آقای خاتمی! لطفا مسئولیت‌پذیر باشید

محمدعلی حبیبی،   3990222096 ۱۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای خاتمی! لطفا مسئولیت‌پذیر باشید

حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق کشورمان اخیرا به مناسبت ماه مبارک رمضان یک سخنرانی ویديویی منتشر کرد. نگارنده نیز مانند بسیاری از مردم و تحلیلگران منتظر موضع‌گیری مسوولانه ایشان در این ویديو درباره مسائل کشور بود اما باز هم ناامید شد چرا که متاسفانه موضع‌گیری‌های ایشان در قبال مسائل روز کشور با مسئولیت‌پذیری سیاسی همراه نیست.

 خاتمی باید مسئولیت چه چیزی را بپذیرد؟ برای بررسی این مسئله باید برخی رخدادهای گذشته را مرور کنیم. سیدمحمد خاتمی از زمان انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم عملا به کنشگری بسیار موثر در رهبری اصلاح‌طلبان تبدیل شد. با حوادث سال ۸۸ شکافی میان اصلاح‌طلبان و نظام بروز کرد که رای‌دادن خاتمی در انتخابات مجلس سال ۹۰ در دماوند حداقل اندکی این شکاف را ترمیم کرد. این کنش سیاسی خاتمی بیش از پیش وی را به‌عنوان رهبر اصلاحات در افکارعمومی تثبیت کرد. ممنوع‌التصویری خاتمی هم بر محبوبیت او در میان اصلاح‌طلبان افزود. در انتخابات ۹۲ خاتمی با توصیه به کناره‌گیری عارف و حمایت از روحانی یکی از عوامل اصلی پیروزی روحانی در انتخابات بود. در انتخابات سال ۹۴ با انتشار ویدئوی «تَکرار می‌کنم» آنچه مطلوب خاتمی بود در تهران و برخی شهرهای دیگر محقق شد و حداقل ۱۰۰ داوطلب از لیست مورد حمایت ایشان، یعنی لیست امید، وارد مجلس شدند.

در انتخابات ۹۶ هم خاتمی مجددا از روحانی و لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر حمایت کرد که منجر به پیروزی آنان شد. با این توضیح مشخص می‌شود ایشان باید پاسخگوی عملکرد حسن روحانی، فراکسیون امید و شورای شهر‌های اصلاح‌طلب باشد و مسئولیت حمایت از این افراد را بپذیرد.

در این یکی دو سالی که اوضاع کشور از نظر اقتصادی به‌هم ریخته است طبیعتا انگشت اشاره بیش از همه به سمت دولت می‌رود چرا که تنظیم‌گر اقتصاد کشور دولت است. در این شرایط مسئولیت‌پذیری اقتضا می‌کرد جناب خاتمی به انتقاد صریح از دولت بپردازند و تلاش کنند راه‌های بهبود اوضاع را نشان دهند. متاسفانه ایشان در این زمینه صرفا به بیان برخی مسائل کلی اکتفا کردند و در نهایت هم گفتند دیگر مردم به تکرار ایشان توجهی نمی‌کنند. ممکن است خاتمی توجیهات دولت را درباره شرایط کنونی پذیرفته باشد اما حتی در این صورت نیز باید برای جوانان اصلاح‌طلب این مسئله را توضیح دهد و ایشان را با استدلال قانع کند.

همین نکته درباره عملکرد فراکسیون امید هم وارد است. عملکرد این فراکسیون برای اصلاح‌طلبان قابل‌قبول نبوده است. در اینجا هم ممکن است توجیهاتی مانند در اقلیت‌بودن مطرح شود. اما برخی امور در دولت و مجلس رخ می‌دهند که هیچ جای توجیهی باقی نمی‌گذارند. مثلا درباره تصمیمات حسن روحانی در ماجرای کرونا پرسش‌های بسیار در اذهان مردم همچنان باقی است. یا مثلا درباره واکنش فراکسیون امید به ماجرای درازهی که در آن ماجرا هیچ واکنشی نشان ندادند و حتی درازهی را در دیدار فراکسیون با خاتمی با خود بردند.

در چنین مسائلی اگر خاتمی توجیهات مربوط به این افراد را پذیرفته است حداقل برای اقناع بدنه اصلاح‌طلبان باید در جهت توضیح و تبیین آن سخن بگوید اما اگر قبول ندارد صریحا انتقاد کند تا حداقل افکارعمومی بدانند به این تصمیمات راضی نیست.

به نظر می‌رسد رویکرد کنونی خاتمی که سالی دو سه نوبت در سخنانی کلی به مسائل کشور می‌پردازد و درباره عملکرد افرادی که از آنها حمایت کرده است سکوت پیشه می‌کند بیش از همه به وجهه او در میان مردم آسیب می‌زند.

البته تصمیم اشتباه درباره ممنوع‌التصویری ایشان هم در سال‌های گذشته در این موضوع بی تاثیر نبوده و جدا از مساله بی دلیلی و بی وجهی این قبیل تصمیمات، عملا راه برای گریز از پاسخگویی در چنین شرایطی گشوده شده است . 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۴۵۶۹۴۱۰:۰۹:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۲۳
روحانی از خاتمی بدتر خاتمی از روحانی بدتر
ناشناس۱۴۴۵۷۲۵۱۰:۲۹:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خدمت اقای نویسنده و همه نویسنده ها و تحلیلگران و سیاستمدارانی که مانند ایشان انتظار دارند همه موافق نظر و خواست انها اظهار نظر کنند و در ان صورت قابل دفاع هستند ولی اگر موافق نظر انها نباشد و خواست انها را در سخنرانی و نظرات خود نیاورند قابل دفاع نیستند و فوری هم یک واژه "مردم" برای تایید نظرات خود می اورند باید گفت خیلی وقت است که مردم از شما عبور کردند. اگر غیر از بود شما نیازی نبود که افراد بی خطری مانند رئیس جمهور سابق یا فردوسی پور را ممنوع التصویر کنید.
ناشناس۱۴۴۵۸۳۹۱۱:۳۹:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۲۳
فردوسی پور در برنامه ورزشی 90 سیاسی کاری می کرد بعنوان نمونه بعد از برجام با ظریف مصاحبه کرد که البته اجازه پخش به آن داده نشد و در حادثه پلاسکو 45 دقیقه برنامه داشت و بخاطر همین سیاسی کاری ها باید برکنار می شد.
ناشناس۱۴۴۵۸۶۵۱۱:۵۶:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
شاید خیلی ندانند که فردوسی پور از کرمانیهای صدا وسیما بود که در زمان هاشمی مدیر صدا و سیما بالا کشیده شد. حالا که ورق برگشته باید جاش را بده به کسی که پشتوانه قویتری داره. هاشمی زدایی!
الف ر۱۴۴۶۲۹۳۱۶:۱۵:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
سیاسی کاری چیز بدیه؟؟ چه جوری وقتی نظامی ها وارد این عرصه میشه اعتراض نمیکنید
ناشناس۱۴۴۶۷۱۲۲۳:۲۲:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
برنامه ورزشی هیچ ربطی به سیاست نداره و نباید در سیاست مداخله کند.
سعید۱۴۴۶۳۱۲۱۶:۴۰:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
موضوع برنامه فردوسی پور دیپلماسی ورزش بود. چیزی که در این دو سال و مخصوصا بعد از گرفتن میزبانی از تیمهای ایرانی دیدیم چقدر بهش نیاز داشتیم
ناشناس۱۴۴۶۷۹۷۰۱:۰۲:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۲۴
آخه دیپلماسی ورزشی چه ربطی به برجام و پلاسکو داره ؟!
تهرانی۱۴۴۶۵۹۶۲۱:۰۸:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
در رقابت انتخاباتی۸۴ ، فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی گویای وضعیت اسفبار دولت خاتمی بود اما بعدا با هم ائتلاف کردند این دو بالاشهر نشین!
ناشناس۱۴۴۵۸۵۲۱۱:۴۶:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۲۳
پراید 100 میلیونی و دلار 16000 تومانی و سکه 7 میلیونی و تورم 400 درصدی نتیجه تکرار میکنم خاتمی است ایشان باید پاسخگوی فاجعه اقتصادی بوجود آمده باشد.
ناشناس۱۴۴۶۱۹۰۱۵:۰۱:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
فکر کنم خاتمی را با احمدی نژاد اشتباه گرفتین؟
ناشناس۱۴۴۶۴۵۳۱۸:۵۵:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۲۳
بابا درسته که اینگونه شده؟ و حق هم بهت میدم اما تو قصد انتقام جویی داری نه اصلاح .من خودم قربانی این وضع آشفته ام ودارم فریاد میزنم که چکار کنم اما من بحق فریاد میزنم تو به ناحق بخدا وضعت از من بهتره وشکمت هم سیرتر تو از سر شکم سیری واینکه منافع حزبی و جناحی داری موضع گیری میکنی
ناشناس۱۴۴۶۶۸۳۲۲:۴۷:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
نتيجه چند دستگى سياسى و بازيهاى نظامي سياسى اقتصادى ، ميشود اوضاع كنونى كشورما .
ناشناس۱۴۴۵۷۶۷۱۰:۵۲:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
بنظر من هم هاشمی پایه گذار دولت خاتمی و روحانی بوده و باید فردای قیامت جواب ما را بدهد
ناشناس۱۴۴۵۸۴۱۱۱:۴۱:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مشکلات اقتصادی کشور از دولت حجت الاسلام هاشمی شروع شد زیرا نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر شد.
ناشناس۱۴۴۵۸۹۲۱۲:۰۶:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
یعنی چی؟ یعنی اگر هاشمیرییس جمهور نمی شد نرخ ارز ۷۰ ریال باقی میموند؟ چه حرفا!!!!
ناشناس۱۴۴۶۰۱۹۱۳:۰۳:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
اشرافی گری مسئولان و حقوق های نجومی از دولت حجت الاسلام هاشمی باب شد و در دولت روحانی بیشتر شد.
ناشناس۱۴۴۵۹۴۴۱۲:۲۷:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
اره زمان احمدی نژاد که گل و بلبل بود !
ناشناس۱۴۴۶۰۰۳۱۲:۵۵:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۲۳
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در سال 84 با دست رد مواجه نمی شد و در انتخابات شکست نمی خورد.
ناشناس۱۴۴۶۰۱۳۱۳:۰۲:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی و ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه خاتمی و دوستانش در سال 88 بود.
ناشناس۱۴۴۶۴۲۵۱۸:۱۵:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۲۳
انصاف هم خوب چیزیه زمان احمدی نژاد بدتر از این بود؟!!! حداقل چندتا کار انجام داد این دولت که مردم را با خاک یکی کرد بخاطر هیچ
ناشناس۱۴۴۶۳۶۵۱۷:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
دولت مهرورزتان را هم دیدیم که در عرض 8 سال دوبرابر دولتهای گذشته از پیدایش نفت تا آنروز دلار نفتی پارو کرد و آخرالامر علاوه بر تورم 40 درصدی، بیکاری سرسام آوری بجا گذاشت و نقدینگی را نیز چندین و چند برابر نمود. مضافا اینکه دلار را چهار برابر و عامل اصلی فسادها و اختلاسهای گسترده دیوانی نیز بود .
ناشناس۱۴۴۷۲۰۸۱۳:۰۶:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۲۴
رکورد فساد با رقم بی سابقه 15000 میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم شکسته شد.
ناشناس۱۴۴۶۴۱۷۱۸:۰۶:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
آیت الله هاشمی کارهای اساسی و بزرگی انجام داد خدمات و کارهای ایشان در جایجایی ایران مشهود است . اگر کمی اشتباهی انجام داده .که تمام انسانها خطا میکنن. ولی خذمات ایشان قابل تقدیر است
ناشناس۱۴۴۶۲۶۹۱۵:۵۳:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
بیشتر مشکلات کشور ریشه اش در عملکرد معجزه هزاره سوم است که شما هم باید برای دفاع از ایشان جواب پس بدهید.
ناشناس۱۴۴۶۳۶۲۱۷:۱۶:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
اینکه هاشمی پایه گذار دولت خاتمی و روحانی بوده به عقیده اکثریت ملت قابل تقدیر هم هست اما در مورد در قیامت کسانی باید پاسخگو باشند که در دولت اول خاتمی شخصا برای دولت ایشان مزاحمت فراحم میکردند
مهندس جنت شهری۱۴۴۵۸۴۴۱۱:۴۲:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۲۳
جالبه..خاتمی را ممنوع التصوی کرین و میگویید باید جوابگو باشه...بفرمایید گندی که احمدی نزاد به کشور زد چه کسی جوابگویش بود...واقع رو که نیست..سنگ پای قزوینه
ناشناس۱۴۴۶۲۳۵۱۵:۳۲:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
حالا شما خودت را ناراحت نكن !! صلوات بفرست مهندس جان !!
مجید۱۴۴۶۴۸۶۱۹:۲۰:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
احمدی نژاد در انتخابات ۸۸رای اورد .کسانی گند زدند.که چشم دیدن نتیجه انتخابات و رأی مردم را نداشتند...!!!!
ناشناس۱۴۴۶۶۵۲۲۲:۱۲:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مثلث هاشمی و روحانی و خاتمی کشور را به این روز انداخته است.
ناشناس۱۴۴۶۷۵۳۰۰:۱۳:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۲۴
با درامد نفتی احمدی نژادی 10 بار میشد ایران را از نو ساخت کجا رفت این پولها؟
ناشناس۱۴۴۷۱۱۰۱۲:۰۳:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۲۴
نفت 100 دلاری نتیجه غنی سازی 20 درصدی و مقاومت در مقابل استکبار بود با برجام قیمت نفت کاهش یافت و صادرات نفت ایران صفر شد.
ناشناس۱۴۴۷۴۰۱۱۵:۲۷:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۲۴
واقعا متعجب شدم زمانی که ایران نفت صادر میکرد 100 دلار بود الان که نمیتونه صادر کنه شد 10 دلار!؟ داداش این نامعادله برجام ؛نفت100 دلار رو برای ما حل کن فدات شم
ناشناس۱۴۴۷۴۰۴۱۵:۲۹:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۲۴
یعنی میخای بگی با صادرات 1میلیون بشکه در روز قیمت جهانی نفت رو ما تعیین میکردیم!!!!!!؟ با برجام یا بی برجام؟؟ بابا توروخدا یه کمی تعقل کنین بخاطر خدا ا ا ا ا
ناشناس۱۴۴۶۸۰۰۰۱:۰۹:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۲۴
در زمان احمدی نژاد اوضاع خوب بود من جوان مجرد با دلار 1000 الی 3000 تومانی سالی 3 الی 4 بار مسافرت خارجی میرفتم و با 11 میلیون تومان خودرو سمند خریدم اما حالا قیمت خودرو سر بفلک کشیده و با دلار 16000 تومانی و چندین برابر شدن عوارض خروج از کشور اصلا"امکان سفر خارجی نداریم. (الف جان لطفا"منتشر بفرما)
ناشناس۱۴۴۶۱۳۸۱۴:۱۹:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مسئولیت گریزی از صفات بارز اصلاحطلبان است. نمونه اش دلار جهانگیری
ناشناس۱۴۴۶۳۳۵۱۶:۵۴:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
نه که بقیه خیلی مسئولیت کارهاشون رو می پذیرند!
مصطفی۱۴۴۶۳۱۷۱۶:۴۲:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
سلام وادب تند نرو وایسا باهم بریم! نماینده تفرش با حمایت چه کسانی رای آورد؟!!! ...
مرتضی۱۴۴۶۷۷۷۰۰:۳۶:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۲۴
قبل از اینکه به خواهد کاری کند از قدرت خلع شد نه اینکه 8 ماه فتنه کنند، باعث تصویب سخت ترین تحریم ها علیه مردم بشود، 7 سال کشور را به تعطیلی و نابود بکشاند انگار نه انگار، تازه طلبکار هم باشد.
ناشناس۱۴۴۶۴۳۲۱۸:۲۴:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
همه سیاسیون وطنی هر روزمان را بدتر از دیروزمان کرده اند ، پس تنها باید به خداوند متعال توکل کنید
ناشناس۱۴۴۵۷۰۰۱۰:۱۵:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۲۳
تا موقعی که تمام رده های مسئولیت در این کشور بر اساس لیاقت و شایستگی و دانش و تخصص افراد صورت نگیرد، وضعیت درست نشده و در شیب افول باقی می ماند.
ناشناس۱۴۴۵۸۷۰۱۱:۵۸:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۲۳
وزیر صنعت سابق، رضا رحمانی دانش‌آموخته کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود! آیا همچین کسی شایسته وزارت صنعت ایران بود؟ آیا روحانی و مجلس انتخاب درستی کردند؟ یعنی در این کشور قحطی آدم لایق است؟ چرا مردم باید تاوان بدهند؟
احمد۱۴۴۶۱۱۵۱۳:۵۹:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
توی این 40 سال همیشه همینطور بوده زمان احمدی نژاد مدیر عامل شرکت نفت لیسانس ادبیات فارسی بود
ناشناس۱۴۴۶۵۸۲۲۰:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
کردان را یادته؟ کردانیسم!!!! فاجعه است...
ناشناس۱۴۴۵۹۲۵۱۲:۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
الان پزشکا متخصص هستند ولی متاسفانه خیلیاشون وجدان ندارند, قبل از تخصص, ایمان و اخلاق مهم است و فرد مسئول هم باید تخصص داشته باشد و هم فرد با وجدانی باشد که متاسفانه تعداد این افراد بسیار کم است و اکثرشان هم به علت اطلاع از آلودگیها, مسئولیت قبول نمیکنند.
ناشناس۱۴۴۶۲۲۵۱۵:۲۷:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
من حاضرم جراحی قلبم را تنها به دست یک پزشک متخصص ماهر و زیر دست بسپارم. بقیه مسایل و موضوعات برایم مهم نیستند.
ناشناس۱۴۴۶۳۳۸۱۶:۵۶:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
وقتی با سهمیه افراد توانمند را حذف کنند از افراد ضعیف که با رانت سهمیه جایگاه ها را اشغال کرده اند انتظار اخلاق مداری نداشته باشید.
ناشناس۱۴۴۶۶۰۱۲۱:۱۵:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
کدام تخصص؟! اکثر پزشکان میرزا بنویس هستن و فقط بلدند داروهایی مانند رانیتیدین رو برای مردم تجویز کنن
علی 671۱۴۴۵۷۰۲۱۰:۱۵:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خاتمی از اول وسط لحاف را انتخاب کرد و ادامه می دهد .نه اراده ای دارد و نه برشی .فقط از ضعف نظام استفاده و با پنبه سر می برد .و صدمات زیادی به مردم و نظام زده و دست بردار نیست باید جلب و محاکمه شود .
ناشناس۱۴۴۶۸۲۲۰۱:۳۴:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۲۴
سلام برادر بزرگ گوارم میشه بفرماید که اقای خاتمی چه گناهی داره ویا چه اشتباهی وچه بلای به سر این مملکت یا مردم اورده ماهم بدونیم؟ممنون میشم
ناشناس۱۴۴۷۱۱۲۱۲:۰۵:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۲۴
مشارکت در فتنه 88 و حمایت از روحانی بزرگترین اشتباه خاتمی بود.
ناشناس۱۴۴۵۷۰۶۱۰:۱۷:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مگر ریاست جمهوری در ایران قدرت دارد؟ قطع بدانید اگر قدرتی داشت به ایشان نمی رسید و ایشان به این راحتی شانس خدمت را تا صد سالگی هم از دست نمی داد. مگر دیگران از دست می دهند. به قول خودش ریاست جمهور در ایران تدارکچی است که باید فقط فحش بخورد و دلش خوش باشد که برادر و دختر و داماد از قبلش در اتریش و اروپا و ایران زندگی و تاخت و تاز کنند.
ناشناس۱۴۴۶۷۳۲۲۳:۴۳:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۲۳
پس من قدرت دارم؟ بس کنید این چرت و پرت بافیتون رو. اگه کاری از دستش برنمیاد چرا استعفا نمیده؟
سهیل۱۴۴۵۷۰۷۱۰:۱۸:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خاتمی : من لیدر اصلاحات نیستم!؟ حتما من هستم و گفتم روحانی را تکرارکنید!!!
ناشناس۱۴۴۵۷۰۸۱۰:۱۸:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
کی بود کی بود من نبودم
ناشناس۱۴۴۵۷۱۳۱۰:۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خاتمی و سایر اصلاح طلبان باید پاسخگوی وضع موجود باشند نه منتقد !
الف ر۱۴۴۵۷۳۴۱۰:۳۳:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
برخی اصلاح طلبان بد تر از برخی اصولگراها و اینهابه مراتب بدتر از اصلاحاتی ها حال روز این کشور دزدیها ،پارتی بازی ها و تبعیض ها همه نشان از ویژگیهای این 2 طیف است هیچکدامشان هم هدایت پذیر نیستند به گواه این آیه ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم .....
ناشناس۱۴۴۶۱۴۷۱۴:۲۴:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۲۳
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
رزمنده دفاع مقدس۱۴۴۶۴۰۶۱۷:۵۶:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
: مردم حتا اگر از رای دادن به اصلاح طلبان هم سرخورده شده باشند به اصولگرایان رای نمیدهند .
ناشناس۱۴۴۶۵۲۹۱۹:۵۵:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
البته که اصلاح طلبان هم باید پاسخگو باشند. اما اصولگرایان که قدرت و اختیارات خیلی بیشتری دارند هم باید بیشتر پاسخگو باشند!
ناشناس۱۴۴۵۷۳۱۱۰:۳۲:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
هر شخصی که در این نظام قدرت دارد باید مسوولیت کار و تصمیم خود را بپذیرد ، هر چقدر قدرت بیشتر داشته باشد باشد پاسخگوتر باشد. ایشان که قدرت اجرایی ندارد ، صرفا میتواند توصیه کند و در این سالها نهایت تسامح را داشته است.
علي۱۴۴۵۷۳۵۱۰:۳۳:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
برادر بزرگوار اقتصاد يكي دوسال به هم نريخته است هنر دولت و سايرين فقط فروش نفت و خرج كردن آن بود . أساسا اين تيّم با گشايش ارزي بعد برجام چه كرد . ايشان هيچ برنامه اي نداشت . الان هم كه كارها رها شده و سيستم ممد قلي كار ميكنند .
ناشناس۱۴۴۵۷۳۸۱۰:۳۵:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
کسی که مسولیت داشتن هر شغلی را می پذیرد، در مقابل خدا و مردم به ناچار پاسخگوست. آقای خاتمی عافیت طلبی اش به اصلاح طلبی اش می چربد.
ن.د۱۴۴۵۷۶۱۱۰:۴۹:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۲۳
بنده هم منتقد خاتمی ام ولی نه اینطور که شما بیان می کنید. کارنامه خاتمی از هر مسئوولی قابل دفاع تر است.
ناشناس۱۴۴۵۸۴۷۱۱:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
قراردادهای خسارت بار توتال و استات اویل و کرسنت و سعدآباد و پذیرش سهم 11 درصدی ایران از دریای خزر و مشارکت در فتنه 88 کارنامه خاتمی است.
فرهاد۱۴۴۶۵۸۵۲۰:۵۸:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
لطفا فیلم انتخاباتی هاشمی را در ۹۴ ببین که چطور دولت خاتمی را شست گذاشت کنار! چی قابل دفاعه؟
ناشناس۱۴۴۵۷۶۴۱۰:۵۰:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۲۳
شما باید پاسخگوی من و خانوده ام بشید که بخاطرتان رای دادیم و الان بیچاره شدیم
ناشناس۱۴۴۶۰۹۶۱۳:۴۸:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
رای نمی دادی الان خوشبخت بودی؟
ناشناس۱۴۴۶۱۲۸۱۴:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
روحانی قبل از سال 92 هیچگونه سابقه کار مدیریتی و اجرایی نداشت و انتخاب ایشان بدترین انتخاب ممکن بود.
ناشناس۱۴۴۶۳۳۹۱۶:۵۹:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
نسبت به بقیه کاندیداها بهترین انتخاب بود.
ناشناس۱۴۴۶۷۱۴۲۳:۲۴:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۲۳
حتی با چوب خشک هم اوضاع اینقدر وخیم نمی شد !
ناشناس۱۴۴۶۴۲۶۱۸:۱۶:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۲۳
روحانی از اول انقلاب در بالاترین سطوح، از نمایندگی مجلس گرفته تا خدمت در قرارگاه خاتم در دفاع مقدس، دبیر شورای امنیت ملی و رئیس بخش استراتژیک مجمع خدمت کرده . حضرتعالی با این سواد و اطلاعات کجا بودی تا حالا؟
ناشناس۱۴۴۵۷۸۹۱۱:۱۱:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
همه باید در حدود اختیارات و مسئولیتهای خود پاسخگو باشند حتی اگر در حد یک توصیه برای رای دادن باشد.
ناشناس۱۴۴۵۸۰۹۱۱:۲۰:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مسئول نابودی برجام چه کسانی هستند؟
ناشناس۱۴۴۵۸۵۴۱۱:۴۹:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
آن کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!!! و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند.
مهران۱۴۴۶۰۱۸۱۳:۰۳:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مسئول نابودی برجام کسانی هستند که اون همه امتیاز دادن اما برای دو سه تا امتیازی که از طرف مقابل گرفتن هم تضمین درست نگرفتن تا طرف مقابل مثل اب خوردن اون حداقل امتیازهایی رو هم که داده بود بزنه زیرش
ناشناس۱۴۴۶۱۳۴۱۴:۱۶:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
ناشناس۱۴۴۶۴۳۱۱۸:۲۲:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
دلیل ذله بودن امثال حضرتعالی اینه که بدون چک و چونه نشستی جلوی سفره حاضر و آماده انقلاب . ما برای این انقلاب همت و باکری ها دادیم در حالیکه بعضیها فقط نقاب آن عزیزان را میزنند و فقط بلدند اداشونو در بیارن! افتاد؟
ناشناس۱۴۴۵۸۳۳۱۱:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خاتمی از موفق ترین رییس دولت های ایران و از محبوب ترین سیاست مدآران زنده ایران است. تخریب کردید و تخریب میکنید ولی خدا به کسی که بخواهد عزت میدهد.
ناشناس۱۴۴۵۸۵۸۱۱:۵۱:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
اگر خاتمی عملکرد قابل قبولی داشت در سال 84 احمدی نژاد رئیس جمهور نمی شد بلکه جناب مُعین کاندیدای اصلاحات رئیس جمهور می شد.
ناشناس۱۴۴۶۴۳۶۱۸:۳۰:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۲۳
اگر اطلاعات کافی و سواد سیاسی نداری انصاف که داری؟ در سال 84 خود شیفتگی بعضی اصلاح طلبان و نامزدی 4 چهره سیاسی اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری که جز مهرعلیزاده مابقی از شخصیتهای مطرح بودند باعث گردید بیست و چند میلیون آراء اصلاح طلبی تکه تکه شود . در حالیکه اگر اتفاق نظر پیدا میکردند جد و آباد احمدی نژاد هم تجسم ریاست جمهوری پیدا نمیکردند .
ناشناس۱۴۴۶۰۵۹۱۳:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خدایی تو دیگه حالت بده.ه.......عزت؟؟؟؟؟؟؟؟؟کدوم عزت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ملت رو بیچاره کردن این جناب لیدر اصلاحات....خدا منو ببخشه خاطر رای که به اینا دادم.....مردم با این همه گرونی و تکرار روحانی دارن بیچاره میشن....زندگی ما شد برجامی که بدون هیچ تضمینی بوددددددددددددددددد...اقتصاد مملکت خابید فقط برجام....وقتی چشممون به دست همسایه باشه بایدم الان سفرمون خالی باشه....ولمون کنین جان خاتمیییییییییی...نونو آب نمیشه برا ملت برا اقتصاد.
ناشناس۱۴۴۶۲۵۷۱۵:۴۴:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
گیرم بعد از دکتر احمدی نژاد روحانی رئیس جمهور نمیشد و مثلا سعید جلیلی رای می‌آورد، چه کاری میخواست با تحریمهای سازمان ملل و آمریکا بکنه؟ خدائیش شعار ندید و راهکار عملیاتی بگین
سعید۱۴۴۵۸۳۶۱۱:۳۶:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۲۳
ایشون توصیه کرده که فلانی از اون یکی بهتره،منم عقل و شعور دارم حرف ایشون رو میسنجم و بعد عمل میکنم.اگه کسی که توصیه میکنه باید جوابگو باشه
ناشناس۱۴۴۵۸۴۰۱۱:۴۱:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۲۳
رئیس جمهور مسئول تدارکاته
ناشناس۱۴۴۵۸۵۹۱۱:۵۲:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه کار کردن ندارد.
ناشناس۱۴۴۵۹۴۷۱۲:۲۸:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
البته در حد ابدارچی درست تر است
ناشناس۱۴۴۶۰۵۸۱۳:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۲۳
چه تدارکاتچی و آبدارچی که اولین بار اختیار پاشیدن 30میلیارددلار4200 تومانی و 60تن سکه و... را داشت؟
کشاورز۱۴۴۵۸۷۲۱۱:۵۹:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
هر چقدر هم که به خاتمی نقد وارد باشد، خاتمی با اختلاف بهترین رئیس جمهور ایران بعد از انقلاب بوده است و بهتر از او هم نخواهد آمد
ناشناس۱۴۴۶۰۱۰۱۲:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مشکلات امروز کشور نتیجه تکرار خاتمی است ایشان باید پاسخگوی وضع فعلی اسفناک مملکت باشد.
مشکلات۱۴۴۶۵۷۵۲۰:۴۹:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
بعد چند برابر شدن ارز خودرو مسکن و تورم زمان محمود تقصیر می بود حتما میخوای بگی خاتمی یادت که نرفته گوجه شد 10 تومن محمود با لبخند میگفت تو محله من دو تومنه
ناشناس۱۴۴۶۷۲۲۲۳:۲۹:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
اصلاح طلبان در دولت قبل شخص رئیس جمهور را مقصر افزایش قیمت گوجه فرنگی میدانستن اما حالا می گویند رئیس جمهور تدارکاتچی است !!!
کشاورز۱۴۴۶۷۴۳۰۰:۰۰:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۲۴
اگر روحانی نشده بود که میخواست بشه ؟ هیچ کدوم از کاندیداها در حد ریاست جمهوری نبودن وگرنه اگر کاندید قوی بود نه دور اول روحانی رأی می آورد نه دور دوم
ناشناس۱۴۴۵۸۷۵۱۲:۰۱:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
به نظرشما سکه 7میلیون پراید100 خانه متری15 دلار16800 گوشت120 پوشک 52 آیا نیازی به اداره مملکت توسط دولت هست؟؟؟؟؟ این دولت ملت را به خاک سیاه نشاند. 16-4=12 3-1=2 این دولت 6برابر ارز را نسبت به دولت قبلی افزایش داد. و 6برابر دولت قبلی بدبختی وفلاکت را نصیب ملت کرد. دهه 90 دهه شومی برای ملت ایران بود دلاراز1000به 17000رسیده ومعلوم نیست چه بر سر ملت میاید!!!!!!
ناشناس۱۴۴۵۸۸۱۱۲:۰۲:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
روحانی در 4 سال اول کارنامه موفقی داشت، اگر خاتمی تکرار نکرده بود رئیسی رئیس جمهور می شد که همه پیشرفت های روحانی را به باد می داد. اینکه یک آدم ناتو رئیس جمهور آمریکا شد، نه تقصیر روحانی بود ونه خاتمی که بخواهند پاسخگو باشند. رئیسی در چنین شرایطی، روند تبدیل شدن به کره شمالی را تسریع کرده بود. آن وقت چه کسی پاسخگو بود؟؟؟
ناشناس۱۴۴۶۱۲۰۱۴:۰۳:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۲۳
با وجود عملکرد عالی رییسی در قوه قضایی بازم روت میشه این دروغها رو بگی ، با همین دروغ ها مردم رو به سمت تکرار روحانی کشوندید
ناشناس۱۴۴۶۱۳۲۱۴:۱۵:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
با روحانی روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد به گفته خود اصلاح طلبان اگر رئیسی رئیس جمهور می شد دلار حداکثر 5 هزار تومان می شد.
ناشناس۱۴۴۶۱۴۲۱۴:۲۱:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
عباس عبدی: اگر کلینتون هم رئیس جمهور می شد دچار مشکلات بدتری در برجام می شدیم ، برجام ضمانت اجرایی ندارد.
ناشناس۱۴۴۶۱۴۹۱۴:۲۶:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
به گفته خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریم هاست و 80 درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت دولت هاست.
ناشناس۱۴۴۵۸۸۲۱۲:۰۲:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خنده های روحانی مانند تیری زهرآگین به جگر مردم ایران وارد میشود.
ناشناس۱۴۴۶۱۵۰۱۴:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خنده های روحانی بعد از گران شدن بنزین نمک پاشیدن بر زخم مردم بود.
حمید۱۴۴۵۹۰۵۱۲:۱۳:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
چهر ه ای مرموز و 4 فصل
ناشناس۱۴۴۵۹۲۲۱۲:۱۹:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۲۳
متاسفانه افرادی که به جناح موسوم به جناج هاشمی رفسنجانی وابستگی دارند بجز تبعیض و رانت و گسترش فساد اقتصادی و شکاف طبقاتی و خدشه در اقتدار کشور, کار دیگری انجام نداده اند.
ناشناس۱۴۴۶۱۵۶۱۴:۳۰:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۲۳
دولت روحانی کپی برابر با اصل دولت حجت الاسلام هاشمی است در دولت کارگزاران هم قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم رکورد زد و فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری به شدت افزایش یافت.
ناشناس۱۴۴۶۰۰۶۱۲:۵۶:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۲۳
جناب اقای خاتمی از ابتدای انقلاب تا کنون موفق ترین رئیس جمهوری بوده که ایران داشته است . کارنامه عملکرد روئسای جمهور از ابتدا تا امروز را در کنار هم مقایسه کنید هیچ کدام بهتر از خاتمی عملکردی نداشته اند . رئیس جمهور میانه رو هاشمی و رئیس جمهور اصول گرا احمدی نژاد . که هیچ کدامشان عملکردی بهتر از خاتمی اصلا طلب نداشته اند .اصول گراها در گذشته های دور سیر میکنند و میانه روها در حال درجا میزنند.
ناشناس۱۴۴۶۱۶۱۱۴:۳۴:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
منافع ملی ما با اصلاحات تامین نمی شود در دولت خاتمی دریای خزر فروخته شد سهم 9 درصدی ایران از این دریا در دولت اصلاحات پذیرفته شد و در دولت فعلی قطعی شد.
ناشناس۱۴۴۶۰۱۶۱۳:۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
نمایشهای جدید برای انتخابات داره اجرا میشه انگار. پرزيدنت اوباما را هم بیارید من که دیگه رای نمیدم
ناشناس۱۴۴۶۰۴۰۱۳:۱۳:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مشکلات امروز محصول عملکرد و تفکرات و انتخاب های چند ده قبل مردم ایران می باشد البته منکر بی تدبیری دولت فعلی نیستم. مسئول اصلی خود مردم هستن که باید تصمیم اساسی در خصوص استراتژی کشور بگیرن
ناشناس۱۴۴۶۰۹۵۱۳:۴۸:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مردم ایران همیشه بین بد وبدتر گیر کردن هیچوقت توی انتخابات خوب وجود نداشته برای همینه وضع مملکت اینه
تک۱۴۴۶۱۳۷۱۴:۱۹:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خدایا چرا این جوری شد چقدر تفرقه و حرص دنیا ایران را پر کرده بالایی ها خیلی ..................
ناشناس۱۴۴۶۱۶۶۱۴:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
دولت اصلاحات را که بین یاران انقلاب ، انشقاق ایجاد کرد .
شلمانی۱۴۴۶۱۸۷۱۵:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
اولین انشقاق درزمان امام روح الله ره ایجادشد.روحانیون دوتکه شد. دوم اینکه آقای خاتمی نه عضو مجمع تشخیص شد و هم ممنوع التصویر. آزادی وآزاداندیشی درایران باید تقویت گردد .همه دولتها وروسای جمهور همه رویش داشتند وهم ریزش خاتمی همه مثل سایرین. باید عاقلانه وعالمانه وعادلانه نقدکنیم.
معلم اقتصاد۱۴۴۶۲۵۱۱۵:۴۲:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
شرایط کنونی نتیجه اقتصاد وابسته به نفت و تحریم است،بقیه شعار است.
ناشناس۱۴۴۶۲۷۶۱۶:۰۱:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
اتفاقا هیچ فردی به اندازه آقای خاتمی مسئولیت پذیر نبودند . این را در 8 سال ریاست جمهوریشان که درخشانترین دولت را بر اساس آمارها داشتند . من از خاتمی خوشم نمی آید ولی دین دارم و منصف هستم . شما هم لطفا منصف و آزاده باشید
هموطن۱۴۴۶۲۸۳۱۶:۰۵:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
مشکل کشور متعهدین بی سوادند. با سواد بی تعهد بهتر از متعهد بی سواده.
ناشناس۱۴۴۶۳۱۶۱۶:۴۲:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
تحریم ها کمر اقتصاد مملکت را شکسته فعالان اقتصادی فقط در فکر این هستند که چگونه از این مهلکه نجات یابند ؟؟؟
ناشناس۱۴۴۶۳۷۴۱۷:۲۶:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خاتمی مودب ترین نجیب ترین و محترم ترین سیاستمدار امروز ایران است. عجیب نیست که در این فضای سیاسی آلوده و پر از فساد مالی به او توهین میشود.
رضا۱۴۴۶۳۸۳۱۷:۳۸:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۲۳
کدام مسئول در کشور پاسخگوی عملکرد خود بوده تا _ دومی یعنی خاتمی _ پاسخگو باشد ؟ خود نویسنده محترم پاسخگوی مطالب خود هستند ؟ بهتر بود نویسنده محترم ، وکیل مدافع مردم نمی شد. کدام مردم به ایشان چنین نقشی را داده اند . وکلای خود خوانده در این چهل سال انقلاب زیاد داشته ایم.
شمس۱۴۴۶۴۷۴۱۹:۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۲۳
بی اخلاقی و عدم رعایت ادب در این مقاله کاملا محسوس است گذشته از اینکه در زمان ریاست ایشان فرصت هایی که سر راه ایشان بود از دست به راحتی رفت.....
حمید۱۴۴۶۴۸۳۱۹:۱۵:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۲۳
با همه سیاه نماییها ، محدودیت ها و تخریب ها خاتمی سالم ترین محبوب ترین شخصیت سیاسی ایران می باشد و بهترین پرونده مدیریتی دوران ریاست جمهوری را دارد‌
ناشناس۱۴۴۶۴۹۸۱۹:۳۳:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۲۳
چرا هر دولتي، از هر جناحي سر كار مي آيد وضع خوب نمي شود.؟!
ناشناس۱۴۴۶۵۹۵۲۱:۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۲۳
خاتمی چی ها می ایند و می روند قدرت جای دیگری است و پاسخگو هم نیست
ناشناس۱۴۴۶۷۲۵۲۳:۳۲:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۲۳
اگر کشور بدست افراد متخصص و متعهد اداره می شد اینهمه نابسامانی و مشکلات اقتصادی نداشتیم.
عالی پور۱۴۴۷۰۷۹۱۱:۴۰:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۲۴
سلام . طاعات تون قبول . در شبهای عظیم الشان قدر اینطور دعا می کنیم خدایا به عظمت شبهای قدر همه کسانی که در سقوط پول ملی نقش داشته و باعث تخریب اقتصاد کشور شده اند و مردم باخیانت و تعصبات حزبی به این روز کشانده اند به مرضی درد آور و طولانی مبتلا بگردان. آمین .
ناشناس۱۴۴۷۱۰۱۱۱:۵۷:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۲۴
بهترين رييس جمهور ايران اقاي خاتمي است اصلا يادم نمي ره با ١٢ميليون صاحب خونه شدم زمان اقاي خاتمي ،كرامت انساني در زمان ايشون به اوج رسيد فاطمه ي زهرا نگه دارش باشه
ناشناس۱۴۴۷۲۲۱۱۳:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۲۴
بیشترین اهانت به مقدسات در مطبوعات در زمان خاتمی صورت گرفت.
ناشناس۱۴۴۷۴۵۲۱۵:۵۶:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۲۴
خاتمی هنوز احترام زیادی در بین مردم دارد. همین که بعد از ریاست جمهوری دنبال پست و مقام نبود شخصیت والایش را نشان می دهد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

    7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

    9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

    10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

    11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

    12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

    13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

    14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

    15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

    پربحث‌های هفته

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    آخرین عناوین