مشاهده سابقه بیمه با اپلیکیشن کارپرداز

گزارش بازرگانی،   3990309070

اگر نمی دانید به کدام روش دانلود سابقه بیمه خود را انجام دهید، بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید. استعلام سابقه بیمه یکی از کارهای مهمی است که هر بیمه شده ای باید در سنوات پرداخت حق بیمه خود انجام دهد. خیلی فرقی نمی کند که از کدام نوع از بیمه های تامین اجتماعی استفاده می کنید، استعلام سابقه بیمه در هر شرایطی مهم است و در صورتی که از بیمه اجباری تامین اجتماعی استفاده می کنید و کارفرما برای شما لیست بیمه را رد می کند، مهم تر هم خواهد بود. شما می توانید از اپلیکیشن کارپرداز برای مشاهده سوابق بیمه خود استفاده کرده و به این روش به راحتی با چند ضربه به گوشی صفحه موبایل، این سوابق را به دست آورید.

دانلود سابقه بیمه

برای دانلود سابقه بیمه، تنها به داشتن یک گوشی هوشمند، بسته اینترنت و نصب اپلیکیشن کارپرداز نیاز خواهید داشت. بدیهی است برای اینکه سابقه بیمه دانلود شود، ابتدا باید استعلام سوابق گرفته شود. برای اینکه استعلام سوابق گرفته شود، باید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت تامین اجتماعی در عین سادگی، یکسری جزئیات ریز هم دارد که بی توجهی به آنها منجر به عدم موفقیت در ثبت نام خواهد شد. پس برای اینکه سابقه بیمه دانلود شود، مسیر زیر را دنبال کنید.

ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

همانطور که گفتیم برای اینکه سابقه بیمه دانلود شود، باید از سوابق استعلام آنلاین گرفته شود، این عمل درست مانند استعلام خلافی خودرو در کارپرداز ممکن خواهد بود. برای استعلام سابقه از سایت تامین اجتماعی کاربر باید در سایت تامین ثبت نام کند تا صفحه کاربری او ساخته شود. بعد از ساخته شدن صفحه کاربری، امکان استخراج سوابق بیمه از بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی وجود دارد. در غیر این صورت فقط مراجعه حضوری است که می تواند مشکل را برطرف کند.

برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی به آدرس registration/portal/9090:ir.tamin.auth مراجعه کنید و روی گزینه ثبت نام در زیر کادر سفید رنگ کلیک کنید تا صفحه ثبت نام برای شما باز شود. کد ملی و یک شماره تلفن به نام خودتان را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. نوع اپراتور (همراه اول، ایرانسل، رایتل) تلفن همراه تان را نیز مشخص کنید و به صفحه بعدی بروید. مرحله به مرحله تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و با زدن کلید تایید به مرحله نهایی ثبت نام در سایت تامین اجتماعی بروید و منتظر بمانید تا پاسخ ثبت نام به صورت پیامک برای شما ارسال شود. چنانچه ثبت نام شما با موفقیت انجام شود، به راحتی می توانید سابقه بیمه خود را مشاهده کنید.

برای مشاهده سابقه بیمه از طریق سایت باید بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز ورود به صفحه کاربری خود وارد شوید و از منوی بیمه شدگان، گزینه خدمات سابقه و کلیه سوابق را انتخاب کنید و سابقه خود را مشاهده کنید و بعد برای اینکه سابقه بیمه دانلود شود، می توانید گزینه سبز رنگ "دانلود سابقه بیمه" را کلیک کنید تا فایل PDF سابقه شما دانلود شود. همچنین اگر روی گزینه "ارسال به صندوق شخصی" کلیک کنید، گزارش سابقه بیمه شما به پست الکترونیکی که در سامانه ثبت کرده اید، ارسال می شود.

همچنین می توانید بعد از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی، از طریق کدهای دستوری زیر سابقه خود را استعلام بگیرید. در این روش دیگر نیازی نیست که سابقه بیمه دانلود شود.

  • اگر مشترک همراه اول هستید از کد دستوری #۱۴۲* استفاده کنید.
  • اگر مشترک ایرانسل هستید از کد دستوری #۱۴۲۰*۴* استفاده کنید.
  • اگر مشترک رایتل هستید از کد دستوری #۱۴۲۰*۴* استفاده کنید.

بعد از اینکه این کدهای دستوری را وارد کردید، در منوی ظاهر شده گزینه 1 مربوط به استعلام را وارد کنید تا منوی استعلام برای شما باز شود. برای مشاهده سابقه بیمه گزینه اول یا همان "آخرین سابقه" را وارد کنید. سپس کد ملی خود را وارد کنید و منتظر پاسخ سامانه بمانید.

جزئیات ریز برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

  • حتما از شماره تلفنی به نام خودتان استفاده کنید.
  • فیلد شهر/ استان را با دقت بیشتر پر کنید. عمده دلیل عدم موفقیت در ثبت نام در سایت تامین اجتماعی اشتباه پر کردن این فیلد است. این فیلد را بر اساس اولین استان یا شهری که سابقه بیمه شما از آنجا رد شده است، پر کنید.
  • رمز عبور را درست انتخاب کنید. ترجیحا از پیشنهاد سایت استفاده کنید. در غیر این صورت قوانین انتخاب و طراحی رمز عبور مطمئن را کاملا رعایت کنید.
  • به سوالات پایین صفحه نیز به صورت جداگانه پاسخ بدهید تا در هنگام نیاز به بازیابی اطلاعات از طریق همین سوالات امکان بازیابی صفحه کاربری شما فراهم باشد.
  • چنانچه ثبت نام شما با موفقیت انجام نشد، باید برای رفع مشکل به یکی از شعب و کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

استعلام سابقه بیمه بدون ثبت نام در سایت

با توجه به اینکه عده زیادی برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی به هر دلیل با مشکل مواجه هستند، به دنبال راهی هستند که بدون ثبت نام در این سایت بتوانند سوابق بیمه ای خود را استعلام بگیرید. باید بگوییم که اساسا چنین چیزی امکانپذیر نیست. شما یا باید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنید و یا اینکه به صورت حضوری به یکی از شعب و کارگزاری ها مراجعه کنید و از سوابق بیمه ای خود استعلام بگیرید. البته می توانیم پیشنهاد بدهیم که برای راحت تر کردن کار خود به یک دفتر کافی نت مراجعه کنید و از متصدی بخواهید که با توجه به اطلاعاتی هویتی که شما در اختیارش قرار می دهید، ثبت نام شما را در سایت تامین اجتماعی انجام دهد و در نهایت سابقه بیمه شما را دانلود کند.

لازم است همین جا یادآوری کنیم که مهم نیست برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی از کدام شهر یا استان اقدام می کنید. حتی اگر از سایت اختصاصی استان خود هم برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی اقدام کنید، در نهایت به سایت اصلی و مرکزی تامین اجتماعی هدایت می شوید. همچنین اینکه از کدام یک از بیمه های تامین اجتماعی استفاده می کنید، در روش استعلام سابقه شما تمایزی ایجاد نمی کند. فقط مهم این است که بتوانید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنید.

جمع بندی

با توجه به اینکه بازنشستگی هر فرد به شدت به سنوات پرداخت حق بیمه او بستگی دارد، بنابراین لازم و ضروری است که چگونگی سنوات پرداخت حق بیمه خود را در فواصل زمانی مشخص، بررسی کنید تا در زمان بازنشستگی با مشکل روبه رو نشوید. خصوصا اگر از بیمه اجباری تامین اجتماعی استفاده می کنید، باید کاملا با خبر باشید که کارفرما حق بیمه شما را چه طور و با چه میزانی از دستمزد رد می کند. با استفاده از اپلیکیشن کارپرداز یک برنامه موبایلی همه کاره در زمینه خدمات شهروندی را در اختیار خواهید داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین