یونیسف: دو میلیارد دُز واکسن کرونا به کشورها می‌دهیم

گروه جهان الف،   3990903054

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که این نهاد در سال ۲۰۲۱ در «ماموریتی بزرگ»، حدود دو میلیارد دُز واکسن کرونا را به کشورهای فقیر و در حال توسعه ارسال می‌کند.

یونیسف: دو میلیارد دُز واکسن کرونا به کشورها می‌دهیم

به گزارش فارس، یونیسف روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، این نهاد در قالب «کوواکس» که یک طرح جهانی اختصاص واکسن کووید-۱۹ با همکاری سازمان جهانی بهداشت است، در نظر دارد در سال آینده میلادی (۲۰۲۱) حدود دو میلیارد دُز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه و فقیر جهان بفرستد.

به گزارش رویترز، صندوق کودکان ملل متحد همچنین خبر داد، در حال همکاری با ۳۵۰ شرکت هواپیمایی و خطوط کشتیرانی برای انتقال واکسن ویروس کرونا و یک میلیارد سرنگ به کشورهای فقیر از قبیل بروندی، افغانستان و یمن است.

«اتلوا کادیلی» مدیر این نهاد جهانی هم تصریح کرد: «این همکاری با ارزش برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت تا از ظرفیت کافی انتقال و حمل و نقل برای این عملیات بزرگ و تاریخی (برای ارسال واکسن کرونا و سرنگ) اطمینان حاصل شود».

طرح کوواکس که تحت رهبری مشترک GAVI vaccine group (گروه واکسن گاوی)، سازمان جهانی بهداشت و «ائتلاف آمادگی برای ابتکارها در برابر همه گیری» قرار دارد، از کشورهای جهان خواسته که واکسن‌های کرونا را احتمار نکنند و واکسیناسیون افراد در هر کشوری را که بیشتر از بقیه در معرض خطر هستند، در اولویت اول قرار دهند.

بنا بر گزارش سازمان جهانی بهداشت، حتی قبل از شروه همه گیری ویروس کرونا، دسترسی به انواع واکسنها در جهان نابرابر بوده و حدود ۲۰ میلیون نوزاد به واکسنهایی که آنها را در برابر بیماری های جدی، مرگ و فلج شدن دسترسی نداشتند.

طبق گزارش رویترز، نقش مهم یونیسف  در برنامه کوواکس از جایگاه آن به عنوان بزرگترین خریدار واکسن در جهان حائز اهمیت است و گفته شده که به نمایندگی از ۱۰۰ کشور جهان، بیش از دو میلیارد دُز واکسن در سال برای عملیات ایمن سازی متعارف و پاسخ به شیوع بیماری ها تهیه می‌کند.

موضوع تولید و توزیع واکسن ویروس کرونا برای مقابله با همه گیری آن به مساله ای خبرساز در جهان تبدیل شده است.

تا کنون کشورهای چین و روسیه اعلام کرده‌اند که واکسن این ویروس را تولید کرده و آمادگی صدور آن به دیگر کشورها را دارند. مقام‌های آمریکایی هم اعلام کردند که به زودی واکسن کرونا را توزیع خواهند کرد.

پیش از این شرکت «فایزر» اعلام کرد واکسن کرونای این شرکت که با همکاری «بیون‌تِک» تولید شده تا ۹۵ درصد باعث ایجاد مصونیت در برابر این بیماری می‌شود.

به رغم برخی خوشبینی‌ها درباره تولید واکسن، «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، واکسن کرونا را برای مهار بیماری کووید-۱۹ «ضروری» خواند اما گفت که واکسن جایگزین سایر ابزارهای مبارزه با این بیماری نخواهد شد و باید به عنوان مکمل آنها مورد استفاده قرار گیرد.

آدهانوم گفت: «واکسن به تنهایی این بیماری همه‌گیر را مهار نخواهد کرد».

به گفته مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، با توجه به محدود بودن عرضه اولیه واکسن کرونا، کارکنان بخش سلامت، افراد مسن‌تر و سایر گروه‌های در معرض خطر برای دریافت این واکسن در اولویت خواهند بود.

وی افزود، حتی با وجود واکسن ادامه برخی اقدامات فعلی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، اخذ تست‌های کرونا و قرنطینه مبتلایان ضروری خواهد بود و «هنوز راه زیادی در پیش داریم».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین