آخرین تحولات ميدانی شمال سوریه؛ پاکسازی بخش وسیعی از غرب شهر حلب + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981127076
آخرین تحولات ميدانی شمال سوریه؛ پاکسازی بخش وسیعی از  غرب شهر حلب + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه از صبح روز گذشته ( یکشنبه بیست و ششم بهمن ماه) عملیات گسترده ای را در محور منطقه جمعیه رحال ( حومه شمالی شهرک المغیر) در محور جنوب غرب شهر حلب با پشتیبانی یگان های هوایی و موشکی علیه گروهک های تروریستی آغاز کردند. 

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین موفق شدند تروریست ها را عقب برانند و شهرک مهم «کفرناها» را پاکسازی و امن کنند؛ با آزادسازی این شهرک بخش دیگری از جاده راهبردی «هنگ 46 به شهر حلب» امن و فشار بر تروریست ها در شهرک «الملاحم» افزایش یافت. 

از محور شمال شرق «تفتناز» (محور غربی کفرحلب) نیروهای ارتش سوریه حملاتی را انجام دادند و پس از درگیری های گسترده توانستند شهرک مهم «معره النعسان» را پاکسازی کنند و تروریست ها را از محور شمال شرق در تنگنای بیشتری قرار دهند و امنیت بخش دیگری از جاده تفتناز به شهر حلب را امن کنند.

همزمان با پیشروی ها در محور جنوب غرب شهر حلب، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور غربی شهر حلب نیز عملیاتی را علیه تروریست ها ترتیب دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند مرکز تحقیقات (بحوث العلمیه) را پاکسازی و در ادامه هم محله «الراشدین 1» را از اشغال خارج و تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش گروه بین الملل الف، با پاکسازی این دو منطقه مهم، امنیت بخش وسیعی از محله های غربی شهر حلب از جمله « حلب جدیده، جمعیه الزهراء، جمعیه المهندسین، دانشگاه حلب و ...» امن تر شد و رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای سوری از محور شرقی به ورودی محله «المنصوره» رسیدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در محور غربی استان حلب هم عملیات را ادامه دادند و از سمت شهرک «الرضوان» و مناطق حومه حملاتی را علیه تروریست ها انجام دادند و موفق شدند شهرک «اروم الکبری» را به کنترل درآورند. 

از شمال غرب شهرک «کفرناها» خبر می رسد، رزمندگان عملیات جدیدی را در محور شمالی و شمال غربی آغاز کردند و با عقب راندن تروریست ها توانستند شهرک های «عاجل و عویجل» و منطقه «جمعیه الامین» را از اشغال خارج و پاکسازی کنند. 

یکشنبه شب نیز نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه عملیات در محور غربی شهر حلب، حملاتی را از مناطق تازه آزاده شده الراشدین شمالی و مرکز تحقیقات علیه تروریست ها انجام دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین محله المنصوره را پاکسازی و به کنترل درآورند. 

همزمان جنگنده های روسی و سوری مواضع تروریست ها را در شهرک های «حریتان، عندان، حیان، تقاد، قبتان الجبل» در حومه شمال و شمال غرب شهر حلب هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به آنان وارد کردند.

به گزارش گروه بین الملل الف، جنگنده های روسی برای نخستین بار مواضع تروریست های موسوم به سپرفرات که تحت حمایت مستقیم ترکیه هستند را در روستاهای «کباشین» در شمال روستای «الشیخ عقیل» در منطقه«عفرین» در شمال غرب استان حلب هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد آوردند. 

با پاکسازی های صورت گرفته در 24 ساعت گذشته، فاصله نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور غربی استان حلب (شهرک عاجل) تا شهرک «باشمره» (جنوب غرب الزهراء) در شمال غرب استان حلب به حدود 13 کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه در ساعات گذشته تجهیزات نظامی جدیدی را از گذرگاه مرزی کفرلوسین وارد استان ادلب کرد؛ در 24 ساعت گذشته، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور غربی شهر حلب و غرب استان حلب موفق شدند حدود 45 کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را پاکسازی و امن کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین