جدیدترین تحولات میدانی لیبی؛ ادامه قدرت‌نمایی نیروهای حفتر در استان‌های سرت و طرابلس + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981026045
جدیدترین تحولات میدانی لیبی؛ ادامه قدرت‌نمایی نیروهای حفتر در استان‌های سرت و طرابلس + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، از شمال غرب استان سرت خبر می رسد، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر ( موسوم به ارتش ملی لیبی) مواضع خود را در روستای « الوشکه» که دروازه شرقی منطقه « ابوقرین» محسوب می شود، تثبیت کردند.

اگر نیروهای ژنرال حفتر به پیشروی ها در جاده ساحلی « سرت - مصراته» ادامه دهند و منطقه « ابوقرین» را به تصرف دربیاورند و خود را به منطقه «کوبری السداده» برسانند و مناطق « تاورغاء و کراریم» را از کنترل نیروهای دولت وفاق ملی خارج کنند به جنوب شهر مصراته خواهند رسید.

قطع مسیرهای کمک رسانی به نیروهای دولت وفاق ملی در شهر طرابلس ( پایتخت لیبی) از محور شرقی یکی از اهداف نیروهای ژنرال خلیفه حفتر برای پیشروی در جاده ساحلی « سرت - مصراته» به شمار می آید که در دستور کار قرار گرفته است.

روند تحولات میدانی پس از برقرار نشدن آتش بس در مناطق شمال غرب لیبی نشان می دهد، عملیات نیروهای ژنرال حفتر در استان سرت ادامه پیدا خواهد کرد و پیشروی سریع تر به سمت شهر مصراته در اولویت قرار می گیرد؛ در حال حاضر فاصله نیروهای حفتر با شهر مصراته حدود 100 کیلومتر است. 

پیشتر نیروهای ژنرال حفتر شهر « سرت» مرکز استان « سرت» را در شمال لیبی با کمک نظامیان مصری و پس از درگیری های سنگین از کنترل نیروهای دولت وفاق ملی خارج و به سمت شهر « مصراته» در شمال غرب لیبی پیشروی کردند و خود را به منطقه « النخله» و روستای «الوشکه» در حومه شرقی منطقه « ابوقرین» رساندند. 

به گزارش گروه بین الملل الف، جدیدترین خبرها از شهر طرابلس ( پایتخت لیبی) حاکیست، درگیری های سنگین در حومه جنوب و جنوب غرب میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر جریان دارد.

از حومه جنوبی شهر طرابلس خبر می رسد، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در برخی نقاط موفق به عقب راندن نیروهای دولت وفاق ملی و پیشروی شده اند؛ نیروهای حفتر با پیشروی در محور شمالی پایگاه نظامی « الحمزه»، مواضع خود را در منطقه « جزیره الفحم» در حومه جنوب غرب شهر طرابلس تثبیت کردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ژنرال حفتر به پیشروی ها در حومه شمالی منطقه « خله الفرجان» ادامه دادند و بخش وشیعی از محله « صلاح الدین» را در جنوب شهر طرابلس به تصرف درآوردند.

به گفته منابع میدانی، اگر نیروهای ژنرال خلیفه حفتر به پیشروی ها در این محور ادامه دهند به منطقه « فرناج» خواهند رسید و فشار بر نیروهای دولت وفاق ملی در محله « عین زاره» از محور غربی افزایش می یابد.

در حال حاضر، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر ( موسوم به ارتش ملی لیبی) از محور جنوب و جنوب غرب با شهر طرابلس ( پایتخت لیبی) حدود 5 کیلومتر فاصله دارند و این یک خطر جدی برای دولت وفاق ملی است.

نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در جریان درگیری ها در شمال غرب لیبی موفق شده اند بیش از 55 درصد مساحت استان سرت و حدود 50 درصد از خاک استان طرابلس را از کنترل نیروهای دولت وفاق ملی خارج کنند و به تصرف درآورند.

دولت وفاق ملی ( دولت مستقر در طرابلس و به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل) از سوی دولت های ترکیه، قطر و ایتالیا حمایت می شود و ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق توسط دولت فرانسه روسیه و رژیم های آمریکا، سعودی، امارات و مصر پشتیبانی می شود.

« فائز سراج» رئیس دولت وفاق ملی و ژنرال خلیفه حفتر ( فرمانده نیروهای شرق ) در روزهای گذشته به مسکو سفر کردند تا توافق آتش بس را در حضور نمایندگان دولت ترکیه و روسیه امضا کنند اما ژنرال حفتر به صورت ناگهانی شهر مسکو را ترک کرد و مذاکرات را بدون نتیجه باقی گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل الف، در حال حاضر کشور لیبی توسط دو جریان قدرت ( پارلمان طُبرُق در شرق لیبی و دولت وفاق ملی در طرابلس در غرب این کشور) اداره و کنترل می شود و هر کدام از طرفین مدعی حاکمیت در لیبی هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین