دریای دوغ و خبرهای کلیشه‌‌ای!...

کیومرث طهماسبی، کارشناس ارشد خبر،   3990904087 ۱۰۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
دریای دوغ و خبرهای کلیشه‌‌ای!...

اگر کسی خبرهای رادیو و تلویزیون را دنبال کند؛ بی شک از خودش می پرسد، چرا این همه ما نگران احوالات و زندگی آمریکاییان و اروپاییان هستیم؟ ولی ذره ای از این نگرانی در مورد خودمان و همسایگانمان در اخبار روزانه دیده نمی شود.

مثلا پوشش خبری همین بیماری کرونا را ملاحظه بفرمایید. ما به جزییات تمام و بطور موسع خبرهای اروپا و آمریکا را پوشش می دهیم و نداشتن تخت خالی در تک تک بیمارستان ها، دستگاه وِنتیلاتور، نبود کپسول های اکسیژن، نداشتن آمبولانس ، هزینه های سرسام آور برای مردم، عدم پوشش بیمه های سلامت، عدم رسیدگی به احوال بیکاران و کارتن خواب ها، سقوط روزانه بورس، شرایط نابسامان اقتصادی ، فرو پاشی اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی، بی کفایتی مدیران و مسئولان، موج بیکاری و ده ها مورد دیگر را روزانه در چند بخش خبری مفصلاً، ادا می کنیم. ولی از اوضاعِ مردم خودمان کمتر حرف به میان می آید و فقط از باب خالی نبودن عریضه به یک خبر یک دقیقه ایِ از طرف خانم سخنگو می پردازیم و در آغاز خبر هم با گزارش های تکراری و طلبکارانه هرچه کاسه کوزه است بر سر مردم بیچاره می شکنیم؛ و دولت محترم را از هر قصوری مبرا می کنیم.

من مانده ام چرا ما  این همه نگران اوضاع اروپا و آمریکا هستیم؟ این نگرانی از سر انسانیت و نوع دوستی است یا قصد تحقیر و کوچک کردن آن جماعت را داریم یا اینکه می خواهیم توانایی های خودمان را با کل اروپا و آمریکا مقایسه کنیم؟

باور کنید نیت هرچه باشد مخاطب این نوع اطلاع رسانی را دوست ندارد و صدها راه دیگر پیدا می کند تا به اطلاعات واقعی ودرست تری دست یابد. او از خود می پرسد چرا هیچ نام و نشانی از پاکستان و ترکیه که همسایه های خیلی مشابه ما هستند، نیست؟

چرا ما از احوالِ مثلاً نابسامان این دو کشور در اوضاع کرونا وسایر موارد کاملا بی اطلاع هستیم. مگر نگفته اند «الجار ثم الدار» پس چرا ما همسایه هایمان را در هیچ موردی تحویل نمی گیریم؟ مگر اینکه کارد به استخوان رسیده باشد و مجبور باشیم. 

این رفتار به هر دلیلی که باشد، هیچ منطقی ندارد؛ که روزانه در چندین بخش خبری بطور مفصل اینگونه به شرایطِ از هم پاشیده کل اروپا و آمریکا بپردازیم، ولی وقتی نوبت به خبر موفقیت یک واکسن می شود، به ناشیانه ترین شکل ممکن، آن را کاملاً نادیده بگیریم و حتی حذف کنیم.

این شیوه جواب نمی دهد، چون مردم یادشان هست در اوقات دیگر از خبرنگارا‌نمان در همان کشور ها چطور می خواهیم که در مورد گربه های گرسنه رها شده در فلان کشور گزارش تهیه کنند. ولی در مورد واکسن ادعا شده، که فقط در یک روز ۱۰۰ دلار از قیمت طلای جهانی کم کرد و با استقبال بازارهای جهانی روبرو و قیمت نفت را در معاملات بازارهای جهانی افزایش داد،کاملا ساکت و خنثی بودیم. به شکلی که  گویی اصلاً هیچ اتفاقی نیافتاده است.

باید باور کرد، چه بخواهیم و چه نخواهیم، این روز در تاریخ قرن ۲۱ نوشته شد و نمی شود کتمانش کرد. مگر اینکه بعداً معلوم شود، دروغ بوده، که باز هم در حافظه تاریخ ثبت خواهد بود. و روسیاهی اش برای دروغ گویان خواهد ماند.

یا همین پوشش انتخابات اخیر آمریکا را ملاحظه بفرمایید؛ تازه بر اساس سیاست اعلامی اصلاً برای ما فرق نمی کرد که کدام نامزد رای بیآورد. ولی به شکلی عمل کردیم که گویا جزیی ترین مسایل این انتخابات به ما و مردم ما خیلی مربوط است، البته شاید هم باشد! ولی پرداختن به آن، با روش های کهنه و منسوخ در خبر رسانی، هیچ باوری در مخاطب ایجاد نمی کند.

این روش اطلاع رسانی امتحان خودش را سال هاست که پس داده است و فرو پاشی شوروی کاملاً دستش را رو کرد. ولی دوستان خبر ما متاسفانه در همان دوران جنگ سرد مانده اند و اصلا باور ندارند که عصر خبر رسانی یک سویه به آخر رسیده است و باید، طرحی نو در انداخت و مخاطب خود را صاحب عقل و شعور و دسترسی های دیگر دانست. 

سخن آخر : 

اگر ما متوجه مشکلات خودمان و حل آن ها به صورت کارشناسی و عاقلانه باشیم یقین کنید، مخاطب باورمان خواهد کرد و دیگر نگران دسترسی های بعدی او هم نخواهیم بود.

البته نه از نوع گزارش هایی که اخیراً مرسوم شده و هر خبرنگاری با اندک مطالعه ای ، می گوید اگر چنین کنیم و چنان، دریایی از دوغ خواهیم داشت که ما را بی نیاز از نفت می کند.

اگر واقعاً به همین سادگی بود، چرا با گذشت چهل سال هنوز هم محتاج فروش نفت ایم و  خبرنگار محترم هم برای اندک حقوق حق الزحمه ای، خود را معطل کرده، تا کی دلی به رحم آید و به خیل عظیم کارمندی بپیوندد؟  

استادی می فرمود؛ من از رویا، به خصوص رویاهای جمعی و ملی می ترسم. کودکی خواب زیاد می دیدم و یک روز مادرم گفت؛ خوابگردی نشانۀ کم عقلی است. فکر می کنم این سخن دربارۀ رویاهای ملی نیز صادق است. رویای ملی در تحلیل نهایی چیزی جز شبه آگاهی یا در معنای رادیکال آن «آگاهی کاذب» نیست.

بین رویا و تعقل رابطه ای معکوس وجود دارد؛ هرچه رویا بیشتر ، تعقل و تدبیرکمتر است. جامعه ما نه به رویاهای کلان، که محتاج دوکار مهم است.

یکی زندگی امروز را ترمیم نماید و دوم اینکه حوزۀ عمومی را به خطرِ رویاهای امروز و فردا هشدار دهد.

و لذا ،

من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم      

تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۱۵۵۴۰۸:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۵
احسنت به این قلم... و البته الف که ترس رو کنار گذاشته و این مقالات خوب رو هم درج میکنه
ناشناس۱۷۰۱۶۷۹۱۰:۰۸:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۵
اتفاقا در یکی از خبرهای استانی گفته شد کمبود بیمارستانی داریم
محمد قاسمی۱۷۰۱۸۰۹۱۱:۲۵:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۵
به قول حدیثی از مولا علی ع که فرمود هرکس دنبال عیوب خود باشد وقت نمیکند به عیوب دیگران بپردازد (قریب به مضمون) اگر از ابتدای انقلاب همین یک حدیث رو انجام داده بودیم امروز ملتی پیشرفته و سربلند بودیم ولی افسوس افسوس که دیگران انجام دادند و ما ادای تشیع رو در آوردیم و امروز ..
فرناز۱۷۰۱۹۴۳۱۲:۳۹:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۵
دقیقا". بعد از مدتها سایت خوب الف، یک مقاله بسیار منطقی و غیر محافظه کارانه منتشر کرد. درود بسیار
ناشناس۱۷۰۲۰۸۵۱۳:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۵
یکی هم دیروز داشت برو بخون الف جان ادامه بده چون این جامعه محتاج شنیدن حرفهای جدید است که شجاعانه مطرح شوند
ناشناس۱۷۰۲۰۱۷۱۳:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۵
لطفاً مجدد جوگیر نشوید با کمی تامل بیشتر علت این روش خبری را پیدا خواهید کرد. دنیای سلطه، بر مبنای صداقت برای ما چهره سازی نمی‌کند بلکه با سلطه خبری که دارد واقعیت‌ها را صدها برابر تحریف می‌کند. به کتب تاریخی مخصوصاً کتب جنگ جهانی دوم مراجعه کنید خواهید دید که این شیک‌پوش‌های تروریست غربی، تا پنجاه سال پیش به مردمشان می‌گفتند که ما شرقی‌ها انسان نیستیم و از ما حق توحش می‌گرفتند! مشخص است که امپریالیسم خبری آنها، برابری و استقلال ما را برنمی‌تابد. اینان، ظلم‌ها و جنایت‌هایی که در حق و نسبت به مردم مظلوم می‌کنند را لاپوشانی می‌نمایند و تلاش می‌کنند واقعیت‌های اعمال خودشان را برای ما وارونه جلوه دهند و از طرفی حقوق حقهء مردم ما را در سازمان‌های بین‌المللی تحت فرمان خودشان نادیده می‌گیرند و در اذهان مردم جهان تخریب و پایمال می‌کنند. لذا رسانه‌های غربی به اندازه کافی سیطره خبری دارند تا خود را بزک کنند ما هم برای کنار زدن چهره بزک شده جهان سلطه نیاز است که بگوییم آنچه را آن‌ها از خودشان ارائه می دهند تمام واقعیت نیست. شاید افراد ساده اندیش، نادان و یا خودباخته‌ای که متاسفانه عقل را تعطیل و بندگی را پذیرفته‌ و تحت سیطره خبری یک سویه هستند، نخواهند متوجه موضوع شوند ولی افراد عاقلی که تاریخ را خواند‌ه‌اند، مطمئناً از اتفاقات تاریخ درس می‌گیرند و می‌دانند که نتیجهء خودباختگی کجاست. نمونهء بارز و امروزی آن، همین برجام نسیه‌ای که به ما فروختند.
ناشناس۱۷۰۲۹۱۱۰۱:۴۷:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۶
آفرین دقیقا
ناشناس۱۷۰۲۹۱۲۰۱:۴۷:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۶
احسنت و دقیقا
ناشناس۱۷۰۲۳۰۵۱۵:۲۳:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۵
از معدود دفعاتی است که میبینم الف به یک موضوع درست نگاه می کند و دست از جناح بازی در انتشار مطالب برداشته. به هر حال کمی جای امیدواریست
بیگی29۱۷۰۲۴۴۲۱۷:۱۶:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۵
سالهاست با سیاست مسئولین از همین دریای دوغ .. ارتزاق میکنیم
گنجی۱۷۰۲۵۶۳۱۹:۳۸:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۵
در مدت 10 سال این دقیق ترین و مهمترین نقدی است که صدا و سیمای به قهقرا رفته کشور ما را تشریح می کند دستگاه عظیمی که انحصار خبر رسانی را در کشور ما ایجاد کرده و ریاست آن ادعا می کند که 99 درصد مردم به آن اعتماد دارند!!! دستگاهی که سعی می کند نشان دهد مردم دنیا در بدبختی غوطه ورند و ما در اوج خوشبختی داریم به آنها لبخند می زنیم اینها نمی دانند که دوره انحصار در خبر به سر آمده و مردم کشور ما از کانال های دیگر خبر .. را بالاخره پیدا می کنند - تحلیل های فلان خبرنگار خانم و همگروهی های آن واقعا مردم را خسته می کند چه کسی باید این .. دور شدن از بنگاه رسمی خبر رسانی را تشخیص دهد و نسبت به آن اخطار دهد
علی اصغر۱۷۰۱۵۶۱۰۸:۵۱:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۵
سلام علیکم نگارنده مطلب نیز مثل خودمان است با هزار صغرا کبرای محکمه پسند بدیهیات می فرمایند!. جان من گر تو بهتر می زنی بستان بزن اگر ادعا داری بیا وسط گود مشکلات ، برای حل یک مشکل پیش پا افتاده ایه کشور ،طرح بده اجرا کن و مسئولیتش را نیز بپذیر وگرنه مثل ما نشسته ای کنار گود و ...
ناشناس۱۷۰۱۸۳۷۱۱:۴۰:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۵
دوست عزیز هر کس شغلی دارد اگر قرار باشد به روشی که شما فرمودین عمل کنیم نیازی به حاکمیت و دولت و مجلس و ادارات متعدد نیست در تمام کشورها مطبوعات و دیگر نهادهای نظارتی عملکرد مسئولان را زیر ذره بین نگاه می کنند و نقد و بررسی می کنند و اینکه در جواب هر اعتراضی بگوییم همین که هست نمی خوای خودت بیا انجام بده مناسب زمانی است که داریم حلیم نذری می پزیم و کسی که با پارو حلیم را به هم می زند کارش را خوب انجام نمی دهد نه زمانی که مملکت را اداره می کنیم و جان و مال و ناموس مردم بسته به عملکرد ماست ! به عملکرد صدا و سیما و دیگر نهادهای فرهنگی نقد های جدی وارد است و چون این نهاد و دیگر نهادهای فرهنگی از بیت المال بودجه می گیرند باید در خدمت مردم باشند و به مردم پاسخگو باشند در حالی که فقط در خدمت تحمیل عقاید به کل جامعه هستند و پاسخگویی در قاموس آنها معنی ندارد
ناشناس۱۷۰۲۳۶۳۱۶:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۵
یعنی یه فردی که مدیر یک جایی است و حقوق نجومی می گیرد اون کاره ای نیست و طرح را ما باید بدهیم اون حقوقش را بگیره؟ ما پیشنهاد بدهیم؟ پس وظیفه مدیر چیه؟ ما باید طرح دهیم اجرا کنیم مسئولیتش را هم قبول کنیم حقوق را ایشون دریافت کنه؟! طرف رو گذاشتن مسئول کاری باید طرح بدهد اجرا کند مسئولیت قبول کند در ازاش حقوق دریافت می کنه کسی که نمی تونه مشکلات حوزه کاری خود را حل کند باید کنار برود نه اینکه ما مردم بیفتیم دنبال حل کارها هیچ کجای دنیا چنین حرفی را کسی نمیزنه
ناشناس۱۷۰۲۵۰۱۱۸:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۵
در دنیا اثبات شده که یک منتقد خوب الزاماً نیاز نیست که یک اجرا کننده خوب هم باشد .
ناشناس۱۷۰۱۵۶۵۰۸:۵۴:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۵
نویسنده اخبار تلویزیون را نگاه نمی کند و بر حسب پیش فرض خود چنین نوشته است. فقط کافی است به اخبار دیشب شبکه 1 توجه کنید که هم اکنون در تلوبیون است و خود قضاوت کنید.
ناشناس۱۷۰۱۷۹۱۱۱:۱۷:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۵
من هم همین را می خواستم بگویم که ار‌شیو تلوبیون پر است از گفتن این مشکلات و کمبودها ولی ظاهرا یا از عمد دروغ می گوید یا دنبال هدف خاصی است
ناشناس۱۷۰۲۳۸۴۱۶:۳۰:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۵
مردم فرق بین انتقاد واقعی و دلسوزانه و شلوغ کاری برای مقاصد جناحی را می فهمند آیا در زمان احمدی نژاد صدا و سیما منتقد بود یا .. ؟؟
علی۱۷۰۱۵۶۷۰۸:۵۶:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۵
درود بر تو خیلی آقایی ....اما صددرصد گوش شنوایی نیست...
ناشناس۱۷۰۱۵۷۳۰۹:۰۰:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۵
چرا همه خبرهایی که می شنویم ، بد و ناراحت کننده هستند؟ دریغ از یک خبر خوب!
ناشناس۱۷۰۱۶۸۷۱۰:۱۲:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۵
اعلام واکسن بعد انتخابات آمریکا خیلی نیاز به فکر کردن ندارد که مافیای قدرت....
ناشناس۱۷۰۱۵۷۵۰۹:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۵
سیاه نمایی بدترین نوع خبر رسانی است. بادیدن بقیه دنیا از پشت شیشه تار و تاریک اینگونه به مخاطب القا می کنند که فقط ما خوب هستیم!
ناشناس۱۷۰۱۸۱۸۱۱:۲۹:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۵
اگه منظورتون مخاطب دهه ۶۰ هست راست میگید ولی مخاطب دهه ۸۰ و۹۰دیگه این چیزا توفکرش فرو نمیره ودیگه اصلا تلوزیون وخبر ایران رو نگاه نمیکنه
تبریزی۱۷۰۱۹۶۲۱۲:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۵
وقتی ما دهه شصتی ها به اینترنت بدون فیلتر در داخل ایران دسترسی داشتیم شما کوچولو موچولوها هنوز به دنیا نیومده بودید عزیزم.
ناشناس۱۷۰۲۲۲۶۱۴:۲۶:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۵
تا فیلتر شکن هست، فیلترینگ بی معنی و هدر دادن منابع است.
ناشناس۱۷۰۲۵۰۰۱۸:۲۲:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۵
فیلتر شکن را آقایان باز گذاشتن
ناشناس۱۷۰۱۸۴۶۱۱:۴۴:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۵
حتما نظر شما این نیست که ما هم باید مثل آنها عمل کنیم و خودمان را فقط خوب نشان دهیم اما از درون پوسیده باشیم
ناشناس۱۷۰۲۷۰۰۲۱:۳۴:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۵
شاید درست بگی، اما یک روز میفهمی اینهایی که از پشت شیشه تار و تاریک دنیا رو نگاه میکنند بازمانده همان نسلی هستند که وقتی تاریخ مصرف استراتژیک ایران برای آمریکائیها منقضی شد، این کشور و ملتش را که پیوند مودت داشتند عین تفاله پرت کردند بیرون و رهاش کردند طوری که همش تقصیر ایران به نظر بیاد. حالا هرچی هم بری زنگشون بزنی حسابت نمیکنند تا روزی که کسی بشی.
یه الفی۱۷۰۱۵۷۷۰۹:۰۶:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۵
بسیار خوب گفتید فکر می کنم بزگترین مشکل این است که صدا و سیما ادعای پرسشگری از مسئولان را دارد ولی رئیس صداوسیما و مدیران استان ها به هیچ وجه، تاکید می کنم به هیچ وجه خود را پاسخگوی مردم نمی دانند و در مواجه با افکار عمومی به صورت مستقیم و غیرمستقیم حاضر نمی شوند. از طرفی چه کسی می خواهد از آنها بپرسد، مجری که از رئیسش حقوق می گیرد و رسانه ای که خود را یکی یه دانه می داند؟!
ناشناس۱۷۰۱۸۶۲۱۱:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۵
بعضا در ذهن مسئولان ما حک شده است که هر موضوعی را می توان با زور و اجبار به کل جامعه تحمیل کرد در صورتی که مردم در دهه شصت زندگی نمی کنند و قوانین و اجبارهای قانونی دیگر کشورهای متمدن و دیگر کشورهای مسلمان را می بینند و نه تنها هیچ قانون سلیقه ای و بی منطقی را نمی پذیرند بلکه در واکنش به این اجبارهای بی منطق برای دور زدن تمام قوانین راهکارهای نوین ابداع می کنند
ناشناس۱۷۰۱۵۸۱۰۹:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۵
چون همه دنیا بدند و ما خوبیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۷۰۱۵۸۳۰۹:۱۰:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۵
دریای دوغ یا دروغ؟
ناشناس۱۷۰۱۶۸۱۱۰:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۵
کوچولو اسم این دروغ نیست
ناشناس۱۷۰۱۷۹۲۱۱:۱۸:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۵
هدف شما از استفاده از واژه کوچولو تحقیر است ؟؟ دوست من چرا نظرت را بدون توهین و تحقیر بیان نمی کنی ؟ حرف حساب معمولا افراد را به فکر وامی دارد و لاجرم پاسخ منطقی می طلبد ولی توهین و تحقیر فقط در ذهن شنونده مقاومت ایجاد می کند شاید هم خودت را انقدر بزرگ و بالا می بینی که فکر می کنی حق داری توهین کنی و دیگران سکوت کنند و خفقان بگیرند چون فقط جنابعالی درست فکر می کنی و فقط جنابعالی حق داری حرف بزنی ؟!
ناشناس۱۷۰۲۲۸۳۱۵:۰۸:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۵
وقتی که می گویی دروغ ولی بدون اینکه پشتوانه ای داشته باشد چرا به شما برمی خورد!
ناشناس۱۷۰۲۳۹۱۱۶:۳۴:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۵
من آن کامنت را نگذاشتم صحبت من با شماست که از واژه کوچولو استفاده کردی اگر می خواهی بگویی ایشون اشتباه متوجه شده چرا تحقیر می کنی و طعنه می زنی ؟ الف یک رسانه است و طوری رفتار کرده که افراد فرهیخته مخاطب آن باشند چرا حرفت را صریح نمی گویی ؟ بگو به این دلایل با صحبت شما مخالفم چرا افراد را با به کار بردن واژگان سخیف تحقیر می کنی ؟؟
ناشناس۱۷۰۲۴۹۳۱۸:۱۵:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۵
چه با ادب!!!دوست داری ادبیات خودتان را یاد آوری کنم؟
ناشناس۱۷۰۲۰۷۵۱۳:۳۸:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۵
مخالفان شما کوچولو هستند و شما بزرگی ؟؟
ناشناس۱۷۰۱۸۰۳۱۱:۲۳:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۵
کسی کاسه ای ماست در دریا ریخت.گفت میخوام دریای دوغ بسازم.گفتند : نمیشه!! .گفت: میدونم نمیشه، ولی اگه بشه چی میشه
ناشناس۱۷۰۱۵۹۴۰۹:۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۵
البته شبکه های بی بی سی و من و تو هم فقط اخبار مربوط به ایران به خصوص کرونا را پوشش می دهند و از اوضاع وخیم امریکا و اروپا هیچ نمی گویند !
ایرانی۱۷۰۱۶۰۱۰۹:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۵
به دلیل اطمینان کامل به رسانه میلی می باشد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۷۰۱۷۳۵۱۰:۳۳:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۵
به دلیل این که افکارت دست خودت نیست و دنبال مدینه فاضله هستی که صدا و سیما مجبور می شود این خبرها را به تو بدهد
ناشناس۱۷۰۱۷۶۴۱۰:۵۸:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۵
نتیجه ی این اجبار 40 ساله صدا و سیما جز فرار کردن مردم به سمت ماهواره چی بوده ؟؟
ناشناس۱۷۰۱۹۰۶۱۲:۲۰:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۵
نتیجه فرار مردم از ماهواره ای که 20 سال است آمده و به اینترنت رفتند چی بوده؟!!!!
ناشناس۱۷۰۲۰۷۲۱۳:۳۷:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۵
مسئولین باید پاسخ این سوال را بدهند نه مردم ! جناب مسئول که با سیاستهای عجیب مردم را از صدا و سیما فراری دادی آیا می دانی نتیجه ی فرار مردم به دامان ماهواره چه بوده ؟؟ آیا تحلیل درست و منصفانه ای از نتایج عملکرد خود داشته ای ؟ آیا جامعه ی آماری غیر از خودی های اطرافت انتخاب کرده ای که نتایج نظر سنجی هایت واقعی و قابل استناد باشد ؟؟ اگر اینطور است چرا تغییر رویه و تغییر سیاست نداشته ای ؟؟ چرا فکر می کنی تا ابد می توان با استناد به آمار غیر واقعی عملکرد فعلی را مناسب و مورد قبول جلوه داد ؟؟
ناشناس۱۷۰۲۲۴۹۱۴:۴۶:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۵
ماهواره هم باعث اطلاع مردم از دیدگاههای سیاسی و فرهنگی مختلف شده و هم اسیب فرهنگی ایجاد کرده از نظر شما صدا و سیما که از بیت المال بودجه می گیرد باید تلاش کنند مردم را مجددا جذب کند یا مردم باید توبه کنند و به صدا و سیما برگردند ؟
ناشناس۱۷۰۱۶۰۴۰۹:۲۰:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۵
وقتی تحلیل رییس سازمان صدا و سیما این هست که الان در قله اعتماد عمومی قراردارن، شما چه انتظاراتی دارید....
ناشناس۱۷۰۱۶۰۵۰۹:۲۰:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۵
آفرین مقاله جالبی بود.کلا دو سه نکته هست: ۱،چون مسئولین از ایجاد حداقلها ناتوانند سعی دارند با نشان دادن بدبختی ها و کاستی ها دیگران خود را موفق نشان دهند. ۲، از کوزه برون همان تراود که در اوست.... و اصولا چون به خاطر اشتباهتشون بازخواست نشدن به همین راه ادامه میدن. ۳، نتیجه این وضع این شده که کشورهای اطراف حتی آنهایی که منابع خدادادی ندارند مثل عمان و گرجستان و ...الان وضعشون بهتر از ماست
ناشناس۱۷۰۱۶۲۴۰۹:۲۹:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۵
خلاصه اخبار میلی : همه بدن فقط ما خوبیم . خدانگهدار
ناشناس۱۷۰۱۶۲۸۰۹:۳۱:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۵
خدایا شکرت بالاخره یکی حرف حساب زد
ناشناس۱۷۰۱۶۳۰۰۹:۳۲:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۵
مشکل کشور شرق دوستان هستن
ناشناس۱۷۰۱۶۷۰۱۰:۰۵:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۵
شايد شما دست چپ و راست را نميشناسي بايد بگويي غرب دوستان. اتفاقا شرقي ها متمدن هستد و به ما نزديك ترند.
ناشناس۱۷۰۱۷۹۸۱۱:۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۵
چون خفاش خوردند و دنیا را به گند کشیدند و الان فقط خودشان خوشحال هستند ؟ این کشور چین چه چیزش شبیه ماست ؟؟
ناشناس۱۷۰۲۰۵۶۱۳:۳۲:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۵
تا وقتی فکر کنیم دیگران نادان هستند و دست راست و چپ را از هم تشخیص نمی دهند مشکلات هر روز بیشتر می شود کاش فکر کنیم دیگران هم می فهمند ولی با ما مخالف هستند و دنبال دلایل اختلاف نظر باشیم
ناشناس۱۷۰۲۶۰۷۲۰:۰۹:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۵
خجالت .. !! به شرق نزدیکتریم که مرغ شده کیلویی ۴۰هزارتومن،گوشت شده ۱۵۰هزارتومن،لوازم خانگی شده چندده میلیون تومن، ماشین قارقارک ایرانی شده چندصد میلیون تومن، نان دونه ای ۱۵۰۰تومان، تخم مرغ شده دونه ای ۱۴۰۰تومن، لبنیات روز به روز گران وگرانتر میشه وازسفره مردم حذف گردیده،ازبس همه کالاها گران وگرانترشدند دیگه جوانان غلط بکنندحتی بفکر ازدواج بیافتندو..
ناشناس۱۷۰۱۶۴۰۰۹:۴۲:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۵
یکی از ارزشمندترین مطالبی بود که در رسانه های رسمی خوندم. کیومرث طهماسبی، نمیشناسمت ولی هرکی هستی دمت گرم و سرت خوش باد. دروغ، فرافکنی، شوروی سابق، رویای جمعی، آگاهی کاذب، ترمیم زندگی امروز،، شاه کلید گذر از این دوران هستند
ناشناس۱۷۰۱۶۵۳۰۹:۴۹:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۵
حرف حساب
ناشناس۱۷۰۱۶۵۹۰۹:۵۴:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۵
خیلی خوب بود،حرف دل مردم رو زدی
اکبر۱۷۰۱۶۶۱۰۹:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۵
.... آنها با این نوع اطلاع رسانی بی مایه و سطحی درواقع به مردم و شعور مخاطبان توهین می کنند و متاسفانه به کسی هم پاسخگو نیستند.
ناشناس۱۷۰۱۶۶۸۱۰:۰۲:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۵
یکی از بهترین گزارشها و خبرهایی بود که در سایت الف خوانده ام واقعا دست نویسنده درد نکند بسیار درست و واقع بینانه بود
ناشناس۱۷۰۱۶۶۹۱۰:۰۲:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۵
واقعیت اینه که آنقدر غرب و فرهنگ غرب و غربزدگی را نقد کرده ایم و از آن بد گفته ایم که مردم کنجکاو شده اند که ببینند غرب چیه و جالب اینکه شیفته ی نظم و قانون مداری غرب شده اند و کاستی های فرهنگ آنها را اصلا نمی بینند و جالب اینکه مظاهر مسلمانی که ما مدعی آن هستیم مثل عدالت و پاک دستی و احترام به کرامت انسان و ... را در ظواهر فرهنگ غرب به خوبی می بینند ! تناقضی در ذهن مردم به وجود آمده که بیشتر به نفع فرهنگ غرب است نه فرهنگ ما !
ناشناس۱۷۰۱۶۸۵۱۰:۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۵
چرا از کشور روسیه هیچ خبر و گزارشی گفته نمیشه؟؟؟ مگه رفیق شفیق ما نیست؟؟
ناشناس۱۷۰۱۹۰۹۱۲:۲۱:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۵
چون آنها تهاجم فرهنگی ندارن که تو بعدش تکرار کنی!
ناشناس۱۷۰۱۶۹۰۱۰:۱۳:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۵
البته این نقد را من هم وارد میدانم ولی کمی که از مشکلات خبر پخش بشه خیلی ها از جمله همین الف دادشون به آسمان میره که صدا و سیما میلی عمل میکنه و سیاه نمایی میکنه، میخواد دولت را تحت فشار قرار بده
علی۱۷۰۱۶۹۳۱۰:۱۴:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۵
قیمت خودرو و مسکن و خیلی چیزا حداقل ۶ برابر شدن که باعث‌نامیدی امثال من به داشتن حداقل ها شده تلویزیون هم با بی احترامی کردن به شعور امثال من ناامیدی را به پوچی تبدیل میکنه
ناشناس۱۷۰۱۷۰۳۱۰:۱۹:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۵
مشکل بزرگی که فراری شدن مردم از رسانه ملی ایجاد می کنه اینه که تغییرات فرهنگی که باید به تدریج انجام بشه را با نبود رسانه فراگیر معتمد نمی توان انجام داد مثلا یک مقاله ی بسیار خوب به نام اکثریت معمولی یا یک اقلیت ایثار گر از آقای مهدی نور محمد زاده در الف خواندم که افق جدیدی را در ذهن من باز کرد که قبلا ندیده بودم جالب اینکه درمان دردی که نویسنده به آن پرداخته بود فقط و فقط با آموزش غیر مستقیم و مداوم توسط یک رسانه معتمد انجام می شود که ما نداریم ! وقتی صدا و سیما سالها تلاش کرده که بگوید فقط افراد ریش دار و چادری ها خوب هستند و مابقی گناهکار و بد و جمشید ها و کورش ها و خسرو ها بد هستند و علی ها و محمد ها و حسین ها خوب برای من که کودک بودم و مردم اطرافم را می دیدم و بارها خلاف گفته ی صدا و سیما برایم اثبات شده بود اعتماد به صدا و سیما بسیار سخت است چون در ضمیر ناخود آگاهم حک شده که صدا و سیما موضوعاتی را تحمیل می کند که واقعیت ندارد در صورتی که اگر به جای تحمیل این عقاید غیر واقعی دوستی با محیط زیست و دوستی با حیوانات و پاکدستی را بطور نامحسوس تبلیغ کرده بود ما الان پدر و مادرهای بهتری بودیم من دهه پنجاهی هستم و برعکس فرزندم از صدا و سیما خاطرات بسیار دارم شما چطور ؟
ناشناس۱۷۰۱۹۱۱۱۲:۲۲:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۵
امروزه رسانه ملي چه خوشش بيايد و چه بدش بيايد بايد قبول نمايد كه مخاطبانش بيشتر افراد با تحصيلات پايين تر هستند و افراد با تحصيلات بالاتر مخاطباني خيلي خيلي كمتر !!
ناشناس۱۷۰۲۳۳۸۱۵:۴۵:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۵
دوست عزیز بحث خبر در دنیا مثل جنگ تک و پاتک دارد وقتی انها تمام بدبختی های خود را رها و فقط به سیاه نمائی صرف در مملکت ما می پردازند چطور باید پاسخ داد
ناشناس۱۷۰۲۴۰۰۱۶:۴۳:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۵
شما قبول داری که مردم ما از صبح تا شب جز کرونا و آمار مرگ و میر و ابتلا و گرانی و فقر و خودکشی و بیکاری و تجمع بیکاران و گرسنگان و کاهش جمعیت و اختلاس و دزدی و رانتخواری نورچشمی ها و .. دیگر بدبختی ها موضوع خوشایندی نمی شنوند و نمی بینند ؟؟ دوست عزیز آنها خبر های منفی می دهند و مردم چون در اقیانوس اتفاقات منفی غوطه ور هستند و حرفهای آنها را باور می کنند اگر در مملکت ما فقر و بیکاری و گرانی و تورم و بیماری نبود اگر صبح تا شب آنها علیه ما تبلیغات می کردند مردم باور نمی کردند چون به چشم خود چیز دیگری می دیدند در این وضعیت شما هر چه سپید نمایی کنی و بقول خودت پاتک بزنی تا زمانی که مردم واقعیت را می بینند باور که نمی کنند هیچ به حسن نیت و صداقت شما شک می کنند
ناشناس۱۷۰۲۵۲۲۱۸:۳۹:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۵
قطعا با صداقت باید باشد
ناشناس۱۷۰۱۷۰۴۱۰:۱۹:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۵
من مدت هاست که تحمل گوش کردن اخبار صدا و سیما رو ندارم. از بس غیر حرفه ای و جهت دار هست.
ناشناس۱۷۰۱۷۱۸۱۰:۲۶:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۵
قصد صدا وسیما یک مبارزه تبلیغاتی علیه غرب است دوم توجیه ناکارآمدی و ناتوانی خودمان با بزرگ کردن مشکلات دیگران بجز شرق
علیرضا۱۷۰۱۷۲۵۱۰:۲۹:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۵
ای کاش صدا وسیما از انحصار گروهی خاص ،که اجازه ورود هیچ فکر جدید را نمی دهند خارج میشد.یادتان هست آقای کردان که با مدرک فوق دیپلم در صدا و سیما سمت مهمی داشت.از این آدمها آنجا زیادند.کتاب خاطرات رییس پیشین آنحا را باید خواند
عباس۱۷۰۱۷۳۶۱۰:۳۳:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۵
جانا سخن از دل ما گفتی.
ناشناس۱۷۰۱۷۵۲۱۰:۴۵:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۵
خیلی مهربانانه حرف میزنیم با کسانیکه با تخیلاتشات کشور و زندگی مردم را نابود کردند
ناشناس۱۷۰۱۷۵۹۱۰:۵۴:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۵
با نمایش مشکلات کشورهای دیگر اینطور قرار است القا شود خب دیگران هم درگیرند ما هم مثل بقیه !
ناشناس۱۷۰۱۷۶۳۱۰:۵۷:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۵
دلیل آن سه چیز است: تنبلی، ترس و تملق ۱- تنبلی: خبرنگاری واقعی سخت است. پیدا کردن، تحقیق میدانی و نگارش خبر کاری زمانگیر و طاقت فرسا و همراه با ریسک ست ولی اخبار اروپا و آمریکا را در اینترنت بدون هیچ زحمتی در دسترس است. ۲- ترس: در مورد اخبار داخلی خبرنگار نمی‌داند که چه چیز قابل پخش است. ۳- تملق: دستگاه رسمی رسانه ای کشور از خبر رسانی تبدیل به واحد تبلیغات شده اند و اخباری که در تناقض با آن تبلیغات باشد را نمی توانند پوشش دهند.
ناشناس۱۷۰۱۷۷۹۱۱:۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۵
اولا همه همسایگان ما عقب مانده هستند . و اخبار ان ها هیچ جذابیتی ندارد . دوما کشورهای همسایه ازادی بیان ندارند و نسبت به اخبارشان حساس هستند و می بایست ملاحظه شان را نمود و سوما اخبار امریکا و اروپا همواره برای ما بسیار جذاب هستند .
ناشناس۱۷۰۱۷۸۴۱۱:۱۳:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۵
صدا و سیما که خیلی از کاراش مشکل داره ولی باید این موضوع رو هم دقت کنیم که اصولاً رسانه بی طرف وجود نداره و اون وری ها هم دائما مشغول نمایش بدبختی های ایران هستن و بدی های غرب رو نشون نمیدن البته‌باید شرایطی پیش بیاد که خط قرمزا رو بزاریم کنار و از هر تفکری در صدا و سیما داشته باشیم هم خوبی های خودمون رو بگیم هم بدی ها رو درباره غرب هم همینطور
ناشناس۱۷۰۱۷۸۸۱۱:۱۶:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۵
این نوع خبر رسانی فقط مخصوص صدا و سیمای ایران نیست و میبینیم که bbc و شبکه من و تو و غیره هم همینطور هستن خبررسانی این شبکه ها در شورش مردم آمریکا برای کشته شدن آن سیاه پوست را مقایسه کنید با آبان 98 و یا سال88
ناشناس۱۷۰۱۹۱۰۱۲:۲۲:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۵
اتفاقا من این اخبار را از این دو رسانه و یک رسانه دیگر دنبال کردم و دیدم با دقت و وسواس حتی به جرئیات هم می پردازند و انواع و اقسام تحلیل ها را ارائه می کنند و اعتمادم به آنها برای اطلاع رسانی دقیق و بی طرفانه بیشتر شد حتی افرادی را به عنوان تحلیل گر آوردند که در طرفداری و نقدعملکرد ترامپ با هم درگیر شدند شما کجای کاری داداش ؟ اینطور صحبت کردن بی سند نخ نما شده
ناشناس۱۷۰۲۰۸۲۱۳:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۵
شبکه های bbc،منوتو،voa دولتی نیستند و اصولأ بر مبنای ضد نظام تأسیس و عمل می کنند.از این منظر نباید صدا و سیما را با این شبکه ها مقایسه کرد.در ضمن با مقایسه تعداد کارکنان این شبکه ها(اعم از کارمند،کارشناس و مدیر) و تعداد شاغلین در صدا و سیما،این انتظار و توقع وجود دارد که صدا و سیما با رویکردی مدرن و تخصصی تر،رسانه ای پربار در همه موضوعات ملی و جهانی باشد.
احسان۱۷۰۱۸۰۸۱۱:۲۵:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۵
ضمن تائید مطالب نگارنده محترم، قصد دارم از صدا و سیما یک انتقاد دیگر هم بکنم . در این شرایط اقتصادی و مشکلات فراوانی که برای اکثریت مردم وجود داره متاسفانه به کرات در طول شبانه روز و از شبکه های مختلف شاهد پخش برنامه های آشپزی (غالبا جهت تبلیغ لوازم آشپزخانه) هستیم که با نشان دادن غذاهای پر زرق و برق و گرانقیمت دل خیلی از خانواده ها رو به درد میاره که از کودک خود پای تلویزیون خجالت می کشند، حالا بماند نمایش خانه ها و ماشین های لاکچری و زندگی های عجیب و غریب در سریال ها و فیلمها که هیچ سنخیتی با زندگی عامه مردم امروز کشور ندارد.
ناشناس۱۷۰۱۸۳۳۱۱:۳۸:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۵
گويند و طبق آنچه در قرآن هم آمده است اصحاب كهف سيصد ونه سال در غار ي بخفتند و چون بيدار گشتند ندانستند كه اين همه سال در خواب بوده اند و پنداشتند كه مثلا چند ساعتي در خواب بوده و چنين خيال كردند كه زمانه حال كه بيدار شده اند همان زمانه پيش از خوابشان بوده و امروز همان روز بعد از ديروزشان است ، اما اي دل غافل امروز كه پلك ها را گشوده اند بيش از سه قرن از زماني كه به خواب شيرين رفته اند گذشته است و همه چيز و همه كس تغيير كرده است ، ... صدا و سیما هم بدش نيايد ، صدا و سيما هم خيال ميكند زمانه ، همان زمانه اي است مثل سي چهل سال پيش ، كه خيلي از مناطق كشور زير پوشش تلويزيون نباشد ، خيلي از نقاط مملكت هم فقط دريافت كننده يك شبكه باشند و برخي هم از مناطق بيننده دو شبكه !! و ساعت ١١ يا ١٢ شب كه شد فيتيله را پايين بكشد و غزل خدا حافظي را بخواند و بينند گان عزيز را تا فردا بعد از ظهر به خداي بزرگ بسپارد ... اما دل غافل كه امروزه امواج راديو تلويزيوني چون مور و ملخ و نيز همچون لشكر سلم و تور زمين و آسمان و كوه هاي سر به فلك كشيده را در نورديده و امروزه حتي روستاي كپر آباد هم دريافت كننده بيش از دوهزار شبكه تلويزيوني است ، بازهم صدا وسيما بدش نيايد اگر نموداري دقيق ترسيم كند ، مشخص خواهد شد كه هر چه ميزان سواد و معلومات مردم بالا تر مي رود ، از مخاطبانش كم خواهد شد و هر چه تحصيلات افراد كمتر باشد ، نشان دهنده بيشترين مخاطبان رسانه ملي ماست !! و امروزه بحمد الله و المنه در اكثر نقاط ميهن عزيز ما واحد هاي دانشگاهي است و نيز امروزه حتي اطفال و كودكان هم بازيچه شان شده تبلت و موبايل و كامپيوتر !! البته در اينجا بنده وارد بحث اينترنت نشده ام كه اينترنت در عصر ما ديگه شده نور علي نور ، آن چنان كه تمام شبكه هاي صوتي و تصويري انگشت كوچكش هم به حساب نامده و نخواهند آمد !! ... بله ؟ ...حالا با اين تفاصيل به نسل امروز ما چگونه مي توان هر خبر و تفسير و تحليلي را به گوششان خواند و توقع داشت كه صد در صد قبول هم بفرمايند ؟ ... بله ؟؟؟
ناشناس۱۷۰۲۱۰۳۱۳:۴۶:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۵
مشکل اینجاست که تفکری که صدا و سیما رو به این شکل مدیرت میکنه، داره کشور رو هم مدیریت میکنه میبینیم که همه چیزمون به هم میاد
ناشناس۱۷۰۲۱۵۵۱۳:۵۹:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۵
واقعا درست نوشته ای. الان آمریکا با اختلاف زیاد در مبتلاها در دنیا اول است و اختلاف انقدر زیاد است که من همین الان می گویم تا4 ماه دیگر هم این کشور صدرنشین است (به دلیل آن هم کار نداریم که روزی چند تست گرفته میشود و ...) و اخبار 20 و 30 هر شب با خوشحالی و لحن منزجر کننده این خبر اول بودن آمریکا را اعلام می کند. در موارد داخلی هم هر جا کاستی دولت باشد اعلام می کند ولی کاستی های دیگر که دلیل اصلی هستند را خبرنگارها دنبالش نمی روند!
ناشناس۱۷۰۲۱۷۴۱۴:۰۶:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۵
نباید BBC و شبکه های ضد نظام را مقایسه و وارد این بحث کرد چرا که آنها اهدافشان مشخص است واز نظر ما رسمیتی ندارند.
ناشناس۱۷۰۲۳۷۸۱۶:۲۰:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۵
نظر مردم مهمه یا نظر شماها ؟؟
ناشناس۱۷۰۲۲۱۰۱۴:۱۹:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۵
فوق العاده بود .هنوز باورم نمیشه یه سایت تو ایران هم از این خبرا بنویسه.امیدوارم گشایش بشه.ولی جهت اطلاع عرض میکنم شاید بیش از نیمی از جامعه ما و اکثر روشنفکرا اصلا به اخبار سیمای میلی نگاه هم نمیکنن
ناشناس۱۷۰۲۲۳۵۱۴:۳۴:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۵
هیچ رسانه ای دورغ نمی گوید. فقط اخبار را بر اساس رسالتی که دارد از نگاه خود برای شنوندگانش بازخوانی می کند. بنابراین نباید از بی بی سی و صدا و سیما توقع داشت بی طرفانه وقایع را برای مردم بازگو کنند. دوای درد این است که تمامی رسانه ها را دید و بعد قضاوت کرد.
حمید۱۷۰۲۲۶۳۱۴:۵۲:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۵
خدا کنه این مقاله را آقای علی عسگری رییس صدا و سیما بخونه من از تلویزیون فقط اخبار 10/30 و بیشتر بخاطر بررسی موضوعات بعد از خبر میخونم که نسبتا خوب هست . ماهواره هم نداریم ولی در کل صدا و سیما در خبر نمره قبولی نمیاره و جستجو میکنه در برجسته کردن نقاط ضعف آمریکا و اروپا
ناشناس۱۷۰۲۳۴۵۱۵:۵۰:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۵
نوشته جالبی بود ولی من پیشنهاد می دم تلویزیون را خاموش کنید و روح و روانتان را با خزعبلات این طرف مرز و آنطرف آب خراب نکنید
ناشناس۱۷۰۲۳۸۳۱۶:۲۶:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۵
رسانه ملی یک نظر سنجی رو گاهی تحمل نمی کنه مثل نظر سنجی های برنامه پایش
dayani۱۷۰۲۴۱۰۱۶:۵۱:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۵
وقتی حرفهای خوب هم میزنیم، لابلای مطالب یواشکی کسی را مقصر معرفی می کنیم که فرمانبر است و نه فرمانده. در این نوشته انکه خطا کار تلقی شده خبرنگار است، و همه نظراتی هم که ابراز شدن به همین نکته ربط دارد، حال آنکه خبرنگار رسمی چاره ای ندارد جز آنکه همه کلمات خود را با آنچه که به دست او داده شده است، همسان کند. اگر این را بپذیری همه آنچه نوشته شده چه اصل مطلب و چه نظرات آب در هاون کوبیدن است.
کهن۱۷۰۲۴۲۴۱۷:۰۰:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۵
به نظرم صدا و سیما به تمام مشکلات کشور آگاهی دارد ولی از طرف دیگر با دو موضوع هم روبروست، در این شرایط اولا مشکلات را تمام مردم میدانند و خبر رسانی بیشتر درد را مضاعف میکند و از یکسو انتشار اینهمه خبر منفی میتواند تاثیر منفی روی اعتماد عمومی به نظام داشته باشد . بنابراین بهتر است اینگونه القا شود که اگر ما مشکل داریم دیگران هم بیشتر از ما مشکل دارند.
ناشناس۱۷۰۲۴۸۴۱۸:۰۳:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۵
اگر بگی میشه توهین به دولت.اگر هم نگی میشه وضع الان.یکی از دوستام رفته آلمان.به محضی که وارد شده گفته خونه میخوام.گفتن چقدر پول دادی و کجا خونه میخوای.یخونه که با اوضاش جور در بیاد گرفته بقیه ش رو هم دولت بهش وام ۲درصد (ربوی!!!) بهش دادن.همین کارو برای ماشین انجام داده.بخدا پولی که برای اون ماشینا داده بعلاوه پول بانکشون از اینجا کمتر شده. بهش گفتم گوشت و مرغ چقدره.حساب کردم دیدم از اینجا خیلی هم کمتره. تو ایران میخوای پولدار شی اول رانت.دوم پارتی بازی اینجا باید بخور و نمیر زندگی کنی و.. من نمیدونم این چه وضعشه داریم اینجا زندگی میکنیم.نمیتونی رو هیچی حساب کنی.کلی پول جمع میکنی پراید بخری اخرش میبینی قیمتها رفته بالا و تو بهترین وضع یا باید قرض کنی یا باید وام بگیری. خونه هم که حالا حالا نباید اصلا بهش فکر کنی!!! بعد میگن خدا برای آدم مقدر کرده بله خدا مقدر کرده که مسئولین بی کفایت هی بیان و برن و هیچ جوابی هم به ملت ندن. ولی یادتون باشه خوده همون خدا گفته ان الله لایغیر بقوم حتی یغیرو بانفسهم .. کاش دوتا مسئول خوب داشتیم که به فکر ملت باشن نه جیبشون و بچه هاشون و داراییا و قدرتشون حالا تو هی بشین برای ما فیلم آقا زاده و خانه امن بساز.وقتی چیزی حس نشه مردم دلسردتر و سرخورده تر هم میشن.
ناشناس۱۷۰۲۴۹۹۱۸:۲۱:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۵
یعنی واقعا نویسنده دلیل بیان مشکلات مردم اروپا و آمریکا را نمی داند یا خودش را به تجاهل زده. شما باید ببینی این اخبار در کدام بستر رسانه ای تولید می شود. در پروپاگاندای رسانه ای که اروپا و آمریکا را مدینه فاضله وانمود می کنه، این خبرها می خواهد کمی از واقعیات و ضعف های آنجا را بیان کند تا اندکی از خودباختگی برخی کاسته شود.
ناشناس۱۷۰۲۵۲۹۱۸:۵۷:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۵
رسانه باید حرف مردم را بزند، تیتر مردم را بزند، نه خبرگزاری حکومت باشد، که اگر چنین باشد .. مردم میرن سمت رسانه های خارجی.
هیچکس۱۷۰۲۵۴۲۱۹:۱۹:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۵
یک نکته برای مسلمین علیه سلام کشورم تنها موردی که خداوند فرموده هرگز نادیده گرفته نمی شود حق الناس است آیا بودجه این سازمانهای عریض و طویل بی خاصیت حق الناس نیست؟
ناشناس۱۷۰۲۶۲۰۲۰:۲۰:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۵
سپاس نویسنده محترم چه زیبا هرچند خیلی دیر اگه ده نفر دیگه حقایق را بر اساس واقعیت بنویسند مطمئن باشید یک متخصص متعهد به خدا و مردم بر مسند دولت و مجلس خواهند نشست و وضعیت کشور بدست خودمان رقم خواهد خورد
دلارام۱۷۰۲۸۲۴۰۰:۰۳:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۶
نویسنده یا اخبار گوش نمیده یا خیلی بی انصافه بیست دقیقه اول اخبار مرگ ومیرکرونایی گرونی مرغ قاچاق سیگار سنگ معدن و .. بعد اختراع وکارافرینی بعد امار کووید19 در جهان که باید اروپا وامریکا رو نشون بده وگرنه بی بی سی و .. ویروس را ایرانی و قم را تنها شهر کرونایی معرفی میکردند که اسفندماه پروپاگاندای رسانه ایی غربیها همین کارو کرد تا وقتی این ویروس دامن اونهارا هم گرفت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین