بنزین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومانی در راه است؟

گروه اقتصادی الف،   3981007054 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: «با بنزین تک‌نرخی یعنی نرخی ثابت بین هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان هم اصل ۷۵ رعایت می‌شود، هم مردم رضایت دارند و هم درآمد دولت تامین و در عین حال جلوی رانت و فساد هم گرفته می‌شود. قرار است این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس مطرح شود و عقلانی این است که کمیسیون با آن موافقت کند. دولت نیز دلیلی برای مخالفت ندارد.»

بنزین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومانی در راه است؟

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال تک‌ترخی شدن قیمت بنزین در بودجه ۹۹ به عصر ایران گفت: «مجلس در سال ۹۸ به خاطر حکم حکومتی در مورد بنزین نمی‌توانست ورود پیدا کند اما در سال ۹۹ با چند شرط می‌تواند به موضوع بنزین ورود داشته باشد. اصل ۷۵ قانون اساسی می‌گوید ما حق نداریم یک ریال درآمد دولت را کم کنیم و یک ریال هم نمی‌توانیم هزینه آن را افزایش دهیم. در واقع درآمد را می‌توانیم افزایش دهیم و هزینه را نیز می‌توانیم کاهش دهیم ولی عکس آن نمی‌توانیم عمل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: دولت مدعی است از حیث افزایش قیمت بنزین ۳۱هزار میلیارد درآمد دارد. اگر فرمولی در مجلس تهیه کنیم که ۳۱هزار میلیارد تومان به اضافه یک ریال بیشتر شود و درآمد دولت تامین شود، آقایان دولت نمی‌توانند اعتراض کنند. در حال حاضر از محل افزایش قیمت بنزین ۳۱ هزار میلیارد ریال درآمد کسب می‌شود که ما این عدد را با فرمولی که طراحی کرده‌ایم به دولت می‌دهیم.

او افزود: ما در محاسباتمان گفته‌ایم اگر بنزین تک‌نرخی بخواهیم داشته باشیم، باید بین هزار و ۷۰۰تومان تا ۲ هزار تومان یک نرخ را ثابت کنیم و صد درصد با این قیمت، عدد ۳۱هزار میلیارد تومان دولت نیز تامین می‌شود. برآوردهای ما می‌گوید اگر قیمت بنزین را حتی ۲ هزار تومان تعیین کنیم چیزی بالغ بر ۴۰ هزار تومان درآمد حاصل می‌شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: ما طبق اصل ۷۵ نمی‌توانیم درآمد دولت را کاهش دهیم و باید آن را افزایش دهیم. پس باید مصوبه‌ای در کمیسیون تلفیق و صحن علنی در لایحه بودجه ۹۹ داشته باشیم که ۳۱ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت بنزین تامین شود. ما در کمیسیون برنامه و بودجه به اتفاق دیگر خبرگان مجلس کار کارشناسی حرفه‌ای در این زمینه انجام داده‌ایم که در عین حال که مغایر اصل ۷۵ نباشد، اصل ۵۱ و ۵۲ را نیز خدشه‌دار نکند و جلوی رانت و فساد را هم بگیرد و درآمد دولت تامین و رضایت مردم هم جلب شود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: با بنزین تک‌نرخی یعنی نرخی ثابت بین هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان هم اصل ۷۵ رعایت می‌شود، هم مردم رضایت دارند و هم درآمد دولت تامین و در عین حال جلوی رانت و فساد هم گرفته می‌شود. قرار است این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس مطرح شود و عقلانی این است که کمیسیون با آن موافقت کند. دولت نیز دلیلی برای مخالفت ندارد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۵۸۹۵۹۱۲:۳۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۷
هم مردم رضایت دارند?! مطمئني ؟
ناشناس۱۲۵۹۵۵۴۱۷:۵۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۷
مردم که منتظر بنزین ۱۰۰۰ تومانی هستند
ناشناس۱۲۵۹۵۹۴۱۸:۲۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۷
رهبری حمایت خود را از وضعیت فعلی اعلام کردند. خرابکاری نکنید. یک شوک دیگر وارد میشود.
ناشناس۱۲۵۸۹۸۴۱۲:۵۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۷
تا 1404 قراره کشور اول منطقه باشیم خیر سرمون با همین دست فرمون مطمئنا .. به عمل کار بیاید به سخنرانی نیست ولی مسئولین ما متخصص شعار وسخنرانی هستند چون چیز دیگه ای بهشون یاد ندادند
ناشناس۱۲۵۹۰۱۰۱۳:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۷
بنزین تک نرخی بهتر از دو نرخی است. خودروهای عمومی که سهمیه اشان در آخر ماه ذخیره نمی شود. ناچاراند برای جلوگیری از سوختن سهمیه یا آن را بفروشند و یا در شرایط غیر استاندارد آنرا ذخیره کنند خلاصه در آخر هر ماه اوضاعی است.
ناشناس۱۲۵۹۰۲۸۱۳:۱۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۷
مردم رضایت دارند؟! اول به مرگ می گیرید تا به تب راضی کنید آخه افزایش صد درصدی هم رضایت دارد؟
Arman.405۱۲۵۹۸۰۸۲۲:۱۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۷
افزایش صد درصدی؟؟! کاش صد درصدی بود!!!
ناشناس۱۲۵۹۰۵۶۱۳:۲۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۷
بعدا قاچاق سوخت چی می شود شما که خودباخته دولت هستی مگر نمی گویند می خواهیم جلو قاچاق را بگیریم این دولت و مجلس واقعا هیچ درکی از واقعیت ها ندارند و ..
ناشناس۱۲۵۹۰۶۳۱۳:۳۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۷
تو قانون نگفته با افرادی که تو روز روشن و جلوی دوربین دروغ میگویند باید چیکار کرد؟؟؟ دولت مگه نگفت کل درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را بین مردم پخش میکند و حتی اون را در بودجه نیاوردند؟؟؟حالا میگید این افزایش قیمت 31هزار میلیارد برای دولت درآمد دارد و نباید این درآمد را کاهش داد!!!!
ناشناس۱۲۵۹۰۹۶۱۳:۴۱:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۷
این نماینده محترم از کجا میداند که مردم با بنزین ۲۰۰۰تومانی موافقند؟ اندکی شرم . ببینید مردم کشور غنی و ثروتمند ایران چگونه به فلاکت افتاده اند و فریاد رسی ..
رشید۱۲۵۹۱۴۲۱۴:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۷
با سلام واحترام تک نرخی شدن باقیمت هزارهفتصد تومان بسیار مناسب است
ناشناس۱۲۵۹۱۷۱۱۴:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۷
برادران دست از سر این بنزین بردارید دوباره میخواید دشمن توطیه بکنه
ناشناس۱۲۵۹۱۹۲۱۴:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۷
بنزين سوپر و قيمتش و بيارين پايين آلودگي هوا كم ميشه، ايني كه ميدين مردم به عنوان بنزين فكر كنم همون نفت خام باشه
ناشناس۱۲۵۹۲۰۸۱۴:۳۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۷
تکلیف رایانه کمک معیشتی چی میشه ؟
ناشناس۱۲۵۹۵۹۳۱۸:۲۷:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۷
یارانه معیشتی رو هم فردا میگن مردم گفتن نمیخواهیم ولی نمیگن مردم کدوم کشور
ناشناس۱۲۵۹۶۲۴۱۹:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۷
رایانه ی معیشتی؟؟؟؟؟ اون یارانه است، مجید، دلبندم
ناشناس۱۲۵۹۲۲۹۱۴:۴۱:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۷
۱۸۰۰تومان تک نرخی
ناشناس۱۲۵۹۲۳۵۱۴:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۷
مردم كه به مرگ گرفته شدند حتما به تب راضي هستند اگر بنزين تك نرخي و١٧٠٠شود قطعا مردم راضي تر هستند
ناشناس۱۲۵۹۲۸۲۱۵:۰۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۷
حکم حکومتی دقیقاً چی هست؟
گورخواب۱۲۵۹۲۹۸۱۵:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۷
برای هزارمین بار قدرت خرید باید ملاک قرار گیرد مثلا یک معلم آمریکایی که خود الف چند گزارش داد اوضاع و احوال خوبی ندارند؟! متوسط 6000 لیتر بنزین سوپر قدرت خرید دارد، متوسط حقوق معلمان ما 4 میلیون قرار است شود میشه چند بنزین سوپر؟ 650 تومان. تازه مصرف خودرو های ما دو برابر متوسط جهانی است.
امل۱۲۵۹۳۰۵۱۵:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۷
چقدر نمایندگان ساده.. داریم قیمت بنزین با نظر رهبری وسران قوا3000تومن شده والانم دربین مردم جاافتاده حالا میایند دوباره کاهش بدهند؟ مردم این قیمت را پذیرفتن والان بااعلام اینگونه اظهارنظرها فقط جنبه تبلیغاتی دارد ولی عمل نشدنی هست
ناشناس۱۲۵۹۳۵۳۱۵:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۷
این همه نگویید قانون، مگه قانون نمیگه افزایش حقوق بر اساس تورم باشه چرا یک سوم آن هست؟
ناشناس۱۲۵۹۴۸۶۱۷:۲۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۷
کمیسیون وزارت کار ترکیه میزان حداقل حقوق ماهیانه کارگران برای سال آینده میلادی را ۲ هزار و ۳۲۴ لیره (معادل ۳۹۱ دلار آمریکا) تعیین کرد. در مقایسه با ترکیه، حداقل دستمزد کارگران در ایران در سال ۹۸ شمسی یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان (معادل ۱۱۴ دلار) تعیین شده است، عددی که نشان می‌دهد حداقل حقوق کارگر در ایران، یک‌سوم حداقل حقوق کارگر در ترکیه است.
علی 671۱۲۵۹۴۱۹۱۶:۲۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۷
شما ..،.. و نفستان از جای گرم بلند می شود مردم با بنزین 1500 تومانی مشکل دارند شما افزایشش می دهید .. اگر می توانی قیمت را به 1000تمان برسان و سهمیه را بیشتر کنید تا فشار به مردم نیاید .با این کار می خواهید مردم سکوت کنند .شما از کجا فهمیدید که مردم با 1700یا 2000راضی هستند .برای خودت می دوزی و می بری ..
ناشناس۱۲۵۹۴۸۰۱۷:۱۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۷
#«مجلس در سال ۹۸ به خاطر حکم حکومتی در مورد بنزین نمی‌توانست ورود پیدا کند اما در سال ۹۹ با چند شرط می‌تواند به موضوع بنزین ورود داشته باشد# .. یعنی مردم صبر کنن تا سال 99 ؟؟؟؟ بعد اون موقع شما هستید ؟ بعد اگه تا اون موقع مردم صبر کردند شماها نمیگید مردم دیگه این قیمت رو قبول کردند پس چرا بیخود دوباره بحث بنزین رو پیش بکشیم ؟ شما مطمئنید در سال 99 ..؟ الان ما نباید فکر کنیم شما داری برای انتخاب شدن این حرفهای نه چندان جالب رو می زنی (لااقل می گفتی قیمت بنزین بر میگرده به قیمت قبل شاید جالب تر می بود ) در آخر فکر کنم دولت در سال 99 گازوئیل رو هم مجبوره گرون کنه (اگر زودتر مجبور نشه )پس شما هم بیخود شعار نده میتونی الان حرف بزن وعده سرخرمن نده
ناشناس۱۲۵۹۵۹۷۱۸:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۷
موقع انتخابات شد و .. شروع به انجام حرکات محیر العقول کرد
عجایب شهر۱۲۵۹۵۹۹۱۸:۳۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۷
سهمیه همون 1000 تومن باشه مازاد بشه 2000 تومن بالای 500 لیتر بشه 5000 تومن
ناشناس۱۲۵۹۶۰۲۱۸:۴۳:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۷
بنزین 1/800یا 2/000تومن دقیقا به نفع پولدارها است که سالی 5بار با ماشین و بنزین مفت مسافرت میروند بنزین کوپنی 80 لیتر 1000تومنی و مازاد بر آن در ماه لیتری 5000 تومن که دولت هم در این گیر و دار تحریم درآمد داشته باشد و این یارانه معیشتی هم حذف گردد و درآمد حاصله صرف زیر ساختهای حمل و نقل عمومی گردد مثلا بلیط مترو ، قطار ، اتوبوس بین شهری 50 درصد ارزانتر شوند .
علی۱۲۵۹۶۳۶۱۹:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۷
به شدت با این پیشنهاد بدبد که به نفع طبق ثروتمند است مخالفم
ناشناس۱۲۵۹۶۶۹۱۹:۵۱:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۷
اگر هزینه تولید و توزیع بنزین کمتر از 2000 تومن باشه باید از اول هم قیمت بنزین تک نرخی روی 2000 تومن بسته میشد. مثلا مسئولان فکر کردند بنزین 1500 تومنی برای مردم ارزونتر تموم میشه در حالیکه اونهایی که اومدن و اعتراض کردن معمولا افرادی هستند که نیاز به بنزین بیشتر از بنزین سهمیه ای دارند و عملا باید عمده بنزین رو 3000 تومن بخرند !
ناشناس۱۲۵۹۶۷۸۲۰:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۷
2000 تومان خیرش را ببینید تک نرخی شود ولی کنترل روی بازار و اصناف هم باشد و تا چند سال ثابت بماند حد اقل 10 سال تا ثباتی در کشور باشد
ناشناس۱۲۵۹۶۸۵۲۰:۰۸:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۷
خواهش میکنیم اسم بنزینو فعلا نیارید بگذارید یکم آرامش داشته باشیم. این مجلس منفعل باعث شد این بنزین آنقدر داستانش طولانی بشه. کلا از شانس روحانی چه مجلس چه .. رفتن رو اسلوموشن!
ناشناس۱۲۵۹۷۱۹۲۰:۵۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۷
ایول مدیریت
ناشناس۱۲۵۹۷۳۹۲۱:۰۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۷
روند صعودی قیمت ها با بنزین 1500 سهمیه ای و 3000 تومانی آزاد کم بوده است که شما به فکر آزاد کردن قیمت بنزین افتاده اید؟!!! خدا از شما .. به عاقبت کار خود فکر کنید.
N۱۲۵۹۷۵۸۲۱:۱۷:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۷
چند سال با قتل قاشقچی سپری شد حالا با بنزین ول کنید هر وقت عملی شد بعد قیمت مشخص شد اعلام کنید الکی نگید
ناشناس۱۲۵۹۸۰۰۲۲:۰۶:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۷
سلام چی بگم
ناشناس۱۲۵۹۸۱۸۲۲:۱۹:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۷
بازم دم انتخاباته ، شاید واسه ما بنزین تک نرخی نشه ولی قطعا برای بعضی از دوستان نون میشه
هموطن۱۲۵۹۸۱۹۲۲:۱۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۷
سلام علیکم بنده یک پیشنهاد نسبت به اصلاح قیمت بنزین دارم که با توجه به عدم دسترسی به مسئولین، خواهشمند است در صورت امکان به دست آنان برسانید: پیشنهاد میکنم قیمت بنزین بصورت پلکانی و بر اساس مصرف تنظیم شود بطور مثال برای هر کارت سوخت ۶۰ لیتر اول در هر ماه ۱۲۰۰ تومان، ۶۰ لیتر دوم ۳۰۰۰ تومان، ۶۰ لیتر سوم ۴۰۰۰ تومان و به همین ترتیب. اینگونه هم عدالت بهتر برقرار میشود و هم اینکه مشوقی میشود جهت کنترل مصرف سوخت.
ناشناس۱۲۵۹۸۶۰۲۲:۵۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۷
اینگونه اظهارات نمایندگان عاری از حقیقت میباشد و صرفاً جنبه تبلیغاتی برای انتخابات اسفند ماه دارد
ناشناس۱۲۵۹۸۶۲۲۲:۵۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۷
یه سوال اون وقت اگر قیمت بنزین از ۳۵۰۰ به ۲۰۰۰ تومن برسه قیمت مابقی اجناس که بالا رفت قراره چند درصد دوباره بالا بره
فرامرز۱۲۵۹۹۲۶۲۳:۵۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۷
تو این کشور چه چیزی گران شده ودوباره ارزان شده???
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین