ماجرای یک میلیون گل رز مهریه چه بود؟

گروه فرهنگی الف،   3990310076
ماجرای یک میلیون گل رز مهریه چه بود؟

فارس نوشت: هفته گذاشته در دنیای رنگارنگ فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه خانمی مهریه اش را به گلزار شهدای کرمان جایی که سردار حاج قاسم سلیمانی در آن به خاک سپرده شده، اهدا کرده است. راستش را بخواهید در این عصر جدید عجیب و غریب اخبار، دیده بودیم زوجی زندگیشان را در جوار شهدا آغاز کنند اما اینبار پای طلاق به این مکان مقدس باز شده بود! تماس گرفتیم با رییس بنیاد شهید استان کرمان تا ببینیم قضیه از چه قرار بوده است. 

اما پیش از انتشار این گفت وگو ابتدا گذری می کنم بر اصل ماجرا: خانمی به هر علتی با همسرش اختلاف پیدا می کند و نهایت تصمیم می گیرند از هم جدا شوند. مهریه این خانم که روزی با عشق 1 میلیون شاخه گل رز تعیین می شود بعد از طلاق به اجرا گذاشته شده و آقا موظف می شود این مهریه را بپردازد. 

وکیل خانم می گوید: «هر شاخه گل رز به مبلغ 4 هزار تومان بود که مجموع آن می شد مبلغی معادل 4 میلیارد تومان. خانم می خواسته پول گلها را بگیرد»، چون اگر یک نگاه منطقی هم از بیرون ماجرا داشته باشیم این تعداد شاخه گل به درد کسی که شغلش تجارت گل نباشد نمی خورد. گلهایی که نهایت بعد از یک هفته خشک شده و از بین می رود. 

اما آقا می گوید می تواند هر شاخه گل را به مبلغ 500 تومان از شهرهای تولید کننده گل رز تهیه کند و ترجیح می دهد همان یک میلیون شاخه گل را پرداخت کند نه پول را. خلاصه با 500 میلیون گل ها خریداری شده و به خانم تحویل داده می شود. 

تا اینجا که به قضیه نگاه می کنیم همه چیز به یک زندگی شخصی مربوط می شود و کسی نمی تواند بیرون از گود قضاوت یا اظهار نظری داشته باشد. مهریه حق خانم بوده که تمام و کمال دریافت شده است. 

خیلی از مخاطبانی که این خبر را شنیدند اولین چیزی که به ذهنشان آمد این بود که این خانم می توانست جای اصرار بر گرفتن 1 میلیون شاخه گل رز که دوامش یک هفته بیشتر نیست پا بر نفس خودش می گذاشت و پول آن را هر چند کمتر خرج خیریه یا نیازمندان می کرد. ما حتی به این قسمت هم کاری نداریم و به عنوان رسانه قضاوتی در مورد آن نمی کنیم. 

اما ماجرا از یک جایی به بعد دیگر از جنبه شخصی خارج شده و اینطور به نظر می آید که گل های روی دست مانده تبدیل به ابزاری می شود تا این خانم به اصطلاح روغن ریخته اش را نذر امامزاده کند. خانم در مصاحبه ای می گوید این گل ها را تقدیم مزار سردار سلیمانی و شهدای کرمان می کند!

در اذهان عمومی این گونه القا شد که این گل ها وارد گلزار شهدا شده و سر مزار ها نیز گذاشته شده است. این خبر موجب تکدر خاطر مردم علی الخصوص خانواده شهدا شد. به همین علت با رییس بنیاد شهید استان کرمان چند دقیقه ای پیرامون این موضوع به گفت و گو نشستیم که در ادامه متن آن را خواهید خواند. 

حجت الاسلام احمد گرویی در پاسخ به این سوال که آیا شما از این اتفاق با خبر بودید یا خیر می گوید: «من ابتدا از انجام این کار بی اطلاع بودم. در جلسه بودیم که یکی از همکاران به من زنگ زد و ماجرا را تعریف کرد. به محض شنیدن موضوع گفتم: تحت هیچ شرایطی این گل ها نباید اینجا پیاده شود و بر سر مزار شهدا برده شود. ببرند هر جای دیگری که  دوست دارند. تأکید کردم این کار درستی نیست و دوستان هم گوش کردند و اجازه انجام این کار را ندادند. اما در تصاویر که نشان داده می شود گلها از ماشین پیاده شده، باید این توضیح را بدهم که اینجا حسینیه نزدیک گلزار است. موضوع هم این بوده که خانم شک می کند آقا یک میلیون شاخه گل داده یا 800 هزار تا. برای همین گل ها را از ماشین ها پیاده می کند تا بشمارد.

مطلقا حتی یک شاخه گل از این رزها وارد گلزار شهدای کرمان نشده است. ما تا ساعت 11 شب کشمکش داشتیم و پلیس هم برای صورت جلسه آمد. متأسفانه رفتار این زن گلزار شهدا را به حاشیه کشانده است. حتی من گله هم به دوستان کردم. علی ایحال کامیونها را برگرداندیم و باز هم می گویم حتی یک شاخه گل از طرف این خانم وارد گلزار شهدای کرمان نشده است.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین