چرا قهر با صندوق رای اشتباه است؟

امیرحسین رحمانی،   3981116182 ۱۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا قهر با صندوق رای اشتباه است؟

انتخابات به عنوان نماد مردم سالاری و گردش نخبگان از ابتدای انقلاب در جمهوری اسلامی اهمیت ویژه ای داشته است. به همین دلیل حتی در اوج جنگ تحمیلی و زمانی که شهرهای ایران بمباران می شد جمهوری اسلامی به برگزاری انتخابات متعهد بود. همین مسئله نشان دهنده جایگاه و اهمیت نظر مردم در ساختار تصمیم گیری ایران بعد از انقلاب است. 

علاوه بر برگزاری مداوم انتخابات، معیار بسیار مهم دیگری که مقامات جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب بر آن تاکید داشته اند پافشاری بر برگزاری پرشور و مشارکت بالای مردم در این عرصه سیاسی بوده است. 

در سه دهه اخیر همیشه رهبر انقلاب خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات بوده اند. رهبری در سخنرانی اخیر نیز بخشی از بیانات خودشان را به اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رای اختصاص دادند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار است در دوم اسفندماه برگزار شود. اما چرا در شرایط کنونی مشارکت بالای مردم در انتخابات از حایز اهمیت است:

اول اینکه حضور حداکثری مردم موجب شکل گیری مجلس قدرتمندتر با پشتوانه محکم تری می شود و همین عامل می تواند ارتقای جایگاه و وزن مجلس در ساختار تصمیم گیری کشور را به همراه داشته باشد. از این رو احتمال اینکه نمایندگان به اعتبار همین موضوع تلاش شان جهت رفع مشکلات با موفقیت بیشتری همراه گردد افزایش می یابد.

همچنین مشارکت بالای مردم موجب افزایش انسجام اجتماعی و اعتماد عمومی می شود. به طور کلی تجربه های دسته جمعی مردم یک کشور موجب همگرایی آنها در سطوح محلی و ملی می شود. 

عامل مهم دیگر شرایط ویژه منطقه ای و بین المللی است که در این باره اشاره به برنامه های آمریکا مهم است.

هدف دونالد ترامپ از کنار گذاشتن برجام و اعمال تحریم های گسترده علیه ایران، جدایی و شکاف بین مردم و سیستم بوده تا این گونه زمینه برای محدود کردن قدرت سیاسی فراهم شود. از نگاه سردمداران کاخ سفید اگر ایران پای میز مذاکره نیاید فشار حداکثری می تواند موجب فروپاشی و تجزیه کشورمان شود. البته این نقشه آمریکایی ها از روی خوش خیالی و بدون توجه به قدرت، عظمت و واقعیت های ایران اسلامی است.

اما مشارکت بالا مردم نشان دهنده این است که مردم برخلاف نظر آمریکایی ها همچنان دل در گرو ایران دارند و به توطئه های آنها توجهی ندارند و جهت تحکیم اقتدار ایران اسلامی فریب تبلیغات عوام فریبانه مقامات غربی را نمی خورند.

بنابراین روز دوم اسفندماه می تواند موجب ناامیدی آمریکایی ها و تغییر در محاسبات شود و مشارکت بالای مردم انعکاس همگرایی و حمایت مردم از ایران اسلامی است و حتماً روی کشورهای غربی تاثیر دارد و به عنوان عاملی مصونیت بخش برای کشورمان کارکرد دارد.

ناگفته پیداست حضور مردم پای صندوق های رای به معنای رضایت آنها از اوضاع و شرایط اقتصادی، اجتماعی و ... نیست بلکه مردم نارضایتی هایی دارند که حتماً هم باید مورد توجه مقامات قرار گیرد. اما قهر با صندوق رای و فرایند دموکراتیک تغییر گردش نخبگان، راه حل مناسبی برای واکنش به این شرایط نیست.

در این وضعیت مردم باید با حضور حداکثری پای صندوق های رای و انتخاب نامزدهایی که دغدغه بیشتر و برنامه بهتری دارند از گزینش داوطلبانی با حداقل رای جلوگیری کنند. از سوی دیگر انتخاب نامزد و جریانی که دغدغه دارد، به گفتمان انقلاب اسلامی باور دارد و برنامه مناسبی برای بهبود شرایط دارد می تواند گام مهمی جهت کاهش مشکلات باشد.

البته پیش بینی می شود در دو هفته ای که تا انتخابات باقی مانده ضدانقلاب تمام کوشش خود را جهت تحریک مردم به عدم مشارکت در انتخابات به کار گیرند. از این رو آغاز جنگی رسانه ای مسلم و قطعی است اما اگر قرار باشد این توطئه ها تاثیری نداشته باشد مسئولان نیز باید تلاش کنند از اقدامات و ایراد سخنان دلسردکننده خودداری کنند؛ چرا که ناامید کردن مردم در این شرایط بازی در زمین دشمن است.

دیدگاه کاربران

الف-ه از الف-ه۱۳۲۳۳۱۵۰۰:۲۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تصدقتان، بنده نه ضد انقلابم، نه معاند و نه هیچ چیز دیگر. سر و جانمان هم فدای این مملکت. ولی مادامی که مجلس شأن نظارتی خود را ندارد و به فرموده "در راس امور" نیست، ما را نه نگاهی است به ایشان نه نیازی! شما هم اگر هدفتان نا امیدی امریکایی ها و تغییر در محاسبات است، قدم رنجه کنید به میان امت بروید تا راهش را نشانتان دهند. زیاده جسارت است.
ناشناس۱۳۲۳۵۹۷۰۹:۲۱:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
جالبه که تا حالا اصلاح طلبها میگفتند قهر با انتخابات اشتباهه این دفعه اصولگرا ها می گویند.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۳۲۳۶۴۹۰۹:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس را هم که کاندید نشده اند بررسی صلاحیت بفرمایید قطعا و یقینا در بین انها مفسدیت اقتصادی و اخلاقی وجود دارد
ناشناس۱۳۲۳۷۹۲۱۱:۰۷:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
ان‌شاءالله ملت در حالی به استقبال عید نوروز 99 خواهد رفت که یک مجلس انقلابی و جهادی و جوان و پاکدست، متعهد و متخصص و خادم ملت شکل گرفته باشد.
ناشناس۱۳۲۳۹۶۵۱۲:۵۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مگه این صندلی های مجلس چقدر درآمد داره که اینهمه سرش دعواست ؟
ناشناس۱۳۲۳۸۰۰۱۱:۱۱:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اصولا بحث اصلاح طلب واصولگرا نیست چرا که هیچکدام درد مردم را نمی شناسند
ناشناس۱۳۲۳۹۶۸۱۳:۰۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نباید خودمان را در جایگاه خدا قرار دهیم و همه افعال و نیات مردم را بررسی کنیم
ناشناس۱۳۲۳۸۰۳۱۱:۱۱:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کسانی که برای رد صلاحیت‌ها دل می‌سوزانند و حساسیت به خرج می‌دهند و در این زمینه از مردم مایه می‌گذارند آیا در برخورد با کسانی که به حقوق مردم تجاوز نموده و شرایط سختی را برای ملت فراهم کردند و آرامش و آسایش را از آنان گرفتند نیز حساسند؟!
ناشناس۱۳۲۳۹۰۳۱۲:۱۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مغلطه نکن همین ها که درانتخاب بین بد و بدتر انتخاب کردیم چه گلی به سر مملکت زدند از محمود گرفته تا محمد و اکبر و حسن !
ناشناس۱۳۲۳۸۳۹۱۱:۳۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
به نکته بسیار بسیار مهمی اشاره کرده اید که از نظرها مخفی مانده بود و کسی به ان فکر نکرده بود باید حتما حتما اینکار پیگیری شود
ناشناس۱۳۲۳۶۰۶۰۹:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
وقتی پیشرفت‌های کشور را می‌بینم مثل قرار گرفتن ماهواره در مدار زمین، دقت مثال‌زدنی موشک‌های نقطه‌زن و ده‌ها و صدها پیشرفت علمی صنعتی دیگر که در دهه‌های فجر افتتاح و از آنها رونمایی می‌شود تمام سختی‌ها و رنج‌ تحریم‌ها را فراموش می‌کنم و از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجم.
ناشناس۱۳۲۳۸۲۳۱۱:۲۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
پیشرفت واقعی آن است که در ارتقا کیفیت زندگی مردم گامی برداشته شود. والا از این پیشرفت ها در کره شمالی و شوروی سابق هم بود. و این پیشرفت ها هیچ گره ای را از زندگی ملت باز نمی کند.
ناشناس۱۳۲۳۹۲۹۱۲:۳۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
احسنت،کجای دنیا هر هشت سال پول مردم یک سوم میشه ؟ کدام کشور مصرف سوخت اتومبیلش دو برابر جهان است؟ کدام کشور بیشتر از ۸۰ درصد کارخانه ها غیر استاندارد است و باید تعطیل شود؟
ناشناس۱۳۲۳۹۹۱۱۳:۱۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
در کجای دنیا ارزش پول ملی و ارزش پاسپورت این شکلیه ؟؟
ناشناس۱۳۲۴۰۷۳۱۴:۱۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
برادر کدوم یکی از این پیشرفت ها رو من بگیرم دستم ببرم خونه جلوی زن و بچم شرمنده نباشم
ناشناس۱۳۲۴۰۸۱۱۴:۲۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
دوست گرامی آنها پیشرفت نیست بلکه ثروت کشور را هدر دادن هست پیشرفت زمانی هست که در دنیا از تکنولوژی وصادرات حرفی برای گفتن داشته باشی وقتی ما نمی توانیم بدنه پراید را تولید کنیم حرف از چیزهایی می زنی که هیچ عقل ناقص قبول نمی کند که چیزهایی را که گفتی ما می سازیم وقتی سوزن و دسته بیل و حتی پرچم کشورمان وارداتی هست چطور حرف از پیشرفت می زنی؟
ناشناس۱۳۲۳۶۰۸۰۹:۲۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
ان‌شاءالله مردم ولایتمدار با وضو و به یاد عزیزشان سردار شهید سلیمانی که سال گذشته در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن حضور داشت خود را برای حضوری چشمگیرتر در حماسه 22 بهمن 98 و سپس کور شدن چشمان دشمنان و بدخواهان در دوم اسفند رأی دادن به نمایندگانی جهادی، انقلابی، حزب‌اللهی، متعهد و متخصص و شکل دادن به مجلسی در طراز انقلاب آماده سازند.
ناشناس۱۳۲۳۸۲۴۱۱:۲۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کمتر از نام شهدا و دین سواستفاده کنید این رفتارها ضربه های چبران ناپذیری به ارزشهای این کشور وارد کرده. همش سواستفاده همش!
ناشناس۱۳۲۴۱۳۷۱۵:۰۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کمتر چیه ؟؟ اصلا استفاده نکنید
ناشناس۱۳۲۳۶۱۲۰۹:۲۸:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اگر از افراد و کاندیداها شناخت نداریم و تحقیق برایمان مسیر نیست از افراد امین و صاحب‌نظر کمک بگیریم. به هر حال خود را از حق رأی و مشارکت در تعیین سرنوشت خویش در انتخابات که یک وظیفه ملی و دینی است محروم نکنیم. در این صورت دشمنان رفاه و امنیت این ملت نیز مأیوس خواهند شد.
ناشناس۱۳۲۳۷۶۴۱۰:۵۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
شما یک دلیل قانع کننده بیار چرا مطهری و صادقی رد صلاحیت شدن من در انتخاب شرکت میکنم
ناشناس۱۳۲۴۵۸۳۰۱:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هیچ کجای دین اسلام چنین چیز من دراوردی نیست. از بس از اسلام و دین مایه گذاشتید تک تک دوستان مومن به شک انداخاید شبهات بدی ایجاد کردید.
ناشناس۱۳۲۳۶۱۸۰۹:۳۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
بالاخره اخرش که چی نمیخای نماینده ای در در مجلس داشته باشی که دخدخه برات داشته باشه؟ یعنی میخای دخدخه داشته باشی؟ سلفی با موگرینی را چه کسی بگیره؟ فساد چه کسی باید داشته باشه دلت میاد رای ندی؟ دخدخه رای داشته باش
بیگی29۱۳۲۳۶۸۷۱۰:۱۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
شما فقط دوتا،فقط دوتا قانونی که به نفع ملت بوده و در این چند سال تصویب شده را نام ببرید تا اقلا دلیلی برای رای دادن داشته باشیم.
رشید۱۳۲۴۰۰۲۱۳:۲۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نمایندگان برای اطرافیان وفامیل خودشون خوب هستند به فکر جمع اوری سرمایه وخانه ماشین و،،، چطور واز کجا چهار پنج میلیارد خرج مکند خلاصه این پول باید جبران بشه
ناشناس۱۳۲۳۷۱۷۱۰:۳۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
بهتره برای ناامیدی آمریکا و استکبار جهانی، نور چشمی هاشون رو از اون کشور برگردونن که آمریکا از خدمات شایانشون محروم بشه ببینیم شجاعت اینکار در مسئولین هست؟
ناشناس۱۳۲۳۷۸۹۱۱:۰۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
آقاجان بنده هیات علمی، همسرم هم هیات علمی، در مخارج زندگی با دو فرزند مانده ایم. بعد ۹ سال نتوانستم ۲۰۶ خود را تعویض نمایم. دادم رینگ و پیستون عوض کند! این جریان تا کی؟
ناشناس۱۳۲۳۹۹۲۱۳:۱۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
حق داری داری حقوق هیات علمی دانگاه ازاد ۵م...الان کارمند ساده بانک بیشتر از هیات علمی میگیره
ناشناس۱۳۲۴۱۵۵۱۵:۳۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
بازم خوبه ، ما هم مثل شماییم ولی هنوز تو تعویض واشر سرسیلندر وتسمه تایم 206 مون موندیم
رسول۱۳۲۴۰۰۳۱۳:۲۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
احسنت و درود بر شما
ناشناس۱۳۲۴۰۱۳۱۳:۳۷:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
دمت گرم خیلی قشنگ اومدی
ناشناس۱۳۲۳۳۲۰۰۰:۳۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
قهر خودش یک انتخاب است . ورای محسوب میشود برای اهل سیاست .
ناشناس۱۳۲۳۶۱۰۰۹:۲۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کسانی که پژواک صدایشان از رسانه‌های دشمن شنیده می‌شود هر که باشند هرگز برای استقلال ملت و منافع ملت گامی برنخواهند داشت، مردم هوشیار باشید.
ناشناس۱۳۲۳۶۳۷۰۹:۴۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
این حرفا و دشمن دشمن کردن خیلی تکراری شده خریدار براش یافت نمیشود
ناشناس۱۳۲۳۷۹۷۱۱:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
از هیئت‌های نظارت شورای محترم نگهبان تشکر می‌کنم که ثابت کردند در مقابل فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی نامزدهای ذی‌نفوذ کوتاه نمی‌آیند و همه تیرهای زهرآگین را به جان می‌خرند و آبرو هزینه می‌کنند تا کشور پیش برود و افراد شایسته در مناصب قرار گیرند.
ناشناس۱۳۲۳۷۹۹۱۱:۱۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
آنانی که در دوره قبل مجلس برای حضور در لیست امید قیمت‌های میلیاردی تعیین می‌کردند وقتی دیدند در این دوره دیگر کارنامه‌ای برای دفاع از خود ندارند به شورای نگهبان که وظیفه تأیید صلاحیت را بر عهده دارد فشار آورده‌اند تا باز هم وکیل‌الدوله‌ها را وارد خانه ملت کنند اما این‌بار مردم تصمیم گرفته‌اند در انتخاب نمایندگان انتخابی همگام با گام دوم انقلاب داشته باشند. ان‌شاءالله.
ناشناس۱۳۲۳۶۴۸۰۹:۴۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
آنقدر دشمن گفتید که بخش بزرگی از مردم وفادار به کشور را هم دشمن میدانید چون مانند شما نمی اندیشند
ناشناس۱۳۲۳۶۵۵۰۹:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مجلس جدید در همان چند ماهی که فرصت پیدا میکند فسادهای صوزت گرفته را بر ملا میکند
ناشناس۱۳۲۳۶۹۲۱۰:۱۶:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
من از همان مردمم!انقدر دشمن دشمن نکن...فایده این همه سال برای زندگی و معیشت و سلامت و نشاط مردم واقعی کشورم چیبوده??????رسانه داخل پشمکه....باز خوبه رسانه دیجیتال و خارجی مردم رو میشنوند و میبینند گرفتی????
ناشناس۱۳۲۳۳۲۳۰۰:۳۹:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
قهری در کار نیست. در شهرستان ما انهایی که تایید صلاحیت شده اند با افکار امثال بنده نمی خوانند. می فرمایید به کسی رای دهم که فرسنگها با عقایدش فاصله دارم ؟
ناشناس۱۳۲۳۶۱۷۰۹:۳۱:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
در کجای دنیا یک کرسی پارلمان، ۵۲ کاندیدا دارد؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۲۳۶۳۹۰۹:۴۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تو اصلا بگو 5200 تا وقتی همه از یه گروه هستند چه فرقی میکنه؟
ناشناس۱۳۲۳۷۹۸۱۱:۱۰:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
حمله اصلاح‌طلبان به وظایف قانونی شورای نگهبان یعنی حمله به قانون. این مدعیان که در طی 4 سالی که در مجلس حضوری حداکثری داشتند عملکردی داشتند که خودشان هم می‌دانند دیگر جایی در مجلس آینده ندارند و چاره‌ای جز جنجال علیه شورای نگهبان برای خود نیافته‌اند.
ناشناس۱۳۲۳۸۰۶۱۱:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
عمال استکبار جهانی از هم اکنون ساز همراهی با بیگانگان را کوک کرده و در جهت مأیوس کردن مردم در انتخابات راه خیانت را در پیش گرفته‌اند. ان‌شاءالله با هوشیاری ملت به آرزوی شوم خود نمی‌رسند و رسوای دنیا و آخرت خواهند شد.
ناشناس۱۳۲۳۶۴۰۰۹:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
۵۲ نفر با یک دیدگاه
ناشناس۱۳۲۳۶۹۰۱۰:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مثل 52 تا پرايد در انبار سايپا .
ناشناس۱۳۲۳۷۵۲۱۰:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
رای سفید بده.
ناشناس۱۳۲۳۳۲۵۰۰:۴۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اقای رحمانی نویسنده محترم : نیازی به ضدانقلاب نیست عملکرد نمایندگان در این چند سال گویای وضعیت کشور است مجلس در ته امور نیز قرار ندارد چه برسد به راس امور ؟ مردم اگاه هستند که مجلس هیچکاره است مردم رافقط برای یک روز میخواهند و آدم حساب میکنند
ناشناس۱۳۲۳۳۲۹۰۰:۵۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
ساختن دشمن از اول انقلاب باعث همگرایی کشور شده. به جای این مقاله و مقاله های اینچنینی کاش یک نفر بیاد و بگه این استراتژی تا کی قراره ادامه پیدا کنه؟ حالا این دفعه مردم اومدن، دفعه بعد دشمن نیست؟ تو این مقاله میگه مردم ناراضی هستند اما یک نفر بیاد و بگه مردم چطور نارضایتیشون رو ابراز کنند؟ اعتراض که حق ندارند، اعتصاب حق ندارند، شعار حق نداند، خوب پس چی حق دارند؟
ناشناس۱۳۲۳۳۴۶۰۱:۲۶:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
من توجيه شدم
ناشناس۱۳۲۳۳۴۹۰۱:۳۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
چرا همیشه مردم باید خودشان را باشما انطباق دهند از برج عاج خود پایین بیایید ببینید مردم چه میگویند آنها هم رای میدهند وقتی با مردم مثل صغیر برخورد میکنید انتظار رفتار فهیمانه هم نباید داشته باشید
م۱۳۲۳۳۵۰۰۱:۳۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کدوم انتخاب؟هیچ تفاوتی بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست.فقط وعده های دروغین و پوچ.
ناشناس۱۳۲۳۸۰۷۱۱:۱۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
انتخابات در تراز انقلاب اسلامی آن است که هیچ‌گونه زورآزمایی بین نامزدهای نمایندگی مجلس وجود نداشته باشد. هر نامزدی که تأیید صلاحیت شد باید برنامه‌های خود را در معرض افکار عمومی قرار بدهد و مردم نیز به جای اشخاص به برنامه‌ها رأی بدهند.
ناشناس۱۳۲۳۳۵۲۰۱:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
لطفا یک مطلب هم کار کنید با این عنوان: «چرا قهر دادن مردم با صندوق رای اشتباه است؟»
ناشناس۱۳۲۳۳۵۳۰۱:۳۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
ما باید با دنیا تعامل کنیم تا کشور ویران نشود.
ناشناس۱۳۲۳۳۵۴۰۱:۴۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مردم در دوره قبل مشارکت بالایی داشتند. نتیجه چه شد؟ آقای مطهری یک دو ماه پیش اعلام کردند مجلس دیگر در راس امور نیست. پس چرا شما میگویید حضور پر شور مردم باعث میشود مجلس قدرتمند شکل گیرد؟؟؟
معلم امار۱۳۲۳۳۶۰۰۱:۵۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مخالفین دولت از تحریم سو استفاده کرده و دولت را ناکار امد نشان دادند تا بتوانند با نا‌امید کردن طرفداران دولت امید با رای ثابتی که دارند پیروز انتخابات اینده شوند.
ناشناس۱۳۲۳۵۹۵۰۹:۲۰:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
بابا دولت رو خود اون باند مخالف دولت از کار انداخته و دولت هم خودش البته چیزی نبوده
ناشناس۱۳۲۳۳۶۳۰۲:۰۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
رد صلاحیتها، مجلس را فقط نماینده طیف خاصی خواهد کرد
ناشناس۱۳۲۳۳۶۵۰۲:۱۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
ثواب رأی امسالم و تقدیم میکنم به سردار دلها
حسین۱۳۲۴۱۴۷۱۵:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
خدا رحمت کند سردار سلیمانی رو. اما ثواب رای دیگه چیه؟؟؟؟رای دادن یا ندادن یک حق است نه یه چیز شرعی که ثواب داشته باشد یا نه؟
ناشناس۱۳۲۳۳۷۵۰۲:۵۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
همون جمله اولت غلطه کدوم مردم سالار؟
ناشناس۱۳۲۳۳۷۷۰۲:۵۵:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
انتصابات یا انتخابات ؟
ناشناس۱۳۲۳۳۷۸۰۲:۵۷:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
همه چیز برای ریاست سردار قالیباف فراهم شده نتیجه انتخابات مشخص است
ناشناس۱۳۲۳۳۷۹۰۲:۵۸:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
انتخابات رقابتی است . البته بین اصولگرایان با اصولگرایان
ناشناس۱۳۲۳۷۳۸۱۰:۳۹:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
موتلفه را بدم پایداری را بدم قالیبافیشو بدم کدومو بدم؟
ناشناس۱۳۲۳۹۰۷۱۲:۱۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
هیچکدامو نده نگهدار برای خودت !
ناشناس۱۳۲۳۳۸۰۰۳:۰۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اصلاح طلبان درست میگویند....نشانه ان هم تایید قالیباف و رد صلاحیت مطهری و حضرتی و ...است..
ناشناس۱۳۲۳۳۸۴۰۳:۰۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مگر غیر از این است از لیست امید به آقای مطهری وصادقی هر وصله ای بچسبد وصله فساد اقتصادی نمیچسبد ودر این لیست تنها دونماینده ای که قدر بودند حداقل وارد چالش میشدند(کار به غلط یا صحیحش ندارم) این دو بودند که رد صلاحیت شدند ‌افراد بی خاصیت لیست امیدکه کسی اسمشون روهم یادش نیست تایید شدند. دیگه شما که صدای آقای توکلی هم در اومده چرا این حروف میزنین.
ناشناس۱۳۲۳۶۰۱۰۹:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
خانم سلحشوری تنها ازاده مجلس بود و بس.
ناشناس۱۳۲۳۶۷۵۱۰:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
ایشون در طول دوران سختی کشور با همسرشون هند تشریف داشتند. و از روستا به ولنجک رسیدند. اینه معنی آزاده بودن؟
ناشناس۱۳۲۳۷۰۴۱۰:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
همه این افراد یکی هستند فرقی ندارند چه اصولگرا چه اصلاح طلب عارف هم از اینها بدتر بده دیدید که کاملا سکوت بود و سکوت
رشید۱۳۲۴۰۰۷۱۳:۳۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
روستا بوده مشکلش چیه؟
ناشناس۱۳۲۳۳۸۸۰۳:۱۳:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
از سوی دیگر انتخاب نامزد و جریانی که دغدغه دارد، به گفتمان انقلاب اسلامی باور دارد و برنامه مناسبی برای بهبود شرایط دارد می تواند گام مهمی جهت کاهش مشکلات باشد. دار ودسته شما 8 سال در دولت و 12 سال در مجلس بودن ! هیچ کار مثبتی نکردن
ناشناس۱۳۲۳۳۹۴۰۴:۴۰:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تبلیغات منفی رسانه های خارجی و حوادث تلخ بعد از ترامپ و شعارهای تند عده ایی در داخل که هر کسی دوست ندارد جمع کنه از این کشور بره، فضای منفی ضد انتخابات ایجاد کرده. ترامپ بدقت انتخابات ایران را زیر نظر دارد و اگر حضور مردم پایین باشد تهدیداتش را بیشتر خواهد کرد.
ناشناس۱۳۲۳۴۲۴۰۶:۴۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نارضایتی هایی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد... من وقتی رای می دم که ببینم بخور بخورها تموم شده
ناشناس۱۳۲۳۸۶۴۱۱:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نماینده‌ای که چند میلیارد تومان برای رسیدن به صندلی سبز مجلس هزینه می‌کند در صورتیکه کل حقوق ومزایای چهار سال نمایندگی کمتر از یک میلیارد تومان است چطور می تواند برای مردم کارکند
ناشناس۱۳۲۳۴۲۸۰۶:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
برادر عزیز با این بدبختی ها برای چی باید دوباره به همینا رای بدیم .
ناشناس۱۳۲۳۴۳۴۰۷:۱۳:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
امسال با صندوق رای قهر میکنم چون نتیجه چند سال آشتی ؛ تقریبا هیچ بوده است
ناشناس۱۳۲۳۴۳۵۰۷:۱۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تغییر گردش نخبگان؟؟؟؟ ما نه نخبه ای دیدیم نه گردشی یک عده ای هستند مدام سرکار هستند نخبه هم نیستند از اینایی که توی مجلس هستند کدومش نخبه است؟
ناشناس۱۳۲۳۸۷۲۱۱:۵۳:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
همونها که داشتند برای سلفی با موگرینی خودشون رو می کشتند. تازه این یکیش بود، اگر جلسات مجلس رو ببینید، می فهمید چی میگم...
ناشناس۱۳۲۳۴۳۷۰۷:۲۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نتیجه حضور من سلمان خدادادها و درازهی ها و سلفی با موگرینی ها و قیمت ۳ برابری ۱ شبه بنزین و وجود قرص ضد بارداری در جیب موکل من و ... است !!! براستی رای مجدد بنده در این شرایط چه مفهومی خواهد داشت ؟!
محسن۱۳۲۳۴۳۸۰۷:۲۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اما قهر با صندوق رای و فرایند دموکراتیک تغییر گردش نخبگان، راه حل مناسبی برای واکنش به این شرایط نیست؟ خب راهکار چیست ؟
ناشناس۱۳۲۳۴۳۹۰۷:۲۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نوشته: " از سوی دیگر انتخاب نامزد و جریانی که دغدغه دارد، به گفتمان انقلاب اسلامی باور دارد و برنامه مناسبی برای بهبود شرایط دارد می تواند گام مهمی جهت کاهش مشکلات باشد" منظورش اصولگرایان هست! یعنی اصولگرایان برنامه دارن؟ اصولگرایان دغدغه دارند؟ دغدغه! دغدغه چی دارن دغدغه مبارزه با امریکا؟ دغدغه درگیری با جناح مقابل؟ چه سودی برای مردم دارد این دغدغه ها؟ یعنی ما باید بیاییم رای دهیم که یک سری افرادی مجلس بروند از تریبون مجلس به امریکا فحاشی کنند که چه بشه؟
ناشناس۱۳۲۳۴۴۳۰۷:۲۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
دیگر مجلس در راس امور نیست فقط در هر دوره اسامی نماینده ها عوض میشود راه همان راه قبل و روش ؛ همان روش و شیوه قبلی هاست فقط چهره ها عوض میشوند
ناشناس۱۳۲۳۴۴۶۰۷:۲۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نماینده ای که جرات حرف زدن راجع به افزایش 3 برابری شبانه قیمت بنزین را نداشته باشد نماینده نیست ؛ صرفا یک مزد بگیر است
تبریزی۱۳۲۳۴۴۸۰۷:۳۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
قهر کار بچه هاس. درستش اینه که بگین مردم آگاهانه رای نمی دن. مردم این بار می فهمن. البته امیدوارم.
ناشناس۱۳۲۳۶۰۰۰۹:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مردم اگاه شده اند که این دار و دسته در حال غارت کشور هستند خاتمیش و روحانیش هم باید جمع کنن بساط را
محمد۱۳۲۳۴۵۱۰۷:۳۶:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
حرمت امامزاده،با متولیست.مثل اینست که شما آب آشامیدن نیاز دارید و بسیار تشنه هستید و شما را به دریا ببرند و بگویند اگر آب بر ندارید ،تلف میشوید.مگر آب شور دریا ،تشنگی را رفع میکند؟مادامی که اصول اولیه ترسیمی امام و پایه گذاران شهید انقلاب عمدا مغفول باشد،وضع همینه،و تمام ساکتین و همراهان این موضوع از صدر تا ذیل در دنیا و آخرت مسئولند.
ناشناس۱۳۲۳۴۵۶۰۷:۴۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
برادر ما می خواهیم اعلام کنیم که تأیید صلاحیت اشتباه است ✓مثل تمام دنیا انتخاب را به مردم باید سپرد ✓ از انتخاب بین بد و بدتر خسته هستیم✓ چرا انتخابات ما نباید مثل ژاپن،کانادا، استرالیا، سوئد، ... باشه ؟ ✓ چرا در مطالبتون این حقایق و خواست های حق و درست مردم را طرح نمیشه ؟✓ فاین تذهبون؟✓
ناشناس۱۳۲۳۴۵۹۰۷:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نتیجه چندین سال حضور ما و رای دادن های ما همین نقطه ای است که اکنون ایستاده ایم !!!! و هر بار ؛ تکرار همان راه و روش قبل !!!
علی۱۳۲۳۴۶۰۰۷:۴۹:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مردم ما همیشه سنگ تمام گذاشته اند اما متاسفانه مدیران پیوسته از مردم انتظار حمایت دارند بدون اینکه خود پاسخگوی ضعف خود باشند . شرایط بد اقتصادی و مالی کنونی ما نتیجه انتخاب خود ما است . ریاست جمهوری . مجلس و شوراهای شهر همه انتخاب خود ما هستند که اکنون به این وضع افتاده ایم
ناشناس۱۳۲۳۴۶۱۰۷:۵۰:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نتیجه حضور های پر شکوه ما ؛ حال و روز امروز ماست !
ناشناس۱۳۲۴۰۳۶۱۳:۴۷:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کدام یکیشون زندگی خودش و تیر و طایفه اش بعد انتخاب شدن از این رو به اون رو نشده و از فرش به عرش نرسیده ؟؟ این همه با هم دعوا و جنجال می کنند بذای خدمته ؟؟؟
امیر حسین سلطان/تهران۱۳۲۳۴۶۴۰۷:۵۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
بهتر است در همه حال حق تصمیم گیری برای حضور و یا عدم حضور در پای صندوق رای را به خود مردم واگذاریم و اگر کاری نمی توانیم برای این مردم بکنیم لااقل حق تصمیم گرفتن آزاد را به عهده خودشان بگذاریم و اجازه دهیم همه امورمان از سر توفیق اجباری! نباشد بلکه از روی توفیق به اختیار باشد. اینگونه توصیه ها برای افرادی که بیش از 40 سال است کمابیش به امر انتخابات آشنا هستند متاسفانه نه تنها چندان کمک مفیدی نمی کند بلکه حتی ممکن است آنها را بکلی روی دنده لج و لجبازی هم بیاندازد و هدفی کاملا مغایر با هدف این مقاله نیزحاصل شود! والله اعلم.
ناشناس۱۳۲۳۴۶۵۰۷:۵۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تا مطالبات مردم در زمینه ی انتخابات دیده نشده و مجبور به انتخاب بین بد و بدتر هستند اوضاع مشارکت سال به سال بدتر می‌شود؟ آیا تمام عواقب آن به عهده ی مسولین نیست ؟ . اگه راست میگی این را جواب بدهید .
ناشناس۱۳۲۳۴۶۷۰۷:۵۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
و باز حرفهای تکراری با اینکه مردم نارضایتی هایی از وضعیت اقتصادی مملکت دارند که حتما باید بهشون توجه بشه و... تو رو به جون عزیزهاتون دیگه بس است موقع انتخابات از این حرفها میزنید بنزین گرون شد از این حرفها زدید موقع راهپیمایی 22 بهمن از این حرفها زدید ده آخه چند صد بار از این حرفها زدید بدون هیچگونه خروجی و عملی همیشه رمضون یک بار هم شعبون
ناشناس۱۳۲۳۴۶۸۰۷:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
یک بام و دو هوا که نمی شه جناب ظریف علنا گفت ما خود انتخاب کرده ایم اینطور زندگی کنیم ! یا حضور مردم در انتخابات نشان تایید عملکرد ما و رضایت مردم است ! ما کی انتخاب کردیم که اینطور زندگی کنیم ؟؟؟ پس معلوم می شود حضور ما در انتخابات بعضی ها را عمیقا دچار سوء تفاهم کرده
ناشناس۱۳۲۳۴۷۱۰۷:۵۸:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نه عزیزم کدام مشکل مردم حل شده که توقع دارند باز بیان پای صندوق ؟؟؟؟؟؟؟
علی۱۳۲۳۴۷۹۰۸:۰۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
همانهایی که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی شرکت کردند رای هم میدهند. کافی نیست؟
ناشناس۱۳۲۳۶۲۱۰۹:۳۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
من توی مراسم سردار سلیمانی بودم ولی رأی نمیدم بی‌خود همه چیزو با هم قاطی نکن دوست عزیز
ناشناس۱۳۲۳۹۸۱۱۳:۰۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
ولی اگر سردار الان در قید حیات بود و ازش نظر میپرسیدی مطمئن بهت میگفت برو رای بده
ناشناس۱۳۲۳۵۰۲۰۸:۱۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
دوره قبل رای دادیم الان شورای نگهبان میگوید بیش از یک سوم نمایندگان مفسد مالی،اخلاقی و.... هستند!!!!!الان چه تضمینی است شورای نگهبان دوباره انتهای دوره بعد نگوید اینبار بیش از نیمی از نمایندگان مفسد و... هستند؟ تو این مجلس چه خبره دقیقا ؟
ناشناس۱۳۲۳۸۵۷۱۱:۴۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نماینده‌ای که چند میلیارد تومان صرف هزینه رفتن به مجلس می کند
ناشناس۱۳۲۴۰۶۴۱۴:۱۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تکلیف این قوانینی که این افراد مفسد وضع کرده اند چه میشود مگر نباید باطل شوند؟
ناشناس۱۳۲۳۵۰۶۰۸:۱۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
برای شکست دشمن باید شرکت کرد .
ناشناس۱۳۲۳۵۸۳۰۹:۱۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تا دشمن کی باشه؟ یکی باید ما رو از آسیب مسیولین حفظ کنه
ناشناس۱۳۲۳۶۲۲۰۹:۳۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
چقدر از قبل این دشمن یه عده بارشون بستن
ناشناس۱۳۲۳۶۴۷۰۹:۴۸:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
چیزی که من میبینم این است که امریکا را دشمن فرض می کنید ولی همه شما هم مقیم امریکا هستید تا جایی که ما می دانیم کسی نمیره سرزمین دشمن اقامت کنه وقتی دشمنی و جنگی هست ظاهرا این دشمن دشمن کردن برا این هست که سر ما را شیره بمالید و بهره برداری بفرمایید
ناشناس۱۳۲۳۵۰۸۰۸:۱۷:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اصلا هم اشتباه نیست پس چطور بگیم اعتراض داریم و داریم له می شیم ؟؟
ناشناس۱۳۲۳۵۱۰۰۸:۱۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اگه انتخابات آزاد و شفاف و سالم باشه چرا تحریم بشه ؟! هی روزگار
محمد۱۳۲۳۵۱۴۰۸:۲۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
شما فقط یه دلیل بیارید که با رای دادن اوضاع زندگی من کارگر بهتر میشه!!!!
ناشناس۱۳۲۳۵۱۷۰۸:۲۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
انتخابات به شکل فعلی متاسفانه گردش نخبگان را به همراه ندارد
ناشناس۱۳۲۳۵۲۰۰۸:۲۴:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
آخه به فرض مردم بیان رایی هم بدهند رایی که تهش چیزی درنیاد چه سودی داره؟ هدف رای دادن بهبود وضع مردم هست ولی برادران ازش برای حق نشان دادن خود استفاده می کنند فقط استفاده ابزاری میشه از رای مردم این که نشد دو گروه شدن به اسم اصلاح طلب و اصولگرا و دعوای ساختگی با هم راه انداخته اند و زندگی مردم را نابود کرده اند رای دادن مشکل شما را ممکنه حل کنه(تبلیغات که مردم ما را می خواهند و...) ولی مشکل ما را حل نمیکنه داداش چهل ساله رای داده میشه وضع بدتر از قبل میشود
ناشناس۱۳۲۳۵۲۲۰۸:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تا به حال چه اقدامی در مسیر افزایش رفاه مردم کرده ؟ فقط یک مورد رو شما بگو ما قانع میشیم که رای بدیم. فقط و فقط افزایش مالیات و عوارض و محدود کردن مردم به انحاء مختلف بوده و بس
ناشناس۱۳۲۳۵۳۰۰۸:۲۹:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
آیا تغییر سیاست خارجی با رای دادن امکان پذیر است؟
ناشناس۱۳۲۳۵۳۲۰۸:۳۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کدام نخبگان ؟ اونایی که توبره خودشونو پر میکنن یا اونایی که از کشور میرن یا دستفروشی میکنن؟
ناشناس۱۳۲۳۵۴۰۰۸:۳۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کاندیدای مورد نظر ما در شبکه موجود نمیباشد!
sina۱۳۲۳۵۴۲۰۸:۳۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
من رای نمیدهم زیرا احساس میکنم که به هیچ عنوان در سرنوشت کشورم سهیم نیستم . چون تا حالا به هرکی رای دادم توزرد از آب در اومد بنده شخصا نه به آقایان محترم اصولگرا و نه میانه رو و نه چپیها به هیچ کدام اعتماد ندارم کلا تو یه سیستم که همه به دنبال منفعت طلبی جناحی یا فردی هستند تنها کسی که سرش کلاه میره در هرصورت چه با حضور در پای صندوق رای و چه عدم حضور در پای صندوق رای فقط مردم هستند
ناشناس۱۳۲۳۵۴۵۰۸:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اگه راست ميگي اجازه بده يه مقاله هم بنويسيم چرا راي دادن اشتباه است
ناشناس۱۳۲۳۵۵۰۰۸:۴۱:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
در استان فارس، فقط یک نفر برای میان دوره ای خبرگان تایید صلاحیت شده است، به نظر شما لازم است در ان رای گیری شرکت کرد؟؟؟؟
ناشناس۱۳۲۳۶۶۴۱۰:۰۱:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
گردش نخبه گان به سبک و سیاق مسئولان ما!!!
ناشناس۱۳۲۳۵۵۶۰۸:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
رای بدیم که برید با موگرینی عکس بگیرید و فساد کنید؟ جواب خدا را چه بدهیم؟
ناشناس۱۳۲۳۵۶۳۰۸:۴۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
4 دهه عدم قهر نتیجش این هست خب ببینیم نتیجه قهر چه جوریه !
ناشناس۱۳۲۳۵۶۵۰۸:۵۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
شما همیشه 3 الی 4 سال از مردم عقب هستید. واقعا چرا رای بدیم؟ ین همه رای دادیم، چی شد؟
سرگردان۱۳۲۳۵۶۶۰۸:۵۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
سخنان تکراری .
مانی۱۳۲۳۵۶۷۰۸:۵۶:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کدو نخبه مونده که بخواد گردش نخبگانی انجام بشه !!؟
ناشناس۱۳۲۳۶۰۵۰۹:۲۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
خود را نخبه فرض می کنند
ناشناس۱۳۲۳۵۸۵۰۹:۱۴:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نخبه؟ یعنی شما امثال آقای درازهی یا اون نماینده محترمی که دزد از خونش دلار و سکه برد یا اون برادر بزرگواری که تو کار دلالی ماشین بود رو نخبه می دونید؟
ناشناس۱۳۲۳۵۸۸۰۹:۱۷:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مجلس fatf رو تصویب می کنه شورای نگهبان رد. مجلس میگه قیمت بنزین افزایش پیدا نکنه شورای اقتصاد زیاد می‌کنه. هرکسی هم در مجلس یک کلمه اعتراض کنه دور بعد رد صلاحیت میشه بود و نبود این مجلس به حال ملت فرقی نداره
ناشناس۱۳۲۴۰۴۰۱۳:۵۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
به حال نماینده ها خیلی فرق داره به حال اونها که از حضور من و شما استفاده ی تبلیغاتی می کننند هم خیییییییییییلی فرق داره
ناشناس۱۳۲۳۵۹۹۰۹:۲۳:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
به نظر من رای ندادن هم ملاک مخالفت با نظام نیست اگر کسی رای نداد به این معنی است که گزینه درست را پیدا نکرده. ربطی به تقابل با نظام و گردش نخبه ها ندارد.
علی کریمی۱۳۲۳۶۰۹۰۹:۲۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
جناب آقای امیرحسین رحمانی 1- در وهله اول وجود کاندیدا های قوی ،توانمند و سالم در بین لیست نامزد هایی که از فیلتر شورای نگهبان گذشته اند ضروری است تا با حضور حداکثری و پر شکوه مردم همین مجلس، با پشتوانه قوی مردمی در جایگاه ممتازی قرار گیرد و در ساختار تصمیم گیری کشور حرفی برای گفتن داشته باشد. 2- اگر صرفا حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای موجب افزایش انسجام اجتماعی و اعتماد عمومی می شد و حل مشکلات کشور را تسریع می کرد، با توجه به حضور حداکثری مردم در انتخابات 40 سال گذشته وضعیت کشور خیلی بهتر از این باید می بود. 3- به نظر می رسد آنچه مد نظر شما است تا صرفا از طریق حضور حداکثری مردم در انتخابات بدست آید با توجه جدی مسئولین به عواملی نارضایتی مردم و ایجاد بستر های لازم برای شنیده شدن آنها از زبان مردم و کاهش شکاف بین مردم و نظام خیلی راحتتر،موثرتر و سریعتر بدست می آید.
ناشناس۱۳۲۳۷۰۹۱۰:۲۶:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مشکل اینجا است که مردم حتی اصلاح طلبها را هم دیگه قبول ندارن دیگه شاخ همه اینها عارف بود خودتون دیدید که کلا سکوت الدوله شده بود و لام تا کام حرفی نزد که واقعا جای تاسف داره افتضاح بود عملکرد لیست امید یکی از دلایل بزرگ شکست اصلاح طلبها و پایان جریان اصلاح طلبی همین عارف بود و بعدش هم روحانی و...
ناشناس۱۳۲۳۶۲۳۰۹:۳۶:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
من وقتی رای میدهم که ببینم هر شهروند ایرانی فارغ از نژاد و عقیده و حزبش میتونه کاندید بشه.
سینا۱۳۲۳۶۴۶۰۹:۴۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
در انتخابات قبلی هم با همین دلایل شرکت کردیم اما منجر به نتایج بهتر نشد
ناشناس۱۳۲۳۶۵۰۰۹:۵۰:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
آقای‌رحمانی‌‌امیدوارم‌جواب‌خودت‌رادریافت‌کرده‌باشید‌گرچه‌میدانم‌خودت‌بهتر‌ازهمه‌میدانی‌مردم قهر‌نکرده‌اند‌بلکه‌نمیخواهند‌وقت‌خودرابرای‌کاربیهوده‌‌هدرکنند
سارا۱۳۲۳۶۶۹۱۰:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
سلام من نميخواستم راي بدم ولي به خاطر اقاي محمد صادقي ميخواستم به ناچار بيام پاي صندوق كه ايشونم رد صلاحيت شدن.منم ديگه تكليفم معلوم شد. همه ساله راي ميدادم ولي وقتي ميبينم تعدادي از نمايندگان خودشون مشكلات مالي يا كاري دارن يا وقتي نماينده ميشن مردمو فراموش ميكنن و يا با كوچكترين تهديدي بلافاصله از موضعشان عقبنشيني ميكنن پس ديگه راي نميدم
ناشناس۱۳۲۳۶۸۳۱۰:۰۹:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تجربه ثابت کرده است: همانها که ادعای قهر دارند دقیقه نود وارد میدان میشوند. افراد ساده دلی هم که فکر می کنند با قهرکردن مشکلات حل میشه. برعکس با قهر و یا انتخاب نادرست و غیر اصلح وضعیت مثل الان خواهد بود و شاید بدتر.
ناشناس۱۳۲۳۹۴۵۱۲:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
پس چرا نگران هستید؟ همه قراره شرکت کنند دیگه نگرانی چرا؟
ناشناس۱۳۲۳۶۸۶۱۰:۱۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
دم تمام انتخابات با همین جمله چرا قهربا صندوق رای اشتباه است مردم رو به پای صندوقها کشاندید(مخصوصااصلاح طلبان) اما حالا دیگه این حنا برای مردم رنگی نداره
صمصام۱۳۲۳۷۰۲۱۰:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
چطور باید خودم را قانع کنم که رای بدهم ؟؟؟ وقتی از منزل فلان نماینده مقادیر فراوانی ارز سرقت میشود و بعد موضوع سریعا سانسور میشود وقتی فلان نماینده با اعتماد به نفس از حقوق 16 میلیونی اش و منزل چندین میلیاردی اش در شمال تهران رونمایی میکند؟؟ وقتی ان یکی نماینده به دلیل مسائل اقتصادی رد صلاحیت میشود جناب رحمانی این مردم دلخور و ناراحت اند... قرار بود مشکلات معیشتی مردم حل شود اما نشد !
ناشناس۱۳۲۳۷۰۳۱۰:۲۱:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
براي چي راي بدم ؟ راي بدم كه يك نفر مثل آقاي لاريجاني به جاي كل مجلس تصميم بگيره؟ نياز شما به مردم فقط براي راي گيري هستش. وگرنه مردم كه نامحرمند.
ناشناس۱۳۲۳۷۴۹۱۰:۴۲:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
رفع مشكل.حضور حداكثري.وزن مجلس.توجه مسولان.اميد .بازي دشمن.و..... به قول اون دوستمون مجلس چه كار مفيدي قبلا وبعدا ميخواد براي من كارمند يا من كارگر انجام بده .همون كار هايي كه انجام دادين براي هفت پشتمون كافيه.
ناشناس۱۳۲۳۸۱۶۱۱:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اگر قهر اشتباه است چرا شورای نگهبان زمینه مشارکت حداکثری را فراهم نمی کند؟ مگر مجلس نباید آینه ای از جامعه باشد؟ این افرادی که شورای نگهبان تایید کرده آینه جامعه اند؟!!؟؟
علی 671۱۳۲۳۸۳۴۱۱:۳۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
با قدرت در انتخابات شرکت می کنیم و به افرادی که مومن و شناخته شده و با وجود هستند رای می دهیم ولی ایکاش نظیر لاریجانی ها و افرادی که با یک پست مشاوره برای فرزندانشان در مجلس بودند انتخاب نشوند که اینها آبروی کشور و ملت را برده اند .
سعید تمر۱۳۲۳۸۴۰۱۱:۳۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تعارف چرا من مثلا جوان کم تجربه، وقتی به کاندیداهای ریاست جمهوری نگاه می کردم می دیدم این هااز من هم ضعیف ترند! چه برسه به جوبه بیسوادهایی که به مجلس راه پیدا کرده اند!! عزیزم یک جای کارت بدجور می لنگه که هیچ دانشمندی حاضر نیست بیاد وسط گود سیاست حاضر باشه هم شما حاضر نیستی راهش بدی شما راه بدی هم مردم نمی شناسندشان چون رسانه ها دنبال قاقالی خودشونند آزادی برای نشان دادن استعدادها خیلی مهمه
ناشناس۱۳۲۳۸۵۱۱۱:۴۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
امنیت نسبی دارند مفید نیستند قاعدتا هرکاری باید ثمره داشته باشد این درحالیست که مجلس نه تنها به خواست ملت توجه ندارد(چون کاره ای نیست)هزینه زیادی هم به ملت تحمیل کرده ومیکند وتنها ثمره ان برای خودشان است.
ناشناس۱۳۲۳۸۸۲۱۱:۵۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
قهر نکردم شخص مورد نظرم در لیست کاندیدهای تایید شدن وجود نداره
ناشناس۱۳۲۳۸۹۷۱۲:۱۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مردم کجا می توانند اعتراض خودشان را به گوش نظام برسانند که مارک ضد انقلاب مأمور آمریکا و اسرائیل و عربستان و انگلیس به آنها نخورد
ناشناس۱۳۲۳۸۹۹۱۲:۱۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
حال که شما زحمت انتخاب از میان کاندیداها را میکشید جهت صرف جویی در بیت المال نماینده ها را انتخاب کنید تا حداقل فردا مردم متهم به ساده اندیشی و انتخاب غلط هم نشوند
سهیل۱۳۲۳۹۲۰۱۲:۲۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اولا، مجلس در کجای قانوگذاری مملکت است؟ با وجود چندین نهاد قانونگذاری موازی که بعضا قوانینی بالاتر از قوانین مجلس به تصویب میرسانند ایضا نهادهای فرامجلس به مانند، شورای انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، شورای امنیت ملی و... ثانیاً، شان نظارتی مجلس کجاست؟ وقتی نمایندگان در هزارتوی فسادانگیز کمسیون ها برای تامیین منافع خودشان از هر خطایی در میگذرنند، چه نیازی به وجود پارلمان است؟
سراج الدین۱۳۲۳۹۲۲۱۲:۲۷:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
با سلام من بعنوان یک کارمند سازمان دولتی تاکنون چند بار به مجلس رفته ام و واقعا شان نمایندگی مجلس در برخی جاها بسیار پایین است از شوخی هایی که نمایندگان باهم میکنند تا حرفهایی که در کمیسیونهای مجلس میزنند و معامله های پشت پرده با صاحبان صنعت، مثلا در کمیسیون مجلس برخی از نمایندگان وارد کمیسیون که میشدند از طریق دستگاه اعلام حضور میکردند ولی بلافاصله از جلسه خارج میشدند یعنی کاری که یک محصل دبستان میکند، و یا در برخی ماموریت های شهرستان از دفتر نماینده مجلس زنگ میزدند که برای شرکت این نماینده در فلان بازدید لازم است 15 میلیون تومان به حسابشان واریز شود و ما جواب میدادیم که ابنجا یک سازمان دولتی است و ما حق پرداخت این قبیل پولها را نداریم. در کل هم که نمایندگان مجلس( اکثریت) دنبال جیب خود هستند و هیچکدام کاری به مشکلات کشور ندارند
ناشناس۱۳۲۳۹۴۳۱۲:۴۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
مطابق قانون اساسی همونطور که رای دادن حق مردم است رای ندادن نیز حق مردم است.
ناشناس۱۳۲۴۱۴۱۱۵:۱۵:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نبودن مجلس بهتر از بودن آن است. اینطوری حداقل نیازی نیست مبالغ کلانی به «نماینده»هایی که هیچ کار مفیدی نمی کنند حقوق داده شود و بعد هم مردمی که رأی داده اند بخاطر رأی اشتباهشان ملامت شوند. در ضمن اصول گرایان (که پیروزی شان پیشاپیش مسلم است) زیاد خوشحال نباشند. یک مجلس (و بعدها رئیس جمهور) اصول گرا همان کاری را با پایه اجتماعی اصول گرایان خواهد کرد که روحانی و لیست امید با پایه اجتماعی اصلاح طلبان کردند.
ناشناس۱۳۲۴۲۶۲۱۷:۱۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
راس امور در مجلس است
ناشناس۱۳۲۴۳۷۱۱۹:۳۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
بنزین رو ارزان کنین تا بیایم.البته 1500تا2000 تومان
ناشناس۱۳۲۴۶۲۹۰۷:۱۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مگر در انتخابات قبلی مجلس حضور حد اکثری نبود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین