بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ شیائومی

گزارش بازرگانی،   3990127051

اگر با سری گوشی های شیائومی آشنایی داشته باشید می دانید که گوشی هایی از این برند که با نام خانوادگی Mi عرضه می شوند در دسته گوشی های پرچم دار این کمپانی قرار می گیرند و شیائومی هر ساله یک گوشی پرچم دار را با همین نام به بازار ارائه می کند. در سال 2019 این کمپانی از گوشی Mi 9 رونمایی کرد که با استقبال خوبی نیز مواجه شد. اما در چهاردهمین روز از فوریه سال 2020، شیائومی پرچم دار جدید خود یعنی Mi 10 را به طور رسمی معرفی و از آن رونمایی نمود.

با وجود آنکه گوشی های تولید شده توسط کمپانی شیائومی اصولاً اقتصادی و مقرون به صرفه می باشند، اما Mi 10 همچنان یک پرچم دار کامل به نظر می رسد که این روزها در حال رقابت با پرچم داران سایر برند هاست و بنابراین لقب بهترین گوشی شیائومی برازنده اوست.

در این مطلب قصد داریم به بررسی دقیق و مفصلی از ویژگی های این گوشی از دیدگاه فنی و تخصصی بپردازیم. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

طراحی ظاهری

اغلب برند های فعال در بازار با اقدامی محافظه کارانه، تغییر اساسی یا عجیبی در طراحی ظاهری گوشی های پرچم دار خود ایجاد نمی کنند و از طراحی پشین و دیده شده سایر گوشی های خود استفاده می کنند. چرا که ایجاد تغییرات اساسی همواره نظرات انتقادی را نیز با خود به دنبال می آورد.

شیائومی در خصوص گوشی Mi 10 کمی سنت شکنی کرده. قاب جلویی این گوشی دوربین سلفی را در گوشه سمت چپ خود جای داده و از این جهت دومین مدل از گوشی های شیائومی به حساب می آید که از این طراحی پیروی می کند. همین ویژگی موجب شده تا 89.9 درصد از قاب جلویی تماماً به صفحه نمایش اختصاص یابد و هدر رفتی در مساحت نمایشگر دیده نشود!

لبه های صفحه نمایش این گوشی 208 گرمی به طور قابل توجهی گرد بوده و بنابراین کمپانی سازنده از فضای جلویی گوشی بیشترین بهره را برده. نکته قابل توجه در خصوص این نمایشگر با لبه های گرد آن است که کاربر در صورت تمایل می تواند حسگر های کناری ترین وجوه نمایشگر را غیر فعال کند تا از برخورد های اتفاقی و نا خواسته دست با نمایشگر جلوگیری شود.

قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه بوده و توسط گوریلا گلس 5 محافظت می شود. فریم دور این گوشی نیز از جنس آلومینیوم بوده و باعث افزایش آنتن دهی آن می شود.

صفحه نمایشگر

گوشی Mi 10 به عنوان جدیدترین پرچم دار کمپانی شیائومی به یک نمایشگر فوق العاده Super AMOLED مجهز شده که 6.67 اینچی بوده و توسط گوریلا گلس 5 محافظ می شود. رزولوشن بالای 1080*2340 و تراکم پیکسل 403 پیکسل بر اینچ این گوشی موجب شده تا کیفیت تصویر بسیار خوبی را از این گوشی شاهد باشیم!

این نمایشگر که از فرمت HDR10+ نیز پشتیبانی می کند دارای نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتزی می باشد. این فاکتور به سرعت یک نمایشگر در تازه سازی تصاویر در هر ثانیه نسبت داده می شود. هرچه این عدد بالاتر باشد نمایشگر نسبت به تغییرات تصویر سریعتر واکنش نشان می دهد و بازی و فیلم های مختلف را روان تر و بهتر پخش می نماید. این عدد در پرچم دار سال گذشته شیائومی 84 هرتز گزارش شده و این در حالی است Mi 10 دارای نمایشگری از نوع 90 هرتزی است.

میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی در حالت میانگین 500 نیت گزارش شده که عددی قابل توجه و مناسب به نظر می رسد. این نکته هم شایان ذکر است که این عدد در حالت حداکثر به 1120 نیت نیز قابل ارتقاء می باشد و بنابراین در زیر نور شدید و مستقیم خورشید، کاربر همچنان مشکلی با وضوح نمایشگر نخواهد داشت.

عملکرد سخت افزاری

گوشی Mi 10 از جمله معدود گوشی های موجود در بازار است که از وجود تراشه جدید و قدرتمند شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 865 بهره می برد. پردازنده 8 هسته این گوشی شامل یک پرایم کور کلاک شده بر روی فرکانس 2.84 گیگاهرتز و سه هسته کلاک شده بر روی 2.42 گیگاهرتز می باشد. کورتکس چهار هسته ای دیگر این گوشی نیز بر روی فرکانس 1.8 گیگاهرتز کلاک شده است.

یکی از مهمترین ویژگی های سخت افزاری این گوشی، تجهیز شدن آن به حافظه رم LPDDR5 می باشد. Mi 10 اولین گوشی هوشمند جهان است که از وجود این تراشه بهره می برد! هیچ گوشی هوشمندی در 4 سال گذشته نبوده که به مدل بالاتری از تراشه LPDDR4 یا LPDDR4X مجهز شده باشد و کمپانی میکرون افتخار بهره مندی از تراشه رم جدید خود را نصیب Mi 10 کرده! وجود این تراشه باعث شده تا میزان مصرف باتری تا 20 درصد کاهش یافته و سرعت پردازش داده نیز تا 50 درصد افزایش یابد.

نرم افزار و رابط کاربری

سیستم عامل این گوشی اندروید 10 بوده و رابط کاربری آن نیز MIUI 11 می باشد. این رابط کاربری که ویژه و به طور انحصاری برای گوشی های تولید شده توسط کمپانی شیائومی طراحی شده، امکانات و خدمات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

با استفاده از این رابط کاربری، می توان میزان کنتراست نمایشگر، یا الگو رنگبندی آن را به دلخواه تغییر داد. همانطور که اشاره کردیم یکی دیگر از امکاناتی که این رابط کاربری در اختیار شما قرار می دهد آن است که می توانید محدوده خاصی از نمایشگر گوشی را انتخاب کنید و این فرمان را اعمال نمایید که برخورد انگشت با هر نقطه خارج از آن محدوده باعث ایجاد عملکردی در گوشی نگردد.

 

حسگر اثر انگشت

همانطور که از یک گوشی پرچم دار مثلMi 10 انتظار می رود، این گوشی فاقد یک کلید فیزیکی به عنوان سنسور اثر انگشت بوده و حسگر های ویژه اثر انگشتی که جهت بازکردن قفل گوشی در نظر گرفته شده اند، درزیر نمایشگر این گوشی قرار گرفته اند و باید گفت در گوشی پرچم داری مثل Mi 10 عملکرد بسیار خوب و قبل اعتمادی را از خود نشان می دهند.

دوربین چهارگانه

گوشی Mi 8 با دو دوربین و گوشی Mi 9 با 3 دوربین و حالا گوشی Mi 10 با چهار دوربین روانه بازار شده. هرچند این مسئله باعث شگفتی نبود؛ چرا که حتی برخی از گوشی های میان رده شیائومی نیز به دوربین چهارگانه مجهز اند. اما نکته ای که باعث تمایز و بی همتایی دوربین این گوشی شده، لنز اصلی 108 مگاپیکسلی آن است که ساخته شرکت سامسونگ می باشد. بعد از گوشی شیائومی Mi Note 10 و گوشی گلکسی S20 Ultra این سومین گوشی در جهان است که از وجود یک لنز واید 108 مگاپیکسلی بهره می برد.

دوربین این گوشی به یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه و عدد دیافراگم f/2.4 نیز مجهز شده که جدا و پایین تر از سه لنز دیگر قرار گرفته. دو لنز دیگر از این دوربین چهارگانه 2 مگاپیکسلی می باشند که یکی از نوع ماکرو و ویژه تصویربرداری کلوز-اپ بوده و دیگری جهت تهیه عکس های پرتره تعبیه شده. هر دو این لنز ها دارای عدد دیافراگم f/2.4 می باشند.

علاوه بر دوربین قاب پشتی، دوربین سلفی این گوشی نیز عملکرد قابل تحسینی را از خود نشان می دهد. سنسور دوربین سلفی گوشی Mi 10، 20 مگاپیکسلی و ساخته شرکت سونی می باشد. این دوربین رنگ ها را به زیبایی نشان داده و جزئیات را با دقت خوبی ثبت می کند.

کیفیت صدا

یکی از بلندگو های این گوشی در قسمت زیرین و دیگری در بالای قاب گوشی قرار گرفته است و هر دو آن ها به طور قابل توجهی صدایی بلند و با کیفیت را تولید می کنند. این کیفیت صدا در فرکانس های پایین به خوبی مشهود بوده و باس صدا عمیقی از آن شنیده می شود.

باتری و نحوه شارژ

این گوشی نسبت به آن که در دسته گوشی های پرچم دار بازار قرار گرفته، دارای یک باتری با ظرفیتی بالا و بسیار مناسب می باشد. ظرفیت این باتری توسط کمپانی شیائومی 4780 میلی آمپر ساعت گزارش شده! این گوشی با شارژ سریع 30 واتی در کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ می شود.

نکته قابل توجه در خصوص اغلب گوشی های پرچم دار آن است که عمر باتری خوبی داشته باشند. چرا که یک گوشی پرچم دار تمام ویژگی های ایده آل را یک جا جمع کرده و این مسئله گاهاً از عمر باتری گوشی می کاهد. اما از جمله دیگر نکات قابل ستایش در خصوص گوشی Mi 10 عمر باتری بسیار خوب آن است. این طول عمر در صورتی که کاربر اهل بازی کردن نباشد قابل افزایش نیز هست. چرا که می توانید در تنظیمات این گوشی، نرخ تازه سازی تصویر را که پیش از این به توضیح آن پرداختیم را به عددی مثل 60 هرتز کاهش دهید و در این صورت شارژ گوشی خود را برای مدت بیشتری ذخیره کنید.

جمع بندی

در انتها و برای جمع بندی این مطلب باید گفت، نمایشگر فوق العاده و بزرگ این گوشی، تراشه های جدید و قدرتمند آن، لنز اصلی 108 مگاپیکسلی و در آخر باتری کارآمد این گوشی باعث شده تا با مقایسه ای مو شکافانه و تخصصی، Mi 10 را به عنوان برترین گوشی تولید شده توسط کمپانی شیائومی تا کنون معرفی کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین