زالی؛ هشدار می دهم وضع تهران به لحاظ کنترل کرونا مطلوب نیست

گروه سلامت الف،   3990118004 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: وضعیت تهران به لحاظ کنترل بیماری کرونا مطلوب نیست.

به گزارش مهر، علیرضا زالی، در پاسخ به این سوال که چرا مردم در دو روز اخیر اینگونه به خیابان‌ها آمدند و این ترددها چه عوارضی در بحث کنترل بیماری خواهد داشت، افزود: با وجود همه همراهی‌هایی که مردم در روز طبیعت داشتند، اما در بیشتر استان‌های کشور به ویژه در استان تهران شاهد تغییر بسیار جدی در حضور و تردد افراد در شهرها بودیم و متأسفانه در زمانی شاهد این افزایش ترددها هستیم که آمارها در بیمارستان‌های تهران کماکان رو به افزایش است.

وی گفت: در بخش بستری عادی در مقایسه با روز گذشته ۲۵ درصد افزایش و در بخش مراقبت‌های ویژه با ۱۵ درصد افزایش روبرو بودیم و مراجعان عمومی به بیمارستان‌ها در مقایسه با روز گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است و در نهایت همه آمارهای ما در مقایسه با دیروز افزایش داشت.

زالی افزود: این آمارها خود می‌تواند بازتابی از میزان ابتلاء در سطح شهر باشد و همانطور که دیروز هم تأکید کردم واقعاً نیاز است که مردم همکاری بیشتری کنند و دولت هم سریع‌تر همه مواردی را که می‌تواند به کاهش حضور مردم در جامعه منجر شود به کار ببندد که نمونه آن بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی است که موجب رفع مشکلات کسبه می‌شود.

وی گفت: ما با مسائل نگران کننده‌ای هم مواجهیم و با وجود اینکه مقرر شد افراد دورکاری کنند، اما مسئولان برخی ادارات تمکین نمی‌کنند.

زالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با اداره‌های متخلف برخورد می‌کنید، افزود: ما به استاندار تهران گفته ایم و وی همکاری می‌کند، اما شاهدیم که برخی‌ها بخشنامه دولت را هم اجرا نمی‌کنند و دیروز شاهد بودیم برخی کارمندان تماس گرفتند و گله می‌کردند که به محل کار رفته اند، اما زمان تقلیل ساعت برای آنان اعمال نمی‌شود.

وی گفت: برخی افراد هم در اداره‌ها اعم از دولتی و غیردولتی به تشخیص خودشان عمل می‌کنند و به مصوبات ستاد ملی توجه نمی‌کنند و همین‌ها موجب نگرانی ما است و ترددها را افزایش می‌دهد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: از ستاد ملی مجدد درخواست کردیم حتماً جنبه‌های بازدارنده، تشویقی و حمایتی را برای اقشار فرودست به کار ببندد و این موارد سریع‌تر عملیاتی شود چرا که با این وضع ما در سطح شهر شاهد استمرار حضور پر تراکم افراد خواهیم بود.

زالی گفت: ما هشدار جدی می‌دهیم که وضع استان تهران به لحاظ کنترل بیماری کرونامطلوب نیست و هم مردم و هم مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشند و با رعایت همه ملاحظات باید بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم، اما سطح عمیق ترددها در روزهای گذشته موجب خستگی تیم‌های درمانی ما نیز شده است.

وی افزود: انتظار می‌رفت پس از فراز و نشیب‌های روزهای گذشته بخشی از بار کاری عزیزان ما به خصوص جامعه پزشکی و پرستاری کاهش پیدا کند، اما متأسفانه بیشتر بیمارستان‌های ما در طول دو روز گذشته از افزایش مراجعان شکایت دارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۲۷۹۴۰۱:۱۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
جناب زالي از شما به عنوان فرمانده مقابله با كرونا ياد ميشود ولي ظاهرا اختيار بستن يك مغازه را نداريد اگر واقعا شما با شرايط موجود مخالفيد ودولت هم به حرف شما گوش نمي كند بايد استعفاء دهيد مگر اينكه در دولت حرفي مي زنيد وبه مردم حرفي ديگر
ناشناس۱۴۰۲۸۱۵۰۱:۴۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آماری که سخنگوی بهداشت میدهد که همه کاهشی هست ، کدومتون درست میگید ؟؟؟
سید۱۴۰۲۸۲۵۰۲:۰۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
شما طرح ترافیک را اجرا کن. قسم میخورم کاهش 50 درصدی نسبت به دیروز را مشاهده مینمایی
ناشناس۱۴۰۲۸۶۶۰۳:۴۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آقای محترم اینو مطلب رو نمیخواد هی تو سایتها و مصاحبه ها اعلام کنید. گوشی تلفن رو بردار به رییس جمهور بگو یا تو جلسات بهش بگو .اگه گوش نکرد استعفا بده من نمیدونم چرا مسئولان ما انقدر به میزاشون چسبیدن .استعفا بده که تو تاریخ ثبت بشه
ناشناس۱۴۰۲۹۹۸۰۹:۱۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
من کارمند اداره برق هستم مدیرم دیروز میگفت میخواهی بری خانه چه کارکنی؟ کلا تعطیله.نه 1/3 نه 2/3.ما3/3 سرکار میریم.چون یک کارمند مستقیم ویک کارمند غیر مستقیم داره.میگه باید بیای؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۰۳۰۴۴۰۹:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
این حرف رو به اون رییس جمهور .. .. .. بزنید که بدنبال ..ملت ایرانه.
اكبر۱۴۰۳۲۰۴۱۲:۱۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
خواهشمند است براي شركت هاي خصوصي يك بخشنامه و دستورالعمل جداگانه صادر كنيد. تراكم كارمندان در فضاي محدود يك آپارتمان واقعا دلهره آور و استرس زا است. گفته اند در صورتي كه غيبت كنيم با كسر حقوق و اخراج مواجه هستيم.
ناشناس۱۴۰۳۲۵۱۱۲:۴۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
زالی جان خودمان هم میدانیم نیازی به هشدار نیست
ناشناس۱۴۰۳۲۸۷۱۳:۱۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
به این رئیس جمهور هر چقدر هم هشدار بدهید باورش نمیشه چی ممکنه بشه تهران در اثر موج دوم‌کرنا
ناشناس۱۴۰۳۴۷۰۱۵:۱۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
به من گفته شده این ماه با احتساب مرخصی استحقاقی حقوق خواهم گرفت(به همه کارمندان گفته شده!)، یعنی اساسا در سال پیش رو من هیچ مرخصی نخواهم داشت، وخوب این ماه که بگذرد چون دیگر مرخصی ندارم یا باید بتوانم بدون درآمد زندگی کنم یا بروم سر کار، پس می روم سر کار.
لاله۱۴۰۳۷۵۲۱۷:۲۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
كارمنداي شركت هاي خصوصي چه خاكي توسرشون كنند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین