دفاع پاریس از توهین به پیامبر اسلام؛ ماکرون: عقب‌نشینی نمی‌کنیم

گروه جهان الف،   3990804090 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشورهای اسلامی، رئیس جمهورفرانسه در پیامی در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی گفت که هیچ چیزی هرگز سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد.

دفاع پاریس از توهین به پیامبر اسلام؛ ماکرون: عقب‌نشینی نمی‌کنیم

به گزارش فارس، در حالی که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه انتقادات تند همتای ترکیه‌ای خود را اهانت به خود دانست نه آزادی بیان و پاریس سفیرش در آنکارا را فراخواند، او همچنان از توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام، به اسم «آزادی بیان» دفاع می‌کند و امروز یکشنبه در پیامی در توئیتر تاکید کرد که هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی در این پیام توئیتری که به دو زبان انگلیسی و عربی منتشر شده، نوشت: «هیچ چیزی هرگز باعث نمی‌شود که عقب بنشینیم. ما به تمامی اختلافات با روحیه صلح احترام می‌گذاریم. هرگز سخنان تنفر‌آمیز را قبول نکرده و از بحث منطقی دفاع می‌کنیم. همواره در کنار کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم ایستاد».

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمامی ادعاهای بی مورد در خصوص آزادی رأی و عقیده نمی‌تواند تعرض به مقام رسول‌الله را توجیه کند.»

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۸۹۰۰۲۳:۰۳:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۴
وقتی مقام رسمی مملکت خودمون به اهل بیت عصمت و طهارت افترا ..و کسی هم نباید بهش تعرض کنه ، چطور میتونیم از کسی که هیچ اطلاعی از دیانت و انسانیت و شرافت نداره توقعی داشته باشیم؟ _____ ..
ناشناس۱۶۵۸۹۱۱۲۳:۱۷:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۴
بدبخت اینقدر که دنبال همراهی کردن کشورهای عربی با خودت بودی فقط با همین یک کلامت آن ها را خراب کردی
ناشناس۱۶۵۸۹۴۱۲۳:۳۷:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۴
اونوقت حسن روحانی دلش خوشه که ماکرون متاسف است از رفتار ترامپ در برجام و تلفنی عذرخواهی کرده..
ناشناس۱۶۵۸۹۵۲۲۳:۴۰:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۴
جالبه که دولت ایران هیچ اعتراضی نمی کنه برید از ترکیه یاد بگیرید
ناشناس۱۶۶۰۲۴۷۱۸:۰۸:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۵
صلاح مملکت خویش خسروان دانند
ناشناس۱۶۵۹۰۱۴۰۰:۲۹:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۵
جدای از جنایاتی در جنگ جهانی دوم علیه برخی نژادها ...آزادی بیان چرا برای همه نه ..دویچه‌وله 03.08.2018دادگاه عالی ...قانون اساسی آلمان در کالسروهه پس از رسیدگی به پرونده اورسولا هافربک، شکایت او را ناموجه دانست و روز جمعه (سوم اوت) حکم داد این زن، که هولوکاست را دروغ دانسته، باید در زندان بماند. او با شکایت به دادگاه عالی قانون اساسی مدعی شده بود که طبق اصل "آزادی عقیده و بیان" که در قانون اساسی تصریح شده، باید از زندان آزاد شود؛ اما به گفته دادگاه انکار هولوکاست تکذیب یک حقیقت آشکار و ثابت شده است و نمی‌تواند از حق "آزادی عقیده" برخوردار شود. به گزارش قدسنا به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت، «اورسولا هاوربک» نویسنده معروف و 88 ساله آلمانی منکر هولوکاست برای دومین بار از سوی دادگاه منطقه «وردان» آلمان به زندان محکوم شد. وی با این وجود اظهار کرده دیدگاه‌های خود نسبت به این مسئله را تغییر نخواهد داد. در رای صادره از سوی این دادگاه اعلام شده «هاوربک، در اظهاراتش «اردوگاه‌های آشویتز» را دروغ خوانده و معتقد است که هیچ یهودی به دست نازی‌ها کشته نشده است.» با توجه به اینکه انکار هولوکاست در آلمان یک جرم محسوب می‌شود، به دلیل انتشار مقالات فراوان در انکار هولوکاست از سوی این نویسنده آلمانی، وی به دو سال و 6 ماه زندان محکوم شده است. وی حتی تاکید کرده برای این محکومیت درخواست تجدید نظر خواهد داد. در بسیاری از کشورهای اروپایی که مدعی آزادی بیان هستند انکار هولوکاست جرم محسوب می‌شود. مشهورترین نمونه محاکمه منکرین هولوکاست، محاکمه مرحوم پروفسور روژه گارودی، فیلسوف فقید و مسلمان فرانسوی در سال 1998 است که مدت‌ها به طول انجامید. این محاکمه در حالی انجام شد که گارودی پا به سن گذاشته بود و سال‌های عمرش از 80 گذشته بود.۱۶ دسامبر ۱۹۹۸ یکی از همین روزهاست. روزی که در آن، فیلسوف و نویسنده مسلمان فرانسوی به اتهام انکار جنایت علیه بشریت توسط نازی‌‌ها و تحریک احساسات نژادپرستانه علیه یهودیان در کتاب «اسطوره‌های بنیادین سیاست اسرائیل» در دادگاه فرانسه به پرداخت ۱۲۰ هزار فرانک جریمه نقدی محکوم شد. گارودی در این کتاب ثابت کرد که صهیونیست‏ها ضمن همکاری با نازی‌ها، تلاش کرده‌اند با مظلموم‌نمایی و بزرگ نشان دادن جنایات هیتلر، جامعه جهانی را جهت تأسیس کشوری در فلسطین متقاعد نمایند. گارودی همچنین در این کتاب، رقم ۶ میلیون یهودی را که گفته می‏‌شود توسط آلمان نازی قتل ‏عام شده‏‌اند بسیار اغراق‏‌آمیز خواند، چرا که کل جمعیت یهودیان در آن زمان این مقدار نبوده است. با محکومیت گارودی در این دادگاه که با فشار صهیونیست‏ها صورت گرفت، آزادی بیان و قلم در فرانسه، کشوری که ادعا می‌‏کند «مهد آزادی» است، مخدوش شد. یورونیوز:روبر فوریسون، آخرین چهره سرشناس انکار کننده هولوکاست، در سن ۸۹ سالگی در شهر ویشی فرانسه درگذشت.روبر فوریسون به دلیل نظریه‌هایش در انکار نسل‌کشی یهودیان در جنگ دوم جهانی مشهور شده بود. انتشار چنین نظریه‌هایی برای او دردسرساز شده بود، به طوری که چندین بار در سال‌های مختلف به اتهام «یهودی‌ستیزی» دادگاهی و محکوم شد.. یک دادگاه سوئیسی دو تجدیدنظر طلب به نام های یورگن گراف و گردهارد فورستر را به جریمه و زندان به دلیل نوشتن وانتشار کتاب های ضدیهود محکوم به زندان کرد..
ناشناس۱۶۵۹۰۴۵۰۱:۱۱:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۵
سال هاست محل اختفای منافقین هستید که 17 هزار نفر بیگناه را در ایران ترور کردند و در کنار صدام بعثی علیه ملت خود جنگیدند. این است معنای کرامت انسانی فرانسوی؟!
ناشناس۱۶۵۹۰۴۷۰۱:۱۲:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۵
معنای آزادی در غرب این بود که آزادی هر کاری انجام بدهی تا زمانی که به دیگران آسیب نرسانی. آیا توهین به اعتقادات دیگران معنایی غیر از آسیب رساندن به آن ها دارد؟؟؟!!!
ناشناس۱۶۵۹۰۴۸۰۱:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۵
اگر راست میگی فرانسه اظهار نظر درباره واقعیت هلوکاست را آزاد کند و نه اینکه منتقدان را بیکار و زندانی کند.
ناشناس۱۶۵۹۰۷۳۰۱:۵۳:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۵
جوجه خروس حد و اندازه خودت رو بدون.
ناشناس۱۶۵۹۱۱۶۰۶:۰۴:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۵
کله ات بد جور هوس تیر کرده
ناشناس۱۶۵۹۱۲۱۰۶:۱۴:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۵
ایران نمیخواد حداقل سفیرشو فرا بخونه به خاطر نبی مکرم اسلام(ص) ؟؟؟اینجا دیگه سیاسی بازی جواب نمیده طرف رو گستاخ تر میکنه وزارت خارجه فقط نباید که محکوم کنه یه کمی قاطعیت بد نیست
ناشناس۱۶۵۹۱۷۱۰۷:۴۵:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۵
ايران هيچ وقت نميتونه مقابل فرانسه موضع محكمي بگيره بخاطر پروژه هاي مثل پژوگيت.رنو گيت و.. از اردوغان ياد بگيريد
ناشناس۱۶۵۹۱۷۸۰۷:۴۹:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۵
رفتار وكردار مسلمان نما ها باعث ميشود چنين بي احترامي به رسول گرامي اسلام شود،امروز وهابيون،داعش وطالبان مسلك ها چهره اي خشن وبي رحم از اسلام بدنيا معرفي كردند،هيچ ترديدي نيست كه اگر رافت ،رحمت وكرامت پيامبراسلام را مردم دنيا مي دانستند هرگز كسي جرات جسارت به رسول خدارا پيدا نمي كرد
ناشناس۱۶۵۹۱۹۹۰۸:۰۰:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۵
اینها همه موضع گرفتن ایران که مستعمره خودرو سازی و نفت شرکتهای فرانسویه هیچ
ناشناس۱۶۵۹۲۲۳۰۸:۱۹:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۵
انشااله به شدیترین مرض گرفتار خواهد شد البته آنها همه مزدوران صهیونیزم هستند واساسشان برمبنای دروغ اگر راست می گویند اجازه دهند درباره هلوکاست اظهار نظر کنند فورایااعدام یازندانی می شوند انشاله خدا حضرت پیامبر آنها را رسواخواهد کرد
ناشناس۱۶۵۹۲۵۲۰۸:۴۴:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۵
هرگونه شبهه در مورد هولوکاست در کشور فرانسه مجازات دارد, این یعنی آزادی بیان گزینشی
ناشناس۱۶۵۹۲۵۹۰۸:۴۹:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۵
بی شرف توهین به مقدسات اسمش آزادی بیان نیست. فاشیست، اشغالگر و مدافع اشغالگری در دنیا
حسین۱۶۵۹۲۸۶۰۹:۰۱:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۵
باید سفیر فرانسه را احضار و رسما اعتراض کنند
عمران۱۶۵۹۲۹۰۰۹:۰۴:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۵
پیامبر چگونه با هتاکان به خود برخورد میکرد؟
ناشناس۱۶۵۹۲۹۷۰۹:۱۰:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۵
بزرگترین مشکل بشر عدم توجه به قران و عمل به آن است. خداوند خالق دیدنی ها و نادیدنی ها به ما و فرشتگان دستور داده تا برپیامبر ص صلوات بفرستیم.
ناشناس۱۶۵۹۳۰۴۰۹:۱۴:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۵
چطور اهانت شما به رسول الله صلوات الله علیه آزادی بیان هست ولی سخنان رئیس جمهور ترکیه علیه شما آزادی بیان نیست.دموکراسی از درون تهی فرانسه، اگر راست می گوید اجازه دهد هلوکاست مورد نقد قرار گیرد.
ناشناس۱۶۵۹۳۲۴۰۹:۲۵:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۵
دامن زدن به اختلافات عقیدتی موجب خسارت برای همه است چون با تهدید و ارعاب و کشتن تا بحال هیچ عقیده ای پیروز یا منکوب نشده است
ناشناس۱۶۵۹۳۷۰۰۹:۵۱:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۵
با نفرت پراکنی تخم آشوب و فتنه کاشته میشه باد میکاری و باید طوفان درو کنی
ناشناس۱۶۵۹۴۰۱۱۰:۰۴:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۵
بهیچ وجه بریدن گلوی یک معلم در کشور خودش هیچ افتخاری برای مسلمین ندارد .
ناشناس۱۶۵۹۵۶۳۱۱:۳۷:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۵
کشتن انسان به بهانه توهین به اعتقادات را هر انسانی باید محکوم کند واز مقتول دفاع کند نه قاتل
ناشناس۱۶۵۹۶۵۶۱۲:۲۷:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۵
برای مقابله با تهاجم فرهنگی می بایست کار فرهنگی کرد. متاسفانه در دوران حاضر حضور القائده ، داعش طالبان و گروه های تروریستی در اسیا و افریقا که خود را مسلمان می نامند و بدتر از آن عدم صدور فتوا از مراجع برای طرد کردن اقدامات این گروهای تروریستی باعث اسلام هراسی در دنیا شده است. وقتی توهینی به پیامبر می شود و پاسخش بریدن سر می شود دیگر نیازی به دشمن نیست. مشکل از مسلمانان است
ناشناس۱۶۵۹۶۸۸۱۲:۳۷:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۵
سفسطه و مغلطه نکنید از توهین دفاع نکرد از آزادی بیان دفاع کرد و خشونت را محکوم کرد قبول کن سر بریدن کار بسیار شنیع و تهوع آوریه که از یک انسان سالم سر نمی زنه
ناشناس۱۶۵۹۶۹۱۱۲:۴۲:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۵
ما تنها کشور مسلمان نیستیم به حد کافی مصیبت و بد بختی داریم بی خیال شر درست نکنید
ناشناس۱۶۵۹۷۵۱۱۳:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۵
آزادی بیان فقط برای ماکرونه نه دیگران!
ناشناس۱۶۵۹۷۹۴۱۳:۳۱:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۵
حالا اگر یک نفر بگه بالای چشم نتانیاهو ابرو است ماکرون صد بار عذرخواهی می کند
ناشناس۱۶۵۹۸۶۳۱۴:۰۸:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۵
الم تر کیف فعل ربک باصحاب الفیل
ناشناس۱۶۵۹۹۴۰۱۴:۴۱:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۵
اين بچه خبر نداره كه هركس با ائمه اطهار درافتاد ور افتاد .
ناشناس۱۶۶۰۵۸۵۲۲:۳۹:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۵
هرکی به پیامبر توهین کرده غلط کرده باید این فرد رو زبانش را برید تا از این کار ها نکنه
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. پرخاش با چشمان بسته!

  3. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  4. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  5. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  6. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  7. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  8. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  9. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  10. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  12. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  13. زنگِ زور!

  14. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  15. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  16. هنوز وقتش نرسیده؟!

  17. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  18. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  19. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  20. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  21. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  22. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  23. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  24. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

  25. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

آخرین عناوین