قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران/ نرخ خانه‌های ۴۰ متری در پایتخت + نمودار

گروه اقتصادی الف،   3980724018 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حال حاضر می‌توان با بودجه ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در محله‌هایی همچون یافت‌آباد، شادآباد، ولیعصر و خلیج فارس واقع در منطقه ۱۸ تهران آپارتمان خریداری کرد.

قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران/ نرخ خانه‌های ۴۰ متری در پایتخت + نمودار

به گزارش ایسنا، ارزان‌ترین قیمت‌ها در بازار مسکن به ترتیب متعلق به مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۷، ۲۰، ۱۶، ۱۲ و ۱۵ شهر تهران است. میانگین قیمت مسکن این مناطق در شهریورماه امسال ۶.۶ میلیون تومان بود که ارزان‌ترین قیمت‌ها به منطقه  ۱۸ با میانگین ۵.۶ میلیون تومان و گران‌ترین قیمت‌ها در این محدوده به منطقه ۱۵ با ۷.۶ میلیون تومان تعلق داشت. به طور کلی آمار نشان می‌دهد در ۱۷منطقه از تهران قیمت‌ها پایین‌تر از میانگین کل و در ۵ منطقه شامل ۱، ۳، ۲، ۶ و ۵ قیمت‌ها بالاتر از متوسط شهر یعنی ۱۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بر اساس شاخص دفتر اقتصاد مسکن است.

منطقه ۱۸ ارزان‌ترین محدوده تهران

منطقه ۱۸ به عنوان ارزان‌ترین محدوده شهر تهران شامل محله‌های بهداشت، تولید دارو، خلیج فارس، رجایی، شادآباد، شهرک امام خمینی، صاحب‌الزمان، ولیعصر (عج) و یافت‌آباد است. قیمت آپارتمان نوساز در محله یافت‌آباد متری ۶ تا ۷ میلیون تومان و قیمت واحدهای ۵-۶ ساله در این محله ۵.۵ تا ۶ میلیون تومان است. گشتی در دفاتر املاک نشان می‌دهد با بودجه کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان می‌توان در این محدوده خانه خرید.

در محله خلیج فارس نیز برای خرید آپارتمان به نقدینگی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارید؛ هرچند مشاهدات حاکی از آن است که هنوز در این محله آن‌طور که باید و شاید در مقایسه با برخی دیگر از مناطق تهران که طی سه ماه اخیر روند کاهشی داشته‌اند قیمت‌ها پایین نیامده است. در این منطقه یک واحد ۵۳ متری ۱۰ ساله واقع در طبقه سوم با پارکینگ و انباری، بدون آسانسور به قیمت ۳۶۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. یک آپارتمان ۵۲ متری ۶ سال ساخت فول امکانات با نورگیر مناسب نیز ۴۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

هم‌چنین در محله شادآباد میانگین  قیمت آپارتمان‌های نوساز با توجه به موقعیت و شرایط بین ۷ تا ۹ میلیون تومان در هر متر مربع  است. یک واحد ۵۷ متری ۷ ساله در طبقه چهارم با پارکینگ، انباری و آسانسور به مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان در محله شادآباد فروخته می‌شود. آپارتمان ۱۰۵ متری نوساز با تراس، انباری، آسانسور و پارکینگ به مبلغ ۷۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مناطق جنوبی تهران نرخ رشد بیشتری داشته‌اند

روند رشد قیمت آپارتمان از آذرماه ۱۳۹۶ در مناطق شمال و شمال غرق تهران آغاز شد و به تدریج از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ به مناطق جنوبی سرایت کرد. بر این اساس مناطق جنوبی که طی این مدت رشد کمتری نسبت به شمال پایتخت داشتند در ماه‌های اخیر پیشتاز تورم ملکی شده‌اند. آمار نشان می‌دهد در شهریورماه امسال بالاترین میزان رشد قیمت نسبت به شهریور سال قبل به منطقه ۱۱ با ۸۹ درصد تعلق داشته و بعد از آن مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ به  ترتیب با رشد ۸۵، ۷۴، ۷۴، ۷۳ و ۷۱ درصد قرار داشتند. این  در حالی است که متوسط افزایش قیمت مسکن شهر تهران در شهریورماه  امسال نسبت  به ماه  مشابه سال قبل ۵۷ درصد گزارش شده است.

قیمت خانه‌های ۴۰ متری در تهران

شهریورماه امسال واحدهای کمتر از ۴۰ متر مربع با ۷۵ درصد رشد قیمت، بالاترین میزان تورم را در بازار مسکن شهر تهران داشته‌اند.

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ که از افزایش شدید قیمت مسکن نشأت گرفته، نرخ تورم آپارتمان‌های کمتر از ۴۰ متر  مربع را به سطح  بالاتری نسبت به دیگر گروه‌های متراژی رساند؛ هرچند قیمت هر متر مربع این گروه از آپارتمان‌ها با توجه به منطقه قرارگیری آن که بیشتر در محدوده جنوب تهران است پایین‌تر از سایر واحدها است.

در شرایطی که میانگین قیمت مسکن شهر تهران در شهریورماه ۱۳۹۸ به ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان در هر متر مربع رسیده، جزئیات ارایه شده از معاملات نشان می‌دهد واحدهای با متراژ کمتر از ۴۰ متر بیشترین رشد قیمت را به میزان ۷۵.۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرده‌اند. این در حالی است که میانگین رشد قیمت در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۷ درصد گزارش شده است.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که آپارتمان‌های کمتر از ۴۰ متر مربع سهم چندانی از بازار را در اختیار ندارند اما نسبت به دیگر واحدها زودتر به فروش می‌رسند؛ چراکه افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی قیمت مسکن در تهران طی دو سال اخیر، متقاضیان را به سمت واحدهای کوچک متراژ و البته قدیمی سوق داده است. مشاوران املاک می‌گویند در شرایطی که از دو ماه اخیر مالکان واحدهای بزرگ متراژ نرخ‌های پیشنهادی را بعضا تا ۳۰ درصد پایین آورده‌اند، کاهش قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های ۴۰ تا ۵۰ متر، اندک بوده و معمولا مالکان این واحدها کمتر تخفیف می‌دهند.

با وجودی که تعداد قراردادهای خرید و فروش در شهریورماه ۱۳۹۸ با ۲۷۸۷ فقره ۷۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته، حرکت طرف تقاضا به سمت واحدهای قدیمی و کوچک متراژ از نمایه‌های اصلی بازار مسکن در ماه‌های اخیر بوده است. رسیدن تعداد معاملات به کمتر از ۳۰۰۰ فقره در شرایطی که ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت وجود دارد به این معناست که معاملات تقریبا قفل شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۳۴۳۱۰۸:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۴
یک نرخ هم از منطقه یک بزن
ناشناس۱۱۳۳۴۹۵۰۹:۳۳:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
متاسفانه در این مناطق عمده خرید ها به جهت سرمایه گذاری صورت گرفته و با توجه به وجود مشتری سازندگان و فروشندگان در این مناطق قیمت ها را کاهش نمیدهند و در واقع مردم تا متری ۲میلیون گران تر از نرخ استاندارد خرید میکنند.
مهرگان۱۱۳۳۵۰۴۰۹:۳۹:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۲۴
کمتر از 40 متر یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من اگر رییس جمهور میشدم تمامی مسئولان ارشد مملکت رو همه را میکردم تو خانه های کمتر از 40 متر تا طعم شیرین را مزمزه کنند
ناشناس۱۱۳۳۶۵۰۱۱:۲۷:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
مشکل ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم هست که در مدت کوتاه 8 سال حدود 1400 درصد بطور مصنوعی توسط مقامات کاهش داده شده یا که نه میانگین قیمت مسکن شهر تهران در شهریورماه ۱۳۹۸ به ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان که تقسیم بر دلار 11450 تومانی بکنیم می شود حدود فقط 1106 دلار برای هر متر ! که نسبت به قیمت مسکن در کشورهای مختلف و اطراف در شهر پر جمعیت حدود 13 میلیونی تهران که آن هم پایتخت هست واقعا ارزان هست ! مشکل قدرت خرید و ارزش پول ملی مردم هست باید ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم بشدت بالا رود یعنی حداقل 1000 درصد تا وضعیت اقتصادی در ایران متعادل شود چون مردم تنها مشکل خرید مسکن ندارند بلکه مشکل خرید خودرو - لبنیات و مواد غذایی - بهداشت و درمان - کتاب و .. هم بشدت دارند !
ناشناس۱۱۳۳۸۹۰۱۳:۵۰:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۴
خونه های 60 متر به بالای مسکن مهر رو اسمشو گذاشتن قوطی کبریت و بهش فحش دادن و مزخرف گفتن . حالا مردم رو به به جایی رسوندن که توصف قوطی های 40 متری و کمتر موندن و همونم نمیتونن بخرن
امیر۱۱۳۴۰۵۶۱۵:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
من تو املاک کار میکنم به نظر من و همکاران اصل راستگویی رو رعایت نکردین قیمت ها خیلی بیشتر از این محدوده هست . کافیه عزیزان خودشون یه تحقیق بکنن مردم رو..
پیمان۱۱۳۴۵۰۵۲۲:۴۹:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
واقعا که. تو مناطق فقیر نشین مردم نون دارن بخورن خونه متری 8 میلیونی میخرند ؟ واقعا دارید ظلم می کنید هواستون باشه
ناشناس۱۱۳۴۵۳۸۲۳:۵۱:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
بر باعث و بانی اش ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین