آن چه که باید در مورد خرید تیرآهن بدانید+ویدئو

گزارش بازرگانی،   3990825100

اگر قصد ساخت خانه‌ای با سازه فولادی برای خود داشته و یا این که می‌خواهید سوله یا کارگاهی با اسکلت فولادی بنا کنید توصیه می‌شود پیش از هر کاری این مطلب را تا انتها دنبال نمایید. در این مطلب ما سعی کرده‌ایم تمامی اصطلاحات رایج در رابطه با این حوزه را گردآوری نموده و همچنین به شما کمک کنیم تا با آگاهی کامل دست به انتخاب بهترین تیرآهن‌ها برای سازه مورد نظر خود بزنید، پس با ما همراه باشید.

ویدئو راهنمای خرید تیرآهن :

در ویدئوی زیر تمامی مطالب ذکر شده در این مقاله به صورت تصویری آورده شده است و درواقع تلاش شده تا شما هر چه بهتر با محیط انبار آهن‌آلات آشنا گردید، از این رو توصیه می‌شود حتماً این ویدئو را تماشا کنید.

معرفی انواع تیرآهن

در تولید تیرآهن در هر کجای دنیا بسته به موقعیت جغرافیایی و نیز انتظاراتی که از تیرآهن وجود دارد استانداردهای متفاوتی به کار برده می‌شود اما با این وجود به‌طور کلی تولید تیرآهن‌ها صرف نظر از هر نوع استانداردی به دو صورت I و H شکل انجام می‌گردد.

با توجه به تفاوت استانداردها در تولید تیرآهن‌های I و H شکل، تیرآهن‌های IPN و IPE از زیرمجموعه‌های تیرآهن I و HEA و HEB و HEM نیز زیرمجموعه‌های تیرآهن H به شمار می‌آیند. لازم به ذکر است که این تقسیم بندی براساس استاندارد اروپا صورت گرفته است و ممکن است در هر کشور به یک شیوه دیگری باشد.

به عنوان نمونه نمایش تیرآهن I در کانادا طبق عمق و وزن به صورت W250x33 انجام داده می‌شود که درواقع در این عبارت، عدد 255 به منزله میزان عمق برحسب میلیمتر و نیز عدد 33 نشان دهنده وزن یک متر از تیر برحسب کیلوگرم است. این در حالی است که نام‌گذاری این نوع تیرآهن‌ها در هند به صورت ISMB, ISJB, ISLB, ISWB است.

بررسی ویژگی‌های ظاهری تیرآهن

 

در رابطه با خرید تیرآهن می‌توان گفت که یکی از موارد مهم این است که شما بتوانید به خوبی نوع تیر را تشخیص دهید، به منظور تشخیص انواع تیرآهن از روی ظاهر آن نیاز است که در ابتدا شما در مورد دو اصطلاح جان و بال تیرآهن شناخت پیدا نمایید.

این دو اصطلاح دارای تعریفی ساده می‌باشند: منظور از بال تیرآهن درواقع همان دو لبه موازی پایینی و بالایی تیر است و جان تیرآهن نیز بخش میانی است که باعث اتصال دو بال به یکدیگر می‌گردد.

شما تنها با استفاده از این دو اصطلاح می‌توانید از روی ظاهر، انواع تیرآهن را شناسایی نمایید.

 

تیرآهن IPE

در ایران تیرآهن IPE جزو پراستفاده‌ترین تیرآهن‌ها به شمار می‌آید و استفاده از آن در ساختمان سازی بسیار رایج است. این تیرآهن همان‌طور که گفتیم طبق استاندارد اروپا نام‌گذاری شده است و تولید و بهینه‌سازی آن نیز طبق استاندارد ایران انجام می‌گردد و در حال حاضر در بازار آهن‌آلات کشور دارای بیشترین حجم تولید و مصرف است.

با نگاهی به مقطع تیرآهن IPE می‌توان دریافت که ضخامت بال‌ها از نوک بال تا محل اتصال بال به جان تیرآهن کاملاً یکنواخت و بدون هیچ گونه تغییری است.

نسبت طول جان به بال نیز در رابطه با ظاهر این نوع از تیرآهن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع در این تیر، ارتفاع جان از عرض بال بیشتر خواهد بود و هیچ‌گاه باهم برابر نمی‌گردند.

 

تیرآهن  H (تیرآهن بال‌پهن)

به‌طورمعمول در بازار آهن‌آلات به تیرآهن‌های بال‌پهن تیرآهن هاش گفته می‌شود و از موارد استفاده از این نوع از تیرآهن‌ها می‌توان به استفاده در ساخت سوله‌ها، مجتمع‌های تجاری بزرگ و… اشاره نمود.

در این نوع تیرآهن، بال تیر به نسبت نمونه IPE بیشتر است. برحسب ضخامت می‌توان تیرآهن H را به دودسته تقسیم نمود که در این بین نوع سبک HE-A و نوع سنگین HE-B نام‌گذاری می‌شود.

 

آشنایی با تولیدکنندگان تیرآهن و بهترین تیرآهن موجود در بازار

احتمالاً تا به اینجا به خوبی متوجه شده‌اید که برای پروژه خود بایستی به سراغ چه نوع تیرآهنی بروید، ازاین‌رو حال نیاز است که تولیدکنندگان تیرآهن را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم. در رابطه باکیفیت ساخت هر سازه‌ای تیرآهن نیز همچون دیگر مقاطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند، لذا درصورتی‌که از تیرآهن‌هایی غیراستاندارد استفاده شود ممکن است خساراتی سنگین و غیرقابل جبرانی به بار آید. البته لازم به ذکر است که با توجه به نقش تیرآهن در سازه به عنوان تیر اصلی یا فرعی و این که تحمل بار و وزن سازه بر دوش آن خواهد بود اکثر تولیدکنندگان فعال در زمینه ساخت این محصول به هنگام تولید به خوبی کلیه استانداردها را در نظر داشته و به آن‌ها پایبند خواهند بود.

از بین کارخانه‌های داخلی فعال در زمینه تولید تیرآهن می‌توان به کارخانه ذوب آهن اصفهان، جهان فولاد غرب در کرمانشاه، فولاد احرامیان در استان یزد، گروه ملی اهواز، فایکو ساری، ناب تبریز، ظفر بناب، آرین فولاد و ماهکار مشهد اشاره نمود.

دراین‌بین به‌جرئت می‌توان گفت که کارخانه .... تولیدکننده بهترین تیرآهن کشور است. این کارخانه جزو معدود کارخانه‌هایی است که قادر به تولید تیرآهن در سایزهای 12 تا 30 خواهد بود.

بررسی قیمت روز تیرآهن و چگونگی خرید آن

 از طریق اجرای مراحل زیر شما به‌راحتی می‌توانید به قیمت روز تیرآهن دسترسی پیدا کنید:

  • کلیک بر روی لینک قیمت تیرآهن
  • جستجوی کارخانه موردنظر در صفحه بازشده
  • پیدا کردن سایز تیرآهن موردنظر خود در ردیف‌های جدول
  • خواندن قیمت روز تیرآهن از بخش انتهایی ردیف

*عدم درج قیمت به‌منزله این است که هنوز اعلام قیمت تیرآهن در بازار انجام‌نشده است.

احتمالاً پس از اطلاع از قیمت روز تیرآهن نیاز به محاسبه وزن تیرآهن موردنیاز پروژه خواهید داشت تا بتوانید هزینه نهایی را برآورد کنید. به‌منظور انجام این کار کافی است سری به صفحه محاسبه وزن تیرآهن زده و وزن تیرآهن‌های موردنیاز خود را برآورد کنید.

 

نحوه خرید تیرآهن

حال پس از اطلاع از قیمت یک مترمربع تیرآهن و نیز به دست آوردن وزن هر شاخه می‌توانید اقدام به خرید میزان تیرآهن‌های موردنیاز خودنمایید. بعد از این، کار شما بسیار آسان است و جهت خرید تیرآهن تنها نیاز خواهد بود که با شماره تلفن 03134045 تماس حاصله نموده و از کارشناسان کار بلد و متخصص شرکت اصفهان آهن راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی اطلاعات موردنیاز شما در رابطه با پروسه خرید تیرآهن را در اختیار شما قرار خواهند داد. لذا در صورتی که هنوز سؤالی در رابطه با خرید تیرآهن داشته که در این مطلب پاسخ آن را نیافته‌اید می‌توانید آن را با کارشناسان ما مطرح کنید.

در رابطه با حمل‌ونقل سفارش‌های به محل مورد نظر نیز جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت چرا که شرکت اصفهان آهن با دریافت کمترین هزینه ممکن ارسال سفارشات را به محل مورد نظر شما انجام خواهد داد.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین