هواپیما ها چگونه در هوای برفی پرواز می کنند؟

گزارش بازرگانی،   3981220114

شاید برای بسیاری از افراد پیش بیاید که در زمستان به سفر بروند و سفر با هواپیما را تجربه کنند. آیا تا به حال در این باره فکر کرده اید؟ آیا می دانید که هواپیماها چگونه در هوای برفی پرواز می کنند؟

مسافران با خرید بلیط هواپیما خود را برای سفری هوایی آماده می کنند اما ممکن است روز پرواز هوا برفی بوده و فرودگاه از برف سفید پوش شده باشد. در این شرایط هواپیما چگونه پرواز می کند؟ آیا پرواز کنسل می شود ؟ ما در این باره مبحثی را عنوان می کند که اگر علاقه مندید می توانید در ادامه با ما همراه شوید.

در حال حاضر سرمای هوا و ویروس کرونا دست به دست هم داده اند تا سفرهای زمستانی و نوروزی مسافران را به تاخیر بیاندازد. در تمامی اخبارها گفته می شود، از سفرهای غیر ضروری در این شرایط حاد خودداری شود.

پرواز در آب و هوای برفی

پرواز در روزهای آفتابی هم بسیاری از افراد را دچار استرس و دلهره می کند ولی در آب و هوای برفی و نامساعد استرس بیشتری را به مسافران و خلبانان وارد می کند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با رزرو بلیط آماده شدن برای سفر ناگهان با بارش برف و باران و هوای نامساعد مواجه می شوید. در این شرایط شاید شما نگران باشید اما خلبانان به اندازه شما نگران این موضوع نیستند زیبا برای پرواز در آب و هوای نامساعد آموزش دیده اند و برای آن آماده اند.

خلبانان برای تمامی شرایط پروازی آموزش های لازم را دیده اند و می دانند در هر شرایطی چطور باید عمل کنند. نهایتا در صورت شرایط ناهنجار پروازی به فرود اضطراری روی می آورند. اما در همین هنگام نیز فرود بر روی باند یخ زده هم کار مشکلی است. هرچند فرودگاه سعی میکند از این مشکل جلوگیری کند اما در این روزها امکان لغو پروازها بیشتر است.

یخ زدگی در هنگام پرواز

یکی دیگر از مشکلاتی که خلبانان در طول مسیر با آن مواجه هستند، یخ زدگی در حین پرواز است. در این هنگام شیشه های جلو، انتهای بال و قسمت دم، اطراف موتور و پروانه دچار یخ زدگی بیشتری می شوند. اگر بارش برف در حین پرواز سنگین باشد، می تواند تعادل هواپیما را برهم بزند ویا به تیغه های پروانه و موتور آسیب برساند. یکی از خلبانان حرف های با سالها تجربه پرواز در همین باره می گوید: " هوای بشدت سرد و یخبندان باعث اختلال اساسی در هنگام صعود می شود. هواپیما ها نیز همانند اتومبیل ها در روزهای برفی دچار یخ زدگی می شوند."

راهکارهای پرواز در هوای برفی

تمامی ایرلاین ها برای پرواز در شرایط آب و هوایی سخت آماده هستند و آموزش های لازم را دیده اند. از نظر مدیر شرکت هواپیمایی زنیس پرواز در هوای برفی به اندازه لازم ایمن است و خلبانان تجربه و علم کافی در این باره دارند بنابراین مسافران نباید هیچ گونه نگرانی از این بابت داشته باشند.

تمرین خلبان در عملیات مشابه

یکی دیگر از کارهایی که خلبانان ملزم به انجام آن هستند، این است که بارها در عملیات های شبیه سازی شده به تمرین بپردازند. آنها بارها و بارها پرواز و فرود بر روی باند لغزنده را تمرین و اطلاعات خود را در این باره به روز می کنند. فرودگاهها نیز عملیات برف زدایی را با پاشیدن آب و الکل اجرا می کنند که موجب یخ زدایی و جلوگیری از تشکیل مجدد آن می شود. حتی جالب است بدانید هواپیماها دارای سیستم یخ زدایی هستند.

ساخت هواپیماهای مجهز

یکی دیگر از راهکارهای پرواز در هوای برفی استفاده از هواپیماهای مجهز به سیستم های ضد یخ است که انواع آزمایشات لازم را انجام داده اند. همچنین این هواپیماها مجهز به سیستم های قدرتمند دریافت اطلاعاتی برای اطلاع از وضعیت دقیق آب و هوا هستند.

سیستم ضد لغزنده پیشرفته

سیستم بال هواپیما طوری طراحی شده است که از هوای گرم موتور تغذیه می کند لذا یخ آنها توسط فشار قوی هوای گرم ذوب می شوند. در برخی از هواپیماها تیغه های پروانه از طریق الکتریکی گرم می شوند و مجهز به سیستم ضد لغزش می باشند که فرود بر باندهای لغزنده را کنترل می کنند.

عملکرد بهتر هواپیما

یکی از جالب ترین ویژگی هواپیما ها عملکرد بهتر آنها رد آب و هوای سرد است. به طور کلی هواپیماها در هوای سرد و متراکم بهتر عمل کرده و نیروی بیشتری برای عملکرد بالها و در نتیجه بلند شدن هواپیما از سطح زمین تولید می کنند.

نباید نگران رزرو بلیط هواپیما در هوای برفی و روزهای بحرانی کشور باشید. همه چیز برای یک سفر زمستانی و نوروزی برای مسافرت های ضروری آماده ست. در صورت شرایط نامساعد جوی و گمانه زنی برای پروازهای ناامن و وجود ویروس کرونا کلیه پروازها از طرف ایرلاین لغو شده و مبلغ بلیط به مسافران باز پس داده خواهد شد.

برای تهیه بلیط هواپیما می توانید از طریق سایت تیک بان اقدام نمایید. سایت خرید بلیط هواپیما تیک بان، قاصدک، علی بابا و مستر بلیط از سایت های معتبر و ایمن بلیط هواپیما در ایران هستند. شما می توانید با مراجعه به سایت تیک بان بلیط هواپیما خود را برای سفرهای ضروری تهیه کنید. برای خرید بلیط قطار و بلیط اتوبوس تیکبان کافی است کلtikban.com را جستجو کنید و بعد از گذراندن چند مرحله بلیت خود را دریافت نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین