سیگنال فارکس چیست و چه کاربردی دارد

گزارش بازرگانی،   3990815027

یکی از مباحث جذاب و کاربردی در بازار مالی فارکس، مقوله سیگنال فارکس در کارگزاری فارکسر است. سیگنال فارکس یکی از ابزارهایی است که تریدرها با استفاده از آن  در نرم افزار فارکسر5 در راستای انجام معاملات ارزی بهتر اقدام می کنند. بنابراین می توان گفت سیگنال فارکس در نرم افزار فارکسر5 یکی از کاربردی ترین مفاهیمی است که هر تریدری در کارگزاری فارکسر با آن سر و کار دارد. 

مفهوم سیگنال، به بازار فارکس اختصاص ندارد و در همه بازارهای مالی دیگر که در آن معاملات و مبادلات مختلف صورت می گیرد، استفاده می شود. احتمالا با همین اصطلاح در بازار بورس هم روبرو شده باشید. در هر بازار مالی، معامله گران و سرمایه گذاران مایل هستند معاملاتی را انجام بدهند که به آن ها بیشترین سود و یا کمترین ضرر را برساند. به همین دلیل از ابزارهای مختلفی همانند نرم افزار فارکسر5 استفاده می کنند که آن ها را به این هدف برساند. یکی از این ابزارها، سیگنال است که در ادامه در مورد آن توضیح می دهیم.

سیگنال فارکس چیست؟

خود کلمه «سیگنال» به معنی علامت یا نشانه است؛ سیگنال در بازارهای مالی مانند فارکس یا بورس، علامت و نشانه ای به معامله گران و سرمایه گذاران است که به آن ها نشان می دهد چه نوع معامله ای برای آن ها سودآورتر است. این که بر اساس یک سری تحلیل ها و آنالیزها در نرم افزار فارکسر5 به این نتیجه برسیم که زمان خرید یک سهام یا فروش آن است، در واقع از سیگنال استفاده کرده ایم.

سیگنال فارکس بر اساس مجموعه ای از تحلیل ها و آنالیزهایی که از وضعیت بازار صورت می گیرند، به دست می آید. خروجی نهایی این تحلیل ها در نرم افزار فارکسر5، سیگنالی است که نشان می دهد چه معامله ای می تواند سودآوری بیشتری برای تریدر داشته باشد. اساسا ورودی سیگنال ها در بازارهای مالی، انواع تجزیه و تحلیل از وضعیت بازار و معاملات هستند. با این حال بخش مهمی از تحلیل های سیگنال در فاکسر5 بر اساس تحلیل تکنیکال است.

برای تحلیل و آنالیز رفتار بازار رویکردهای تحلیلی مختلفی وجود دارند. هر یک از این رویکردهای تحلیلی می توانند به عنوان ورودی برای شکل گیری سیگنال در فارکسر5 به کار بروند. بخش قابل توجهی از تحلیل هایی که منجر به سیگنال می شوند، تحلیل های تکنیکال در فارکسر5 هستند. علاوه بر تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تحلیل های کمی و ارزیابی های دیگر نیز می توانند بر روی سیگنال در نرم افزار فارکسر5 تاثیرگذار باشند.

تحلیل تکنیکال، رویکردی از تحلیل بازار و معاملات تجاری است که با استفاده از نمودارها و اندیکاتورها در نرم افزار فارکسر5  اجرا می شود. در این سبک از تحلیل بازار، به قیمت سهام یا ارزش ارز، حجم معاملات، روند قیمت و نمودار آن، رفتار قیمت و پیشینه رفتار قیمت و... توجه می شود. بسیاری از افراد فعال درکارگزاری فارکسر، بازارهای مالی و سرمایه گذاری برای تحلیل وضعیت بازار از تحلیل تکنیکال در کارگزاری فارکسراستفاده می کنند.

تحلیل بنیادی، شیوه ای از تحلیل بازار است که در آن به عوامل بنیادی و اساسی موثر بر روی قیمت ارزها و تاثیر منطقی آن ها بر روی یکدیگر توجه می شود. مثلا تحریم های اقتصادی که می تواند اقتصاد یک کشور را تضعیف کند، هم بر روی ارزش ارز آن کشور تاثیر مستقیم می گذارد و هم بر روی ارزش ارز کشورهایی که با آن کشور تجارت های عمده دارند به صورت غیر مستقیم اثر منفی دارد. به همین ترتیب، در تحلیل بنیادی به عواملی مانند تحریم و امثال آن توجه می شود.

مناسبت ها و روابط سیاسی و اقتصادی، عوامل فرهنگی و اجتماعی، شرایط تحریم و یا جنگ و بیماری و... از جمله مهم ترین چیزهایی هستند که بر روی ارزش ارز یک کشور اثر می گذارند. در این تحلیل کوچکترین جزییات و حتی شایعات نیز می توانند نقش مهمی ایفا کنند. بنابراین رویکرد تحلیل بنیادی به جزییات و اثر منطقی آن ها معطوف شده است. بسیاری از معامله گران هم به این شیوه از تحلیل بازار علاقمند هستند؛ مخصوصا آن دسته از معامله گران و تریدرهایی که بر روی معامله های بلند مدت تمرکز کرده اند.

سیگنال فارکس در کارگزاری فارکسر ، با استفاده از روش های تحلیلی بازار و به ویژه تحلیل تکنیکال به دست می آید. سیگنال نشانه ای است که بر مبنای واقعیت ها و محاسبات ریاضیاتی، نشانه ای به تریدرها برای معامله می دهد تا بتوانند تصمیم گیری های سودآورتری داشته باشند. این نشانه، هیچ گونه سوگیری احساسی ندارد و به همین دلیل در دنیای منطقی اقتصاد می تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد.

سیگنال فارکس شامل چه چیزهایی می شود؟

مسئله بعدی در رابطه با سیگنال فارکس در نرم فزار فارکسر5 آن است که این سیگنال ها شامل چه چیزهایی می شوند و چگونه می توانند مورد استفاده تریدر قرار بگیرند؟ سیگنال در واقع پیشنهادی برای معامله به صورت منطقی و بر اساس تجزیه و تحلیل.

این پیشنهاد معاملاتی شامل دو مفهوم است: نقطه ورود و نقطه خروج؛ نقطه ورود در نرم افزار فارکسر5 به تریدر نشان می دهد که در چه قیمتی بهتر است خرید یا فروش و به طور کلی معامله را انجام بدهد. نقطه خروج شامل حد سود و ضرر است که بر اساس استراتژی مورد استفاده در معامله تعیین می گردد.

سرویس های سیگنال فارکس

برای دریافت سیگنال فارکس امروزه سرویس های مختلفی فعالیت می کنند. این سرویس ها با ارائه خدمات مختلف به کاربران خود کمک می کنند تا معاملاتی پرسود تر داشته و بتوانند تصمیم گیری های بهتری داشته باشند. خدمات و سیگنال هایی که از سوی سرویس های سیگنال ارائه می شوند، متفاوت هستند. برخی از رویکردهای تحلیلی می توانند مسیری کلی از روند حرکت قیمت ها را ارائه بدهند و برخی دیگر شامل نقاط ورود و نقاط خروج دقیق می شوند.

همان طور که گفته شد، رویکردهای تحلیلی مختلفی می توانند برای سیگنال در فارکسر5 مورد استفاده قرار بگیرند. سرویس های ارائه دهنده سیگنال فارکس هم از روش ها و رویکردهای تحلیلی مختلفی برای ارائه سیگنال به کاربران خود استفاده می کنند. از جمله تحلیل های پرکاربردی که با این هدف به کار می روند می توان به چنگال اندور، پرتنهای کلاسیک، پرتنهای هارمونیک و کندل استیک اشاره کرد.

سرویس های سیگنال فارکس امروزه بسیار متعدد هستند. در انتخاب یک سرویس مناسب برای دریافت سیگنال فارکس باید دقت به خرج داد و به سراغ آن سرویسی همانند فارکسر5 رفت که از هر نظر معتبر بوده و قابل اطمینان باشد؛ زیرا عدم اعتبار سرویس سیگنال در نهایت می تواند منجر به ضرر و زیان شما در معاملات بشود. بنابراین برای انتخاب یک سرویس سیگنال فارکس سعی کنید اعتبار آن را بررسی کرده و از کسانی که در حوزه فارکس فعال هستند مشورت بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین