"دیپلماسی بنزین"، نمادی از بی اعتنایی به تهدیدات آمریکا

گروه اقتصادی الف،   3990305025 ۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
"دیپلماسی بنزین"، نمادی از بی اعتنایی به تهدیدات آمریکا

نخستین کشتی حامل سوخت از جمهوری اسلامی ایران، پس از سفری طولانی و در بحبوحه  تهدیدات آمریکا، وارد ونزوئلا شد. نفت کش "فورچن" حامل 1.53 میلیون بشکه بنزین و آلکیلات روز یکشنبه وارد منطقه آزاد اقتصادی ونزوئلا شد تا به نمادی از بی اعتنایی ایران به تهدیدات ضد ایرانی واشنگتن در آمریکای جنوبی تبدیل شود.  

فورچن در حالی از دریای کارایب به سواحل ونزوئلا رسید که آمریکا به بهانه مقابله با قاچاقچیان، حضور نظامی خود را در این منطقه به شدت گسترش داده و پیشتر تهدید کرده بود مانع از سوخت رسانی به ونزوئلا خواهد شد. ناوشکن های آمریکایی نیز پیش از این در منطقه حضور داشته اند. 

"نیکولاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا پس از ورود فورچون به آب های این کشور به جشنی با حضور دیگر مقامات ونزوئلایی پیوست و در پیامی اعلام کرد: "ایران متشکریم."

نفت کش فورچن، یکی از پنج کشتی ایرانی است که چندی پیش پس از بارگیری سوخت در بندر عباس در خلیج فارس، از شبه جزیره عرب و کانال سوئز عبور کرد و وارد آب های مدیترانه شد و انتظار می رود آخرین فروند از این ناوتیپ، تا چند روز آینده وارد ونزوئلا شود. 

مقامات آمریکایی از جمله آدمیرال کریگ فالر، رئیس ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا، از چند روز گذشته تاکنون اعلام کرده اند، "با نگرانی" در حال رصد کردن محموله ایران به ونزوئلا هستند. تهران و کاراکاس هر دو تحت تحریم های آمریکا بوده اما با وجود تاثیرات مخرب این تحریم ها، به فشارهای آمریکا تن نداده اند. در زمینه خصومت های آمریکا، می توان گفت دو کشور سرنوشت یکسانی داشته اند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با خروج از پیمان هسته ای ایران –برجام- در می سال 2018 تهران را تحت فشار گذاشته است تا برنامه های قانونی هسته ای و طرح های دفاع موشکی خود را متوقف کرده و آنچه را که واشنگتن حمایت تهران از تروریسم می نامد، کنار بگذارد. آمریکا برای نیل به این اهداف، سیاست موسوم به "فشار حداکثری" را علیه ایران در پیش گرفته است، سیاستی که تاثیرات ناگواری به ویژه در عرصه اقتصادی درپی داشته اما نه تنها جمهوری اسلامی ایران را وادار نکرده است تا به خواسته های آمریکا تن دهد، بلکه به اقرار بسیاری از مقامات سابق و تحلیل گران آمریکایی، مراتب دل سردی واشنگتن را از موثر بودن فشارهای ضد ایرانی فراهم کرده است. افزایش فعالیت های هسته ای، گسترش برنامه های دفاع موشکی و اخیرا نیز پرتاب ماهواره به جو، از جمله این موارد است که ایران انجام داده است. 

ونزوئلا – که بیشترین ذخایر نفت جهان را دارد- نیز تحت فشارهای اقتصادی و سیاسی گسترده آمریکا است. واشنگتن با ادعای غیرقانونی بودن دولت مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، "خوان گوایدو" رهبر مخالفان را رئیس جمهور این کشور می داند و با حمایت های گسترده مالی و سیاسی از وی، زمینه ساز ایجاد بحران اقتصادی و سیاسی گسترده ای در این کشور آمریکای جنوبی شده است، از تحریک به برگزاری تظاهرات گسترده ضد دولتی گرفته تا اخیرا اعزام "مزدوران نظامی وابسته به آمریکا" به منظور سرنگوی کردن دولت مادورو. در این توطئه علاوه بر بازداشت 13 نیروی وابسته به واشنگتن، 2 آمریکایی نیز دستگیر شدند. 

از سوی دیگر به گزارش بی بی سی، میزان تورم در ونزوئلا در سال گذشته به رقم افسانه ای 800 هزار درصد رسید. در حال حاضر نیز کمبود بنزین در این کشور سبب شده است دولت این کشور سوخت را سهمیه بندی کند و اختلاف قیمت یک باک بنزین دولتی با بازار آزاد بیش از حقوق متوسط ماهیانه کارمندان دولتی است. 

با این وجود رئیس جمهور ونزوئلا که قطعا از تهدیدات ناشی از این فشارهای سیاسی و اقتصادی بر کشورش اطلاع دارد، در پیام تشکر از ایران تاکید کرد" دو کشور هرگز در برابر امپریالیسم آمریکای شمالی زانو نخواهند زد." 

به دنبال ورود نفت کش ایرانی به ونزوئلا، خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه به نقل از آنچه که یک مقام ارشد دولتی آمریکا نامید، اعلام کرد واشنگتن در حال بررسی اقداماتی است "که می تواند در خصوص ارسال سوخت ایران به ونزوئلا انجام دهد." 

به گزارش رویترز، این مقام که خواست نامش فاش نشود همچنین گفت آمریکا "با اطمینان زیاد" معتقد است دولت مادورو به ازای این محموله های سوختی، میلیون ها تُن طلا به ایران می پردازد. " این مساله خوشایند آمریکا و منطقه نیست. ما به دنبال اقداماتی هستیم که می توان اتخاذ کرد." 

اعزام ناوتیپ ایرانی به ونزوئلا با تهدیدات اولیه آمریکا نیز مواجه شده بود، گرچه تحلیل گران از ابتدا معتقد بودند آن تهدیدات با توجه به سوابق اخیر تنش  میان ایران و آمریکا در خلیج فارس چندان جدی نیست. 

"اریک فارس ورث" نایب رئیس موسسه تحقیقاتی "شورای کشورهای آمریکایی" مستقر در نیویورک گفته است که انتظار نمی رود آمریکا علیه نفت کش های ایرانی اقدام کند زیرا چنین اقدامی به سادگی به سمت بروز جنگ تشدید شده و به ویژه در خلیج فارس برای آمریکایی ها تهدید آفرین خواهد بود.   

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران هم چند روز پیش با هشدار نسبت به هرگونه اقدام آمریکا علیه نفت کش های ایرانی در دریای کارائیب، تاکید کرده بود اگر آنها برای کشتی های ایرانی ایجاد مزاحمت کنند، ما هم برای آنها مزاحمت ایجاد می کنیم، "امیدواریم آمریکایی ها مرتکب چنین اشتباهی نشوند."   

مراودات اقتصادی از جمله در قالب ارسال محموله های سوخت از ایران به ونزوئلا، چه خوشایند آمریکا باشد یا نباشد، حق مسلم  این دو کشور کشور است. آمریکا با اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی به ویژه تحریم های شدید، تلاش کرده است سیاست های مورد نظر خود را در همسایگی اش در دریای کاراییب علیه ونزوئلا و نیز هزاران کیلومتر دورتر، در خلیج فارس علیه ایران اجرا کند. اما قطعا ورود نفت کش فورچن به ونزوئلا به عنوان نمادی از بی تفاوتی به تهدیدات واشنگتن در اذهان عمومی جهان ثبت خواهد شد، هرچند محموله های بنزین ارسال شده به ونزوئلا، مشکلات سوختی آن را تنها در کوتاه مدت رفع کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۵۸۸۶۹۱۲:۴۱:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۵
پیش بینی میشود امریکا کشتی های خالی را اجازه برگشت ندهد
ناشناس۱۴۵۹۲۲۰۲۰:۰۶:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۵
امریکا می خواهد ایران را در عمل انجام شده بگذارد بعد به عنوان تخلف انجام داده بر طبق قوانین بین المللی محکوم و کشتیدهای خالی را توقیف کند
ناشناس۱۴۵۹۲۵۵۲۱:۱۰:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۵
باید اعتراف کرد این برجام نبود که این کشتیها را به آمریکا رساند بلکه ترس از قدرت و واکنش نظامی ایران بود که این کار را کرد
ناشناس۱۴۵۹۳۷۵۰۰:۲۷:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۶
اگر برجام نبود آمریکا بدون هیچ واهمه ای به پشتوانه قطعنامه شورای امنیت و ممنوعیت تجارت با ایران، نفت کش ها را متوقف و مصادره میکرد.
ناشناس۱۴۵۹۸۳۸۱۳:۰۹:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۶
نفت کش را مصادره می کرد؟ ان هم با شورای امنیت؟ ساعت خواب برو در سال 90 و 91 در ضمن در همین برجام مگر نبودانگلیس دست درازی کرد و جوابش را هم گرفت؟
احمد۱۴۵۹۵۴۰۰۹:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۶
این چرت و پرت ها چیه که مینویسی؟؟؟؟ اتفاقا این برجام بود که کشتی ها رو تونست تا اونجا ببره و امریکا نتونست کاری کنه....
ناشناس۱۴۵۹۵۷۶۱۰:۰۹:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۶
برجامی که شما ترسو ها حتی ماهواره را هم تعطیل کردین در مدت دورانش حالا شما خوش باش با چرت و پرت!
سعید۱۴۵۹۷۱۱۱۱:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۶
ماهواره مگه دکونه که تعطیل کردن؟ یعنی یه مشت خوشحال از همه جا بی خبر اینجا کامنت میزارن! شما خبر نداری ولی همه این مدت پولا خرج ماهواره ها میشد فقط برجام کمک کرد یسری قطعات بدون واسته دلالان مثل شما که کاسب تحریم بودن خریداری بشه.
ناشناس۱۴۵۸۸۸۲۱۲:۵۶:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۵
مدیریت داخلی که درست و با برنامه ریزی باشه آمریکا دندان طمع تحریم را دور خواهد انداخت.
ناشناس۱۴۵۹۲۲۴۲۰:۰۹:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۵
پنج کشتی با فاصله زمانی زیادی بنزیت را تحویل دهند تا کشتی خالی بترتیب از سواحل ان کشور دور شوند
ناشناس۱۴۵۸۸۸۵۱۲:۵۹:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۵
و طبق معمول آمریکا هیچ غلطی نتونست بکنه
ناشناس۱۴۵۹۱۵۴۱۹:۰۶:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۵
آمریکا از همون اول اش هم قصد توقیف نفتکش ها رو نداشت . این گمانه زنی رسانه ها بود
ناشناس۱۴۵۸۸۹۱۱۳:۰۳:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۵
آقا دولت باید بفهمد که فرانسه وآلمان که خریدار کالای ایران نیستن خوب بفروشه به آفریقا و آمریکای لاتین و پولش رابیاره داخل...کاش مجلس جدید که امید بخش مردم شده این مسائل را در نظر بگیره
ناشناس۱۴۵۹۳۱۵۲۲:۳۴:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۵
مبادله طلا و کالا مبادله ای غیر مرسوم در اقتصاد بین الملل هست که ونزوئلا از سر اجبار به آن تن داده.
ناشناس۱۴۵۸۸۹۹۱۳:۱۱:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۵
این مقاله آدرس غلط دادن است .
ناشناس۱۴۵۹۲۲۹۲۰:۱۹:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۵
بنزین را تا ونزوئلا میبرید توره خدا آب رو هم ببرید تا غیزانیه اهواز !
ناشناس۱۴۵۹۳۱۸۲۲:۳۷:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۵
می بریم .شما به دولت بگو بره کنار
ناشناس۱۴۵۹۳۳۵۲۳:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۵
مدیریت جزیره ای مشکل کشور است یک بخش هایی در قله دنیا و در بخش هایی در قعر دنیا
ناشناس۱۴۵۸۹۰۲۱۳:۱۴:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۵
این مقدار بنزین جواب گوی یک ماه مصرف ونزوئلا است ،آیا می تواند به این وضعیت ادامه دهد .
ناشناس۱۴۵۹۱۹۷۱۹:۳۷:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۵
نفتکش ها ۸ روز توی راه بودن برای مصرف ۵ روز ونزوئلا بنزین بردن دیپلماسی تعجب اور بنزینی !
ناشناس۱۴۵۹۳۳۰۲۲:۵۸:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۵
عزیزم هر نفکتش 1/5 میلیون بشکه هست و هر بشکه هم 60 لیتر گنجایش یعنی روی هم 100 میلیون لیتر در هر نفتکش وهمه کشور ها مانند شما روزانه بالای 60 میلیون لیتر مصرف نمی کند و این مقدار برای این کشور برای چند ماه است
ناشناس۱۴۵۹۵۶۶۰۹:۵۹:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۶
برای دو هفته است
ناشناس۱۴۵۹۳۴۳۲۳:۲۴:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۵
اشتباها نوشتم 60 لیتر که درستش 200 لیتر هست هر بشکه
ناشناس۱۴۵۹۳۸۳۰۰:۳۴:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۶
اصل اینه که سگ هار غلطی نتونست بکنه بقیش رو بخشیدیم به شما
ناشناس۱۴۵۹۶۸۸۱۱:۱۹:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۶
قیمت مسکن- قیمت دلار - قیمت ماشین - تورم اینا همه به خاطر همون سگ هار
ناشناس۱۴۵۸۹۰۴۱۳:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۵
اگه بابت این بنزین ها چیزی گرفته باشید خوبه!
ناشناس۱۴۵۸۹۱۳۱۳:۲۶:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۵
امید است که بنزین مجانی به ونزوئلا نداده باشیم.
ناشناس۱۴۵۹۲۱۲۲۰:۰۰:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۵
امید نیست
ناشناس۱۴۵۸۹۱۹۱۳:۳۱:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۵
ونزوئلا ورشکسته چطور پول این محموله ها را پرداخت می کند؟ آیا قرار است پولی هم پرداخت کند؟؟؟
ناشناس۱۴۵۹۲۱۵۲۰:۰۲:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۵
خیر
ناشناس۱۴۵۹۰۰۱۱۵:۲۳:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۵
ميليونها تن طلا بابت محموله ٤ تا نفت كش؟
ناشناس۱۴۵۹۳۸۷۰۰:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۶
ظاهرا شما طلا رو با اهن اشتباه گرفتی یا اینکه ملیون , تن نمیپونی چقد است
ناشناس۱۴۵۹۰۰۶۱۵:۲۷:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۵
این دیپلماسی بنزینی چه دیپلماسی از این سر دنیا ۴۵ میلیون لیتر بنزین ببر اونور دنیا با اینهمه مخارج بالای حمل و نقل دریایی !!! خود اون ۵ تا نفکش چند لیتر بنزین سوزوندن تا رفتن اونور دنیا ؟!!! برای ۵۰ میلیون دلار ؟ برای مصرف ۴ روز ونزوئلا !!!
ناشناس۱۴۵۹۱۵۹۱۹:۱۳:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۵
شما فکر کنم از اون دسته آدمهایی هستی که هنوز هم میگن اگر قم قرنطینه شده بود کرونا توی ایران پخش نمیشد!!
ناشناس۱۴۵۹۳۱۲۲۲:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۵
ربطش چی بود ؟
ناشناس۱۴۵۹۱۶۹۱۹:۱۹:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۵
و مهمتر از همه اینکه آمریکا هیچ غلطی نتونست بکنه
ناشناس۱۴۵۹۲۵۳۲۱:۰۸:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۵
خیلی دردت گرفته از اقتدار ایران ها...
محمد۱۴۵۹۴۱۳۰۱:۵۵:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۶
این چیزی که شما بش میگین اقتدار دیگران دارن روزی هرازتاشو انجام میدن و اسم اصلیش تجارت هست......
منصور۱۴۵۹۴۰۰۰۱:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۶
توهم زدی عزیزم بارش کاتالیست ایرانی هم بوده برای استارت پالایشگاههای وتزوئلا
ناشناس۱۴۵۹۵۵۲۰۹:۴۳:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۶
برای 50 میلیون دلار نه . برای حضور در حیاط خلوت آمریکا
ناشناس۱۴۶۰۳۱۷۱۹:۱۲:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۶
عزیزن بنزین واسه سوخت جت و وسیله های جنگی به ونزوئلا برده شده جهت دفاع
پدرام۱۴۵۹۰۴۲۱۶:۲۶:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۵
آقا؛ می گوییم شما راست می گویید . آیا بعد از این همه خطر و تنش و اضطرابی که رفت و آمد این ۵ کشتی با نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی ایجاد کرد و هر لحظه با کوچکترین اقدام طرفین ، می تواند منجر به وقوع جنگی خانمانسوز شود ، فقط بفرمایید آیا ارز حاصل از آن به کشور خواهد رسید ؟
ناشناس۱۴۵۹۱۷۴۱۹:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۵
اینم از اون حرفها بود!!!!
ناشناس۱۴۵۹۲۵۴۲۱:۱۰:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۵
بله پیش پیش طلاش را گرفتن...بعدش هم خیلی مهمه شاید کم اطلاع ها ندانند...کار خیلی مهمی صورت گرفت و اقتصاد ایران جان گرفت...ایشالله با مجلس جدید وضع بهتر وبهتر میشه
ناشناس۱۴۵۹۲۵۹۲۱:۲۰:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۵
اقتصاد ایران با چند کیلو طلا جان گرفت؟
مهران۱۴۵۹۸۴۰۱۳:۱۰:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۶
این ایران با دولت پیر و خسته و ترسو و غرب زده با میلیون ها تن طلا هم سر پا نمیشه
ناشناس۱۴۵۹۰۴۳۱۶:۲۶:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۵
شاید هم سازش پشت پرده .
ناشناس۱۴۵۹۱۷۷۱۹:۲۲:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۵
کلا همیشه یه چیزی هست که به ما نمیگن!! دقت کردی که!؟!؟
مهدی۱۴۵۹۰۵۱۱۶:۳۵:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۵
واسه اونا هم لیتری 3000 تومن حساب میکنید؟
ناشناس۱۴۵۹۰۶۱۱۶:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۵
احتمالا آمریکا قصد دارد در برگشت طلاهای ایران را مصادره کند.
ناشناس۱۴۵۹۱۶۳۱۹:۱۵:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۵
طلاها قبلا رسیده به ایران شما نگران نباش
ناشناس۱۴۵۹۱۸۹۱۹:۳۱:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۵
طلا رو با نفتکش حمل نمیکنن IQ
مصطفی۱۴۵۹۲۰۱۱۹:۴۳:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۵
وجهش قبلا دریافت شده و طلا ش هم وارد کشور شده دادا
ناشناس۱۴۵۹۲۴۷۲۰:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۵
خيلي باحالي، واقعاً توقع داري كه طلا رو با كشتي برگردونن؟؟!! طلا رو پيش پيش با هواپيما فرستادن و حتي وزارت امورخارجه آمريكا هم تاييد كرد
ناشناس۱۴۵۹۵۰۰۰۸:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۶
اون طلا واسه بازسازی تجهیزات پالایشگاهی بوده نه این محموله بنزین
ناشناس۱۴۵۹۰۹۵۱۷:۴۷:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۵
دلار چند؟
ناشناس۱۴۵۹۱۳۸۱۸:۳۶:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۵
بعد از انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ این اقدام اگر تکرار شود واقعا قابل ستایش خواهد بود.
ناشناس۱۴۵۹۱۶۴۱۹:۱۵:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۵
عبارت میلیون ها تن طلا برای 5 تا نفتکش!!!! میلیون را نمیفهمید یا تن را یا قیمت طلا را؟
ناشناس۱۴۵۹۲۱۰۱۹:۵۵:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۵
براتون تله گذاشته.
ناشناس۱۴۵۹۳۸۹۰۰:۴۱:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۶
گالیور!!!
ناشناس۱۴۵۹۲۳۰۲۰:۲۱:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۵
این نمایش قدرت نمایی ایران کمتر از موشک باران پایگاه امریکایی عین الاسد نیست، امریکا با تمام خشمی که از این حرکت ایران دارد جرات هیچ اقدامی را نکرده است، احساس غرور می کنم.
ناشناس۱۴۵۹۲۵۱۲۱:۰۳:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۵
باید روی تحقیق و توسعهی مشتقات نفتی و خلق مواد جدید برای صنعت اقدام بشه راه توسعه و رشد اقتصادی در تولید و تحقیق و توسعه است
بی‌نام۱۴۵۹۳۰۲۲۲:۱۷:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۵
البته اگر قصدی برای توسعه باشه...
ناشناس۱۴۵۹۲۵۸۲۱:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۵
حالا این بی اعتنایی چه درد و مشکلی از هزاران مشکل مردم و کشور را حل کرد؟؟؟
ناشناس۱۴۵۹۲۷۶۲۱:۴۹:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۵
بیچاره وابسته های غرب اوضاشون بی ریخته
ناشناس۱۴۵۹۳۲۳۲۲:۴۶:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۵
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا من نمیگم باید مطیع آمریکا بشیم اما انقدر دشمنی با آمریکا هم فقط باعث اتلاف انرژی ما و کاهش سرعت رشدمون میشه.
منصور۱۴۵۹۳۹۲۰۰:۵۳:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۶
علاوه بر سوخت،کاتالیست ایرانی نیز صادر گردید تا پالایشگاههای ونزوئلا دوباره که به دلیل نبود وتحریم کاتالیست امریکایی خوابیده بودند تولید را اغاز کنند.
ناشناس۱۴۵۹۴۵۳۰۶:۱۲:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۶
کلا آبروی امریکا رفت خیلی قوپی اومد ولی همش خالی بود.
ناشناس۱۴۵۹۴۹۸۰۸:۳۱:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۶
بنزین اضافی دارید ماهی 150 لیتر بزنید به کارت سوخت خود ما ایرانی ها واسه چی مجانی تقدیم ونزوئلا میکنید؟!
صمصام۱۴۵۹۵۴۶۰۹:۳۴:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۶
گذشته از این که این موضوع نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه جهانی است نباید خیلی به ان پرداخته شود از این جهت که باید به ان مانند یک اتفاق معمولی نگاه کرد . امریکا را هم خیلی نباید مهم نگاه کرد
ناشناس۱۴۵۹۵۶۱۰۹:۵۱:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۶
الان بزرگترین مشکل ایران انبار کردن این محموله هاست که عملا بی ارزشه و فقط هزینه نگهداری داره پس از شرش راحت شدن و یه مانور سیاسی هم میدن که ما مقتدریم و یه حال اساسی هم به ونزوئلا میدن یه تیر و سه نشون
ناشناس۱۴۵۹۵۹۸۱۰:۲۶:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۶
حالا طلاها قراره بين کدوم کشورهای خارجي؟و کدوم نشستگان داخلي سرسفره انقلاب با چه نسبتي تقسيم بشه؟
ناشناس۱۴۵۹۶۲۵۱۰:۴۰:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۶
خودفروخته ها و خودباخته ها بدجوری سوختن
رضا۱۴۵۹۸۷۹۱۳:۴۶:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۶
عزيزم طلاها مياد سكه ضرب ميشه و با قيمت هفت هشت ميليون به خودمون فروخته ميشه كسري بودجه رو بلاخره يه جوري بايد تامين كرد بورس دلار سكه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین