این جایگاه جهانی را نمی‌خواهیم!

فرزانه زنگیان،   3990607022 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
این جایگاه جهانی را نمی‌خواهیم!

در روزهایی که پیامدهای تحریم های ضد بشری  تحمیل شده  بر ملت ایران و  سایۀ سنگین ویروس کرونا  و معضلات اقتصادی و صعود و سقوط بورس دست به دست هم داده و همۀ ابعاد  اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی جامعۀ ایرانی را دستخوش اختلالات اساسی کرده است و در فضایی که بار بیکاری و بی پولی بیش از پیش بر شانه های قشر متوسط وضعیف سنگینی می کند، ناگهان گل از گل ما می شکفد وقتی جسته و گریخته می شنویم که آمار جراحی های زیبایی عجیب و غریب  مانند پیکرتراشی و زدودن غبغب و جاسازی پروتز های مختلف وصورت سازی و رو به آسمان بردن نوک بینی و نیز انجام هایفو ولیفت صورت و تزریق ژل و بوتاکس و چربی هنوز در ایران چشمگیر  و کار و بار پزشکان متخصص و دست اندرکاران این مقولات نیز همچنان سکه است .


به غیر از مطب های پزشکان متخصص زیبایی ،  در حال حاضر آرایشگاه های زنانه  هم در امر زیباسازی های مدرن ید طولایی دارند و با دایرۀ واژگانی مانند ریباندینگ مو ، آگاوه تراپی، هاشور ابرو، اکستنشن و کاشت مو و مژه ،کاشت ناخن و پدیکور و مانیکور شیفتگان جمال بی نقص را به سمت خود جلب می کنند.

ظاهرا جامعۀ معاصرایرانی توانسته در کمال صلح و صفا اصل همزیستی مسالمت آمیز تضادها و تناقض ها را بپذیرد و با آن کنار بیاید. به شکلی که با توجه به موقعیت فعلی اقتصادی جامعه ،  نه فقط طبقۀ برخوردار و مرفه بلکه گروهی از طبقات متوسط متوسط و متوسط پایین نیز که در تامین معیشت معمولی خود با مشکلات زیادی روبرو هستند نیز در زمرۀ طالبان و دنبال کنندگان خدمات آن مطب ها و این سالن های زیبایی طبقه بندی می شوند.

به علاوه  در سال های اخیر پدیدۀ اجتماعی نامتعارفی رخ داده و مردان  نیز به وادی مشتریان جراحی های زیبایی و خودآرایی های آرایشگاهی وارد شده اند که در این میان البته مردان جوان و پس از آن میانسالان سهم  بیشتری دارند . یعنی به نوعی می توان گفت گروه نسبتا بزرگی از افراد جامعه از سن نوجوانی تا اواخر میانسالی و از خاستگاه های متفاوت اقتصادی، با این پدیده درگیر شده و با ان  ارتباط برقرار کرده اند.

بنابر این به نظر می رسد به دست آوردن این نوع زیبایی ساختگی و موقتی  به یک ارزش اجتماعی تبدیل شده است . ارزشی که افراد برای به دست آوردن آن با یکدیگر رقابت و چشم و هم چشمی کرده و مبالغ زیادی هزینه می کنند تا به  لحاظ صورت و اندام به فرم و شکل دلخواه خود ( مطابق معیارهای مد شده در جامعه) برسند.

 می توان گفت در فضای فعلی اصلا عجیب نیست اگر خانمی برای داشتن چشم بادامی  و ابروی کمانی یا کاشت ناخن مصنوعی از هزینه های مثلا تغذیه یا پزشکی خود و خانواده اش بکاهد و این جا به جایی در او رضایت خاطر هم به وجود بیاورد.

گفته می شود ایران در میان 10 کشور اول دنیا در مورد خدمات جراحی و غیر جراحی های زیبایی قرار دارد . واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ آیا ایرانی ها دچار عارضۀ خود زشت پنداری جمعی شده اند ؟ خود زشت پنداری یا دیسمورفو فوبیا  اختلالی است که در آن فرد به مشخصات ظاهری خود به شکل افراطی حساسیت نشان می دهد، خود را زشت تر از دیگران می پندارد و برای ایجاد تغییرات ظاهری ، هر هزینه مادی و معنوی را می پذیرد.

آیا پایین آمدن اعتماد به نفس و احساس عزت نفس تبدیل به پدیدۀ گروهی قابل توجه شده است ؟  یا یا نوعی از مکانیسم دفاعی اجتماعی رو به رو هستیم ؟ مکانیسمی که در مواجهه با شرایط نامطلوب اقتصادی و مشکلات اجتماعی و فرهنگی موجود ، پرداختن افراطی به زیبایی ظاهری را به عنوان وسیله ای برای تخلیۀ انرژی های منفی و دور شدن از واقعیت های پیش رو برگزیده است .

البته حتما گروهی از صاحب نظران در این جا  از پدیدۀ تهاجم فرهنگی که به وسیلۀ فیلم ها و شبکه های ماهواره ای اعمال می شود نیز سخن خواهند گفت . اگرچه اصل موضوع تهاجم فرهنگی مورد تایید بوده است اما این نکته نیز حائز اهمیت است که حتی  در کشورهای مبدا و مبدع این روش های زیبایی هم بیشتر سلبریتی ها و اقشار خاصی از مردم مشتری این کالا هستند  و با وجود رفاه  و درآمد بالاتر مردم در آن کشورها، استفاده از این گونه خدمات خودآرایی و زیبایی از استقبال و استفادۀ عمومی برخوردار نیست.

نهایتا اینکه اگر اصل عرضه و تقاضا را هم در نظر بگیریم ، به نظر می رسد که این نوع زبیایی تصنعی عرضه می شود چون در جامعه تقاضا وجود دارد. چون زیبایی ظاهری به هر شکل تحسین و تایید می شود و به عنوان ارزش افزوده مورد توجه قرار می گیرد.

سخن آخر این که چگونه جامعه ای که با معضلات مهم و اساسی چون تحریم های غیر انسانی و مشکلات معیشتی جدی ، بیکاری، بیماری کرونا و پیامدهای ناگوار همۀ این پدیده ها دست و پنجه نرم می کند هنوز حتی در سطح اقشار متوسط پایین اقتصادی خود، به محض دستیابی به توان مالی حداقلی ، زیر تیغ جراحی و غیر جراحی زیبایی می رود و زیبایی ساختگی و ظاهری و ناپایدار را جزو اولویت های خود می داند ؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۳۷۸۶۰۰:۲۰:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
اکثرا افرادی هستند که یه جورایی پول یامفت گیرشون میاد و گرنه توی این اوضاع اقتصادی خراب آدم های عادی نمیتونن دنبال این جور کارا باشند.
ناشناس۱۵۸۴۵۳۵۲۲:۱۷:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۴
جامعه امروز ایران، جامعه ظاهر گرا است. در همه امور، ظاهر ملاک است. اگر می خواهید در سیاست وارد شوید، اگر می خواهید استخدام دولتی شوید، اگر می خواهید ازدواج کنید و.. باید به ظاهرتان توجه کرده و آن را درست کنید. علت این است که جامعه امروز ایران یک جامعه به شدت مادی و عاری از معیارهای انسانی و انسانیت است. ممکن است عده ای از این سخن ناراحت شوند. اما این یک واقعیت است.
ناشناس۱۵۸۳۷۸۷۰۰:۲۰:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۴
کار غیر قانونی که نیست، پس لزومی نداره دایه عزیز تر از نادر بشی ! برای پزشکان و گروه های درمانی نون داره کافیه ! اونا هم که خرج میکنن با رضا و رغبت پول میدن .
امیر۱۵۸۳۷۸۹۰۰:۲۲:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
چه مطلب جالبی بود واقعا چه شده که عده ای برای ظاهر ارایی اینکارهارا انجام میدهند واز اصل کارهای خوب خودرا دور میکنند .
علی۱۵۸۳۷۹۱۰۰:۲۹:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۴
زن دانشمند و خردمند و باهوش در جامعه ما آنقدر مورد توجه نیست که زن زیبا مورد توجه است.پس طبیعی است که زیبایی ظاهری طالب داشته باشه
ناشناس۱۵۸۳۷۹۶۰۰:۳۴:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
شايد همين اعمال جراحي زيبايي بتواند موجب جذب توريستهاي خواهان اعمال جراحي از كشورهاي منطقه شود وراهي براي درامد ارزي شود
ناشناس۱۵۸۳۷۹۷۰۰:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۴
خانم من مقاله رو خونده میگه چه اشکال داره . طبیعت زن زیبایی را دوست داره . همه که نباید ژست روشنفکری بگیرن . خانمهای نویسنده خودشون بوتاکس نمی زنند؟
ناشناس۱۵۸۴۲۶۹۱۶:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۴
والا ما که تا حالا ندیدیم خانم های دور و برمون بوتاکس بزنند! کار زن های .. بیشتر بوتاکس زدن
ناشناس۱۵۸۳۸۰۹۰۰:۴۸:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۴
این یک مسئله کاملا شخصیه
لیلی م۱۵۸۳۸۱۵۰۰:۵۶:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
خانم زنگیان چرا در بارۀ گرانی مسکن ننوشتی ؟ ما که همه حقوق مان میره پای اجاره خونه به خورد و خوراک هم سخت میرسه . اما اگر داشتم و میتونستم چرا که نه ؟ خوشگلی امتیازه و آدم زیبا را همه دوست دارند شما نداری؟
ناشناس۱۵۸۳۸۲۹۰۱:۰۹:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۴
تفکر بکشمو خوشگلم کن بر نسل بی هویت و سرگردان و حیران غالب شده است
ناشناس۱۵۸۳۸۴۷۰۱:۲۵:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۴
الان من میخوام بینی عمل کنم مگه از پول بابای کسی قراره سرقت کنم؟ یا قراره پول بیت المال بدزدم؟ زحمت کشیدم پول جمع کردم میخوام عمل کنم بعد خودمو تو آینه نگاه کنم بگم آفرین. اصلا قصد دارم برای دل خودم کار بیهوده کنم. چرا تو همه کاری مداخله می کنید؟
ناشناس۱۵۸۳۸۵۸۰۱:۴۱:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
این جایگاه جهانی نیست.
ناشناس۱۵۸۳۸۸۹۰۲:۲۶:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۴
به نظرم يك زن هر چه باسواد تره باشه و داراي تحصيلات عاليتر ، بيشتر خودش را همان جوري كه هست قبول داره !! جواهرات و زينت آلاتي كه استفاده ميكنه ، كم و خيلي كم است ، و بالعكس ، زني هم كه زياد خودش را قبول نداره ، يا در بند آرايش است يا در بند طلا و جواهرات و يا در بند عمل زيبايي !! اين كه كسي آن طور كه هست خودش را قبول داشته باشد ، البته حكايت از اعتماد به نفس است و حكايت از شناخت قدر و قيمت خود !! مي گويند كه مرحوم انيشتين در پوشش لباس مقداري شلخته بوده ، وقتي كه يكي از دانشجويانش از او براي ايراد سخنراني در يك جلسه در شهر خودش ، دعوت مي كند ، از او خواهش مي كند كه : استاد ، توراخدا سعي كنيد مقداري آراسته تر باشيد كه در آن جلسه افراد زبادي حضور دارند و ... انيشتين مي گويد : مردم يا مرا مي شناسند ويا اينكه مرا نمي شناسند ، اگر مردم مرا بشناسندكه ديگر تيپ و لباس من برايشان مهم نيست و اگر مرا نشناسند كه ديگر برايشان مهم نيست كه من چگونه لباس پوشيده باشم !!! ... پس اين كه جناب انيشتين ، احياناً مقداري شلخته بوده ، و تيپ و لباسش زياد برايش مهم نبوده ، براي اين بوده كه اعتماد به نفس داشته و خودش حتماً خودش را قبول داشته و مي دانسته كه آلبرت انيشتين است !! ، البته ناگفته پيداست كه اين قاعده هم مي تواند در باره طايفه نسوان هم شموليت داشته باشد ، نمونه اش خانم دكتر.... ، جراح ومتخصص زنان و زايمان ، اين طور كه همشيره تعريف مي كرد اين پزشك ،يك حلقه انگشتر به دست داره و يك تك پوش ، هر دو به اندازه يك يك رشته نخ ريسمان !!! مگه این خانم دكتر جزء فقير و فقراست كه نتواند طلا بخرد ؟ ... نه ! وقتي او خودش را يك پزشك ، يك جراح و يك متخصص مي داند ، ديگه طلا و آرايش و عمل زيبايي براي چه ؟ ... بله ؟!!
ناشناس۱۵۸۴۳۲۸۱۷:۲۱:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
پس قبول دارید سواد و تحصیل برای خانم ها خوبه !
عمران۱۵۸۳۸۹۱۰۲:۲۷:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۴
به دلیل اینکه زندگی مردم از لذتهای طبیعی تهی شده، بنابراین برخی مردم تعادل را از دست داده اند و دچار حرص و ولع در زمینه های دیگر شده اند. از طرف دیگر گروه‌های مرجع و مورد احترام مردم هم وجود ندارند که الگوهای زندگی مناسبی را برای جامعه تدوین کنند و هیچ دستور سفارشی از بالا هم مورد قبول عموم قرار نمیگیرد.
ناشناس۱۵۸۳۸۹۶۰۲:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۴
فقط این جایگاه جهانی را نمی خواهید؟!! الان دقیقا کدام رتبه جهانی ما مورد علاقه شماست؟!! این معلول سایر علت هایی است که طی سال ها درست کرده اید، سایر را درست کنید تا باقی رفتارهای اجتماعی خود به خود اصلاح شوند. هیچ کشوری که رتبه کیفیت زندگی مردمانش بالاست با چنین آمار هایی مواجه نیست.
معلم۱۵۸۳۹۱۴۰۵:۰۹:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۴
نسل امروز به جامعه جهانی معتقد است و حرف های ما دیگر خریداری ندارد. ما خواب هستیم.
ناشناس۱۵۸۳۹۳۸۰۸:۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۴
طبقه اختلاسي وزمينخوارودلالان سياسي واقتصادي صاحب پول هاي بادآورده نجومي وتازه به دوران رسيده هاكه مشتريان اين مراكز هستند وعده اي هم به تقليد از اين جماعت زندگي خودرا به فنا مي دهند والا قشر زحمت كش وفقير كه به نان شب بيشتر نمي رسد
ناشناس۱۵۸۳۹۴۰۰۸:۱۷:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
تفکر سطحی و پوچ و پولهای مفت نتیجش میشه ابن وضع
بهروز۱۵۸۳۹۴۲۰۸:۲۲:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۴
در جامعه ای که زنان فرصت ظهور توانایی های خود رو نداشته باشند به ناچار به اینگونه اعمال روی می آورند
نا شناس۱۵۸۳۹۵۵۰۹:۱۵:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۴
لطفا بجای اینکه نگران موضوعات شخصی مردم باشید نگران جایگاه ارزش پول ملی، جایگاه تورم، جایگاه آزادی های مدنی، جایگاه فقر و فلاکت و ... باشید
ناشناس۱۵۸۳۹۵۶۰۹:۱۶:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
این همه جامعه شناس و روان شناس خبره داریم چرا بررسی نمی کنند که دلیل این رفتار مردم چیست ؟؟ شاید هم بررسی شده و نتایج سیاستهای غلطی را نشان می دهد که حاکمیت حاضر به تغییر آن نیست
dayani۱۵۸۳۹۵۷۰۹:۱۶:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۴
جلال آل احمد مرحوم در سفرنامه خود به یزد به دندانهای روکش طلای یزدیها می پردازد و به دنبال یافتن دلیل برای اینکه چرا اینهمه یزدی دندان طلا دارند، آیا بیماری است یا ... سرانجام به این نتیجه می رسد که دهان بهترین جا برای امن نگهداشتن مال خود است. حالا زیباسازی ها را می شود، اینگونه توجیه کرد که این تنها شرایطی است که ممکن است در این ملک و بوم دیده شوی .
ناشناس۱۵۸۳۹۶۲۰۹:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۴
اگر به کشور همسایه یعنی ترکیه سفر کرده باشید در آن کشور حجاب اختیاری است ولی خانم ها اکثرا با یک بلوز و شلوار ساده و بدون روسری و بدون کوچکترین آرایش تردد می کنند و آنها که حجاب دارند کل موها و بدن را با لباس بلند پوشانده اند و مطلقا آرایش ندارند پدیده های چون بیرون بودن 80 درصد موها و لباسهای تنگ و بدن نما زیر مانتو جلو باز و مانتو های تنگ و چسبان و آرایش عروس زیر چادر و اخیرا جراحی های زیبایی و ژل و فیلر و بوتاکس و تتو فقط در ایران دیده می شود و به نظر می رسد نوعی واکنش به پدیده ی منحصر به فرد حجاب اجباری باشد
ناشناس۱۵۸۳۹۶۳۰۹:۲۸:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
دولت محترم باید از همه کسانی که خدمات زیبایی ارائه می‌دهند و از تمام کسانی که این خدمات را دریافت می‌کنند مالیاتی تحت عنوان مالیات زیبایی اضافه دریافت کند تا به یاری خدا این مشکل هم به زودی حل شود!!!!!!
ناشناس۱۵۸۳۹۶۵۰۹:۳۰:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۴
اضافه وزن و کم تحرکی هم در بین زنان ایران بیداد می کند طرف حاضره میلیونها صرف زیبایی صورتش و ناخن هاش کنه ولی برای ورزش و اصلاح رژیم غذایی پول نداره استدلال هم اینه که فقط صورت معلومه و هیکل آدم زیر مانتو مشخص نیست !
ناشناس۱۵۸۳۹۷۲۰۹:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۴
عنوان متن درست نیست نویسنده از چه جایگاهی می گوید نمی خواهیم ! ولی در متن تاکید شده که این پدیده نوظهور را مردم می خواهند ! دیگر زمان آنکه عده ای از زبان کل جامعه بگویند فلان موضوع را می خواهیم و یا نمی خواهیم گذشته چرا که جامعه بدون توجه به می خواهیم و نمی خواهیم های طبقه ی تریبون دار و قدرتمند با سعی و خطا راه خود را می رود اتفاقی که در ایران افتاده و مسئولین با انفعال فقط در مورد ناهنجاری ها گزارش می دهند و راهکاری جز فشار و زور ندارند این همه جامعه شناس و روانشناس در دانشگاهها چرا تربیت می شوند ؟؟ احیانا به این دلیل نیست که یاد بگیریم در مقالات خود اینطور با نگاه از بالا به جامعه تیتر نزنیم و راهی جز تحمیل عقاید اقلیت به اکثریت با زور یا انتقادهای بی اثر داشته باشیم ؟؟؟؟
ناشناس۱۵۸۴۰۰۲۱۰:۱۸:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۴
هیچ چیز عجیبی نیست! در جامعه ای که عمده ان را جوانان تشکیل میدهد. در واقع همه مشکلات امروز کشور از جمله حجم بالای جراحی های زیبایی به دهه شصت برمیگردد! وقتی به طور جهشی جمعیت افزایش میابد و همزمان جنگی طولانی بر کشور سایه می افکند نتیجه اش چیزی جز این نیست! اتفاقا ایران و ایرانی خیلی هم خوب ازین بحران مضاعف یر براورده وگرنه هر ملت دیگری بود زیر بار ان کاملا له میشد ریشه همه مشکلات امروز ما از جمله بیکاری و ناهنجاریهای اجتماعی و افراط در جراحی زیبایی و علم گریزی و مشکلات اقتصادی در ناهمگونی جمعیتی است و ادامه هم خواهد داشت چتد صیاح دیگر مشکل پیری کشور و خانه سالمندان و هزینه های گزاف و هزار و یک مشکل دیگر. .
ناشناس۱۵۸۴۴۱۲۱۹:۱۵:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۴
احسنت، سالها گفتن ایران جوانترین کشور دنیاست، حالا میگن چکار کنیم جمعیت پیر شده، بیکاری زیاد است، مشکل مسکن، ازدواج و ..، این مشکلات نتیجه آن سیاست و رفتار است و آنچه کاشتیم درو میکنیم. در کنار این به تمام مسائل شخصی مردم کار دارن، بابا میخوان زندگی کنند.
ناشناس۱۵۸۴۰۰۳۱۰:۲۰:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۴
بخواید یا نه همینه که هست
ناشناس۱۵۸۴۰۰۷۱۰:۴۱:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۴
در مورد دخترها، افراط و اجبار در حجاب بی تاثیر نیست. ضمن اینکه چنین افرادی بشدت خودکم بین هستند. از طرف دیگر اصرار عجیب در پدیده حجاب باعث شده که دختران و پسران تمام زندگی را در رابطه بین زن و مرد آن هم رابطه جنسی خلاصه کنند. خروجی ناخواستۀ کار متولیان فرهنگی کشور موجب شده جامعه دو اصل را اساسی بداند:کسب پول به هر قیمتی و زیبایی ظاهر به هر قیمتی. در چنین جامعه ای برای عقب نماندن در مسابقه حتی اقشار متوسط به پایین هم وارد کارزار می شوند. نگارنده با اصل عفت و پاکدامنی و حتی حجاب مخالف نیست اما افراط در هر موضوعی و بد معرفی کردن ان تبعات دارد.
ناشناس۱۵۸۴۰۱۶۱۰:۵۴:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۴
جمعیت انبوه جوانانی که جوانی و نشاطشان سرکوب شده و جوانی کردن را گناهش شمرده بودند الان به میانسالی رسیده و عقده های خود را از راههای مختلف از جمله جراحی زیبایی مرهم می نهند.
روزبه۱۵۸۴۰۲۹۱۱:۱۶:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۴
در مصرف لوازم آرایشی،کاشت مو، کتاب نخوانی،جراحی زیبایی، خال کوبی،خرید ملک در خارج،مسابقه فخرفروشی،انباشت بیش از نیاز سرمایه(انباشت بیش از 300 تن طلای خانگی، انباشت 30 میلیارددلاری ارز خانگی)، بدبینی نسبت به همه بجز خود، غریبه پسندی و خارجی پسندی با نام بی مسمای مهمان نوازی،تضاد شدید میان تئوری و عمل و...بعدش جامعه توقع رسیدن به کشور پسا صنعتی داره، نه مثل آلمانی ها و اروپاییها کار میکنیم،نه مثل ژاپنی ها کتاب می خونیم، نه مثل چینی ها تلاش میکنیم،نه مثل آمریکاییها به قوانین احترام می داریم و...البته مثل ایرانیها فقط یاد گرفتیم نق بزنیم،دولت محصول جامعه هست....
ناشناس۱۵۸۴۲۶۷۱۶:۰۰:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۴
مگه تحریم ها کاغذ پاره نبود؟! در ضمن این تنها مورد منفی نیست که ایران توش جزو بالاترین رتبه هاست!!!
ناشناس۱۵۸۴۲۷۲۱۶:۰۵:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۴
من هم از نظر خودم این گونه کارها به طور کلی چندان خوشآیند نیست مگر در مواردی که واقعا چهره و یا اعضای بدن شخص مشکل داشته باشه. ولی من از شماهایی مثل نویسنده در تعجبم که همفکرانتون تنها وظیفه ی زن رو همسر داری میدونه و طیف کثیری از شما میگه مشکل جامعه ما اینه که زن از خونه اومده بیرون و .. پس وقتی میخواد شوهر داری کنه و خودش رو مطابق نظر همسرش یا همسر آیندش قشنگ کنه چرا ناراحت میشید؟ بهتر نیست در تفکراتتون وحدت رویه داشته باشید و به همه تبعات اون فکر کنید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین