انتخاب پارتیشن اداری، متناسب با فضای کاری

گزارش بازرگانی،   3980821122
انتخاب پارتیشن اداری، متناسب با فضای کاری

در زبان فارسی واژه پارتیشن همان دیوار که گفته می شود و به معنی تقسیم، حد فاصل، وسیله یا اسباب تفکیک، آپارتمان، تیغه یا جداکردن گفته می شود. پس با توجه به معانی گفته می شود که امروزه در مدل ها و طرح های مختلف برای جدا کردن فضاهای مختلف استفاده می شود.  در طی چند سال گذشته پارتیشن های اداری به یک روند و محصول محبوب در صنعت ساختمان تبدیل شده است که در طراحی های متناسب با فضایی که مد نظر دارید ساخته و تولید می شود.

روند پیشرفت تولید و استفاده از پارتیشن ها به گونه ای در حال پیشرفت است که اکثر فضاهای اداری به خصوص دفاتر اداری در ایران، رو به رشد هستند.

از زمان های گذشته افرادی بودند به دکوراسیون و طراحی دفتر کار خود بسیار اهمیت می داند و داشتن یک دیزاین و تقسیم بندی مناسب برای شرکت، از ارزش بالایی برخوردار بوده. این اهمیت تا به امروز هم ادامه داشته و به با اطمینان می گوییم که بیشتر هم شده است. به خصوص اینکه شما بیشترین زمان های عمر خود را در محل کار و شرکت سپری می کنید پس بهتر است بهترین و مناسب ترین طراحی فضا را در محیط اداری خود داشته باشید. در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی جزئی تر و کامل تری از پارتیشن های اداری بپردازیم.

پارتیشن اداری چیست؟

یکی از سریعترین، آسانترین و همینطور پر هزینه ترین راه برای ایجاد فضاهای مختلف بیشتر در یک محیط، استفاده از پارتیشن است. هر یک از این پارتیشن های اداری می توانند موقت و یا دائمی باشند و علاوه بر آن در هر نوع ابعاد و اندازه و طرحی قابل اجرا هستند. برخی از پارتیشن های اداری هم وجود دارند که همانند یک دیوار موقت هستند و حداقل از میزان سر و صدایی که در محیط اداری است جلوگیری می کند.

اگر بخواهیم از سبک های مختلف پارتیشن های اداری بگوییم، باید بدانید آنها در انواع مختلف شیشه ای تا چوب طراحی و تولید می شوند.

معرفی انواع پارتیشن های اداری

  • پارتیشن های چوبی

همانطور که در مطلب بالا گفتیم پارتیشن های اداری در انواع شیشه و چوب تولید و طراحی می شوند. از پارتیشن های چوبی بعنوان ایجاد یک فضای سنتی و همینطور انتشار احساس گرما و کلاس پذیری استفاده می شود. پارتیشن های چوبی از زمان های گذشته بسیار مورد توجه بوده و آن هم به دلیل احساس طبیعی که القا می کند می باشد. از مزایای استفاده از پارتیشن چوبی می توانیم این مورد را بگوییم که می توانید به راحتی در طرح ها و رنگ های و همینطور در انواع مختلف دیگری چون چوب جامد یا با روکش MDF هر یک را انتخاب کنید.

یکی از معایبی که پارتیشن های اداری دارند، ضد حریق نبودن آنهاست و همین مسئله نگرانی های زیادی در محیط های اداری و به خصوص برای آتش سوزی به وجود آورده است. در اینجاست که پارتیشن های ضد حریق را طراحی می کنند و گاهی این نوع پارتیشن ها به صورت یک یا دو جداره ساخته می شوند.

  • پارتیشن های آلومینیومی

یکی از انواع پارتیشن های اداری، پارتیشن های آلومینیومی هستند که این جدا کننده را می توان یکی از با دوام ترین پارتیشن ها معرفی کرد. این نوع از پارتیشن های اداری از انعطاف پذیری بسیار بالا و همچنین از نصب آسان و سریع برخوردار می باشد.

این سیتم آلومینیومی با توجه به نوع نیاز شما طراحی و نصب خواهد شد. به انتخاب می توانید اتصالات آن را با روکش آلومینیومی انتخاب کنید. پارتیشن های اداری از جنس آلومینیوم می توانند صداهای اطراف را تا 52 دس بل کاهش دهند. میزان عایق بندی آنها هم در آتش سوزی حداکثر 60 دقیقه می باشد و برای ایمنی بیشتر، بهتر است که دارای گواهینامه عایق بودن در برابر حریق باشد.

  • پارتیشن های شیشه ای

از لوکس ترین و زیباترین پارتیشن های اداری، می توان به پارتیشن های شیشه ای اشاره کرد. از نظر ما انتخاب پارتیشن شیشه ای مدرن ترین انتخاب می باشد. به خصوص برای ساختمان های آسمان خراش که نمای دفتر آنها از شیشه است ایجاد فضای داخلی با پارتیشن های شیشه ای بسیار مطلوب و مناسب می باشد. شیشه باعث انعکاس نور می شود و این قابلیت باعث شده فضا بسیار بزرگتر به نظر برسد. پس با این توصیف به نتیجه می رسیم پارتیشن های شیشه ای حتی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب می باشند.

یکی از معایبی که پارتیشن های شیشه ای دارند قابل حمل نبودن آنها می باشد. یعنی اگر شما قصد جابه جایی به ساختمان دیگری را داشته باشید، نمی توانید این نوع پارتیشن ها را با خود حمل کنید. و اما از مزیت آن هم باز به انعکاس نوری که دارد اشاره می کنیم و می توان به جرات بگوییم این ویژگی باعث شده تا حس کسلی و تاریکی که در محیط به وجود می پاید از بین برود. دیگر مزیت استاده از پارتیشن شیشه ای برای محیط های اداری، مقاومت آنها در برابر گرما و تا حداکثر 120 دقیقه و در برابر شعله و گاز تا دمای 1600 درجه فارنهایت می باشد.

در ادامه معرفی انواع پارتیشن های اداری باید بگوییم که شما می توانید هریک از پارتیشن های چوبی، آلومینیومی و شیشه ای را به راحتی و متناسب با نوع مبلمان اداری، نوع دکوراسیونی که در محل کار خود دارید انتخاب و استفاده کنید.

مزایای استفاده از پارتیشن های اداری

اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که در چه صورت استفاده از پارتیشن های اداری به صرفه خواهد بود؟ ما در ادامه با بیان و بررسی موردهای مختلف به سوال پیش آمده پاسخ داده ایم:

  • مقرون به صرفه بودن: در این واقعیت هیچ تردیدی وجود ندارد که استفاده از پارتیشن های اداری بسیار مقرون به صرفه بوده و قیمت نسبتا مناسبی دارد.
  • بسیار کاربردی: اگر در آینده بخواهید تغییراتی در محیط اداری خود ایجاد کنید، به طور قطع نمی توانید دیوار ساختمان را جا به جا کنید. اما مزیت استفاده از پارتیشن برای محیط اداری این است که هر زمان خواستید دکوراسیون محیط را تغییر دهید، می توانید از پارتیشن هایی که متحرک هستند استفاده کرده و دیزاین محیط اداری خود را به صورت دلخواه تغییر دهید.
  • ایجاد حریم خصوصی: یکی از بزرگترین عوامل تاثیرگذار در شرکت ها در سیستم های پارتیشن بندی این است که بتوانید فضاهای خصوصی بیشتری را ایجاد کنید. با استفاده از سیستم پارتیشن بندی، علاوه بر اینکه می توانید فضاهای خصوصی بیشتری را به وجود آورید، می توانید از میزان صدایی که در محیط کار دارید، با استفاده از همین پارتیشن ها بکاهید.
  • زیبایی شناسی: پارتیشن ها یک فضای بسیار شیک را در شرکت و محیط های اداری به وجود خواهد آورد. می توانید بهترین طرح که متناسب با فضای اداری شما باشد را انتخاب کنید. علاوه بر آن می توانید پارتیشن ها را با آرم و لوگوی مخصوص به شرکت خود تزیین کنید و طرحی متفاوت را ایجاد نمایید.
  • ایجاد نور مناسب برای هر بخش: ایجاد نور مناسب توسط پارتیشن ها بیشتر توسط پارتیشن های شیشه ای ایجاد خواهد شد. این نوع پارتیشن ها محیط را روشن تر کرده و حس شادابی را فضای اداری به وجود خواهد آورد.

در انتها باید بگوییم اگر قصد خرید پارتیشن اداری را دارید می توانید تنها با تماس با شرکت آذران فضانما تماس حاصل کرده و پارتیشن مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید. شرکت آذران فضانما دارای محصولاتی دیگری همچون محصولات نما، کابینت، محصولات پی وی سی و ... اگر که با مراجعه به سایت محصول مورد نظر خود را می توانید خریداری کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین