ابزاری محبوب برای پیدا کردن قیمت بازار

گزارش بازرگانی،   3990411028

اگر برای خرید گوشی و لپ‌تاپ و سایر کالاهای وارداتی سری به بازار بزنید، وضعیت را خواهید دید. شماری از مغازه‌ها به کل بسته هستند و جایی که زمانی یکی از شلوغ‌ترین پاساژ‌های پایتخت بود، در سکوت فرو رفته است. در حالی که با نگاه به چهره فروشنده‌ها سردرگمی و آشفتگی را حس خواهید کرد.

اگر از فروشنده‌ها دلیل سکوت و پایین بودن کرکره‌ها را بپرسید، می‌گویند تا قیمت دلار به ثبات نرسد و مشخص نشود که در چه قیمتی متوقف می‌شود، جنس خود را نمی‌فروشیم. از کجا معلوم به چه قیمتی سرجایش بگذاریم؟ البته شرکت‌های واردات گوشی و پخش هم در همین وضعیت قرار دارند.

طرف خریدار هم سردرگمی و ترس بیشتری حاکم هست. هر روز قیمت‌ها رشد می‌کنند و نگرانند که اگر امروز خرید نکنند باید فردا به قیمت بالاتری همان گوشی را بخرند. بودجه ای که پارسال می‌توانستند با آن یک گوشی بالارده خرید کنند، امسال تنها به خرید گوشی میان‌رده کفاف می‌دهد.

ولی آیا لازم هست برای خرید گوشی به پاساژ علاء‌الدین مراجعه کنید؟ یکی از ابزارهایی که در این مدت بین ایرانیان برای خرید بسیار محبوب شده است، موتور جست‌وجوی خرید ترب هست. ترب قیمت بیش از 5 میلیون کالا از قیمت گوشی گرفته تا قیمت لوازم خانگی و سوپرمارکتی را در بین هزاران فروشگاه اینترنتی دارای اینماد از سراسر کشور یکجا مقایسه می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که از فروشگاه با بهترین قیمت ، خرید آنلاین انجام دهید.

در این روزها محبوبیت ترب رو به افزایش است زیرا هم با شیوع کرونا و هم درپی افزایش تعداد فروشگاه های آنلاین و افزایش تمایل مردم برای خریدهای اینترنتی میزان جستجوها و استفاده مردم از ترب بیشتر شده است و تاکنون این برنامه بیش از یک میلیون بار توسط کاربران مختلف دانلود شده است.

علت دیگری که در ماه های اخیر بر تعداد فروشگاه های آنلاین افزوده شده است، شیوع ویروس کرونا می باشد. با شیوع این ویروس بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند تا از گسترش آن جلوگیری شود. مردم نیز با رعایت قوانین مربوط به قرنطینه خانگی و کاهش فاصله های اجتماعی از حضور در مکان های شلوغ خودداری می کنند. در نتیجه رکود اقتصادی و مشکلات مالی یکی از بزرگترین دغدغه های بازاریان در این روزها می باشد. در نتیجه این مشکلات، بسیاری از بازاریان به خرید و فروش آنلاین روی آورده اند و روز به روز بر تعداد این فروشگاه ها افزوده می شود. مردم نیز در مقایسه با گذشته بیشتر از دو برابر میزان خریدهای آنلاین خود را ارتقا داده اند.

علاوه بر امکان جست‌وجوی قیمت بر اساس نام محصول، از طریق دسته‌بندی محصولات نیز می‌توانید قیمت محصولات مورد نظر را پیدا کنید.

برای مثال از این لینک قیمت گوشی‌های سامسونگ را در بین فروشگاه‌های ترب می‌توانید ببینید.

یکی از امکانات جالب ترب، نمودارهای زمانی قیمت برای هر محصول در روزها و هفته‌های گذشته هست.به کمک این نمودارها می‌توانید کمترین قیمت و متوسط قیمت هر محصولی را در ماه‌های گذشته در بازار مشاهده کنید. در ترب علاوه بر قیمت 5 میلیون کالا، قیمت سکه و ارز را نیز می‌توانید در مراجع معتبر یکجا مقایسه کنید و از چک کردن سایت‌ها و کانال‌های متعدد بی نیاز شوید.

برای مثال در این لینک نمودار قیمت گوشی‌ شیائومی را در طی روزهای اخیر در بازار می‌بینید. مشاهده می‌کند که در چند روز اخیر چطور قیمت‌ گوشی در بازار رشد کرده است.

به دنبال گسترش فناوری اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی، امکانات و ابزارهای گوناگونی به بازار عرضه شده است که مردم می توانند در انجام امور خود از آنها استفاده کنند. شاید بعضی از کارها که در گذشته برای مردم بسیار زمان بر و انرژی زا بود با معرفی تکنولوژی های جدید و پیشرفته به سادگی انجام می شود.

یکی از توسعه هایی که در راستای پیشرفت تکنولوژی و گسترش کانال های ارتباطی حاصل شده است، تجارت الکترونیک می باشد. تجارت الکترونیک با هدف خرید و فروش و یا تبادل محصولات فیزیکی و غیرفیزیکی، خدمات و اطلاعات از طریق سازوکار اینترنتی ایجاد شده است.

با توسعه تجارت الکترونیک و افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی، مردم نیز با خرید و فروش مجازی بیشتر آشنا می شوند و گرایش آنها برای خرید غیرحضوری بیشتر می شود. با انجام خرید آنلاین مردم می توانند انواع مدل کالاهای مورد نیاز خود را به راحتی و در منزل مشاهده کنند و مزایا و معایب هریک را با هم مقایسه کنند. به دنبال استقبال مردم از خریدهای مجازی، صاحبان کسب و کارهای سنتی نیز به فکر تغییر و تحول در سبک کار خود هستند تا میزان فروش خود را افزایش دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین