مجموعه آهن فلز در سازه های صنعت ساختمان

گزارش بازرگانی،   3990611124

نقش ساخت سازه

یکی از موضاعاتی که در ساخت و ساز درحال بررسی می باشد کاربرد و اجزای بکار رفته در بنای سازه است. در این مقاله می خواهیم به سه آیتم مهم نیلینگ ، نبشی ، ناودانی ، رابیتس و ورق گالوانیزه در ساخت و ساز اشاره کنیم با ما همراه باشید.

 

نیلینگ چه کاربردی دارد ؟

مهمترین و دشوارترین بخش در مهندسی خاکبرداری و گودبرداری می باشد و که در جهت حفظ امنیت انسان ها داخل و خارج از محل گودبرداری شده و همین طور ساختمان های مجاور و در جهت افزایش ایمنی باید دیواره ها آن را با سازه های نگهبان مهار کرده و عملیات پایدارسازی را انجام داد که البته می توان به تکنیک نیلینگ در این خصوص اشاره نمود.

تکنیک نیلینگ در احداث و ساخت بنا در زمین هایی که خاک سستی است که باید در ابتدا پی ساختمان را سفت کنید و پس از اطمینان نسبت به احداث بنا اقدام نمایید و از آنجایی که این عملیات در شهر انجام می شود شما مجبور به استفاده از روشی می شوید که مناسب شهر ترک و یا خرابی ساختمان جلوگیری گردد.

روش نیلینگ با روش مهارسازی بسیار شباهت دارد. در روش نیلینگ به صورت مرحله به مرحله و از بالا به پایین  شروع می شود و در هر مرحله از دستگاه های حفاری مختص چاهک های افقی و مایل در بدنه دیواره گود حفر کرده و درون آنها را با کابل های پیش تندگی قرار داده می شود و بعد از آن با تزریق بتن درون چاهک ها به مهار کامل کابل ها کمک می شود و با استفاده از جک های ویژه کابل ها کشیده شده و می توانید انتهای کابل را بروی سطح دیواره گود مهار کنید.

جهت انجام محک کردن درون چاهک را با بتن پر کنید و زمانی که از سخت شدن بتن و همین طور محک بودن کابل ها اطمینان حاصل کردید جک را آزاد نمایید با این کار نیلینگ می توانید نیروی موجود در کابل ها را فشرده نموده و همین امر منجر به فشرده شدن خاک و افزایش تراکم و همین طور کاهش رانش زمین را در پی دارد.

روش نیلینگ به شما کمک میکند نیروی رانشی زمین در دیواره ها منظقه گود برداری شده را به خاک های دیواره منتقل کرده و از آنجایی که خاک بدنه انتهایی همانند سازه عمل کرده و توانایی تحمل جداره ها را افزایش می دهد.



آشنایی با فرآیند تولید ورق گالوانیزه

ورق روغنی ورق پایه برای تولید و ساخت ورق گالوانیزه است.

ورق های روغنی که در طی فرآیند نورد سرد تولید می شوند توسط جوشکار بهم اتصال پیدا می کنند تا یک نوار پیوسته تولید گردد.

پیش از وارد شدن به مرحله بهره برداری و تولید ورق باید آن ها را در طی فرآیند اسید شویی به کمک مواد قلیایی چربی زادیی شود تا سطح فلز عاری از هر نوع ناخالصی شود.

در اجرای فرآیند بعدی آنیل ها عمل می کنند و کلاف های تمیز توسط اتمسفر محافظت می شود. در مرحله آنیل بسته به کاربرد نهایی ورق سه فرآیند پیشگرم، گرم نمودن و همدمایی و در نهایت توسط سیستم خنک کننده، دمای لازم برای ورود به مرحله حمام مذاب را مهیا می نمایند.

از مزایای استفاده از ورق گالوانیزه میتوان به کاهش مدت زمان تولید گالوانیزه ،ظاهر با کیفیت نسبت به سایر ورق های فلزی ، در طی عملیات گالوانیزاسیون تمامی سطح و گوشه های ورق در برابر عوامل محیطی محافظت می شود. ، دارای قابلیت فرم دهی و شکل پذیری ، داشتن قابلیت جوشکاری اشاره کرد.

کاربرد نبشی

نبشی در صنعت کاربرد های متفاوتی دارد و با توجه به نوع کاربرد و سازه مد نظر دارای انواع متفاوتی می باشد.پروفیل نبشی از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده است.نبشی به صورت مرکب و منفرد در پروژه های ساختمانی مورد استفاده می باشد. این پروفیل L شکل یکی از مهمترین سازه های فولادی محسوب می شود

از کاربردهای نبشی در ساخت و ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد

اتصال پل ها به ستون ها ، اتصال تیرآهن ها به بیم های باربر ، اتصال ستون ها به صفحات در فونداسیون

ساخت ستون ، ساخت خرپا ، ساخت سقف کرمیت برای بال بالایی تیرچه ، برای اتصالات ساده اعم از اتصال نبشی جان، اتصال نیم گیردار و گیردار و … استفاده می شود. به طور کلی از نبشی به دو صورت شاخه و خرد (نبشی لقمه) در صنعت استفاده می گردد.

رابیتس

رابیتس دارای کاربرد های متنوعی است ، به همین جهت در دنیا با چشمه ها و ستون های متفاوتی تولید و عرضه می گردد. از اشکال چشمه های آن می توان به اشکال دایره ای، مربعی و لوزی اشاره کرد. در ایران بیشتر چشمه های رابیتس ، شبیه به متوازی الاضلاع با دو زاویه حاده (تند) و دو زاویه منفرجه (باز) تولید می شود.

 تولید رابیتس در انواع متنوعی صورت می گیرد. در تولید آن ، ابتدا ورق های گالوانیزه را از عرض به داخل دستگاه می کنند و در قسمت هایی از ورق پرس انجام می شود. سپس وارد دستگاه دیگری می شود و قسمت های فرو رفته ای در آن ایجاد می کند و بعد از آن مراحل برش انجام می شود .

 

ناودانی

ناودانی (Channel) پروفیلی با سطح مقطع U شکل بوده که کاربرد زیادی در صنعت و ساختمان سازی ازجمله ساخت قفسه های مستحکم فولادی ، سازه های سبک فولادی ، تیرها ، پل های باربر ، ستون ها ، خرپا و … دارد و در انواع مختلفی برای کاربرد های مختلفی به صورت مقطع باز تولید می شود، پس باید در هنگام خرید به تفاوت انواع ناودانی موجود در بازار و نحوه تولید آن ها شناخت داشته باشید

محصولات آهن فلز

برای تهیه و سفارش انواع محصولات کاربردی در سازه ها با مراجعه به سایت آهن فلز میتوانید از خدمات با کیفیت و درجه بهره مند شوید. شرکت آهن فلز رسام ایرانیان (افرا) با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه مرتبط با نازل ترین قیمت ، سرعت در تحویل ، ضمانت اصالت کالا و پشتیبانی ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد ، کلیه محصولات آهن فلز را میتوانید در سایت ما مشاهده بفرمایید.

منبع : ماهان مارکتینگ ( دیجیتال مارکتینگ ، سئو سایت ، طراحی سایت ، تبلیغات اینترنتی ، تبلیغ در گوگل )

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین