چرا آمریکایی‌ها تلفات حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را اعلام نمی‌کنند؟ + عکس

گروه جهان الف،   3981101022 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد شماری از نظامیان تروریست آمریکایی به هلاکت رسیدند و حالا این سوال مطرح است چرا واشنگتن از ارائه آمار واقعی تلفات هراس دارد.

چرا آمریکایی‌ها تلفات حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را اعلام نمی‌کنند؟ + عکس

مشرق نوشت: هیچ خسارت جدی ندیده است و هیچ کسی هم کشته نشده و فقط چند تن تا حدودی زخمی (موج گرفتگی ناشی از انفجار) شده اند و حمله هم هماهنگ شده بود و همه چیز خوب است و مشکلی هم وجود ندارد.

این روایت خلاصه روایت سران رژیم تروریستی آمریکا از اتفاقی است که در پایگاه «عین الاسد» افتاده و مدام در امپراتوری رسانه ای خود تلاش می کنند حمله موشکی ایران را کوچک جلوه دهند و وضعیت را برای افکار عمومی عادی توصیف کنند.

جلسه شورای امنیت ملی آمریکا پس از حمله موشکی ایران

پیاده نظام رسانه ای هیات حاکمه آمریکا به گونه ای القا می کنند که انگار موشک های ایران به بیابان‌های خشک الانبار اصابت کرده اند و سعی دارند نخستین حمله به پایگاه خود پس از جنگ جهانی دوم را کم اهمیت نشان دهند اما ابهامات و سوالات زیادی از سوی رسانه های مستقل مطرح شده که واشنگتن تاکنون پاسخی نداده و فرار به جلو را انتخاب کرده است.  

کاخ سفید بخشی از پروژه فرار به جلو را با سوء استفاده از سانحه تلخ و غم انگیز هواپیمای اوکراینی و موج سواری و جنگ روانی از این حادثه پیش برد اما حالا که قدری زمان گذشته است و غبارها در حال کنار رفتن هستند، باید به پرسش های رسانه ها و افکار عمومی پاسخ دهد.

آمریکایی ها در روزهای نخست پس از حملات موشکی به هیچ رسانه ای اجازه ورود به پایگاه ندادند و ۳ روز بعد از آن هم تصویربرداری به مکان های از پیش تعیین شده و کادرهای بسته خلاصه شد و در حال حاضر نیز بخش هایی که مورد اصابت موشک های قیام قرار گرفته دور از چشمان خبرنگاران و عکاسان است اما این سوال مطرح می شود تا چه زمانی می خواهند تلفات اتاق مرکزی عملیات پایگاه عین الاسد را سانسور کنند؟

در روزهای گذشته رسانه های داخلی و رسانه های مستقل جهان سوالات و شواهد متعددی را مطرح کردند که در جریان جنگ رسانه‌ای به طور کامل دیده نشدند و حالا جا دارد دوباره برای روشن شدن افکار عمومی طرح شوند اما مشخص نیست چرا مقامات آمریکایی جرأت نمی کنند به هلاکت رسیدن فرماندهان و افسران ارشد اطلاعات و ضد اطلاعات، افسران ارتباطات، واحد آنالیز، و جنگ الکترونیک و سایبر خود را اعلام کند.

البته ملاحظات سیاسی و داخلی ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیز قابل درک است، اما در مقابل این آمادگی از سوی تهران نیز وجود دارد که در صورت لزوم آمار کشته های نظامیان تروریست آمریکا و خسارت‌های دقیق وارد شده به پایگاه «عین الاسد» را اعلام و آدرس‌های دقیق و مستندات آن را ارائه کند.

پایگاه عین الاسد میزبان تعدادی از بالگردهای نظامی، جنگنده‌ها ( F۳۵) و پهپادهای آمریکایی ( MQ-۹ Reaper ) بود و براساس اطلاعات به دست آمده تعدادی از آنان در حملات موشکی ایران هدف قرار گرفتند و به طور کامل منهدم شدند و این موضوع دیگری است از سوی آمریکایی‌ها رسانه‌ای نشده است.

یکی از داستان‌های مضحک اما تلخ دیگر که کمتر مورد توجه قرار گرفته این است که آمریکایی‌ها آمار مجروحان خود را با اطلاع رسانی قطره‌چکانی ۱۱ تن اعلام کردند اما در پاسخ به این سوال که چرا یک هواپیمای غول پیکر ( C۱۷) باید این نظامیان موج گرفته را از پایگاه عین الاسد خارج کند، درمانده اند و سکوت کرده اند.

البته در این پنهان‌کاری رسانه‌ای مقامات آمریکا تنها نیستند و پادوهای رسانه‌ای و مزد بگیران که لقب ایرانی بودن را یدک می‌کشند اما به معنای واقعی کلمه وطن فروشانی بیش نیستند در روزهای گذشته به هر دری زدند که اذهان ناراحت و غم دیده ملت را به هر سویی بکشانند و موج سواری کنند تا آنچه که در عین الاسد گذشته را سانسور و به فراموشی بسپارند. اما در روزهای آینده باید منتظر جزئیات بیشتری از حملات موشکی به پایگاه عین الاسد باشند.

به گزارش مشرق، نظامیان تروریست آمریکایی در پایگاه عین الاسد نقش ویژه‌ای را در عملیات ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی ایفا کردند و البته اولین تاوان این جنایت را هم دادند؛ عین الاسد بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق است که در غرب بغداد واقع شده و مساحت ۱۰ کیلومتر مربعی (معادل منطقه سبز بغداد) دارد.

پایگاه نظامی «عین الاسد» در واقع یک فرودگاه برای نیروهای نظامی است و به واسطه اینکه مسیر اصلی دسترسی نیروهای نظامی آمریکا از خارج عراق به داخل عراق و ارتباط با ۱۳ پایگاه نظامی آمریکا در عراق است، بسیار حائز اهمیت است.

این پایگاه یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است که در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است. این پایگاه در منطقه هیت واقع در استان عمدتا اهل سنت الانبار، حدود ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتری) غرب بغداد و ۵ مایل (۸ کیلومتری) غرب روستای خان بغدادی قرار دارد.

پایگاه عین الاسد در اصل قادسیه نام داشت که در پایان ۱۹۹۰ ساخته شد و از سال ۲۰۰۳ در اشغال آمریکایی ها قرار گرفت. این پایگاه بزرگ ترین پایگاه آمریکا در عراق و مهم ترین پایگاه ارتش آمریکا برای ترابری و تأمین سوخت است.

بدون شک در روزهای آینده هر چه از فضای رسانه ای غبارآلود فعلی فاصله بگیریم و تعداد تلفات و میزان خسارت های آمریکایی ها در پایگاه عین الاسد روشن شود معادلات در بخش های مختلف تغییر خواهد کرد چرا که افکار عمومی داخل به طور کامل به این نتیجه خواهند رسبد که سناریوی ساختگی «سایه جنگ» و «فشار حداکثری» وجود خارجی ندارد و کارساز نیست و آمریکایی ها فقط ابزار جنگ روانی را در اختیار دارند و فقط رجز خوانی رسانه ای می کنند.

البته این مسئله به این معنا نیست که آمریکایی ها ساکت بنشینند و تحرکی در منطقه نداشته باشند چرا که آنان از ماه ها قبل گزینه جنگ سخت را در پیش گرفته اند و برنامه‌هایی ضد ایرانی دیگری را در دستور کار قرار داده اند و البته در مقابل جبهه مقاومت سناریوی های مختلفی را برای اجرا و پاسخگویی به هرگونه ماجراجویی در منطقه غرب آسیا آماد کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۱۶۰۶۰۹:۴۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱
مگه چه میشه که به نصیحت گوش کنید؟ خود من گفتم یک ناو را بزنید و صدها نفر لایک کردن ولی گوش نکردید آیا اگر این کار را میکردید امکان انکار بود؟ حالا هم دیر نشده، اگر هم می ترسید یا نمی توانید شفاف بگید خلاصه یک پاسخی به این مطالبه ی ملی بدهید.
ناشناس۱۳۰۱۶۲۷۰۹:۴۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱
تو آمریکا فضای رسانه ای بگونه ای است که نمیتوان حتی یک کشته را مخفی کرد.
ناشناس۱۳۰۲۲۹۹۱۷:۲۰:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱
چطور زخميها را چند روز مخفی کردند؟!
ناشناس۱۳۰۲۳۰۴۱۷:۲۳:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱
حتی 11 زخميشون را مخفی کردند!!!
علی۱۳۰۱۶۴۰۰۹:۵۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱
من به عنوان کسی که مدتها خارج زندگی کردم میدونم که تمام رسانه های دنیا دست آمریکاست و هر جوری که دلش بخواد واقعیت ها رو وارونه جلوه میده. با تمام مشکلاتی که تو ایران هست ترجیح میدم تو ایران زندگی کنم. از ته دل امیدوارم مشکلات کشور حل بشه و هم وطنان عزیزم در صلح و آرامش زندگی کنند.
ناشناس۱۳۰۱۶۴۶۰۹:۵۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱
در امریکا رسانه ها... روزنامه نگاران و خبرگزاری ها آزاد هستند و اگر کشته ای داده باشند بدون شک آنرا بیان خواهند کرد
مهران۱۳۰۱۶۷۹۱۰:۱۸:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱
ولی از همه خنده دار تر این بود که گفتن 11 نفر دچار ضربه مغزی ملایم شدن ، ملایم؟ بعد میگن دچار مرگ ملایم شدن
ناشناس۱۳۰۱۹۷۲۱۳:۱۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱
خب اگر غیر از این بگن اونوقت باید درگیر جنگ مستقیم با ایران بشن . چیزی که جراتش رو از دست دادند . دیدی که ترامپ مثل فلج ها حرف میزد و نظامیان پشت سرش داشتن سکته میکردن . تازه سپاه نخواسته بود تلفات انسانی بگیره وگرنه چند هزار تا تابوت برگشته بود واشنگتن .
ناشناس۱۳۰۱۷۱۰۱۰:۳۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱
خوب حالا گیرم دولت آمریکا تعداد کشته ها را اعلام نمی کند . خانواده های این نظامیان چرا هیچ نمی گویند ؟!چه طور در کشور ی که رسانه های مخالف دولت آزادانه به نشر اخبار میپرازندودر این مقطع زمانی که استیضاح ترامپ در جریان است وهر حربه ای علیه او برای جناح رقیب غنیمت است به سراغ خانواده های کشته شده ها نمی روند ؟!
حسین۱۳۰۱۸۴۵۱۱:۳۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱
دوست نویسنده، فرضا سه روز مانع ورود خبرنگاران شدن و تمام اجساد تکه تکه شده و شواهد کشته شده ها رو هم میلیمتر به میلیمتر پاک کردن. خانواده اون کشته شده ها در امریکا رو که از روز حادثه دیگه تماس تلفنی با فرزندان و یا همسران خود نداشته اند رو چطوری ساکت کردن که چیزی نگویند؟ حتما ..کمی فکر کنیم.
مانی۱۳۰۱۹۱۲۱۲:۱۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱
امریکا از قبل در جریان حمله ایران قرار گرفته بود.لذا جز چند آشیانه سطحی خسارت دیگری نداشت.نیروها و هواپیماها و..در پناهگاه ها بودند.
ناشناس۱۳۰۱۹۳۲۱۲:۲۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱
جواب ساده است زیرا تا بعد از انتخابات پیش روی ریاست جمهوری امریکا ترامپ تمایلی به درگیری ندارد اولویت او انتخاب شدن مجدد است ولی بعد از انتخاب مجدد که احتمالش قوی است وبا ادامه دادن سیاستهای موجود دو طرف باید منتظر جنگی گسترده باشیم
ناشناس۱۳۰۱۹۳۸۱۲:۳۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱
همش این سوله رو نشون می دهند
حسینی۱۳۰۲۰۵۸۱۳:۵۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱
ازقیافه هامعلوم است ضربه وسیلی سختی راخورده اند
ناشناس۱۳۰۲۱۱۸۱۴:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱
امریکایی ها دروغگو و پنهان کارند.
ناشناس۱۳۰۲۲۵۲۱۶:۳۴:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱
بهترین موقعیت برای کشتن ترامپ ایشان در تیررس موشک ها بالستیکی ایران
ناشناس۱۳۰۲۲۷۹۱۷:۰۴:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱
وقتی ما قبلا به دولت عراق اطلاع دادیم و آنها هم به واسطه همکاری با امریکاییها به آنها گفته اند. معلوم است آمادگی حمله به پایگاهشان را داشته اند.
اسدی۱۳۰۲۳۳۹۱۷:۴۸:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱
اگر حتی یک سرباز کشته میشد اخبارش توسط رسانه های امریکایی منتشر میشد.
ناشناس۱۳۰۲۴۳۸۱۹:۲۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱
ما دهه شصتی ها هم ضربه مغزی ملایم میشدیم، پدر، مدیر، ناظم، معلم و رهگذران! هرکدوم یه پس گردنی میزدن بهمون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین