پایان رأی‌گیری انتخابات و آغاز شمارش آرا برای ۱۰ کرسی مجلس / ثبت لحظه‌هایی ماندگار از مشارکت پرشور مردم در شرایط کرونایی / قدردانی استانداران از حضور مردم و رعایت پرتکل‌های بهداشتی

گروه سیاسی الف،   3990621015

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ‌‌با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی‌ و مشارکت پرشور مردم در شرایط کرونایی برگزار شد.

پایان رأی‌گیری انتخابات و آغاز شمارش آرا برای ۱۰ کرسی مجلس / ثبت لحظه‌هایی ماندگار از مشارکت پرشور مردم در شرایط کرونایی / قدردانی استانداران از حضور مردم و رعایت پرتکل‌های بهداشتی

به گزارش  تسنیم، انتخابات سراسری مجلس یازدهم در اسفند ماه پارسال برگزار و مدت‌ها قبل از آن فرایند‌های انتخاباتی از ثبت‌نام تا بررسی صلاحیت داوطلبان و رای‌گیری در 208 حوزه انتخابیه برای تعیین 290 نماینده طی شد و‌ پس از شمارش آرا مشخص شد که 279 نماینده از مجموع 290 نماینده حائز اکثریت آرا شده‌اند و به مجلس راه یافتند و 11 نماینده دیگر برای تکمیل ترکیب نهایی مجلس باقی ماندند که برای تعیین تکلیف این 11 نماینده باقیمانده قرار شد 29 فروردین امسال دور دوم انتخابات برگزار شود، اما‌ به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا و ابتلای برخی از هموطنان به این بیماری، ‌انتخابات ‌برای حفظ سلامت مردم به تعویق افتاد و ‌‌به 21 شهریور موکول شد.

‌حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان و دره شهر در استان ایلام، حوزه‌های انتخابیه بیجار در استان کردستان، زنجان و طارم استان زنجان، حوزه‌های انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو و همچنین کرمانشاه استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان استان گلستان، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس استان البرز، حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون استان خوزستان و حوزه انتخابیه میانه استان آذربایجان شرقی به دور دوم کشیده شده بود که اخیراً به دلیل ردصلاحیت یکی از نامزدها در حوزه انتخابیه میانه، انتخابات در این حوزه برگزار نخواهد شد و در خرداد 1400 همراه با انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار خواهد شد.

طبق هر انتخابات مدت زمان رای‌گیری 10 ساعت است که از 8 صبح امروز ‌آغاز ‌و تا 18 عصر ادامه دارد و اگر نیاز به تمدید باشد تمدید خواهد شد‌ و همه شعب اخذ رای که حدود 3100 شعبه است ‌ضدعفونی شده و ‌از همه عوامل‌ که ‌به عنوان نماینده فرماندار، ناظر و  نیروهای انتظامی همکاری می‌کنند، خواسته شده به استفاده از دستکش و ماسک خود را مجهز کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

‌به منظور رعایت فاصله اجتماعی ورودی شعبه‌ها ‌خط‌کشی شده تا مردم با فاصله و در جایگاه مشخص مستقر شوند و ستاد انتخابات از ‌مردم خواسته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سر صندوق ها حاضر شوند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند چون ممکن است زمان اخذ رای تمدید نشود.

پایان رای‌گیری در 4 حوزه انتخابیه دیگر

براساس اعلام ‌ستاد انتخابات کشور‌، با توجه به گزارش‌های دریافتی و ‌موافقت وزیر ‌کشور، به استناد تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی در حوزه انتخابیه «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون»به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت 20 تمدید و در حوزه های انتخابیه «لنجان»، «سمیرم»، «بیجار» و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» در ساعت 19 به اتمام می رسد.

انتظار مردم کرج از نماینده منتخب جدید

یکی از انتظارات مردم کرج از نماینده منتخب این است که این روز و حضور حماسی مردم را فراموش نکند و به همین شکل که مردم برای انتخاب نماینده خود به پای صندوق‌های رای آمدند، فرد منتخب نیز برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.مردم در طول تاریخ انقلاب اسلامی نشان دادند که در هر برهه و با وجود هر سختی در کنار نظام مقدس اسلامی ایستاده اند و برای سربلندی کشور از جان خود نیز می‌گذرند.

مشارکت 50 هزار نفر از مردم غرب استان گلستان در انتخابات مجلس

استاندار گلستان گفت: زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در غرب استان گلستان به مدت یک ساعت تمدید شد. هادی حق‌شناس دقایقی پیش در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم در حوزه انتخابی غرب استان گلستان و با ارسال درخواست به وزارت کشور و تائید شدن آن، زمان برگزاری انتخابات یک‌ساعت دیگر تمدید شد.وی تاکید کرد: امکان افزایش دوباره زمان انتخابات وجود ندارد و تاکنون میزان مشارکت 50 هزار نفر بوده است.

 حضور حماسی و پرشور مردم غرب گلستان در دور دوم انتخابات

 

 حضور حماسی و پرشور مردم غرب استان گلستان در پای صندوق‌های اخذ رای در مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز دوباره رقم خورد.مردم در شهرستان های کردکوی ،گمیشان ،بندرگز وبندرترکمن با حفظ فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند و نماینده خود را انتخاب کردند.مردم غرب گلستان در مرحله نخست انتخابات با شور شرکت داشتند و امروز کار نیمه تمام خود را با انتخاب نامزد مورد نظرشان کامل کردند.

مردم زنجان و طارم مشارکت مناسبی در انتخابات داشتند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان این‌که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده انتخابات در استان با جریان آرام در حال پیشروی است گفت: به تناسب مناطق و شعب، مردم مشارکت مناسبی در انتخابات داشته‌اند.خدابخش مرادی نافچی امروز در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به این‌که بسترسازی برای انتخابات به طور کامل فراهم شده است اظهار داشت: در ستاد انتخابات استان مجموعه تهمیدات لازم اتخاذ شده است، علاوه بر تمهیدات اجرایی و امنیتی در این دوره باید پروتکل‌های بهداشتی نیز در دستور کار قرار می‌گرفت.

مشارکت 30 هزار نفر تاکنون در مرحله دوم انتخابات کردکوی

 

فرماندار شهرستان کردکوی گفت: بیش از 30 هزار نفر تاکنون در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم مشارکت داشته‌اند. ابراهیم قدمنان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مرحله نخست انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مقدمات را برای مرحله دوم مهیا کردیم و با ابلاغ وزارت کشور امروز این فرایند انجام شد.

وی تصریح کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاملا رعایت شد و همه حوزه‌ها چهارشنبه و پنج شنبه ضدعفونی شدند و در هر شعبه ماسک و ماده ضدعفونی کننده قرار داده شد و فاصله گذاری اجتماعی با علامت‌گذاری رعایت شد.

تمام مدارس مناطق حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره روز شنبه تعطیل شد

رئیس ستاد انتخابات دومین مرحله مجلس شورای اسلامی درایلام گفت: تمام مدارس مناطق حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره روز شنبه تعطیل است.

محمد نوذری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ایلام، از تعطیلی تمام مدارس مناطق حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره روز شنبه خبر و اظهار داشت: این اقدام به جهت تامین سلامت دانش آموزان این مناطق و اعمال شرایط بهداشتی منطبق با پروتکل‌های بهداشتی جهت دانش آموزان و اولیاء مدارس است.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به برگزاری انتخابات مرحله دوم در اکثر مدارس و ضرورت ضدعفونی کامل مراکز مذکور در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: تمام مدارس مناطق حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره فردا شنبه 22 شهریور ماه در شیفت صبح و عصر تعطیل است.

انتخابات در 5 حوزه تمدید شد

انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در 5 حوزه انتخابیه تا یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت 19 امشب تمدید شد.بر این اساس رای‌گیری در سمیرم و لنجان در استان اصفهان،  اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در استان خوزستان، کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در استان گلستان و  بیجار در استان کردستان تا ساعت 19 تمدید شدند.

‌پیرمردهایی که به عشق رهبری حماسه آفریدند‌

‌یکی از صحنه‌های جالب توجه در شعب اخذ رأی شهرستان بیجار، حضور پیرمردانی بوده که علی‌رغم داشتن بیماری و تحت نظر پزشک بودن، با حضورشان جلوه‌ای زیبا به انتخابات این حوزه انتخابیه داده‌اند.‌ مردم پیر و جوان دیار بیجار گروس از نخستین ساعات آغاز رأی‌گیری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی این شهرستان حضور یافته تا با حضورشان حماسه‌ای به‌یادماندنی خلق کنند.

یکی از صحنه‌های جالب توجه در شعب اخذ رأی شهرستان بیجار، حضور پیرمردانی است که علی‌رغم داشتن بیماری و تحت نظر پزشک بودن و در این شرایط کرونایی با حضورشان جلوه‌ای زیبا به انتخابات این حوزه انتخابیه داده‌اند. پیرمرد بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سؤال که چطور با این سن و سال و بیماری در پای صندوق‌های رأی انتخابات حضور یافته‌اید، گفت: شرکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی و انقلابی دانسته و این امر، حال خوش و ناخوش نمی‌شناسند.

مردم تخلفات را به عوامل نظارتی و اجرایی اطلاع دهند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان گفت: به علت حفظ سلامت انتخابات از تک تک مردم تقاضا داریم چنانچه تخلفی در خصوص انتخابات مشاهده کردند بلافاصله به عوامل نظارتی و اجرایی اطلاع بدهند.مرتضی طبیبی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدون کمترین مشکل انتخابات در دو شهرستان سمیرم و لنجان از ساعت 8 صبح امروز شروع شده و رای‌گیری با نظم و انظباط و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال انجام است. مردم به مرور در شعب حاضر شده و رای خود را به صندوق می اندازند

 رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان گفت: به علت حفظ سلامت انتخابات از تک تک مردم تقاضا داریم چنانچه تخلفی در خصوص انتخابات مشاهده کردند بلافاصله به عوامل نظارتی و اجرایی اطلاع بدهند.

مشارکت بالای مردم با وجود شیوع کرونا

فرماندار شهرستان گمیشان شرایط انتخابات در گمیشان را بسیار خوب و پرشور ارزیابی کرد و گفت: مشارکت مردم منطقه می تواند در صورت ادامه‌دار بودن ویروس منحوس کرونا به عنوان پایلوت کشوری شود.

 احمد دستمرد ظهر امروز با اشاره به استقرار 56 شعبه اخذ رای در این شهرستان اظهار داشت: مردم گمیشان با 75 درصد رای در مرحله نخست یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رتبه نخست استان گلستان را داشتند و این دوره هم امیدواریم این اتفاق بیفتد.

آخرین تصمیمات ستاد انتخابات

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تمدید ساعت انتخابات اظهار داشت: تا این لحظه تمدید ساعت انتخابات اعلام نشده است.وی افزود: احتمال اینکه تمدید نشود بسیار زیاد است بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم که در دو ساعت باقی‌مانده رای خود را به صندوق ها بیاندازند.

ساعت 18 پایان رأی‌گیری به جز یک حوزه

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور ‌درخصوص آخرین خبرها راجع به برگزاری انتخابات گفت: با ارزیابی که از 10 حوزه انتخابی داشتیم، روند انتخابات به خوبی اجرا می شود و مشکلی نداریم.‌ کسانی که به شعب انتخابات مراجعه می کنند، دستورالعمل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت می کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور در این خصوص گفت: احتمال دارد به دلیل گرمای هوا، در یکی از حوزه‌ها برای تمدید زمان انتخابات تصمیم گیری کنیم اما در سایر حوزه ها انتخابات در ساعت معین پایان خواهد یافت.

برنده اکثریت آراء به مجلس راه می‌یابد

جمال عرف گفت: امروز در 10 حوزه انتخابیه انتخابات برگزار می‌کنیم و  تاکنون طبق گزارشات واصله مشکل خاصی پیش نیامده است.در ابتدای شروع انتخابات در ساعات اولیه در بعضی از شعب تاخیرهایی وجود داشت که به سرعت حل و رفع شد و الان هم همه شعب آنلاین و بر خط هستند و مراجعه کنندگان بدون هیچ مشکلی رای می‌دهند، طبق قانون انتخابات, در این دوره افرادی که  اکثریت نسبی را به دست آورند به مجلس راه پیدا می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه نکته بسیار مهم برای ما در این دور از انتخابات, رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، گفت: در بازدید صبح امروز که از حوزه البرز یعنی حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس داشتم تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی بود.

استقبال خوب مردم کرج از دور دوم انتخابات

انتخابات یکی از عرصه‌های مهم است که با حضور مردم به حماسه‌ای تبدیل می‌شود.امروز مردم در دور دوم  انتخابات مجلس از ساعات ابتدایی رای‌گیری در شعب حضور پیدا کرده و رای خود را به صندوق انداختند.یکی از افراد مستقر در یکی از شعب اخذ رای در کرج با بیان اینکه استقبال از صبح تا کنون خوب بوده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه روز جمعه است و مردم درحال استراحت هستند اکثرا بعد از ظهر  برای رای دهی انتخاب می‌کنند.

23 هزار تعرفه در 244 شعبه حوزه انتخابیه غرب گلستان مصرف شد‌

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 23 هزار تعرفه رأی در غرب گلستان تا این لحظه در 244 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان مصرف شده است. حمیدرضا ملک حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از همان ساعات آغاز انتخابات شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم، اظهار داشت: تاکنون 23 هزار تعرفه رأی در 244 شعبه غرب گلستان مصرف شده است.وی تصریح کرد: امیدواریم این حضور همراه با رعایت شیوه نامه‌های  بهداشتی ادامه یافته و شاهد انتخابات آرام و سالم باشیم.

مشارکت 11 هزار نفر تاکنون در مرحله دوم انتخابات ‌بندرترکمن

 

سرپرست فرمانداری بندرترکمن گفت: 11هزار نفر تاکنون در انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان بندرترکمن شرکت کرده‌اند.سیدصادق شیرنگی ظهر امروز با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هر شعبه اخذ رای اظهار داشت: 59 شعبه اخذ رای در شهرستان آماده شده که 33 شعبه شهر بندرترکمن ، 12 شعبه در شهر سیجوال و 14 شعبه در بخش مرکزی قرار دارند.

سرپرست فرمانداری بندرترکمن تاکید کرد: یک‌هزار و 300 نفر از عوامل اجرایی ،نظارت ،بازرسی در  انتخابات این دوره  همکاری می‌کنند تا به بهترین شکل این انتخابات برگزار شود.

مشارکت حداکثری مردم در حوزه جنوب ایلام / تا ساعت 14 امروز 25 هزار تعرفه مصرف شد

رئیس حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، ابدانان و بدره گفت: تا ساعت 14 امروز حدود 25 هزار تعرفه مصرف شده است.مجید عسکری  در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت:  کمتر از 4 ساعت دیگر به پایان رای گیر زمان باقی مانده است و انتظار می رود مردم شریف این حوزه با رعایت پروتکل های بهداشتی رای خود را وارد صندوق نمایند.فرماندار دهلران، ضمن دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات بیان کرد: انتطار می‌رود همچون دوره های قبل مردم فهیم و همیشه در صحنه این حوزه حضور حداکثری داشته باشند.

هیچ تصمیمی برای تعطیلی نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 305 مدرسه شهرستان کرمانشاه شعب اخذ رأی انتخابات استان هستند.مجید یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در مجموع 305 مدرسه در شهرستان کرمانشاه شعبه اخذ رأی هستند که از این تعداد 89 مورد در ناحیه یک، 79 مورد در ناحیه دو و 137 مورد در ناحیه سه قرار دارند.وی عنوان کرد: فعلا هیچ تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده و در صورت اتخاذ تصمیمات در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

دور دوم انتخابات در ایلام با استقبال مردم در جریان است

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام از برگزاری پرشور دومین انتخابات مجلس در حوزه جنوی خبرداد و گفت: برگزاری انتخابات در ایلام، با استقبال مردم شهرستان‌های جنوبی استان در جریان است.محمد نوذری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از ایلام اظهار داشت: انتخابات استان ایلام : برگزاری انتخابات در ایلام، با استقبال مردم شهرستان‌های جنوبی استان در جریان است.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: 207 شعبه اخذ رای در شهرستان‌های"‌دهلران"، "دره‌شهر"، "آبدانان" و" بدره" با ازدحام جمعیت مواجه و برای کنترل این اذحام و استقبال تدابیر لازم برای رعایت پروتکل‌های اجتماعی اندیشیده شده است.وی افزود: در تمامی شعب اخذ رای، امنیت و آرامش و همچنین پروتکل‌ها بهداشتی برای هر دو داوطلب به صورت مساوی برقرار است تا مردم بدون هیچ گونه مشکلی در پای صندوق ها حاضر شوند.

استاندار خوزستان: بناست زمان رأی‌گیری تمدید نشود

استاندار خوزستان گفت: اصرار ما بر این بود که انتخابات پس از 10ساعت تمام شود و بنا است ساعات پایانی رأی گیری تمدید نشود.غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: این مرحله از انتخابات قرار بود در اواخر فروردین ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ستاد ملی این تاریخ را لغو و به شهریور ماه موکول کرد.

وی گفت:خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون شناخت و راه های انتقال و درمان این بیماری در کشور و جهان بیشتر شد و این امر به مدیریت این ویروس کمک کرد و تمهیدات بهتری را برای برگزاری دور دوم انتخابات در دستور کار داشتیم.استاندار خوزستان افزود: همچنین باتوجه به توصیه‌های بهداشتی تمامی نکات لازم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روز انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات کشور: شاهد حضور پررنگ و موثر مردم در انتخابات هستیم

رئیس ستاد انتخابات کشور همزمان با برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به استان البرز سفر کرد و ضمن دیدار با استاندار و اعضای ستاد انتخابات البرز در جریان برگزاری انتخابات در حوزه کرج، فردیس و اشتهارد قرار گرفت.جمال عرف ضمن دیدار و گفتگو با ‌استاندار البرز، در جلسه ستاد انتخابات البرز شرکت کرد و به طور مستقیم در جریان روند اجرایی برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد قرار گرفت.وی ضمن اشاره به اهمیت فراهم بودن تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در البرز تاکید کرد: تمامی اقدامات و برنامه ریزی های لازم در چارچوب قوانین انتخابات و دستورالعمل های بهداشتی برای حضور هر چه با شکوه تر مردم در پای صندوق های رای صورت گیرد.

برگزاری انتخابات در 10 حوزه انتخابیه کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی

سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از آخرین وضعیت انتخابات در 10 حوزه انتخابیه مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای  اسلامی کشور گزارش داد و گفت: کار اخذ رای از ساعت 8 صبح امروز در ده حوزه انتخابیه در 8 استان شروع شده است.

موسوی تصریح کرد: درحوزه های انتخابیه استان اصفهان، سمیرم و لنجان، در استان  البرز کرج، اشتهارد و فردیس؛ در استان ایلام، دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره؛ در استان  خوزستان، اهواز، باوی، حمیدیه و کارون دراستان زنجان، زنجان و طارم؛ در استان کردستان حوزه انتخابیه بیجار؛ در استان کرمانشاه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب و دالاهو؛ و در استان گلستان کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

موسوی با بیان اینکه تمام دغدغه همکاران ما در سراسر کشور رعایت پروتکل های بهداشتی در شعبه های اخذ رای گیری است؛ گفت: کار از لحاظ پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت می شود و در این خصوص جای هیچ نگرانی نیست.

 فقط احراز هویت رای‌دهندگان الکترونیکی است

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه تمام مراحل انتخابات الکترونیکی نیست، گفت: فقط شناسایی و احراز هویت رای‌دهندگان الکترونیکی است و بقیه فرایند رای دادن به صورت دستی انجام می‌شود. حیدر قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین اخبار انتخابات مجلس دوره یازدهم لنجان و سمیرم، اظهار داشت: از ساعت 8 صبح تمامی شعب اخذ رای در دو شهرستان لنجان و سمیرم مسئولیت برگزاری انتخابات را به عهده دارند. وی افزود: در حال حاضر شرایط رای‌گیری عادی و روان با حضور خوب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه براساس قانون ،فرایند رای‌گیری در 10 ساعت انجام می‌شود، گفت: طبق دستورالعمل‌هایی که در این دوره داده شده احتمال تمدید ساعت رای‌گیری وجود ندارد.

برگزاری مطلوب انتخابات در 4 بخش شهرستان سمیرم

محمدرضا عسگریان در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان سمیرم در 4 بخش مرکزی، وردشت، پادنا و پادنای اولیا درحال برگزاری است.

وی افزود: رای‌گیری در 65 شعبه اخذ رای که از این تعداد 31 شعبه سیار و 34 شعبه ثابت هستند در حال برگزاری است به نحوی که بیش از 2 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرس و عوامل انتظامی وظیفه اخذ رای و نظارت‌های لازم را امروز برعهده دارند.

استاندار البرز‌: برگزاری انتخابات در البرز بدون هیچ گونه مشکلی در جریان است

عزیزاله شهبازی در بازدید از حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در محل فرمانداری کرج و حضور در شعب اخذ رای در کرج که روز جمعه در جمع خبرنگاران صورت انجام شد، اظهار داشت: مسجد جامع رجایی شهر همواره تداعی گر حضور حماسی مردم در انتخابات است.وی افزود: در تمامی شعب اخذ رای، امنیت و آرامش و همچنین پروتکل‌ها بهداشتی برای هر دو داوطلب به صورت مساوی برقرار است تا مردم بدون هیچ گونه مشکلی در پای صندوق ها حاضر شوند.

روند انتخابات تاکنون بدون اشکال پیش رفته است

وزیر کشور با قدردانی از مشارکت مردم در در 10 حوزه انتخابیه در دور دوم انتخابات مجلس اظهار داشت: از تجربیات امروز و برگزاری انتخابات در شرایط کرونا، برای انتخابات 1400، در صورت تداوم وضعیت کرونایی، استفاده می‌کنیم.

نرخ مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رای

استاندار زنجان گفت: مردم این استان همواره نرخ مشارکت بالایی در انتخابات داشته‌اند و امروز نیز حماسه دیگری را با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی رقم خواهند زد.فتح‌الله حقیقی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به این که مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی یکی از نمونه‌های بارز اتحاد، وحدت و همدلی است اظهار داشت: مردم این استان همواره در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌اند و امروز نیز با حضور پر شکوه خود در پای صندوق‌های رأی، شیطنت دشمنان و برنامه‌هایشان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی افزود: دشمن همواره سعی دارد تا به اهداف شوم خود از هر طریقی که شده دست یابد اما حضور مردم همیشه در صحنه جوابی قاطع در برابر توطئه‌های استکباری آن‌ها بوده است.

مردم در انتخاب خود معیارهای اسلام را در نظر بگیرند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی، فردی که انتخاب می‌شود، با پشتیبانی قوی‌تری می‌تواند در مجلس حاضر شود و بهتر و با صلابت تر کار کند.حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد جمعه با انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت:انتخاب براساس شاخص‌هایی که اسلام تعیین کرده، بهتر است.آنچه از انتخاب فرد مهمتر است، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است زیرا حضور حداکثری بیانگر این است که مردم به انقلاب و نظام خود پایبند هستند.وی اضافه کرد: با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی، فردی که انتخاب می‌شود، با پشتیبانی قوی‌تری می‌تواند در مجلس حاضر شود و بهتر و با صلابت‌تر کار کند.

‌‌اخذ 6500 رای تاکنون در گمیشان‌

 

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: همانند مرحله نخست 56 شعبه اخذ رای در این مرحله در این شهرستان برپا شده و تاکنون 6 هزار و 500 رای از مردم این شهرستان اخذ شده است.احمد دستمرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز انتخابات در این شهرستان اظهارداشت: امیدواریم در شهرستان گمیشان همانند دوره قبل که حدود 75 درصد مشارکت داشتیم در این دوره نیز شاهد مشارکت بالای مردم باشیم. وی افزود: از ساعت 8 صبح امروز همانند مرحله نخست 56 شعبه اخذ رای در این مرحله در این شهرستان برپا شده است.

دستمرد گفت: تاکنون 6 هزار و 500 رای از مردم این شهرستان اخذ شده که امیدواریم در ادامه نیز مردم در اسرع وقت در صندوق‌های رای حاضر شوند و رای خود را به صندوق بیندازند تا نماینده اصلح را انتخاب کنند.

پرونده تخریب‌گران انتخاباتی کرج به مراجع قضایی ارسال شد

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان البرز گفت: پرونده تخریب‌گران انتخاباتی در کرج به مراجع قضایی ارسال شد.سیدرضا نورالهی در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های  اخذ رای در  کرج در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هیئت‌های نظارت بر اساس موارد قانونی از ابتدای شروع انتخابات تا پایان بر این امر نظارت دارند.وی افزود: در حوزه انتخابیه کرج، فردیس اشتهارد و آسارا 3 هزار نفر بر برگزاری انتخابات نظارت دارند.رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان البرز با بیان اینکه 12 گروه بازرسی استانی  در سه شهرستان بر انتخابان نظارت دارند،بیان کرد: سه گروه ویژه از هیئت مرکزی نظارت بعنوان بازرش ویژه کار خود شروع کردند.

رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در شعب حوزه انتخابیه زنجان

فرماندار زنجان از افزایش استقبال مردم در پای صندوق‌های رای خبر داد و گفت: خوشبختانه تمام پروتکل‌های بهداشتی در شعبه‌ها رعایت می‌شود.رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با ابراز رضایت از خوب برگزار شدن انتخابات در شهرستان زنجان اظهار داشت: خوشبختانه انتخابات راس ساعت هشت صبح آغاز شده و همه شعبه‌ها با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.وی با بیان اینکه اعضای هیئت اجرایی و نظارت در تمامی شعبه‌ها با‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور دارند، گفت: از مردم تقاضا داریم هنگام‌ مراجعه به شعبه با ماسک، دستکش و خودکار حضور داشته باشند.

فرماندار زنجان افزود: از مردم خواهشمندیم در راستای پیشگیری شیوع ویروس کرونا در صورت لزوم در ساعات ظهر به شعبه‌های اخذ رای مراجعه کنند چرا که در طول‌های سال‌های گذشته هنگام ظهر جمعیت کمتری در شعبه‌ها حضور دارند و با این شرایط کرونایی حاکم در جامعه بهترین زمان در شعبه هنگام ظهر است.

مردم مشارکت پرشور مرحله اول انتخابات را با حضوری آگاهانه در این دور به سرانجام برسانند

 

‌آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در آغازین ساعات شروع انتخابات با حضور در شعب اخذ رای ، رای خود را به صدوق انداخت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت در انتخابات کار خیری است که باید در اولین فرصت انجام داد و نباید آن را به ساعات پایانی موکول کرد.وی با بیان اینکه مردم استان البرز در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پر شوری در انتخابات داشتند، افزود: مردم حرکتی که در مرحله اول انتخابات آغاز کردند  با شرکت در  این مرحله به سرانجام برسانند.نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: مردم با انتخاب آگاهانه زمینه انتخاب فردی صالح را برای مسند قانون‌گذاری و نظارت انتخاب کنند.

توصیه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه به منتخبان مردم

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: نمایندگان و منتخبان مردم در شرایط اقتصادی کنونی باید تلاش کنند امتیازات بیشتری را برای استان به دست آورند  ماموستا عبدالرحمن مرادی صبح امروز در حاشیه رأی‌گیری این مرحله از انتخابات در کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاندیدایی که مورد تأیید شورای نگهبان باشد صلاحیت این را دارد که وارد مجلس شود.

وی عنوان کرد: برای تعیین صالح و اصلح باید این را در نظر بگیریم که شرط اصلح بودن شجاعت، مدیریت و مدبر بودن است و در اصل اساسی صادق باشد و نسبت به نظام، ملت و وظیفه خود در مقابل خداوند بتواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد و بعد از اینکه دوره نمایندگی ایشان به اتمام رسید در پیشگاه خداوند و مردم سربلند باشد.

انتخابات حوزه انتخابیه بیجار در کمال امنیت، صحت و سلامت در حال برگزاری است

 بازرس ویژه هیئت مرکزی نظارت بر دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس از شورای نگهبان کشور گفت: انتخابات حوزه انتخابیه بیجار از ساعت 8 صبح امروز آغاز و هم‌اکنون در کمال امنیت، صحت و سلامت در حال برگزاری است. جلال مرادی، بازرس ویژه هیئت مرکزی نظارت بر دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار با بیان اینکه انتخابات حوزه انتخابیه بیجار از ساعت 8 صبح امروز برابر قانون آغاز و هم‌اکنون در کمال امنیت، صحت و سلامت در حال برگزاری است، اظهار داشت: عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران امر انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول اخذ رأی و مردم نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند.

وی گفت: خوشبختانه استقبال و حضور مردم بیجار در پای صندو‌ق‌های رأی از همان دقایق اولیه بی‌نظیر بوده و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد انتخاباتی باشکوه و خلق حماسه‌ای دیگر باشیم.

رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای غرب گلستان

 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گلستان گفت: هدف اصلی همه مسئولان صیانت از آرای مردم است و در نظارت انجام شده همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای در غرب گلستان رعایت شده است.عزیزه امامی صبح امروز در بازدید از شعبه‌های اخذ رای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفظ سلامت رای دهندگان یکی از اهداف اصلی برگزارکنندگان انتخابات است و همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای در غرب گلستان رعایت شده است.وی افزود: در بازدیدهای انجام شده از شعبه‌های اخذ رای نظم خوبی برقرار است و مشکل و نگرانی خاصی وجود ندارد و تنها نگرانی ما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

متولدین روز 21 شهریور ماه سال 1381 و قبل از آن می توانند ‌در انتخابات ‌رأی بدهند‌

براساس اعلام ستاد انتخابات، جوانان رای اولی حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی براساس بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام  می باشد. یعنی متولدین روز 21 شهریور ماه سال 1381 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.

استاندار البرز: قول می‌دهیم حافظ آرای مردم باشیم

استاندار البرز گفت: به مردم قول می‌دهیم همانند دور اول، تمامی دست‌اندر‌کاران انتخابات حافظ رای مردم هستند تا نماینده منتخب استان توسط مردم مشخص شود. عزیزاله شهبازی صبح امروز در جلسه ستاد انتخابات استان البرز که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر یک میلیون نفر در البرز یک نماینده وجود دارد، اظهارداشت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در البرز فراهم است.

اخذ 9500 رای در حوزه انتخابیه غرب گلستان

 

استاندار گلستان گفت: تا ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز در 4 شهرستان حوزه انتخابیه غرب استان، 9 هزار و 500 نفر رای خود را به صندوق انداخته‌اند. هادی حق‌شناس صبح امروز در بازدید از صندوق های اخذ رای در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز در 4 شهرستان حوزه انتخابیه غرب استان، 9 هزار و 500 نفر رای خود را به صندوق انداخته‌اند. وی افزود:خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده هیچ گونه مشکلی در 244 شعبه اخذ رای در غرب استان وجود ندارد.

استاندار گلستان گفت: امیدواریم مردم در همین ساعات ابتدایی رای گیری بیایند و حضور خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

استاندار کرمانشاه‌: منتخبان مردم موضوعات اقتصادی و معیشتی را در اولویت قرار دهند

استاندار کرمانشاه گفت: منتخبان مردم در این دوره از انتخابات مجلس موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.هوشنگ بازوند در حاشیه رأی‌گیری دوره دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه اظهار داشت: این دوره از انتخابات امروز در دو حوزه اصلی کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب و حوزه فرعی دالاهو برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم با توجه به شرایط سخت کرونا برای شرکت در انتخابات صبح را انتخاب کنند و رأی‌گیری را به بعدازظهر موکول نکنند که ازدحامی ایجاد نشود. بازوند گفت: مردم اطمینان داشته باشند که از رأی آن‌ها صیانت می‌شود و عوامل نظارتی این موضوع را به صورت ویژه رصد می‌کنند.

مردم دادن رای‌ خود را به ساعات پایانی موکول نکنند

معاون استاندار زنجان با اشاره به این‌که دو گروه حق رأی دادن در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند گفت: 319 شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان در نظر گرفته شده است.

خدابخش مرادی نافچی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در مجموع 319 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان برای انتخاب دومین نماینده از حوزه‌های مذکور پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بر اساس آیین نامه کشوری موجود 10 ساعت زمان در راستای رأی‌گیری در سطح کشور اندیشیده شده است و این امر از ساعت 8 صبح تا 18 عصر ادامه خواهد داشت. با این حال ممکن است دور دوم انتخابات تمدید نشود بنابراین از افراد واجد شرایط درخواست می‌شود رأی خود را به ساعات آخر رأی‌گیری موکول نکنند.

67 هزار نفر واجد شرایط رأی‌‌دادن در انتخابات حوزه انتخابیه بیجار هستند

فرماندار شهرستان بیجار با بیان اینکه 67 هزار نفر واجد شرایط رأی‌دادن در انتخابات بیجار داریم، گفت: 20 نفر خبرنگار و عکاس استانی و شهرستانی روند انتخابات این حوزه انتخابیه را پوشش می‌دهند.علی‌اکبر ورمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار با بیان اینکه هم‌اکنون دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه این شهرستان در حال برگزاری است، اظهار داشت: از ساعت 8 صبح امروز انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت 8 صبح همزمان با دیگر حوزه‌های انتخابیه کشور در 112 شعب اخذ رأی در این شهرستان آغاز شده است.

فرماندار شهرستان بیجار با اشاره به اینکه حدود 2 هزار و 200 نفر عوامل اجرایی اعم از بازرسی، اعضای شعب، نیروهای امنیتی، هیئت‌های اجرایی مسئول برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه بیجار هستند، خاطرنشان کرد: از 112 شعب اخذ رأی عین مرحله اول، 71 شعب شهری و 41 شعب روستایی بوده که از این تعداد نیز 73 صندوق سیار و 39 مورد آن ثابت است.

 2 هزار نفر عوامل اجرایی کار انتخابات حوزه انتخابیه بیجار را انجام می‌دهند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: 2 هزار نفر عوامل اجرایی کار انتخابات حوزه انتخابیه بیجار را انجام داده و تمامی مراحل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.محمدابراهیم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی با شکوه و امنیت کامل در حال برگزاری است، اظهار داشت: تمامی مراحل این انتخابات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 112 شعب اخذ رأی در این شهرستان در نظر گرفته شده است، افزود: از این تعداد 41 شعب شهری و 71 شعب روستایی بوده که از از این تعداد نیز 39 مورد آن ثابت و 73 صندوق نیز سیار پیش‌بینی شده است.

مردم در روند اجرایی انتخابات به شایعات توجه نکنند

رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: مردم در روند اجرایی انتخابات به شایعات توجه نکنند هر دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در صحنه حضور دارند.نور محمد فردی بیرانوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تمامی شعب در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد از اولین ساعات برگزاری انتخابات آماده رای گیری هستند، اظهار داشت: 908 شعبه اخذ رای امروز در استان البرز فعال است که  704 شعبه آن در کرج، 156 مورد در فردیس و 48 شعبه نیز در اشتهارد فعال هستند.

وی با بیان اینکه برابر قانون مدت زمان انتخابات 10 ساعت است، افزود: از مردم حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در خواست می‌شود که در ساعات اولیه رای گیری به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

187 هزار نفر واجد شرایط در انتخابات لنجان هستند

خدامراد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شهرستان لنجان، با بیان اینکه در مرحله نخست انتخابات مجلس یازدهم هیچ‌یک از داوطلبان حوزه انتخابیه شهرستان لنجان20 درصد رای مردم را کسب نکردند واز این جهت انتخابات در این شهرستان لنجان به دور دوم کشیده شد، اظهارداشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌گرفته در ستاد هماهنگی امور اجرایی حوزه انتخابیه لنجان و با همکاری هیئت نظارت، هیئت اجرایی و هیئت بازرسی شهرستان صبح امروز فعالیت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای اعزام صندوق‌ها به شعب اخذ رأی انجام شد و رأس ساعت هشت تعداد 139 شعبه اخذ رأی فعالیت خود را در انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ‌شهرستان لنجان آغاز کردند.

رأی‌گیری در 782 شعبه اخذ رأی در استان کرمانشاه

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: رأی‌‌گیری در دو حوزه انتخاباتی استان کرمانشاه در 782 شعبه اخذ رأی آغاز شد. بهرام سلیمانی در نشست خبری که صبح امروز در ستاد انتخاباتی استان برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع 782 شعبه اخذ رأی شامل 554 مورد ثابت و 222 مورد سیار در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب و دالاهو وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان کرمانشاه 600 شعبه شامل 457 مورد ثابت و 143 مورد سیار وجود دارد عنوان کرد: در اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجموع 183 شعبه وجود دارد که 97 مورد آن ثابت و مابقی سیار است.

حضور پرشور مردم غرب گلستان در انتخابات دور دوم مجلس

استاندار گلستان گفت: غربال‌‎گری اعضای هیئت اجرایی صندوق‌های اخذ رای انجام شده و همه پروتکل های بهداشتی در صندوق اخذ رای رعایت شده است. هادی حق شناس صبح امروز در حاشیه آغاز رای‌گیری انتخابات در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هیچ کدام از عوامل اجرایی انتخابات و مسئولان برگزاری صندوق ها تغییر نکرده اند و تلاش کرده ایم همان فرآیند مرحله نخست انتخابات را ادامه دهیم.وی افزود: همه فرآیند انتخابات مرحله نخست در دوم اسفند ماه در مرحله دوم هم ادامه یافته و تنها براساس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و غربالگری انجام شده از اعضای عوامل اجرایی برخی افراد تغییر کردند.

رای‌گیری مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز / ضد‌عفونی 704 شعبه اخذ رای

مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در یک حوزه انتخابیه استان خوزستان آغاز شد. فرایند رای گیری این دوره از انتخابات مجلس در استان از ساعت هشت صبح امروز جمعه در مناطق شهری و روستایی حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه دارد که در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود.

 14 هزار نفر کار برگزاری مرحله دوم انتخابات را در حوزه انتخابیه اهواز و در 704 شعبه انجام می‌دهند که از این تعداد، 490 شعبه برای شهرستان اهواز، 85 شعبه کارون، 78 شعبه باوی و 51 شعبه حمیدیه اختصاص داده شده است.

‌‌از تعداد کل شعب اخذ رای، 573 شعبه ثابت و 131 شعبه سیار پیش بینی شده و 525 شعبه شهری و 179 شعبه روستایی در نظر گرفته شده است و در این مرحله از انتخابات احراز هویت همه رای دهندگان در استان به صورت الکترونیکی و به وسیله دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود.

ضد‌عفونی شعب، تامین ماسک و مواد ضدعفونی، چینش مناسب میزها و صندلی‌ها و سایر امکانات شعب، تهویه مناسب هوا در حوزه‌ها، نحوه توزیع غذا و خودروهای انتقال دهنده صندوق‌ها و اعضای شعب انجام گرفته و ناظران بهداشتی نیز در شعب اخذ رای مستقر هستند، بنابراین شهروندان می توانند با اطمینان خاطر برای رای گیری به شعب مراجعه کنند.

آغاز دومین مرحله انتخابات مجلس ‌در حوزه انتخابیه جنوب ایلام

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام از آغاز دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس از نخستین دقایق بامداد امروز خبر داد و گفت: استقبال مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های حوزه جنوبی و حضور در پای صندوق‌های رای بی نظیر است.

محمد نوذری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام؛ از آغاز دومین مرحله انتخابات یازدهمین ‌دوره مجلس شورای اسلامی از نخستین دقایق بامداد امروز خبر ‌و اظهار داشت:  استقبال مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های حوزه جنوبی استان ایلام و حضور در پای صندوق‌های رای بی نظیر است.

رئیس ستاد انتخابات دومین مرحله مجلس شورای اسلامی در استان ایلام؛ گفت: جنب و جوش مردم شهرستان‌های"دهلران"، "آبدانان"، "دره‌‌شهر" و "بدره" برای حضور در مراکز اخذ رای و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک که به صورت صد درصدی رعایت می‌شود، نشانی از اولویت شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در سرنوشت خود و حوزه انتخابیه در امور سیاسی است.

وی به اعزام بازرسان ناظر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به مراکز اخذ رای در 4 شهرستان مرتبط با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نظارت بهداشتی  در 207 شعبه اخذ رای شامل 143 شعبه ثابت و 64 شعبه سیاربرای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در حوزه جنوبی استان ایلام اعمال و در حال انجام است.

نوذری یادآور شد؛ در این مرحله از انتخابات تکلیف سومین نماینده استان ایلام برای تکمیل پازل نمایندگان که در مجموع سه نفر هستند به فرجام می‌رسد.

زنگ آغاز رقابت متفاوت‌‌تر از دوره‌های قبل در حوزه انتخابیه بیجار به‌صدا درآمد

زنگ آغاز دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیجار همزمان با کشور به‌صدا درآمد تا تکلیف نمایندگان مردم در خانه ملت مشخص شود.

در دوم اسفندماه 98 هم‌زمان با اولین مرحله انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی 58 درصد واجدین شرایط شرکت داشته و دو کرسی حوزه انتخابیه بیجار تعیین تکلیف شدند.از میان 37 هزار و 284 رأی در حوزه انتخابیه بیجار، «حمدالله کریمی؛ نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی» با 6847 رأی و علیرضا زندیان با 5837 رأی از حوزه انتخابیه بیجار به دور دوم انتخابات مجلس یازدهم کشیده شدند.

در این دوره که ویروس کرونا شیوع یافته، رأی‌دهندگان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و خودکار شخصی هستند و تمهیدات ویژه‌ای نظیر ضدعفونی شعب، برگزاری انتخابات در محیط‌های باز اندیشیده شده و روند انتخابات به صورت متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار می‌شود.

رقابت 2 نامزد برای انتخاب هفتمین نماینده گلستان‌

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در غرب استان گلستان همزمان با 10 حوزه انتخابیه دیگر آغاز شد. حوزه انتخابیه غرب استان شامل شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان است.انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 9 استان برای 11 حوزه انتخابیه که شامل 24 شهرستان است به صورت همزمان امروز برگزار می‌شود. قرار است مردم غرب گلستان، تکلیف هفتمین و آخرین کرسی نمایندگی استان در مجلس یازدهم را امروز مشخص کنند.

پس از گذشت حدود 7 ماه از مرحله نخست انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که 5 حوزه انتخابی نمایندگان خود را شناختند، در حوزه غرب گلستان که شامل شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن می‌شود با توجه به اینکه نامردها 20درصد آرا را کسب نکردند امروز مرحله دوم انتخابات بین 2 نامزد این حوزه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در این‎باره با بیان اینکه برای انتخابات امروز  244 حوزه انتخابی و صندوق رای برای حضور مردم حاضر شده است اظهار داشت: این تعداد صندوق رای برای حدود 198 هزار نفر واجدین شرایط رای  در این شهرستان‌ها آماده شده است.

آغاز اخذ رای در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم

اخذ رای از ساعت 8 صبح فرآیند انتخابات در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم آغاز شده وفقط کسانی که شناسنامه آنها سفید و یا در مرحله اول رای دادند مجاز به رای دادن هستند.

علی اصغر رفیعی‌نژاد صبح امروز با آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در دو شهرستان سمیرم و لنجان اظهار داشت: اخذ رای از ساعت 8 صبح فرآیند انتخابات در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم آغاز شده که در لنجان 139 شعبه و در سمیرم 65 شعبه فعال است و انتخابات تا ساعت 6 بعدظهر ادامه داد.

وی در خصوص شرایط افراد شرکت‌کننده در انتخابات، گفت: فقط کسانی که در مرحله اول در این دو حوزه رای دادند و یا کسانی که شناسنامه آنها سفید است و در مرحله اول رای ندادند، مجاز به رای دادن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را انجام دادیم که مسائل بهداشتی و سلامت مردم دراولویت قرار گیرد و فضاهای باز برای رای‌گیری انتخاب شده است، اما توصیه می‌کنیم که مردم در ساعات اولویه به پای صندوق‌های رای بیایند و حتما با ماسک باشند.

وی یادآور شد: از بردن اطفال تا حد ممکن خودداری کنند و خودکار شخصی نیز به همراه داشته باشند، همچنین به همراه داشتن شناسنامه و شماره کد ملی الزامی است.

آغاز انتخابات دور دوم مجلس در 908 شعب اخذ رای در کرج ‌

رای گیری در 908 شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد آغاز شد.طبق اعلام ستاد انتخابات کشور افرادی که دارای 18 سال تمام هستند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.360 بازرس، سربازرس و بازرس ویژه نظارت بر نحوه اجرای انتخابات در کرج، فردیس و اشتهارد را بر عهده دارند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان رای گیری از 8 صبح آغاز و تا 6 بعداز ظهر ادامه دارد که به دلیل شیوع بیماری کرونا احتمال تمدید آن کم است.بنا به تاکید مسئولین بهداشت و درمان مردم برای رای دادن زمان را مدیریت کنند و رای دهی را به زمان پایانی رای گیری موکول نکنند.همچنین بیان شده رای دهندگان حتما با ماسک بوده و خودکار شخصی همراه داشته باشند و از آوردن کودکان خودداری کنند.

رأی‌گیری در دو حوزه انتخابیه استان کرمانشاه آغاز شد

همزمان با 10 حوزه انتخابیه دیگر رأی گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه و حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو برای تعیین دو نماینده باقیمانده استان جهت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی براساس رعایت دستورات بهداشتی آغاز شد.

به گفته فضل‌اله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه تعداد 600 شعبه اخذ رأی برای مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده که 439 شعبه ثابت به حوزه شهری و تعداد 14 صندوق به صورت سیار در مراکز نظامی، بیمارستان‌ها، شهرک‌های صنعتی و برخی از شهرک‌های حاشیه‌نشین اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 10هزار نفر از عوامل اجرایی از جمله نماینده فرماندار، بازرسان ویژه و دیگران در این دوره از انتخابات مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: ساعت شروع اخذ رأی از 8 صبح آغاز و براساس قانون انتخابات به مدت 10 ساعت طول خواهد کشید و تمدید ساعت رأی‌گیری بر عهده وزارت کشور است.

به گفته جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در دو شهرستان اسلام‌آباد غرب و دالاهو در 183 شعبه برگزار می‌شود که 128 شعبه اخذ رأی در شهرستان اسلام‌آباد غرب و 58 شعبه در شهرستان دالاهو برای رأی گیری از واجدان شرایط مهیا شده است.

آغاز دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان

همزمان با 10 حوزه دیگر انتخابات در کشور مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان آغاز شد و مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان خود را برای انتخاب نماینده اصلح مهیا کردند.از ساعت 8 صبح امروز زنگ آغاز مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان به صدا درآمد.

در این مرحله 244شعبه اخذ رای در یک حوزه انتخابیه و در چهار شهرستان غرب استان مستقر شده تا به مدت 10ساعت رای مردم را اخذ کنند.براساس اعلام ستاد انتخابات استان گلستان 198هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در این حوزه هستند و 3 هزار و 66 نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، بازرسی در برگزاری هر چه بهتر مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان همکاری دارند.

مین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان به صدا درآمد.

در این مرحله 244شعبه اخذ رای در یک حوزه انتخابیه و در چهار شهرستان غرب استان مستقر شده تا به مدت 10ساعت رای مردم را اخذ کنند.براساس اعلام ستاد انتخابات استان گلستان 198هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در این حوزه هستند و 3 هزار و 66 نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، بازرسی در برگزاری هر چه بهتر مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان همکاری دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین