فاش شدن جزئیاتی از معامله قرن در یک روزنامه اسراییلی

گروه جهان الف،   3981107131 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در آستانه اعلام طرح موسوم به "معامله قرن" که آمریکا مدعی است هدف آن حل بحران خاورمیانه است، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در گزارشی از آنچه که دوره مقدماتی اجرای طرح خواند، پرده برداشت.

فاش شدن جزئیاتی از معامله قرن در یک روزنامه اسراییلی

به گزارش الف این روزنامه نوشت دوره مقدماتی قبل ازاجرای معامله قرن، حدود چهار سال طول خواهد کشید و بر اساس آن بیت المقدس پایتخت اسرائیل خواهد بود.

به نوشته یدیعوت آحارانوت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درنظر دارد قبل از اجرای معامله قرن، اعلام  کند که مدت دوره مقدماتی مورد نظر، تقریبا چهار سال طول خواهد کشید و  اینکه بر اساس این طرح، شهرک های صهیونیست نشین دست نخورده باقی  خواهند ماند.

این روزنامه صهیونیستی مدعی شد، فلسطین با این مدت زمانی در خصوص معامله قرن، موافقت کرده است!

بنابر این ادعا در این مدت، اسرائیل می تواند در چارچوب طرح های تصویب شده، شهرک سازی کند اما نمیتواند حدود شهرک ها را گسترش داده یا طرح های جدیدی تصویب کند.

به نوشته این روزنامه، علاوه بر آن، 30 تا 40 درصد مناطق اشغالی کرانه باختری در اختیار اسرائیل خواهد بود و40 درصد دیگر به تشکیلات خودگردان واگذار خواهد شد. وضعیت حدود 30 درصد از این مناطق هنوز مشخص نشده است. اما آمریکا پیشتر به تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن اعلام کرده است که این مناطق بخشی از کشور آتی فلسطین خواهد بود. 

این در حالی است که بر اساس قوانین بین الملل، اسرائیل نمی تواند مناطق اشغالی کرانه باختری را ضمیمه کند.

بنابراین گزارش، تمام شهرک های صهیونیست نشین دست نخورده باقی خواهند ماند، از جمله 15  روستای دورافتاده که با مناطقی که قرار است  به اسرائیل ملحق شود، هیچ ارتباط سرزمینی ندارند. اما 60 بلوک  ساختمانی که 3 هزار اسرائیلی ساکن آن هستند، ویران خواهند شد.

قوانین حقوق بین الملل تصریح کرده است شهرک سازی در مناطق اشغال شده، ممنوع است و تا به همین جا هم ساخت شهرک های صهیونیست نشین درمناطق اشغالی، اقدامی غیرقانونی بوده است.

بر اساس طرح ترامپ، بیت المقدس از جمله بخش قدیمی شهر و حرم شریف (کوه معبد) پایتخت اسرائیل خواهد بود. اما مدیریت مکان های مقدس مشترکا به اسرائیل و فلسطین واگذار خواهد شد. فلسطینی ها بارها تاکید کرده اند بیت المقدس – سومین مکان مقدس مسلمانان- پایتخت ابدی کشور مستقل فلسطین است. 

به ادعای یدیعوت آحارانوت، علاوه بر آن، دولت آمریکا آماده خواهد بود در پایان مناقشه اسرائیل-فلسطین، 50 میلیارد دلار در اقتصاد تشکیلات خودگردان سرمایه گذاری کند.

این درحالی است که گزارش ها حاکی است تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت صریح خود را با طرح موسوم به معامله قرن اعلام و رایزنی های دیپلماتیک خود را برای مقابله با آن آغاز کرده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرده است، در واکنش به اعلام معامله قرن، از پیمان اسلو خارج خواهد شد. وزارت خارجه  تشکیلات خودگردان روز یکشنبه در بیانیه ای خواستار "بیانیه شفاف بین المللی درمخالفت با معامله قرن" شد و تاکید کرد این طرح ثبات منطقه را به خطر خواهد انداخت.

"صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد فلسطین گفت سازمان آزادیبخش فلسطین این حق را  برای خود محفوظ نگه داشته  است تا در صورت علنی شدن طرح معامله قرن، از توافق موقت با اسرائیل خارج شود. تلاش برای اجرای پیمان اسلو، ترتیبات امنیتی با رژیم صهیونیستی، و همچنین تعاملات اقتصادی با آن، از جمله بندهای این توافق موقت است.

اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین – حماس – نیز اعلام کرده است طرح معامله قرن مورد توافق قرار نخواهد گرفت. وی دربیانیه ای اعلام کرد: "ما قویا اعلام می کنیم که معامله قرن تایید نخواهد شد. این توطئه جدید علیه فلسطین، محکوم به شکست است و می تواند فلسطینی  ها را به مرحله ای جدید از مبارزه با اسرائیل سوق دهد."

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۹۸۳۶۱۷:۴۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هر کس بین فلسطینی ها و اسراییل صلح برقرار کند، کار بزرگی کرده است و شایسته دریافت جایزه صلح نوبل قرن است.
ناشناس۱۳۰۹۹۸۷۱۹:۵۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
این صلح است یا نابود کردن یک کشور و یک ملت و رسمیت دادن به توحش و اشغالگری و نژاد پرستی صهیونیسم؟؟؟؟؟!!!!! از کی تابحال دولت امریکا طرفدار صلح شده؟ دولتی که پشت صدها کودتا و میلیونها قتل عام مردم بیگناه در سرتاسر جهان است
ناشناس۱۳۱۰۰۳۸۲۰:۴۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
صلح یعنی چه؟ این‌که راه‌حلی موقت پیدا کنی که چند سال مردم ساکت بشوند، بعد برگردند سرجای اول‌شان، با خشم و نومیدی بیشتر اسمش صلح نیست. صلح یعنی درمان پایدار مسئله، و از ترامپ تنها چیزی که ندیده‌ایم راه حل پایدار است.
ناشناس۱۳۱۰۰۹۳۲۱:۳۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
صلح؟به قیمت ناموس؟!
ناشناس۱۳۱۰۱۹۶۲۳:۰۴:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
این بار ظاهرا دیگه حله
ناشناس۱۳۱۰۱۹۹۲۳:۰۶:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
به نظرم این کار یه راه بیشتر نداره: یهودیها در صلح آرامش به کشورهاشون برگردن!
ناشناس۱۳۱۰۲۱۵۲۳:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
به خصوص اگر یک تروریست وحشی بربر مثل ترامپ باشه
ناشناس۱۳۱۰۳۸۵۰۷:۰۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
صلح برای اسراییل معنی ندارد هدف این رژیم رسیدن به مرزهای اسراییل به اصطلاح بزرگ است خیلی ساده وقتی همه چیز آرام شد و این رژیم قدرت کافی بدست اورد به بهانه ای از این طرح خارج خواهد شد اینها غیر قابل اعتمادند این اولاد شیطان
ناشناس۱۳۰۹۸۵۲۱۸:۰۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
از ریاست قوه قضاییه و مراجع محترم عظام می خواهیم حکم قصاص و فتوای قصاص ترامپ این خوک کثیف و نتانیاهو این سگ هار را صادر بفرمایند تا وضعیت فلاکت بار سلمان رشدی را پیدا کنند تا انشالله انتقام خون شهیدان از آنها گرفته شود
ناشناس۱۳۰۹۹۷۵۱۹:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
به امریکا و اسراییل نمی شود اعتماد کرد .در حرف چیزی می گویند ولی در عمل برعکس عمل می کنند
ناشناس۱۳۰۹۹۸۲۱۹:۵۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
یهودیان تا کل دنیا را مستعمره خودشان نکنند ول نمی کنند
ناشناس۱۳۱۰۰۶۹۲۱:۰۹:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
متاسفانه این هیچ بختی برای موفقیت نخواهد داشت چرا که در آن هیچ ذکری از خواسته های ملت فلسطین وجود ندارد
ناشناس۱۳۱۰۳۷۳۰۶:۴۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
هيچ قراردادومعاهده اي بين اسراييل وخودگردان فلسطين قابل دوام نخواهد بود معامله قرن بدليل اعلام قدس پايتخت اسراييل از اول شكست خورده است وترامپ براي راي اوري مرحله دوم وپشتيباني صهيونيستها دست به اينكار زده وبه خوبي ميداند از طرف اعراب ومسلمانان مورد تاييد نخواهد بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین