سهم برندهای موبایل از بازارهای جهانی

گروه فناوری الف،   3980607124

سهم برندهای تولیدکننده موبایل در طول یک دهه اخیر شاهد تغییرات قابل توجهی در بازارهای جهانی بوده است.

سهم برندهای موبایل از بازارهای جهانی

به گزارش ایسنا، از آنجایی که بازار جهانی گوشیهای هوشمند که در سال‌های اخیر با رکود قابل توجهی مواجه شده است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل در تلاشند با ارائه و افزودن قابلیت و فناوری‌های نوین و منحصر بفرد نظر و توجه کاربران و مشتریان را به سوی خود جلب کنند و بدین ترتیب سهم بیشتری از بازار کشورهای مختلف در جهان را به خود اختصاص دهند.

با اینکه روزگاری نوکیا یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید و عرضه کننده موبایل در جهان به شمار می‌آمد، اما در سال‌های اخیر شاهد یک رکود و کاهش بی‌سابقه در میزان فروش محصولاتش بوده که البته با همکاری شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال توانست تا حد زیادی فعالیت اندک خود در یک دهه اخیر را جبران کند و سهم خود در بازارهای جهانی موبایل ر احیا کند.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا به تازگی با انتشار گزارش و نموداری سعی کرده‌اند که سهم برندهای مختلف تولیدکننده موبایل را در طول یک دهه اخیر یعنی سه ماهه چهارم ۲۰۰۹ تا سه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی نشان داده و به بررسی آن بپردازند.

بر اساس نمودار زیر، سهم سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ میلادی تنها ۳.۳ درصد از بازارهای جهانی بود در حالی که نوکیا ۳۸.۶ درصد، اپل ۱۶.۱ درصد، بلک بری ۱۹.۱ ، اچ تی سی ۴.۵ درصد و سایر برندها نیز ۱۷.۶ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند.

با نگاهی اجمالی و مختصر به این نمودار، به وضوح دیده می‌شود که روند استقبال کاربران و مشتریان از گوشی‌های نوکیا در طول سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی به شدت رو به کاهش بوده به گونه ای که بعد از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ می‌توان گفت که نوکیا دیگر سهمی از فروش در بازارهای جهانی نداشته است.

طبق گزارش وب سایت phonearena، نقطه مقابل نوکیا، شرکت سامسونگ است که در طول یک دهه اخیر به شدت روندی صعودی و رو به رشد را تجربه کرده است به گونه‌ای که سهم آن در آخرین فصل ۲۰۰۹ تنها ۳.۳ درصد از بازار بود و در دومین فصل از سال جاری میلادی ۲۲.۷ درصد گزارش شده و همانطور که در اخبار و گزارش های پیشین نیز ذکر شده بود، سامسونگ سالهاست که در جایگاه نخست تولید و عرضه کنندگان گوشی های هوشمند در جهان قرار گرفته است و طبق آمار، این شرکت کره ای موفق شد در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۲۹۲ میلیون دستگاه به فروش برساند.

در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، بعد از سامسونگ، هواوی با ۱۷.۶ درصد، اپل ۱۰.۱ درصد، شیائومی ۹.۷ درصد و اوپو ۸.۹ درصد توانسته اند برترین رتبه های تولیدکنندگان موبایل در جهان را از آن خود کنند.

همچنین روندهای دیگر قابل مشاهده در این نمودار، ظهور برندهای چینی تولیدکننده موبایل در سال‌های اخیر است که توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین