زالی: هنوز تغییر محسوسی در میزان بستری و مرگ‌ومیر در تهران رخ نداده/ مراجعه ۱۵۱ کرونا مثبت به فرودگاه برای سفر

گروه اجتماعی الف،   3990905064 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شرایط بحرانی و قرمز تهران کماکان پابرجاست، گفت: متاسفانه نقض قرنطینه توسط افرادی که نتیجه آزمایش PCR آنها مثبت است، همچنان در تهران در حال انجام است.

زالی: هنوز تغییر محسوسی در میزان بستری و مرگ‌ومیر در تهران رخ نداده/ مراجعه ۱۵۱ کرونا مثبت به فرودگاه برای سفر

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه بین ستاد کرونای تهران و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نکته نگران کننده این است که مردم فکر می‌کنند محدودیت‌های کرونایی به سرعت می‌تواند آمار مرگ و میر و میزان ابتلا را تغییر دهد، گفت: متاسفانه شرایط این گونه نیست و از  شنبه تا به امروز  تغییر خیلی شگرفی را در میزان بستری بیمارستان‌ها و مرگ و میرها در تهران نداشتیم، به گونه‌ای که متاسفانه دیروز ۹۲ بیمار فوتی PCR مثبت در استان تهران داشتیم. 

وی با بیان اینکه شرایط بحرانی و قرمز تهران کماکان پابرجاست، ادامه داد: همچنین بررسی‌های میدانی ما حاکی از آن است که متاسفانه کماکان شکستن و نقض قرنطینه توسط افراد PCR مثبت در تهران در حال انجام است.

زالی همچنین با بیان اینکه دیروز بیش از ۱۵۱ نفر از مبتلایان PCR مثبت به فرودگاه مراجعه کردند و می‌خواستند از حمل و نقل هوایی برای سفر به استان‌های دیگر استفاده کنند، گفت: این مساله واقعا جای تاسف دارد و بسیار موضوع نگران کننده‌ای است. 

وی تاکید کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در طول ۳ روز اخیر میزان شکستن قرنطینه توسط افراد دارای آزمایش PCR مثبت ادامه دارد و این افراد در ترددها به خصوص ترددهای درون شهری و مناطق مرکزی شهر نقض قرنطینه کرده‌اند و این آمار عدد قابل توجهی است.

نقض قرنطینه، تمام محدودیت‌ها را بی اثر می‌کند

 زالی در ادامه ضمن درخواست از  شهروندان تهرانی مبنی بر این که در صورت مثبت بودن تست کرونای خود یا خانواده‌ خود  در خانه بمانند، تاکید کرد: این افراد به سرعت می‌توانند بیماری را به سایرین منتقل کنند.

وی با تاکید بر  سرایت پذیری بالای بیماری کووید ۱۹، گفت: این بیماری با شتابی غیر قابل تصور در محیط‌های بسته و مسقف تکثیر پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه نقض قرنطینه از سوی مبتلایان تمام محدودیت‌های ما را بی اثر کرده و شکستن زنجیره ویروس هم غیر ممکن می‌شود، اظهار کرد:  هرچند ستاد ملی مقابله با کرونا جرایمی را برای این تخلف‌ها در نظر گرفته، اما مهمترین موضوع وجدان افراد است و باید بدانند که افراد PCR مثبت می‌توانند دیگران  از جمله سایر افراد خانواده و همکاران را مبتلا کنند.

زالی ادامه داد: البته شاید به دلیل کمبود آموزش‌های همگانی، افراد PCR مثبت فاقد علائم فکر می‌کنند بیماریشان جدی نیست؛ لذا بیش از هر زمان دیگر از رسانه‌ها می‌خواهم بر روی موضوع عدم شکستن و نقض قرنطینه افراد PCR مثبت، برنامه‌های آموزشی بیشتری داشته باشد.

تحلیل دقیق اثرگذاری محدودیت‌ها در پایان ۲ هفته اطلاع‌رسانی می‌شود
 
رییس ستاد کرونای استان تهران با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ از دوره نهفتگی نسبتا طولانی برخوردار است، عنوان کرد: آثار هرگونه مداخله ایجابی یا سلبی در مقابله با این بیماری تا کمتر از ۲ هفته محقق نمی‌شود. بنابراین الان نمی توان دقیق و علمی در رابطه با میزان اثرگذاری محدودیت ‌ها نظر داد.

وی در عین حال با بیان اینکه طبیعا این محدودیت‌ها به دلیل کاهش تردد درون شهری و برون شهری و تعطیلی برخی مشاغل تاثیرگذار خواهد بود، گفت: به طور متوسط در متروی تهران بیش از ۳۰۰ هزار نفر در روز کاهش جمعیت داشته‌ایم و همچنین بین ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر کمتر از حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی استفاده کرده‌اند.

زالی در پایان با بیان اینکه استمرار و پیوستگی این موضوع در روزهای آتی مشخص می‌شود، گفت: تحلیل دقیق اثرگذاری محدودیت‌ها در پایان ۲ هفته اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۲۲۴۶۱۴:۴۴:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۵
بايد كساني كه pcr مثبت را دارند و قرنطينه را رعايت نميكنند بعنوان چيزي شببه به اقدام به جنايت دستگير و محاكمه و جريمه و مجازات نمود كوتاهي در اين امر توسط مسئولان نيز خودش جرم است
ناشناس۱۷۰۲۴۵۲۱۷:۲۸:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۵
اگر بانکها را تعطیل نکنید این طرح تعطیلی 2 هفته ای عملا عقیم و بی فایده است ، یکسری به بانکها بزنید نه تنها خلوت نشده بلکه شلوغ تر هم شده است مردم چون مراجعات بیخود و غیر ضروری بیشتر شده بعلت تعطیلی جاهای دیگه.
ناشناس۱۷۰۲۷۷۹۲۳:۱۷:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۵
نصف بیماران و مرگ میر کرونا برای تهرانه حالا با این وضعیت مترو اتوبوس و اداره ها و صف مرغ نیازی نیست دسته گل ه دیگه آب بدین بندازین گردن مردم و دوره همی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین