نمک‌پاشی بر زخم مردم و سوءاستفاده از داغ ملی/ بیانیه احمد توکلی در مورد حوادث اخیر در کشور

  3981023038 ۱۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیات مدیره دیده بان عدالت و شفافیت طی بیانیه ای نسبت به حادثه اخیر سقوط هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد و ضمن ابراز تاسف و همدردی برای خانواده های حادثه دیده گان مردم را به اتحاد و همبستگی در برابر دشمن فراخواند.

نمک‌پاشی بر زخم مردم و سوءاستفاده از داغ ملی/ بیانیه احمد توکلی در مورد حوادث اخیر در کشور

به گزارش الف  متن این بیانیه احمد توکلی بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

پیرامون حادثه دردناک و تأسف‌بار سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل اصابت موشک، نکات مهمی هست که باید مدنظر مردم و حاکمیت باشد:

صرف‌نظر از قصور یا تقصیر افراد یا مسئولان معینی، حادثه دردناک و تأسف‌بار سقوط هواپیمای اوکراینی در ذات خویش مهم است. ولی به همین بهانه، پیرامون آن، مسائلی در حال شکل‌گیری هدایت شده است که اگر تدبیر درست بکار نرود تبعات بسیار سنگین‌تری را رقم خواهد زد که با سقوط هواپیما قابل مقایسه نخواهد بود. نکات زیر حول‌وحوش همین مطلب باید در نظر گرفته شود:

 
چنین حوادثی ممکن است در هر کشوری رخ دهد، مانند مثال‌هایی که این روزها در رسانه‌ها ارائه می‌گردد ولی مهم طرز برخورد با آن است. در اینجا دو عامل باعث عصبانیت و دلخوری مردم شده و بهانه به دست دشمن خارجی و وابستگان داخلی آنها داده است، یکی تأخیر در اعلام ماجرا و دیگری حرف‌ها و تحلیل‌های نادرستی که طی این تأخیر از زبان مسئولان رسمی تا حد سخنگوی دولت، به مردم تحویل داده‌اند. 

 

سه روز در حالی که دولت آمریکا با تمام قدرت رسانه‌ای خود بر مقصر بودن سپاه در سقوط هواپیما اصرار می‌ورزید، صداوسیما و رسانه‌های ایران با هزار و یک دلیل علمی و تجربی اصرار داشتند که چنین چیزی محال است! و هواپیما نقص فنی داشته و بعد از سه روز یکباره ستاد کل نیروهای مسلح بیانیه می‌دهد و فرمانده نیروی هوایی سپاه در کنفرانس رسانه‌ای و صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود و با صداقت و صراحت ماجرا را تعریف می‌کند و شرافتمندانه و صمیمانه مسئولیت را می‌پذیرد و در این فرایند مقامات آمریکا راست‌گو و مسئولان ایران دروغ‌گو معرفی می‌شوند.

 

 از مسئولان می‌پرسم این شُک چه بلایی بر سر مردمی می‌آورد که تا چند روز پیش آن حماسه را در تشییع حاج قاسم عزیز و یارانش آفریدند؟ و چه سلاح برنده‌ای به دست دشمنان مردم و ایران می‌دهد؟ اگر همان صبح چهارشنبه که سردار حاجی‌زاده با احتمال بالایی حدس زد که هواپیمای خودی را زده‌اند و دانست که ستاد کل همان صبح چهارشنبه برای بررسی حادثه گروه تخصصی تشکیل داده است، باید بلافاصله تشکیل گروه ویژه را اعلام می‌کردند و تصریح می‌شد که بررسی احتمال سقوط در اثر اصابت موشک هم به طور جد در دستور کار هست؛ یعنی حقیقت را کامل بیان می‌کردند و به عنوان یک موضوع مربوط به امنیت ملی از تمام رسانه‌ها خواسته می‌شد تا پایان بررسی گروه متخصص، قضاوتی را شکل ندهند، چه مشکلی پیش می‌آمد؟

 

 اگر این شفافیت در کار بود و آن توهمات را به اسم علم و تجربه به مردم تحویل نمی‌دادند، تأثیر عذر تقصیر سردار شرافتمند ما نزد ملت، زمین تا آسمان با امروز متفاوت نبود؟

2 .این واقعه غمبار در هرکجا ممکن است پیش آید که نمونه‌های مشابه در رسانه‌ها معرفی شده است. در اثر خطای ناشی از ابزارها یا خطای عامل انسانی در شرایط سخت، بسیار کوتاه و پرتنش امکان وقوع اشتباه کم نیست ولی هیچ ملتی در موقعیت مشابه ما که دشمن عهدشکن، دروغ‌پرداز و وحشی و خون‌ریز در حالت جنگی با ملت ما برخورد می‌کند نیروهای نظامیش را تضعیف نمی‌نماید.

3. حمله تروریستی آمریکا که طبق معیارهای رسمی ناشی از کنوانسیون‌های بین‌المللی اعلان جنگ با ایران بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ درخواست مصرانه ملت برای انتقام، مهم‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه را هدف قرارداد و در حالی که رئیس‌جمهور احمق آمریکا تهدید به بمباران 52 نقطه حساس ایران می کند، در چنین وضعیتی کدام آدم عاقل و وطن‌دوستی راضی به تضعیف نیروهای مسلح خویش است؟

 حتی کسانی که با سپاه دشمنی دارند نیز اگر در ادعای وطن‌دوستی صادقند نباید تضعیف نیروهای نظامی را روا بدارند؛ زیرا این کار زمینه‌ای می‌سازد که دشمن به حمله تشویق شود و آن وقت نه 176 نفر در آسمان بلکه ده‌ها هزار نفر ممکن است در زمین جان خویش را از دست بدهند توجه داشته باشیم که دستگاه رسانه‌ای غرب، با سلطه‌ای که دارد فضا را به سمت سلطه‌طلبان آمریکایی می‌چرخاند. آنها مترصدند تا انتقام فرصت‌های از دست رفته خود در خاورمیانه را از سپاه بگیرند، درست در اوج محبوبیت سپاه و در اوج همبستگی ملی به خاطر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، این بهانه به دست آنها افتاد که بخواهند ورق را برگردانند. هرکس حداقل به امنیت ملی می‌اندیشید، نباید با آنان همراهی کند.

4. در موقعیتی که فرافکنی مسئولیت رسم است، یک سردار با شرافت سپاه در منظر میلیون‌ها بیننده رسماً خود و یگان خود را مسئول شمرد و همه عوامل دخیل دیگر را مبرا اعلام کرد. اگر به اهمیت و بی‌سابقه بودن این کار چه در نیروی لشکری و چه در کارکنان کشوری خوب توجه شود، ارزش شجاعت و فداکاری سردار حاجی‌زاده بیشتر آشکار می‌گردد در حالی که معلوم نیست در واقع همه مسئولیت بر عهده این برادران باشد، در واقع حاجی‌زاده خواست با قبول بار مسئولیت دیگران، زمینه اختلافات را محدود سازد. این وجه کار، زیبایی اقدام سردار را بیشتر به چشم می‌آورد.

 قدردانی از این شرافتمندان را به بعد از شهادتشان موکول نکنیم!

5. نکته مهم این است که در حوادث آبان ماه امسال که آشوب گران وابسته بر موج اعتراض مردمی به موضوعات مربوط به طرح بنزین، سوار شدند، جان‌های محترمی از دست رفت و خسارت بسیار سنگینی به اموال دولت و ملت وارد شد. اغتشاشات دفع شد ولی مسئله رفع نشد. چون علل عصبانیت مردم به کارکرد دولت و سایر ارکان کشور مربوط می‌شود که اصلاحی در آنها صورت نگرفته است.

در این صورت تا دفع آشوب با رفع عوامل ایجاد کننده آن همراه نشود، هر روز خطر تکرار آشوب بیشتر می‌شود. چنانکه ملاحظه شد جریانی با سوءاستفاده از موضوع سقوط هواپیما در حال شکل دادن مخالفت با اصل نظام سیاسی کشوراست.

 این کار نمک‌پاشی بر زخم مردم و سوءاستفاده از داغ ملی و شرم‌آور است دلسوزان مخالف و موافق، معترض و مدافع توجه داشته باشند که در وضعیت اقتصادی و اجتماعی فعلی با وجود حداقل 11 میلیون حاشیه‌نشین (برآورد وزارت کشور در چهار سال پیش) و میلیون‌ها بیکار، هر نوع تنشی به سرعت به هرج‌ومرج کشیده می‌شود. در آن وضعیت نه تنها ناامنی دامان همه را می‌گیرد؛ بلکه باید نگران تمامیت ارضی ایران عزیز هم بود. خدایا مباد.

احمد توکلی

23/10/98

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۸۸۶۹۳۱۱:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
باید به سوالات مردم جواب منطقی و صریح داده شود.
ناشناس۱۲۸۸۸۸۹۱۱:۵۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
90 نفر از نمایندگان فعلی مجلس تایید صلاحیت نشدند و مشکل اساسی دارند تازه تعدادی هم با اغماض تایید صلاحیت شده اند وقتی که دولت و مجلس که در راس امور هستند مشروعیت ندارند آنوقت چه انتظاری دارید که این همه مشکلات در کشور نباشد
ناشناس۱۲۸۸۹۷۵۱۲:۲۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
۹۰ نفر نیستند و ۱۰۰ نفرند و اغلب هم به دلیل شایبه ها مربوط به فساد مالی رد شده اند. اگر تایید شوند می گویید چرا تایید شده اند و در مجلس فساد می کنند! اگر تایید نکنند می‌گویید ‌(و شاید هم از زبان همان ها) که آزادی نیست!!!!
ناشناس۱۲۸۹۰۶۹۱۲:۴۹:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
باید اسامی این نمایندگان اعلام و مورد فساد مشخص شود. مردم نامحرم نیستند. مردم دیگر تحمل ناکارامدی و فساد را ندارند
بازنشسته۱۲۹۰۸۱۲۱۰:۲۸:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چرا اسامی را به ما بدند بایست به قوی قضائیه بدند برای پیگیری و بعد تصمیم و نتیجه دادگاه انقلاب را به ما بگویند بهتراست.
ناشناس۱۲۸۹۳۹۴۱۴:۲۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
از ریاست محترم قوه قضاییه می خواهیم استارت اجرای قانون از کجا اورده ای را از همین نمایندگان مجلس شروع بفرمایید
000۱۲۸۹۷۸۵۱۷:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
این موضوع از کجا آورده ای را خدابیامرز شهید بهشتی تو همون اوایل انقلاب مطرح کرد منتهی الان بیشتر مصداق پیدا کرده
ناشناس۱۲۸۹۸۵۰۱۸:۰۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
برای بعضی از پست های مملکت باید قانون به کجا برده ای هم وضع شود!! بالاخره منابع کشور باید مشخص بشه کجا و توسط کی و برای چی هزینه میشه.
ناشناس۱۲۸۹۶۹۰۱۶:۲۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
از دستگاه قضایی می خواهیم اجرای قانون از کجا اورده ای را از همین نمایندگان مجلس شروع بفرمایید و آنرا سراسری کنید
ناشناس۱۲۸۹۷۴۲۱۶:۵۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بی جهت تهمت نزن. یعنی 100 نفر در مجلس فساد مالی داشتند؟ مطهری و صادقی چه فساد مالی داشتند؟ تنها عامل رد صلاحیت نحوه برخورد با مسائل سیاسی در مجلس بود. همان چیزی که نمایندگان مجلس مصون هستند.
محمد۱۲۹۰۲۹۶۲۳:۲۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
علی مطهری و محمود صادقی چه فساد مالی دارند؟؟
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۲۸۹۱۷۰۱۳:۱۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
متاسفانه بدلیل مشکلات 3 ماهه اخیر روند مبارزه با فساد بسیار کند شد رییس قوه قضاییه را هم با دخیل کردن در مسله بتزین رکب زدند
ناشناس۱۲۸۹۴۳۴۱۴:۳۷:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
این مجلس از همین حالا اجازه قانون گذاری ندارد معلوم است وقتی که این تعداد مفسد در مجلس هستنددنمی گذارند طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که در صحن مجلس هم تصویب شده اجرایی شود
پیری که درون خشت خام را می بیند۱۲۸۸۹۰۱۱۱:۵۶:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
خطای انسانی اجتناب ناپذیر است ولی سوال اساسی این است چرا سریعا پروازهای مسافری را تعطیل نکرده اند مقصران اصلی کسانی هستند که این بدیهی ترین کار را انجام نداده اند
ناشناس۱۲۸۹۵۱۵۱۵:۰۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
حتی اگر واقعا سیستمها حک شده باشه، (که نشده) حتی اگر واقعا کروز به سمت ما پرتاب شده بود، (که نشده بود) و هر سناریوی دیگه که به ذهن میرسه، اگر در آن شرایط جنگی و سطح هشدار بالا، پروازهای هواپیمای مسافربری کنسل میشد، چنین اتفاق ناگواری نمی افتاد. این سوء مدیریت بوده و لطفا بگید کی مسول هماهنگی بین سازمان هواپیمایی و نیروهای مسلح بوده؟ مقصر اصلی ایشونه که هماهنگی نکرده سردار حاجی زاده که گفتن من اعلام کردم پروازها کنسل بشه. از اون طرف هم هواپیمایی کشوری دستوری بهش نرسیده برای کنسلی پروازها بعد از سردار حاجی زاده چه سلسله مراتبی باید طی میشده که نشده؟
مهران۱۲۸۹۷۵۹۱۷:۰۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ماده ده قانون هواپیمایی هیئت دولت در شرایط نظامی و امنیتی دستور تعطیلی باید بدهد همچنین بالاتر شورای عالی امنیت ملی
ناشناس۱۲۸۹۹۸۷۱۹:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
واقعا درسته.
طاها۱۲۹۰۰۳۹۲۰:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
فکر نمیکنی کنسل نکردن پروازها عمدی بوده؟
ناشناس۱۲۸۸۹۲۷۱۲:۰۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
مردم کشور یکبار دیگر با کمک به مردم سیلزده اتحاد و همبستگی خود را جهانی کنند و دشمنان را با اتحاد خود مایوس کنند
ناشناس۱۲۸۹۰۹۱۱۲:۵۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
در مورد کمک به هموطنان مظلومتر از مظلوم سیستان و بلوچستان قاطعانه با شما موافقم و از هموطنان عزیز تقاضا میکنم همانطور که در زلزله کرمانشاه غیرت ایرانی خود را نشان دادند باز پا به میدان بگذارند و نشان دهند که ایران از بندر چابهار تا بازرگان و از خرمشهر تا سرخس همه باهم هستیم.
ناشناس۱۲۸۹۳۰۴۱۳:۵۲:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
هلال احمر رییس ندارد. عده ای از مدیرانش هم در باز داشت هستند!!
ناشناس۱۲۹۰۴۴۵۰۴:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تعجبم این منفی ها برای چیست ؟ یعنی نباید به هموطنان سیل زده کمک کرد ؟ عجب!!!
ناشناس۱۲۸۹۵۲۱۱۵:۰۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اینکار زمان بر و نیازمند تحقیقات استَ، سوالات مردم هم باید مشخص و قابل رصد باشد.
ناشناس۱۲۸۹۹۲۸۱۹:۰۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
کدام مردم ؟همان مردم که میگن مرغ یک پا دارد؟(یعنی هرچی غربی ها میگن درسته)
ناشناس۱۲۸۸۶۹۸۱۱:۰۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا باید هواپیمای مسافربری با موشک کروز دشمن اشتباه گرفته شود؟
احمد۱۲۸۸۹۱۷۱۲:۰۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اخه موشک کروز از بندرعباس تا تهران میآید و هیچ رادار یا پدافندی آنرا نمی بیند؟ کمی تفکر و صداقت
ناشناس۱۲۸۹۰۸۴۱۲:۵۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
این موشک کروز که تصور می‌شد. از کدام مرز وارد شده بود؟ یعنی در مناطق مرزی سامانه پدافندی وجود نداشت؟ این اپراتور فکر نکرد که اگر موشک بود چطور سامانه‌های مرزی شناسایی نکرد
ناشناس۱۲۸۹۲۸۰۱۳:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اپراتور چقدر آموزش دیده، چند سالش بوده و ....؟؟؟
ناشناس۱۲۸۹۲۹۵۱۳:۵۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
با فرض اینکه شناسایی هم نشد، با خودش نگفت چرا زا تهران داره خارج میشه! یا چرا سرعتش اینه!
ناشناس۱۲۸۹۱۷۴۱۳:۲۰:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
سلام. اگر هواپیما از تهران به سمت اوکراین می رفته یعنی از تهران خروج می شده حال آنکه موشک کروز باید به سمت تهران ورود می شده است . اپراتور جهت را هم تشخیص نداده است. این تقصیر از اپراتور توضیح بدهند و تمام
ناشناس۱۲۸۹۳۱۷۱۳:۵۸:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
موشک کروز از بندرعباس تا تهران دیده نمیشه ، درست ولی هواپیمای مسافر بری که دیده میشه !
ناشناس۱۲۸۹۳۸۴۱۴:۱۸:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اندازه و سرعت موشک کروز تفاوت اساسی با هواپیمای مسافربری دارد
ناشناس۱۲۹۰۶۲۰۰۸:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
به نظرتان ما نظامی هستیم و در میدان جنگیم یا متخصص در فنون هوا و فضا؟ کمی تفکر عبارت خوبی بود.
زنده رود۱۲۹۰۸۱۳۱۰:۲۹:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
از آنجا که موشکهای کروز هدایت شونده هستند و در ارتفاع پایین حرکت میکنند میتوانند واصلا قابلیت این را دارند که از بسیاری از رادارها فرار کنند. لذا ممکنه موشک در رادار سر مرز دیده بشه و دیگر تا عمق خاک ایران در الباقی رادارها مشاهده نشه. اپراتور صرفا باید به رادار خودش و خبرهای دریافتی از فرماندهی توجه داشته باشه. ولی یک مورد بسیار مشکوک هست که چرا هواپیما مشخصات خودش را اعلام نمیکرده!؟!؟! آیا شرکت سازنده آمریکایی فرستنده اش را دستکاری کرده بوده؟!!
ناشناس۱۲۸۸۹۹۹۱۲:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
هک
ناشناس۱۲۸۹۱۳۱۱۳:۱۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جوک نگو عمو از لب مرز تا تهران همه رادارها هک شده بود ؟؟؟
ناشناس۱۲۸۹۶۷۵۱۶:۱۷:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
مستر قرار نیست تمام رادارها هک شود و اصلا رادار هک به احتمال زیاد نمیشود بلکه با دستکاری ماهواره ای جی پی اس هواپیما می شود به اشتباه انداخت
ناشناس۱۲۸۹۷۱۹۱۶:۴۳:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
نظر شما بر پایه احتمالات اپسیلونی است! 99.9 % لیوان پر را ول کردی رفتی سراغ 0.1% قسمت خالی!
ناشناس۱۲۸۹۲۲۳۱۳:۳۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
هواپیما در دقایق اولیه پرواز بود و در حال اوج گرفتن؛ پس چگونه در اطلاعیه ستاد کل آمده است که "هواپیما کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی" بوده است؟ مگر هواپیما در حال پایین آمدن بود؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۲۸۹۸۲۶۱۷:۴۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اتفاقا این موضوع بسیار مهمی است که تمام اطلاعات پرواز در جعبه های سیاه ثبت و ضبط میشود و از روی آن میشود فهمید که مسیر و ارتفاع چگونه بوده و ایا هواپیما از مسیر خود منحرف شده یا نه اگر منحرف شده باشد امکان نقص فنی یا عملیات تروریستی بوده که منجر به شلیک پد آفند در وضعیت هشدار بوده
ناشناس۱۲۹۰۱۰۶۲۰:۵۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
خب اگه از بالاش پرواز کنه میشه نزدیک شدن دیگه
ناشناس۱۲۸۹۴۰۲۱۴:۲۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چون امکان داره سیستم راداری هک شده باشد. حالا میپرسی چرا سیستم راداری هک شده؟ چون ممکنه سیستم راداری ضعف داشته باشد. و ................ امیدوارم روزی برسه که دنیا در صلح و آرامش باشه و نیازی به رادار و هک کردن رادار نباشه.
ناشناس۱۲۸۸۷۰۰۱۱:۰۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا قیمت بنزین یک شبه 3 برابر شود؟
امیر حسین سلطان/تهران۱۲۸۸۷۰۲۱۱:۰۶:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
پیدا کردن مقصر و یا مجرم سانحه هوایی با همه اهمیت تنها یک بعد قضیه است اما یکی از دیگر ابعاد آن که بسیار بااهمیت است و بدان توجه درخور نمی شود درک عمق حادثه است که متاسفانه هنوز در سطوحی این درجه از درک را مشاهده نمی کنیم حتی گویی که هیچ اتفاقی هم رخ نداده است!
ناشناس۱۲۸۸۷۰۶۱۱:۰۷:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا بیش از 60 درصد مردم باید زیر خط فقر قرار بگیرند؟
مهدی۱۲۸۹۰۲۷۱۲:۳۹:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
من فقط جمله شما را تکمیل میکنم. چرا بیش از 60 درصد مردم باید زیر خط فقر قرار بگیرند؟ و در همین حال اکثر مسئولین کشور که وقتی مدیر و مسئول یده اند هیچ چیز نداشته اند، ولی بعد از مدت کوتاهی بعلاوه وابستگانشان
ناشناس۱۲۸۸۷۰۸۱۱:۰۸:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
این کشور با این همه ثروت خدادادی چرا باید 11 میلیون حاشیه نشین داشته باشد ؟
ناشناس۱۲۸۹۷۳۹۱۶:۵۲:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چون افرادی مثل شما فکر میکنند تا با امریکا رابطه نداشته باشیم وضعتون خوب نمی شود و برخی سیاسیون هم با این سو استفاده کردن ها میایند سر کار و .....
فرحناد۱۲۸۸۷۱۳۱۱:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تحلیل جامع و منظبق با واقعیتها . خداوند متعال به آقای توکلی و آدمهای صادقی مثل ایشان که مملکت بیش از هر زمان دیگر احتیاج دارد سلامتی و توفیق خدمتگذاری عطا فرماید .
ناشناس۱۲۸۸۷۱۴۱۱:۰۹:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا باید سیل دانشجویان و متخصصین، ورزشکاران، هنرمندان و...... که سرمایه های ملی این کشور هستند، با سرعت هر چه تمام تر به کشورهای دیگر مهاجرت کنند؟
سید۱۲۸۸۷۲۲۱۱:۱۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آقاجان ما در سربازی حتی اگر یک پوکه بی ارزش گم میکردیم تا وقتی پیدا نمیشد در میدان تیر بازداشت بودیم تا پیدا شود. چطور آقایان سه روز نمیدانستند دو موشک با آن عظمت کجا شلیک شده؟
ناشناس۱۲۸۸۹۷۴۱۲:۲۳:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اخبار متعددی از ورود کروزهای دشمن به آسمان کشور مخابره میشده و فرماندهان و مسئولین نظامی هم گمان میکردن موشکهای خودی به کروزها اصابت کرده و درحال بررسی موضوع بودن. علت مشکوک شدن به خطای پدافندی همزمانی لحظه شلیک سامانه خودی و سقوط هواپیما هستش
ناشناس۱۲۸۹۸۷۳۱۸:۲۶:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
موشک های کروز وارد شده کجا اصابت کردند؟ منشأ اخبار ورود آن ها چه کسی بوده که اخبار دروغی را ارسال کرده و موجب فریب اپراتور شده؟
ناشناس۱۲۸۹۸۷۴۱۸:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
یک کلمه می یومدن می گفتند آقا صبر کنید بررسی کنیم چرا اصرار داشتند که حتما سقوط بوده؟
ناشناس۱۲۸۹۳۳۲۱۴:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دوست گرامی فلسفه ی اون بازداشت اینه که وقتی یک پوکه ی به قول خودتون بی ارزش گم میشه یعنی شما نفهمیدی کجا رفته یعنی ممکن هست به امثال سردار سلیمانی خورده باشه و انگار کشور رو در معرض خطر قرار دادید. ظاهرا به شما توضیح ندادند و ما هم که همه چیز رو مسخره و شوخی میگیریم. این هم حال و احوالمون هست..
ناشناس۱۲۸۸۷۳۰۱۱:۱۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
راهش چیست باید زمان اوباما مشکلات با غرب حل میشد. و کشور سر، سامان می یافت. اگر این دست و ان دست شود مردم بیشتر نگران هرج و مرج خواهند شد. مشاوران سیاسی باید عوض شوند اینها ادرس غلط میدهند
ناشناس۱۲۸۹۵۶۵۱۵:۲۷:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
مگه ترامپ نزد زیر همه چی؟ پس این مزخرفات چیه می بافی؟؟؟
هنر تحریمها۱۲۹۰۰۸۳۲۰:۳۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
زمان احمدی نژاد که در امد سر شار نفتی داشتیم بابد به فکر امروز می بودیم. تا ترامپ در قدرت است کاری نمی شود کرد.
ناشناس۱۲۸۸۷۳۲۱۱:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تا اصلاحات بنیادی صورت نگیرد این وضعیت بدتر و بدتر می‌شود.
ناشناس۱۲۸۸۷۴۰۱۱:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جناب توکلی فقط لطفا به این سوال پاسخ دهید و بس! چرا و چرا دبیر شورای عالی امنیت ملی به عنوان تنها مطلع از عملیات نظامی چهارشنبه دستور لغو پروازهای فرودگاهی را ندادند؟ چرا؟
احمد۱۲۸۹۶۸۶۱۶:۲۳:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دبیر و رئیس شورای عالی امنیت ملی خبر نداشته اند و دستور لغو پرواز باید از ستاد کل نیروهای مسلح صادر میشده نه دبیر شورا
کند ذهن۱۲۸۸۷۴۶۱۱:۱۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
سلام . جناب آقای توکلی . این فرمانده صادق و شجاع و فرمانده مافوق ایشان که هر دو از شدت تاثر و تالم برای خودشان آرزوی مرگ دارند نباید استعفا میکردند ؟
ناشناس۱۲۸۹۲۰۵۱۳:۲۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جون بابا...دقیقا خواسته آمریکارو داری.بیا ترور کن خودتو راحت کن.هنوز نفهمیدی یه سناریو از شب گرون شدن بنزین استارت خورده.تا تموم شدن این دولت هم ادامه داره
ناشناس۱۲۸۹۲۱۹۱۳:۳۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چگونه سیستم راداری پیچیده و فراگیر ایران نتوانسته است فرق موشک کوچک کروز و هواپیمای غول پیکر مسافربری بوئینگ را تشخیص دهد؟ مگر سیستم موشکی تور ام-2 مجهز به تجهیزات شناسایی انواع پرنده ها نیست؟
نیما۱۲۸۹۵۷۲۱۵:۳۱:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
همان طور که آمریکا دو بار، رژیم صهیونیستی یک بار، روسیه یک بار، اوکراین یک بار تشخیص اشتباه دادند و هواپیمای مسافربری رو زدند. آخریش هواپیمای مالزی بود با 290 مسافر که تو آسمان اکراین زدند.
ناشناس۱۲۸۹۷۳۲۱۶:۴۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اونوقت تو این شرایط بحرانی کی بیاد جاشون؟ حتما شما
حسین۱۲۹۰۱۰۹۲۰:۵۸:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
انشالاه شما بعدا یاد میگیری این ژورنالیست بازی استعفا مال نظامی ها نیست کسی که قبول مسؤلیت میکنه خودش رو در اختیار فرمانده کل میذاره و میگه هر تصمیمی بگیرید میپذیرم
ناشناس۱۲۸۸۷۵۴۱۱:۱۸:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا سردار سلیمانی باید ترور شود؟ چه کسی در این ماجرا قصور داشته است؟
ناشناس۱۲۸۹۰۸۹۱۲:۵۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
قصور؟؟
ناشناس۱۲۸۸۷۵۶۱۱:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
متاسفانه وزیر راه، رئیس هواپیمایی، سخنگوی دولت و صدا و سیما طوری عمل کردن و حرفهایی زدن که به هیچ وجه نمیشه گفت که هدفشان کتمان واقعیت نبوده است فقط حاجی زاده شفاف حرف زد که همان صبح 4 شنبه اطلاع یافته است، بقیه هنوز هم حرفهایشان شفاف نیست!!! هی روزگار
ناشناس۱۲۸۸۷۶۵۱۱:۲۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اگر قبل از کتمان قبول مسئولیت میکردند قابل قبول بود.
ناشناس۱۲۸۸۷۶۸۱۱:۲۲:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
درود بر دکتر توکلی عزیز. همیشه نظرات و موضعگیریهای به موقع و شفاف این دلسوز واقعی نظام را می پسندم و چراغ راه قرار می دهم.
ناشناس۱۲۸۸۷۷۲۱۱:۲۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
هزار بار گفتیم مطالبات مردم باید شنیده شود
ناشناس۱۲۸۸۷۸۴۱۱:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آقای توکلی همه حرفهایتان صحیح ؛ ولی چرا تاکنون هیچ یک از مدیران صدا و سیما بابت دروغی که که در مدت این سه روز تا زمان اعلام سردار حاجی زاده در مورد علت واقعی سقوط هواپیمای اوکراینی به مردم گفته شد عذرخواهی نکرده است ؟
ناشناس۱۲۸۸۸۴۷۱۱:۳۹:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
1- این شورای علی امنیت ملی پس به چکار می اید هنگامی که در بزنگاه ها بی خاصیت عمل می کند . 2- فرافکنی از مسئولیت بیماری مزمن در مدیریت های دستگاه های دولتی بوده است .
ناشناس۱۲۸۸۸۴۹۱۱:۴۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
موشک از علم غیب امد تهران؟ هیچ جای مرز عراق تا تهران رادار چیزی پیدا نمیکنه فقط تهران میفهمه؟
ناشناس۱۲۸۸۹۵۶۱۲:۱۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
واقعا نمی شنوید یا خودتان را به ... زده اید عزیزمن ، اگر در سخنان سردار هم دقت کرده باشید چندین بار اشاره کرد که چند موشک کروز به کشور شلیک شده است امریکا جنگ الکترونیکی راه انداخته بود و بصورت فیک و قلابی چند موشک کروز را روی رادارها شبیه سازی کرد، از طرفی اختلال در سیستم ناوبری هواپیما و شناساییش ایجاد کرد ، هر کس بجای اون بنده خدا بود حتما می زد فهیمدنش اینقد سخته ؟!!!!! اما اینکه باید تمام پروازها با توجه به اخطار سپاه کنسل می شد و نشد این جای تامل دارد و آن هم سازمان هواپیمایی باید پاسخگو باشد
کند ذهن۱۲۸۹۲۰۲۱۳:۲۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
سلام . هموطن عزیزم برای اصلاح ابرو چشم را کور نکن . اینطور که شما میفرمایید پس حرف آقای ظریف صحیح بوده . البته ایشان برای نشان دادن بهانه جویی آمریکا حرفی زده بود . ولی شما آن را به عنوان یک واقعیت بیان میکنید .
ناشناس۱۲۸۹۲۷۵۱۳:۴۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
کو این موشک کروزا کجا برخورد کردن
ناشناس۱۲۸۹۳۹۰۱۴:۲۰:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
موشکهای شلیک شده کجارفتند؟
ناشناس۱۲۸۹۵۰۱۱۴:۵۸:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
كمي سواد رايانه اي بد نيست
ناشناس۱۲۹۰۲۳۶۲۲:۳۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اگر احساس ميكردن كه موشكي به سمت شهرهاشليك شده بايد پروازها كنسل ميشد بايد مثل زمان جنگ اژير قرمز براي كم شدن تلفات احتمالي هم به صدا در ميامد براستي اگر حمله اي در كار بود چرا اژيرهاي خطر به صدا در نيامد
ناشناس۱۲۸۹۱۳۰۱۳:۱۰:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اصلا پدافند سپاه حق نداره مستقل عمل کنه باید تحت فرمان قرارگاه یکپارچه خاتم الانبیای آجا باشه
ناشناس۱۲۸۹۸۹۱۱۸:۳۶:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
مگر نخواندید که برای لحظاتی ارتباط اپراتور قطع شده بوده است! دلیل این هم روشن نشد که چرا باید قطع ارتباط شده است؟
ناشناس۱۲۸۸۸۵۵۱۱:۴۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
نظر من : 1- بله، مردم از دروغ ناراحتند و مایلند بدانند کدام بخش حکومت عامل دروغها و مخفی کاری بوده و این بایستی مشخص شود. و چرا حریم هوایی بسته نشده؟ 2- بله. در همه جا امکان رخدادن این نمونه ها هست. 3- بله اما نیروهای مسلح که توقع حمایت همه جانبه مردم را دارند، موظفند در مقابل مردم هم امنیت و اتحادآنان را تامین نمایند و هیچ گاه خود را هزینه گروههای سیاسی نکنند. کاری که نشده و به عکس عمل شده 4- فرافکنی در میان مسئولان کشور ما رسم است و نه همه دنیا! و ان مسئولانی که فرافکنی و مخفی کاری کرده اند خیانت و اشتباه کردهاند و پذیرش مسولیت بخشی از وظیفه هر فرد است و کسی که مسئولیت رو میپذیره وظیفه اش رو انجام داده و نه بیشتر. در همین خصوص وطیفه بخش خطای نظامی تاحدی پذیرفته شده.(هرچند ابهامات بسیاری دارد) اما هنوز کسی مسئولیت لاپوشانی رو به عهده نگرفته. ونهایتا اینکه موضوع سقوط هواپیما، با توجه به حضور کشورهای دیگر در این موضوع از ابعاد مختلف پیگیری خواهد شد، کاش به جای لاپوشانی بیشتر که نتایج منفی و حتی ارجاع به شورای امنیت را میتواند به دنبال داشته باشد، در ادامه مسیر سیاست صداقت و شفافیت در پیش گرفته شود.
مهدی۱۲۸۸۸۵۹۱۱:۴۴:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
خدا خیرت بده دکتر
ناشناس۱۲۸۸۸۹۳۱۱:۵۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ده ها هزار فارغ التحصیل حقوق بیکارند اما در اثر تعارض منافع فقط 5 درصد انها برای ورود به شغل ازاد وکالت از طرف قوه قضائیه پذیرفته می شوند که در کل جهان بی سابقه است ایا با این تحریمهای داخلی می توان فارغ التحصیل را امیدوار کرد که مخالف نشود اکثر امور در اثر مدیریت غلط و تعارض منافع سبب نارضایتی می شود که در نهایت بازنده اصلی مردم شریف ایرانند
مجتبی۱۲۹۰۸۱۷۱۰:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شما بهتره درس بخونی جزء 5 درصد بشی ، با 4 ماه درس خوندن میشه ولی شما می خواهی یه مدرک وکالت دم در خونتون تحویل بگیری
ناشناس۱۲۸۸۸۹۴۱۱:۵۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
مى خوام ببينم شمايى كه مى گوييد اين اتفاق جاهاى ديگه هم افتاده ،آيا نبايد از حوادث كشور هاى ديگر تجربه كسب كرد و بايد آنها را با اين قيمت سنگين تجربه كنيم نمى شد پرواز ها آن شب كنسل شود
مولان۱۲۸۸۹۱۴۱۲:۰۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
با عرض سلام و درود واقعا درست می‌فرمائید. جای دیگر دنیا به قول معروف اگر گوشت هم رو میخورند استخوان هم رو دور نمیریزند. همین فرانسه با اون همه اعتراض برید به کشورشون یا در ترکیه مثلا به آتاتورک بی احترامی کنید ببینید چیکار میکنند. دیروز روی در یک دبستان دیدم نوشته مرگ بر ایران. واقعا متاسفم. متاسفانه مردم وجود دشمن و حسود رو باور ندارند..
عاصم۱۲۸۸۹۱۵۱۲:۰۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
راست گفتند آقای توکلی اگر روزیاشب روز حادثه با مردم در جریان میگذاشتند نتیجه غیر این بود این امنیت براحتی بدست نیامده در اظهارات سردار بود که روال قانونی قضیه باید طی میشد فکر کنم این روال بخاطر مسائل امنیتی طول کشیده وباز اونی که اتفاق افتاده براش چاره نیست دیگه نه میشه ازدست رفته هارابرگرداند ونه جایشان کسی هست مقصرین قضیه باید تاوان کم کاریشون بدهند خانواده سانحه دیده ها کاری نمیکنند این وسط برخی آتش بیار معرکه شدند کاملا باید مواظب باشیم فقط امروز نیست که تظاهراتی یا اعتراضی کتیم ازین قضایا دشمن سوئ استفاده ونقشه های دیگر را میکشد فرصت ندهیم دست دشمن
حسین پور۱۲۸۸۹۴۶۱۲:۱۴:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
از آقای توکلی با تجربه فراوان ایشان انتظار می رفت با تسلط بر احساسات و در نظر گرفتن شرائط ملتهب جامعه و نکات محتمل امنیتی، اظهار نظر می نمود
ناشناس۱۲۸۸۹۹۴۱۲:۲۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اگر کشور درست اداره شود ترامپ و پومپئو هیچ کاری نمی توانند بکنند. دایره مسئولین کشور ما بسته است. از این پست به آن پست و جوانان جویای کار و متخصص هم فرار می کنند.در هر کشوری جز ایران حادثه هواپیما اتفاق افتاده بود صدها مسئول استعفا می کردند.
ناشناس۱۲۹۰۰۰۹۱۹:۵۳:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
این صدها را از کجا آوردی؟! ببین تاحالا صدها مسئول در کشورهای دیگه استعفا کرده اند!
دینا۱۲۸۹۰۱۱۱۲:۳۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تفاوت موشک (کروزیا هر نوع دیگر) با هواپیمای مسافربری برای چشم غیرمسلح و مردم عادی مشخصه برای یک مجموعه بزرگ که سالها آموزش دیده اند که باید ساده تر باشه ده ثانیه فرصت برای تصمیم گیری هم برای مردم قابل قبول نیست چون موشک که از داخل خاک ایران شلیک نمیشه که ایشان همون لحظه متوجه بشه
ناشناس۱۲۹۰۰۱۲۱۹:۵۵:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تیم پدافند موشکی در اتاق کنترل بسته ای قرار دارند که محیط بیرون را فقط از طریق سیستم های مانیتورینگ رادار مشاهده می کنند بنابراین اگر دچار جنگ الکترونیک شده باشند قابل قبوله
ناشناس۱۲۸۹۰۳۷۱۲:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
فقط و فقط به این سوال پاسخ بدهید چه کسی باید پروازها را در شرایط جنگی تعطیل کند؟ چرا با وجود هشدار پدافند سپاه، این کار را نکرد؟
ناشناس۱۲۸۹۲۸۵۱۳:۴۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
شورای امنیت ملی که کلا فقط برای قطع اینترنت کشور بدرد میخوره جاهای دیگه کارایی نداره
ناشناس۱۲۸۹۳۸۷۱۴:۱۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
مسول نداشته دیگه
ناشناس۱۲۸۹۰۴۷۱۲:۴۴:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
الان سما بفرمایید چه کا رگروهی جهت بررسی علت شهادت عزیزانمان در کرمان تشکیل شده. آیا این شهادت به علت اینکه دولت خارجی پیگیر آن نیست ارزش پیگیری ندارد؟
ناشناس۱۲۸۹۰۵۰۱۲:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دشمن اصلي ما دروغ و بي كفايتي هست. تا رسانه هاي واقعا ازاد و ازادي اجتماعي نباشه مملكت هيچوقت بر مدار صحيح نخواهد چرخيد. ازادي مطبوعات يعني پاسخگويي به مردم و در اين شرايط هست ك پيشرفت حاصل ميشه. اگر اصلاحات اساسي و بنيادين و شجاعانه صورت نگيره روز ب روز افراد شايسته ي بيشتري كنار ميروند و وضع مملكت داري بدتر و خشم مردم بيشتر.. نتيجه اين امر اصلا خوب نيست
محمد۱۲۸۹۰۷۶۱۲:۵۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
هنوز یک ابهام و سوال مهم باقی مانده و در این مقاله هم به شکل عجیبی کاملا به آن بی توجهی شده ! مسئولیت اعلام ممنوعی پرواز با چه شخص یا نهادی بوده و چرا حالت پرواز ممنوع را اعلام نکرده است ؟
سروش۱۲۸۹۳۵۳۱۴:۰۷:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
طبق قانون با درخواست نیروهای مسلح از نماینده دولت یعنی سارمان هواپیمایی مطرح و در جلسه هیئت دولت تصویب میشود اما سردار حاجی زاده گفت نیروهای ما درخواست نداده اند...
ناشناس۱۲۸۹۲۱۳۱۳:۲۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
عدم تشخيص تفاوت موشك با هواپيماي بزرگ مسافري در سيستم هاي راداري قابل پذيرش و باور نيست.
ناشناس۱۲۸۹۲۱۵۱۳:۳۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
سیستم رو هک کردن...کاملا واضحه.اینقدر زود تصمیم نگیرید و سپاه رو متهم نکنید.من با افتخار از سپاه حمایت میکنم و جانم رو فدای کشور میکنم.متاسفم برای ساده لوحانی که هم زودباورن هم کینه توز
ناشناس۱۲۸۹۲۲۹۱۳:۳۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا آقای " ترامپ " جان بولتون " را حذف کرد !!؟؟
ناشناس۱۲۸۹۲۳۵۱۳:۳۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
کدام مسؤولان تصمیم گرفتند موضوع را نه تنها از مردم که از مسوولان سازمان هواپیمایی و دولت نیز کتمان کنند و این رسوایی ملی را در اطلاع رسانی وارونه به بار آورند؟ ضربه ای که آنها با این تصمیم نابخردانه به منافع ملی زدند، به این زودی ها قابل جبران نیست . آیا قرار نیست معرفی شوند و با آنها برخورد شود؟!
ناشناس۱۲۸۹۲۸۳۱۳:۴۶:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
شورای نگهبان سند فساد مالی ۹۰ نماینده براش محرز شد چرا دادستان کل کشور به استناد به این مدارک ۹۰ نماینده دادگاهی نمیکنه؟
ناشناس۱۲۸۹۳۱۴۱۳:۵۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جناب توکلی صداقت و راستگویی از بین رفته، جنابعالی در قضیه بنزین مشاهده فرمودی به چه شکل مضحکی در شب عید به مردم اعلام و رییس جمهور میگوید من صبح اعلام فهمیدم آن هم با لبخندی که تلخی آن هنوز از ذهن ما نرفته در حالیکه بارها و بارها اعلام کردند امسال گران نخواهد شد ، مردم هم مثل خیلی از کشورها به این تصمیم سراسر غلط که قشر ضعیف و حقوق بگیر و بازنشستگان به سختی دچار میشدن آمدن بیرون، آقا همه مردم که ضد انقلاب نبودن. چه بلایی سر مردم آوردن. در قضیه این اتفاق ناگوار هم لپ مطلب را خودتان فرمودید.
سعید۱۲۸۹۳۴۵۱۴:۰۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ارتفاع پرواز موشک کروز ۱۱۰ متر سرعت موشک کروز ۸۸۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع پرواز هواپیما ۱۴۰۰ متر از زمین سرعت ۵۵۰ کیلومتر در ساعت این چه راداری بوده که قابلیت تشخیص اینو نداشته؟؟؟؟؟
ناشناس۱۲۸۹۳۷۶۱۴:۱۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
هر چی بشه فقط اینترنت رو قطع میکنند !
ناشناس۱۲۸۹۳۸۹۱۴:۲۰:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
حکومت مسئول نفوذی دارد باید حجامت شود و خائنین مجازات گردند دولت ناکارامد باید استعفا دهد
مهدی۱۲۸۹۴۰۳۱۴:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دو نماینده شجاع و بدرد خورداشتیم مطهری و صادقی که آنه هم رد صلاحیت شدند
علی۱۲۸۹۴۱۶۱۴:۳۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جناب آقای توکلی مشکل اینجاست که ما در کشورمون رسانه های آزاد نداریم. اگر سایت محترم شما از روز اول (به عنوان مثال) فرضیه موشک را در کنار بقیه فرضیات مطرح میکردید، چه اشکالی بوجود میامد؟
ناشناس۱۲۸۹۴۳۷۱۴:۳۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
موشک کروز 5 متر هست هواپیمای ایرباس 737/800 طولش 31 متر و ارتفاعش 11 متر ادم همچین غولی رو با یک موشک 5 متری با قطر کوچک اشتباه میگیره اونم وقتی که هواپیما هنوز 17 کیلومترم نرفته بوده همچین چیزی محاله
ناشناس۱۲۹۰۶۹۷۰۹:۲۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
عجیب اینجاست که در آن فاصله حتی با چشم و دوربین هم براحتی قابل تشخیص هست! مخصوصا با توجه به چراغ های هواپیما! مگر اینکه عزیزان مدعی شوند کروز هم چراغ خطر دارد!!!
صمصام۱۲۸۹۴۸۴۱۴:۵۰:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اما وجدانا به چند سوال بنده جواب بدید چرا کشور ما در دروغ و خشکسالی گرفتار شده است ؟؟؟ چرا کشور ما هرگز برای مواقع اضطراری و بحرانی اماده نیست ؟؟ چرا در کشور ما همه حاضرند پشت تریبون حرف بزنند و راجع به هر چیزی بدون علم به ان موضوع اظهار نظر کنند ؟ باور کنید این اتفاق در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد! از امام جمعه فلان شهر تا فلان فرمانده تا فلان مقام مسئول بگیرید تا فلان نماینده بدون کوچکترین علمی به یک موضوع اضهار نظر میکنند !!! این اشتیاق برای چست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا در کشور ما چه خبر است ؟؟؟ جناب توکلی وقتی یک رایانه در اجرای برنامه ها مشکلات اساسی دارد اصولا سیستم عامل انرا تعویض میکنند به روز میکنند .... به گواه عالم و ادم در کشور ما فاصله مسئولین با مسئولیتهایشان زمین تا زیرزمین است خدا وکیلی درک این موضوع برای مسئولین عالی نظام اینقدر سخت است ؟؟؟ در مراسم به خاکسپاری شهید سپهبد سلیمانی دهها نفر به طرز فاجعه باری جان باختند چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۲۸۹۵۷۰۱۵:۲۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جناب توکلی اگر جای فرماندهان نظامی ونیروهای انتظامی بودم به نیروهایی که برای برخورد با معترضان می فرستادم می گفتم با بلندگو به مردم بگویند در غم شما شریکیم واز خطای خود متاسف . حق با شماست وحق داربد عصبانی باشید. ما خدمتگزار جان بر کف شماییم قربان قدمتان که آمده اید هر چه علیه ما بگویید به جان ودل می پذیریم وشرمسارتان هستیم ما را ببخشید .
ناشناس۱۲۸۹۶۰۵۱۵:۴۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ماشالله همه مردم متخصص موشک و رادار و هواپیما هستند. خیالم راحت شد برای جنگ.
ناشناس۱۲۸۹۶۱۱۱۵:۴۵:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
سیستان را دریابید..‌ مردم مظلوم تو سرما و سیل گرفتارن
جانباز 70درصد۱۲۸۹۷۲۳۱۶:۴۴:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تسلیت ......داغ حاج قاسم کم نبود؟ داغ 70 کرمانی عزیز کم نبود ؟ داغ 177 بیگناه ؟؟؟ . هنوز در عزای حاج قاسم بودییم . لنترانی ترامپ و دار و دسته های بین المللی اش را به جان خریدیم اما ....آن 70 نفر ... و حالا 177 نفر . خدا رحمتشان کند . خدا به همه ما رحم کند ...
بهار۱۲۸۹۷۵۶۱۷:۰۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
درود برشما خیلی مفید بود
ناشناس۱۲۸۹۸۶۵۱۸:۲۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
انشاالله در انتخابات 2اسفند جواب کسانی را که از وقایع و اتفاقات مهم مملکتش صبح جمعه با خبر می شود می میدهیم
ناشناس۱۲۸۹۹۲۲۱۹:۰۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
قبول مسئولیت بدون استعفا معنی ندارد
ناشناس۱۲۹۰۰۴۰۲۰:۱۱:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آقای دکتر توکلی عزیز تنها راه حل شرایط کنونی جامعه ایران، برگزاری رفراندوم درخصوص خواسته های مردم هست
ناشناس۱۲۹۰۰۴۳۲۰:۱۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اقای توکلی یه بیانیه هم در مورد تخلف دولت در نحوه ی اجرای رتبه بندی ارائه بدید لطفا بسه دیگه اینهمه جال و جنجال سیاسی
ناشناس۱۲۹۰۲۰۶۲۲:۰۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جاسوس از در و دیوار دولت و مجلس و نیرو های نظامی داره بالا میره وزارت اطلاعات دقیقا داره چه کار می کنه
ناشناس۱۲۹۰۲۴۷۲۲:۴۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
از همه جالب تر که کسی در موردش صحبت نمیکنه اینه موشک کروز بالای 1000 کیلومتر وارد خاک ایران شده و از چندین پدافند هوایی عبور کرده و هیچ راداری اونو ندیده هیچ پدافندی اقدامی برا سرنگونیش نکرده اما اینا میدونستن که موشک داره میرسه به تهران با عقل جور درمیاد؟
ناشناس۱۲۹۰۳۳۰۲۳:۵۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ژاپن اگر بود کل دولت استعفا داده بود.
ناشناس۱۲۹۰۸۶۱۱۰:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ربطی به دولت نداره!
ناشناس۱۲۹۰۴۳۹۰۳:۲۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
خواستم یادآوری کنم موضوع کارتخوان پزشکان یادتون رفته ،چون رانتهای هزارمیلیاردی و معافیت مالیاتی چند هزار میلیاردی امثال قلم چی وگاج به اسم فعالیت فرهنگی!!!! یا عدم تصویب مالیات چند هزار میلیاردی سیگار یموقع نمود پیدا میکنه باید سریع همه چیو ربط بدین به کارتخوان پزشکا
ناشناس۱۲۹۰۵۶۸۰۸:۱۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تا وقتی در سیستم تربیتی یک کشور مد است بدون تحقیق قضاوت کنیم و تحقیق کار کارشناس است و من و تو کارشناس نیستیم صبر کنید
ناشناس۱۲۹۰۵۷۳۰۸:۱۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
از دانشجویان عزیز دانشگاهای صنعتی شریف و امیر کبیر و کانون های همیشه داغ ملی میخواهم در مصیبت مردم سیستان و بلوچستان ذره ای از حس وطن دوستی و نوع دوستی خود را اعمال کنند
0حسینی۱۲۹۰۷۷۱۱۰:۰۶:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ماجرامشکوک به نظرمیرسدبهتراست هموطنان عزیزم زودقضاوت نکنندوهرچه فریاددارندبرسرآمریکا بکشند.احتمال دستکاری درسیستم راداری هواپیما ی توسط آمریکاوجوددارد.خبرگان راداری والکترونیکی حتماروی ابن موضوع زوم کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین