بعضی ها برابرترند!..

گروه اجتماعی الف،   3990825074 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
بعضی ها برابرترند!..

روز گذشته خبرگزاری ایرنا در یک نمودار میزان کمک های دولت به مردم  را در بحبوبه شیوع کرونا منتشر کرد. اعلام این آمار یک روز پس از بالاگرفتن دوباره انتقادها به دولت در نحوه  مدیریت بحران کرونا و موافقت نکردن با تعطیلی دو هفته ای صورت گرفته است. عمده دلیل مخالفت با این تعطیلی ها نیز بار مالی سنگین آن برای جبران خسارت مشاغل ضعیف و آسیب پذیر اعلام شده است. اما استناد به همین نمودار منتشر شده و آمار و ارقام آن نشان می دهد که تا چه اندازه بسیاری از مشکلات در مدیریت های کلان ناشی از زاویه نگاه مدیران ارشد کشور است. 

بر اساس این آمار، دولت از ابتدای ورود کشور به ماجرای کرونا 35 هزار میلیارد تومان به سرپرستان خانوار یارانه بگیر ، خانوارهای بدون عضو حقوق بگیر و فاقد بیمه سلامت و حمایت و همچنین پرداخت بیمه بیکاری ناشی از کرونا اختصاص داده است.

این رقم ظاهرا عدد بزرگی است اما واقعیت طور دیگری خواهد بود اگر که بدانیم بر اساس همین آمار، دو سوم این  رقم یعنی 23  هزارمیلیارد تومانی که به سرپرست های خانوار یارانه بگیر پرداخت شده- به صورت وام ناچیز 1 میلیون تومانی است که بازپرداخت آن از مبلغ یارانه پرداختی به میزان 35 هزار تومان صورت خواهد گرفت و معنای آن این است که هر ماه نزدیک به هزار میلیارد تومان از این وام ( حاصل ضرب 35 هزار تومان در 23 میلیون نفر سرپرست خانوار) به دولت باز می گردد و تقریبا کمتر از سه سال دیگر کل این مبلغ 23 هزار میلیارد تومان وام پرداختی در حساب دولت خواهد بود. 

برای اینکه بدانیم نوع نگاه مدیران ارشد اقتصادی در کشور به مقوله حمایت های اجتماعی چگونه است به یاد بیاورید که در همین دولت رقمی حدودا به همین میزان یعنی 35 هزار میلیاردتومان ( و به روایتی ۴۰ هزار میلیارد تومان) در سالهای گذشته به راحتی بابت خسارت موسسه های اعتباری مالی - که بر حسب ادعا غیر مجاز بودند-  به سپرده گذاران این موسسات که عمدتا هم برخوردارانی بوده اند که به طمع سود بیشتر در این موسسات سرمایه گذاری کرده بودند پرداخت شد  بدون آنکه ناله ای سر داده شود.

آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در تیرماه سال گذشته در این باره بدون آنکه توضیح دهد چگونه و از کجا و چطور این خسارت پرداخت شده گفت: «موسسه‌های مالی غیرمجاز ۳۶ هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند، زیرا دولت ناچار شد برای جبران تعهدات و خساراتی که وارد کردند این مبالغ را پرداخت کند.» (اینجا). جالب این است که این اظهارات در مراسم امضای تفاهم نامه ای صورت گرفت که برای جبران خسارت سیل - که از قضا آن هم  بنابر گفته آقای نوبخت 38 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود - ترتیب داده شده بود و آقای نوبخت در آن مراسم نحوه تامین آن را با اندکی چرتکه انداختن روشن کرده بود. 

پرسش مشخص این است: دولت چطور براحتی و بدون چرتکه انداختن یا دستکم توضیح دادن به مردم درباره منابع جبران خسارت 35 هزار میلیارد تومانی سپرده گذاران برخوردار ، آن هم در موسساتی _ بنابر ادعا_ «غیر مجاز» که معلوم نیست متعلق به چه کسانی بوده و چگونه علیرغم ادعای مقامات بانک مرکزی سال ها مشغول فعالیت بوده اند چنین سخاوتمندانه عمل می کند اما در ماجرای کمک به اقشار ضعیف آن هم در ماجرای کرونا اینطور خساست به خرج می دهد؟! آیا دولت نمی توانست خسارت یادشده را دستکم درمورد سپرده گذاران نجومی  ( که البته حجم اصلی سپرده ها نیز شامل می شود) به تدریج و قطره چکانی پرداخت کند تا آنها نیز قدری از مکافات طمع ورزی خودشان را بچشند؟! چرا این خسارت بدون سر و صدا پرداخت شده و بعدا درباره آن اطلاع رسانی شده است؟! 

برخی از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی البته گفته اند که  تعدادی  از این سپرده گذاران نیز قید دریافت مبلغ خود را زده اند که بیش از آنکه به معنای مظلومیت آنها باشد ناشی از منشا فسادآلود این پول ها بوده است که احتمالا صاحبان آن دیده اند  شفافیت در روند دریافت آن به  ضرر و زیان بعدی ناشی از این فرایند نمی ارزد !

موضوع خسارت 35 هزار میلیارد تومانی موسسات مالی یادشده غیر از زیان بانک های رسمی و  بزرگ کشور است که چند و چون آن هم برای مردم معلوم نیست و گفته می شود که به بیش از 20هزار میلیارد تومان رسیده است. (اینجا)

 مقایسه این آمار و ارقام هم اندازه و نحوه عملکرد متفاوت دولت در برخورد با آنها نشان می دهد که ماجرا فقط به نداری دولت بر نمی گردد بلکه بر اساس آن طنز انتقادی مشهور باید گفت که مردم همه با هم برابرند اما بعضی ها برابرترند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۸۸۶۶۵۰۹:۴۵:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۲۶
ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور تحریم ها هستند. نه نفت می توانیم صادر کنیم، نه می توانیم به ذخایر ارزی دسترسی داشته باشیم. ضمن آنکه کالاها را برای دور زدن تحریم ها باید چند برابر قیمت خریداری کنیم.
ناشناس۱۶۸۸۷۲۹۱۰:۳۳:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲۶
کسانی که در راه برقراری روابط با کشورهای غربی سنگ اندازی کرده و می کنند، مسئول همه مشکلات اقتصادی امروز مردم هستند.
ناشناس۱۶۸۸۷۶۱۱۰:۴۸:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۲۶
چرا باید به گونه ای عمل شود که تحریم شویم؟ آیا داشتن هسته ای ارزش آن را داشت؟
ناشناس۱۶۸۸۸۰۵۱۱:۲۶:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۲۶
ساعت خواب بعد از این همه مدت که هسته بهانه است
ناشناس۱۶۸۸۹۱۷۱۲:۲۸:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۲۶
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۶۸۸۹۴۸۱۲:۴۰:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۲۶
صنعت هسته ای با برجام تخریب و بتن ریزی شد حالا بهانه دشمن قدرت دفاعی و موشکی کشور است !
ناشناس۱۶۸۹۱۰۱۱۴:۱۸:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۲۶
قبل از هسته ای هم تحریم بودیم گلایتو به کسانی بگو که از سفارت امریکا بالا رفتند و فرزندانشون الان امریکا هستند
ناشناس۱۶۸۹۱۸۰۱۵:۲۴:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
اگر فرزندان خودشان رفتند این ها مسوولیت ندارن ولی اگر با تشویق و هزینه این ها فرستادن خائن هستند
ناشناس۱۶۸۹۳۳۵۱۷:۴۱:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۶
اون تحریم ها آنچنان جدی و فلج کننده نبودند.
ناشناس۱۶۸۸۸۳۵۱۱:۴۲:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۲۶
امریکا و اروپا همه چیزتان می خواهد و این رفت و برگشت ها برای گرفتن آن است و حالا دنبال زدن خودی ها باش و از اصل ماجرا دور شو
ناشناس۱۶۸۸۹۳۹۱۲:۳۵:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲۶
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریمهاست و 80 درصد مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولتهاست.
ناشناس۱۶۸۹۷۸۱۲۲:۴۳:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
این جور حرف زدن مصرف خارجی دارد . شما که دارید تو ایران زندگی میکنید باید بدونی.
ناشناس۱۶۸۸۹۴۴۱۲:۳۷:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
مشکلات اقتصادی کشور نتیجه برجام و اعتماد بی جا به کدخدا و غرب اگر از سال 92 با چین قرارداد همکاری تجاری و اقتصادی امضاء کرده بودیم الآن نرخ دلار حداکثر 5 هزار تومان بود.
ناشناس۱۶۸۸۹۴۵۱۲:۳۸:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
عمده مشکلات کشور بدلیل سوء مدیریت اصلاح طلبان در بدنه دولته و به تحریمها و عوامل خارجی مربوط نیست.
ناشناس۱۶۸۸۷۳۱۱۰:۳۳:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۲۶
دوران شعار دادن به پایان رسیده. دیدیم که حتی مردم آمریکا هم به پوپولیسم ترامپ نه گفتند.
ناشناس۱۶۸۸۷۳۵۱۰:۳۵:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲۶
سیاست خارجی باید در راستای منافع ملی تنظیم گردد . بهترین راه واگذاری کامل تنظیم روابط خارجی کشور به وزارت خارجه میباشد . اگر اعتقاد ندارید لظفا وزارت خارجه را سریعتر تعطیل کنید .
ناشناس۱۶۸۸۷۳۷۱۰:۳۷:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲۶
اقتصاد مملکت بر اثر تحریم ها از هم پاشیده. عده ای میگویند مشکل مدیریت داخلی است !
ناشناس۱۶۸۸۷۶۴۱۰:۴۹:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۲۶
حتما منظور مدیریت داخلی در حل مشکلات خارجی است!
ناشناس۱۶۸۸۷۶۵۱۰:۴۹:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲۶
امریکا جونت هم که اینجا آقایی می کرد داشتید بال بال می زدین از اوضاع خراب
ناشناس۱۶۸۸۷۷۱۱۰:۵۳:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۲۶
بیچاره کوبا باید از شما سازش کاران یاد بگیرد که چطوری من کوبا می توانم اما ایران با این همه امکانات نمی تواند یا شاید هم نمی خواهد!!
ناشناس۱۶۸۹۲۰۳۱۵:۴۷:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۲۶
اصلا وضع کوبا رو تاحالا دیدی؟؟؟ اینقدر بی فکر حرف میزنی
ناشناس۱۶۸۸۹۲۰۱۲:۲۹:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۲۶
به قول خود عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۶۸۸۷۹۸۱۱:۲۱:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۲۶
به دولت محبوبت بگو مالیات بر عایدی سرمایه که همین کد خدایت هم دارد، اجرا کند به اندازه کل نفت درآمد کسب می کند
ناشناس۱۶۸۸۸۱۷۱۱:۳۰:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۲۶
الان چه ربطی به تحریم داشت؟ در ضمن دور زدن تحریم حداکثر 10 الی 15 درصد گران‌تر می کند و نه بیشتر نفت هم دولت 500 هزار بشکه به بالا می فروشد بخش خصوصی که دیگر راحت تر کالا وارد و صادر می کند
ناشناس۱۶۸۸۶۷۰۰۹:۴۹:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۲۶
مردم بینوا پس اندازهای خود را در بانکها و یا بورس پس انداز کرده تا با سود آن(به عنوان کمک خرج) زندگی خود را سپری کنند. چرا آنها پولدار و متنول می نامید؟ بهتر است دنبال آقایان و آقازاده ها، ژنهای برتر و ..... باشید. همانهایی که .......
ناشناس۱۶۸۸۷۵۵۱۰:۴۵:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۲۶
دولت وظیفه ای در تامین خسارت پول بانک‌ها ندارد و فقط بیمه تا حد معینی باید بپردازد و نه همه پول ها و بعد هم از تقسیم اموال موسسه بین مالباختگان
ناشناس۱۶۹۰۵۵۱۱۰:۳۷:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۲۷
مجوز‌ایجاد‌این‌موسسات‌راچه‌کسی‌صادرکرده‌بود
ناشناس۱۶۸۸۷۶۹۱۰:۵۲:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۲۶
آن هم سود 15 درصدی در مقابل تورم حداقل 50 درصدی!!!!
تبریزی۱۶۸۸۶۷۵۰۹:۵۴:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۲۶
دولت که ارزش سرمایه های یک عمر ما رو تو بانک ها یک دهم کرده لطف کنه قیمت دلار رو که مصنوعی 25 برابر کرده برگردونه به حالت قبلی کسی حمایت مالی نمی خواد می تونه تا آخر سال همه مشاغل رو کاملا تعطیل کنه. اگه از دزدی های خودشون کم کنن مملکت درست می شه.
ناشناس۱۶۸۸۶۷۶۰۹:۵۴:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۲۶
تا روابط خارجی ایران سر و سامان نگیرد، تا امنیت سرمایه گذاری تامین نگردیده و سرمایه گذار خارجی به این کشور نیاید، تا موقعی که عده ای در این کشور از دیگران برتر باشند و تا وفاق ملی برقرار نشود، آش همین آش و کاسه همین کاسه خواهد بود.
ناشناس۱۶۸۸۷۳۳۱۰:۳۴:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۲۶
ایران باید بدون واسطه و رو در رو با آمریکا مذاکره کند.
ناشناس۱۶۸۸۸۷۲۱۲:۰۶:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۶
هر دفعه رودرو با آمریکا در یک میز نشستید بعد مدت کوتاهی زدن تو سرتون
ناشناس۱۶۸۸۹۲۴۱۲:۳۰:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۲۶
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به صلح با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۱۶۸۸۷۴۱۱۰:۳۸:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۲۶
درست است که در تحریم‌ هستیم اما این چیز جدیدی نیست باید از تجریه‌ها استفاده کرد و آنها را به کار بست. بايد تحريم را فرصتي ببينيم كه همين مقدار وابستگي بودجه كشور به نفت نيز رفع شده و استفاده از نفت به عنوان سلاحي براي تحريم براي هميشه از دست دشمن خارج شود.
ناشناس۱۶۸۸۷۵۸۱۰:۴۷:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۲۶
باعث خنده ما شدی چون اگر پول های سرگردان کشور هدایت شود ایران را می توان دوباره ساخت
ناشناس۱۶۸۸۸۰۸۱۱:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۲۶
عزیزم!! روشنفکر عزیزم!! در همین مدینه فاضله تو سالیانه موسسات ورشکست می شوند
ناشناس۱۶۸۸۸۲۱۱۱:۳۳:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
من این حرفها سرم نمی شه ! فقط مرگ بر آمریکا ! تمام مشکلات ما از این امریکای جهانخواره که ایشالا تیکه تیکه بشه بره زیر تریلی 18 چرخ !
ناشناس۱۶۸۸۶۸۳۰۹:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
در همه جای دنیا حتی بانک هایی که سود نا متعارف میدهند با خطر ورشکستگی مواجه میشوند به نظرم ضرر سپرده گذاران موسسات اعتباری بواسطه طمع این افراد به سود بیشتر بوده و نباید توسط خزانه دولت که متعلق به همه مردم است پرداخت میشد
ناشناس۱۶۸۸۶۸۷۰۹:۵۹:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
خود وزیر بهداشت اخیرا"گفت که دولت فقط مبلغ اندکی از یک میلیارد یورو برداشتی از صندوق ذخیره ارزی را برای مقابله با کرونا هزینه کرده است.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۶۸۸۶۹۶۱۰:۰۶:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۶
کشور آنقدر ثروتمند است که اگر ثروت کشور بر اساس عدالت توزیع شود کمتر نیازی به کمک دولت و سازمان های حمایتی وجود دارد مگر در موارد خاص لذا اگر قانون از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال بدرستی اجرایی شود شاهد تعادل اقتصادی و اجتماعی و کاهش محسوس فاصله های طبقاتی از فرش تا عرش خواهیم بود
ناشناس۱۶۸۸۷۴۲۱۰:۳۹:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
اگر در ایران مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۶۸۸۷۹۷۱۱:۲۰:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲۶
انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک است و شورای نگهبان فقط جوانان جهادی تایید صلاحیت کنه تا چراغ قرمز مذاکره با آمریکا سبز بشه
ناشناس۱۶۸۸۷۰۱۱۰:۰۷:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۲۶
ریاست مجلس در زمان تبلیغات ریاست جمهوری تبلیغات زیادی برای میارزه با ۴ درصدی ها میکردند ولی ظاهرا همه را فراموش کرده اند
ناشناس۱۶۸۸۷۴۳۱۰:۳۹:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
مجلس یازدهم 6 ماه است که مستقر شده است. چرا برای اقتصاد کاری نمی کند؟ چه شد آن وعده های انتخاباتی؟
ناشناس۱۶۸۸۸۰۰۱۱:۲۳:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۲۶
دولت باید اجرا کند که شونه خالی می کند ابزار مجلس را هم ازش گرفتید خوب دیگر چی کار می خواهد بکند؟
ناشناس۱۶۸۸۸۴۷۱۱:۴۹:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
ما از این مجلس غیر از این انتظاری نداریم زیرا پروسه تشکیل مجلس چنین بود که خروجی غیر از این برایش متصور نیست
ناشناس۱۶۸۹۰۵۲۱۳:۵۲:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۲۶
ابزار نظارت چه کسی گرفت؟ آمریکا؟ مردم؟ چه کسی؟
ناشناس۱۶۸۸۷۰۸۱۰:۱۱:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲۶
کلید حل مشکلات ایران از جمله مشکلات اقتصادی، حل اختلافات با آمریکا است. این شرط عقل است.
ناشناس۱۶۸۸۸۰۴۱۱:۲۵:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۲۶
وقتی افراد انقلابی را جایگزین افراد مسئله دار در مدیریت اقتصاد کردیم آن وقت می بینی که اقتصاد را هم مانند جاهای دیگر که انقلابی ها هستند به اوج می رسانیم و آرزوی باج دادن به مدینه فاضله ات را به گور خواهید برد و آنها مجبور می شوند بیایند به طرف ما
ناشناس۱۶۸۸۸۲۶۱۱:۳۷:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۲۶
چرا اونها باید بیان طرف ما ؟؟ مگه این افرادی که تا به حال بر سرکار بودند انقلابی نبودند ؟ مگه شورای نگهبان فقط انقلابی ها را گزینش نکره ؟؟
ناشناس۱۶۸۸۹۲۸۱۲:۳۱:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۲۶
قفل و کلید همین جاست / دشمن ما همین جاست
ناشناس۱۶۸۸۹۳۳۱۲:۳۳:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۲۶
اگر مذاکره با امریکا مشکلات را حل می کند ! چرا با برجام مشکلات حل نشد و چرا تحریم ها بیشتر شد؟!
ناشناس۱۶۸۸۷۹۳۱۱:۱۸:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۶
پرداخت خسارت به موسسات غیر مجاز بر اساس تکلیف بالاتر به دولت بود که همان زمان هم مخالفت دولت با این مساله اعلام شد.
ناشناس۱۶۸۸۸۶۰۱۱:۵۶:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
دولت از گرانی دلار سود میبرد حالا که دلار درمدت تصدی گری دولت فعلی قیمتش 10 برابر شده چرا لااقل کمکها به هموطنان دهک پایین را لااقل سه برابر نمی کند ؟
ناشناس۱۶۸۸۹۰۲۱۲:۲۱:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۶
بعضی ها برابرترند ! تیترتان عالی است و بدون شرح کاش میتوانستید داستانش را هم بگویید
نابرابر۱۶۸۸۹۵۷۱۲:۴۴:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۲۶
سلام ---چرا دولت پردخت به کارمندان را کم نمی کند...مثلا نصف کند تا مثل بقیه جامعه بشوند ...و از منافع صرفه جوئی شده بتواند کمک کند....مگه نه اینکه کارکنان 50 درصد و یا حتی کمتر کار میکنند....
ناشناس۱۶۸۹۰۱۶۱۳:۱۸:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۲۶
بعضی ها برایرترند. کاملا درسته از تولد تامرگ. موقع تولد اگه پولدار باشی، تو بهترین بیمارستانهای خصوصی ، موقع تخصیل بهترین کالج و دانشگاههای اون ور اب ، موقع اشتغال ، بالاترین پست ها ، بدون ارتباط با مدرک تحصیلی . دیر جون موقع مرگ ، تو بهترین قطعات قبرستون با سایبون.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین