تکذیب نامه مشترک رئیسی و قالیباف درباره طرح روحانی/ رئیس جمهور نباید با «بگم یا نگم» و «لوله‌اش می‌کنم» رای جذب کند/ آشنا: روحانی روزهای جمعه، وزرا را تلفن‌باران می‌کند

گروه سیاسی الف،   3990526150 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تکذیب نامه مشترک رئیسی و قالیباف درباره طرح روحانی/ رئیس جمهور نباید با «بگم یا نگم» و «لوله‌اش می‌کنم» رای جذب کند/ آشنا: روحانی روزهای جمعه، وزرا را تلفن‌باران می‌کند

آخرین آمار کرونا در ایران

 سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره تازه‌ترین آمار کرونا در کشور با اشاره به شناسایی ۲۱۳۳ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: تاکنون ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

لاری با اشاره به ۱۴۷ مورد فوتی در شبانه روز گذشته افزود: آمار فوتی‌های کرونا تا کنون به ۱۹ هزار و ۶۳۹ مورد رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

ایرج حریرچی،معاون کل وزارت بهداشت درباره مجازات های تعیین شده برای متخلفان شیوه نامه های بهداشتی که در جلسه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به تصویب رسید، گفت: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مدیریت کرونا مجازات هایی برای عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی ستاد مدیریت کرونا، تصویب شد.

وی درباره مجازاتهای تعیین شده در حوزه اداری و دستگاه های اجرایی گفت: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ضوابط ابلاغی ستاد مدیریت کرونا از سوی کارکنان و مدیران اجرایی تخلف محسوب می شود و به وزارتخانه ها اختیار داده شد که با این تخلف برخورد کنند. به این ترتیب در مرحله اول اخطار کتبی با درج در پرونده، مرحله دوم توبیخ با درج در پرونده، در مرتبه سوم کسر یک سوم از حقوق و فوق العاده شغل تا یک ماه، مرتبه چهارم کسر یک سوم از حقوق و عناوین مشابه تا سه ماه و مرتبه پنجم انفصال موقت از خدمت تا سه ماه در نظر گرفته شده است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، مجازاتهای این بند قطعی و غیرقابل تجدید نظر است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت ویروس کرونا در کشور؛ ابتلا و مرگ همچنان بالاست/ روند صعودی بیماری در ۱۳ استان

۱۴۷ بیمار کرونایی جان باختند/ شناسایی ۲۱۳۳ مبتلای جدید در کشور/ ۱۵ استان در وضعیت قرمز

***

نامه قوای مقننه و قضائیه به رهبر انقلاب
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد گفت: قوای مقننه و قضائیه در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم اخیر دولت مبنی بر فروش اوراق سلف نفتی در بورس عنوان کردند که این تصمیم مغایر با تصمیمی است که در جلسه شورای سران سه قوه برای این منظور اتخاذ شده است. وی افزود: در جلسه شورای سران قوا تصمیم بر این شده تا نفت به صورت واقعی در بورس خرید و فروش شود و نه این که اوراق به فروش رسد و دولت بعدی مقروض شود.

اما میزان ضمن تکذیب این خبر نوشت: در پی انتشار خبری از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارسال نامه‌ای از سوی روسای قوه قضاییه و قوه مقننه با موضوع فروش اوراق سلف نفتی محضر رهبر انقلاب اسلامی، مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن تکذیب خبر منتشر شده اعلام می‌کند هیچ نامه‌ای چه از ناحیه رییس قوه قضاییه و چه نامه مشترک با رییس مجلس شورای اسلامی محضر رهبر انقلاب اسلامی در این مورد ارسال نشده است.

امروز  ۱۵۹ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای به محمدباقر قالیباف، خواستار پیگیری اصلاح سازوکار اداره شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شدند. در بخشی از این نامه آمده است: « متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد هستیم که حتی در شرایط عادی دولت اصرار دارد تا نیازهای قانونی خود را از طریق شورای عالی پیش ببرد و عملا نقش تقنینی و نظارتی مجلس را نادیده بگیرد. این رویه ضمن آنکه مغایر قانون است، این نگرانی را تشریح می‌کند که تصمیمات اخذ شده از پشتوانه کارشناسی لازم برخوردار نباشد و تبعات سنگینی را برای اقتصاد کشور به بار آورد که نمونه آن را در تصمیم به افزایش قیمت بنزین در آبان ماه ۱۳۹۸ شاهد بودیم.

متوقف ماندن نظام نامه داخلی شورای عالی هماهنگی اقتصادی در دفتر مقام معظم رهبری این فرصت را به ما می‌دهد تا مسیر الحاق و اصلاح مواد قانونی یا تصویب مواد قانونی جدید یا نسخ آنها حتما از طریق ارجاع به مجلس شورای اسلامی انجام شود تا انسجام نظام حقوقی کشور و شأن مجلس حفظ گردد».

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به فروش اوراق سلف نفتی در بورس تأکید کرد: هر خبری از جلسه سران، در مورد فروش نفت سلف، چون هنوز قطعی نشده، غیرواقعی است  و از طرفی در بودجه سال 99 هیچ مجوزی برای فروش نفت سلف وجود ندارد.
 بیشتر بخوانید:

نامه ۱۵۹ نماینده مجلس در خصوص دولت

انگیزه دولت از طرح «گشایش اقتصادی» چیست؟

نامه رئیسی و قالیباف به رهبر انقلاب در مخالفت با تصمیم دولت درباره فروش اوراق سلف نفتی

قالیباف: کمیسیون‌های مجلس طرح گشایش اقتصادی را بررسی می‌کنند

***

عرضه‌های دولتی سودآور در بورس ادامه خواهد یافت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اصلی ترین سیاست دولت را ایجاد آرامش در اقتصاد و همچنین ثبات در تصمیمات و سیاست ها و نبود ابهام و نگرانی نسبت به آینده اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: ایجاد فضایی مطمئن، آرام و با ثبات و دادن اطمینان خاطر به مردم نسبت به آینده اقتصاد کشور همواره مورد تاکید و توجه دولت بوده است.

روحانی با اشاره به تصمیم دولت در اجرای سیاست تقویت بورس، اظهار داشت: عرضه های متنوع، سودآور و مطمئن از دارایی های دولتی و عمومی در بورس طبق برنامه ریزی های انجام گرفته با نظم و استمرار تداوم خواهد یافت و نباید در این موضوع هیچ کندی و تعللی صورت بگیرد.

رئیس جمهور گفت: کارشناسان بازار سرمایه نوسانات تصحیح کننده در بورس را امری عادی و طبیعی می دانند اما در عین حال باید از ناهماهنگی در اظهار نظرها و اقدامات اجتناب شود.

بیشتر بخوانید:

روحانی:کارشناسان بازار سرمایه نوسانات تصحیح کننده در بورس را امری عادی و طبیعی می دانند

***

سران قوا می‌خواهند در تقابل با هم مملکت را اراده کنند

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسنیم مصاحبه ای داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*واقعیت این است که پارامترهای اقتصادی به شکل قهری و دستوری از قوانین تاثیر نمی‌پذیرند و اینطور نیست که مجلس با تصویب قوانین و دولت با یک بخش نامه به طور مثال قیمت دلار را کنترل یا کاهش دهند. واقع امر این است که قیمت ارز به 10 مولفه اقتصادی وابسته است و تا زمانی که فکری به حال اصلاح این 10 مولفه به شکل ساختاری نشود، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت ارز تثبیت شود. مصداق این موضوع را در سال 97 و قضیه دلار آقای جهانگیری به شکل محسوس دیدیم.

*در صورتی که نمایندگان مجلس به جای درگیری با دولت برای تغییر یک فرماندار یا اتمام پروژه‌های نیمه کاره، عزم خود را  برای تحقق کامل دولت الکترونیک جزم کنند، نتیجه این می‌شود که درآمدهای دولتی بالا رفته و دولت به این واسطه اقدام به تحقق انتظارات نمایندگان از آنها می‌کند. در واقع به قول دیپلمات‌ها یک بازی برد برد هم برای مردم و هم برای نمایندگان محقق می‌شود و هم ساختارهای معیوب در کشور اصلاح می‌شود. البته تحقق این مسئله تنها با کار مشترک میان قوا امکان پذیر است و تا زمانی که قوا برخورد تقابلی با یکدیگر دارند نباید انتظار تحقق چنین هدفی را داشت.

*یکی از مشکلات ساختاری کشور ما این است که سران قوا می‌خواهند در تقابل با هم مملکت را اراده کنند در حالی که باید با همکاری هم مملکت را اداره کنند.

* واقع امر این است که با توجه به تعداد زیاد اشخاصی که برای کاندیداتوری ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ مطرح می شوند، ما باید تعدادی از این اشخاص را به کشورهای تازه استقلال یافته، صادر کنیم! از طرف دیگر اینکه عده‌ای می گویند رئیس‌جمهور آینده باید از نظر سیاسی هم راستا با مجلس باشد، مسئله‌ای صددرصد تبلیغاتی است.

*یکی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور باید این باشد که دست بر روی مسائلی که حساسیت برانگیز است، نگذارد و کشور را با حاشیه‌های بی‌فایده مواجه نکند. این طور نباید که یکی بیاید بگوید "بگم یا نگم" و دیگری بگوید "لوله‌اش می‌کنم" و از این طریق رای مردم را جلب کند.

***

عقبگرد بورس به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد 

روند کاهشی شاخص بورس همچنان ادامه دارد و درحالی که پیش از این شاهد ورود شاخص کل به کانال دو میلیون واحد بودیم، در روز‌های اخیر وارد کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد و در نهایت امروز با بیش از ۶۷ هزار واحد ریزش، وارد کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد شد.

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۶۷ هزار و ۹۲۵ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۸۳۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۲۳۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۹۰ هزار و ۹۴۹ واحد رسید.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی ارزش بورس در چهار روز

ورود ۵ میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس

سرمایه‌گذاری در بورس بهتر است یا بانک؟

علت افت شدید شاخص بورس طی دیروز و امروز

ثبت سنگین‌ترین ریزش بورس با سقوط ۸۹۶۹۵ واحدی شاخص

***

انتخابات 1400؛ افراد یا سیاست‌ها

سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فعال سياسي اصلاح طلب در روزنامه شرق نوشت: ظاهرا سیاست‌گذاری‌های عیان چون ممکن است موجب دلخوری اجتماعی، انتقاد و برخورد با سیاست‌گذار باشد، مغفول واقع می‌شود اما در برخی موارد که عیان‌شدن آن درست نیست، خوب از آب درآمده است.

پس اینکه چه کسی فرمان رئیس‌جمهوری را به دست بگیرد، چندان مهم نیست و مهم‌تر از آن سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که اگر بر آن پای بفشاریم که هر رئیس‌جمهوری موظف به اجرای آن است و البته توان رئیس‌جمهور در اجرای سیاست‌ها بسیار مهم است.

حالا آن‌قدر سؤال نکنید که نامزد رئیس‌جمهور آیا اصولگرا، لیبرال، اصلاح‌طلب، پایداری و مستقل خواهد بود یا نه. گمشده ما در این چهل‌و‌اندی سال سیاست‌گذاری‌های اصولی برای رشد کشور و ایجاد اشتغال مفید و افزایش درآمد سرانه مردم، پایداری و شادابی سرزمینی و امید به آینده مردم بوده است. این گمشده را هرچه زودتر بیابیم تا نمونه‌های عینی باستی‌هیلز و نمونه‌های مشابه آن را در سایر پدیده‌های اجتماعی تکرار نکنیم.

***

استقبال رهبری از شفافیت

احمد توكلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام مصاحبه ای با روزنامه اعتماد داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*من آذر ماه 97 خدمت رهبري رسيدم و به ايشان گفتم كه شما درباره شفافيت بالاترين و برترين حرف را زديد و هيچ‌كس بالاتر از شما حرفي نزده و نمي‌تواند هم بزند. شما فرموديد كه مردم از همه‌ چيز جز مسائل امنيتي و دفاعي بايد مطلع باشند ولي امروز ما شاهد آن هستيم كه حدود 90درصد اين نامه‌ها كه روي آن مُهر محرمانه زده مي‌شود، بي‌خود است و توهم افراد است كه باعث شده كه فكر كنند مردم نبايد از اين مسائل مطلع شوند. من در آن ديدار به رهبري عرض كردم حالا كه شما همچين حرفي زده‌ايد، براي شفافيت از دفتر خودتان شروع كنيد، آن‌وقت سازمان و نهادهاي مثل بنياد مستضعفان هم ديگر نمي‌توانند از اين مساله پيروي نكنند. ايشان آن زمان به من فرمودند كه طرح شما چيست. من هم گفتم طرحي را تهيه كرده و تقديم شما خواهيم كرد تا شفافيت از دفتر شما شروع شود كه ايشان از گفته من استقبال كردند.

*آشكار شدن راي نمايندگان در برخي موارد امري غلط است؛ همچون زماني كه نمايندگان مي‌خواهند به افراد يا وزرا راي دهند. فراموش نكنيد كه اگر راي نمايندگان در قبال وزرا آشكار باشد، باعث خوف بيشتر نمايندگان از وزرا مي‌شود؛ چراكه وزرا واقعا از نمايندگان انتقام مي‌گيرند، بنابراين بهتر است كه راي آنان مخفي باشد. مذاكرات غيرعلني هم كه در مجلس راهش مشخص است و براساس قانون تمام مذاكرات مجلس علني است، مگر آنكه 10 نماينده يا رييس يا وزير تقاضاي برگزاري جلسه غيرعلني رسمي را مطرح كنند.

اما جالب است بدانيد كه تنها باري كه درخواست جلسه غيرعلني رسمي اتفاق افتاد، توسط بنده و آقاي نادران و چندنفر ديگر در ماجراي بررسي پرونده كردان (وزير كشور احمدي‌نژاد) بود كه با نظر نادرست علي لاريجاني به عنوان رييس مجلس بازهم ناكام ماند. ما اين تقاضا را مطرح كرديم ولي آقاي لاريجاني حاضر نشد برخلاف آيين‌نامه تقاضاي ما را به راي بگذارد. ما مدام اخطار داديم و گفتيم كه موضوع به وزير كشور برمي‌گردد و بايد مسائل غيرعلني مطرح شود ولي آقاي لاريجاني اجازه نداد، ما خطاب به او گفتيم كه تشخيص مجلس نافذ است و نه تشخيص شما ولي بازهم اين اتفاق رخ نداد. خلاصه با قلدري اجازه اين‌ كار را به ما نداد. حرف ما اين بود كه وزير كشور، مسوول امنيت كشور است و اگر حرف‌هايي زده شود كه نبايد، امنيت كشور را به خطر مي‌اندازد.

*حالا عده‌اي بيايند و به درستي بگويند كه همه به مردم دروغ نگفتند. ولي بايد توجه داشته باشيم وقتي كه جمع كثيري از مسوولان يك نظام سياسي درباره مسائل و معضلات به مردم دروغ مي‌گويند و حقيقت را پنهان مي‌كنند، مردم اين اقدام را به كل مسوولان آن نظام سياسي تعميم مي‌دهند و نمي‌گويند كه مثلا فقط فلان‌فرد دروغ گفت و بقيه نگفتند. ما شده‌ايم چوپان دروغگو و بايد بپذيريم كه اعتماد مردم به ما مسوولان در قياس با گذشته بسيار كمتر شده است. بايد اولا اين مساله را بپذيريم تا بعد بتوانيم به فكر راه‌حل اصلاح اين وضع برويم.

*همين علي (ع) در توزيع مناصب بسيار حساس بود و هيچ توصيه‌اي را براي منصوب كردن فردي به فلان سمت نمي‌پذيرفت. علي حق خودش را مي‌بخشيد ولي از يك دينار از مال مردم كوتاه نمي‌آمد ولي در حكومت ما و در جمهوري اسلامي اينچنين نيست. ما سال‌هاست شيپور را از سمت گشاد آن مي‌نوازيم! اين مسائل است كه شرايط را اينچنين كرده، ما را از اسلام دور و دورتر كرده است. من از همه خواهش مي‌كنم مسائل و مشكلات اين كشور را سياسي نكنند. مسائل و معضلات ما بايد بدون تمايلات قومي و قبيله‌اي و هواي نفساني پيگيري و حل و فصل شود تا دردي از درد مردم كم شده و شايد معضلات‌مان حل شود.

بیشتر بخوانید:

احمد توکلی: شفافیت از دفتر رهبری را پیگیری خواهم کرد؛ نظر ایشان مثبت است

***

رئیس جمهور روزهای جمعه، وزرا را  تلفن‌باران می‌کند

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور مصاحبه ای با ماهنامه اندیشه پویا داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

* ما در سراشیبی قرار گرفته‌ایم و آقای روحانی با دنده یک حرکت می‌کند، چون می‌خواهد سرعت و شتاب را با دنده سنگین کنترل کند، نه با ترمز چرا که نگران است به اصطلاح ترمز ببرد یا ترمز خالی کند. 

* رئیس جمهور می‌داند در هفت روز همین هفته، قیمت کالاهای اساسی و قیمت خرده فروشی در میادین میوه و تره بار و در فروشگا‌های زنجیره‌ای چقدر است. اینطور نیست که بگوییم این مقامات این جزئیات را نمی‌دانند یا ناآگاهند. حرفم این است که کسی نمی‌تواند عذر ندانستن بیاورد. به اضافه این که رئیس جمهور، امکانات ویژه دیگری هم دارد، از جمله دسترسی به سیستم‌های غیررسمی اطلاع گیری از طریق افرادی که برای ایشان کار می‌کنند یا به ایشان اطلاعات میدهند...اگر اجاره خانه گران شود، اولین کسی که متوجه می‌شود، شخص رئیس‌جمهور است. 

* ببینید، رئیس جمهور روزهای جمعه، وزرا را تلفن‌باران می‌کند و مشکلی هم نیست. اما وزیری که کارش را می‌کند، احتیاج به ملاقات حضوری ندارد. مثلا هیچ وقت آقای زنگنه نمی‌گوید من مشکل ملاقات با آقای روحانی دارم. برای این که دارد کارش را می‌کند، حرفش را هم در دولت می‌زند. وزرایی که احساس نیاز زیادی می‌کنند در تماس مستمر با رئیس جمهور باشند، یعنی احساس نیاز به حمایت مستمر رئیس جمهور از کارهای خود دارند. رئیس جمهور هم معتقد است که وزرا باید کارشان را تا جای ممکن خودشان پیش ببرند.

بیشتر بخوانید:

نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ از نظر آشنا

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۶۳۷۵۶۲۰:۳۹:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲۶
میخان رئیس جمهور بعدی بشن میترسن کلی بدهی حسن براشون بذاره
ناشناس۱۵۶۳۹۴۹۲۲:۴۲:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۲۶
آی‌کیو!! یعنی میگی از انباشت بدهی نباید بترسن؟ ____ اینا میخوان وسط پیاده رو دیواااااررر بکشن!!! یادته؟ اینا اگه بیان دلار ۵ هزار تومن میشه!!! یادته؟ بعید میدونم با نبوغی که بعضیها دارن چیزی یادشون بمونه
کمالی۱۵۶۳۹۷۰۲۲:۵۶:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۲۶
بورسی که پشتوانه تولید نداشته باشد بورس نیست قمارخانه است و قطعا سقوط میکند که شروع کرد به سقوط
ناشناس۱۵۶۳۷۶۱۲۰:۴۲:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۶
پس فقط از نظر روحانی ، این طرح ، گشایش اقتصادی است !!! از نظر بقیه زایش اقتصادی است
ناشناس۱۵۶۳۹۴۷۲۲:۴۱:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲۶
با عقل جور در نمی اید که نماینده مجلس بگوید ریس مجلس و رییس قوه قضاییه به رهبری نامه نوشتند و به طرح گشایش دولت اعتراض کرده اند آنوقت تکذیب میشود
ناشناس۱۵۶۳۷۶۵۲۰:۴۳:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۲۶
شیخ حسن ، جمعه ها تا کله ظهر خوابه .
ناشناس۱۵۶۳۷۷۱۲۰:۴۶:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۶
از جناب رییسی می خواهیم همانطور که در بدو ورود به قوه قضاییه قول اجرای قانون از کجا اورده ای را دادند این قانون را که مادر مبارزات با فساد است اجرایی کنند تا هر فسادی در هر زمانی رخ دا‌ده رسیدگی و برخورد شود
ناشناس۱۵۶۳۷۷۵۲۰:۴۸:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۲۶
تلفن باران ؟؟؟!!! ولی شواهد و قرائن موجود نشون میده یا خوابه یا تله کابین توچاله و یا در فضا سیر میکنه
ناشناس۱۵۶۳۷۷۹۲۰:۴۹:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۶
آره جمعه ها وزرا رو تلفن بارون میکنه برای تله کابین توچال
ناشناس۱۵۶۳۷۸۱۲۰:۵۰:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۲۶
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در سال ۹۸ در صحن مجلس دهم تصویب شد ولی اجرایی نشد باید بررسی شود با فساد مالی بوده و یا فساد
ناشناس۱۵۶۳۷۸۳۲۰:۵۱:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۲۶
بشکه های نفت باد کرد رو دست روحانی
ناشناس۱۵۶۳۷۸۸۲۰:۵۴:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۶
فقط توره حضرت عباس اگه حداد عادل خواست نامزد ۱۴۰۰ بشه ، اول اون ملک ۲۰۰ میلیاردی رو به فتاح پس بده
ناشناس۱۵۶۳۷۸۹۲۰:۵۵:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۶
مدعی العموم به مسله فساد نمایندگان. رد صلاحیت شده مفسد اقتصادی دوره دهم ورود نکرد که این ضعف بسیار بزرگی برای کشور و نظام می باشد چون ضربه ای که فساد به اعتماد عمومی میزند هیچ دشمنی قادر نمی باشد
ناشناس۱۵۶۳۷۹۳۲۰:۵۷:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۶
از اول سال بسیاری از وجود حباب سنگین در بورس هشدار دادند و گفتند دولت قصد جبران کسری بودجه خود را از بورس دارد این پیش بینی کارشناسان درست از آب در آمده و در روزهای آینده شاهد ناهنجاری های شدید در حوزه بورس خواهیم بود
ناشناس۱۵۶۳۷۹۹۲۱:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۲۶
نماینده محترم نجف آباد، با سلام. اوضاع اقتصادی کشور نیاز به آرامش و مدیریت بدون حاشیه دارد. یک خبر نادرست تاثیر زیادی بر عملکرد بورس(تنها روزنه نجات اقتصاد کشور ) می گذارد. لطفا مراقبت بفرمایید.
ناشناس۱۵۶۳۸۰۲۲۱:۰۱:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۶
ما توان خرید بشکه ای نفت را نداریم لطفا به ما بصورت آ ف ت ا ب ه بفروشید .
ناشناس۱۵۶۳۸۳۸۲۱:۲۳:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۶
روحانی جمعه صبح یا جمعه‌ بعدازظهر دست به گوشی میشه؟
ناشناس۱۵۶۳۸۵۶۲۱:۳۲:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۶
طرح‌گشایش نفتی یک قانون گریزی است
ناشناس۱۵۶۳۸۶۴۲۱:۴۱:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲۶
مرسی تا تهش را متوجه شدیم.
ناشناس۱۵۶۳۸۷۳۲۱:۴۸:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲۶
آقای آشنا از مثالی که زدی مطمئن شدم که هیچ شناختی از کابینه و وزرا و مشاوران و معاونین نداری که اگر داشتی باید می گفتی 《چون آقای زنگنه هیچ کاری نمی کند نیازی هم به ملاقات و تماس ندارد 》 .
ناشناس۱۵۶۳۸۸۷۲۱:۵۹:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۲۶
نظر روحانی چیه راجع به ریزش ۱۶۰/۰۰۰ واحدی شاخص بورس طی ۲ روز علی برکت الله ؟
ناشناس۱۵۶۳۸۹۷۲۲:۰۶:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۶
نتیجه سوت زنی این بنده خدا میرسلیم چی شد پس ؟!
ناشناس۱۵۶۴۱۶۰۰۶:۰۲:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۷
باید صور اسرافیل بزنه ظاهرا
ناشناس۱۵۶۳۹۳۶۲۲:۳۸:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۶
رییس جمهور وسط هفته که کیش است فقط جمعه می رسه ی تک زنگ بزنه
تلفن باران۱۵۶۳۹۳۷۲۲:۳۸:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۶
خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور اومدی تعریف کنی ...
پرسنل ایستگاه ۵۱۵۶۴۲۳۳۰۸:۱۰:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۲۷
تلفن میزنه که قرار بذارن برای تله کابین توچال
ناشناس۱۵۶۴۵۰۱۱۲:۰۰:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۷
چرا چنین تصمیماتی طبق روال قانونی گرفته نمی شود و جدیدا شده تصمیمات یک گروه خاص. تصمیم به افزایش قیمت بنزین هم همینطور گرفته شد . چنین تصمیماتی نباید به صورت هیئتی و شخصی گرفته شود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین