یادگیری کار در توئیتر/ هر توئیت محدود به چند کاراکتر است؟

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3980707087 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

برای ایجاد توئیت‌ها حتمی باید عضو این مجموعه باشید و با ثبت‌نام اینترنتی رایگان قادر خواهید بود که فعالیت خود را آغاز کنید. هر توئیت محدود به ۱۴۰ حرف بوده و برای گذاشتن مطالب بهتر است آن‌ها را خیلی خلاصه و مفید بیان کرده تا دنبال‌کنندگانتان بتوانند به آسانی بهشان دسترسی داشته باشند.

یادگیری کار در توئیتر/ هر توئیت محدود به چند کاراکتر است؟

به گزارش الف، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هستند که در ایران خیلی محبوب و کاربردی می‌باشند. از اینستاگرام گرفته تا تلگرام همگی خیلی مورد استفاده قرار گرفته و میان کاربران معروف‌ هستند. با این‌حال برنامه‌هایی نیز وجود دارند که هر چقدر هم که خوب باشند ممکن است در کشور ما خیلی از آن‌ها استفاده نشود. حال به هر دلیلی، چه فیلترینگ یا سرعت کم و ... توئیتر نیز یکی از این برنامه‌هایست که نسبت به آن کم‌لطفی کرده‌ایم. یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی که روزانه میلیون‌ها کاربر از آن استفاده کرده و از طریقش عکس‌ها و ویدیو‌‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. محیطی برای ارتباط با دوستان، دنبال کردن فعالیت‌های مختلف، باخبر شدن از بازیگران و ورزشکاران نامی، همگی بخش‌هایی از این نرم‌افزار محبوب هستند.

حال ما در این مطلب سعی می‌کنیم که شما عزیزان را بیشتر با این برنامه آشنا کرده و توسط ۱۵ نکته ابتدایی تلاش کردیم تا مطالب آموزنده و کمک‌کننده‌ای پیرامون توئیتر برایتان فراهم آوریم. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به کارهایی که باید برای شروع کار با این برنامه بدانید و به ترفند‌هایی اشاره خواهیم داشت که باعث راحت‌تر شدن و بهتر شدن تجربه‌ شما می‌شوند.

توئیت گذاشتن

این برنامه اشباع از توئیت‌های کوچک و بزرگ بوده و هر کاربر برای اعلام وضعیت خود از آن‌ها استفاده می‌کند. این توئیت‌ها مشابه استاتوس‌های فیس‌بوک می‌باشند و با استفاده از آن‌ها قادر خواهید بود تا اطلاعاتی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراگ بگذارید.

کاربرد اصلی برنامه توئیتر همین توئیت کردن می‌باشد و حجم انبوه کاربران این نرم‌افزار‌‌ برای همین قابلیت عضو آن می‌شوند. با این‌حال امکانات زیادی از جمله؛ به اشتراک‌ گذاشتن لینک‌های مربوط به سایت‌ها و مقالات موجود در اینترنت، اعلام موقعیت مکانی و ... در این نرم‌افزار حضور دارند تا کار با آن را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند.

نکته مهم اینجاست که برای ایجاد توئیت‌ها حتمی باید عضو این مجموعه باشید و با ثبت‌نام اینترنتی رایگان قادر خواهید بود که فعالیت خود را آغاز کنید. هر توئیت محدود به ۱۴۰ حرف بوده و برای گذاشتن مطالب بهتر است آن‌ها را خیلی خلاصه و مفید بیان کرده تا دنبال‌کنندگانتان بتوانند به آسانی بهشان دسترسی داشته و از خواندشان فیض ببرند. همچنین لازم به ذکر است که توئیت‌ها در دسترس عموم بوده و هر کسی که عضوی از این شبکه باشد می‌تواند توئیت‌های شما را مشاهده کند. ‌اگرچه برای ارسال مطالب به دنبال‌کننده‌هایتان باید از بخش DM یا همان پیام مستقیم استفاده کنید.

دنبال کردن توئیت‌های شما کاملا خودکار بوده و اگر شخصی تصمیم داشته باشد که فعالیت‌های شما را بررسی کند به راحتی می‌تواند شما را دنبال کرده و در صفحه Timeline خود تمامی توئیت‌هایتان را مشاهده خواهد کرد. هیچکس قادر نیست که از فالو کردن دیگران جلوگیری کند و این امر برای شما نیز وجود دارد.

Trends و جستجو

نرم‌افزار توئیتر یک‌ مجموعه مناسب و دوستانه است که از طریق آن قادر هستید به دوستداران یا کسانی که آن‌ها را دنبال می‌کنید نزدیک شده و افراد هم‌فکر خود را پیدا کنید و با آن‌ها به تبادل اطلاعات و پیغام‌ها بپردازید. یکی از ویژگی‌های خوب توئیتر نسبت به فیسبوک این است که افراد مشهور و نامدار به صورت شخصی اکانت خود را کنترل می‌کنند و اخباری که توسطشان به دست کاربران می‌رسد کاملا شخصی و کنترل‌شده می‌باشد.

از طریق موتور جستوجوگر توئیتر کاربران می‌توانند نام افراد یا توئیت‌های مختلف را پیدا کرده و به مطلبی که می‌خواهند، رجوع داده شوند. همچنین از طریق عکس‌های پروفایل و بیوگرافی‌های کوتاهی که در صفحات وجود دارند قادر هستید که اشخاص مورد نظر را شناسایی و دنبال کنید. توئیت‌ها نیز از طریق کلمات کلیدی و بخش جستجو قابل دسترسی خواهند بود و از این طریق می‌توانید متن‌های مورد نظرتان را کشف و مطالعه کنید.

به عنوان مثال در حال تماشای برنامه مورد علاقه خود هستید و با عبارت #bbcqt مواجه می‌شوید. این عبارت‌ها و هشتگ‌ها راه‌های ارتباطی هستند که از طریقشان کاربران درباره برنامه مورد نظر شروع به بحث و گفتوگو کرده و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. با استفاده از نوار جستجو و تایپ هشتگ ذکر شده شما به صفحه مربوطه رفته و می‌توانید در بحث‌های مختلف شرکت کنید. برخی مواقع یک سازنده یا بازیگر هنگام پخش برنامه توئیتی منتشر می‌کند که در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد.

ثبت نام و آغاز کار با برنامه توئیتر

عضویت در توئیتر کاملا مشابه دیگر فضاهای مجازی معروف می‌باشد و چندان کار پیچیده‌ای نیست. کافیست برای قدم اول وارد سایت www.twitter.com شده و سپس در بخش ثبت‌نام اطلاعات مورد نظر از قبیل نام، ایمیل، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات لازم یک پیام فعالسازی برای شما ارسال می‌شود که برای دریافت آن باید به ایمیل خود رفته و بعد از مشاهده پیام و استفاده از لینک فرستاده شده، اکانت خود را فعال کنید، ‌به همین سادگی. تبریک می‌گویم،‌ حال شما عضوی از خانواده بزرگ توئیتر هستید و می‌توانید به راحتی از امکانات آن استفاده کنید.

بعد از اینکه مراحل ثبت نام شما تکمیل و عملی شد، نوبت به دنبال کردن آشنایان، دوستان و بازیگران محبوبتان می‌رسد. سپس سراغ وب‌سایت‌های مورد علاقه خود رفته و صفحات آن‌ها را نیز دنبال کنید تا قدم‌های اولتان خیلی سریع و کامل برداشته شوند.

خود نرم‌افزار توئیتر نیز کاربرانی را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید بعد از شناساییشان آن‌ها را دنبال کنید. همچنین با وارد کردن ایمیلتان در بخش بعدی، این برنامه مخاطبانتان را پیدا کرده و در فضای توئیتر اکانت‌هایشان را برای شما نمایان می‌کند.

اولین قدم‌های ابتداییتان را توسط این مقاله به راحتی خواهید برداشت و با سپری این مراحل، امکان استفاده از توئیتر برایتان فراهم می‌شود. کافیست کمی با فضای نرم‌افزار آشنا شوید تا بتوانید مانند دیگر فضاهای مجازی‌، روزانه به فعالیت در آن بپردازید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۲۴۳۳۱۲:۱۶:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۷
مسولین محترم خوب متن را بخونین که یاد بگیرین، برای ما که فیلتره منظور شماها هستین...
ناشناس۱۱۱۲۴۹۴۱۲:۵۹:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۷
نکته اول را جا انداخته اید، باید می نوشتید روشن کردن وی پی ان!
ناشناس۱۱۱۲۵۳۱۱۳:۱۷:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۷
فیلتر شکن خوب هم معرفی کنید!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین