نقش پزشکان بهارستان در معافیات مالیاتی همکاران! / یک جلسه تاریخی از تعارض منافع+فیلم

گروه اقتصادی الف،   3980920144 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

به تازگی فیلمی از یکی از جلسات کمیسیون بهداشت مجلس منتشر شده که حکایت از هم‌قسم شدن همه اعضای جلسه برای جلوگیری از دریافت مالیات پلکانی از پزشکان دارد. در این جلسه، روسای چند بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی و مسئولینی از سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی حضور دارند.

نقش پزشکان بهارستان در معافیات مالیاتی همکاران! / یک جلسه تاریخی از تعارض منافع+فیلم

به گزارش فارس، فیلمی که به تازگی از یکی از جلسات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس منتشر شده است، حکایت از هم‌قسم شدن همه اعضای جلسه برای جلوگیری از دریافت مالیات پلکانی از پزشکان دارد. در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سخنگوی وزارت بهداشت، رییس بیمارستان قلب شهید رجایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئولینی از سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی تشکیل شده است، همه اعضا در تلاش برای توجیه اشتباه! سال گذشته مجلس در تعیین مالیات پلکانی برای کارانه نجومی پزشکان هستند. در بخشی از این فیلم فریدون نوحی، رییس بیمارستان قلب شهید رجایی ادعا می‌کند: «خود آقای دکتر امیرآبادی که پیشنهاد دهنده این موضوع بودند، بعد از اینکه من گفتم چه اتفاقی می‌افتد، گفت واقعاً ما نمی‌دانستیم همچین مسئله‌ای هست و اگر می‌دانستیم چنین پیشنهادی نمی‌دادیم.»


درحالی اتهام پیشنهاد و تصویب ناآگاهانه مالیات پلکانی بر کارانه نجومی پزشکان در حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح می‌شود که‌ اساساً وظیفه این کمیسیون، نمایندگی مردم و حفظ منافع آن‌ها در قبال صنوف قدرتمند و صاحب نفوذی مانند پزشکان است. علی نوبخت حقیقی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در انتهای این جلسه می‌گوید: «این کار خود ماست در کمسیون بهداشت عزیزان! باید به کمک کمیسیون اقتصادی و رئیس مجلس این گرهی که به ناحق بر حلقوم جامعه پزشکی و بیماران و گردش کار این مملکت انجام شده، باز کنیم.»

مطابق گزارش‌های موجود، کارانه پرداختی به پزشکان در بخش دولتی بالغ بر 10هزار میلیارد تومان در سال است که درصورت دریافت مالیات پلکانی 3000 میلیارد تومان از این مبلغ به‌عنوان مالیات کسر خواهد شد. همان موضوعی که نوبخت از آن به‌عنوان گره بر حلقوم پزشکان و بیماران! یاد کرده و عزم خود را برای باز کردن آن جزم می‌کند.

لازم به ذکر است که مالیات پلکانی صرفاً در مورد کارانه پزشکان در بخش دولتی است و کارانه پرداختی به پزشکان در بخش خصوصی که عددی بالغ بر 15هزار میلیارد تومان است و همچنین درآمدهای پزشکان از عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مطب‌های شخصی جزء این مالیات نیست.

ناگفته نماند که تمامی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم پزشک بوده (بجز یک نفر) و موضوعات مطرح شده در این فیلم شائبه تأثیر جدی تعارض منافع این افراد در تصمیماتشان را تقویت می‌کند و این یعنی این افراد عملاً نماینده پزشکان در مجلس هستند نه نماینده مردم!

در بخش دیگری از این فیلم،‌ محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی می‌گوید: «به وضوح می‌دانیم که وزارت بهداشت از درآمد پزشکان برای رفع کمبودهایش استفاده می‌کند، این یعنی نوعی مالیات دادن!»

با تعریفی که سازمان نظام پزشکی از مالیات ارائه می‌دهد عملاً همه اعضای جامعه باید از مالیات معاف شوند. زیرا کار و تلاش هر فردی کمک به چرخه اقتصادی و رفع بخشی از کمبودهای جامعه است.

اما شاید تاسف‌بارترین قسمت این فیلم، موضع‌گیری مسئولان سازمان امور مالیاتی در قبال پزشکانی با حقوق‌های نجومی است. مسئولان این سازمان که در این شرایط وظیفه خطیر تأمین بخش بزرگی از منابع مالی دولت را برعهده دارند در این فیلم از این مصوبه با نام «مشکل» یاد کرده و راه‌حل تصحیح آن را بیان می‌کنند.

علی رستم‌پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در بخشی از این فیلم اظهار می‌دارد: «جابجایی یک واژه قبل از پرانتز به بعد از پرانتز، این ابهام یا این مشکل را درواقع ایجاد کرده است.»

حال باید مسئولان سازمان امور مالیاتی پاسخ دهند که آیا طبق قانون بودجه 1398 دریافت مالیات پلکانی از کارانه پزشکان را دستور کار قرار داده‌اند یا مطابق موضع نماینده این سازمان در جلسه مذکور، این موضوع را مشکل دانسته و تلاش برای رفع مشکل کرده‌اند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۳۶۰۶۹۱۸:۴۳:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
اینا قسم هم خوردن اونوقت!
ناشناس۱۲۳۶۴۰۷۲۳:۵۴:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۲۰
بعضیها فکر میکنن فقط.. جنایت.. ______ غافل از اینکه یک ناجی دروغین میتونه یک جانی عینی باشه و با جان و مال و امنیت و شخصیت آحاد جامعه بازی کنه منهای پزشکان عزیز و باوجدان که زیادند با پول بیت‌المال از نردبان حق‌الناس بالا .. جیب ملت ..
ناشناس۱۲۳۶۵۶۵۰۸:۱۷:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۱
یکی از شاخص‌های جامعه توسعه نیافته اینه که از سختی‌ها و مشقت‌های مردم درآمد کسب بشه. امروز پزشکان ما مصداق این افرادند. تعداد..ی از آنها بیمار را برای کسب پول بیشتر برای خودشان و همکارانشان در داروخانه‌ها و رادیولوژی‌ها سرگردان می کنند.
ناشناس۱۲۳۶۵۲۷۰۷:۰۷:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
تا زمانی که نگاه حرفه محور از مالیات جدا نشود و مالیات بر اساس مجموع درآمد افراد مستند به گردش بانکی آنها محاسبه نشود سیستم مالیاتی کشور اصلاح نخواهد شد. مالیات و معافیت مالیاتی نباید بر اساس حرفه افراد در نظر گرفته شود تنها چیزی که باید مبنای معافیت مالیاتی قرار گیرد حداقل درآمد سالیانه افراد است. فلسفه ساده در خصوص مالیات این است که مجموع هزینه های سالیانه هر فرد از مجموع درآمدهای وی کسر و به مانده آن بصورت پلکانی مالیات تعلق گیرد و در این بین نیز یک کف برای معافیت از مالیات از سوی دولت بصورت سالیانه تعریف میگردد اینکه درآمد فرد از چه طریق بدست آمده باشد موضوع این بحث نیست چرا که پیش فرض اولیه آن است که افراد درآمد خود را از طریق فعالیت های شرعی و قانونی کسب نموده اند.
ناشناس۱۲۳۶۰۸۰۱۸:۵۱:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
قبل از اینکه به فکر لابی های اسراییلی باشیم باید مملکت را از ..،..،..این لابی ها که فقط .. به منافع خود می اندیشند پاک کنیم
ناشناس۱۲۳۶۰۹۲۱۹:۰۳:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۰
هیچکس حریف مافیای پزشکی نمیشود.
احمد۱۲۳۶۱۰۰۱۹:۱۰:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۰
متاسفانه نویسنده یک طرفه به قاضی رفته است اگر پزشک زیاد کار نکند بیماران چه کنند؟ این مثل که این مثل بقیه شغل هاست قیاس مع الفارق است
ناشناس۱۲۳۶۴۳۳۰۰:۲۵:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۱
ظرفیتها رو زیاد کنند میشه, نشد از پاکستان و هند پزشک بیارن مگه قبلن نبود
سید از اصفهان۱۲۳۶۷۰۴۱۰:۲۸:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۱
دقیقا. آفرین بر این هوش و ذکاوت! پزشک از هند و پاکستان بیاورند. مثل نارنگی و موز
ناشناس۱۲۳۶۶۸۱۱۰:۱۱:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۱
اگر پزشک درست کار کند ملاک است مگر پزشکان در سایر کشورها چقدر بیشتر از سایر مشاغل درآمد دارند؟
ناشناس۱۲۳۶۱۲۹۱۹:۲۹:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۲۰
من فکر کنم یه میز مخصوص پزشکان تو الف وجود داره که فکر و ذکرش گیر دادن به پزشکاست با تمام این حرفها،بیشترین نسبت مالیات در تمام صنوف رو پزشکا میدن و میزان فرارمالیاتی سایر صنوف بمراتب بیشتر از پزشکاست بعلاوه اینکه خدمتی که پزشکا ارائه میدن بسیار بسیار مهم و حیاتیه و متاسفانه این سوگیری و گیر دادنهای زیاد بیشتر رنگ و بوی حسادت ..،.. داره لطفا بیشتر درس بخونین و پزشک بشین و اگر حوصله‌اشو ندارین یا علاقه ندارین،به خدمتی که میکنن احترام بذارین و ریلکس باشین و اینقدر حرص نخورین ما مالیات دادیم و میدیم،نگران دزدیها و حرام شدنهای بیت المال باشین
ناشناس۱۲۳۶۴۲۸۰۰:۱۹:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۱
یعنی بگزارن پزشکا هم فرار کنن از مالیات دادن چون خیلی ها دیگه هم فرار میکنن؟! عجب منطقی!!
شهاب۱۲۳۶۴۳۴۰۰:۲۵:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲۱
کاش در همه مشاغل و تخصص ها قبل از یاد گرفتن هرچیزی آدم بِشویم تا این همه معضل و مشکل ایجاد نکنیم.
ناشناس۱۲۳۶۴۴۰۰۰:۳۵:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲۱
اگه سهمیه هیـٔت علمی باشه یا از رشته دامپزشکی بتونن بیان یا صندلی بخرن یا جزو افراد خاص باشن اشکال داره و گرنه اگه بخاطر تلاششون باشه خیلی خوبه و اینکه خودشون رو به اصطلاح جزو طبقه فرهیخته میدونن در حالیکه از قانون فرار میکنن
ناشناس۱۲۳۶۴۸۳۰۲:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۲۱
آیا شما احساس میکنید خدمت یک پزشک از یک سرباز مرزبان با ارزش تر است ؟ تخصص پزشکی با اهمیت تر است یا متخصصین صنعت نفت این مملکت که مسوولیت تامین بالای 90 درصد ارز کشور بر دوش آن هاست ؟ همان دلاری که کمبودش را الان همه با پوست و گوشت و استخون احساس میکنند. درست است که هر تخصص و حرفه ای در جایگاه خود با ارزش است اما مشاغلی به مراتب حیاتی تر و با ارزش تر از پزشکی در کشور وجود دارد.
ناشناس۱۲۳۶۱۶۱۱۹:۵۸:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۰
فقط افزایش ظرفیت تخصص ولاغیر.
ناشناس۱۲۳۶۳۸۰۲۳:۰۳:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
افزایش ظرفیت به چه بهایی ؟ به بهای تربیت پزشکان کم سواد که دودش اول از همه به چشم مردم شهرها و استانهای محروم میره ؟ وقتی مجبورند برای درمان بیماری خود راهی تهران و شیراز و .. شوند چرا ؟ چون در شهر خودشان پزشک دارند ولی حاذق نیست ، بیسواد است ؛ تربیت پزشک فله ای بیسواد اگر با تشخیص و درمان اشتباه جان مردم را در خطر بیندازند چه کسی پاسخگوست ؟ هیچ کس با مالیات بر اساس درآمد پزشکان مخالف نیستم ولی اینکه تمام پزشکان و کل نظام پزشکی را با تصمیمات سیاسی بخواهیم تخریب کنیم بحث دیگری است
ناشناس۱۲۳۶۴۴۱۰۰:۳۷:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۱
نه اینکه الان همه خوبن عزیز جان پزشکان به بیمار بعنوان مشتری نگاه میکنند
ناشناس۱۲۳۶۴۸۶۰۲:۴۸:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۲۱
حالا پزشکانی که فعلا با همین ظرفیت کم وارد سیستم کار میشوند حاذق هستند. چرا دنبال انحصار گرائی هستید؟ در زمانی که پزشک زیاد باشه سازمان نظام پزشکی میتونه تخلفات را بررسی کنه و با دست باز برخورد کنه حتی پروانه باطل کنه ولی با کمبود پزشک هیچ تخلفی رسیدگی نمیشه شما میتونید ظرفیت را بالا ببرید و مثل قیف خروجی را کم کنی اون موقع واقعا شایسته ها بیرون میان هیچ وقت مهارت تست زدن باعث نمیشه کسی باهوش باشه خیلی از آدم های باهوش هستن چون مهارت تست زدن ندارن نمیتونن رتبه های پزشکی بیارن در صورتی که واقعا از خیلی از کسایی که قبول شدن هم درسخون تر و هم باهوشترن
ناشناس۱۲۳۶۶۰۱۰۸:۵۷:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۱
تو کشوری میشه قیف خروجی رشته ها رو تنگ کرد و خروجی ها را غربال کرد که چیزی به اسم سفارش و پارتی و آقازاده وجود نداشته باشه ؛ شما چند دانشجوی پزشکی را میشناسید که به خاطر درس نخوندن و.. اخراج شده باشند ؟ نه فقط پزشکی همه رشته ها همین جوره ؛ بیسوادترین ها هم آخرش فارغ التحصیل میشه و مدرک میگیرن
حسن۱۲۳۶۵۱۲۰۵:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۱
نخیر چه بسیار دانش آموزان شهرستانهای دور افتاده که با استعدادتر و نجیب تر از دانش آموزان تست زن و پول خرج کن هستند که در صورت آزاد سازی ظرفیت پزشکی و تخصص میتوانند مشکل پزشکی را در کل کشور حل کنند
شهروند۱۲۳۶۱۶۵۲۰:۰۷:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۰
اینا نماینده .. قشر مرفه بی درد هستن ..
مرتضی۱۲۳۶۲۰۷۲۰:۳۳:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۰
سلام متاسفانه نویسنده محترم این مطلب اصلا متوجه بحث کمیسیون نشده است بحث کمیسیون راجع به مالیات پزشکان نبوده و راجع به پلکان اعمال شده توسط وزارت بهداشت بر درامد پزشکان است که با وجود قانون مالیات بر درامد ( که تا ۳۵ درصد از درامد پزشک را شامل میشود) محلی از اعراب ندارد و دقیقا گره ای است بر حلقوم مثال میزنم اگر پزشک تمام وقت که اجازه کار در بخش خصوصی نداره حدودا ۱۰۰ میلیون کارکرد داشته که همون جز حرفه ای هست( فرضا اگر همه درامد فوق در غالب عمل جراحی باشه میشه ۵۰۰۰ کای جراحی ، با این پیش فرض که متوسط هر عمل جراحی ۳۰ کای جراحی باشه معادل ۱۶۶ عمل جراحی) حالا موقع محاسبه و پرداخت کارانه به پزشک ۱۰ درصد از اون ابتدا کسر و ۹۰ درصد اون وارد سیستمی تحت عنوان پلکان میشه در این سیستم از ۱۰ میلیون اول ۷ میلیون ، از ۱۰ میلیون دوم ۶ و از ۱۰ میلیون سوم ۵ و از ۱۰ میلیون چهارم و پنجم و ششم و الی اخر فقط ۳/۵ میلیون پرداخت میشه در مورد مثال بالا از کارکرد ۱۰۰ میلیون ۳۸ میلیون تا اینجا قراره پرداخت بشه این سیستم مشخصا پزشک رو از کارکردهای بالا منع و عملا سیستم تنبیهی برای کار زیاد ایجاد میکنه در ادامه حدود ۵ درصد کسورات بیمه ای شامل ۱۰۰ میلیون کارکرد میشه که از مبلغ نهایی ۳۸ میلیون کسر میگردد و به ۳۳ میلیون میرسه در انتها دز ضریب عملکرد پزشک ضرب میشه که اگه ۹۰ درصد نمره کسب بشه حدود ۱۰ درصد دیگه کسر میشه و تبدیل به ۳۰ میلیون میشه در حین پرداخت تا ۳۵ درصد اداره مالیات ازش مالیات برمیداره که حدود ۱۰ میلیون میشه و به پزشک ۲۰ میلیون پرداخت میشه متاسفانه همین کسورات عجیب با تاخیری حدود ۱۲-۲۰ ماه پرداخت میشه کلا بحث فوق در مورد سیستم پلکان وزارت هست و ارتباطی به مالیات نداره واسه همین هم هست خود نماینده اداره مالیاتی بهش معترض هست چون اعتقاد سازمان مالیاتی اینه که از ۱۰۰ میلیون بتونه مالیات بگیره و به خزانه دولت واریز کنه نه اینکه وزارت بهداشت خودسرانه این پول رو برداره
ناشناس۱۲۳۶۴۸۹۰۲:۵۸:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲۱
این طور که شما با جزئیات توضیح دادی ظاهرا پزشک هستی، بد نیست کنار این حساب و کتابت کمی هم املا تمرین کنی تا فرق بین "غالب" و "قالب" رو یاد بگیری!
ناشناس۱۲۳۷۲۹۵۱۶:۵۵:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۲۱
مهم اینه که با حساب و کتاب توضیح داده،ما که نمیخواهیم بطور مغرضانه با پزشکان در بیفتیم.پزشک خوب هم بسیار بسیار بیشتر از آنهاییست که ما ازشان دلخوریم.
علی۱۲۳۶۲۵۴۲۱:۱۱:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
اگر حساسیت بر پزشکان در جامعه بیشتر از معمول شود، پزشک نیز ساعات کاری و میزان کارکرد خود را در سیستم دولتی همانند دیگر کارکنان و در حد موظفی پایه حفظ می کند و سیستم خصوصی را به رونق می اندازد و این به ضرر مردم است. اکنون جراح در بیمارستان دولتی ده جراحی می کند در حالیکه وظیفه اش در حد یک جراحی قابل توجیه است. اگر بر کارکرد وی مالیات زیاد ببندند عقل سلیم حکم میکند کارش را محدود کند
ناشناس۱۲۳۶۴۴۷۰۰:۴۱:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۲۱
آخه کاری نداره مگه همه دنیا چه کار میکنن این همه جدل و بحث نداره همون قانون بیارید اینجا بخدا کار سختی نیست
ناشناس۱۲۳۶۳۲۸۲۲:۲۳:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
پزشک مثل هر فرد دیگه ای موظفه به کار کردن . اصلا اگه پزشکی نخواد برای مردم و به صورت دولتی کار کنه باید حق کار خصوصی هم ازش گرفته بشه. دوست نداره؟ بره از این کشور هر جا فکر می کنه خوبه ببینم اصلا اون کشورا می گذارند اینا کار کنند؟
ناشناس۱۲۳۶۴۶۸۰۱:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲۱
شما انگار متوجه نیستید به یک کارگر می گویید 8 ساعت در روز کار کند اگر به او حقوق فیکس هم بدهید آیا وسطش برای ناهار و استراحت و نماز و ... وقفه نخواهد داشت آیا با شدت از اول تا آخر ساعت موظفی اش کار خواهد کرد آن هم هر روز من جراح هم ساعت 7 می روم بیمارستان همانند تمام پرسنل دیگر به همان میزان کار خواهم کرد ساعت کارم هم که تمام شد یک دقیقه بیشتر نمی مانم چون متاسفانه در این جامعه ای که شما چنین تفکری در خصوص پزشکان دارید باید چنین رفتاری کرد
ناشناس۱۲۳۶۶۲۸۰۹:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۲۱
خب وقتی ظرفیت افزایش پیدا کنه مهم نیست شما که رفتی بعدی میاد سر جات
reza۱۲۳۶۶۵۳۰۹:۳۵:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۱
اگه تعداد پزشکان زیاد باشه این نگرانی شما هم حل میشه. دیگه قرار نیست پزشکان از صبح تا شب کار کنند و بازدهیشون بیاد پایین و جون مردم رو به خطر بندازند
ناشناس۱۲۳۶۸۳۳۱۱:۴۳:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
شما متوجه نیستید که تعرفه های کاریتون بسیار با یک کارگر فرق داره. مشکلی نیست که هر چقدر خواستین مالیات بدین و پلکانی نشه به شرطی که ویزیتتون و چیزهای دیگه هم مثل سایر مشاغل باشه. نه بیشتر نه کمتر. اون وقت تا 12 شب کار کنید مال خودتون
ناشناس۱۲۳۷۰۸۷۱۴:۰۷:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۲۱
اول اجازه دهید پزشک به اندازه کافی در جامعه وجود داشته باشد بعد شما هم همینطور کار کنید. نه اینکه جان مردم رو گرو انحصار خودتان گرفتید و بعد تهدید میکنید که ما هم چنین و چنان خواهیم کرد.
حسن۱۲۳۶۴۱۱۲۳:۵۷:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
اتفاقا وقتی مالیات بیشتر بگیرن و انگیزه کار پزشکان کمتر بشه جا برای پزشکان تازه وارد به بازار بازتر میشه.البته که باید اول این ..ها ظرفیت پذیرش دانشجو رو ببرن بالا تا مشکل کمبود پزشک متخصص رفع بشه.که اینطور سلامت مردم رو به گروگان نگیرن.بالاخره روزهای خوش پزشکان در ایران هم به پایان میرسه و باید سهمشون رو از مالیات بپردازن.
ناشناس۱۲۳۶۵۱۷۰۶:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲۱
بسیاری از پزشکان به جز کسب درآمد نجومی به دنبال معامله و کسب و کار هم هستند و بیمار برایشان فقط یک وسیله کسب درآمد است . ظاهرا فراموش شده است که طبق سوگندی که میخورند برخلاف دیگر صنوف یک پزشک باید خود را وقف مردم کند و اهمیت گزینش دانشجوی پزشکی در همین اعتقاد داشتن یا اعتقاد نداشتن به سوگندی است که میخورند.
ناشناس۱۲۳۶۵۶۸۰۸:۲۳:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
مالیات باید از همه گرفته شود. تا وقتی که یکی می گوید من مفید ترم پس نباید مالیات بدهم دیگری می گوید من هنرمندم نباید بدم من مومن هستم نباید ..،..، من ورزشکارم نباید بدم. میمونه ما کارمند و آن کاسب بدبخت
ناشناس۱۲۳۶۶۰۳۰۸:۵۷:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۱
اصلا چرا باید کارانه به پزشکان بدن مگه حقوق نمی گیرن باید کار کنن از امکانات دولتی که نباید کارانه بگیرن ببنید در دنیا چه جور در مورد دستمزدپزشکان وکارانه تصمیم می گیرن همون برای اینا اعمال کنید.فقط زور به کارمندان بازنشستگان رسیده که از اونا مالیات مستقیم بر درآمد بگیره ..اون نماینده سازمان مالیاتی هم باید توبیخ بشه وبه اطلاع مردم رسانده شود
ناشناس۱۲۳۶۷۸۴۱۱:۱۶:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۱
اگر مردم در انتخاب هایشان بیشتر دقت کنند و پزشک به عنوان نماینده انتخاب نکنند کمتر شاهد چنین موضوعاتی خواهیم بود مگر نماینده مردم وظیفه ای جز دفاع از حقوق تمام مردم دارد.اینان نماینده پزشکانند یا مردم؟! ای مردم در انتخاب هایتان دقت کنید.
ناشناس۱۲۳۷۱۳۵۱۴:۳۱:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲۱
دوقشر جامعه هستند هوای همو دارند پزشکان و بعد نقاش های ساختمان
مسعود۱۲۳۷۴۲۱۱۸:۵۰:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
موقع مالیات دادن می‌گن که پزشک کمه، از ما مالیات نگیرید تا زیاد کار کنیم و مشکلی پیش نیاد موقع افزایش ظرفیت می‌گن که اگه ظرفیت زیاد بشه، کیفیت میاد پایین و ظرفیت رو زیاد نکنید در هیچ کدام از موارد فوق پزشک اجازه نظر دادن نداره چون نفع داره. در هر دو مورد بالا افرادی که فقط نفع ملت رو لحاظ می‌کنند باید اجازه نظر دادن داشته باشند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین