محاکمه پسر نوجوان به اتهام قتل دوستش

گروه حوادث الف،   3990207075

پسر نوجوان که در جریان یک درگیری شدید دوستش را به قتل رسانده بود در حالی پای میز محاکمه رفت که وکیلش مدعی شد وی به‌خاطر سن کم، حرمت قتل را نمی‌دانسته است.

محاکمه پسر نوجوان به اتهام قتل دوستش

روزنامه ایران نوشت: رسیدگی به این پرونده از دو سال قبل و با انتقال پیکر خونین پسر جوانی به بیمارستان آغاز شد. وی که با ضربه‌های کارد مجروح شده بود بر اثر شدت خونریزی جان باخت.

شاهدان عینی که جوان مجروح را به بیمارستان منتقل کرده بودند به پلیس گفتند: ما این پسر را در حالی که چاقو خورده و نیمه جان بود کنار جاده پیدا کردیم. او به ما گفت دوستش به‌نام کیوان او را با چاقو زده است.

مأموران با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی خانواده مقتول و دستگیری کیوان آغاز کردند و یک روز بعد پسر جوان در خانه‌اش بازداشت شد.

کیوان بعد از دستگیری به قتل دوستش رامین اعتراف کرد و گفت: من 16 ساله هستم و سه سال از رامین کوچکتر بودم. با او در یک میهمانی آشنا شدم و با هم دوست شدیم. مدتی بعد او من را به خانه‌اش دعوت کرد اما شبی که به خانه‌اش رفتم او مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و این ماجرا برایم ضربه سختی بود. بخصوص وقتی فهمیدم از این ماجرا فیلمبرداری کرده می‌خواستم خودکشی کنم. بعد‌ از مدتی سراغ رامین رفتم و گفتم فیلم را پاک کن اما او نه تنها قبول نکرد بلکه هر بار با این فیلم مرا تهدید می‌کرد و می‌گفت اگر به حرفش گوش نکنم فیلم را منتشر می‌کند.

دیگر از دست تهدیدهایش خسته شده بودم بالاخره تصمیم گرفتم تکلیف را روشن کنم. با او قرار گذاشتم تا هر طور شده فیلم را از رامین بگیرم. اما وقتی سر قرار آمد فیلم را نداد من هم با چاقو او را زدم.

بعد از اعترافات پسرجوان و شکایت اولیای دم و سایر مدارک موجود در پرونده کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. وقتی متهم پای میز محاکمه رفت، در ابتدای جلسه رسیدگی، پدر و مادر رامین درخواست قصاص کردند و گفتند: کیوان نه تنها پسر ما را به قتل رسانده بلکه آبروی ما را هم برده است او تهمت غیرقابل بخششی به پسر ما زده و به هیچ عنوان حاضر به گذشت از او نیستیم.

وقتی نوبت به متهم رسید او در جایگاه قرارگرفت و گفت: من هیچ قصدی برای کشتن رامین نداشتم. او زندگی من را نابود کرد آسیب روانی زیادی به من وارد شده و در این دو سال همیشه حالم بد بود. روز حادثه ما با هم قرار داشتیم تا فیلم را از او بگیرم اما مقاومت کرد و گفت این کار را نمی‌کند همین هم باعث درگیری ما بود بعد هم گوشی تلفن همراهش را برداشتم و رفتم.

در این هنگام قاضی گفت: گوشی تلفن همراه مقتول را چه کار کردی؟

متهم گفت: گوشی را به دوستم دادم تا قفلش را باز کند و بتوانم فیلم را پاک کنم اما نتوانست. به همین خاطر او هم گوشی را به دوستش داد ولی باز هم نتوانسته بودند قفل گوشی را باز کنند به همین خاطر آنها گوشی را شکسته و در یک رودخانه انداخته بودند.

در ادامه جلسه دادگاه کارشناس تربیتی و روانی که این پسر نوجوان را تحت بررسی قرار داده بود نظر خود را درباره شخصیت متهم و اظهارات او به دادگاه ارائه داد و وکیل مدافع نیز دفاعیات خود را مطرح کرد او گفت: با توجه به اینکه موکل من نوجوان است و حرمت قتل را نمی‌دانسته درخواست دارم با توجه به ماده 91 قانون مجازات اسلامی که در مورد افراد کم سن است که رشد عقلی نداشته‌اند مورد محاکمه قرار گیرد. ضمن اینکه او به خاطر این حادثه از نظر روانی بشدت آسیب دیده است.

با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین