روحانی: زندگی مردم در حد ضرورت به خوبی اداره شد/ صادرکنندگان در ده روز اخیر ۲.۵ میلیارد دلار ارز را بازگرداندند

گروه سیاسی الف،   3990508055 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس جمهوری گفت: در دو سال و چند ماه اخیر روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما اساس کشور و نظام و چارچوب اقتصاد کشور و زندگی مردم در حداقل نیاز مردم و ضرورت مردم به خوبی اداره شده است. امروز کالای اساسی به فور در اختیار مردم است. البته در کنار وفور ما علاقمند به یک قیمت متعادل بودیم که باید در این زمینه اقدامات بیشتری را انجام دهیم.

روحانی: زندگی مردم در حد ضرورت به خوبی اداره شد/ صادرکنندگان در ده روز اخیر ۲.۵ میلیارد دلار ارز را بازگرداندند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: این روزها، روزهای پربرکتی است که پیش رو داریم و همه این ایام و روزها که ما را در مسیر حق و حقیقت دعوت می کند امیدواری و اعتماد و توانمندی ما را افزونتر می‌کند.

وی افزود: ما باید از شب عرفه و روز عرفه برای قدرت روحی بیشتر خود استمداد بطلبیم مخصوصا جملات دعای معروف امام حسین (ع) در بیابان عرفات و دعایی که معمولا مومنین و معتقدین در روز عرفه آن را مرور می‌کنند و از آن استفاده و بهره‌برداری می‌کنند.  

رییس جمهوری با بیان اینکه دعای عرفه مجموعه ای از معارف اسلامی است، افزود: در این ایام ضمن این که ما مراسم را گرامی می‌داریم باید در شرایط امروز به پروتکل‌های بهداشتی توجه کنیم. ‌صبح امروز وزیر بهداشت نامه‌ای فرستاده که خواسته در روز عید قربان که معمولا برادران اهل سنت مراسم مفصل‌تری برقرار می کنند البته شیعیان هم همین مراسم را دارند همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و گرنه دو مرتبه در مسیر شیوع این بیماری قرار می گیریم و مشکلات برای مردم و کادردرمانی دو چندان می‌شود.

روحانی ادامه داد: امسال حاجیان ما موفق نیستند که از مراسم عرفه در بیابان عرفات استفاده کنند و جزو اتفاقات نادری است که در تاریخ اسلام رخ داده است.  کمتر ما شاهد چنین سالی بودیم که حاجیان و آنهایی که عاشق خانه خدا بودند، وظیفه دینی خود را انجام دهند امسال به دلیل شیوع این بیماری موفق نیستند و انشاءالله در منزل خود نورانیت را به دل های خود با مناجات و راز و نیاز با خداوند بر می گردانند.

وی گفت: اساس این ایام و روزهایی که خداوند برای ما مقرر کرده است حالا عید مسلمان‌ها و  وحدت مسلمان‌ها و روز نزدیکی با خداوند است که به تعبیر بعضی از علما می‌گویند عرفه روز آشتی با خداوند است و توبه حضرت آدم هم روز همین عرفه بود که پذیرفته شد.  

دشمن فکر می‌کرد می‌تواند ظرف چند ماه اقتصاد ‌ایران را به هم بریزد

رییس جمهوری اضافه کرد: این ایام ایامی است که در برابر همه توطئه‌هایی که علیه مردم و کشور ما بدخواهان طراحی کردند توانمندتر و قوی‌تر می‌شویم.  اولین طراحی آنها برای اقتصاد ما بود که می خواستند اقتصاد ما را بهم بریزند و مردم را در فشار اقتصادی قرار دهند و اساسا ارکان اقتصاد ما باقی نماند و نتواند ادامه دهد. آنها به فکر این بودند که ما تورم‌های سه رقمی و رشد اقتصادی منفی دو رقمی داریم و به فکر اینها بودند و فکر می کردند ظرف چند ماه می‌توانند اوضاع اقتصادی را بهم بریزند.  

روحانی افزود: ما در این دوسال و چند ماه روزهای سختی را پشت سرگذراندیم و برای مردم هم روزهای راحتی نبود و روزهای مشکلی بود اما به لطف خدا اساس کشور و نظام و چارچوب اقتصاد کشور و زندگی مردم در حداقل نیاز مردم و ضرورت مردم به خوبی اداره شده است. امروز کالای اساسی به فور در اختیار مردم است. البته در کنار وفور ما علاقمند به یک قیمت متعادل بودیم که باید در این زمینه اقدامات بیشتری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بخش تولید، ‌تولیدگران ما کار بسیار بزرگی را انجام دادند. یعنی تولیدگرانی که در صنایع مهم ما که امروز بخش بزرگی از صادرات غیرنفتی به آنها وابسته است کارهای بزرگی انجام دادند.  

روحانی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی فولاد و رشد ۴۹ درصدی آلومینیوم در مقایسه با سال گذشته اظهارداشت: در تمام صنایع مهم ما تولیدات افزایش پیدا کرده است یعنی دشمن نتوانسته کارخانه های بزرگ ما را تعطیل کند و حتی از سال گذشته کارخانه ها بیشتر کار می کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه کارخانه‌های ما حتی از پارسال بیشتر تولید کرده‌اند، اظهار داشت: صادرات غیرنفتی از نظر درآمدی ممکن است مقداری کاهش یافته باشد ولی از نظر وزنی افزایش یافته است. فولاد، مس، آلومنیوم و پتروشیمی بیشتری تولید می‌کنیم. تولید سر جای خود است. وقتی تولید و اشتغال است و تولید هم رو به افزایش است، صادرات هم رو به افزایش است.  

 افزایش ۶۳ درصدی صادرات به اوراسیا

وی ادامه داد: از زمان اجرایی شدن قرارداد ایران با اوراسیا تا اواخر خرداد ماه، ۶۳ درصد صادرات ایران به کشورهای اوراسیا افزایش یافته است. علیرغم آنکه از اسفند کرونا را داشتیم و تاکنون با کرونا مواجه بوده‌ایم و مرزها عادی نیست، صادرات ایران افزایش یافته است.  

رییس‌جمهور با بیان اینکه دشمن در عرصه اقتصادی ما را زمین نزده و نتوانسته صادرات ما را متوقف کند، تصریح کرد: البته مشکلاتی هست که باید دست به دست هم بدهیم تا قابل حل باشد. بخشی قابل حل است و بخشی هم به خاطر تحریم و کرونا است اما با نظارت دقیق از تولید تا مصرف نهایی، از ثبت سفارش تا تخصیص و تامین ارز، از سفارش به کشوری که می‌دهیم تا وقتی کالا وارد بندر می‌شود و از گمرک ترخیص می‌یابد و وارد به انبار می‌شود، اگر آن را مانند سایه دنبال کنیم، مشکلی نیست.  

روحانی خاطرنشان کرد: از طریق سامانه الکترونیک می‌توان نظارت کرد و مانند سایه، کالا را دنبال کرد که چگونه کالا صادر شده، کالا وارد کشور شده و اکنون کالا کجاست و در بورس چقدر قیمت‌گذاری شده است.  

وی با بیان اینکه کاری که تولیدکنندگان بزرگ ما انجام دادند، کار بزرگی بوده است، خاطرنشان کرد: مردم بدانند در هفت سال گذشته تولید فولاد در تمام زنجیره نسبت به تاریخ قبل ایران دو برابر شده است. از تمام مراحل یعنی از معدن، کنسانتره، گندله، فولاد و آهن اسفنجی دو برابر شده است. در پتروشیمی هم تولیدات ما در این هفت سال دو برابر شده است. تولید ما ۵۶ میلیون در سال ۹۲ بوده که تا آخر سال به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

 صادرکنندگان در ده روز اخیر ۲.۵ میلیارد دلار ارز را بازگرداندند

رییس‌جمهور با بیان اینکه همه شرکت‌های ما به ویژه شرکت‌های مهم و بزرگ و آنهایی که ارز ما تامین می‌کنند، فعال هستند، ابراز داشت: در ۱۰ روز گذشته صادرکنندگان و شرکت‌های مقید که عمدتا فولاد و پتروشیمی‌ها هستند، ۲.۵ میلیارد دلار ارز را پس داده‌اند و بسیاری از آنها ارز را به درستی به سامانه نیما بازمی‌گردانند. البته اقلیتی هم هستند که متخلف بوده که باید براساس قانون با آنها برخورد شود.  

روحانی افزود: شاهد حرکت خوبی در کشور هستیم. باید نظارت را در سطح کلان و خرد اضافه کنیم. وزارت صمت و دادگستری وظیفه نظارت بر بازار را دارند تا مقررات، قانون و چارچوب‌های قیمتی اجرا شود.  

دشمن علاقمند به جنگ بین قوا و اختلاف شده بود اما از این توطئه هم عبور کردیم

وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر دشمن راه‌های دیگری را در پیش گرفته است، عنوان کرد: راه دیگر دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور است. اوایل امسال علیرغم کرونا، دشمن علاقه‌مند به جنگ بین قوا و اختلاف شده بود اما از این توطئه هم عبور کردیم. البته بیانات رهبری، دقت، سخنان و هدایت ایشان بر هر سه قوه نقش اساسی داشت.  

به گفته رئیس قوه مجریه، امروز شاهد آرامشی در کشور هستیم و هیچ کدام از قوا به دنبال حاشیه‌سازی نیستند. باید همدیگر را کمک و همکاری کنیم و اگر نکته‌ای هم می‌خواهند به ما گوشزد کنند، راه حل را هم پیش روی ما قرار دهند وگرنه نقد خالی دردی را دوا نمی‌کند

شایعه فروختن و وقف جنگل و کوه، بازی دشمن است/ انفال را نمی‌شود وقف کرد

روحانی با بیان اینکه دشمن راه سوم و ایجاد شایعات روزمره در میان مردم را در پیش گرفته، اظهار کرد : امروز می‌گویند کوه‌های ما را فروختند چگونه کوه‌ها را فروختند؟ بعد می‌گویند نه، کوه ها را وقف کردند. روز بعد گفتند جنگل‌ها را فروختند و بعد می‌گویند جنگل را وقف کردند. ایجاد ناراحتی و نگرانی در مردم دیگر چه بازی است؟  مگر می شود انفال، بیابان، مرتع، جنگل، کوه، دریا و اقیانوس را وقف کرد؟ اگر به این راحتی بود همه اقیانوس‌های عالم را وقف می کردیم و درآمدش را در راهی می‌دادیم.  

وی خاطرنشان کرد: اساس وقف، مالکیت اول باید باشد؛ وقتی مالک اول نیست نمی‌شود وقف کرد. در بعضی از وقف نامه‌ها کاغذ قدیمی‌ها از بین رفته و موریانه خورده گفته از کوه فلان تا کوه فلان، از این کوه تا آن کوه ۱۰۰ کیلومتر را در راه خدا وقف کرده است. مگر مال اوست؟ هر کس که احیا کرده با احیا مالک می‌شود.  

رییس جمهوری تاکید کرد: این شایعات را درست میکنند تا مردم را نگران کنند و هر روز مشکلی برای مردم به وجود بیاورند. یک روز می‌گویند یک جای کشور را فروختند بعد می‌گویند شرق کشور، سپس می‌گویند جزایر کشور را فروختند. از این شایعه درست کردن‌ دشمنان تعجب نمی‌کنم؛ تعجبم این است در این بحران و مشکلات چطور گوشی وجود دارد که این شایعات را بشنود در حالی که اساسی ندارد.

وی اضافه کرد: مسوولی جمله‌ای می‌گوید بعد مسوولی دیگر می‌آید یک کلمه‌اش را کم یا زیاد و با این کار مردم را نگران می‌کند. یکی می‌گوید اصلا می‌خواهند ماه محرم کل عزاداری را تعطیل کنند، آن یکی می‌گوید عزاداری خیلی وسیع‌تر از سالهای پیش برگزار می‌شود. یکی می‌گوید با برگزاری عزاداری، کرونا شایع می‌شود و آن دیگری می‌گوید سلامتی از بین می‌رود. جلوی این شایعات و این حرف های ناروا که متاسفانه میان شایعات برخی دوستان به این حرفها دامن می‌زنند.

برنامه‌های دینی پیش رو با رعایت پروتکل برگزار می‌شود

روحانی خاطرنشان کرد: همه برنامه‌های دینی از روز عرفه و عید قربان تا عید غدیر خم و ایام محرم الحرام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

رییس‌جمهوری ادامه داد:‌ پروتکل اگر می گوید اجتماع و تراکم جمعیت در یک جا نباید باشد، نباید چنین باشد. اگر می گوید استفاده از ماسک و رعایت فاصله باید باشد، مراعات شود. اگر پروتکل می گوید نوشیدنی نباید خورد باید به آن عمل کرد.  اگر طبق پروتکل روز عزا از ۲۰ روز، به سه یا چهار روز کاهش یابد باید گوش کرد و اگر گفته ساعت عزاداری  ۲ ساعت بیشتر نباشد، باید طبق آن انجام شود و همه باید مراعات کنند. الان مشخص است که عزاداری ماه محرم چگونه است و چند ساعت باید باشد.

روحانی تصریح کرد: به آنانی که می خواهند عزاداری تعطیل شود،  گفته می‌شود عزاداری تعطیل نمی‌شود. به آنانی که می‌خواهند از طریق عزاداری، عزاداری را زیر سوال قرار دهند و این عزاداری باعث بیشتر شدن موج بیماری شود  به آنها هم اجازه نمی‌دهیم.  

رییس جمهوری گفت:‌ عاشقان امام حسین (ع) و آنانی که امسال هم مشعل عزای امام حسین (ع) را روشن خواهند کرد و به پا خواهند داشت خودشان بیشتر از همه مواظبت و مراقبت می‌کنند تا واجب شرعی را رعایت کنند. همه آنان می دانند اگر کسی آلوده است مراعات نکرد و موجب آلودگی دیگری شد، هم حق الناس را زیر  پا گذاشته و هم دارای ضمان شرعی است. اینکه کسی مریضی خود را از خانواده و زن و بچه و همکاران پنهان می‌کند اینها ضمان شرعی دارد و خلاف مقررات شرعی و قانونی است.  

وزارتخانه‌های کشور و بهداشت برای کسانی که پروتکل را مراعات نمی کنند، مجازات تعیین کند

روحانی هشدار داد: حتی اگر لازم است برای کسانی که پروتکل را مراعات نمی‌کنند، مجازات تعیین شود. به وزارت کشور  و وزارت بهداشت هم گفتم برای مواردی که لازم است مجازات تعیین کنند. البته این را گفتیم اگر کسی وارد اداره می شود و پروتکل را رعایت نمی‌کند، او را راه ندهند یا او را برگردانند و برای او غیبت بزنند.

رییس‌جمهوری اضافه کرد: می توانیم برای متخلفان مجازات تعیین کنیم بنابراین به شایعات دامن نزنیم برابر آن بایستیم.  صدا و سیما و رسانه‌ها هم آگاهی مردم را آنقدر بالا ببرند که گوشی شنوای این مسائل نباشد.

متخلفان از پروتکل‌های بهداشتی مجازات می‌شوند

روحانی یادآور شد: اگر کارمند اداره‌ای وارد اداره‌ می‌شود و پروتکل‌ها را مراعات نکرده وی را برگردانند و برای وی غیبت بزنند این موارد مشخص شده ولی ما بالاتر از این هم می‌توانیم قدم‌های بعدی را برداریم و برای آنهایی که متخلف هستند، مجازات تعیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید به شایعات دامن زده شود، افزود: باید در برابر شایعات بایستیم، صدا و سیما و رسانه‌ها آگاهی مردم را آنقدر باید بالا ببرند که گوشی شنوای این مسائل نباشد.

روحانی افزود: دشمنان در مرحله دیگر کار دیگری را شروع کردند؛ در مجامع بین‌المللی قطعنامه‌ای علیه ما تصویب کردند و نگذارند ما به حقوقی که در توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ در زمینه پایان تحریم تسلیحاتی است، دست یابیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: از اینجا و آنجا گدایی می‌کنند به شرق و غرب می‌روند و در برابر این و آن خم می‌شوند و صبح تا شب مانند دلال از کاخ سفید راه افتادند از این کشور به آن کشور و با این تلفن و آن تلفن و تا امروز. الحمدالله هیچ موفقیتی به‌دست نیاورند. اگر هم روزی موفق شوند ما پاسخ بسیار قاطعی به آنها می‌دهیم. البته در حال حاضر کم کم به سمت یاس می‌روند.

وی با بیان اینکه اکنون دشمنان داستان دیگری را آغاز کرده اند گفت: آنها در آسمان بین‌المللی با گستاخی، شیطنت‌های خطرناک انجام می‌دهند. مگر می‌شود، ایکائو، شورای امنیت، سازمان ملل و کشورهای منطقه کجا هستند؟ کشورهایی که این تخلف در فضای آنها صورت گرفته و این پرواز به مقصد آنها بوده همه باید حرف بزنند.

روحانی تصریح کرد: مگر می‌شود در یک فضای کریدور آزاد بین‌المللی در یک روت مشخص هوانوردی یک جنگنده کنار هواپیمای مسافربری بیاید و مردم را در آسمان بترسانند. بدون تردید این تروریسم هوایی است. کسی که کنار یک هواپیمای مسافربری جنگنده می‌فرستد یک کار تروریستی هوایی انجام داده و به عنوان یک تروریست با آن برخورد شود. ایکائو، شورای امنیت و کشورها باید با آن برخورد کنند.

رییس جمهوری با تاکید بر این که این داستان‌ها از طرف آمریکا سابقه داشته است، گفت: یکبار دیگر هم در سال‌های پایانی جنگ در سال ۶۷ دیدیم که چطور هواپیمای مسافری ما به بهانه‌های واهی سرنگون کردند. از آنها این سابقه را داریم اما این که در فضای یک کشور دیگر مانند سوریه بیایند این غیرقابل قبول است.

روحانی گفت: این شیطنت‌ها و این بازی‌ها همه برای این است که در برابر ایران هر راهی رفتند شکست خوردند.

اگر فکر می کنید ملت ایران برابر شما تواضع می‌کند در اشتباه هستید

رییس جمهوری تاکید کرد: به سردمداران کاخ سفید می‌گوییم که یک راه بیشتر برابر ایران برای شما وجود ندارد و آن اجرای حق و قانون و توافق و مقررات و جبران خسارت‌هایی است که به مردم وارد کردید یعنی این که راه دومی شما ندارید. اگر فکر می‌کنید ملت ایران در برابر فشارها و شیطنت‌های شما تواضع خواهد کرد اشتباه کردید. اگر فکر می کنید ما از حقوق خودمان دست برمی داریم این گونه نیست و اگر فکر می کنید مردم ما مایوس می شوند مردم ما مایوس نمی شوند.

وی افزود: روحیه مردم در ماه رمضان قوی‌تر شد و همچنین این روحیه در فضای ماه ذی حجه و محرم قوی‌تر خواهد شد. راه ما ایستادگی، مقاومت، ‌ تولید، ‌ صادرات، نظارت و کمک به یکدیگر و مبارزه با آنهایی است که در شرایط سخت می‌خواهند سوء استفاده کنند.   

رییس جمهوری ادامه داد: از همه کسانی که در تولید تلاش می کنند، ‌کار مردم را تسهیل می کنند. این که ما دیروز در یک جلسه فضای مجازی دیدیم اقدامات بسیار خوبی در زمینه سلامت، مالیات، قبوض آب و برق و گاز، سفته الکترونیکی و شروع کسب و کار انجام شده که از ۷۲ روز تقلیل به ۳ روز پیدا کرده و در  ۴ استان اجرایی و عملیاتی می شود تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

000۱۵۴۱۴۴۱۱۱:۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۸
فقط بگید تا انتخابات بعدی چقدر مونده همین!!!!
ناشناس۱۵۴۲۰۴۰۱۵:۴۱:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۸
روحانی زندگی کدوم مردم رو میگه در حد ضرورت بخوبی اداره میشه؟ ______ احتمالاً مردم اسکاتلند رو میگه خدا به روز این مردم ایران دچارش کنه
ناشناس۱۵۴۱۴۵۱۱۱:۱۶:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۸
حرفهای این شخص، توهین به مردم است.
ناشناس۱۵۴۱۴۵۶۱۱:۱۷:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۸
هرچند شرایط اقتصادی سخت است ولی من از روحانی به علت اینکه اجناس ضروری در فروشگاه ها به وفور موجود است راضی هستم. البته امیدوارم یا دستمزد ها بالا رود یا قیمت ها کاهش یابد تا قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند
ناشناس۱۵۴۲۹۰۷۰۸:۵۰:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۹
ب وفور هست سودفروشگاههامیره توجیب خصولتی هاومافیاهاشون بفهم....
ناشناس۱۵۴۱۴۷۲۱۱:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۸
(کالای مورد نیاز وفور وجود دارد.) با چه قیمتی آقای روحانی منکر زحمات دولت شما نیستم خواهشا نمک روی زخم اکثریت مردم نپاشید
ناشناس۱۵۴۱۹۶۴۱۴:۵۳:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۸
کدوم زحمات مرد حسابی؟؟
ناشناس۱۵۴۱۹۷۸۱۵:۰۰:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۸
لطفاً فقط یک مورد از آن زحمات را بفرمایید تا ما هم بدانیم .
ناشناس۱۵۴۱۴۸۴۱۱:۲۶:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۸
تو بزرگترین کابوس زندگی هر ایرانی هستی
ناشناس۱۵۴۱۶۵۷۱۲:۲۲:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۸
دائماً در حال نمک پاشیدن به زخم مردم است . میشه ازتون استدعا کنم یک سال باقیمانده را حرف نزنید .
ناشناس۱۵۴۱۷۲۶۱۲:۵۱:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۸
جناب روحانى فقط در يك كلام شما و اطرافيانتون هم با حداقل ضروريات زندگى ايام مى گذرانيد؟؟ كه اگر اينطور نباشد كه نيست چه آخرتى براى خود رقم زده ايد!! تازه اين كلام را هم با منت بيان مى كنيد ما نمى دانيم اگر اين الطاف و بزرگوارى حضرتعالى و هيئت همراه اگر نبود بر سر ملت چه مى آمد هر روز كابينه تان را دور خود جمع ميكنيد و شوى تلويزيونى راه مى اندازيد كه چه شود؟؟؟
ناشناس۱۵۴۱۸۰۳۱۳:۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۸
خوب اداره شد؟!؟!؟!؟!؟!
ب۱۵۴۱۸۳۲۱۳:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۸
تو میتونی مث ما زندگی کنی راست میگی بیا اگه تونستی بسم الله
مهدی۱۵۴۱۸۶۰۱۳:۵۹:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۸
چقدر بدبخت شدیم که زندگی درحال اظطرار و ضرورت را لایق ما میدانند
ناشناس۱۵۴۱۸۶۲۱۳:۵۹:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۸
جناب آقای روحانی ، دولت تدبیر و امید در ۷ سال گذشته زندگی مردم را ( فوق العاده عالی و بی نهایت خوب و خوش و خرم ) اداره کرده است ، پس عاجزانه تقاضامندیم شکسته نفسی نفرمایید .
ناشناس۱۵۴۱۸۶۷۱۴:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۸
بله خوب اداره شد، با زدن جیب کارمند و کارگران بینوا، و با حقوق های ناچیز دادن به آن ها ولی هوای نجومی بگیران را داشتن و مدیران ارشد را خوب تامین کردن. بی خیال بقیه
ناشناس۱۵۴۱۹۶۸۱۴:۵۵:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۸
سلام دولت با۴۰۰تومن دادن وهزارتاوعده های دوروغ چطوری فهمیدن ملت به خوبی اداره شدشمامثل مااگرزندگی بتونی بکنی بسم الله
ناشناس۱۵۴۱۹۷۱۱۴:۵۵:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۸
قشنگ معلومه که بین مردم و در سطح انان زندگی میکنی که این حرفها رو میزنی. دمت گرم... راضییم ازت..تو هم از ما راضی باش!!!
ناشناس۱۵۴۲۰۰۷۱۵:۱۹:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۸
۷ سال سخت که از ۷ سال خشکسالی مصر باستان هم سخت تر بود داریم می گذرانیم گند زدیدی به اقتصاد اما ماشاالله رونق اختلاس زیاد بود
ناشناس۱۵۴۲۱۱۸۱۶:۲۴:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۸
4 سال اول مشکل خاصی نبود همون اقتصاد با بیماری مزمن با کمی آرامش و تورم پایین ولی 3 سال بعدی با تنش و تورم خیلی بالا در نتیجه ی تحریم و سوء مدیریت مدیران کشور
ناشناس۱۵۴۲۰۲۹۱۵:۳۳:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۸
وقتی این حرفها را می شنویم فکر می کنم اینها یعنی رئیس جمهور و وزیران و مدیران آنها تو کره ماه مسئولیت دارند نه در کره زمین و ایران.؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۵۴۲۰۵۲۱۵:۴۶:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۸
بسیار عالی 63%صادرات بیشتر شوده و63%مردم بدبخت تر شودن. یک تحریم میگن هرکاری دوست دارند انجام میدن ما قبل از دولت اقای روحانی هم تحریم بودیم ولی اوضاع این نبود .ما همیشه 4سال اول دولت اقتصاد درسته
ناشناس۱۵۴۲۱۲۵۱۶:۲۷:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۸
واقعیت ها را هم خودشان می دانند هم ما . طبیعی هست که ایشون این صحبت ها را بکنند اگر رئیس جمهور نبود خودش هم منتقد شرایط کنونی بود ولی در حال حاضر باید این صحبت ها را بکنند تا جو روانی از ین هم بدتر نشود
ناشناس۱۵۴۲۱۳۷۱۶:۳۳:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۸
با اين دورهمى روزانه كه شما با هيئت دولت ترتيب ميدين و از سيما خودتونو نشون ميدين معلومه چقدر دارين كار ميكنين لااقل كابينه رو آزاد بزار به كارشون برسن
آرین۱۵۴۲۱۸۸۱۷:۰۵:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۸
آقا فقط کی این دوره ریاستش تموم میشه به خدا خسته شدم
ناشناس۱۵۴۲۲۳۵۱۷:۴۳:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۸
حسن کافیه دیگه به خدا اگر تو حرف نزنی مملکت خودش بهتر اداره میشه. کسی که مجبورت نکرده که حرف بزنی
ناشناس۱۵۴۲۳۳۴۱۹:۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۸
آقای روحانی درباره سوئیس صحبت می کنه یا کشور خودمان.
علی۱۵۴۲۳۷۲۱۹:۴۳:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۸
جناب روحانی، میشه این حد ضرورت زندگی مردم را به حد ضرورت زندگی خودتان نزدیک کنید؟!!
ناشناس۱۵۴۲۴۷۱۲۱:۳۳:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۸
این از مدیریت کرونات که تا چند روز دیگه تبدیل به بحرانی غیر قابل کنترل میشه اون ازمدیریت اقتصادت که تو‌ بازار معلومه اینم از ادعات که کم‌نمیشه...
ناشناس۱۵۴۲۶۰۰۲۳:۲۱:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۸
رنجی که احمدی نژاد و روحانی به مردم ایران تحمیل کردند در تاریخ بی سابقه است زندگی طوری بر مردم سخت شده که اگر موتور یخچال خانواده ای بسوزد یا نیاز به عمل جراحی باشه احتمال اینکه دهک آن خانواده چند طبقه سقوط کنه خیلی زیاده
حسین۱۵۴۲۸۸۸۰۸:۳۱:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۹
(رییس جمهوری: این شایعات را درست میکنند تا مردم را نگران کنند..... تعجبم این است ...چطور گوشی وجود دارد که این شایعات را بشنود در حالی که اساسی ندارد) آقای روحانی همان گوشی که در انتخابات قبول کرد رقیب شما خیابانها را دو طرفه (زن و مرد) میکنه و دیوار میکشه.
هموطن۱۵۴۳۰۹۴۱۲:۱۵:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۹
وام یک میلیونی را پس گرفتید ؟؟
Jm۱۵۴۳۵۴۹۲۲:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۹
من حرفی ندارم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین