وعده سربسته روحاني درباره گشايش اقتصادي/ گرهي گشوده مي شود؟!

گروه اقتصادي الف،   3990517072 ۱۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

" هفته گشايش"؛ اين تعبيري است كه كارشناسان و رسانه ها درباره وعده سربسته رييس جمهور مبني بر گشايش اقتصادي در هفته آينده آن را به كار مي برند و همراه آن نيز گمانه هايي را مطرح مي كنند.

وعده سربسته روحاني درباره گشايش اقتصادي/ گرهي گشوده مي شود؟!

به گزارش الف  حسن روحاني روز چهارشنبه ١٥ مرداد در جلسه هيات دولت گفت: "در جلسه دیروز سران قوا تصمیمات و نتایج مهمی گرفته شد که پس از به نتیجه رسیدن در هفته آینده و موافقت مقام معظم رهبری اعلام می شود که گشایشی اقتصادی در کشور بوجود می آید"

هر چند در اين اظهارات سربسته روحاني اشاره اي به جزييات اين موضوع نشده بود اما اظهارات رييس مجلس ، در روز بعد مهر تاييدي بود بر خبري كه رييس جمهور از دستور كار جلسه اخير سران قوا داده بود.  

محمد باقر قاليباف روز پنجشنبه  در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، با اشاره به اولویت مجلس برای بهبود معیشت مردم در ماه‌های آینده، گفت: "ما بحث اقتصاد مردمی را به عنوان مهم‌ترین موضوع  در دستور کار داریم و با قوای دیگر این هماهنگی کامل هست که دست به دست هم دهیم  و مشکلات معیشتی و در حوزه مربوط به اشتغال و ثبات اقتصادی که یک ضرورت جدی است را حل و فصل کنیم.
"
وی افزود: "مهار کردن شرایطی که امروز واقعا شرایط قابل قبولی نیست و مردم را به زحمت انداخته و حتی در جاهایی مردم را به سختی انداخته است، اولویت ماست" 

قاليباف تصريح كرد : "طرح‌هایی در دستورکار است که خبرهای خوبی را در این زمینه در حوزه سامان‌بخشی اقتصاد، چه در حوزه بازار بورس، بازار ارز و چه در حوزه ریال و بازار پول، اولویت‌هایی است که مدنظر است و مطمئن هستم که آینده خوبی را پیش رو داریم، البته راه سختی هم پیش روی ماست"

با اين حال در سخنان رييس مجلس هم اشاره مستقيمي به طرح تدارك ديده شده براي وعده مورد نظر ديده نمي شود و همين امر هم طبيعتا رسانه ها و برخي كارشناسان اقتصادي را در اين زمينه به گمانه زني واداشت. 

برخي از برنامه دولت براي دادن سهام عدالت به جاماندگان اين سهام گفتند. برخي هم با استناد به اظهارات رييس دفتر رييس جمهور طبق معمول از گشايش ديپلماتيك در روابط خارجي و حتي پذيرش اف اي تي اف گفتند! 

رییس دفتر رییس جمهور گفته بود: با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم، در ماه‌های پایانی تحریم قرار داریم.

واعظی همچنین با اشاره به تحریم‌ها نيز گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند زیرا هدف آنهایی که ما را تحریم کردند تسلیم شدن ایران طی ۳ الی ۴ ماه بود اما الان ۲.۵ سال گذشته است و ما در این مدت علاوه‌بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکایمان به خودمان نیز افزایش یافت. 

با اين حال برخي رسانه هاي اقتصادي در اين زمينه به  فروش اوراق ارزی با پایه نفت و یا همان پیش فروش نفت ااشاره مي كنند كه بر اساس آن دولت نفت دو سال آتی را به مردم می فروشد و در تاریخ سررسید با نرخ دلار روز و قیمت نفت روز اقدام به بازپرداخت به مردم می‌کند؛ نكته اي كه به اعتقاد اين رسانه ها هر چند ممكن است اقدام مثبتي تلقي شود اما در اينكه گشايش بزرگي باشد ترديد وجود دارد.

با توجه به مجموعه اظهارات رييس جمهور و رييس مجلس به نظر مي رسد طرح دولت فارغ از جزييات آن مشاركت دادن مردم و سهيم كردن آنان در فعاليت هاي اقتصادي و دارايي هاي دولت باشد كه روند تدريجي آن در قالب عرضه هاي اوليه در بورس آغاز شده است و احتمالا قرار است در طرح جديد شدت بگيرد. موافقان اين گمانه به اين بخش از سخنان رييس جمهور استناد مي كنند:

"عرضه‌های اولیه در هفته آتی بسیار مهم است و از وزرای دولت تقاضا دارم که این مهم را انجام دهند که در یک عرضه ۶۲۰ و در عرضه دیگر ۷۶۳ میلیارد عرضه شد. از همه وزرا تقاضا می‌کنم عرضه‌های اولیه را انجام دهند و در هفته‌ای که گذشت در یک عرضه ۶۲۰ میلیارد و در یک عرضه ۷۶۳ میلیارد سهام عرضه شده مردم خریدند و باز هم این کار انجام می‌گیرد و ان‌شاءالله شاهد یک تحول و تحرک بسیار خوب در زمینه مسائل اقتصادی خواهیم بود"

در هر حال بايد تا روز موعود منتظر ماند و ديد كه دولت چگونه و با چه پيشنهادي مي خواهد گره از كار فروبسته معيشت مردم بگشايد؟!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۱۶۷۳۱۳:۳۷:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
تا 1400 با کرونا و رکود و بیکاری و تورم .
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۵۵۱۷۹۷۱۴:۵۷:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۷
قانون از کجا آورده ای را می خواهند بدون خط قرمز و با قاطعیت اجرایی کنند و به تعدیل اقتصادی و اجتماعی اقدام کنند و فاصله طبقاتی از فرش تا عرش را کم کنند ثروت در کشور بسیار است منتهی 50 درصد ثروت کشور در دست 4 درصد و 50 درصد دیگه در دست 96 درصد افراد است
ناشناس۱۵۵۲۱۰۹۲۱:۴۷:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
آقای قالیباف منتظر برخورد شما با ۴ درصدی ها که در شعارهای تبلیغاتی از آن بهره بردید هستیم
ناشناس۱۵۵۲۱۳۲۲۲:۰۴:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
4÷50=12.5برابر در مقابل 52 برابربا. پنجاه و دو صدم درصد
ناشناس۱۵۵۱۸۱۹۱۵:۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
تاسف بار تر از مسئولان و مدیرانی که با مردم و مخاطبان چنین برخورد می کنند برخی مردم و مخاطبانی هستند که هنوز این ادعاها را جدی می گیرند و روی ان مانور می دهند!
ناشناس۱۵۵۲۱۲۰۲۱:۵۶:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که در مجلس دهم تصویب شد و عده ای صاخب نفوذ جلوی اجرای انرا گرفتند در همین اول محلس یازدهم اجرایی کنید
ناشناس۱۵۵۱۸۲۱۱۵:۱۰:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
صد روز خیلی زیاد است. در سال هفتم در ده روز مشکلات را حل می کنیم!
ناشناس۱۵۵۱۸۳۵۱۵:۱۹:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
چین و روسیه می خواهند قطعنامه تحریم تسلیحاتی امریکا را در هفته آینده وتو کنند و از حالا سناریو نویسان مشاور به دنبال به جریان انداختن یک موج شکست تحریم امریکا و پیروزی هستند تا به این وسیله بلکه با وارد کردن شوکی به بازار جریان نمودارهای منفی را بر عکس کنند و چند ماه دیگر بلکه به موج دوم و نتیجه انتخابات امریکا برسند. یک امیدی مانند اعلام دلار 4200 تومنی جهانگیری دارند که بتوانند تمام مشکلات و مسایل اقتصادی را دور بزنند اما واقعیت بد اداره کردن اقتصاد در 16 سال اخیر و مسایلی همچون فساد اداری و مالی را نمی شود دور زد. اگر حتی همین هفته بر فرض تمام تحریمها برداشته شود و حتی چین و اروپا هم بر فرض محال صد میلیارد دلار هم در ایران سرمایه گذاری کنند تمام آن به خاطر سیستم فرسوده و معیوب اداری و مالی کشور بلعیده خواهد شد و فقط بدهکاری آن برای دهها سال بر روی کمر مردم اضافه خواهد شد.
ناشناس۱۵۵۱۸۷۶۱۵:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
این دست صحبت های مقامات سیاسی و اقتصاد ایران دقیقا نشان می دهد که چرا اصلا در این وضعیت بد معیشت هستیم. اصلا نه تنها اینکاره نیستند بلکه نشان می دهد که هیچ مشاور با دانش اقتصادی و بهداشتی و سیاسی هم کنار خود ندارند که اگر داشتند اعتقاد نداشتند که از شنبه مشکل کرونا حل می شود و از دوشنبه همه چیز عالی می شود و از چهار شنبه دلار 4200 تومن به هر اندازه و برای هر خریداری در بازار موجود است!
ناشناس۱۵۵۲۲۳۶۰۰:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۸
و از شنبه بنزین
ناشناس۱۵۵۲۳۲۲۰۷:۱۰:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۸
..چاره کار استیضاح ..
ناشناس۱۵۵۲۴۱۶۱۰:۲۸:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۸
احسنت به شرطي اينكه هركس ميادجوابگو باشه!همه بايدجوابگو باشن
ناشناس۱۵۵۱۹۴۲۱۷:۱۲:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
دوست دارد دیگران حتی مردم و رای دهندگانش هزینه سومدیریت و خسارت های دولتش را بدهند این یک‌ توهین بزرگ به شعور مردم است
ناشناس۱۵۵۱۹۵۲۱۷:۲۵:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
تنها راه نجات اقتصاد کشور ملی کردن تمامی ثروت ها و مالکیت های از حد یک سقف مشخص به بالا می باشد مثلا ملی کردن هرگونه ثروت و مالکیت بیش از ۵ میلیارد تومان به بالا جهت تعدیل اقتصادی و گسترش تولید و ایجاد تعادل اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی
سینا۱۵۵۲۱۸۱۲۲:۵۱:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
دوست عزیز، مسائل ساده و اولیه رو که دیگه نباید از اول دوره کنیم و راه اشتباه بریم. کلی از مشکلات ما به خاطر اجرایی نشدن درست خصوصی سازیهاست. خب فرض بفرمایید طبق پیشنهاد شما، تمامی کارخانه ها و کسب و کارهای عمده کشور دولتی شد، واقعا فکر میکنید "دولت" آنها را بهتر مدیریت خواهد کرد و درآمد حاصل را عادلانه تر توزیع میکند و فساد کمتر میشود؟ نظام مالیاتی درست و مبارزه با فساد افتصادی و اداری، راهکارهای بهتری هستند.
ناشناس۱۵۵۲۲۵۰۰۰:۲۳:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۸
قانون از کجا آورده ای برای ثروت های نامشروع و باد آورده حاصل از تلاطمات اقتصادی باید پس گرفته شود و الا تا ثریا میرود کج و فاصله طبقاتی از فرش تا عرش میشود از زمین تا لایتنهی
ناشناس۱۵۵۲۲۶۸۰۱:۰۰:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۸
با مصادره اموال امثال خيامي كفش ملي وغيره كه اول انقلاب اتفاق افتاد چه گلي به سرصنعت ملت زديم كه دو باره انجام بديم
ناشناس۱۵۵۲۶۳۶۱۴:۱۷:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۸
مصادره نشد به بخش خصوصی وابسته واگذار شد
ناشناس۱۵۵۲۸۶۶۲۰:۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۸
بنیاد مستضعفان بخوبی شرکت ها را تحت پوشش دارد
ناشناس۱۵۵۲۵۵۵۱۲:۴۲:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۸
اره کمونیستی و زوری که افراد تنبل و تن پروی مثل تو که نه تخصص دارند نه کاری بلدن و بیان اینجا چرت و پرت بگن
ناشناس۱۵۵۲۰۷۶۲۰:۵۷:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
به شما قول میدم دولت بعدی اگر بیاد و اوضاع رو درست نکنه (البته منظور از درست کردن اوضاع توزیع کوپن بین افرادی خاص نیست!) مردم منفجر میشن از خشم چون الان هر کی فقط امیدش به 1400 هست و اگر از رئیس جمهور بعد نا امید بشن سَرخوردگی و فشار و خشم مضاعف میشه مثل آتشفشان .. و رییس جمهور بعد فقط باید ناآرامی خنثی کنه.
ناشناس۱۵۵۲۳۳۸۰۸:۱۸:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۸
روحانی اعلام کرده در صورت موافقت رهبری با طرح هایشان برای اقتصاد گشایش حاصل میشود ظاهرا این آخر کار دولت قصد دارد همچون بنزین از رهبری هزینه کند
ناشناس۱۵۵۲۰۸۸۲۱:۰۹:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
تنها راه اصلاح سیاست خارجی بخصوص بهبود روابط با غرب و آمریکاست. حتی روسیه و چین هم نمی توانند خارج از اف ای تی اف با ایران مراودات تجاری داشته باشند.
ناشناس۱۵۵۲۲۴۶۰۰:۱۷:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱۸
حالا چرا این همه .. بازی! خب اگر خبر خوبی هست باید سریعا به این مردم زجرکشیده داد.شما که به اعیاد مذهبی خیلی اعتقاد دارید نمیخواهید شب عیدی خبر خوش دهید؟مگر اینکه خودتون هم مطمئن نیستید که این گشایش اقتصادی رخ میده یا نه.
ناشناس۱۵۵۱۶۸۲۱۳:۴۳:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
بیگی29۱۵۵۱۸۷۴۱۵:۵۵:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
فرض که این وعده عمل کند،گشایشی در مشکلات مردم حاصل نخواهد شد چون در ته صف قرار دارند از طرفی اگر مشکل معیشت حل شود ،مشکل دیگری را مطرح میکنند.
ناشناس۱۵۵۱۶۸۳۱۳:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
اقای محترم به جای این کارها که سرکوب اقتصادی با ان می کنید پول های سرگردان را ببر به کار تولید که تورم کم شود و جبران کسری بودجه
ناشناس۱۵۵۱۸۴۵۱۵:۲۵:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خبر خوشش فاینانس های بین چیت و ایران خبر خوشش است
ناشناس۱۵۵۱۶۹۷۱۳:۵۱:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
بورس به چه درد مردم میخوره شکم مردم خالیه
ناشناس۱۵۵۱۸۲۳۱۵:۱۱:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
یک ذره تولید و کاری هم که در جامعه میشد متوقف شد همه پول خود را به بورس و سایر واسطه گری ها و دلالی برده اند تا بخیال خود ره صد ساله را یکشبه بروند
ناشناس۱۵۵۱۸۲۹۱۵:۱۴:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
از حسن و اسحاق و محمود و خطه سمنان ملولیم زنو نابین
ناشناس۱۵۵۱۸۳۳۱۵:۱۹:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
در گام دوم انقلاب پس از انقلاب دون که تسخیر لانه جاسوسی بود انقلاب سوم که انقلاب اقتصادی است را با ملی کردن ثروت های کلان نامشروع با اجرای قانون از کجا اورده ای عنلی نماییم
حمید۱۵۵۲۰۸۱۲۱:۰۳:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
اگر بورس درست هدایت بشود . پول میره به تولید و اشتغالزایی بیشتر میشه و همه سود میبرند
ناشناس۱۵۵۱۶۹۹۱۳:۵۲:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
تعداد اندکی از جمعیت که عضو بورس هستند سهام میخرند بقیه جمعیت کشور هم تماشا میکنند گره شون باز میشه
ناشناس۱۵۵۱۸۴۱۱۵:۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
این طرز اعلام رانت اور است اگر طرحی دارید نیاید اینگونه بیان کنید الان عده زیادی از طریق رانت اطلاعاتی به ثروت های هنگفت دیگری می رسند
ناشناس۱۵۵۱۷۰۰۱۳:۵۲:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خسارت انفجار بیروت حداکثر 15 میلیارد دلار اما خسارت کرسنت زنگنه 53 میلیارد دلار و خسارت حذف کارت سوخت در عرض 5 سال حدود 100 میلیارد دلار و خسارت دلار جهانگیری 18 میلیارد دلار و خسارت برجام نافرجام بیش از 100 میلیارد دلار برآورد می شود.
معلم۱۵۵۱۹۴۵۱۷:۱۶:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خسارت برجام رفع تحریم بود.مردم را چی فرض کرده اید
ناشناس۱۵۵۲۴۷۱۱۱:۲۴:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۸
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۵۵۲۰۰۵۱۸:۴۴:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
بشکه های نفت را به قیمت بسیار ارزان در بورس عرضه کنید تا صاحبان ثروت های کلان به وسوسه بیفتند و بخرند و پس از مدتی سهام های نفتی کلان را مسدود و قانون از کجا آورده ای را در مورد ثروت های آنان اجرایی کنید
ناشناس۱۵۵۲۰۸۶۲۱:۰۵:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خسارت برنامه بی فایده هسته ای به همراه تحریمش چقدر است؟
ناشناس۱۵۵۲۴۷۲۱۱:۲۵:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۸
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۱۵۵۱۷۰۱۱۳:۵۲:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
یه ۷ تپه رو سر و سامون بده که ۴ ماهه حقوق نگرفتن گشایش اقتصادی پیشکش !
بانو۱۵۵۲۰۵۲۲۰:۱۳:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
فقط هفت تپه نیست.
ناشناس۱۵۵۱۷۰۵۱۳:۵۶:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
اگر در ایران، مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۵۵۱۸۲۲۱۵:۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
مدیر 《 کارآمد و سالم 》 علاج درد است
سرو۱۵۵۱۹۵۵۱۷:۲۸:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
مدیریت جهادی دقیقا یعنی چی؟
ناشناس۱۵۵۱۹۶۶۱۷:۳۳:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
مدیریت جهادی دیگه چیه؟
ناشناس۱۵۵۱۷۰۷۱۳:۵۷:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
ممکن است التهابات ارزی ما را لحظاتی دچار نگرانی کند اما جامعه ما سرشار از ثروت است.
ناشناس۱۵۵۱۷۲۳۱۴:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
اعتمادی به حرف دولت نیست
علی۱۵۵۱۷۴۴۱۴:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
دیگر حنای ایشان رنگی ندارد . اینقدر همه مدیران وعده داده اند که خسته شده ایم. فرصت زیادی را همه از دست داده اند .
ناشناس۱۵۵۲۰۵۱۲۰:۱۰:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
ایشان مانند کسی است که آب از سرش گذشته پس سعی میکند ملت را هم با خودش غرق کند
ناشناس۱۵۵۱۷۴۵۱۴:۲۹:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
من جای روحانی بودم توی این ۱ سال باقی مونده اصلا حرف نمیزدم .
ناشناس۱۵۵۱۸۰۵۱۵:۰۰:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
بهترین کار اینه که بخوابه توی خونه و بگه کرونا گرفتم . ۴ بار اگه بگه کرونا گرفتم این ۱ سال هم تموم شده و رفته پی کارش
ناشناس۱۵۵۱۹۰۲۱۶:۲۶:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
روزی نیست که در دور همی خانوادگی ، یادی نکنیم از شیخ حسن
ناشناس۱۵۵۲۴۹۳۱۱:۴۷:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۸
ذکر خیرش را می کنید
ناشناس۱۵۵۱۷۵۶۱۴:۳۹:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
من به شما قول میدم هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد
ناشناس۱۵۵۱۷۹۲۱۴:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
من به شما قول میدهم که اوضاع وحشتناکتر خواهد شد
ناشناس۱۵۵۱۸۸۷۱۶:۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
دقیقا
ناشناس۱۵۵۱۷۵۹۱۴:۴۳:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
احتمالا دلار میشه 50 هزار تومان که این گشایشی هست برای دولت و نه مردم
ناشناس۱۵۵۱۷۶۱۱۴:۴۳:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
وقتی با وجود اینهمه سرمایه های انسانی تحصیلکرده خبره جوان و با ایمان ، شورای نگهبان ، فقط و فقط و فقط روحانی و ۳ نفر دیگر را صالح و شایسته و واجد شرایط رئیس جمهور شدن میداند ! اوضاع میشود ، این !!!!!!!
ناشناس۱۵۵۱۷۶۳۱۴:۴۴:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
شیخ حسن گشایش نخواستیم توره حضرت عباس ولمون کن
ناشناس۱۵۵۱۷۶۴۱۴:۴۵:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
روحانی توانست مملکت را ۸۰ سال به عقب براند
ناشناس۱۵۵۱۷۷۵۱۴:۴۹:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
۶ ماهه از اونموقعی که کرونا اومده ظاهر نشده بین مردم !!! تکلیف رای مردم چه میشود ؟ تو را میشود رئیس جمهور خطاب کرد ؟ مقامات کشورهای دیگه همه بین مردمشون حضور میابن و حرف مردم رو گوش میدن .
میبدی۱۵۵۱۷۷۹۱۴:۵۰:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
از این دولت فقط وعده دیدیم و بس. اگر هم گشایشی باشه از خودشون نیست، از جیب مردمه
امین۱۵۵۱۷۸۲۱۴:۵۱:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
واقعا سادگی تا کی؟ بابا ۶ ۷ ساله این جماعت دارن دائما وعده میدن. تا چند سال باید وعده شنید و امیدوار بود؟
ناشناس۱۵۵۱۷۹۳۱۴:۵۵:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
یاد سورپرایز جهرمی افتادم بعد کلی انتظار اخرش دیدیم عجب سورپرایز مسخره ای
ناشناس۱۵۵۱۸۰۴۱۵:۰۰:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
آقا قضیه اینه که تا هفته آینده یه عالمه پول مالیات میگیرند از مغازه دارهایی که بر اثر کرونا آسبب دیده اند!!!!! وگرنه شق القمر نخواهد شد
ناشناس۱۵۵۱۸۰۶۱۵:۰۱:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
کمربندها را ببندید که گشایش در راه است، دلار قراره بشه پنج هزار تومن خخخخخ
ناشناس۱۵۵۱۸۳۱۱۵:۱۶:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
به زودی گشایشی ایجاد کنیم که مردم از ۴۵/۵۰۰ بی نیاز شن علی برکت الله
ناشناس۱۵۵۱۸۴۰۱۵:۲۲:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
چه شود ؟؟؟؟؟؟؟؟۸!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۵۱۸۴۲۱۵:۲۳:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۷
روحانی تا قیل از رئیس شدنش ، ۳۵ دقیقه هم سابقه کار اجرایی مفید نداشت .
علی۱۵۵۱۸۹۳۱۶:۱۴:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
گشایش از این بیشتر؟؟!!
ناشناس۱۵۵۱۸۹۵۱۶:۱۵:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
هفت سال خشکسالی داره بپایان میرسدباران وبرف درراه است نگران نباشید
ناشناس۱۵۵۱۹۰۰۱۶:۲۴:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
انشاله تا 100 روز آینده همچی خوب میشه. خخ
ناشناس۱۵۵۱۹۰۴۱۶:۲۸:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
این حرفها برای این است که چند روزی جلوی افزایش قیمت دلار گرفته شود و گرنه گشایشی در کار نیست
بازنشسته۱۵۵۱۹۰۶۱۶:۳۱:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
واسه ما حقوق بگیران ثابت بورس به چه دردی میخوره ومیخوادچه گشایشی انجام بده هرموقع قیمت دلارکاهش وقدرت پول ملی افزایش یافت مردم میتونن امیدوارباشن تازه اگراینبار هم مثل همتی فقط حرف نزنن
شهروند۱۵۵۱۹۰۷۱۶:۳۲:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
حسن کیلیدسازومجموعه وزرای اشرافی هنری جزاتلاف بیت المال ندارندعلی برکت الله! بیچاره رعیت
ناشناس۱۵۵۱۹۰۸۱۶:۳۴:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
کمربند ها را ببندید که بدبختی سهمگین در راه است....
ناشناس۱۵۵۱۹۱۴۱۶:۳۹:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خ ا آخرو عاقبت مردم و بخیر کنه دوشنبه
ناشناس۱۵۵۱۹۱۷۱۶:۴۰:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
ایشون در این ۷سال حرف خیلی زده ولی عمل هرگز
ناشناس۱۵۵۱۹۲۷۱۶:۴۹:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
ارکان اقتصاد کشور متزلزل است ایشان رویا می بینند
ناشناس۱۵۵۱۹۲۸۱۶:۵۲:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
حتی اگر تولید داخلی بالا رود تا زمانی که موانع تجارت بین المللی مرتفع نشده باشد مشکلی حل نمیشود. ارزش تولید زمانی است که بتوانیم مازاد نیاز را بفروشیم . مثل تولید نفت که الان بدلیل تحریم فایده چندانی ندارد کالا های دیگر هم همین طور هستند
سید۱۵۵۱۹۶۲۱۷:۳۱:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
سلام اگه فکر می کنید سه ماه دیگه با رفتن ترامپ دوباره بخوربخور و گشایش براتون میشه اشتباه می کنید. با پول نفت نمیشه برای همیشه فسادها را مخفی و ماست مالی کرد.
ناشناس۱۵۵۱۹۷۱۱۷:۴۳:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۷
شما جیب ملت رو نزن ! نمیخواد چیزی رو گشاد کنی!
ناشناس۱۵۵۱۹۹۰۱۸:۲۳:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
فقط وعده پوچ و توخالی..تو خالی تر از قبل..
ناشناس۱۵۵۲۰۰۴۱۸:۴۳:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
وعده ای که قرار نیست مانند صدها وعده قبلی هرگز عملی شود دیگر سربسته و سرباز ندارد .
ناشناس۱۵۵۲۰۱۱۱۹:۰۵:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
قطعا بد.. تر از. امروز خواهیم شد اگه یه چرخی تو وعده های مسئولین بزنید می بینید که همشون بر عکس از آب در اومدند حتی یه وعده عملی شده وجود نداره گفتنددلار ارزون میشه تا بیست و پنج هزار تومان هم رفت. گفتند تحریم برداشته میشه بد تر شد گفتند تولید داخل تقویت میشه با واردات بی رویه اجناس بنجل تولید داخل کلا محو شد و..
علی 671۱۵۵۲۰۱۴۱۹:۰۸:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۷
روحانی خودش می داند که آب از آب نکان نخواهد خورد .این کلام برای رای دادن به وزیر معرفی شده است و همش دروغ است می خواهد وزیرش رای بالایی بیاورد بگوید من در بین مردم هنوز خاطر خوا ه دارم و گرنه خبری نخواهد شد .عین بقیه وعده ها این هم دروغ است .
ناشناس۱۵۵۲۰۲۱۱۹:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۷
روحانی یه ذره از خدا بترس
ناشناس۱۵۵۲۰۲۵۱۹:۲۲:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
من موندم که این شورا ، توی وجود این بابا چه چیز خاصی دید که اینو تائید صلاحیت کرد ؟!!!
ناشناس۱۵۵۲۰۴۴۱۹:۵۲:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
قطعا گشوده می شود عین همه حرفایی که در گذشته زد!
ناشناس۱۵۵۲۰۵۵۲۰:۱۹:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
جالبه بدونید مساحت ایران 1درصد از مساحت جهان است و جمعیت ایران 1درصد از جمعیت جهان است و منابع ایران 9درصد از منابع جهان است و رفاه و شادی ایرانیان باید 900 برابر سایر کشورها باشد اما...
ناشناس۱۵۵۲۱۲۸۲۲:۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
۹۰۰ برابر درست نیست ۹۰۰ درصد یا ۹ برابر
ناشناس۱۵۵۲۰۷۸۲۰:۵۹:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
تا14000
ناشناس۱۵۵۲۰۹۷۲۱:۱۵:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
اینا همه پروپاگاندای تبلیغاتی است خیری ازاین مسئولین بلندنخواهدشد،
ناشناس۱۵۵۲۱۰۱۲۱:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
دولت عمده بار تحریم رو انداخته روی دوش مردم و هی پول چاپ میکنه بجای اینکه هزینه هاش رو کم کنه و جلوی اختلاسها و رانتها گرفته بشه.
اکبر۱۵۵۲۱۱۸۲۱:۵۳:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خداوکیلی در دنیا بی نظیرند مسئولین .. ما. اینجور حرف زدن بیشتر به ابهامات در فضای اقتصاد و کسب و کار می افزاید. یعنی چه که به زودی خبری می‌شود. صبر کنین و مثل بقیه مردم عاقل و مانند سایر سیاستمداران .. کاربلد هروقت کاری کردید صاف و پوست کنده بگویید نه اینکه وعده ..صد تا یک غاز بدهید. البته مردم منتظر چیز خاصی نیستند و دوران معجزات هم گذشته است.
ناشناس۱۵۵۲۱۲۱۲۱:۵۶:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
نه بابا اشتباه فکر نکنید منظورش از گشایش بازگشایی قهوه خونه ها و رستورانها و مجالس و هرچه که الان محدودیت داره
ناشناس۱۵۵۲۱۷۷۲۲:۴۸:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
لابد ارزی را که بردید بالا و سودش را دولت برد حالا می خواهید بیاورید پایین . ولی بدان قیمت اجناسی که بالا رفت پایین بیا نیست با این مدیریت .. دولت .
ناشناس۱۵۵۲۱۹۹۲۳:۱۵:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
معلوم نيست چه كاري مي خواهند انجام دهند كه روحاني جدا وعده ميدهد وقاليباف جدا فقط مانده آقاي رييسي هم بيايد وعده گشايش بدهدوعده هايي كه معمولا گرهي از مردم باز نمي كند ولي باري را بردوش ملت ميگذارند تا كنون ..
دلارام۱۵۵۲۲۴۰۰۰:۰۸:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۸
شاید کره جنوبی پول نفت ما رو میده ویک بانک خارجی هم پول بلوکه داشتیم پول ایران آزاد میشه ووام صندوق جهانی ۵۰ م دلارمیاد وشاید هم قراردادباچین نهایی شده و دلار و یوان به کشور سرازیر میشه.شایدهم سهمیه بنزین ونفت هرایرانی میاد توکارتش باقیمت فوب خلیج فارس.قالیباف به دادمردم خواهد رسید
ناشناس۱۵۵۲۶۰۰۱۳:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۸
فقطِ فقطِ فقط به خداوند متعال توکل و امید داشته باش و نه هیچ بنده سیاست پیشه ای .
ناشناس۱۵۵۲۲۵۴۰۰:۳۲:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱۸
قرار کوپن برگرده البته با شمایل هوشمندش البته بدون چیپ
ناشناس۱۵۵۲۲۶۴۰۰:۵۲:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۸
هنوز جای درد گشایش قبلی خوب نشده بیخیال ..
ناشناس۱۵۵۲۳۱۲۰۶:۳۳:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۸
گشايش اقتصادي بايد براي همه اقشار اتفاق بيفتد ازدواج جوان،بيكاري،گراني،فساد ..، مشكلات كارخانه هاي توليدي مانند هپكو وهفت تپه كه زيادند و ارزش پول ملي كه رفع آنها ميتواند گشايش اقتصادي براي مردم ملموس باشد
ناشناس۱۵۵۲۴۳۹۱۰:۴۰:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۸
نه دیگه، شما چون یک واحد 50 متری در سرخه حصار دارید ثروتمند هستید و شامل گشایش( افزایش یارانه به 50 هزار تومان و گرفتن کارت هوشمند بدون تراشه ی کوپن که ماهیانه نیم کیلو برنج اعلای هندی و چای اعلای انگلیسی و روغن اصل پالم و پنیر گچی شرکت بزرگ ژاله از دولت محترم نیستید. ) فقط پابرهنه ها تو طرح گشایش هستند
ناشناس۱۵۵۲۳۳۷۰۸:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۸
دروغ عیده؟
ناشناس۱۵۵۲۴۷۹۱۱:۳۵:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱۸
هر کس هر موقع برای رفع مشکلات این مردم کاری کند خدا پدرشو بیامرزه ومردم واقعا قدر دانش هستند مردم واقعا دیگه نمیتونن تحمل کنند دارن کم میارن
مهدی۱۵۵۲۶۰۷۱۳:۳۸:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۸
با شناختی که از آقای روحانی دارم به نظر میرسه منظورشون گشایش اقتصادی از دیدگاه خودشونه نه مردم! احتمالا از دیدگاه مردم اصلا گشایش نباشه.
لیلا۱۵۵۲۷۲۷۱۶:۵۸:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۸
شوخی جدید ...
حسن۱۵۵۲۷۹۱۱۸:۳۶:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۸
خدایا ما رو از حسن کلید و این دولت راحت بنما.بهترین خبر خوش همینه
حسین رفعتی نسب۱۵۵۲۹۶۴۲۲:۱۵:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۸
خدا به خیر کند آقای دکتر روحانی مجددا دست به کلید شد.حتما یک راه حلی پیدا شده که در این یک سال آخر عمر دولت برادر محترم رییس جمهور و بردار محترم معاون اول و دختر محترم فلان وزیر بتوانند از یک رانت جدید استفاده نمایند و مجددا میلیون میلیون دلار به جیب بزنند وگرنه کدام راه حل وجود دارد که قبلا به فکرشان نرسیده باشد. حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است و قرار است با قیمت دلار و بالا و پایین بردن قیمت چیزی یک سوراخ دعایی پیدا کنند تا در این یک سال آخر سرشان بی کلاه نمانده باشد.
ناشناس۱۵۵۳۱۵۹۰۷:۴۲:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۹
یک بار گشایش ایجاد کرد برای هفت پشت ما بس است نخواستیم گشایش های روحانی را
ناشناس۱۵۵۳۲۱۲۰۸:۴۷:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۹
رییس دفتر رییس جمهور گفته بود: با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم، در ماه‌های پایانی تحریم قرار داریم. ما که هر پیامی از امریکا دریافت می کنیم افزایش فشار است . نمی دانم رئیس دفتر رئیس جمهور این پیام رو تو خواب دیدند یا تو کره ماه! حتی دمکراتها هم اعلام کرده اند در صورت پیروزی در انتخابات با شرایط قبل به برجام نمی گردند.
ناشناس۱۵۵۳۶۶۰۱۲:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۹
روحانی شما دیگه وعده نده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین