شوخی "بارش بادمجان" بدتر از توصیه جدی به خوردن "ادرار شتر" بود؟!

محمدعلی حبیبی،   3990202097 ۱۰۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
شوخی "بارش بادمجان" بدتر از  توصیه جدی به خوردن "ادرار شتر" بود؟!

در روزهای اخیر ویدئویی از فردی منتشر شده است که خود را رئیس انجمن علمی آموزشی طب الصادق(ع) می‌نامند. این شخص برای درمان بیماری‌های تنفسی ادرار شتر را تجویز می‌کند و  در این ویدئو خود هم نوش جان می‌کند.

انتشار این ویدئو در فضای مجازی با موجی از تمسخر و توهین همراه شد. مدتی قبل هم با آغاز شیوع کرونا یکی دیگر از مدعیان طب اسلامی دستور دیگری برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری صادر کرده بود که آن هم موجب تمسخر در فضای مجازی شد.

در این زمینه چند نکته به نظر می‌رسد:

*اساسا علم منسجمی به نام طب اسلامی وجود ندارد. سردمداران طب اسلامی مدعی هستند با استفاده از روایات مربوط به تغذیه و سلامتی به مجموعه منسجمی به نام طب اسلامی رسیده‌اند. در حالی‌که به‌گواه علما عمده این احادیث سند درستی ندارند. آن تعداد کمی هم که سند درستی دارند باید با تامل و به‌کار بستن ضوابط علم اصول فهم شوند.

پس نمی‌توان با تعداد اندکی حدیث که در آنها تحقیق نشده است علم منسجمی با عنوان طب اسلامی عرضه کرد. تعداد زیادی از علما و مراجع تقلید کشور در رد طب اسلامی سخن گفته‌اند که با یک جست‌وجوی ساده می‌توان به آن‌ها دست یافت.

*مطابق دستورات شرعی باید از انجام اموری که باعث توهین به مقدسات می‌شود پرهیز کرد. بدین معنا که اگر کاری باعث بدبینی جامعه و مردم نسبت به دین و مذهب شود، این کار را باید ترک کرد. آیا کسی در این مسئله شک دارد که نوشیدن ادرار شتر آن هم با ادعای پیروی از حدیث باعث توهین و تضعیف مذهب می‌شود؟ آیا سوزاندن کتاب طب هاریسون باعث وهن دین نمی‌شود؟ این کارها برای مومنین هم عذاب‌آور و مشمئزکننده است چه برسد برای افراد کمتر دیندار و بی‌دینان.

*پس در این مسئله شکی نیست که فعالیت مدعیان طب اسلامی نه‌تنها به گسترش فرهنگ اسلامی کمکی نمی‌کند بلکه باعث تضعیف دین و توهین به مقدسات می‌شود. در اینجاست که باید علمای دینی و به‌خصوص حوزه علمیه واکنش جدی‌تری نشان دهند. مراجع تقلید، علما و مدیران حوزه باید مانع فعالیت چنین افرادی به نام مذهب شوند و از وهن دین جلوگیری کنند.

سکوت حوزه علمیه و علمای دینی در این زمینه نصرت کافرین است و حتما باید واکنشی قاطع درخور به این مدعیان نشان داده شود تا از این به بعد هر شهرت‌طلبی با یک عمل عجیب و غریب خود را به ائمه معصوم منتسب نکند و موجب توهین به مقدسات نشود.

*از قوه قضائیه و نهادهای امنیتی هم انتظار می‌رود در این زمینه به یاری حوزه بشتابد. نیروی انتظامی که در تولیدکنندگان یک کلیپ را در عرض چند ساعت پیدا می‌کنند آیا نمی‌توانند این مدعیان دستگیر کنند؟ آیا فقط انتشار کلیپ بارش بادمجان تشویش اذهان عمومی است که دادستانی به آن واکنش سریع نشان می‌دهد؟ نهادهای امنیتی که هواپیمای ریگی را مجبور به فرود می‌کنند قادر به مقابله با این افراد نیستند؟

از همه این نهادها انتظار می‌رود وارد عمل شوند و نگذارند برخی افراد مدعی و شهرت‌طلب با مقدسات مردم بازی کنند و بیش از این آب به آسیاب دشمنان بریزند.

*عجیب‌تر از سکوت حوزه و نهادهای امنیتی و قضایی، واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به این مسئله بود. جهانپور گفت: ما ناظر بر حریم خصوصی افراد نیستیم و وزارت بهداشت به این موضوع ورود نمی‌کند، این مشکلات شخصی افراد است که به این صورت نمود بیرونی پیدا می‌کند. 

باید به جناب جهانپور متذکر شویم که تهیه و انتشار چنین ویدئویی در فضای مجازی باعث می‌شود این کار از حریم خصوصی فراتر رود و به حوزه عمومی وارد شود. وقتی هم که به حوزه عمومی وارد شد و در زمینه سلامت مردم بود طبیعتا به وزارت بهپاشت مرتبط است و این وزارتخانه هم باید از چنین افرادی که با ادعاهای عجیب، خارج از دستورالعمل‌های این وزارتخانه توصیه‌هایی به مردم می‌کنند شکایت کند و مانع فعالیت ایشان شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۲۲۷۴۱۰۰:۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۳
واقعا برای من جای سوال هست و چقدر غصه خوردم که چرا مراجع محترم تقلید و حوزه های علمیه نظر صریح (تاکید میکنم صریح و واضح) خود را در این باره اعلام نمیکنند و با این افراد سودجود و لامذهب مقابله نمیکنند.
ناشناس۱۴۲۲۹۹۰۰۹:۳۲:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۳
امام صادق گفته : مردم ادرار شتر بخورن ؟!!
ناشناس۱۴۲۳۱۱۹۱۱:۱۰:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۳
مگر نجس نیست؟
ناشناس۱۴۲۳۳۵۵۱۳:۴۲:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۳
نه میشه گفت کثیف هست ولی ادرار حیوانات حلال گوشت نجس نیست.
ناشناس۱۴۲۳۴۸۱۱۴:۵۵:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۳
قیافه شتره رو شطرنجی کنید ابروش رفت کنار این
ناشناس۱۴۲۳۹۱۳۲۱:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۳
در لغت عرب و ترجمه قران، واژه «نجس» ترجمه شده به «آلوده»، و ما حکم به العقل حکم به الشرع.
ناشناس۱۴۲۳۱۰۵۱۱:۰۰:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۳
چون نمی توننن تکذیب کنن. مستند داره حرف این آقا
ناشناس۱۴۲۳۲۵۲۱۲:۲۸:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۳
مستند داره؟؟؟ سمو بدن یه موجود دیگه برای ما خوبه؟؟؟یعنی باید وقت گذاشت برای امثال شما واضحات رو ثابت کرد؟ مثلا بیام ثابت کنیم مستند بگیم چرا خوردن مدفوع بده؟ من بعید می دونم امثال شما حتی اون زمان هم درک کنند!
ناشناس۱۴۲۳۱۶۹۱۱:۳۸:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۳
چرا اجازه می دهید عده ای نادان اینگونه جعل حدیث کنند . چرا عقاید شیعه رو اینگونه پایمال می کنند
ناشناس۱۴۲۳۳۵۴۱۳:۴۱:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۳
حدیث موثق داره
ناشناس۱۴۲۳۲۸۱۱۲:۴۳:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۳
من کاری به نوشیدن ادرار شتر ندارم ولی دوستانی که میگن کلا طب اسلامی نداریم آیا تا به حال براتون سوال نشده چرا اون آقای روحانی که بدون ماسک و گان وارد قرنطینه بیمارستان شد تا الان خودش کرونا نگرفته؟؟ احتمالا نظر ایشون درست نبود که میگفت این بیماری به راحتی با طب اسلامی درمان میشود؟
تبریزی۱۴۲۳۳۸۰۱۳:۵۸:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۳
برای اینکه علیه چیزی حرف بزنی قاعدتا اول باید باهاش مخالف باشی.
ناشناس۱۴۲۳۴۴۱۱۴:۳۵:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۳
چرا نمیرند بگیرند و بعد اعتراف کنه در تلویزیون ؟ چاقو دسته خودشو نمی بره
ناشناس۱۴۲۳۴۸۰۱۴:۵۴:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۳
طرف می گه طب الصادق اونوقت وزارت بهداشت جواب بده؟؟
ناشناس۱۴۲۴۶۲۸۱۲:۲۹:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۴
برای اینکه در فقه نهی نشده و بعد از اسلام هم می نوشیدند، به روایات و تاریخ مراجعه کنید.
ناشناس۱۴۲۲۷۶۵۰۰:۳۱:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۳
آخه اینها مردم چی فرض کردند بودجه دولت میخورم به شعور مردم و علم پزشکی توهین میکنن
ناشناس۱۴۲۳۲۱۱۱۲:۰۵:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۳
بیماری کویید19 نشان داد که طب مورد اعتماد نگارنده مقاله چقدر ضعیف و تو خالی است که با این همه ادعا قدرت مقابله با این بیماری را ندارد، اونوقت مجبوره که به رقیب خودش یعنی طب سنتی همین طور تهمت بزنه طب سنتی خودش دارای روش تحقیق جداگانه است
ناشناس۱۴۲۳۵۳۱۱۵:۲۶:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۳
کرونا نشان داد که علم پزشکی نوین در درمان بیماری ها چقدر عاجز و ناتوان است.
محمد۱۴۲۲۷۷۳۰۰:۳۹:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۳
با سلام.من کاری به این افراد ندارم اما ادرار شتر استریل است و قیلا برای افراد دارای آسم نیر استفاده شده است
ناشناس۱۴۲۳۰۴۷۱۰:۲۵:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۳
برادر ادرار حاوی فضولات بدن است که از این طریق دفع می شود ثانیا ثابت شده که بیماری خطرناک مرس که ان هم از طریق یک گونه دیگر کرونا ویروس ایجاد می شود از طریق ادرار شتر منتقل می شود
ناشناس۱۴۲۳۱۷۹۱۱:۴۵:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۳
عنبرنساء هم فضولات الاغ است اما خواص درمانی دود آن برای سینوزیت و عفونت های چشم و گوش و التیام زخم ها و غیره به اثبات رسیده است.
ناشناس۱۴۲۳۲۱۲۱۲:۰۷:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۳
شما تراریخته را تجویز میکنید ولی از طب سنتی فرارمیکنید. این کار شما باعلم سازگاری ندارد شما فقط میتوانید از راه علم وعقلانیت به تایید ویا تکذیب اقدام کنید. درضمن دین اسلام دین علم وعقلانیت است.
ناشناس۱۴۲۳۶۶۸۱۷:۰۸:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۳
چه کسی تراریخته را تجویز کرد ؟!
ناشناس۱۴۲۳۰۷۰۱۰:۴۰:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۳
پس این دعا نویس ها هم مشکلی ندارند! طفلک ها همه کاری که قبلا کردن کمی ادرار و مدفوع و گیاه و ادویه جات مصرف کردن کار مردم راه بیفته!
ناشناس۱۴۲۳۲۰۸۱۲:۰۳:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۳
رمال ها و جن گیر ها فراموش نشود
ناشناس۱۴۲۳۱۰۹۱۱:۰۳:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۳
دوست عزیز اون شیراسب هست نه ادار شتر
علی۱۴۲۳۱۲۴۱۱:۱۵:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۳
بزن روشن شی محمد آقا
ناشناس۱۴۲۳۱۳۰۱۱:۱۸:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۳
ادرار انسان هم استریل است. ادرار همه حیوانات استریل هستند. اگر عفونی باشد کلیه ها را از کار می اندازد. ادرار به محض خروج از بدن و قرار گرفتن در محیط عفونی و آلوده به میکروب می شود.
ناشناس۱۴۲۳۱۴۸۱۱:۲۶:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۳
شما بخور نوش جانت . روزي سه وعده بخور
ناشناس۱۴۲۳۱۵۳۱۱:۲۷:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۳
حالا ممکنه سفیر کبیر چین بدش بیاد اما چینیها هم از همین چیزها خوردن تا به صادرات کرونا رسیدند.
ناشناس۱۴۲۳۲۴۱۱۲:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۳
استریل؟؟؟ فضولات و سموم بدن موجودات که به صورت ادرار دفع میشه استریله؟ تو معنی استریل رو می فهمی؟
ناشناس۱۴۲۳۸۳۱۱۹:۵۴:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۳
شنا و خانواده محترمتان به جای اب از آن در درست کردن چای و نوشیدنی همراه غذا استفاده کنید..
ناشناس۱۴۲۲۷۷۶۰۰:۴۰:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۳
زور هیچ کس به اینا نمیرسه به کجا وصل هستن خدا میدونه اینا همونایی هستن که در حرم مطهر و شکستن
مصطفی۱۴۲۲۷۷۹۰۰:۴۳:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۳
وقتی کسی با قمه زدن وهن دین و مذهب میکنه بهش نمیگن مذهبی بلکه میگن افراطی . وقتی کسی به اسم طب اسلامی وهن دین میکنه هم نباید کل طب اسلام رو زیر سوال برد . رسانه عزیز لطفا بیطرف باش . براستی جامع ترین و قوی ترین و کارسازترین دستورات طبی و بهداشتی متعلق به اسلامه .
ناشناس۱۴۲۳۰۴۱۱۰:۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۳
تو هم بنوش!!!!
ناشناس۱۴۲۳۳۶۱۱۳:۴۶:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۳
تمام مراجع گفته اند ما طب سنتی ایرانی داریم ولی طب اسلامی نداریم
ناشناس۱۴۲۲۷۸۶۰۰:۵۶:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۳
خب ، لابد در زماني كه طرف با شتر مسافرت مي كرده ، در بيابانهاي برهوت و كوير ، ...كه تا چشمش كار ميكرده شن بوده و ماسه ، ...واگر احياناً دچار طوفان شن مي شد ه ديگه حسابش با كرام الكاتبين بود ، در اين سفر طولاني كه مريض مي شد ه ، نه پزشك متخصصي بوده ، نه آمپول ، نه شربت سينه ، نه قرص استامينوفن و نه كپسول و نه اتاق عمل !! خب ! در چنين موقعيتي -- كه حالا تك بوده يا همراه كاروان --- خودش بوده و شترش !! و اين بوده كه شير شترخوراكش بوده و ادرار شترش دوا و درمانش و خود شتر هم مركبش !!! ... اما قربونتم ما كه در آن زمان و آن مكان كه زندگي نمي كنيم ! باشتر كه مسافرت نمي كنيم ، با چراغ موشي كه خانه مان روشن نمي كنيم ، با شمشير و خنجر و نيزه كه جنگ نمي كنيم !!با شال و قبا و ملكي كه به اداره نمي رويم !! ... در قرن بيست و يكم چه كار ما با ادرار شتر ؟ ... خدا كنه قضيه به گوش دكتر احمدي نرسه !! ... پزشك دارو ساز ، داروخانه سلامت را عرض مي كنم !! ... همين داروخانه سر خيابون !!
راه۱۴۲۲۷۹۱۰۱:۰۱:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۳
دین اسلام دین عقلانی است _________ اگر فعلی و سخنی غیر عقلانی باشد قطعاً غیر شرعی و ضد اسلامی است
ناشناس۱۴۲۲۸۰۰۰۱:۱۴:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۳
جدیدا یه نفر که تیپ حزب اللهی کلیشه ای هم داره کنار شتر وایساده ادرار شتر می خوره می گه اوم ... اوم ... با تمام سختیهاش(!) ولی عالیه(!) اینها خائن هستن یا نفهم؟ اولا خوردن خبائث حرامه و عرف هر منطقه و زمان هم ملاکی هست، دوما گیریم اثبات شده فایده ای برای بیماری مربوطه داره و در زمان و مکان فعلی هم حرام نیست، یه نفر دکتر باید استخراج کنه در آزمایشگاه بایسته توضیح علمی بده فرضا مامور صهیونیسم بود بهتر می تونست برنامه تبلیغی ضد اسلامی و ضد ایرانی اجرا بکنه؟ ما حق داریم با این همه حمله که میشه دقت کنیم و پرسشگر باشیم.
ناشناس۱۴۲۲۸۰۱۰۱:۱۶:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۳
وزیر بهداشت و سخنگوی وزارت ظاهرا فراموش کردند بیماری مِرس که سال 2012 شیوع پیدا کرد از شتر به انسان منتقل میشد! ولی خوب اولویت با افکت کامپیوتریه چون مردم از بارش بادمجون اذهانشون جریحه دار شده بود
ناشناس۱۴۲۲۸۰۲۰۱:۱۶:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۳
در مورد ادرار شتر اطلاعی ندارم اما کتاب قانون بوعلی سینا 500 سال پیش در اروپا ترجمه شد اما در کشور خودمان 36 سال پیش ترجمه شد حذف طب سنتی در ایران از زمان قاجار شروع شد در حالیکه طب سنتی در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت موفق تر از طب رایج عمل کرده است.
ناشناس۱۴۲۳۰۸۳۱۰:۴۶:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۳
آقای عزیز علم و دانش مانند آثار باستانی نیستند که کهنه و قدیمی بودنش ارزش داشته باشد. برخلاف آثار باستانی، علم و دانش باید نو و به روز باشه
ناشناس۱۴۲۳۳۸۹۱۴:۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۳
شما بفرما چرا علم پزشکی نوین قادر به درمان دیابت نیست اما در طب سنتی بیماران دیابتی به راحتی درمان می شوند ؟!
ناشناس۱۴۲۳۵۳۶۱۵:۳۱:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۳
شما همین اسم مریضی قند که میگین دیابت رو هم از طب مدرن میگیرین بعد واسش طب سنتی تجویز میکنین
ناشناس۱۴۲۳۸۰۴۱۹:۲۳:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۳
مرد نیستی اگر خودت یا عزیزت تصادف کرد ببریش بیمارستان طب غربی. ببرش طب اسلامی
سعید۱۴۲۳۲۸۶۱۲:۴۷:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۳
شما که طب سنتی رو با طب اسلامی یکی میدونی لطف کن شما هم بنوش
ناشناس۱۴۲۳۳۶۳۱۳:۴۷:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۳
خیلی ها این دو رو قاطی میکنند. طب سنتی به شرط برخورد علمی و بروز کردن ارزش مطالعه و بررسی را دارد. استفاده هم باید بعد از بروز کردن و مطالعات جدید صورت بگیرد. ولی «طب اسلامی» نداریم. همش کلاهبرداری است.
ناشناس۱۴۲۲۸۰۹۰۱:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۳
جهانپور چی بگه؟ اون ملائی که به بیمارستانی در انزلی رفت و جوانی را وادار به تنفس بوی روغن بنفشه با ادعای شفابخش بودن کرد و روز بعد جوانک مرد؛ آیا تحت تعقیب قرار گرفت!!؟؟ این بابا که رو خودش عمل کرد!!
ناشناس۱۴۲۳۳۵۳۱۳:۴۰:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۳
دیگه شلوغش نکنید یعنی به خاطر روغن بنفشه فوت شد ؟!!!
ناشناس۱۴۲۳۹۳۲۲۱:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۳
نخیر بخاطر اینکه بیماری رو از بیمار دیگه به اون یکی منتقل کرده باید بازداشت بشه بدن اینها به اندازه کافی درگیر هست بعد تو میکروب یا ویروس رو از زیر دماغ یکی دیگه میبری زیر دماغ یک مریض دیگه خودت ممکنه ایمن باشی ولی همچنان ناقلی
ناشناس۱۴۲۲۸۳۸۰۱:۵۸:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۳
آقای حبیبی عزیز : اگر آقای جهانپور از این آقا شکایت کنه، همین فردا خودش باید بره زندان اب خنک بخوره . کجای کاری ؟؟؟؟؟
امل۱۴۲۲۸۴۵۰۲:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۳
جناب حبیبی سلام واقعا نوشته شمابرعکس عده ای از افرادی که درهمین سایت میایند ونظریه ومقاله وگزارش مینویسند وعمومایکطرفه وبرحسب منافع جناحی خودشان نظرمیدهند نوشته شما هم ازروی دلسوزی ومنطقی بود وهم تدین ودرددین داشتن ولذا مدعی العموم... اختلاس ونوشیدن ادرار شتر خوردن پشکل الاغ وتجویز عطر توسط پیروان ایت الله تبریزی و...... درحیطه کارخودشان نمیدانند ...
ناشناس۱۴۲۲۸۶۲۰۳:۴۴:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۳
اقای جهانپور هم با نوشیدن ادرار شنر مشکلی ندارد! وی گفت:شتری ک در کلیپ دیدیم از مناطق سردسیر است و از مناطق گرمسیر نیست ک بگوییم تأثیر گذار است!!!!!
رضا۱۴۲۲۸۶۶۰۴:۴۲:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۳
من نمی دونم این ویدئو شوخیه یا یه جور دشمنی سلسله وار با اسلام هست که پیروان این دین رو سفیه نشون بده.یکی میاد حرم لیس میزنه اون یکی روغن بنفشه .... او مدفوع الاغ دود می‌کنه اینم اومده میگه ادرار شتر بخورید .آخه کدوم عقل سلیم حکم به خوردن فضولات دفعی یه حیوون میکنه !!!!!! یا کجا چنین توصیه ای شده؟؟؟؟
ناشناس۱۴۲۲۸۷۰۰۵:۱۹:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۳
جلوی دوربین ، دلستر هلو رو در قالب ادار شتر میخوره . باید ترسید از اینا
ناشناس۱۴۲۲۸۷۵۰۵:۲۶:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۳
شیوع کرونا ؛ موجب بیداری و رنسانس فکری در ایران خواهد شد
ناشناس۱۴۲۳۵۲۵۱۵:۲۴:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۳
کرونا نشان داد که کشورهای غربی مدعی پیشرفت و تکنولوژی چقدر عقب افتاده اند.
ناشناس۱۴۲۳۸۰۶۱۹:۲۵:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۳
شما با کدوم علم به جنگ کرونا رفتی؟ با کدوم داروها؟ کدوم مواد ضدعفونی کننده؟ بیمار ها رو کجا بردی برای درمان؟
ناشناس۱۴۲۲۸۷۶۰۵:۲۹:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۳
بنوش گوارای وجودت ادرار شتر برای امثال شما درمان است ک شفا بخش بر روی ادرار الاغ نیز کار کن
گورخواب۱۴۲۳۰۴۴۱۰:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۳
احسنت، این آقا یا خیلی های دیگه ... اگه می دونستن که با این جواب روبرو میشن عمرا اگه این کارها بکنند. از ماست که بر ماست.
ناشناس۱۴۲۲۸۷۷۰۵:۳۵:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۳
مشكل اين است كه كسانى در حوزه علميه قم هم به طب اسلامى عقيده دارند. و فكر ميكنم عده اى از اين اقايون هم با نوشيدن ادرار شتر موافق باشند.
دکتر۱۴۲۲۸۷۸۰۵:۴۶:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۳
این روزها هرکسی به نوع خودش حرفهایی را می زند که باید پیرامون آن تحقیق شود مثل نوشیدن الکل یا ادرار شتر برای پیشگیری از عفونت در بدن ناشی از ویروس کرونا . در هندوستان عده ای گاو پرست ادرار گاو را می نوشند و در خیابانها می پاشند تا بدن خودشان و خیابانها را ضد عفونی کنند . روزنامه ها پر شده از توصیه برای خوردن این نوع غذا یا آن نوع میوه تا سالم بمانیم . اینکه چه کسی راست می گوید و چه کسی اشتباه می مند نیاز بررسی دقیق توسط مراحع علمی و تخقیقاتی است نه عوام .
ناشناس۱۴۲۲۸۸۳۰۶:۲۴:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۳
در این مدت کرونایی، شاهد کارهای سخیف و ناعقلانه به نام دین بوده ایم که نتیجه ای جز وهم و پایین آوردن منزلت آن نداشته است. در این بین، سکوت مسئولان عذر بدتر از گناه است.
ناشناس۱۴۲۲۸۸۴۰۶:۲۷:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۳
آیا در قرن 21، آتش زدن کتاب مرجع علم پزشکی، استعمال روغن بنفش و نوشیدن ادرار شتر مضحک و خنده دار نیست؟ اما گریه آور سکوت مسئولان است که با این کار خود مهر تایید بر این کارها می زنند.
ناشناس۱۴۲۳۰۹۴۱۰:۵۳:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۳
مهر تائید بر این کار ها نیست، مهر تائید بر سکوت نه از سر رضایت مردم است! سکوت برخی مواقع نشان از حقیقتی تلخ دارد!
یه نفر۱۴۲۳۱۱۳۱۱:۰۴:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۳
از کوزه همان برون تراود که در اوست . باعث دلسردی هست اما این واقعیتها میانگین درک، فهم ، شعور و اعتقاد افراد جامعه را نشان می دهد
ناشناس۱۴۲۲۸۸۵۰۶:۳۶:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۳
در جائیکه عامل بیماری مرس (Mers) از خانواده کرونا ویروسها بوده و علایمش دقیقا مشابه کویید 19 بوده و از شتر آلوده به انسان منتقل می شود، کدام عاقلی ادرار شتر می نوشد؟؟؟ آقای وزیر بهداشت چرا ساکتی؟؟؟؟
فیثاغورس۱۴۲۲۸۹۶۰۷:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۳
مگه خبر ندارید بعضی با گسترش فضای مجازی به شدت مخالف هستند؟ این کارها هم می‌تواند خیلی کمک بهشون بکند!!
ناشناس۱۴۲۲۹۰۳۰۷:۴۲:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۳
هر کس که اینقدر ابله است که ....شتر بخورد، حقش است که بیمار شود.
ناشناس۱۴۲۲۹۰۴۰۷:۴۳:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۳
چطور ادرار انسان و سگ و.... نجس است اما ادرار شتر نجس نیست؟؟؟
ناشناس۱۴۲۳۱۴۴۱۱:۲۵:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۳
چون شفابخش است!
ناشناس۱۴۲۲۹۰۸۰۷:۵۶:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۳
مسئله اینه که بارش بادمجون توسط عده ای غرب زده تولید شده بود. اما نوشیدن ادرار توسط افراد خودی صورت گرفته.
ناشناس۱۴۲۲۹۱۰۰۷:۵۷:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۳
دین خیلی وقته رفته...شماتازه ازخواب پاشدی دادااااااا...
ناشناس۱۴۲۲۹۲۸۰۸:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۳
این برادر مثل اینکه اطلاع ندارد ادرار شتر نهی نشده قبل و بعد از اسلام بین اعراب نوشیدن ان رواج داشته است
ناشناس۱۴۲۳۰۴۹۱۰:۲۷:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۳
یعنی اعراب و عاداتشون برای ما رفرنس شده؟دین از اون منطقه بوده،چرا باید عادات و سنت های اونها رو پذیریم؟
ناشناس۱۴۲۳۹۳۷۲۱:۲۷:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۳
زنده بگور کردن و کلی کار دیگم رواج داشته نطرت چیه
ناشناس۱۴۲۲۹۵۳۰۹:۰۰:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۳
الان این دارد با این کارش تشویش اذهان عمومی میکند و ترویج خرافات قوه قضائیه و دادستان کجاست؟
ناشناس۱۴۲۲۹۵۹۰۹:۰۴:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۳
طب نوبن که سالها رانیتیدین سرطانزا را به خورد مردم میدهد اصلا قابل انتقاد نیست.رانی تیدین نمونه ای از هزاران داروی سرطان زای دیگر است.مگر نمیبینی بیمارستانها پر از سرطانی است...
ناشناس۱۴۲۳۰۵۲۱۰:۲۹:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۳
و همون طب نوین انقدر شهامتش را داره که اشتباه خودش رو اعلام کنه اما امثال شما چی؟
ناشناس۱۴۲۳۱۲۲۱۱:۱۲:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۳
رانیتیدین زندگی بسیاری از افراد رو از جهنم به زندگی عادی تبدیل کرد.
ناشناس۱۴۲۲۹۶۷۰۹:۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۳
شوخی بادمجان دارای خلاقیت هنری بود ...... این یکی فقط توهین به شعور مخاطب است .........
ناشناس۱۴۲۲۹۷۰۰۹:۱۲:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۳
این آقا در حال خوردن دلستر بود بایستی بیاورند جلو دوربین و با همان میل ادرار واقعی شتر به او بخورانند
ناشناس۱۴۲۲۹۷۱۰۹:۱۳:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۳
چون به دین نسبت ش میدن کسی جرات نداره درباره ش حرف بزنه
ناشناس۱۴۲۲۹۷۶۰۹:۱۸:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۳
وزیر بهداشت در جو حماقت بهترین جواب را داده است
ناشناس۱۴۲۲۹۸۸۰۹:۳۰:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۳
بیماری سارس از شیر شتر و مشتقات شتر بوجود می اید
ناشناس۱۴۲۲۹۹۹۰۹:۴۱:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۳
از این سکوت های عافیت طلبانه زیاد ضربه خورده ایم ، ضمنا یادمان نمی رود عده ای با بی حرمتی ، درب حرم شکستند ، بازهم کسی جرات نکرد آنها را درست و قاطع بیرون بیاندازد و از شب تا صبح مشغول چانه زنی با انها بودند
ناشناس۱۴۲۳۰۱۰۰۹:۵۶:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۳
برخی گمان می کنند نسبت دادن طب به اسلام و اختراع و پافشاری بر واژه طب اسلامی موجب اعتلای اسلام است در حالیکه این مطالب موجب وهن اسلام است و پزشکی علمی تجربی است.
ناشناس۱۴۲۴۹۶۵۱۶:۳۸:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۴
آن برخی، به اعتلای اسلام فکر نمیکنند...آنها به اعتلای جیبشان فکر میکنند!
ناشناس۱۴۲۳۰۳۷۱۰:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۳
در یک کشوری هم ادرار گاو را برای کرونا تبلیغ می کنند ودر پهن گاو خودشان را ماساز می دهند طرفدارانی هم دارد ادیسون برق را اختراع کرد ومخترعین دیگرهم هزاران وسیله رفاه مردم این ابداعات هم از یک گروه است چه می شود کرد باید بگوییم نوش جان خودشان وخانوادهایشان وطرفداران حیف نانشان
ناشناس۱۴۲۳۰۵۹۱۰:۳۵:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۳
جند وقت پیش فرد دیگری در خصوص مضرات مسواک زدن و خمیر دندان صحبت کرده بود ، دکتر دندانپزشکی که جوابی در رد ادعای ایشان داده بود به دادگاه احضار شد.
ناشناس۱۴۲۳۳۷۶۱۳:۵۶:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۳
برعکسه انگار به جای اینکه این متحجر ها رو دستگیر کنن دکترش ودستگیر میکنن معلومه پشتشونبه جایی گرمه ویک گروه خاصی هستند که دارن جامعه رو به انحراف میبرن
جمشید۱۴۲۳۱۴۱۱۱:۲۴:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۳
آنقدر دین و سیاست و علم را به هم گره زدند که فکر میکنند اگر برخورد شود به عبای یکی برخواهد خورد.
ناشناس۱۴۲۳۱۶۲۱۱:۳۰:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۳
تازه از روغن بنفشه و فضئلات الاغ ماده رد شده بودیم به ادارار شتر رسیدیم داریم به کجا میریم
ناشناس۱۴۲۳۲۲۰۱۲:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۳
البته انواع شیاف و کولونوسکوپی هیچ اشکالی نداره چون طب هاریسونی تجویز کرده فقط روغن بنفشه خیلی بده
ناشناس۱۴۲۳۶۳۳۱۶:۴۸:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۳
اولا که کولونوسکوپی یک روش تشخیص برای بیماری های راست روده می باشد شیاف هم یک روش تجویز دارو در مواردی است که امکان خوردن ان نباشد اما روغن بنفشه در کدام تحقیق بالینی اثبات شده که اگر به ان ناحیه مالیده شود کرونا نمی گیریم ایا می توان تنها به اتکای یک روایت که معلوم نیست صحیح است یا جعلی به چنین تجویزهایی دست زد اگر هم روایت صحیح باشد باید تنها توسط پزشکی انجام شود که تخصصش را در رشته طب سنتی گرفته است انجام شود که با شناخت کافی نسبت به امراض مختلف و شرایط بدنی بیمار دست به تجویز بزند
امیر۱۴۲۳۹۱۱۲۱:۰۹:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۳
تو هر وقت تونستی بر اعصاب و روانت فایق بیایی اون موقع میشه با استدلال با شما صحبت کرد در تنهایی با خودت خلوت کن ببین نون و ابت چقدر ارزش داره که فکر نکنی لحظه ای
ناشناس۱۴۲۳۹۳۹۲۱:۲۸:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۳
کلونوسکوپی می دونی چیه؟؟؟ یا کار شیاف رو درک می کنی؟؟؟
000۱۴۲۳۱۶۸۱۱:۳۷:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۳
یادش بخیر رحیم پور ازغدی ایرانیان باستان را متهم به نوشیدن ادرار اسب میکرد
امیر۱۴۲۳۲۵۵۱۲:۳۰:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۳
اگر به ماشین آقای توصیه کننده به نوشیدن ادرار شتر توجه کرده باشید می فهمید که امروزه افرادی از این دست بر صدر نشینند و عزت یابند. چو بیشه تهی ماند از ماده شیر شغالان برآرند بانگ و نفیر
ناشناس۱۴۲۳۳۲۳۱۳:۱۴:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۳
آقای ادرار خور! چینی ها هم از اینجور کثافات خوردند که بیماری کرونا به وجود آمد!
ناشناس۱۴۲۳۳۴۸۱۳:۳۵:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۳
ما میریم با نرم‌افزار بارش بادمجان می‌سازیم شما هم برو در صحرا ادرار شتر بنوش. بعد فرقش را می‌فهمی!!
ناشناس۱۴۲۳۷۴۴۱۸:۲۰:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۳
چرا موی سگ نجس هست اما ادارد شتر نه؟
ناشناس۱۴۲۴۵۹۰۱۲:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۴
ادرار و مدفوع حیوانات حلال گوشت مثل گوسفند و گاو و شتر و... پاک است و نجس نیست یعنی در صورت لمس و برخورد با اشیا و بدن انسان و... نیازی به طهارت شرعی و آب کشیدن نیست
ناشناس۱۴۲۵۱۵۰۱۹:۵۶:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۴
همانطور که استاد رحیم پور ازغدی هم گفتند خوردن ادرار اسب از زمان قدیم بین آریایی ها رایج بوده است. خوب در طب اسلامی هم خوردن ادرار شتر آمده است. مگر این چیز عجییه؟
ناشناس۱۴۲۵۲۳۴۲۲:۰۴:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۴
چرا مراجع عظام تقلید کتب احادیث را غربال نمی کنند (یعنی ذیل هر حدیث موثق یا ضعیف بودنش را اعلام کنند)؟ تا کسی قادر به سوء استفاده نباشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین