آیا مدارک سعودی زمینه حمله به ایران را فراهم می کند؟

گروه جهان الف،   3980628005 ۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که ادعا می شد ریاض مدارکی را دال بر دخالت ایران در حمله به آرامکو ارائه خواهد داد ولی از استنادش «خنده آمد خلق را».

آیا مدارک سعودی زمینه حمله به ایران را فراهم می کند؟

به گزارش مهر، متعاقب حملات صورت گرفته به تأسیسات نفتی آرامکو و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط انصارالله یمن ادعاهای مختلفی در خصوص منشأ حملات در دستور کار عربستان و آمریکا صورت گرفته است.

متعاقب حملات صورت گرفته به تأسیسات نفتی آرامکو، عربستان سعی کرد تا زمینه را برای اجماع بین المللی را در خصوص این حملات علیه ایران مهیا کند. از اینرو «محمد بن سلمان» در رایزنی های مکرر در تلاش است تا جامعه جهانی را همراه خود کند.

در این راستا نشست سخنگوی وزارت دفاع عربستان در حالی که انتظار می رفت شواهد متقنی(از منظر جامعه بین المللی) ارائه شود ولی چنین نشد و از استناداتش «خنده آمد خلق را». تنها نکته ای که آن هم به صورت غیر مستند از سوی «ترکی المالکی» سخنگوی وزارت دفاع عربستان در نشست چند لحظه پیش ارائه شده این بود که حملات از سوی یمن نبوده است.

وی در این خصوص اعلام کرد حملات از شمال عربستان صورت گرفته است و نه از سمت یمن(جنوب). بر همین اساس او استدلال کرد ایران حامی این حملات بوده است. البته وی اذعان داشت محل دقیق حمله هنوز مشخص نشده است.

المالکی با بیان اینکه تسلیحات مورد استفاده ساخت ایران بوده، ایران را مسئول این حملات دانست.

مهمترین موضوع در خصوص حملات صورت گرفته که جامعه جهانی منتظر شنیدن آن بود منشأ حملات بود که سخنگوی وزارت دفاع عربستان نه سندی برای آن داشت و نه استنتاج دست داشتن ایران را معنادار می کرد.

تلاشهای سعودی در متهم سازی ایران و ایجاد اجماع جهانی علیه ایران در حالی است که حتی متحد این کشور یعنی ایالات متحده- که عربستان زیر چتر حمایتی - امنیتی آن شاهد چنین حملاتی بوده، حاضر نبود که در حمایت از متحد خود، خود را وارد درگیری نظامی با ایران بکند.

بر همین اساس بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که حمله به عربستان صورت گرفته و نه آمریکا.

این به معنای این است که آمریکا حاضر نیست تبعات سیاسی و نظامی حمله به عربستان را در جنگ احتمالی با ایران متوجه خود کند و توپ را در زمین عربستان انداخت و گفت که خود عربستان مقصر را شناسایی کند تا ما واکنش نشان دهیم.

این موضع گیری به این معناست که آمریکا به هیچ وجه حاضر نیست حتی در صورتی که برای خودش هم مسجل شده باشد حمله از سوی ایران صورت گرفته باشد خود را وارد درگیری نظامی با ایران کند. بر همین اساس بود که ترامپ در جلسه شورای امنیت ملی این کشور که ساعاتی پیش برگزار شد گزینه های نظامی هر چند واکنشهای محدود نظامی علیه ایران را نیز رد کرده و خواهان ارائه گزینه های پیشنهادی بیشتر از سوی مشاوران خود شده است.

ترامپ می داند در صورت حمله به ایران ولو به صورت محدود تبعات سنگینی متوجه این کشور و متحدانش در منطقه خواهد شد. چرا که ایران هم بارها اعلام کرده هر گونه حمله نظامی به خاک ایران «مادر جنگها» خواهد بود که نشان از این دارد واکنش ایران محدود و گذرا نخواهد بود و فراگیری آن باعث خواهد شد آمریکا و متحدان منطقه ای آن هزینه های سنگینی را بپردازند.

از سوی دیگر عربستان نیز به تنهایی توان ورود به جنگ با ایران را ندارد. تبعات سنگین نظامی و اقتصادی که از رهگذر جنگ احتمالی متوجه این کشور خواهد شد را شاید به معنای پایان آل سعود نیز بتوان ارزیابی کرد.

بر همین اساس عربستان در تلاش بود تا هزینه های نظامی و سیاسی حمله احتمالی به ایران را متوجه آمریکا کند. اما ترامپ نیز در شرایطی نیست که بخواهد ماجراجویی به نفع عربستان داشته باشد. شرایط انتخاباتی آمریکا به گونه ای است که هر گونه تحرک نظامی علیه ایران باعث باخت حتمی او در انتخابات خواهد شد. از سوی دیگر ترامپ می داند ایران جنگ را محدود و گذرا نخواهد دید.

بر همین اساس ترامپ به خاطر اینکه هم مخالفان داخلی را در حمایت از یک متحد قانع سازد و از سوی دیگر به سعودی هم اعلام کند واشنگتن از متحد خود حمایت می کند تحریمهایی را بلافاصله و همزمان با نشست خبری «ترکی المالکی» سخنگوی وزارت دفاع عربستان علیه ایران وضع کرد. اعمال این تحریمها را از منظری می توان اینگونه تفسیر کرد که واشنگتن به فکر گزینه نظامی علیه ایران نیست.

دیدگاه کاربران

پیمان۱۰۹۹۲۸۸۰۱:۱۶:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۸
حمله هم کرده باشیم کردیم که کردیم به کسی چه ربطی داره. چطور به یمن حمله کردن به کسی ربطی نداشت.
ناشناس۱۰۹۹۶۶۱۱۱:۱۵:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
چطور اسراییل و آمریکا عراق و سوریه را هر روز بمباران میکند به کسی مربوط نیست.
ناشناس۱۰۹۹۶۶۹۱۱:۲۰:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۸
باید دید کی از این حمله سود میبره. لیبی عراق ونزئلا که هرج و مرجه و نمیتوانند نفت صادر کنند ایران که تحریمه سوریه که قرار بود مسیر صدور نفت ایران باشه به مدیترانه که جنگه این وسط تنها رقیب نفت آمریکا ، عربستانه اون هم بزودی با چند تا حمله دیگه از دور خارج میشه و آمریکا میشه یکه تاز بازار نفت 200 دلاری
ناشناس۱۰۹۹۶۸۶۱۱:۲۷:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۸
اونها هم به کمک آمریکا و اروپا اگر به ایران حمله کردند به کسی ربط نخواهد داشت.
ناشناس۱۰۹۹۶۹۶۱۱:۳۲:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
دقیقا، بقیه اش هم باید زده بشه. دنیا باید بفهمه که ایران دست بسته نیست و اگر قراره صادرات نفت ما به صفر برسه مال بقیه هم باید به صفر برسه. این رو مدتها قبل هم ایران اعلام کرده.
ناشناس۱۰۹۹۷۲۸۱۲:۰۷:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
شما اول به درد داخل برس بعد ادعای قدرت کن.شما که تو تولید پراید هنوز مانده اید .
ناشناس۱۰۹۹۸۱۳۱۲:۵۸:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
اگه فصل 7 شورای امنیت اومد با سه هزار جنگنده و بمب افکن، چه جوابی داری برای نابود کردن نظام اسلامی؟ مگه این انقلاب مفت به دست آمده؟
ناشناس۱۰۹۹۸۸۵۱۳:۴۲:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
فیلم زیاد میبینی برادر زیاد جوش نخور
کاتب۱۱۰۰۰۲۷۱۵:۴۴:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۸
بله می تونیم این رو بگیم. اما حمله مستقیم به خاک یک کشور طبق حقوق بین الملل اعلام رسمی جنگه همانطور که حمله صدام به ایران اعلام رسمی جنگ بود و طبق قانون کشوری که چنین بکنه آغازگر جنگه. یمن یک کشور دیگه محسوب میشه از لحاظ حقوق بین الملل به ایران ربط نداره.
ناشناس۱۱۰۰۰۸۹۱۷:۱۵:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
داداش عربستان حمله اش به یمن رو کتمان نکرده. پنهان نکرده.خیلی صریح میگه کار ماست. نکته رو گرفتی؟؟
فرهاد۱۱۰۰۱۸۳۱۹:۲۶:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۸
زمان اوباما یا بوش هیچ غلطی نکردند , حالا که پهپادشون هم خورده جلو نمیان , کی باور میکرد امریکا جلوی ایران کم بیاره وبولتون اخراج شود .
علی۱۱۰۰۱۹۴۱۹:۳۸:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۸
یمن به ما چه؟؟؟!!!!
امید۱۰۹۹۳۰۳۰۱:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
بسم الله الرحمن الرحیم فقط حرف مفت می زنند و هیچ غلطی نمی توانند بکنند
چمچاره۱۰۹۹۳۱۱۰۱:۳۵:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
احتمالش زیاده که یه تکی بزنن
ناشناس۱۱۰۰۰۷۴۱۶:۴۹:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۸
خودشون می دونن یکی بزنن، حتما چندتا می خورن.
ناشناس۱۱۰۰۳۲۵۲۳:۳۶:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۸
و به احتمال قریب به یقین بد پاتکی خواهند خورد.
حسن۱۰۹۹۳۳۷۰۲:۴۵:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۸
تجربه ۴۰ سال زندگی به من آموخته که شروع جنگ در خاورمیانه به راحتی آب خوردنه.بارها پیش از شروع جنگ های افغانستان و عراق و لبنان و غزه می گفتیم جنگ نمیشه ولی دیدیم که جنگ شد.
ناشناس۱۰۹۹۳۴۸۰۳:۳۹:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
دول متخاصم در پي زمينه چيني براي اقدام نظامي عليه كشورمان ميباشند و بايد شديدا و قويا مراقب انها بود
ناشناس۱۰۹۹۳۸۲۰۶:۲۵:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
ترامپ تا زمان انتخابات اقدام نظامي نخواهد كرد. اين به معني عدم توانايي امريكا نيست خودتون رو گول نزنيد.
حامد۱۰۹۹۸۳۲۱۳:۰۷:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۸
کسی نگفته توان حمله نداره موضوع اینه که عواقبش چیه برای امریکا ؟؟ امریکا فقط در یک حالت میتونه به ایران حمله کنه 1_اکثر نیروها و نفراتش رو از منطقه خالی کنه 2_عربستان و امارات و .. باخاک یکسان شده براش مهم نباشه (چون ساخت دوباره اون کشورها پول زیادی نصیب امریکا میکنه ) 3_ مطمئن باشه اسراییل طوریش نمیشه .یا برعکس بدش نیاد برای همیشه از دستش خلاص بشه 4_گرانی نفت موجب افول قدرت اقتصادی چین و هند و اروپا و... بشه ( خودش نفت داره ) 5_انبارهای خالی شده کشورهای منطقه براش ایده آل باشه و فروش و فروش چند باره بله باید مراقب بود اما گاهی ترس عواقبی بدتر از از مرگ دارد
ناشناس۱۰۹۹۴۰۰۰۷:۳۳:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
حمله رو امریکا انجام داده ولی جنک هم خواهد شد
ناشناس۱۰۹۹۴۰۲۰۷:۳۶:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
عربستان بايد تاوان كشتار مردم يمن را بدهد، امروز مردم يمن در مقابل دشمن وهابي بي رحم دست بر تر را دارند وبا حملات خود به عربستان انهارا كاملا گيج نموده اند كه نمي دانند از كدام طرف خورده اند
ناشناس۱۰۹۹۴۴۲۰۸:۲۴:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
جنگ می شود آنهم چه جنگی. تمام ادعاها در این جنگ برای همه آشکار خواهد شد.
ناشناس۱۰۹۹۴۵۷۰۸:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۸
این داستان دختر آبی و منافقین و پرونده سازی برای ایران توسط سعودی و امریکا و شباهتش به یازده سپتامبر یک نقشه از پیش طراحی شده بود حواستون خیلی باشه خلاصه تیرشون بخوره به سنگ :))
ناشناس۱۰۹۹۴۷۵۰۸:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۸
ای بابا چرا قطعات موشک اینقدر دست نخورده باقی مونده و بزرگ مونده سرجاش ؟!!!
ناشناس۱۰۹۹۴۸۰۰۸:۴۷:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
کشور سازنده این موشک ها باید اورانیوم بیشتری بریزه توش تا بعد از اصابت هیچ اثری نمونه ازش علی برکت الله
ناشناس۱۰۹۹۷۶۹۱۲:۳۶:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
سالهاست تفکر امثال شما غالبه که مملکت به این روز افتاده!
ناشناس۱۰۹۹۷۸۳۱۲:۴۸:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
برای بعضی ها اورانیوم شده اسباب بازی وقتی هر کسی اورانیوم غنی کند همین می شود
محسن۱۰۹۹۴۹۰۰۸:۵۱:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۸
شاید آمریکا برای حمله به ایران برنامه ریزی نکرده باشد ، ولی تاکید بیش از حد بر این موضوع هم اشتباه است ، باید احتمال جنگ و تشکیل اجماع بر علیه ایران را هم در نظر گرفت و بیگدار به آب نزد
منم خلق هستم۱۰۹۹۵۰۸۰۹:۰۶:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۸
از استنادش خنده نیامد خلق را !!!
ناشناس۱۰۹۹۵۱۳۰۹:۱۱:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
اگر حمله موشکی بوده است پس چرا موشک ها در آسمان عربستان با آن همه سامانه های پاتریوت ساقط نشده اند؟ چرا آمریکا اجازه برخورد این موشک ها را به تاسیسات عربستان را داده است؟ مگر آمریکا باعث حفاظت از این تاسیسات نفتی از عربستان میلیاردها دلار نمی گیرد؟ چرا پنج لایه حفاظتی اطراف این تاسیسات کارساز نبوده اند؟ چرا ماهواره جاسوسی و ناوهای جنگی مستقر در خلیج فارس هیچ گونه گزارش دقیقی نمی توانند؟ با یقین می توان گفت که ادعای عربستان حمله موشک های کروز ایرانی یک Show صد در صد نمایشی و کاملا ًساختگی است. بدنه موشک های منفجر شده مرز یمن را گرد آوری کرده اند و ادعا می کنند که این آثار موشک ها در تاسیسات آرامکو یافته شده است. این گونه رفتار های عربستان یک فرا فکنی جهانی برای ایجاد جنگ علیه ایران است؛ امیدوارم سران سعودی دست از کینه های شتری و لجباز خود بردارند و بیش این آتش تنش را در خاورمیانه شعله ور تر نکنند؛ مطمئن باشند شروع جنگ به معنی نابودی کامل سعودی است. تنها راه حل این بحران پایان دادن به جنگ یمن، جبران خسارت های ناشی از جنگ تحمیلی علیه یمن و حل اختلاف ها با ایران با مذاکره مستقیم و عدم حمایت از گروه های افراطی و جنایت کار داعش، منافقین و دیگر گروهک علیه ایران است. مهرداد رادمهر
ناشناس۱۰۹۹۵۱۶۰۹:۱۲:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
ظاهرا ترامپ مهربونتر از اوباماست برای ما ( بر حسب اون چیزی که داریم میبینیم ) لازمه ایندفعه امارات رو بزنیم تسخیر بحرین هم باشه برای پس فردا
ناشناس۱۰۹۹۷۸۸۱۲:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۸
همیشه .. رابطه جمهوری خواهان با ایران بهتر بوده
ناشناس۱۰۹۹۵۲۵۰۹:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۸
کار موساد و سیا و بن سلمان است، برای ائتلاف خلیج فارس که ایران نتونه هیچ کاری کند برای جلوگیری از صدور نفت اعراب. جنگ و مذاکره هم نمیشه ولی اژدها ی 7 سر تحریم همه چیز را می بلعد.
ناشناس۱۰۹۹۷۱۵۱۱:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
پس حتما انصارالله عامل اسراییله!
ناشناس۱۰۹۹۵۴۲۰۹:۴۲:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
حملات می ماند در دوره دوم انتخابات امریکا
ناشناس۱۰۹۹۵۴۶۰۹:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
واقعیت آن است که عربستان گزینه بعدی خروج از بازار نفت است. جنگ تنها یک بهانه است و بدون جنگ هم رخ خواهد داد و باور این موضوع برای عربستان سخت.
مهران از برلين۱۰۹۹۷۸۰۱۲:۴۵:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۸
احسنت بعد از ونزولا و ايران حالا نوبت عربستان و بعد امارات و.. است بزرگترين صادر كنندگان نفت در آينده فقط روسيه و امريكا هستند. اين هم نقشه ترامپ و پوتين براي جهان صنعتي غرب و چين! خاورميانه برميگرده همون جايى كه قبل از پيدايش نفت بود! يه نگاهى به عكس هاى كشورهايى مثل ايران و عربستان در ١٥٠ سال قبل بندازيد!!
ناشناس۱۱۰۰۲۹۵۲۳:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۸
خروج عربستان از بازار نفت ؟ آقای محترم بزرگترین منبع سوخت فسیلی که فعلا چرخ اقتصاد جهان وابسته به آن است روی چه حسابی میفر مائید باید از این چرخه خارج شود ؟ این حکم شما نمیبایست از حد اقل فرض هائی برخور دار باشد ؟
جنوبي۱۰۹۹۶۳۰۱۰:۴۸:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
از جنگ چه سود ؟ هنوز آثار خرابي جنگ با برادران عراقي بر سينه جنوب مشهود است
ناشناس۱۰۹۹۶۳۲۱۰:۵۱:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۸
به ایران حمله بشه ریاض و دوبی و هر چی دارن هم تراز خاک میشه چون در این وضعیت ایران چیزی برای از دست دادن نداره اما آنها از نظر اقتصادی و سیاسی در بد وضعیت ای هستند.لذا ممکنه بزودی کشورهای عربی دست از پا دراز تر بسمت ایران راهی شوند چون امریکا فقط آنها چاپیده
ناشناس۱۰۹۹۶۴۱۱۰:۵۸:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
وقتی حمله کردن شما همچنان خنده کن خلق را
ناشناس۱۰۹۹۶۶۰۱۱:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۸
ترسوتر از جنگ رو در رو هستن .فقط نا امنی لب مرز حملات تروریستی بین مردم ازشون میاد
ناشناس۱۰۹۹۶۶۳۱۱:۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۸
حق با ایران است
ناشناس۱۰۹۹۷۳۳۱۲:۰۸:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
عربستان تا تاوان خون كودكان يمن ندهد منتظر موشك باران باشه
ناشناس۱۰۹۹۷۳۸۱۲:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۸
موشک ماهواره بر ایران در سمنان روی زمین منفجر شد و ترامپ گفت کی بود کی بود من نبودم اینم عکسش! خب جواب "های،هویه"! الانم کی بود کی بود من نبودم.
ناشناس۱۰۹۹۸۰۲۱۲:۵۴:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
علی برکت الله..
ناشناس۱۰۹۹۸۲۵۱۳:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۸
بعد اگر در سازمان ملل ما را محکوم کردند و تحت بند هفت قرار دادند نگویید چرا خود کرده را تدبیر نیست آخه تنها صنعت یمن خنجر سازی است چه رسد..
ناشناس۱۰۹۹۸۸۳۱۳:۴۲:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۸
جالبه که عربستان ملیاردها دلار سلاح و تسهیلات انبار کرده ولی جرات نداره بدون آمریکا آب بخوره! خاک بر سرتون وهابی های ذلیل!
ناشناس۱۰۹۹۹۶۰۱۴:۵۰:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
هیچ غلطی نمی توانند بکنن
ناشناس۱۱۰۰۰۰۷۱۵:۲۷:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۸
ترامپ کاسبه و اهل حساب و کتاب! جنگ با ایران سود کمی داره در مقابل زیانهای بسیار بزرگ و ریسک بسیار بزرگ! اصلا نمیصرفه!
ناشناس۱۱۰۰۰۸۶۱۷:۱۳:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۸
عربستان ونفت عربستان فداي جاه طلبي هاي بن سلمان خواهد شد ودودمان آل سعود بر باد خواهد رفت بزودي
ناشناس۱۱۰۰۰۹۵۱۷:۲۵:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۸
هیچ حمله ای به ایران نمیشه چون معلوم شد خیلی آسیب پذیر تر از اونی هستنند که جهان فکر میکرد و ترامپ هم خالی بنده.
سید۱۱۰۰۱۳۹۱۸:۱۳:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
از کجا معلوم که آمریکایی ها این کار را نکرده باشند. به چند علت. 1 همزمانی با 11 سپتامبر و ادب کردن عربستانِ2 فروختن و دوشیدن عربها 3 پای ایران را هم باز کنند
ناشناس۱۱۰۰۱۴۳۱۸:۲۵:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۸
کار یمنه ولی با سلاح های ما که اصلا ایرادی نداره
ناشناس۱۱۰۰۱۷۸۱۹:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۸
امید وارم جنگ بشه بعد معلوم میشه کت تنه کیه.
ناشناس۱۱۰۰۲۱۲۲۰:۱۶:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۸
جرات جنگ ندارند. آنها حتی در یمن در مقابل انصار الله درمانده شده اند چگونه جرات جنگ دیگری را دارند؟ آنها خوب می دانند که هر جنگی به معنی پایان حکومت مزدوران عرب در منطقه و برچیده شدن بساط امریکا و غرب از این منطقه است.
ناشناس۱۱۰۰۲۳۶۲۱:۰۸:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۸
امیدوارم
ناشناس۱۱۰۰۳۳۲۲۳:۵۰:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۸
چه نیازی به حمله است؟! در داخل اوضاع مان عالی است و رفاه و امنیت و آسایش ملت ایران کشور را بیمه کرده است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین