توصیه بورسی واعظی/آیت‌الله جنتی: شورای نگهبان از رد‌ صلاحیت نمایندگان خرسند نمی‌شود/مسئولینی که فقط«دکتر» هستند/روحانی: من گفتم از شنبه روال عادی می‌شود مگر...

گروه سیاسی الف،   3990527149 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه بورسی واعظی/آیت‌الله جنتی: شورای نگهبان از رد‌ صلاحیت نمایندگان خرسند نمی‌شود/مسئولینی که فقط«دکتر» هستند/روحانی: من گفتم از شنبه روال عادی می‌شود مگر...

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۵۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید.

لاری با اشاره به استان های در وضعیت قرمز کرونا گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

آمار ویروس کرونا در ایران: شناسایی ۲۲۴۷ مبتلا و فوت ۱۶۵ بیمار

نسخه سوم پروتکل بهداشتی کنکور ابلاغ شد

***

من گفتم از شنبه روال عادی می‌شود مگر مواردی که ستاد کرونا بگوید

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با مدیران ارشد رسانه ملی گفت: اتفاقا دشمنان ما از همان روز‌های ابتدای همه گیری کرونا به افکارعمومی فشار می‌آوردند که کشور را به تعطیلی بکشانند که اگر ستاد ملی مقابله با کرونا نبود و چنین می‌شد با مشکلات فراوانی مواجه می‌شدیم.

آقای روحانی افزود: از همان روز اول و از همان نخستین جلسات تعبیری به کار بردند که در رسانه‌ها آن را طور دیگری تغییر دادند و گفتند "ایشان گفته اند که از شنبه همه چیز عادی می‌شود" درحالیکه من گفتم از شنبه همه چیز در روال معمول و عادی خودش است مگر مواردی که ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید و هیچ کس حق ندارد خلاف تصمیمات این ستاد عمل کند؛ من این طرفش را تاکید می‌کردم که هیچ نهاد و فرد دیگری غیر از این ستاد نباید تصمیم بگیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد:، چون هر یک از استان‌ها تصمیم گرفتند درحالیکه هیچ استانی نباید برای خودش تصمیم می‌گرفت و مرکزیت ستاد ملی کرونا باید تصمیم گیری می‌کرد. آقای روحانی گفت: من گفتم که هر وقت ستاد ملی کرونا اعلام کرد به شرایط عادی بازگردید.

بیشتر بخوانید:

رئیس‌جمهور: کرونا بی‌اعتباری رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه را روشن کرد

***

افشاگری‌های بدون اقدام و عمل اعتمادساز نیست
آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه اظهار کرد: افشاگری‌های بدون اقدام و عمل اعتمادساز نیست، مردم انتظار دارند به فساد و خیانت رسیدگی عادلانه صورت گیرد. وی افزود: پیش داوری و گمانه زنی نکنید، اجازه دهید بر مبنای حق و قانون به گزارش‌های واصله رسیدگی شود.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: قضات ما دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشند و تحت فشار قرار نخواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: مردم خواستار برخورد متناسب با مفاسد هستند/ خیانت امارات به آرمان فلسطین بدون پاسخ نخواهد ماند

***

شورای نگهبان از رد صلاحیت هیچ یک از نمایندگان خرسند نمی‌شود

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در سومین نشست مشترک مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان از رد صلاحیت هیچ یک از نمایندگان خرسند نمی‌شود لکن چه کنیم که به دلیل عدم توجه و دقت، فسادها و انحرافات گوناگون سراغ برخی نمایندگان می‌آید از این رو همه باید مراقب انحرفات باشیم و از سرگذشت گذشتگان خود درس بگیریم. 

وی در توصیه دیگر و مهم خود خطاب به همه نمایندگان مجلس متذکر شد: بعضی افراد در ایام انتخابات در کنارتان بوده‌اند و در ستادها برایتان کار و تبلیغات کرده‌اند که پس از انتخابتان به عنوان نماینده از شما انتظارات و توقعات بی‌جایی دارند؛ خدای نکرده خواسته‌های غیرقانونی و نامشروع آنها را انجام ندهید و کاری هم به عزل و نصب‌های اجرایی نداشته باشید.

توجه به "مسائل اصلی و اولویت دار" و "پرهیز از قطبی کردن مجلس" از جمله دیگر نکاتی بود که جنتی خطاب به روسای کمیسیون‌های مجلس یادآور شد.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله جنتی: نمایندگان نباید مقابل یکدیگر قرار بگیرند

***

توصیه دولت به سرمایه‌گذاران در بورس
 
محمود واعظی،رییس دفتر رییس جمهور در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏فراز و فرودهای مقطعی ‎بازار سرمایه بخشی از ماهیت این بازار است. توصیه دولت به فعالان ‎بورس و مردم عزیزی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این است که هیجانی تصمیم نگیرند. سیاست مبنایی دولت حمایت از بازار سرمایه و تقویت آن است.»

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های رییس سازمان بورس به مردم :/ نگاه درازمدت داشته باشید/ از ظرفیت صندوقها و سبد گردانها استفاده کنید

توصیه رئیس دفتر رئیس‌جمهور به بورسی‌ها

تکرار تجربه اردیبهشت ماه در بورس

***

سیگنال معنادار سخنگوی شورای نگهبان به رد صلاحیت شدگان انتخابات

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره امکان تأیید صلاحیت افرادی که در دوره‌های قبل برای کاندیداتوری ریاست جمهوری رد صلاحیت شدند به باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ثبت نام می‌کنند چنانچه رد و یا تایید صلاحیت شوند منعی برای ثبت‌نام‌های آتی نخواهند داشت.

وی افزود: اگر منظور تأیید صلاحیت‌های عمومی باشد برای تأیید صلاحیت مجدد باید مانع برطرف شود، به عنوان مثال اگر فردی محکومیت قضایی داشته باشد باید مدرک تبرئه خود را بیاورد.

کدخدایی بیان کرد: در حوزه‌های دیگر نیز ممکن است گزارش‌های غیر صحیحی به دست ما رسیده باشد و اگر فرد بتواند خلاف آن گزارش را اثبات کند، طبیعتاً ممکن است که در وضعیت صلاحیت او تغییر ایجاد شود.

***

طرح مجلس برای اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس به ایرنا گفت: تا زمانی که نرخ ارز کنترل نشده، ارزش پول ملی حفظ نشود و قیمت بنزین را واقعی نکنیم، مصرف بی رویه خواهیم داشت و بهره‌وری هم ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد:‌ برای این منظور، ‌درباره طرح‌های مختلفی بحث می‌شود که یکی از آنها این است که  بنزین را به کد ملی اختصاص دهیم و این سهمیه قابل فروش باشد. طرح دیگر که جامع‌تر است اینکه واحد جامع انرژی تعریف کنیم که این کار مدیریت را در مصرف انرژی ممکن خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه از کارهای شتاب‌زده نتیجه نمی‌گیریم، گفت:‌ مجلس درک می‌کند که دولت مشکلات مالی دارد و می‌خواهد به هر نحوی نقدینگی جامعه را کنترل کند. در کنار آن کسری بودجه نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:‌ تا زمانی که قیمت بنزین واقعی نشود، قاچاق آن ادامه خواهد یافت.

***

برای قانونگذاری در همه جا، اصل بر لایحه است

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری به روزنامه ایران گفت: شناخت اولویت‌های کشور، اهتمام به قانونگذاری کارشناسانه، پرهیز از حواشی زیانبار، پاسخ مثبت به رویکرد تعاملی دولت و تصویب تفکیک وزارت صمت برای تشکیل وزارت بازرگانی، انتظارات دولت از مجلس یازدهم است.

وی ادامه داد: در مجلس دهم حدود 16 درصد از کل تعداد طرح‌های نمایندگان تبدیل به قانون شده‌اند در حالی‌که این آمار برای لوایح نزدیک به پنجاه درصد است آن هم در شرایطی که بسیاری از لوایح دولت به دلیل ضیق وقت مورد بررسی قرار نگرفت.  معاون رئیس جمهوری تأکید کرد: با توجه به اینکه ضعف و قوت قوانین در مسیر اجرا مشخص می‌شود و همچنین به دلیل لزوم حضور کارشناسان مجرب و مطلع در بدنه دستگاه اجرایی کشور، معمولاً لوایح نسبت به طرح‌ها از غنای کارشناسی بیشتری برخوردارند و این مختص کشور ما نیست. در همه جای دنیا همین‌طور است. لذا اصل بر محوریت لایحه قرار داده می‌شود تا طرح.

***

بیانیه بیش از یکصد استاد دانشگاه صنعتی شریف در انتقاد از تب مدرک گرایی میان مدیران

روزنامه آفتاب یزد نوشت: تب مدرک گرایی پدیده نو ظهوری نیست و چند سالی است که دامن جامعه ما را گرفته است، مدارک تحصیلی عالی بدون کار کرد و حتی تخصص فردی حالا به آفتی تبدیل شده که غیر متخصصان را شاغل و متخصصان را بی‌کار و خانه‌نشین کرده است... سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که دلیل اصلی عطش مسئولان برای دکتر شدن چیست؟ این موضوعی است که طی روز‌های اخیر جامعه دانشگاهی را هم بر انگیخته تا جایی که یکصد تن از استادان دانشگاه صنعتی شریف، با انتشار بیانیه‌ای از ولع برخی مسئولان برای کسب مدارک دانشگاهی در دوران مسئولیت شان انتقاد کردند...

این طور که معلوم است این روزها مسئولین به الگوی مخربی برای جامعه تبدیل شده‌اند و تب مدرک گرایی را در جامعه افزایش می‌دهند. آیا نباید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا از طمع مسئولان برای دکتر شدن جلوگیری کند؟

***

انتخابات ریاست جمهوری 1400 در رسانه ها

شرق نوشت: عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی {در} نخستین روزهای پاییز سال 97 از وزارت راه‌وشهرسازی رفت و در اواخر پاییز نتوانست شهردار تهران شود، اما از گفت‌وگوی چند روز پیش عباس آخوندی با خبرآنلاین می‌توان حدس زد که احتمالا برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 فکرهایی در سر دارد و با شعار «ایده ایران» پا به عرصه رقابت خواهد گذاشت. اما رویکرد او با جناح‌های سیاسی و دولتمردان نشان از این دارد که راه دشواری را برای رسیدن به صندلی ریاست‌جمهوری انتخاب کرده و بعید است اجماعی برای آخوندی شکل بگیرد.‌‌ او تجربه کار با دو دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی و به قول خودش افتخار یک روز همکاری‌نکردن با احمدی‌نژاد را در کارنامه دارد...

این‌گونه به نظر می‌آید که او نیز روی هیچ جناح و گروهی حساب نکرده و با «ایده ایران» به دنبال جمع‌کردن رأی‌های خاکستری و جوانان است که اگر این باشد آخوندی راه سختی را در پیش خواهد داشت چراکه انتخابات سال گذشته مجلس نشان داد که نه تنها خاکستری‌ها بلکه خیلی از مردم شهرهای بزرگ نیز برای روز انتخابات، خانه‌نشینی را انتخاب می‌کنند.

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به اعتمادآنلاین گفت: مساله اصلی انتخابات این است که ناامیدی مردم از سیستم مدیریتی مشارکت را کم کرده است و اگر اوضاع بهتر نشود، در خرداد ۱۴۰۰ هم مثل اسفند ۹۸ شاهد انتخاباتی با پایین‌ترین میزان رأی ممکن خواهیم بود.

صادقی اظهار داشت: در کنار بحث درباره وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان، ترجیح می‌دهم به بحث مهم مشارکت و هزینه‌های سرد بودن فضای انتخاباتی هم بپردازم. در واقع مساله اصلی انتخابات این است که ناامیدی مردم از سیستم مدیریتی مشارکت را کم کرده است و اگر اوضاع بهتر نشود، در خرداد ۱۴۰۰ هم مثل اسفند ۹۸ شاهد انتخاباتی با پایین‌ترین میزان رأی ممکن خواهیم بود.

 او توضیح داد: این را هم باید در نظر داشت که مشارکت بالا فقط مطالبه اصلاح‌طلبان نیست و این کل نظام است که باید نسبت به میزان مشارکت حساس باشد و راهکارهای لازم را برای جلب اعتماد عمومی  به روند انتخاباتی اتخاذ کند؛ در واقع مشارکت حداقلی چالشی عظیم برای کل نظام است و بالطبع هزینه‌های گزافی را هم تحمیل خواهد کرد.

روزنامه اعتماد نوشت: فهرست كانديداهاي احتمالي براي انتخابات رياست‌جمهوري، فهرست بلندبالايي است؛ اگرچه اين قد و قامت بلند ليست كانديداها براي جناح راست امكان‌پذير است. چه آنها كه يك بار يا حتي چند باري كانديدا شده‌اند، چه آنهايي كه در پست‌هاي مديريت عالي كشور نشسته و روياي «پاستور» در ذهن مي‌پرورانند. به همين جهت است كه ميان كانديداهاي اصولگرايي كه نام‌شان براي انتخابات سال ۱۴۰۰ مطرح مي‌شود از محسن رضايي ميرقائد و حسين دهقان با لباس نظامي تا پرويز فتاح با پرونده‌هاي ناگشوده‌اي از كارگزاران نظام تا سعيد جليلي و قاليباف و رييسي كه امتحان پس داده و هر از چندي بر سر آمدن يا نيامدن‌شان در انتخابات بعدي حرف و حديثي بالا مي‌گيرد. در اين ايام كه هر چهره شناخته‌شده‌اي از ميان اصولگرايان كه در هر كجاي اين طيف عريض و طويل ايستاده، كانديداي احتمالي رياست‌جمهوري است محمدرضا باهنر اعلام كرده كه بناي كانديداتوري ندارد. 

با اين حال فرقي نمي‌كند كه علي لاريجاني بيايد يا محمدرضا باهنر؛ چهره‌هاي اصولگرايي كه عمدتا رويكرد متعادل‌تري به امور جاريه كشور دارند اما چندان با استقبال قاطبه اصولگرايان همخواني ندارند به‌خصوص لاريجاني كه به نوعي اصولگراي مطرود از جمع اصولگرايان نيز به حساب مي‌آيد. 

اما همان‌ طور كه گمانه‌زني درمورد كانديداهاي اصولگرا بالا گرفته، اصلاح‌طلبان درباره همان تعداد اندك كانديداهاي احتمالي كه نام‌شان مطرح است، اظهارنظر مي‌كنند. نام مصطفي معين و رضا خاتمي پرتكرارترين اسامي براي نامزدي انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ است... محمدرضا عارف به عنوان گزينه‌اي جدي براي انتخابات رياست‌جمهوري مطرح است و شنيده‌ها از آغاز كمپين انتخاباتي‌اش حكايت دارد؛ هر چند تاكنون هيچ طيف سياسي اصلاح‌طلبي از حضور او استقبال نكرده است... كارگزاران سازندگي و اعضاي اين حزب ...  محسن هاشمي را براي انتخابات پيش ‌رو پيشنهاد مي‌دهند.

***

اما و اگرهای نامزدی عارف 

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده پیشین مجلس به نامه نیوز گفت: «خواهش من از آقای عارف این است که دست به این کار نزند و بیش از این حیثیت و آبروی اصلاح طلبان را به حراج نگذارد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا محمدرضا عارف گزینه‌ای است که بتواند مورد اجماع اصلاح طلبان قرار بگیرد؟ گفت: «اگر اصلاح طلبان هم درباره آقای عارف اجماع کنند، او به هیچ وجه در میان مردم محبوبیت ندارد. دلیلش نیز همین هم چهار سال حضور ایشان در مجلس است که مردم فراموش نمی‌کنند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «من از آقای عارف خواهش می‌کنم که آبرو خودشان و اصلاح طلبان را محفوظ نگاه داشته و بیش از این نبرند».

***

 عبدالله نوری رد صلاحیت می‌شود

علی صوفی،فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلب‌نماها را یکی از چالش‌های این جریان دانست و به برنا گفت: قطعا این چالش باید برطرف شود. در راهبردی که شورای عالی سیاست‌گذاری در تعیین راهبردش تصویب کرد این مسئله حل شد. در این مصوبه ملاک انتخاب کاندیداها صرفا اصلاح‌طلبی متعهد قرار گرفت، این ویژگی باید احراز می‌شد تا فرد در لیست قرار می‌گرفت. 

صوفی با تاکید بر عدم همراهی جامعه مدنی با اصلاح‌طلب‌نماها خاطرنشان کرد: جامعه دیگر از ما نمی‌پذیرد که بخواهیم کاندیدای غیراصلاح‌طلب معرفی کنیم و بعدا نتوانیم پاسخگوی عملکرد فرد شبه اصلاح‌طلب باشیم. اصلاح‌طلبان به اندازه‌ی کافی از شبه اصلاح‌طلبان آسیب دیده‌ و ریزش رای داشته‌ و سرمایه‌ اجتماعی‌شان پایین آمده است و دیگر مجال ندارند که همان رویه را ادامه دهند. شورای عالی سیاستگذاری در انتخابات ۹۸ تصمیم گرفت که به هر قیمتی در انتخابات شرکت نکنند و فقط به اندازه‌ای که کاندیدای اصلاح‌طلب دارند، در انتخابات شرکت کنند.

او درباره‌ امکان کاندیداتوری عبدالله نوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: افرادی بوده‌اند که به تایید صلاحیت آنها خوشبین بوده‌ایم و رد شده‌اند، آقای نوری جای خود دارند. به آقای عبدالله نوری محکومیت داده‌اند و احتمالا ... محکومیت سیاسی و امنیتی‌اش رد صلاحیت می‌شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۶۵۱۱۹۲۰:۴۸:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۲۷
همینو کم داشتیم که واعظی توصیه بورسی کنه ! امام زمان توره حضرت عباس ظهور کن ، دیگه وقتشه !
ناشناس۱۵۶۵۱۲۱۲۰:۵۰:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۲۷
این شیخ حسن چه داستانهایی داره با جمعه ها و شنبه ها .
ناشناس۱۵۶۵۱۲۲۲۰:۵۱:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۷
سرمایه مردم، در تورم، در حال آب رفتن است، رسانه های دولتی و اصلاح طلبان و حامیان خارجی شون، دغدغه شون مریضی استاد شجریانه.. البته خدا ایشون رو شفا بده، ولی اگه فکر کردین سال 1400 با وعده کنسرت و ربنا و مشوق جنسیتی میتونید جهانگیری یا هاشمی رو بر تخت ریاست جمهوری بشونید، معلومه خیلی ساده اید..
دیده بان بدون دوربین و بدون توپچی۱۵۶۵۱۳۱۲۱:۰۹:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۷
جناب دکتر روحانی طرح گشایش اقتصادی طرح بسیار بسیار خوبی است لطفا اوراق فروش بشکه های نفت را بسیار ارزان و بدون محدودیت بفروشید تا افرادی که سرمایه های کلان و نجومی و کهکشانی و گنج قارونی دارند به قصد اینکه دوباره اقدام به خرید بکنن و پس از مدتی قوه قضاییه بر اساس قانون از کجا اورده ای به رصد بپردازد و اقدام به اجرای قانون برای ثروت های حرام و نامشروع و باد اورده نمایند
ناشناس۱۵۶۵۱۴۰۲۱:۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۲۷
آخرین ضربات مهلک روحانی را در ماههای آخر دولتش را شاهدیم خدایا خودت رحم کن
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۵۶۵۱۴۳۲۱:۲۵:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۲۷
برای سال های آینده چه کرونا باشد چه نباشد تا قبل از کنکور با چند آزمون انلاین سیاه لشکر کنکور را کم کنید تا جایی که در کنکور اصلی فقط تا سه برابر ظرفیت بتوانند در آزمون شرکت کنند
ناشناس۱۵۶۵۱۴۹۲۱:۲۸:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۲۷
هنوز مشکل روحانی با جمعه و شنبه حل نشده ؟
ناشناس۱۵۶۵۱۷۷۲۲:۰۴:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۷
روحانی یک‌روز خوش تو این ۷سالت ندیدیم
ناشناس۱۵۶۵۱۸۰۲۲:۰۶:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۷
من گفتم از شنبه روال عادی می‌شود مگر مواردی که ستاد کرونا بگوید. سرکار عالی خیلی وعده های بی عمل دادید قرار بود صد روزه اول اقتصاد را سامان بدهید.
ناشناس۱۵۶۵۵۶۷۰۸:۱۰:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۲۸
رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:‌ تا زمانی که قیمت بنزین واقعی نشود، قاچاق آن ادامه خواهد یافت. عجب قیمتها واقعی شوند حقوق ها خیالی فقط فکر خویش هستید و بس کمر مردم شکسته از گرانی بعد شما هنوز میگی واقعی نشده !!!
احمد۱۵۶۵۶۳۳۰۹:۰۲:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۲۸
اگه ربیعی سخنگوی دولته .واعظی وامیری چه کاره اند .یکی دولت ووارد بورس می‌کنه ویکی لایحه دولت رو بر طرح مجلس ترجیح میده .بابا اگه ما نخواهیم شما ها از مسائل هسته ای .بورس .ورزش سینما .هپکو .دشت مغان .معدن .تجارت وووؤووووحرف نزنید کیو باید ببینیم .خودش همه رو میگه
یاسر۱۵۶۶۰۲۴۱۳:۰۱:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۸
کی این یکسال تمام میشه ازدست واعظی این هیت دولت ناکارآمد خلاص بشیم خاصه وزیر ورزش بااین همه خسارت مالی که زده
ناشناس۱۵۶۶۱۷۸۱۵:۰۱:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۲۸
کل 7 ساله شیخ حسن روحانی در این خلاصه شده که یه حرفی بزنه ، بعدش بگه من نگفتم ، اشتباهی گفتم ، منظورم این نبود ، شما بد شنیدین و....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین