۷:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۱
سیستان و بلوچستان که اوضاع اسفناکتری دارد, مردمش چه بگویند؟!!!
ناشناس۱۷۲۸۹۶۹۰۰:۰۵:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۲۲
هر استاني منابع و ظرفيت هايي براي پيشرفت دارد ظرفيت استان خوزستان در آب و كشاورزي و نفت اون هست كه متاسفانه هر دو از اين استان دريغ شده اند و اين منطقه امكاني براي توسعه ندارد با توجه به اينكه هر دوي اين منابع از سوي مركز غصب شده متاسفانه مديراني كه به كار گماشته ميشوند نيز .. ..
خانم منصوری۱۷۲۸۹۸۳۰۰:۲۲:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲۲
بنده بچه ی بومی این شهرم.پدرم با سابقه ی 29 سال کار گری در بندر امام خمینی و فعالیت در جبهه ی فاو اکنون باز نشسته است.و ما چهار فرزند پدر که همانند پدر بزرگوارمان زجر شرجی و گرمای 50 درجه و گرد وخاک و بمباران زمان جنگ را کشیده ایم.آیا این حق ماست.به خداوندی خدا قسم 22 سال است که مستآجرم و هر چقدر سراغ کار برای خود و فرزندانم گرفتم فایده نداشت.اکثرآ افراد مشغول به کار شهرمان غیر بومی هستن.ضمنآ سیل خانه و زندگیمان را خراب کرده .تا حالا کسی نیومده برای ما تعیین خسارت کند.به هر جا میگم کسی جوابگو نیست.ماشینمون تو سیل آسیب دیده بیمه تقبل نمیکنه با این که بیمه ی بدنه ماشین داریم.چکار کنیم.تکلیف ما چیه؟ چرا کسی برای تعیین خسارت به ما سر نزده.تکلیف ما چیه تو رو بخدا؟
ناشناس۱۷۲۹۰۵۲۰۶:۰۷:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۲
سلام به نظر شما وضعیت کدام نقطه کشور تاسف بار نیست. ایلام،سیستان،لرستان بوشهر،کردستان.. نه برادران .. تا وقتی عدم شفافیت،مدیران ناکارآمد ،تملق ،چفیه .. معیار باشد اوضاع روز به روز بدتر می‌شود همانگونه که در اینهمه سال گذشته روز به روز اوضاع بد و بدتر شده است. این خط و این نشان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین