راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی

گزارش بازرگانی،   3990407043

چند سالی است که ویدئو پروژکتورها راه خود را به خانه‌ها باز کرده‌اند و امروز می‌توان از آن‌ها به عنوان یک وسیله خانگی نیز یاد کرد. بیشترین استفاده این دستگاه در منازل، به کاربرد آن در ایجاد یک سینمای خانگی باز می‌گردد. اما ویدئو پروژکتورهای خانگی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ چه تفاوتی با هم نوع اداری خود دارند ؟ بهترین برندهای تولید کننده ویدئو پروژکتورهای خانگی کدامند ؟ این‌ها سوالاتی هستند که شرکت ایده آل گستر نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در این مقاله به آن‌ها پاسخ خواهد داد. اگر به دنبال یک راهنمای مناسب و جامع برای خرید ویدئو پروژکتور خانگی می‌باشید؛ چند دقیقه‌ای از وقت باارزش خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.

پیش از آنکه به بررسی ویژگی‌های یک ویدئو پروژکتور خانگی مناسب بپدازیم؛ بیایید با یک برند عالی در تولید این محصولات بیشتر آشنا شویم: شرکت پاناسونیک با تولید انواع ویدئو پروژکتورهای باکیفیت و البته بادوام خیلی زود توانست در این زمینه از رقیبان خود پیشی بگیرد و خود را به عنوان بهترین برند سازنده ویدئو پروژکتورهای اداری و خانگی مطرح کند.

برای تهیه ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک (https://www.idehal.org/products/category-video-projector)، شرکت ایده آل گستر با نزدیک به دو دهه سابقه در زمینه عرضه محصولات برند پاناسونیک در ایران، یک نام آشنا و البته قابل اعتماد در ارتباط با خرید محصولات این شرکت به شمار می‌رود. جهت اطمینان خاطر مشتریان و همچنین متعهد ماندن به خدمات پس از فروش شرکت پاناسونیک، کلیه محصولاتی که در ایده آل گستر عرضه می‌شوند؛ همراه با گارانتی معتبر یک ساله تقدیم خریداران می‌شود.

مشخصات یک ویدئو پروژکتور خانگی مناسب

برای اینکه بتوانید به بهترین انتخاب در این زمینه برسید؛ باید فاکتورها و ویژگی‌های مختلفی را در نظر گرفته و با آن‌ها به خوبی آشنا شوید. در ادامه به مهم‌ترین فاکتورها در زمینه خرید ویدئو پروژکتور خانگی خواهیم پرداخت:

روشنایی

روشنایی یا شدت  نور اولین و مهم‌ترین فاکتور در زمینه خرید یک ویدئو پروژکتور مناسب به شمار می‌رود. میزان روشنایی یک ویدئو پروژکتور با واحدی به نام انسی لومن سنجیده می‌شود. اگر به دنبال یک سینمای خانگی مناسب و با کیفیت می‌گردید؛ بهتر است روشنایی دستگاه ویدئو پروژکتور خود را بین 2000 تا 2500 آنسی لومن در نظر بگیرید.

به طبع و با توجه به ماهیت یک سینمای خانگی، شما به دنبال ویدئو پروژکتورهایی خواهید بود که کیفیت تصویرشان در نور پایین، در بهترین حالت قرار داشته باشد ( در هنگام تماشای فیلم و یا بازی‌های مهیج کامپیوتری، معمولا چراغ‌ها خاموش شده و روشنایی به کمترین میزان خود خواهد رسید ) .

کیفیت تصویر

یکی دیگر از فاکتورهای حیاتی و مهم در زمینه انتخاب یک ویدئو پروژکتور، کیفیت تصاویری است که روی پرده به نمایش در خواهند آمد. اساسا کیفیت تصویر یک صفحه نمایش را با دو عامل رزولوشن  و کنتراست مورد سنجش قرار می‌دهند:

رزولوشن همان تعداد پیکسل‌های تولید شده بر روی صفحه نمایش می‌باشد و آن را به صورت یک عبارت که از دو عدد مجزا تشکیل شده است؛  بیان می‌کنند. این دو عدد به ترتیب بیانگر تعداد پیکس‌های تولید شده در طول صفحه نمایش و تعداد پیکسل‌های موجود در عرض آن می‌باشند. برای مثال رزولوشن 720*1280 بیانگر این است که تصاویر در این صفحه نمایش به صورت HD به نمایش درخواهند آمد.

رزولوشنی که می‌توانید برای ویدئو پروژکتور خانگی خود در نظر داشته باشید 1080 ( FULL HD ) و یا 2160 ( 4K ) می‌باشند.

شاخص دیگری که در زمینه سنجش کیفیت تصاویر در ویدئو پروژکتورها مورد بررسی قرار می‌گیرد کنتراست است . کنتراست به معنی اختلاف میان سفیدترین و سیاه‌ترین تصویر تولید شده بر روی صفحه نمایش است. اگر خیلی علاقه‌ای به معنی دقیق این کلمه ندارید و صرفا به دنبال آن‌ هستید که بدانید چه کنتراستی برای یک ویدئو پروژکتور خانگی مناسب است؛ باید عرض کنیم که هر چه کنتراست بالاتر باشد؛ انتخاب بهتری برای یک سینمای خانگی خواهد بود.

بهترین اتصال برای یک ویدئو پروژکتور

برای اینکه دستگاه پایه ویدئو پروژکتور به منبع تصویر ( کامپیوتر ، کنسول بازی و یا موبایل و تبلت ) وصل شود؛ احتیاج به یک راه اتصالی خواهید داشت. در ویدئو پروژکتورهای جدید، می‌توان از طریق کابل  HDMI ، دانگل USB و کابل VGA اتصال میان منبع تصویر و دستگاه ویدئو پروژکتور را برقرار کرد. البته بهترین روش برای دریافت بهترین تصاویر بر روی پرده نمایش، همان استفاده از کابل HDMI می‌باشد.

پرده مناسب برای ویدئو پروژکتور خانگی

یک ویدئو پروژکتور خانگی مناسب فقط به دستگاه پایه محدود نمی‌شود؛ بلکه باید در زمینه خرید پرده نیز دقت کافی صورت بگیرد. مععمولا پرده‌ها در دو نوع پایه دار و ثابت در بازار موجود هستند. پرده‌های پایه دار به راحتی جمع می‌شوند و قابل انتقال و حمل و نقل می‌باشند. در حالی که پرده‌‌های ثابت که معمولا بر روی سقف یا دیوار نصب می‌شوند؛ قابل جا به جایی نبوده و تنها می‌توان آن‌ها را در مواقعی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ در محفظه فلزی جمع کرد.

پرده‌ ویدئو پروژکتور در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. از جمله محبوب‌ترین سایز‌ها برای پرده ویدئو پروژکتور می‌توان به : 180x180 ، 200x200 ، 250x250 ، 300x300 ، 400x400 ، 300x400 و 600x400 اشاره کرد.

برای یک سینمای خانگی، انتخاب مناسب پرده ثابت می‌باشد که می‌توان آن را بر روی دیوار نصب کرده و در مواقع نیاز از آن استفاده کرد. همچنین بهترین پیشنهاد برای نصب دستگاه پایه ویدئو پروژکتور، اتصال آن به سقف می‌باشد. این دستگاه حداقل باید 3 متر با پرده فاصله داشته باشد تا بهترین کیفیت تصویر را برای شما نمایش دهد.

اتصال پایه ویدئو پروژکتور به سقف می‌تواند از ضربه خوردن و اتفاقات ناخواسته جلوگیری نماید. همچنین می‌توانید با مخفی کردن کابل‌های مختلف آن از قبیل کابل برق و HDMI به وسیله داکت‌های شبکه، از بی نظمی جلوگیری کرده و ظاهری شکیل به آن ببخشید.

کلام پایانی

با دقت در مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد؛ تا حدود زیادی می‌توایند یک ویدئو پروژکتور خانگی مناسب خریداری نمایید. اما توصیه می‌کنیم پیش از آنکه به خرید این محصول تقریبا گرانقیمت بپردازید؛ حتما با مشاورین شرکت ایده آل گستر تماس گرفته و از راهنمایی‌های آنان بهره مند شوید.

با قرار دادن تمامی فاکتورهای مورد نظر در زمینه خرید ویدئو پروژکتور خانگی، به نظر می‌رسد بازهم هیچ نامی معتبرتر و قابل اعتمادتر از پاناسونیک نخواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین