نقدی بر یک یادداشت شما بگویید به چه قیمتی ؟!

رضا وحیدی،   3990415070 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
شما بگویید به چه قیمتی ؟!

جناب آقای ناصر ايمانی، در يادداشتي که در الف منتشر شد به ادامه اعتراض مخالفان اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون ايراد گرفته است. استدلال اصلي ايشان تقريباً همان دليلی است كه تاجگردون و طرفداران وی در طول روزها و هفته های گذشته مطرح كرده اند. اينكه صلاحيت يا اعتبارنامه وی در مراحل مختلفی توسط نهادهای متفاوت تائيد شده پس ديگر نبايد معترضان به اعتراض خود ادامه دهند.

اما به استدلال آقای ايمانی از زوايای مختلفی می توان ايراد وارد كرد. از جمله آن كه:

* بدون شك تا به امروز هيچ يك از مخالفان اعتبارنامه تاجگردون، صلاحيت نهادهای امنيتی و اطلاعاتی را زير سوال نبرده اند. همگان اذعان دارند در طول چهار دهه گذشته انقلاب اسلامي، نهادهای امنيتی هميشه مدافعان و سربازان گمنام حمايت از مرزهای ايران و كيان نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران بوده اند و از اين بابت همگان مديون آنها هستيم. اما آيا اين امر به معنای اين است كه آنها معصوم می باشند و هرگز دچار اشتباه نشده يا نخواهند شد؟ آيا هميشه اطلاعات آنها كامل است؟ آيا تحليل آنها به خطا نمی رود؟

 آيا اعتراض به  يك مورد خاص و يك يا حتی چند تصميم آنها به منزله زير سوال بردن كليت آنهاست؟ اگر اين گونه باشد كه اصولاً هيچ اعتراض و انتقادی نبايد نسبت به هيچ نهاد و دستگاهی داشت.
بماند كه جناب آقای زاكانی به صراحت عنوان كرده اند يكی از نهادها به تخلفات آقای تاجگردون صحه گذاشته و آنها را تائيد كرده است.
 در اين باره اشاره به تصميم بنزينی كه توسط سران قوا سال گذشته گرفته شد حائز اهميت است. آيا آن تصميم كه منجر به تبعات و پيامدهای ناگواری شد نبايد نقد شود چرا كه به منزله زير سوال رفتن قوای سه گانه است؟ بدون شك هيچ فردی چنين تلقی از نقد به تصميم بنزينی نخواهد داشت.

*متاسفانه بايد گفت نگاه آقای ايمانی تجويز چشم پوشی بر وظيفه ای است كه هم شرع و هم قانون برعهده نمايندگان گذاشته است كه سرانجام و پايان آن تجويز مماشات  و ناديده گرفتن فساد است. اين همان نگاهی است كه منجر به مشكلات اساسی در طول دهه هاي گذشته براي جمهوری اسلامی شده است. فرض كنيد اگر چنين نگاهی بر تمامی نهادها و مسئولان حاكم باشد هرگز نبايد سراغ امثال طبری ها، حسين فريدون ها و ... رفت چرا كه ممكن است احياناً خدايی نكرده اعتبار قوه قضائيه يا قوه مجريه برای هميشه زير سوال می رفت. اما واقع امر و منطقي آن است بين آن فرد و كليت يك مجموعه بايد تمايز و تفكيك برقرار كرد.

* در وصيت نامه سياسی الهی امام رحمه الله عليه به صراحت درباره اعتبارنامه نمايندگان سخن گفته شده است. امام به عنوان بنيان گذار انقلاب بزرگ اسلامي می فرمايند:«... از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده می‌خواهم که اگر خدای‌نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد». در واقع بر مبناي وصيت نامه حضرت امام وظيفه نمايندگان است در هر مرحله ای كه متوجه شده اند عنصر نامطلوبی وارد مجلس شده با آن مقابله كنند. حتی اگر نهادهای ديگر ان قلت و ايرادی در اين باره وارد نكرده باشند.

* بر اساس آيين نامه داخلي مجلس، نمايندگان اين حق را دارا می باشند كه به اعتبارنامه منتخبان اعتراض كنند. اگر برداشت عدم اعتراض با اعتبارنامه ملاك عمل قرار بگيرد بالطبع بايد تمامی مواد مرتبط با اعتراض به اعتبارنامه منتخبان از آيين نامه داخلي مجلس حذف شوند؛ چرا كه بالاخره اعتراض به هر منتخبی به زعم اقای ايمانی مخالفت با نهادهای اطلاعاتی و امنيتی و شورای نگهبان است. به عبارتی ديگر بر اساس استدلال ايشان از آن جا كه در مراحل قبل صلاحيت منتخبان توسط نهادهای امنيتی و اطلاعاتی، شوراي نگهبان و كميسيون تحقيق مورد بررسی قرار گرفته ديگر هيچ اعتراضی نبايد صورت بگيرد.  اين در صورتی است كه آيين نامه در مواد مختلف به بررسی اعتبارنامه ها پرداخته و به صراحت عنوان مي كند: « اعتبارنامه هايی كه مورد اعتراض نمايندگان قرار گرفته حداكثر ظرف مدت پنج روز كاری توسط شعبه رسيدگی می شود. در صورتی كه نظر شعبه تائيد اعتبارنامه باشد، گزارش تائيد آن براي تصميم گيری به مجلس ارائه می شود».
بنابراين بايد گفت بر اساس قانون حرف نهايی را درباره اعتبارنامه تاجگردون، تمامی نمايندگان در صحن علنی خواهند زد اما اين رای بر اساس استدلال هايی است كه موافقان و مخالفان و جو مجلس خواهد بود.
بدون شك در اين موضوع عقلانيت و منطق و فضاسازی های تاجگردون و طرفدارنش(كه در ادامه به آن اشاره می شود) حكم می كند قوه قضائيه ورود كند چون پرونده برای بسته شدن بيش و پيش از يك رای سياسی به يك رای حقوقی و قضايی نياز دارد. اگر اين اتفاق رخ داد همگان در برابر آن تمكين خواهند كرد.

* غلامرضا تاجگردون و طرفداران وی در طول هفته های گذشته با انواع و اقسام ترفندها تلاش كردند مخالفان به اعتبارنامه اش را منفعل كنند و آنها را از پيمودن اين مسير بازدارند. زدن اتهام لرستيزی يكي از اين موارد است. نكته مهم آن است كه وي به صراحت مخالفان به اعتبارنامه اش را تهديد به افشاگری می كند. تاجگردون در بخشی از يكی مصاحبه های پرتعداد هفته گذشته خود می گويد:« شاید من شیشه کثیف باشم ولی شما هم دستمالتان تمیز نیست که بخواهید شیشه من را تمیز کنید. حواستان باشد».

فيلم گفته های ايشان در طول روزهای گذشته بارها در شبكه های اجتماعي منتشر شده است. اقای ايمانی! مردم از اين ده ثانيه فيلم چه برداشتی داشته يا خواهند داشت؟ او بارها منتقدان به اعتبارنامه اش را تهديد به افشاگری كرده است؟ اگر مخالفان در اين مقطع زمانی عقب نشينی كنند مردم چه تصوری خواهند داشت؟


به نظر شما سكوت در اين پرونده تا چه اندازه جائز است و به صلاح نظام جمهوری اسلامی و اعتماد افكار عمومی است؟

دیدگاه کاربران

جلالیان۱۵۰۹۴۴۲۱۲:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۱۵
اگر یک بار برای همیشه با امثال تاجگردونها برخورد نشود دیگر حرف مافیاها نخواهید شد
ناشناس۱۵۰۹۵۸۷۱۳:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۱۵
عیار مجلس در مبارزه با فساد باید معلوم شود
ناشناس۱۵۰۹۹۷۴۱۷:۲۷:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۵
بهتر است مجلس یازدهم دست از هیاهو و شلوغ بازی بردارد. مجلس محل تسویه حسابهای پوچ ، بچه گانه و جناحی نیست. مجلس محل کار برای مردم است. چیزی که مردم کمتر شاهد آن هستند.
ناشناس۱۵۰۹۹۹۰۱۷:۳۹:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۱۵
هیچ فضیلتی جز با سختی بدست نمی‌آید.
ناشناس۱۵۰۹۷۸۸۱۵:۴۱:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۱۵
من فرض نقص در ارزیابی توسط نهادهای ناظر را رد نمی کنم چه اینکه پیش از این نیز بسیاری از معتمدان نظام دچار مفاسد اقتصادی شده اند. اما از نظر من این برخورد سیاسی است کما اینکه اگر اکثریت مجلس همان مجلس قبلی بود شاید امروز اعتبارنامه شخص یا اشخاص دیگری مورد سوال بود.
ناشناس۱۵۱۰۰۰۶۱۷:۴۵:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۵
مجلس پس کی می خواهد به جهش تولید بپردازد؟
صادق۱۵۱۰۰۶۵۱۸:۲۰:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۱۵
احسنتم
ناشناس۱۵۱۰۲۱۱۲۰:۱۴:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۱۵
مطرح شدن مذاکره با آمریکا از سوی هر مسئول و دستگاهی که باشد خیانت به کشور محسوب شده و حکم وطن‌فروشی را دارد. راه‌حل مشکلات پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است.
رضا۱۵۱۰۲۴۹۲۰:۳۱:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۱۵
تخلفات تاجگردون اونقدر واضحه که حتی اگر این‌بار هم قصر در بره و به کارهای خودش ادامه بده باز هم باید منتظر روزی که عدالت اجرا میشه باشه. اما اینکه یک آدم فاسد بارها توسط نهادهای امنیتی تایید شده اتفاقا شاخص وجود فساد سیستماتیک است. این نهادها قصد نداشتن یک آدم فاسد رو تایید کنند بلکه در سیستم فعلی این کارها اصلا فساد به حساب نمیاد و برعکس کاملا هم قانونی به همین دلیل هم همیشه تایید میشه.
ناشناس۱۵۰۹۴۵۸۱۲:۵۷:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۱۵
نماینده فاسد باید از مجلس اخراج بشود.
ناشناس۱۵۰۹۵۹۸۱۳:۵۸:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۱۵
مملکت را آب برده وقت گرانبهای مجلس را چرا اینقدر بیهوده میگیرید اعتبار و صلاحیت هر فرد قبل از کاندیدا شدن باید مشخص گردد
هوشیار۱۵۰۹۷۸۲۱۵:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۱۵
طبق قانون صلاحیت هم قبل از انتخاب هستش هم بعد از انتخاب
ناشناس۱۵۰۹۹۸۱۱۷:۳۴:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۵
تاجگردون خار چشم چه کسانی است؟؟؟
رضا۱۵۱۰۴۵۴۲۳:۰۷:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۱۵
خارچشم ماخانواد ه شهدا ازاخرهم زیردست وپای ماله خواهدشد
ناشناس۱۵۰۹۹۸۵۱۷:۳۷:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱۵
نماینده های مجلس باید فاصله اجتماعی را رعایت کرده و ماسک بر صورت بزنند. این هزار بار. قالیباف باید جلوی ورود نماینده های بدون ماسک به مجلس را بگیرد.
ناشناس۱۵۱۰۲۱۹۲۰:۱۶:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۱۵
برای نجات کشور از این مخمصه باید همانند دهه 60 لیبرال‌ها را از صحنه مدیریت کشور حذف کرد و الا به اینها امید بستن سراب است.
صادق۱۵۱۰۰۶۶۱۸:۲۱:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۱۵
احسنت
ناشناس۱۵۰۹۴۵۹۱۲:۵۸:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱۵
رد اعتبارنامه تاجگردون از اوجب واجبات است.
ناشناس۱۵۰۹۶۲۴۱۴:۰۵:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۱۵
نه فقط تاجگردون. تمام فاسدهای رانت خواری که تو مجلس هستن باید اخراج بشن.
صادق۱۵۱۰۰۷۰۱۸:۲۴:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۵
احسنت
هوشیار۱۵۰۹۵۵۴۱۳:۳۹:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۱۵
با هیچ کس مماشات نکنید . مملکت ارث پدری کسی نیست
ناشناس۱۵۰۹۷۲۰۱۴:۵۹:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۱۵
از قوه قضاییه و مدعی العموم گله مندیم که به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده و برای نمایندگان مفسد اقتصادی رد صلاحیت شده دادگاه ویژه تشکیل نداده اند اینگونه است که نمایندگان دادای فساد جسارت پیدا کرده و با تبانی با دولت بسیاری از انها پستهای دولتی و در شرکت های زیر مجموعه دولت مشغول بکار شده اند
امیر۱۵۰۹۵۶۰۱۳:۴۱:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۱۵
این شیشه کثیف رو باید شکوند از پاک کردن گذشته
ناشناس۱۵۰۹۹۰۰۱۶:۵۱:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱۵
آقای تاجگردون از نظر ملت و تمام ارگانها تایید شده است.و انشاااله هم پیروز هستن
ناشناس۱۵۰۹۹۸۳۱۷:۳۴:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۱۵
دستمالهای کثیف را هم باید آتش زد.
علی۱۵۱۰۳۵۴۲۲:۰۹:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۱۵
دستمال‌های کثیف ونباید استفاده کرد مثل کرونا واگیردار فقط باید چال کرد
ناشناس۱۵۰۹۶۷۱۱۴:۲۹:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۱۵
به نظرم منتقد محترم مقاله آقای ایمانی را نخوانده . او از تاجگردون دفاع نمیکنه . بلکه معتقده مخالفان تاجگردون همه نهادها را زیر سوال نبرند و بگونه‌ای حرف نزنند که اگر به فرض مجلس به اعتبار نامه او رای مثبت داد. مجلس را غیر انقلابی و طرفدار فساد معرفی کنند
ناشناس۱۵۰۹۶۷۳۱۴:۲۹:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۵
حالا که نهادهای مسئول در تایید تاجگردون دچار اشتباه شده اند پس احتمال خطای آنها در بررسی ورد صلاحیت افرادی مثل مطهری صادقی وسلحشور هم بسیار زیاد است و لازم است مجددا بررسی شود .
ناشناس۱۵۰۹۷۰۱۱۴:۴۸:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۵
نظارت مردمی همگانی تنها راه نجات از فساد است. نظارت مردمی همگانی هم محقق نمی شود مگر اینکه برویم از کشورهایی که در این زمینه موفق هستند یاد بگیریم.
ناشناس۱۵۰۹۷۳۹۱۵:۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۵
سلام سایت محترم الف ، به راستی چند نماینده در این دوره مجلس همانند آقای تاجگردون داریم . آیا همه سالمند . اگر هستند که خدا را شکر . اگر نیستند راهکار چیست ؟
ناشناس۱۵۰۹۷۵۰۱۵:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۱۵
سلام شیشه کثیف و دستمال کثیف پس تایید میشود؟؟؟
ناشناس۱۵۰۹۸۰۶۱۵:۴۹:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۱۵
یعنی اینکه ایشون سر جهاز این مجلس هستند
ناشناس۱۵۰۹۸۲۰۱۶:۰۰:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۱۵
بس کنیدتاجگردون رو تایید کنید،چون ادم درستیست.افترا نزنید.
علی 671۱۵۰۹۸۶۴۱۶:۳۱:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۱۵
با این همه خلاف و پرونده که ایشان دارند و برملا شده چرا پس مجلس تکلیف را روشن نمی کند .مگر طبق قانون نباید در مجلس به رای گذاشته شود چرا این کار را نمی کنند وعوامل فساد را رسوا و تحویل قوه قضاییه نمی دهند .مردم منتظرند این عمل انقلابی فرزندان خودشان را ببینند تا امثال تاجگردون ها باورشان نشود که خیلی قدرتمند هستند و کسی با آنها چون کلفت هستند کاری ندارد و این میانه ضعیفان باید فنا شوند .
عطا۱۵۰۹۸۹۳۱۶:۴۷:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۱۵
خداییش اگه مشکل داره طبق وصیت امام (ره) نباید تایید بشه . واگر تایید شود این شبهه پیش میاد که بعضی نماینده ها از تهدیدش حساب برده باشند.
الف۱۵۰۹۹۲۱۱۷:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۱۵
به هیچ وجه طرفدار کسی نیستم، ولی الف جون این تاجگردون رو ولش کن . بچسب به باقی مشکلات. ممنون
شهروند۱۵۱۰۰۶۷۱۸:۲۳:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۱۵
سلام.. چقدر مجلسی ها وقت اضافه دارند . بابا کشور و مردم زیر آوار فقر ویرانی هست به آنها بپر دارید. ولکن زاکانی و تاجگردون را به فکر مردم باشید
صادق۱۵۱۰۰۶۸۱۸:۲۳:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۱۵
مجلس جای امثال زاکانی وشاکری ونجابت واینجورمردان پاک وانقلابی ست نه جای فاسدان وطاغیان.درودبردکترزاکانی خارچشم مفسدان
ناشناس۱۵۱۰۱۴۴۱۹:۱۱:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۵
آفرین برشما جناب وحیدی
اصفهان۱۵۱۰۱۷۹۱۹:۴۱:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۵
ای مردم وجدان کجاست ایمان وجدان تان را بر. بازی های سیاسی و تسویه حساب های خانوادگی را بر حق رای ۴۰ هزار نفر محروم گچساران و باشت فروختید مگه رای حق الناس نیست . حالا وجدان تان کجا می رود چرا بر طبل جرم ثابت نشده می کوبید وجدان تان کجاست.
ناشناس۱۵۱۰۴۴۵۲۳:۰۳:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۱۵
تاجگردون طبری دوم
حسین۱۵۱۰۴۸۴۲۳:۲۷:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۱۵
تا کنون که نتوانسته اند چیزی علیه تاجگردون اعلام کنند که محکمه پسند باشد و معلومه که غرض شخصی و سیاسی است
Sajjad۱۵۱۰۶۳۰۰۳:۴۰:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۱۶
گرچه به آقای ایمانی هنوزهم ارادتی داریم ومطالبشون روگاهی میخوانم/براساس عدالت وانصافی که ازشاکی بزرگوار آقای تاجگردون آموخته ام نه تنهاحق آقای ایمانی بلکه هرکسی میدانم که مخالف یاموافق مطلبی باشد اگرچه سطربه سطر این مطلب را باموافقت واحسنت مطالعه کردم درخصوص لرستیزی که بنی اسرائیلی ترین ومضحک ترین پاپوش عصرماست عرضی دارم : اگرلرستیزی به این معناست که آقای حسینی رئیس اسبق صندوق توسعه ، ماهیانه بیش از53میلیون دریافتی ناحق بگیرد وبااقساط بسیارناچیزوامی معادل 400میلیون بدون سود اخذکند ودخترخانمشان تمام آنچه بناحق خانواده اش اندوخته رابرداشتن سهم ناچیزشان ازسفره انقلاب برشمرد همه محرومینی که هم زمان باایشان ماهیانه زیر500هزارتومان دریافتی یادرآمدداشته اندوبرای دومیلیون وام به هرصندوقی سرزده انداماجواب ردگرفته اند+لرهای محروم مقیم استانهای غربی کشور ازیک کنار همه لرستیزند/ آقای تاجگردون تشت افتاده است بروخداروشکرکن که شاکیت اهل ناحق وپاپوش نیست وحرف ناحساب توکتش نمیره وگرنه ملت تاآخردنیارهات نمیکردند فسیرو فی الارض فنظروا ... : مثال ساده ترش آقای احمدی نژاده درقبال افشاگری های همین شاکی بوسعت وتوان رسانه ای یک دولت وکابینه علیه او اتهامات واهی وجعلی وبی اساس مطرح کردند چه شدچه نتایجی بدست آورد ؟ آخرش حق پیروز شد رحیمی به زندان رفت آقای کردان رای اعتمادنگرفت وباحوادثی که بعدا درخصوص دیگرمعاونین آقای احمدی نژاد رخ داد حقیقت مسائل روشن تر شدتخلفات نابحق آنهابوضوح برهمگان آشکارگردید زنده بادحق که پرچمش همیشه برافراشته ودراهتزازه
مصیب۱۵۱۰۶۶۱۰۶:۳۱:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۱۶
هیچ یک از شما شناختی از تاجگردون ندارید و نمی دانید که ایشان در طول این مدت چه خدمات خوبی به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد کرده است . کمی به دقت به موضوع اعتبار نامه ایشان نگاه کنید می‌بینید که نمی توان گفت همه هم و غم این آقایون مسیله تخلف هست و رد پای جناح بندی پیدا می شود . تاجگردون در طول این چند سال دقیقا به مانند یک فرشته نجات برای عقب مانده ترین استان کشور ظاهر شد و خیلی از محرومیت ها را در این استان رفع کرد. بترسید از اه مردمی که بعد از سالیان سال دیدند یکی پیدا شده که به دردشان می رسد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین