رئیسی: منابع کشور نباید در اختیار افراد بی‌صلاحیت قرار بگیرد/ عدم مدیریت قیمت‌ها موجب رنجش مردم شده است

گروه اجتماعی الف،   3990416078 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس قوه قضاییه گفت: بی انضباطی مالی به کشور آسیب می‌زند؛ نباید منابع کشور در اختیار افراد بی صلاحیتی قرار بگیرد که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

رئیسی: منابع کشور نباید در اختیار افراد بی‌صلاحیت قرار بگیرد/ عدم مدیریت قیمت‌ها موجب رنجش مردم شده است

به گزارش الف به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تشکر از زحمات همکاران دستگاه قضا بابت رسیدگی جهادی به پرونده‌های قضایی همزمان با شیوع کرونا گفت: تلاش همکاران دستگاه قضایی که با وجود شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن تلاش می‌کنند تا پرونده ‎های مردم به موقع رسیدگی شده و دچار اطاله دادرسی نشود قابل تقدیر است.

رییس قوه قضاییه رعایت مسائل بهداشتی در سراسر کشور و در جریان رسیدگی به این پرونده ‎ها را یک ضرورت دانسته و گفت: همکاران قضایی در سراسر کشور به نحوی اقدام کنند که هم کار مردم راه بیافتد و هم سلامتی مردم و کارکنان دستگاه قضا تامین شود. تامین سلامت مراجعه کنندگان و همکاران قضایی برای ما اولویت است و در این زمینه هر اقدامی که از جانب مرکز لازم باشد انجام خواهیم داد.

رییسی به شرایط اقتصادی این روز‌های کشور نیز اشاره کرده و گفت: آنچه که این روز‌ها موجب رنجش مردم شده عدم مدیریت بازار، عدم مدیریت قیمت ‎ها و نوسانات بازار است. اما این اولین کار دشمن نیست و بار‌ها دیده شده دشمن از طریق اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به دنبال دشمنی کردن است.

رییس قوه قضاییه افزود: برخی راه حل این مساله را در مذاکره با امریکا و اروپا می ‌دیدند، که البته برای همگان روشن شد که راه نادرستی است و باید به دستان پرتوان مردان و زنان این کشور دل بست. هیچ مشکلی نداریم الا اینکه راهکار آن در درون کشور وجود دارد و این همان اصلی است که رهبر معظم انقلاب در همه این سال‌ ها بر آن تاکید داشتند.

رییسی لازمه برون رفت از این شرایط و ایجاد ثبات اقتصادی در بازار را فعالیت جهادی دانسته و ادامه داد: این شرایط تلاش جدی و سریع را می‌ طلبد. وجود طرح‎ هایی برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی یک ضرورت است و تبیین این طرح ‌ها برای مردم از ضرورت‌ های بعدی است.

رییس قوه قضاییه گفتگو با مردم و نخبگان اقتصادی و دانشگاهی را شرط لازم موفقیت طرح ‎های اصلاح اقتصادی عنوان کرده و افزود: دولتمردان باید با مردم حرف بزنند؛ باید با نخبگان اقتصادی و دانشگاهی و صاحب نظران گفتگو کرد، هم سخن آن‌ها را شنید و هم با آن‌ها سخن گفت. اگر با مردم دقیق روشن و واضح سخن گفته شود و ابعاد این طرح ‎ها روشن شود، مردم در این رابطه با مسئولین و دولتمردان همراه و همگام خواهند شد.

رییسی یکی دیگر از ضرورت ‎های عبور از شرایط خاص اقتصادی را نیز برخورد با تخلف از ناحیه برخی واردکنندگان و صادرکنندگان دانسته و گفت: وارد کننده یا صادرکننده متخلف فرقی نمی‌‌کند هم برخورد با آن‌ها هم افشاء نام آن‌ها یک ضرورت است که مسئولین بانک مرکزی باید آن را دنبال کنند. مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند که دنبال معرفی صادرکنندگان متخلف هستند، اما من معتقدم واردکننده ‌ای که ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده هم باید معرفی شود.

رییس قوه قضاییه بی انظباطی مالی را عامل خسارت به کشور و ایجاد هزینه‎ های اضافی عنوان کرده و تاکید کرد: همه می ‌دانند که امروز دستگاه قضایی نسبت به معوقات بانکی تلاش ویژه‎ ای به کار گرفت و با همت همکاران ما هزاران میلیارد معوقه به نظام بانکی کشور بازگشت، اما همین معوقات با اخذ ضمانت‌ های لازم و پیگیری ضمانت‎ ها، می‌ توانست به معوقه مبدل نشود و زحمت ایجاد نکند.

رییسی افزود: دستگاه قضایی مصمم است که با همکاری بخش بانکی اجازه ندهد برخی افراد پولی بگیرند و تعهدات را انجام ندهند و بعد برای کشور مشکل ایجاد کنند. ولی از آن طرف هم دستگاه‎ های مسئول نباید اجازه دهند که اعتبارات به دست افرادی سپرده شود که یا صلاحیت و توانایی لازم برای انجام تعهدات را ندارند و یا تضمینات لازم را نمی‌ توانند بسپارند.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد خشونت آمیز دولت آمریکا و برخی دولت‌ های اروپایی با معترضین در این کشور‌ها پرداخته و گفت: شرایطی که در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی وجود دارد مایه ننگ برای دستگاه ‌هایی است که مدعی حقوق بشر و حقوق انسان هستند. این کشور‌ها با بازداشت ‌های پرتعداد و ضایع کردن حقوق اولیه و مسلم مردم کشور‌های مختلف به صورت روشن مشغول ضایع کردن حقوق انسان هستند، اما کسی دم بر نمی ‌آورد. حمایت از مردم عدالت خواه در آمریکا و اروپا وظیفه دستگاه ‌های مدافع حقوق بشر و حقوقدانان آزاد است و باید در دستور کار آن‌ ها قرار گیرد.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از این جلسه و در واکنش به تذکر یکی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه درباره برخی اظهارنظر‌های سیاسی پیرامون شرایط کشور گفت: در تمامی این سال‎ ها این ما مسئولان بوده ‎ایم که گره ایجاد کرده ‎ایم و در شرایط خاص آن جایگاه و شخصیتی که گره گشایی کرده تا مشکلات ساخته شده به دست مسئولان حل شود، رهبر معظم انقلاب بوده است. در این زمینه می‌ توان نمونه ‎های بسیار زیاد حتی در همین یکی دو سال اخیر را مثال زد. اینطور نشود که گره‎گشایی‎ ها نادیده گرفته شود و آن‌ها که مسئول ایجاد مشکلات و گره‎ ها بوده ‎اند، نقصان خود را متوجه آن جایگاهی کنند که همواره گره گشایی کرده است.

در این نشست آقای حاج محمدی رییس سازمان زندان ‎ها با اشاره به توافق صورت گرفته با بنیاد مستضعفان، از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای آزادی بیش از ۲۰۰۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد خبر داد و افزود: از مقام معظم رهبری بابت این استجازه و از مهندس فتاح بابت همراهی برای تامین این مبلغ و آزادی این محکومان تشکر می‌ کنیم چرا که هر چه محیط زندان گلستان بشود باز هم زندان پدیده ‎ای نامطلوب است.

وی با اشاره به افزایش کرونا در کشور کاهش جمعیت کیفری را یکی از راهکار‌های ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در زندان‌ ها عنوان کرده و افزود: سازمان زندان ‎ها این آمادگی را دارد که در صورت در نظر گرفتن ارفاقات مجدد قانونی برای زندانیان، با همکاری نهاد‌های مردمی، زندانیان آزاد شده و یا مرخصی رفته در جامعه رها نشوند و تحت اقدامات تربیتی و باز اجتماعی قرار گیرند تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

حجت الاسلام عبداللهی رییس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نیز با ارائه گزارشی از اقدامات نظارتی این مرکز درباره سلامت کارکنان قوه گفت: در هفته‎ های گذشته گزارشاتی به دست این مرکز رسید که برخی کارکنان و قضات دستگاه قضا در مقابل پرداخت کارت اعتباری، گوشی اپل و دیگر هدایا به بهانه هفته قوه قضاییه، ضمن رد این هدایا نسبت به برخورد با هدیه دهندگان اقدام کرده اند.

در این جلسه حجت الاسلام درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز به ارائه گزارشی از وضعیت بازار مسکن پرداخته و گفت: در حوزه مسکن برخی ترک فعل ‌ها در انجام تکالیف قانونی از سوی مسئولان ذی ربط در سال ‎های گذشته، از جمله بی توجهی به ساخت مسکن ارزان قیمت، بازسازی بافت فرسوده و راه اندازی سامانه‎ های قانونی، زمینه ساز شرایط کنونی این بازار است که سازمان بازرسی پیگرد ترک فعل ‎های صورت گرفته را در دستور کار خود قرار داده است.

رییس قوه قضاییه نیز در واکنش به این گزارش و گزارش برخی اعضا درباره حوادث اخیر کشور گفت: مدیری که مسئولیت داشت باید پاسخگو باشد و مورد مواخذه قرار بگیرد. نمی‌ توانیم همیشه منفعلانه برخورد کنیم تا باز هم یک مورد مشابه ساختمان پلاسکو شکل بگیرد. در زمینه حوادث مختلفی که در این مدت داشتیم و همه را اسم نمی‌ آورم، باید عوامل را شناسایی کنیم که آیا پیش بینی لازم، پیشگیری لازم و اقدام لازم را کرده اند؟

رییسی افزود: من این را به سازمان بازرسی، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و دادستان تهران هم گفته ام که سیاست دستگاه قضایی پیگیری و مواخذه مدیری است که مسئولیت قانونی و شرعی دارد که ببینیم کار را در زمان خودش انجام داده یا نه وگرنه هر روز باید به ما یک گزارش بدهند که این اتفاقات افتاد. باید نسبت به این قصور یا تقصیر خصوصا ترک فعل‌ ها حساس بود چرا که ما مواردی داریم که ترک فعل‌ ها قابل پیگیری قانونی است و بسیاری از ترک فعل ‌ها خسارتش از فعل ‌ها بیشتر است. مردم انتظار دارند که هر کس نسبت به مسئولیتش پاسخگو باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۱۱۸۸۱۲:۲۱:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۱۶
وقتي يك مسوول خودش بدون صلاحيت باشد امور را هم بدست افراد بي صلاحيت تر از خودش مي سپارد
ناشناس۱۵۱۱۲۰۱۱۲:۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۱۶
افراد فقط با رانت و پارتی..دلار میگیرند !!
ناشناس۱۵۱۱۲۰۵۱۲:۲۷:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۶
ریاست محترم قضایی شاهد برآن بودید که بیست سال از فرمان هشت ماده ای رهبر در خصوص مبارزه با فساد گذشت و هیچ یک از قوا در این سالها قدمی برنداشتند تا اینکه امروز مفسدین به راحتی پا بر گلوی محرومین و فقرا گذاشته اند و عامه ملت را به فقر و بی کاری کشانده اند. امروز که فرمان رهبری در امر حمایت قانونی از گزارشگران فساد صادر شده است چنانچه مجلس یازدهم بخواهد در تصویب قانون این موضوع تعلل و فساد نماید آنوقت این مجلس در مقابل مطالبه ملت و رهبری سر به نافرمانی گذاشته است و برای همیشه مجلس ناکارآمد بنظر ملت خواهد شد. مطالبه عمومی برآن است که کلیه مسئولینی که از اجرای فرمان هشت ماده ای رهبر قصور کردند به پای میز بازخواست و محاکمه کشانده شوند و یا حداقل برای همیشه از صدارت و مدیریت و ریاست عزل گردند. و تمام امید ملت برآن است تا قانون نظارت عمومی از باب حمایت از گزارشگران فساد حاکم شود تا امنیت به کشور باز گردد و دست مفسدین برای همیشه قطع شود.
ناشناس۱۵۱۱۳۹۴۱۴:۰۵:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۱۶
جناب رئیسی واکسن تمام این ویروسهای فساد نظارت مردمیست، حمایت از گزارشگران فساد است، شفافیت و منع تعارض منافع است. اما درمان درد کشور بدون جوان گرایی میسر نخواهد شد. در حالی که جنابعالی و رهبر ایران پرچم حمایت از گزارش گران فساد را بلند کردید فقط جوانان غیور و شجاع و مدیر و مدبر هستند که می توانند این پرچم را ایستاده نگه دارند. ریاست محترم قضایی تعلل ادامه دار نمایندگان مجلس در تصویب قانون حمایت از گزارشگران فساد بی توجهی به ملت است. در حالیکه ثروت کشور توسط ایادی فاسد در حال غارت و چپاول است هر لحظه تاخیر در تصویب این قانون مردمی که از فرمان و حکم رهبر برخوردار است اجحاف مضاعف به ملت و رهبر است. حمایت از سوت زنان فساد حمایت از کارگران بی کار، کودکان کار، مردم به فقر کشیده شده.. می باشد. مفسدان خیالشان راحت است که هیچ هزینه ای برای خیانت های ادامه دارشان نمی دهند چرا که نه کسی از گزارش گران فساد حمایت قانونی و حقوقی می کند و نه کسی را جرات بر افشای فساد می باشد و البته از حمایت یقه سفیدان .. زاده ها نیز برخوردارند. با این حال هر کسی فسادی را ببیند یا باید چشم بر فساد ببندد و یا باید بیکار و بی پناه شود و یا با فساد همراهی کند. جناب رئیسی کشورهای غربی وشرقی قرن هاست که این قانون را حاکم بر کشور داریشان کرده اند اما در کشور مدعی جمهوری و مدعی اسلام انقلابی مجلس و دولت بدون پاسخگویی در تصویب و اجرای این قانون تعلل .. .. می کنند.
ایران۱۵۱۱۶۲۰۱۶:۲۹:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۱۶
عجب
ناشناس۱۵۱۱۶۷۶۱۷:۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۱۶
رياست محترم قوه قضاييه راهي جزء تشديد مجازات مرتكبين مفاسد اقتصادي نيست بايد سه عامل اصلي كه موجب افزايش فسادها ميشوند را درست شناسايي نمود و راه صحيح مقابله با فسادهايي كه از اين سه عامل اصلي بوجود مي آيد را بكار برد ١- عامل اول بانكها و روسا و معاونان و مديراني هستند كه به لطايف الحيل و كلك و دغل به افراد وامهاي كلان بدون بازگشت پرداخت ميكنند ٢- مهاجرت و واقعيت تابعيتهاي مضاعف عاملي است براي فساد اقتصادي و انتقال منافع به كشورهاي ديگر در حال حاضر مقصد اصلي مفاسد اقتصادي كانادا ميباشد ٣- نبودن شفافيت و يا رسيدگي به گردشهاي مالي افراد در بانكها و يا خريدهاي كلان افراد حتما اگر فردي آپارتمان ٤٠ ميليارد توماني ميخرد و يا در لواسان ملك ١٥٠ ميليارد توماني ميسازد بايد مبدا پولهاي او و هزينه هايش رسيدگي شود با آرزوي موفقيت براي جناب رييسي و بازگشتن اميد به مردم ايران
ناشناس۱۵۱۱۷۰۱۱۷:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱۶
آیا رئیس جمهور پاسخگوست آیا وزرا و مدیران دولت پاسخگو هستند آیا مجلس پاسخگوست اگر اینها پاسخگو هستند پس چرا مفسدین شریان اقتصادی و مالی کشور را در دست گرفته اند. اگر رئیس جمهور در مسئولیتش بی کفایت بود نباید محاکمه شود اگر رییس دولت محاکمه نشود پس معاون و وزیر و مدیر هم قابل محاکمه نخواهند بود. ریشه تمام فسادها در کشور همین است که عده ای حاشیه امن دارند. در خبرها دیدیم رئیس دولت کره جنوبی به علت فساد با شرکت سامسونگ با دستبند ظرف یک روز بدون هیچ اطاله وقت راهی زندان شد اینجا که حکومت اسلامیست و جمهوریست چرا نباید این گونه باشد..
رضا۱۵۱۱۷۳۸۱۷:۴۴:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۱۶
آقای رییسی دوست دارم ،کاندیدبشی بهتم رای می دم؛فقط نمی دونم چرادرجلسه ی سران قوا قانونی برای شکست انحصارات قانونی که جامعه راشقه شقه کرده وهرکس به نفع خودچیزی مصوب کرده کاری نمی کنید؛ازتحصیل تااستخدام ،طبقه ای ورانتی وبی توجه به شایستگی شده ، .. من معلمم امادربرخی مدارس دولتی درکمال پررویی فرمی جلویت می گذارندکه مهم ترین بندامتیازآورمعلم بودن والدین است.یعنی این مدرسه خاص آقازاده های معلمان است.به چه حقی مدرسه ی دولتی را ملک طلق خودکرده اند؟این نتیجه مدیریت پوپولیستی است که هرکس برای خاموش کردن طبقات مردم امتیازات بی مورد طبقاتی به آنهامی دهدوهرروزبرعقده های اجتماعی می افزاید.
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۵۱۱۷۴۷۱۷:۵۱:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۱۶
.. ما از جناب رییسی می خواهیم قانون از کجا آورده ای را برای ثروت های کلان نامشروع و باد آورده را اجرایی فرمایند
ناشناس۱۵۱۱۸۱۸۱۹:۱۹:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱۶
این باید و نباید هارو ملت میدونن. مهم عمل و نتیجه است
ناشناس۱۵۱۱۸۲۵۱۹:۲۹:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۶
باید اینطور باشد نباید آن طور باشد - کل حرف مسئولین در ۴ دهه اخیر!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۱۱۹۶۰۲۲:۳۰:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۶
قوه قضائیه تا دیر نشده باید در مبارزه با احتکار مسکن و دلار و طلا طبق قانون ورود کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین