فاصله زیاد قالیباف با دیگر رقبا/ نظر زیباکلام درباره شانس لاریجانی برای ریاست جمهوری/تهدید مطهری به شکایت/حبس صادقی تأیید شد

گروه سیاسی الف،   3990229141 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

فاصله زیاد قالیباف با دیگر رقبا/ نظر زیباکلام درباره شانس لاریجانی برای ریاست جمهوری/تهدید مطهری به شکایت/حبس صادقی تأیید شد

آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

دکتر کیانوش جهانپور با اعلام این مطلب، اظهار داشت: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و یک هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی با اعلام اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

گفتنی است در ٢۴ ساعت گذشته ۶٠٨ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان خوزستان به ثبت رسیده است. اهواز با ۳۲۲ مورد ابتلا بیشترین تعداد را در بین شهرهای خوزستان دارد.
 بیشتر بخوانید:

شناسایی ۲۲۹۴ بیمار جدید کرونا در کشور/ تعداد قربانیان از مرز ۷۰۰۰ نفر گذشت

خوزستان رکود مبتلایان به کرونا را شکست/ آمار تفکیکی شهرستان‌ها

***

حکم حبس محمود صادقی تأیید شد

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر خود مطلبی درباره حکمش منتشر کرد. 

متن این مطلب به شرح زیر است:

‏شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تجدیدنظر خواهی اینجانب از رأی دادگاه شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت را رد کرد و رأی دادگاه بدوی مبنی بر ده میلیون جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس را عینا تأیید کرد. دادگاه قبلا وقت احتیاطی برای ۲۸ تیر تعیین کرده بود اما امروز بصورت غیرمنتظره مبادرت به صدور رأی کرد.

بیشتر بخوانید:

صادقی به حبس محکوم شد

***

 از افزایش مناطق آزاد و ویژه به 101 نقطه احساس شرم می‌کردم

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی اظهارنظری با بیان اینکه گسترش مناطق آزاد بستر رانت‌خواری را گسترش می‌دهد، گفت: پس از پیشنهاد افزایش ۱۳ منطقه ویژه و آزاد از سوی دولت در قالب یک لایحه، کمیسیون اقتصادی تعداد این مناطق را در مجلس نهم به ۱۰۱ منطقه رساند که از افزایش این چنینی تعداد مناطق آزاد و ویژه احساس شرم می‌کردم.

وی افزود: افزایش این چنینی تعداد مناطق آزاد و ویژه به معنای آن است که قوانین حاکم بر سرزمین اصلی کشورمان را مضر و مغایر با افزایش تولید و صادرات می‌دانیم. اگر قرار باشد برای اکثر نقاط کشور منطقه آزاد و ویژه تأسیس کنیم، نیاز به بازنگری در قوانین مالیاتی، گمرکی و حوزه اشتغال داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عدم شفافیت در مناطق آزاد و وجود درب‌های متعدد ورود و خروجی در مناطق آزاد که گمرک صرفاً در یکی از این درب‌ها مستقر است، حکایت از شکل‌گیری فساد و سوءاستفاده از مشوق‌های مقرراتی دارد.

بیشتر بخوانید:

احمد توکلی: گسترش مناطق آزاد بستر رانت‌خواری را افزایش می‌دهد

***

مقصد لاریجانی پس از ریاست 12 ساله در مجلس کجاست؟

فارس نوشت: لاریجانی که 12 سال ریاست مجلس را برعهده داشت، همچنین در یکی از نشست‌های خبری خود گفت که فعلا برنامه‌ای برای برنامه 1400 ریاست جمهوری ندارم. پیگیری‌ها... حاکی از این است که  برخی محافل نزدیک به علی لاریجانی قصد دارند وی را به عنوان گزینه برای دبیری شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند.

حال باید دید لاریجانی ریاست کدامیک از نهادها را برعهده خواهد گرفت و پس از ریاست دوازده ساله‌اش بر مسند آن تکیه می‌زند.

صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی در این باره که آیا لاریجانی به شورای عالی امنیت ملی می‌رود؟ به فرارو گفت: «دلیلی وجود ندارد که او به شورا نرود. اگر به شورای عالی امنیت ملی نرود باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و در کنار برادرش قرار گیرد.»

زیباکلام درباره اینکه آیا ممکن است علی لاریجانی نامزد ریاست جمهوری شود؟ هم گفت: "هیچ چشم اندازی برای ریاست جمهوری آقای لاریجانی وجود ندارد. چه ایشان به شورای عالی امنیت ملی بروند و چه نروند یک مسئله قطعی است، آقای لاریجانی هیچ شانسی برای ریاست جمهوری سال آینده ندارد. جریان اصولگرای کلاسیک یا سنتی عملا تمام شده است. انتخابات اسفندماه نشان داد که بدنه اجتماعی هر دو جریان اصلی هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان از آنها فاصله گرفته‌اند. این انتخابات نشان داد تنها کسانی که پای صندوق رای می‌روند طرفداران جریانات تندرو هستند."

او افزود: «البته ممکن است آقای علی لاریجانی تصور کند که شانس دارد، اما واقعیت این است ایشان شانسی ندارد. شاید هم برخی اطرافیانش او را تشویق به حضور در انتخابات کنند.»

بیشتر بخوانید:

پایان دوره لاریجانی در مجلس

***

ادعای  مطهری درباره وزارت کشور را پیگیری حقوقی می‌کنیم 

 در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، نامه وزارت کشور به مجلس در واکنش به ادعای اخیر «علی مطهری» نماینده مردم تهران درباره نقش این وزارتخانه در حوادث آبان قرائت شد. در بخشی از این نامه آمده است: حوادث آبان ماه مسئله ملی و فرابخشی است که هر یک از دستگاه‌های مسئول پاسخگوی اقدامات خود خواهند بود... در جلسات متعدد و همچنین در مواجهات با رسانه‌ها، اعلام کردیم که اقدامات وزارت کشور در این خصوص تماماً مستند به قانون و با رعایت موازین و با اعلام نظر صریح در مواضع کارشناسانه بوده و مستندات موجود به مراجع رسمی به ویژه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

ادعای جناب آقای مطهری نیازمند اثبات و ارائه دلیل و مدرک است از او می‌خواهیم مدارک و اسناد مثبته ادعای خود را ارائه کنند در غیر این صورت به منظور صیانت از خدمات خدمتگزاران ملت در وزارت کشور ناچار به پیگیری حقوقی موضوع از مراجع صالحه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

ادعای مطهری را پیگیری حقوقی می‌کنیم

***

نماینده مجلس یازدهم که مدرک تحصیلی اش اشکال دارد ، روحانی است؟
 روزنامه اعتماد به نقل از عضو عیات رئیسه مجلس دهم نوشته که منتظر پاسخ حوزه علمیه و وزارت علوم در باره مدرک تحصیلی دو نماینده مجلس یازدهم است.

اسدالله عباسی گفت: «یکی از مشکلات موجود درباره انتخابات بحث مدرک تحصیلی کاندیداها و منتخبان است که متاسفانه ما در مورد منتخب تفرش این موضوع را داشتیم و یکی، دو نفر دیگر از منتخبان نیز مدارک‌شان دارای ابهاماتی است که منتظر پاسخ حوزه علمیه و وزارت علوم هستیم.»

سخنگوی هیات رییسه مجلس اظهار داشت: «البته در این باره وزارت کشور نیز کوتاهی‌هایی داشته که استعلامات دقیقی را در مورد مدارک تحصیلی داوطلبان نداشته است.»  

سخنگوی هیات رییسه مجلس پیش از این هم یک‌نوبت از احتمال نقص مدرک یکی، دو منتخب دوره یازدهم خبر داده بود که این خبر با تکذیب شورای نگهبان مواجه شد. با این حال، تکرار این ادعا از جانب این نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس، محل تامل است.

***

اداره مجلس از اداره هیات وزیران سخت‌تر است

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی ایران با اشاره به وجود طیف‌های مختلف در میان اصولگرایان خاطرنشان کرد: آنها در زمان انتخابات با سختی به وحدت رسیدند اما این بدان معنا نیست که در  4 سال آینده همه امور آنها با هماهنگی انجام شود و اختلاف نظر میان آنها به وجود نیاید، البته من امیدوارم آنها این اختلافات را مدیریت کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این پرسش که اگر این طیف‌ها به تفاهم نرسند چه مشکلی ایجاد می‌شود؟ گفت: امیدوارم این تفاهم حاصل شود اما اگر برخی طیف‌های اقلیت با اکثریت به تفاهم نرسند، باز هم قالیباف رای می‌آورد. فاصله قالیباف با نفر دوم که هر کسی می‌خواهد باشد، زیاد است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مدیریت مجلس برای قالیباف با این اختلاف نظرها مشکل نمی شود، تصریح کرد: در دوره گذشته هم لاریجانی برای اداره مجلس مشکل داشت و طیف‌های مختلف در مجلس به وی اعتراض می‌کردند. اختلاف نظرها در این دوره هم ادامه خواهد داشت حتی آنهایی که به قالیباف رای می دهند، ممکن است در مقاطعی با وی اختلاف نظر پیدا کنند. اداره مجلس کار بسیار سختی بوده و حتی از اداره هیات وزیران نیز سخت‌تر است.

روزنامه اعتماد نوشت: كمتر از دو هفته تا آغاز به كار يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي باقي مانده و تلاش اصولگرايان براي دستيابي به گزينه‌اي واحد براي رياست پارلمان آينده و تكيه بر كرسي علي لاريجاني دو چندان شده است. علي نيكزاد، حميدرضا حاجي‌بابايي، مصطفي ميرسليم، شمس‌الدين حسيني، فريدون عباسي و البته محمدباقر قاليباف ازجمله چهره‌هايي هستند كه گوشه و كنار با برگزاري جلساتي اينجا و آنجا با منتخبان مي‌كوشند مسير خود براي دستيابي به قدرتمندترين كرسي پارلمان را هموار كنند اما هر چه مي‌كوشند، انگار بيشتر به در بسته مي‌خورند تا جايي كه حالا انتقادهاي درون‌گفتماني آنان از يكديگر تا حد و حدودي قابل ‌توجه افزايش يافته است. اين ميان نكته قابل ‌توجه احتمال ائتلاف ياران رييس‌جمهوري سابق ايران در پارلمان با اعضاي جبهه پايداري و حزب موتلفه براي از صحنه خارج كردن قاليباف است

***

پیشنهاد می‌کنم هیاتی را مامور بررسی عملکرد شورای نگهبان کنید

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با نگارش نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی به روند ردصلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان در انتخابات مجلس اعتراض کرد. 

در قسمت انتهایی این نامه آمده است: ... پیشنهاد می‌کنم حضرت عالی هیئتی را مأمور نمایید تا عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس یازدهم را بررسی کنند و مشخص نمایند چه تعدادی از نامزدها صرفاً به خاطر اظهارنظر رد صلاحیت شده‌اند و چه تعدادی براساس اسناد و مدارک غیرمعتبر و چه تعدادی به دلیل عدم احراز صلاحیت اگرچه افراد صالحی بوده‌اند، و نتیجه را به جناب‌عالی و در صورت صلاحدید به ملت اعلام نمایند. قطعاً این امر باعث خواهد شد که این رویه اصلاح و حداقل از آسیبهای آن کاسته شود. برای آن رهبر حکیم و فرزانه تداوم توفیقات الهی را از خدای متعال خواستارم.

بیشتر بخوانید:

نامه علی مطهری به رهبر انقلاب

***

خروج اصلاح‌طلبان موجب افزایش فرسایش اجتماعی می‌شود

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی به روزنامه آرمان ملي گفت: چشم‌انداز پیش‌رو یک فرصت و تهدید برای اصلاح‌طلبان و یک تهدید برای ساختار تصمیم‌گیری در کشور خواهد بود. تهدیدی که متوجه اصلاح‌طلبان خواهد بود عدم‌حضور در قدرت است. تهدید بزرگ‌تر متوجه ساختار سیاسی است که با آن عقبه بزرگی که داشته با بحران فرسایش اجتماعی مواجه خواهد شد. مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در آینده نیز نباید تکرار شود. درنتیجه خروج اصلاح‌طلبان از قدرت یا کنارگذاشتن آنها سبب فرسایش اجتماعی خواهد بود. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان در یک سال آینده می‌توانند به بازنگری و بازپروری برخی رویکردها و آرمان‌های خود بپردازند.

گرامي مقدم گفت: در شرايط کنوني بيشترين نقدهايي که به سازوکار جريان اصلاحات وارد مي‌شود در شوراي عالي سياستگذاري جريان اصلاحات متمرکز شده است. اين انتقادها نيز بيشتر به افرد حقيقي شوراي عالي سياستگذاري وارد است. اين نقدها مبتني بر اين است که تصميم‌گيري و تصميم‌سازي جريان اصلاحات بايد مبتني بر احزاب قانونمند باشند که هزينه کارحزبي را پذيرفته‌اند. در نتيجه حق آنهاست که در اين شورا نقش اصلي را داشته باشند. نقد ديگر اين است که وزن احزاب در شوراي عالي سياستگذاري جريان اصلاحات يکي نيست و برخي احزاب از وزن بيشتري برخوردار هستند. به همين دليل کساني که چنين انتقاداتي را مطرح مي‌کنند به دنبال اين هستند که براي اين مشکلات بايد راهکارهاي عملي پيدا شود.

***

تأکید همزمان بر دموکراسی و عدالت اجتماعی

حمیدرضا جلایی‌پور، جامعه شناس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت و گویی با روزنامه ایران داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*در همین جبهه اصلاحات گرایش‌هایی وجود دارند که الزامی به توسعه سیاسی نمی‌بینند و به اصطلاح از بهبود‌خواهی اقتصادی (بدون التزام به توسعه سیاسی) دفاع می‌کنند و می‌گویند ما در هرصورت (حتی اگر همه کاندیداهای باکیفیت اصلاح‌طلبان را هم رد صلاحیت کنند) در انتخابات شرکت می‌کنیم. این گروه در انتخابات شرکت کرد و کاندیدای اختصاصی‌اش در تهران کمتر از سه‌هزار رأی آورد.

*... توجه داشته باشید فقط پایگاه رأی اصلاح‌طلبان ریزش نکرده، بلکه پایگاه همه جریان‌های سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، تحول‌طلب، سلطنت‌طلب و ماهواره‌های فارسی زبان هم تغییر کرده و ریزش داشته است. حتی در همین انتخابات ۹۸ هم پایگاه اکثر نماینده‌های اصولگرایان کمتر از 10 درصد بود. این کاهش پایگاه علل گوناگونی دارد از جمله ‌تحریم‌های شدید امریکا و سوء مدیریت‌ها که به افزایش سهمگین فشار اقتصادی و کاهش امید به آینده انجامیده است و موبایلی-ارتباطی شدن جامعه ایران‌.

* 100 میلیون موبایل در ایران است و فردیت و خود ابراز‌گری و مطالبه‌گری در جامعه بیشتر شده است و پایگاه وسیع اجتماعی برای هیچ جریانی براحتی ساخته نمی‌شود. حتی مخاطبان تتلو هم یکپارچه نیستند و حتی بعضاً تماشاچیان گذری آنلاین او هستند و نه لزوماً شیفته‌اش.

*** گرچه پایگاه اصلاح‌طلبان ریزش داشته است راه نجات کشور همچنان پذیرش اصلاح ‌دائمی از سوی حاکمیت است... در میان نیروهای سیاسی داخل کشور همچنان جدی‌ترین نیروی سیاسی و مردمی همین اصلاح‌طلبان هستند.

***

صدور حکم ۷ سال زندان برای شهرام جزایری 

شهرام جزایری که مرداد سال ۹۷ در آذربایجان غربی و هنگام خروج از کشور بازداشت شده بود، به ۷ سال زندان محکوم شده است.

درست از همان روز بازداشت تا امروز علت دستگیری و زندانی شدن جزایزی رسانه‌ای نشده بود، اما حالا بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شده که در مدت حدود ۲ سال گذشته از زمان بازداشت وی، برای جزایری ۲ پرونده تشکیل شده که هر ۲ به صدور حکم قطعی انجامیده است.

بیشتر بخوانید:

محکومیت جزایری به حبس

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۵۲۳۲۸۲۰:۴۹:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۲۹
جوری نوشته حبس آدم یاد 4 تا میله آهنی و یک زندانی با دمپایی می افته! کاش از آپارتمان های لاکچری که اینها توش حبس میشن عکس میزاشتید..
ناشناس۱۴۵۲۳۹۶۲۲:۳۹:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۲۹
حالا که دوست داری ایشالا از این آپارتمای لاکجری قسمت خودت هم بشه
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۴۵۲۴۱۳۲۲:۵۱:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۲۹
نمایندگان مفسد اقتصادی رد صلاحیت شده باید محاکمه و مجازات شوند و الا نشان از فساد سیستمی وسیع را میرساند
ناشناس۱۴۵۲۳۶۷۲۱:۳۸:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۲۹
شان و منزلت قوه قضاییه در این است که نمایندگان رد صلاحیت شده اقتصادی را در داگاه های ویژه محاکمه و هر کدام را متناسب با جرمشان مجازات کنند
ناشناس۱۴۵۲۴۸۱۰۰:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۳۰
مقصر اصلی حوادث آبان ماه زنگنه بود چرا استیضاح نشد ؟!
ناشناس۱۴۵۲۴۸۲۰۰:۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۴۵۲۹۱۸۱۱:۳۳:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اگر قرار باشد کسی به علت خراب کردن اقتصاد و معیشت کناره گیری کند تمام رجال سیاسی باید کناره گیری کنند!
ناشناس۱۴۵۲۴۸۳۰۰:۲۴:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
دلایل رد صلاحیت علی مطهری منطقی و مستدل بود.
ناشناس۱۴۵۲۴۸۵۰۰:۲۵:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
محمود صادقی باید به زندان برود و آب خنک بخورد تا دیگه تهمت دروغ نزند.
ناشناس۱۴۵۲۵۲۸۰۱:۲۰:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
آقای جلایی پور مسئله مهمی که هم حزبی های شما و جریان شما در آن اشنباهی عظیم کردند گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به مسائلی مثل دموکراسی و حقوق بشر و حقوق بهاییان و هم جنس بازان بود.
گیلان - املش - رضا۱۴۵۲۶۵۰۰۶:۳۷:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
ادعای سخنگوی هیئت رئیسیه مجلس دهم در خصوص وجود ابهامات مدرک حوزوی نماینده منتخب یازدهم مجلس شورای اسلامی صرفا بلحاظ شکست انتخاباتی بوده ولاغیر .... فاعتبرو یا اولی ابصار
ناشناس۱۴۵۲۷۶۱۰۹:۲۲:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
بابا جان همه می دونن قالیباف ریییس مجلسه از قبل از انتخابات می دونستد! این خبر نیست بیخود ننویس اگر نشد که بعیده بعد اون خبره
ناشناس۱۴۵۳۲۲۵۱۴:۴۰:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
مرد فقط قالیباف
ناشناس۱۴۵۳۵۴۶۱۹:۵۵:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
از حجم تخریب ها ، کاریکاتورها و توهین ها معلومه خیلی از قالیباف می ترسند!
ناشناس۱۴۵۲۸۴۷۱۰:۳۷:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
زیبا کلام نان ایران را میخورد و نوکر انگلیس و آمریکاست و خواسته آنان را در داخل دنبال میکند
ناشناس۱۴۵۳۱۷۰۱۴:۰۱:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
لاریجانی باید محاکه شود
ناشناس۱۴۵۳۲۸۱۱۵:۱۷:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۳۰
چه شود ، رئیس مجلسی که تجربه یک ماه نشستن روی صندلی مجلس را هم نداشته .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین