چراغ سبز دیوان عدالت به رانت تحصیلی فرزندان اساتید دانشگاه آزاد

گروه سیاسی الف،   3980723079 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از اینکه چندین بار موضوع رانت تحصیلی فرزندان اساتید علوم پزشکی دانشگاه آزاد مورد اعتراض دولت و مجلس قرار گرفت این بار در اقدامی عجیب دیوان عدالت به ادامه تبعیض‌ها رأی مثبت داد.

چراغ سبز دیوان عدالت به رانت تحصیلی فرزندان اساتید دانشگاه آزاد

چند روز پیش بود که دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به علی اکبر ولایتی رئیس هیات امناء دانشگاه آزاد موضوع تبعیض به نفع فرزندان اساتید علوم پزشکی را متذکر شد.

در این نامه تاکید شده بود که مصوبه مذکور مغایر با دستورالعمل اجرایی مصوبه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به ۱۳۴ نفر از افراد باقیمانده از فرزندان اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاه آزاد اجازه می دهد تا در رشته های پزشکی با رتبه بالاتر از رشته قبولی خود ادامه تحصیل دهند.

ماجرای رانت تحصیلی چه بود؟

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی طی دو نامه به تاریخ های ۱۳۹۷.۰۷.۷و ۱۳۹۷.۰۷.۱۴ از معاون آموزشی وزارت بهداشت می‌خواهد که بر خلاف دستورالعمل اجرایی ۷۳۵ شورای انقلاب فرهنگی و مطابق رویه غیرقانونی سال ۹۶ دانشگاه آزاد، از ۲۵۴ نفر از فرزندان اعضای هیات علمی که در شهریور سال ۹۷ در رشته دامپزشکی پذیرفته شده اند، در رشته های بالاتر، ثبت نام کند.

نکته حائز اهمیت این است که در میان این گروه نیز نام فرزندان برخی مقامات دیده می شود. در واقع تعارض منافع بین منافع شخصی برخی از اعضای هیأت علمی و مدیران دانشگاهی و منافع مربوط به جان مردم، به نفع معدودی از دانشگاهیان رفع شد!

معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز موضوع را در کمیسیون موارد خاص  مطرح کرد و ضمن وضع ضوابطی برای انتقال دانشجویان خارج به داخل، مجوز تغییر رشته گروه مزبور را صادر کرد.

این جواز، طی نامه مورخ ۹۷.۱۲.۱۹ برای اجرا به دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد و این اقدام در حالی رخ داد که از حیطه صلاحیت کمیسیون موارد خاص نیز خارج بوده است.

نامه توکلی به رئیس دانشگاه آزاد

در این نامه آمده است: «در سال ۱۳۹۶ به موجب نامه شماره ۸۶۰.۱۵۹۹ معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد، برای ارائه تسهیلات به فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه مقرر شد تغییر رشته در رشته‌های دکترای حرفه‌ای برای این افراد امکان‌پذیر باشد. این اقدام تبعیضی آشکار برای فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد بود. خوشبختانه این مصوبه در سال ۹۷ توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لغو شد.

اما همچنان ۱۳۴ نفر که فرزندان برخی از مدیران دانشگاه آزاد نیز در میان آنان هستند، براساس این مصوبه غیرقانونی در رشته پزشکی یا دندانپزشکی مشغول به تحصیل شده‌اند؛ در حالی که نمره رشته دامپزشکی را کسب کرده‌اند. از شما انتظار است که تغییر رشته کسانی که براساس این مصوبه لغو شده انجام گرفته است ابطال گردد و به رشته دامپزشکی برگردانده شوند.»

در نتیجه مرکزپژوهش های مجلس شورای اسلامی پس از اطلاع از ماجرای رانت و بررسی تخلفات رخ داده، موضوع را به رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گزارش می کند.

رئیس کمیسیون نیز از وزیر بهداشت درخواست می‌کند که با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خارج از اختیارات و صلاحیت قانونی خود، با وضع ضوابطی مغایر با دستورالعمل اجرایی قانونی عمل کرده، مصوبه کمیسیون موارد خاص را لغو کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پس از توجه به غیرقانونی بودن تصمیم قبلی، طی نامه شماره ۵۲۰.۵۰۰ مورخ ۹۸.۰۶.۱۱ مصوبه قبلی  کمیسیون خاص را که خودش به دانشگاه آزاد ابلاغ کرده بود، لغو می کند.

لغو منصفانه این مجوز موجب شد که این تبعیض موجود درسال ۹۷ صورت نگیرد، اما سازمان دیده بان شفافیت و عدالت بازگرداندن ۱۳۴ دانشجوی دامپزشکی را که در سال ۹۶، در دوره مدیریت جدید، در رشته های پزشکی و دندان پزشکی مشغول شده اند نیز، از رئیس هیأت امناء دانشگاه آزاد و وزرای مربوطه مطالبه کرد و موافقت آنها نیز جلب شد.

رأی دیوان عدالت به ادامه رانت تحصیلی

اما چندی بعد، جمعی از ذینفغان امتیاز طلب شکایت خود را به دادرس شعبه 45 دیوان عدالت اداری بردند و در نتیجه دادنامه ای با نامه شماره 520.505 مورخ 98.6.11 صادر شد که متضمن دستور توقف موقت اعمال نامه معاون آموزشی وزارت بهداشت است. به عبارتی از رفع تبعیض جلوگیری شد تا رانت فعلا ادامه یابد!

جالب اینکه گویا شکایت، به فاصله یک روزمطرح و رأی دیوان عدالت نیز صادر و دادنامه تنظیم شده است.

البته گویا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی نامه ای به رئیس دیوان عدالت اداری رفع اثر از دستور موقت صادره را درخواست کرده است.

نامه به رئیس دیوان عدالت اداری

از سوی دیگر، رئیس هیأت‌­مدیره دیده بان شفافیت و عدالت به نامه ارسالی به رئیس دانشگاه آزاد بسنده نکرد و به رئیس دیوان عدالت اداری نیز نامه‌ای نوشت و خواستار رفع تبعیض به نفع فرزندان اساتید علوم پزشکی و لغو مجدد مصوبه کمیسیون خاص وزارت بهداشت شد.

در این نامه تأکید شد: «هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در تصمیمی تبعیض‌­آمیز با نادیده گرفتن دستورالعمل اجرایی مصوبه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بدون صلاحیت قانونی، ضوابط تازه ای جهت نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی، وضع می نماید؛ بر اساس این ضوابط غیرقانونی، دانشگاه آزاد نسبت به تغییر رشته و انتقال ۱۳۴ نفر از فرزندان هیات علمی به رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی اقدام می کند. این افراد در حال حاضر در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل اند که اسامی برخی از بستگان مقامات دانشگاه آزاد نیز در میان آن­ها دیده می شود.

در روزهایی که رئیس جدید قوه قضائیه با علمداری مبارزه با فساد و تبعیض، شمع امیدی در دل مردم افروخته است چنین رأیی نه تنها به آبروی دیوان عدالت آسیب می زند، بلکه مخل آن امیدواری نیز می‌شود.

سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت مصرانه از شما می‌خواهد که مانع استحکام تبعیضی به این زشتی و ناروایی و در عین حال غیرقانونی بشوید. دیده بان شفافیت و عدالت همچنان برای بازگرداندن  آن ۱۳۴ دانشجو که ظرفیت متعلق به دانشجویان مستعد تر را غصب کرده اند، به رشته خودشان، پافشاری خواهد کرد.»

اما اکنون لغو رانت تحصیلی که در روزهای گذشته با نظر موافق وزرای علوم، بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد همراه بوده، به دستور شعبه 45 دیوان عدالت اداری به صورت موقت متوقف شده است.

این درحالی است که مصوبه مذکور که مغایر با دستورالعمل اجرایی مصوبه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی است، به ۱۳۴ نفر از افراد باقیمانده از فرزندان اعضای هیأت علمی و مدیران دانشگاه آزاد اجازه می دهد تا در رشته های پزشکی با رتبه بالاتر از رشته قبولی خود ادامه تحصیل دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۲۵۲۵۱۲:۴۷:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اونوقت اگه کسی گفت فساد تو ایران سیستمی شده یه عده میان و از فرط عصبانیت داد.. که نه اینطور نیست
ناشناس۱۱۳۲۵۳۵۱۲:۵۲:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
جالبه اعضای هیئت علمی برای جابجایی بچه هاشون تو بهترین دانشگاه های کشور امتیاز ویژه دارند بنحویکه دیدم با چشمان خودم طرف زد پزشکی .. دراومد بعد با رانت پدر اومد دانشگاه .. نشست!!بچه های کارکنان وزارت نفت و دارائی و.. همه و همه امتیازات ویژه وراثتی دارند فقط این وسط ما بچه نظامیا سرمون بی کلاه مونده!بدترین و سخت ترین نوع خدمت رو سی سال پدر ماها انجام داده ولی تو تنها جایی که انتظار داریم امتیاز ویژه بهمون تخصیص پیدا کنه یعنی سربازی متاسفانه هیچ مزیتی بر سایرین نداریم!واقعا چرا؟!
ناشناس۱۱۳۲۹۷۰۱۹:۰۲:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
برادر عزیز چرا کیلویی نظر میدی!!! من کارمند دارایی هستم و همچین رانتی که شما میگی در مورد دانشگاه ندیدم البته که فساد مالی و یا پرداختهای بی ضابطه در مورد برخی مدیران وجود داره ولی رانت تحصیلی برای کارکنان وزارت دارایی نه لطفا موقع نظر دادن جانب انصاف رو رعایت کنید
ایران۱۱۳۳۰۶۵۲۰:۵۰:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقای عزیز نه حق شماست نه حق اون عضو هیت علمی دانشگاه نه حق هیچ کارمند و مدیر . نظامی که سهمیه پدر و فرزندی استفاده کنه . مگه پدر شما در راه خدا و بدون حقوق سی سال خدمت کرده؟؟.همین الان ی ارگان نظامی آگهی استخدامی بده ببینید چند صد هزار نفر ثبت نام میکنن . جوانها بیکارن و بدون شغل هستن. به نظر من باید این سفارشها و رانت ها جرم حساب بشه و قرار تعقیب داشته باشه . تا کسی به راحتی به خودش اجازه نده حق اون جوانی که چه شبهایی نخوابیده و درس خونده پایمال کنه
ناشناس۱۱۳۲۵۸۷۱۳:۲۹:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آیا خوشا به حال رانت خواران؟ از ستم کردن و نادیده گرفتن و پایمال کردن حقوق آن کسانی که جز خدا یاوری ندارند بترسید. دنیا دار مکافات است
رسول۱۱۳۲۶۰۱۱۳:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
خدا بداد این ملت برسد
ناشناس۱۱۳۲۶۰۸۱۳:۴۱:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
متاسفانه دیوان عدالت اداری در موارد غیرتخصصی بعضا قضاوت های ناعادلانه ای را انجام داده است.
ناشناس۱۱۳۲۶۰۹۱۳:۴۲:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
این چند نفر چون هنوز دروس پایه را میخوانند و وارد دروس تخصصی نشده اند، میتوان به راحتی به رشته ای که قبلاً در آن قبول شده اند ، برگردانده شوند. مگر اینکه اراده ای در میان نباشد.
ناشناس۱۱۳۲۶۳۰۱۳:۵۸:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
جالب اینکه گویا شکایت، به فاصله یک روزمطرح و رأی دیوان عدالت نیز صادر و دادنامه تنظیم شده " است." انشالله همه پرونده ها را با همین سرعت و دقت بررسی و اقدام نمایند!!!!!!!!
ناشناس۱۱۳۲۶۴۴۱۴:۰۴:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
پرونده هایی که میره دیوان عدالت، یکسال طول میکشه که رای صادر کنند حال آنکه این رای رو یک روزه گرفتند آقایان.
محمد۱۱۳۲۶۹۹۱۴:۳۹:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
مگر انتظاری غیر از چراغ سبز داشتید؟
ناشناس۱۱۳۲۷۰۸۱۴:۴۵:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
در طول تاریخ هیچگاه عدالت اجرا نشده و نخواهد شد. این حرفها هم واسه عوامه که بدنبال اجرای عدالت هستیم.
ناشناس۱۱۳۲۷۵۲۱۵:۱۵:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
این تبعیض بین فرزندان کارکنان ..با هیچ توجیهی قابل قبول نیست انسان ها در قانون خدا و مردم با هم مساویند.
ناشناس۱۱۳۳۳۴۹۰۷:۳۸:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
بعضی ها برابرترند !!!
ناشناس۱۱۳۲۷۷۶۱۵:۲۶:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
قاچاقچیان علم خیلی سخت تر از قاچاق مواد مخدر هست چون عزیزان زحمت کش در سپاه و نیروی انتظامی مواد مخدر رو میگردن و پیدا میکنند اما این نوع قاچاق سخته. چون عواملی که دست اندر کارند ماهرانه با تک ماده و سهمیه و دارند با روح و روان جوانان درسخوان و پرتلاش بازی میکنند. واقعا سخته. فقط خدا جوابشان را بده
همشهری۱۱۳۲۷۹۷۱۵:۴۵:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
عدالت .. تو این مملکت کدام عدالت وای به حال مردم عوام
رضا۱۱۳۲۹۷۵۱۹:۰۵:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
قانون را باید برای اینها اجرا و از تحصیل جلوگیری میکردند ولی چون بچه های خیلی خوبی بودند گفتند عیبی ندارد ! فردا همینها عضو هیئت علمی و استاد و رییس بیمارستان میشن و رتبه های برتر باید زیر دست اینها کار کنند !
ناشناس۱۱۳۲۹۸۲۱۹:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
استاد دانشگاهی که سهمیه شاهد و ایثارگران را در کلاسش مشاهده می کند که حداکثر 70 درصد نمره آخرین نفر را داشته است ولی کسی اعتراضی نمی کند و از آن طرف بخاطر سهمیه نداشته اش سر و صدا به پا می کنند چه باید بکند. لطف دقت کنید. سهمیه ای در کار نیست.
ناشناس۱۱۳۳۰۲۹۲۰:۰۶:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
دیوان عدالت اداری باید بر اساس عدالت بین تمام افراد رای بدهد و این عدالت به قوانین و عقل سلیم جور در بیاید. بعد هم مشکل قانون گذار یعنی مجلس هم هست. مجلس ما تعداد نماینده اش کم است و خود ساختمان مجلس طوری است که فقط بدرد نطق کردن می خورد ، در حالیکه باید چالشی باشد. و هر روز وزرا در مجلس سوال و جواب شوند. پارلمان انگلیس یا کانادا نمونه ایی از پارلمان های چالشی هستند.
حسین سیفیاری۱۱۳۳۰۷۱۲۰:۵۶:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
از فضل پدر تو را چه حاصل؟!!!!!
ناشناس۱۱۳۳۲۱۰۲۳:۳۳:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
تا زمانی که سهمیه های سی درصدی ..هست صحبت از عدالت بی معنیه به نظرم با آبروی اساتیددانشگاه آن هم به خاطر یک تسهیلات و نه سهمیه بازی شد تا سرپوشی باشد بر سایر ماجراهای .. سازمان سنجش...
سهمیه،رانت=بی عدالتی۱۱۳۳۳۱۰۰۶:۱۳:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۴
داداشم چرا تریپه حق بجانب به خودت گرفتی؟؟اون سهمیه ها بد هست،ولی چون اونا دارن این کارو میکنن منم که بابام استاده نباید سرم بی کلاه بمونه، از اون بدتره لطفا دیگه اینقدر بی انصاف نباشید یه عده تو اون شورای انقلاب نشستن یه تصمیم اشتباه گرفتن الان بیان مثل مرد حذفش کنن، .. عادت به مفت خوری وقتی نهادینه میشه،کم کم تبدیل به حق میشه،و دیگه اگه بخوای جلوشو بگیری باید از هفت خوان رستم بگذری
ناشناس۱۱۳۳۲۱۵۲۳:۴۵:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
سوای از ماجرای این ۱۳۴ نفر ،در روزهای اخیر هجمه ی بسیار سنگینی تحت عنوان سهمیه ی استادزاده ها!!بر هیئت علمی وارد آمد. لطفا توضیحات زیر را در خصوص این تسهیلات با رواداری منتشر کنید: اولا سهمیه هیات علمی نیست ، امتیاز هیات علمی است ، اگر سهمیه باشد ، مانند سهمیه های دیگر می شود ،مثلا رتبه ۵۰ هزار ۱۴۰۰ می شود و فرد می تواند بارتبه ۵۰ هزار دانشجوی پزشکی شود . فرزند هیات علمی جای کسی را نمی گیرد ، با رتبه خودش قبول می شود ، نهایتا یا انتقال می گیرد به شهر نزدیکتر (که همه دانشجویان ، این انتقال را می گیرند پس امتیاز خاصی نیست )و یا بر اساس رتبه کنکوریش می تواند تغییر رشته دهد ، ( تاکید می کنم بر اساس رتبه کنکوریش ). وقتی که رتبه ۲۲۰۰ از رشته پزشکی پردیس قبول شده ، یکی از اعضای هیات علمی با رتبه ۳۵۰۰ نتوانسته فرزندش را از دامپزشکی به پزشکی ، تغییر رشته دهد ، چون نتوانسته ۹۲/۵درصد رشته پزشکی را کسب کند . یعنی این امتیاز زمانی به درد فرزند هیات علمی می خورد که رتبه خوبی را در کنکور آورده باشد . کسانی که رتبه ۲۵۰۰ به بالا بیاورند عملا نمی توانند تغییر رشته دهند . اینکه گفته می شود از دامپزشکی به پزشکی تغییر رشته می دهند ، به خاطر اینست که داوطلب رتبه دامپزشکی را انتخاب می کند تا در زیر گروه پزشکی بتواند تغییر رشته دهد ، اگر زیرگروه ،یکی نباشد ، نمی تواند از این امتیاز استفاده کند . در واقع اگر رتبه کسی به رتبه پزشکی نخورد و خیلی نزدیک نباشد ، از این امتیاز نمی تواند استفاده بکند . غوِغایی که خبرگزاری ها و صد ا وسیما به راه انداخته ، ۲ دلیل دارد . ۱ . از اصل قضیه تغییر دامپزشکی به پزشکی خبر ندارند ( که به خاطر یکی بودن زیر گروه ، دامپزشکی انتخاب شده ، نه به خاطر پایین بودن رتبه ) ۲ . فقط دیوار هیات علمی را کوتاه تر یافتند و از پرداختن به سهمیه های بیست و پنج درصدی و غیره معذورند. تاکید می شود: (هر قبول شده دامپزشکی نمی تواند به پزشکی تغییر رشته دهد ، باید رتبه خوب و در محدوده پزشکی بیاورد . این امتیاز بسیار ناچیزی است ).
ناشناس۱۱۳۳۲۵۷۰۱:۱۷:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
به امید روزی که عدالت در مورد همه اجرا شود آنها که با استفاده از هر سهمیه از سال6ا قبل به دانشگاه رفتند و اکنون به ما بی سهمیه ایها فخر می فروشند. گروهی وزیر وگروهی وکیل و گروهی مدیر و گروهی تاجر چند میلیارد دلاری . بلی هر آنکه ظلم کرد روزی باید حساب پس بدهد.
دانشجو۱۱۳۳۳۱۵۰۶:۱۷:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۴
علت اینکه موافقت شده به نظرم این هست که این قانون سال هاست تو دانشگاه های دولتی اجرا میشه،حداقل دو نمونه رو خود من سراغ دارم که از دامپزشکی اومدن به پزشکی که این کار رو ۱۰ سال پیش کردن پس قانونش هست،خیلی سال هم هست که اجرا میشه فقط دیگه چون الان دوستان دانشگاه آزاد تعدادشون خیلی زیاد بوده بدش بالا اومده، هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس۱۱۳۳۳۷۱۰۸:۰۴:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
از فضل پدر رانت تحصیل و بعد هم رانت اشتغال برای خیلی ها حاصل شده و خواهد شد
محمود۱۱۳۳۳۹۵۰۸:۲۳:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۲۴
سلام، به نظر من کلیه رانتها و سهمیه ها باید از سیستم سازمان سنجش حذف شود تا بر مبنای شایستگی و سواد ، بهترین ها از نتایج کنکور استخراج و در دانشگاه ها تحصیل نمایند. دیگه بعد از سالها فکر کنم به همه ثابت شده که در حال حاضر این مملکت به متخصص با سواد نیاز دارد و نه تخصیل کرده بی سواد.
ناشناس۱۱۳۳۴۰۸۰۸:۳۶:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
متاسفانه هر دستگاه و ارگانی از آنچه در اختیار دارد برای کارکنان خود رانت ایجاد می کند . این رانت ها از زمین با قیمت های پایین و یا رایگان گرفته تا وام های درشت قرض الحسنه و یا امتیاز های ویژه آموزشی و یا سهمیه های غیر منطقی . برای جلوگیری از چنین بی عدالتی ها ضروری است مجلس و دولت ورود پیدا کرده و اقدام بازدارنده نمایند. لطفا سازمان دیده بان شفافیت و عدالت موضوع را تا به نتیجه رسیدن و برچیده شدن این بی عدالتی ها پیگیری نماید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین