امروزه با توجه به آشنایی بیشتر با مفاهیمی مانند خرید اینترنتی، فروشگاه آنلاین، کسب و کار اینترنتی دیگر این واژه ها جا افتاده اند و حتی بیشتر از گذشته از آن ها استفاده می شود. حتی اگر کسی خرید اینترنتی نداشته باشد، می داند چگونه این کار را انجام می دهند. فروشگاه اینترنتی بعد از جا افتادن و دسترسی بیشتر به اینترنت به وجود آمد.
یکی از فروشگاه های اینترنتی که توانسته با محصولات با کیفیت خود، به موفقیت های زیادی دست پیدا کند، فروشگاه ویژن پلاست است که پرسنل آن با تلاش شبانه روزی درصدد ارائه بهترین محصولات به مشتریان هستند.
آیا شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات راجع به فروشگاه اینترنتی هستید؟ آیا می خواهید بدانید فروشگاه اینترنتی چگونه به وجود آمد؟ برای مطلع شدن از پاسخ این سوالات بهتر است مطالب را تا انتها بخوانید.
نخستین بار در سال ۹۱ میلادی آقای برنرزلی استاد دانشگاهMIT، تجارت الکترونیک را پایه نهاد و در سال ۹۴ میلادی بعد از ارائه مفهوم بانکداری آنلاین مفهوم خرید اینترنتی به وجود آمد. تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران به اوایل دهه 80 بر می گردد. در آن سال ها عمدتا مشکل مردم عدم اعتماد به خرید اینترنتی بود.
فروشگاه اینترنتی در واقع یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک است که به مشتری اجازه می دهد به شکل مستقیم کالاها و خدمات خود را از فروشنده در بستر اینترنتی و وب با بهره گیری از مروگر خریداری کند. مشتریان می توانند کالای دلخواه خود را از طریق مشاهده صفحه مشخصات محصول به صورت اینترنتی برگزینند.
فروشگاه های اینترنتی برای خریداران خود امکان جستجو در بین محصولات جهت یافتن مدل مشخص، برند و یا اقلام خاصی از محصول را مهیا می کنند. برای بهره گیری از فروشگاه های اینترنتی طبیعتا امکان دسترسی به اینترنت، یک روش پرداخت جهت کامل کردن روند خرید ضروری است.
اجزاء مهم در فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین
مشتری
در زمینه خرید اینترنتی هر فرد می تواند به راحتی در مورد خرید کردن یا نکردن تصمیم بگیرد و این تصمیم گیری تحت تاثیر مواردی جدای از موارد موثر در خرید در فروشگاه سنتی است.
در زمینه خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین دیگر تنها برند، کارخانه تولید کننده و فروشنده گزینه ای برای انتخاب توسط مشتری نیستند، بلکه ابزارهایی مثل موتورهای جستجو، نظرات کاربران دیگر، اطلاعات عرضه شده در خصوص شناسایی محصول، ظاهر سایت فرآیند های دیگر اعتبارسنجی مانند “نماد اعتبار” و غیره تعیین کننده موفقیت یا شکست یک فروش هستند.
انتخاب محصول
در فرآیند انتخاب محصول در فروشگاه های اینترنتی، الگوریتم کار هدایت کردن مشتری بر عهده موتورهای جستجوی فروشگاهی به سمت فروشگاه مد نظر جهت معرفی کالای مورد نظر به مشتری است و در صورت ابراز رغبت مشتری به خرید کالا تلاش در افزایش سبد خرید وی است. بنابراین می بایست تلاش کرد تا با شناخت دقیق رفتار مشتری به علاقمندی ذاتی او پی برده تا در هنگام مراجعه محصولات مد نظر مشتری به آسانی در معرض دید او قرار بگیرد تا بتواند به راحتی آن ها را انتخاب و خریداری کند.
پرداخت
شیوه های رایج پرداخت استفاده از کارتهای بانکی و پرداخت آنلاین است، اما بعضی راه کارها مثل پرداخت در محل و یا پرداخت اعتباری و یا بهره گیری از راه کارهایی مثل ارائه کارت هدیه برای خرید از فروشگاه به دوستان وغیره.
تحویل محصول
بر پایه ساختار هر شرکت و کشوری شیوه های گوناگون و متنوعی جهت ارسال و تحویل کالای خریداری شده به مشتری وجود دارد، به عنوان مثال روش های زیر از جمله روش های رایج در این گونه کسب و کارها است:
ارسال مستقیم: محصول به طور مستقیم به آدرس معین شده توسط مشتری ارسال می گردد.
ارسال از سوی تولید کننده: در این روش سفارش و مشخصات مشتری به تولید کننده اعلام شده و ارسال محصول توسط تامین کننده صورت می گیرد.
عرضه خدمات در فروشگاه: مشتری این امکان را خواهد داشت که جهت دریافت کالای خود یکی از انبارها و یا فروشگاه های نزدیک محل اقامت خود را برگزیده و برای دریافت کالای سفارش داده شده به طور مستقیم به این فروشگاه ها رجوع کند.
سبدخرید
سبد خرید یک قسمت از نرم افزارهای تجارت الکترونیک است، که به کاربران اجازه می دهد کالاهای مد نظر خود برای خرید را برگزینند و به عنوان انبار برای این کالاها استفاده می شوند، معمولا سنجش قیمت نهایی و تخفیف های اعمال شده بخشی از کارکرد این سیستم هستند.
نمایش اطلاعات و کالاها
همانطور که چیدمان زیبای قفسه های فروشگاه در جذب مشتری نقش بسیار مهمی ایفا می کند، در فروشگاه اینترنتی نیز عرضه کالاهای مرتبط با خریدهای قبلی مشتری و یا سازگار با روحیات او نقش حیاتی دارد، همچنین گذاشتن تصاویر واضح، توضیحات کامل و یا پاسخ به سوالات مشتری عواملی هستند که تکمیل خرید و یا انصراف از خرید مشتری را تعیین می کنند.
مزایای فروشگاه اینترنتی
راحتی باورنکردنی و خرید آسان در یک فروشگاه اینترنتی.
امکان مقایسه قیمت ها.
حضور در اینترنت، تصویر بهتری از شرکت شما نشان خواهد داد و امکان معرفی شما را آسانتر خواهد کرد.
انتخاب بی نهایت انواع کالا.
مشاهده نظرات مصرف کنندگان دیگر.
جلوگیری از اتلاف وقت
امکان خرید 24 ساعته و همچنین ارائه خدمات شبانه روزی.
با استفاده از فروشگاه اینترنتی، می توانید خدمات بیشتر و بهتری به مشتریان ارائه کنید.
فروشگاه های سنتی تنها در معرض دید عده کمی از مشتریان هستند؛ اما فروشگاه اینترنتی باعث دیده شدن تمام افراد در کشور می شود، از این رو تاثیر بسیاری در تعداد فروش محصولات دارد. یکی از فروشگا های اینترنتی که توانسته موفق عمل کند و محصولات کاربردی و با کیفیت را به افراد عرضه کند، فروشگاه اینترنتی ویژن پلاست است که همچون نگینی در میان فروشگاه های دیگر می درخشد. این فروشگاه امکان مشاهده همه محصولات و قیمت آن ها و هر آن چه که باید راجع به محصول بدانید را در سایت خود آورده است. این امر در خرید شما در زمان کوتاه و انتخاب مطمئن، نقش اساسی دارد.
شرکت تهران پیلتن با برند ویژن پلاست با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا و همچنین پرسنل و مدیریت مجرب و ماهر توانسته است جایگاه خوبی در بازارهای داخلی پیدا کند. اگر قصد خرید اینترنتی لوازم تزئینی و لوکس کادویی و لوازم آشپزخانه مدرن را دارید و می خواهید خرید بی نظیری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از سایت این شرکت به نشانیwww.visionplast.co دیدن فرمایید.





